Zobacz pełną wersję : Dyskusja o jednostkach i agentach w Rome 2
Pancerny dostaje ostrzeżenie ustne z opcją otrzymania pełnego i czasowego przeniesienia do karceru w celu przemyślenia swoich czynów.
towarzysz_pancerny
19-06-2013, 13:58
Może sie troche rozpisałem ale chodziło mi po prostu że inwencja plastyka z CA. A rozumiejąc że KLA ma ją prawo krytykować, stwierdziłem może troche głupio, że nie wiem jak ów rodzaj sztuki niewątpliwie użytkowej ma sie do gry. Jakoś tam sie ma - jeśli wolno cokolwiek odpowiedzieć.
Przyjmuje ostrzeżenie, nie zgłaszam pretensji. Rozumiem powody reakcji na skargi i już nie dyskutuje, że mimo wszystko jednak trzymałem sie topu mocniej jak niezadowolony użytkownik. Szczerze obiecuje poprawe - o ile doczekam końca tej ciężkiej kary (rozumiem że karcer to chyba opcjonalnie). Tak do końca to ja już tak na prawde nie wiem co mi tutaj wolno, a co nie - STARAM SIĘ, może za malo...w sumie i tak miał to być ostatni post... (dlatego taki może taki głupkowaty) wiec niech to bedzie dopiero ten - o ile ostatnie zdanie, należące do moderatora, nie będzie inne.
By już pogrążyć sie całkowicie dodam tylko: wiedziałem że sie nie spodoba. Taki wybór - wiec wina niewątpliwa.
W wyrazie dobrej woli zmieniam opis na dotyczacy jedynie mnie, bez zbednej reklamy forum Pacmana.
czy to jest prawdziwe? bo jeśli tak to zesz;i na bardziej smaczny tor niż te malowidła prezentowane wcześniej https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=405110712938948&set=a.248742418575779.54133.248703085246379&type=1&theater)
To jest bardziej fan art czy coś, w końcu CA osobiście nie poinformowało o zmianie kart jednostek a nawet jak by to zrobili to powstałby Rally Point itp. Karty jednostek pozostają bez zmian. Za bardzo są z nich dumni żeby je zmienić. W końcu mówili że przetestowali te karty w tysiącach godzin testów, że są czytelne intuicyjne itp. ;)
uważasz że są intuicyjne i czytelne?
Ktoś tu chyba nie umie czytać ze zrozumieniem. :roll:
CA najwyraźniej twierdzi, że są, nie Robb.
Co do samych kart. Każdy wie, że są żałosne. Nie dość, że nieczytelne, to jeszcze niehistoryczne.
faktycznie kuroi... nie rozumiesz mojego pytania, bo stwierdzenie Robba jest dla mnie zrozumiałe ale czy moje pytanie skierowane do niego zrozumiałym jest przez Ciebie kuroi?
pytanie brzmi czy według niego jest tak samo jak według CA, więc zanim się czepisz że ktoś nie rozumie to zrozum proszę sam...
Fakt... zgadzam się właśnie z Tobą, bo przedstawione przez CA karty nie są czytelne i nie są intuicyjne, a żałosne? są nie smaczne...
Co do samych kart. Każdy wie, że są żałosne. Nie dość, że nieczytelne, to jeszcze niehistoryczne.
Tak? Każdy wie? Wystarczy poczytać komenty na tej włoskiej stronce ;)
towarzysz_pancerny
20-07-2013, 18:18
Ciebie to wiedze wiele "nie smaczy" Vlad. Sztuka jest wolnoscią wyboru a zasady pisowni stałe i obiektywne.
Swoją drogą ciekawe co niesmaczy przecietnego absolwenta wyższej uczelni plastycznej. Np takiego którego wybrało CA jak sie domyslam nie "po rodzinie".
Reznow45
22-07-2013, 10:43
Karty są moim zdaniem kiepskie. W S2 to miało sens i nadawało klimat, ale tutaj są one nieco nieczytelne i nie wiem, czy będę mógł w miarę szybko rozróżniać która karta oznacza którą jednostkę. W dodatku są ciemne co potęguje nieczytelność. Przypomina mi to sztukę grecką z okresu archaicznego, nie dość, że mija się to z okresem w którym toczy się gra, to w dodatku będzie to dotyczyć nie tylko Hellenów ale Rzymian, Celtów, German, itp.
Co do niehistoryczności kart - zgodzę się, nie ten okres. Co do intuicyjności - zagrajcie, potem oceńcie. Zresztą i tak pewnie szybko pojawią się mody to zmieniające. ;)
Reznow45
22-07-2013, 10:48
Mówiąc o nieczytelności, mam na myśli to co teraz widzę na trailerach, itp. Gdy kupię grę to wtedy się wszystko okaże i mam nadzieję, że zmienię zdanie ;)
Jeśli chodzi o nieczytelność kart jednostek, to biorąc pod uwagę te wszystkie filmiki dotychczas nam pokazane, nie sprawiło mi trudności dopasowywanie kart do ukazanych jednostek na ekranie. Wiec jak dla mnie pod tym względem są one ok. Jednak nie wiem jak to będzie przy większej różnorodności jednostek w armii. Tak czy siak człowiek do wszystkiego się przyzwyczai. Ostatecznie więc jedyny problem z nimi to ich niehistoryczność i jednolitość dla wszystkich frakcji w grze.
towarzysz_pancerny
22-07-2013, 12:46
Grajac z lotu ptaka skupiamy sie na kartach jednostek, a gra zachęca jednak do zbliżeń na jednostke. Mysle że karta ma odwracając uwagę od wygladu jednostki przyciągac ją jednocześnie, zachęcając do ogladania jednostki nie na unit karcie, tylko na polu bitwy. Bywały juz mody z ładnymi kartami jednostek ...a jednostki w zbliżeniu - pożal sie Boże.
Reznow45
23-07-2013, 10:57
Ja zawsze grałem z przybliżeniem, dopiero w S2 gdy piesi Japończycy zasuwali jak konni w każdej innej części i nie było czasu delektować się walką, zacząłem zwracać uwagę na karty i się przyzwyczaiłem do tego ;)
KLAssurbanipal
23-07-2013, 23:20
Patrząc na mapę można wyłapać duże braki najemników.
1. Brak najemników z Judei. Zamiast tego są Arabowie w tamtych czasach w Jerozolimie... Żydowscy najemnicy byli popularni nie tylko w Judei. Ich brak, a zamiast nich danie Arabów nie oddaje klimatu Judei (po tym jak się okazało że Jerozolima nie będzie oblegana jest to drugi minus w tym regionie).
2. Brak jazdy tesalskiej gdziekolwiek. Z kolei jazda tarentyńska jest rekrutowana w całej Grecji.
3. Brak libijskich najemników. Zamiast tego są rekrutowani Egipcjanie w Libii.
4. Jednostki hellenistyczne są rekrutowane tylko na terenie Grecji i zachodniej Anatolii, a powinny być rekrutowane także w Egipcie tj. hoplici, jazda, łucznicy itp.
5. Jednostki hellenistyczne powinny być rekrutowane w Azji Mniejszej oraz na terytorioum Imperium Seleucydów.
Patrząc na mapę można wyłapać duże braki najemników.
1. Brak najemników z Judei. Zamiast tego są Arabowie w tamtych czasach w Jerozolimie... Żydowscy najemnicy byli popularni nie tylko w Judei. Ich brak, a zamiast nich danie Arabów nie oddaje klimatu Judei (po tym jak się okazało że Jerozolima nie będzie oblegana jest to drugi minus w tym regionie).
2. Brak jazdy tesalskiej gdziekolwiek. Z kolei jazda tarentyńska jest rekrutowana w całej Grecji.
3. Brak libijskich najemników. Zamiast tego są rekrutowani Egipcjanie w Libii.
4. Jednostki hellenistyczne są rekrutowane tylko na terenie Grecji i zachodniej Anatolii, a powinny być rekrutowane także w Egipcie tj. hoplici, jazda, łucznicy itp.
5. Jednostki hellenistyczne powinny być rekrutowane w Azji Mniejszej oraz na terytorioum Imperium Seleucydów.
Skąd wiesz, że jednostki libijskie/helleńskie w Egipcie/jazda tesalska nie będą rosterach nacji? Nie ma ich jako najemnicy, ale może to dlatego, żeby dodać unikalności rosterom konkretnych frakcji. Tak samo z Galatami.
KLAssurbanipal
23-07-2013, 23:50
Skąd wiesz, że jednostki libijskie/helleńskie w Egipcie/jazda tesalska nie będą rosterach nacji? Nie ma ich jako najemnicy, ale może to dlatego, żeby dodać unikalności rosterom konkretnych frakcji. Tak samo z Galatami.
W rosterach na pewno będą, ale byli to też zwykli najemnicy. Jeśli każda frakcja może rekrutować egipskich łuczników to dlaczego nie Libijczyków? Tymbardziej, że słynęli z tego. Jednostki w armii kartagińskiej czy macedońskiej to coś innego niż najmnicy z tamtych rejonów.
Żeby trzymać się tematu, ja tam z najemników jestem zasadniczo zadowolony. Jest ich dużo (chyba koło setki), podzieleni na kilka kręgów kulturowych, sensownie rozłożeni. Jasne, że można by coś dorzucić, gdzieś coś odjąć, ale zasadniczo jest dobrze, a obawiałem się, że przed jakimś "Mercenary DLC Pack" najemników będzie kilkanaście rodzajów.
KLAssurbanipal
01-08-2013, 19:06
Wiedzieliście że w grze będą Drakkary - długie łodzie Wikingów?
http://i.imgur.com/Wx3KlB3.jpg
http://freeshipplans.com/wp-content/uploads/2013/02/Viking_Boat.jpg
towarzysz_pancerny
02-08-2013, 00:03
Może grafiki z serii "Historia żaglowca" nie stanowią najaktualniejszego źródła, ale ukazują okret ludów Północy z 1500 p.n.e.!
http://www.grafiteria.com.pl/system/products/418/original/g-1004.jpg?1287433843
(Drzeworyt z 1948 roku wykonany, opisany i sygnowany przez Stanisława Rolicza (1913 – 1998), przedstawiający statek ludów Północy, ok 1200 lat przed naszą erą.)
Do naszej ery zapewne konstrukcja ewoluowała. Chętnie obejrze (jak masz jakieś) okrety ludów Północy z czasow gry (Mogą być prymitywniejsze od tych CA, ale nie tam znowu jakies dłubanki ;) )
Łódź Wikingów z VIII wieku, tego samego autora, wygląda tak:
http://www.grafiteria.com.pl/system/products/428/original/g-0995.jpg?1287438659
Może to taki ukłon w stronę Asterixa i Obelixa- tam piraci zawsze posiadali taki okręt ;) Tak na serio to z tymi okrętami celtów jest problem, wiadomo, że posiadały większą "dzielność morską" -żeglowały po Atlantyku. Konstrukcja w stylu śródziemnomorskim temu nie sprzyja. Kiedyś na jakimś forum czytałem o bitwie morskiej Cezara z Wenedami, którą opisał. Tyle, że specem od okrętów to raczej on nie był.
KLAssurbanipal
03-08-2013, 02:52
Może grafiki z serii "Historia żaglowca" nie stanowią najaktualniejszego źródła, ale ukazują okret ludów Północy z 1500 p.n.e.!
http://www.grafiteria.com.pl/system/products/418/original/g-1004.jpg?1287433843
(Drzeworyt z 1948 roku wykonany, opisany i sygnowany przez Stanisława Rolicza (1913 – 1998), przedstawiający statek ludów Północy, ok 1200 lat przed naszą erą.)
Do naszej ery zapewne konstrukcja ewoluowała. Chętnie obejrze (jak masz jakieś) okrety ludów Północy z czasow gry (Mogą być prymitywniejsze od tych CA, ale nie tam znowu jakies dłubanki ;) )
Nie ma dowodów na to, że 1200 lat p.n.e. ludy "Północy" budowały tak duże i podobnie wyglądające okręty. Wg mnie ilustracja przedstawia Filistynów (charakterystyczne nakrycie głowy) i okręt przypominający współczesne rekonstrukcje. Może autor miał na myśli "Ludy Morza"?
Tutaj mamy bardzo podobną - rekonstrukcję Johnnego Shumate - Ludy Morza (jakby nie patrzeć w stosunku do Egipcjan, których najechali - są z Północy ;) ):
http://community.imaginefx.com/fxpose/johnny_shumates_portfolio/images/307295/original.aspx
towarzysz_pancerny
03-08-2013, 07:22
Podobieństwo jest niewątpliwe, z tym że określenie "ludy Północy" dla Filistynów słabo wypada nawet w RPA. W roku 1948 słabo by wyglądało w ZPA(Zwizek Południowej Afryki). A w starożytnym Kaananie jeszcze słabiej.
KLAssurbanipal
03-08-2013, 10:42
Widać, że autorowi ewidentnie chodzi o Filistynów, bo w starej Encyklopedii Gutenberga chyba są podobne łodzie z Filistynami. Pojęcie ''ludy północy'' w tym wypadku jest bardzo nieokreślone. :)
http://imageshack.us/a/img153/8971/romanvikinstotalwar.png
KLAssurbanipal
08-08-2013, 08:06
Gdzie jest news z rosterem Ptolemeuszy?
Znikł ... Chyba CA interweniowało ale o tym musi się wypowiedzieć grogmir. Ale było tam kilkanaście jednostek.
Nie kilkanaście tylko kilkadziesiąt ;)
marko1805
08-08-2013, 10:57
Z tego co widziałem cały roster KLA umieścił na TWC a Grogmir przecież prosił ,aby nie rozpowszechniać. :cry:
KLAssurbanipal
08-08-2013, 12:12
Gdzie? Nie było takiej wzmianki przy newsie Grogmira, żeby nie rozpowszechniać. Jedynie było napisane, że nie jest to wersja finalna i może ulec zmianie, co zresztą dopisałem zamieszczając.
Było napisane jak wół KLA i w postach i na stronie główniej, ale jak widać zawsze musi się znaleźć jeden sprawiedliwy, co to ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem ;)
Zgadza się, na 200% było. Z pamięci mniej więcej: "Proszę nie wrzucajcie tego nigdzie indziej, i tak za dużo już zdradzam." Z drugiej strony widać było, że niektórych rzeczywiście nie da się zadowolić.
KLAssurbanipal
08-08-2013, 12:38
Kiedy było pisane na głównej? Nic takiego nie widziałem, a kilka razy wchodziłem w newsa. Więc proszę nie wmawiać mi, że na bank było na głównej, skoro nie było.
Chyba, że ktoś dopisał po tym jak zamieściłem, więc pretensji nie miejcie.
[ciach, ciach, dziekuję] - Amrod.
Jeszcze było jedno zdanie na koniec, że pochodzi to nie pochodzi z ostatecznej wersji gry i może ulec zmianie. Nie było ani słowa, żeby nie rozpowszechniać. Na forum nie widziałem, bo nie czytam dokładnie każdego posta na forum, jak zresztą każdy.
Zatem nie miejcie pretensji, że to wkleiłem. Trzeba było to w newsie napisać. Logiczne jest, że skoro coś jest w newsie na głównej, to raczej tajemnica nie jest? Myślałem, ze to zwykłe info, jak np. screeny. One też nie pochodzą z wersji finalnej a można je rozpowszechniać.
Tuż pod postem była prośba i od Grogmira i od voitka. Dobra nie ma co się spinać ale na przyszłość czytaj wszystkie posty.
KLAssurbanipal
08-08-2013, 13:26
Wklejałem roster z newsa nie postów. Zresztą news był głównym źródłem tego rostera. Nie jest możliwe czytanie wszystkich postów, więc to dziwna prośba. ;) Wątpię czy jest na forum przynajmniej jeden użytkownik czytający każdego posta.
Są też osoby, które czytają tylko newsy nie wchodząc w ogole na forum.
Ja czytam wszystkie :mrgreen: .
Proszę nie przywoływać już rosteru tych jednostek ani na stronie ani na forum.
konrad292
08-08-2013, 15:54
Ja również czytam wszystkie na bieżąco, mam nadzieje, że to nie jest patologia jakaś :)
Proszę o używanie poprawnej polszczyzny, dla ułatwienia korzystaj z przeglądarki, która podkreśla błędy.
-v
MichalKruk
09-08-2013, 20:18
KLA zawiodłem się na tobie. :( :( :(
KLAssurbanipal
10-08-2013, 02:41
Sorki, ale mam już dość wieszania na mnie za to psów. W newsie nie było nic napisane, że to inforamcja, która nie może wyjść dalej, a nie każdy przegląda wszystkie posty (bo zresztą ostatnio ich za dużo). Gdybyście napisali w newsie to napewno bym nie zamieścił. Jeśli kogoś uraziłem to - przepraszam, choć tak naprawdę nie widzę mojej winy.
Mnie uraziłeś bo Ja staram się przeglądać wszystkie posty w tym dziale a poza tym ufam swoim zmysłom i wiem co widziałem ;) chyba zresztą każdy kto czyta widział i daj sobie spokój z tym pisaniem w imieniu ogółu
co za dowód jeszcze chcesz(już kilka razy go widziałem) :
nie każdy przegląda wszystkie posty czyli jak nie czytasz no to skąd masz wiedzieć czy coś było napisane czy też nie :?:
kolejny absurd......
Offtop robicie, a te informacje będą i tak dostępne za niecały miesiąc. Wyluzujcie.
KLAssurbanipal
10-08-2013, 14:40
Mnie uraziłeś bo Ja staram się przeglądać wszystkie posty w tym dziale a poza tym ufam swoim zmysłom i wiem co widziałem ;) chyba zresztą każdy kto czyta widział i daj sobie spokój z tym pisaniem w imieniu ogółu
co za dowód jeszcze chcesz(już kilka razy go widziałem) :
nie każdy przegląda wszystkie posty czyli jak nie czytasz no to skąd masz wiedzieć czy coś było napisane czy też nie :?:
kolejny absurd......
Absurd? Absurd to Twój post Szanowny kolego. Od kiedy news jest integralną częścią postów z forum? Jak wchodzę na serwis to najpierw sprawdzam newsy. W newsie nie było ani słowa, żeby tej treści nigdzie nie udostępniać. Dlatego nie życzę sobie wmawiania mi, że było inaczej.
czyli jak nie czytasz no to skąd masz wiedzieć czy coś było napisane czy też nie :?:
Tak trudno zrozumieć, że czytanie newsów nie wiąże się z czytaniem postów? Czy posty w dziale o dyskusjach ogólnych były częścią tego newsa? Jeśli tak, to dlaczego w newsie nie było do nich odesłania? Człowieku, po prostu się odczep bo nie masz argumentów. Mam już dość wieszania na mnie psów za coś, gdzie nie ja jestem winien. Jak macie wydawać na mnie sądy to się zastanówcie, gdzie był problem, bo news nie miał żadnej, ale to żadnej adnotacji, że to tajemnica, żeby tego nie udostępniać. Każdy normalny człowiek widząc news na głównej stronie pomyśli, że to normalna, oficjalna i w zaden sposób nie zakazana informacja. Nie było żadnego ostrzeżenia lub odesłania do postów, w których było napisane, ze to zakazane. Po co zatem robić newsa, bez ostrzeżenia a potem mieć pretensje do kogoś że to udostępnił?
chyba zresztą każdy kto czyta widział i daj sobie spokój z tym pisaniem w imieniu ogółu
Ty sam piszesz w imieniu ogólu a nie masz racji. Wiesz jak dużo jest osób, które czytają newsy a nie wchodzą w ogóle na forum? Jest ich więcej niż tych co forum przeglądają. Zatem dziwi mnie fakt, że ostrzeżenie było gdzieś w postach, a nie bezpośrednio w newsie. Przecież wiele osób nie zarejestrowanych na forum mogło tego newsa udostępnić dlaej, bez czytania ostrzeżenia w postach.
Ciekawe jak Cię uraziłem. Czytasz w tym dziale, ale w innych też? Ja jestem użytkownikiem tego forum od 2004 roku i przeglądam posty nie tylko w tym dziale bo te uniwersum to nie tylko oczekiwanie na Rome 2, więc nie sposób wszystko dokładnie przeczytać.
Człowieku, po prostu się odczep
przecież Ja się do nikogo a tym bardziej do Ciebie nie czepiam tylko trochę mocniej zaznaczyłem to Twoje błędne koło ;)
Ja już dziękuje za ten offtop kiedy używa się "nerwowych" zwrotów itp. :)
PS
tak samo było z mieczem Podbipięty, strony kłótni a i tak wyszło co wyszło :)
KLA, informacja o nieudostępnianiu była w postach na forum, ale była też W KOMENTARZACH POD NEWSEM i ciężko było tego nie zauważyć . O ile dobrze pamiętam, to te informacje od Voitka i Grogmira były w pierwszych 4 komentarzach i tyle w temacie.
Paladyni
10-08-2013, 16:46
Tak w ogóle wiadomo już o co chodzi z patrycjuszem i czempionem? a wiedźma u barbarzyńców do kogo należy do patrycjuszy czy czempionów?
Absurd? Absurd to Twój post Szanowny kolego. Od kiedy news jest integralną częścią postów z forum? Jak wchodzę na serwis to najpierw sprawdzam newsy. W newsie nie było ani słowa, żeby tej treści nigdzie nie udostępniać. Dlatego nie życzę sobie wmawiania mi, że było inaczej.
Wiesz co to jest netykieta KLA? Zwykła kultura wymaga skontaktowania się z autorem/autorami newsa i spytaniem o pozwolenie skopiowania/przetłumaczenia jego treści...
KLAssurbanipal
10-08-2013, 22:27
Wiesz co to jest netykieta KLA? Zwykła kultura wymaga skontaktowania się z autorem/autorami newsa i spytaniem o pozwolenie skopiowania/przetłumaczenia jego treści...
Doskonale wiem i wiem, że w tym wypadku nie miało to znaczenia. Jeśli będziesz się upierał - zatem dlaczego w przypadku newsów na TWC, tw.org taka kultura nie wymagała skontaktowania się z autorem w celu skopiowania lub przetłumaczenia newsa? Mam nadzieję, że rozumiesz porównanie. Jak nie to ja proszę aby kaŻdy news o nowym screenie, trailerze, czy wywiadzie był konsultowany z jego autorem.
Ataki, docinki - nie mam zamiaru za każdym razem się tłumaczyć. Zanim kolejny raz mi dojedziecie zastanówcie się czy nie pisaliście na TWC o czymś co zobaczyliście tutaj (a nie było ostrzeżenia w newsie). Chodzi o screeny, filmy, info itp.
Nazgool - nie nie było czegoś takiego. Zanim wkleiłem ten roster na TWC nie było tego typu komentarzy pod newsem ze strony voitka i Grogmira jak ... mi świadkiem.
maxcezar5
12-08-2013, 17:18
Mam pytanie: To w końcu dostępne są jednostki egipskie od Nazgool'a?
Jakie jednostki od nazgoola?
Z tymi jednostkami do Rome 2, to ja nie miałem nic wspólnego ;)
maxcezar5
13-08-2013, 10:07
Ojejku pomyliłem użytkowników. Chodziło mi o Grogmir'a.
Chciałbym serdecznie przeprosić nazgool'a :oops:
I nie jednostki, a ich lista. Była, ale pośrednio dzięki KLA już jej nie ma.
Presidente
13-08-2013, 11:57
Właściwe to na TWcenter ten rooster dalej siedzi i nikt z nim nic nie robi
maxcezar5
13-08-2013, 13:51
I nie jednostki, a ich lista. Była, ale pośrednio dzięki KLA już jej nie ma.
Tak, tak dokładnie o tym myślałem.
Czy mógłbym prosić linka do odpowiedniej strony na TWC?
Od siebie dodam tylko, że jak informacja jest oficjalna, to ZAWSZE jest napisane "CA podało", "na oficjalnej stronie napisano", najczęściej z podaniem linka. W momencie, kiedy jest w newsie, ze MY ujawniamy specjalnie dla NASZYCH userów to chyba ciężko pomyśleć, ze to oficjalna informacja? Trudno, następnym razem napisze to capsem w tytule tekstu.
Presidente
13-08-2013, 19:56
Czy mógłbym prosić linka do odpowiedniej strony na TWC?
Posłałem Ci PW z tym
maxcezar5
13-08-2013, 20:14
Dziękować Dziękować!
Przemysł II
13-08-2013, 20:57
Czy mógłbym prosić linka do odpowiedniej strony na TWC?
Posłałem Ci PW z tym
czy ja też mógłbym prosić o ten link?? :P z góry wielkie dzięki :)
KLAssurbanipal
30-08-2013, 11:48
Jako ciekawostkę warto dodać, ze Dakowie będą mieli oryginalny wygląd, bo były obawy że będą wyglądać jak plemiona celtyckie.
http://wiki.totalwar.com/images/f/fd/Largeai7.png
Nie wiele widać, ale można się przyjrzeć, że to dackie hełmy. ;)
Z kolei Ilirowie będą mieli chyba charakter grecki, a nie barbarzyński:
http://wiki.totalwar.com/images/a/a4/Largeai4.png
Zastanawia mnie czy dadzą im iliryjskie hełmy, które raczej nie były już wtedy wytwarzane. ;)
Nazwy hełmów greckich nie pochodzą od nazw krajów gdzie je używano, bo co by były gdyby hełmy takie jak poniższe były używane w grze tylko przez nacje z których czerpią dzisiejsze nazwy:
- tracki,
- frygijski,
- koryncki,
- attycki,
- beocki.
Marcin87_Poznań
02-09-2013, 22:40
Na jednym z pokazanych video nagraniu, zauważyłem, że żołnierze ilekroć się zatrzymują tylekroć coś krzyczą i gestykulują w powtarzający się sposób. O ile gdyby sporadycznie występowały takie przypadki to nie byłby to minus, o tyle jest to minusem gdy ma to miejsce zawsze i to w powtarzający się sposób. (chodzi mi o stricto jednostki lądowe, nie wiem jak to się ma w przypadku jednostek nielądowych).
Spokojnie przy normalnym oddalenie wyglądać to będzie jak normalny chaos przedbitewny. :)
Ze wszystkich jednostek najbardziej zadziwiło mnie to że Grecy mają falangę macedońską :? ? Czy jest to jakoś poparte źródłami?
Myślę że tak, falanga grecka byłą w tamtych czasach już archaiczna, i na macedońską przerzucał się kto mógł. Może nie była to jakaś podstawowa jednostka miast greckich i wysoka jakościowo, ale jest całkeim możliwe że takiej używali.
K A M 2150
03-09-2013, 13:14
Przecież wtedy już nawet Sparta miała falange w stylu macedońskim...
KLAssurbanipal
03-09-2013, 13:15
W czasach Filipa II tak było, gdzie Macedończycy mieli nowy typ falangi, a inni Grecy po staremu. Okres gry jest późniejszy o 50 lat po Aleksandrze Wielkim, więc cały świat hellenistyczny używał już nowoczesnej falangi macedońskiej.
Aha, dziękuję za rozwianie wątpliwości.
KLAssurbanipal
11-09-2013, 22:17
Grzebiąc w plikach odkryłem, że jest wiele jednostek których nie ma w grze. Przykładowo są kolorowe zbroje dla hellenistycznych, osobne zbroje dla Seleucydów, a Rzymianie mają więcej rodzajó cesarskich hełmów, w tym najsłynniejszy z cesarsko-galijskich, a w grze go nie ma.
marko1805
11-09-2013, 22:19
Może to pod DLC ?
Zresztą, gdzie można znaleść te pliki i jak je otworzyć ?
Umbrecht
11-09-2013, 22:22
Ja grzebiąc po plikach jestem niemal pewien, że tematem jednego z expansion packów będzie znowu do mdłości eksploatowany Aleksander - i jego podoboje (błeeeeee)
KLAssurbanipal
11-09-2013, 22:26
Akurat parę dni temu pisałem, że Rzymianie z okresu Cesarstwa (główna frakcja w grze) i Celtowie (najliczniejsze frakcje w grze) są za mało różnorodni w przeciwieństwie do np. hellenistycznych, Iberów, Daków itp. Celtów liczę bez Brytów, którzy bo oni są jakby odrębną od Galów, Galatów itp. kulturą o innym wyglądzie.
Wygląda na to, że te braki mają tekstury i modele. Wątpię czy to na DLC, bo coś pisali że DLC nie będą jednostkami a frakcjami.
To jest najsłynniejszy hełm rzymski i dziwił mnie jego brak. http://www.imperiumancientarmory.com/gallicGsidered.jpg Znalazł się w plikach.
Jest też dużo hełmów celtyckich. Akurat tych rzeczy których brakowało w różnorodności jednostek.
Braveheart kaleczne serce
11-09-2013, 22:31
Po ubogim bo dotyczącym tylko jednej kultury Shogunie 2 teraz zacierałem ręce przed możliwością walki wieloma odmiennymi nacjami. Spodobał mi się wygląd jednostek ,którym jednak w pełni cieszyć się nie mogę bo mój sprzęt nadąża jedynie na poziomie detali: Wysoki. W wielu oddziałach widać urozmaicenie co do wyglądu żołnierzy. Inny strój, model twarzy , inny wzór na tarczy to cieszy. Choć niektóre jednostki prezentują się średnio zarówno w kwestii wizualnej jak i powtarzalności ( np. facjaty Spartan). Zniknęły płonące świnie , wrzeszczące kobiety i miotacze głów trochę ich szkoda - były może niezbyt realistyczne ale bardzo barwne.Animacje walczących wyglądają dobrze choć jest kilka irytujących błędów. Balans jednostek jest zły.Dotyczy to zarówno siły jak i prędkości niektórych rodzajów wojsk. System morale to komedia - ciągle 5 minutowe walki bo nasi oponenci momentalnie ratują się ucieczką. Spodobały mi się specjalne umiejętności jednostek typu : Szał,Tratowanie, Szaleńcza szarża - znacząco przybliża to do zwycięstwa. Ogólnie jeśli chodzi o liczbę oddziałów spodziewałem się większej różnorodności. Głównie mam tu na myśli państwa barbarzyńskie gdzie jednostek jest niewiele. Co do Rzymu to jest nieźle (Musiało tak być inaczej byłaby to kompromitacja),brakuje tylko większego wyboru co do jazdy bo w kwestii piechoty jest spory wybór ( Brakuje mi tylko standardowych rzymskich łuczników bo są jedynie Syryjscy najemnicy.) Kartagina wygląda fajnie choć brak jej elitarnych pancernych słoni z pierwszego Roma. Egipt bardzo zmienił się w stosunku do części pierwszej. Zgodnie z realiami historycznymi jest frakcją hellenistyczną a więc dominują hoplici i typowo grecki styl. Na szczęście zostało kilka oddziałów wyglądających typowo egipsko. Macedonia i Imperia Wschodu wyglądają przyzwoicie. Frakcje Greckie z Dlc ? Nie dość , że trzeba było za nie zapłacić prezentują się marnie - zwłaszcza Ateny i Epir natomiast Sparta jako silna indywidualność jakoś się broni. Podsumowując : jest nieźle ale nic ponad to. Może się to zmienić bo zapewne wiele rzeczy teraz brakujących wkrótce się pojawi.Oczywiście będzie trzeba za nie zapłacić , choć powinny być darmowe w ramach zadośćuczynienia za to , że testujemy grę w wersji Alpha.
Więcej niż parę godzin spędziłem na grze i widzę pierwszą wadę weteranów (przynajmniej tak się nazywali oni w S2) - w diabelskim tempie szkolą nowe oddziały. Wystarczyło 10 lat, żeby jednostki z poziomami doświadczenia od 1 do 4 awansowały do 7-8. 16 jednostek w armii i taki szybki awans? Co lepsze! Weteran zaczynał od szkolenia tego legionu swoją posługę u mnie, czyli też się rozwijał.
Dokładnie. Szkolenie weterana jest przesadzone, a jak jeszcze trafi na dobrą cechę(+2 dośw. przy szkoleniu) to już w ogóle.
marko1805
12-09-2013, 07:18
Wygląda na to, że te braki mają tekstury i modele. Wątpię czy to na DLC, bo coś pisali że DLC nie będą jednostkami a frakcjami.
To jest najsłynniejszy hełm rzymski i dziwił mnie jego brak. http://www.imperiumancientarmory.com/gallicGsidered.jpg Znalazł się w plikach.
Jest też dużo hełmów celtyckich. Akurat tych rzeczy których brakowało w różnorodności jednostek.
Wobec tego pytanie ,czy te textury mozna wykorzystac na obecnym etapie ?
dawid621
12-09-2013, 11:20
A ja mam takie pytanie co do jednostek, mianowicie na niektorych screenach widac rozne wzory na tarczach (np lambda u Spartan), ja czegos takiego nie mam, u mnie te tarcze sa gole i teraz takie pytanie, te wzorki pojawiaja sie przy jakis konkretnych ustawieniach graficznych czy tacy ludzie maja jakies mody na te wzory?
Większość jednostek ma wzorki na tarczach, praktycznie wszystkie oprócz harcowników, procarzy i paru innych najsłabszych jednostek. Jeśli Ci się nie pokazują to jest to jakiś kolejny bug, bo nawet na najniższym poziomie detali powinny być widoczne, bardzo niewyraźne ale jednak. Sprawdź spójność plików gry we właściwościach, albo zmień ustawienia grafiki. Może to jest coś podobnego do bugu w napoleonie, gdzie wszystkim frakcjom pokazywało białe mundury.
marko1805
12-09-2013, 11:35
A jaki masz ustawiony sharder w opcjach grafiki ? Pamietam że u mnie przy ustawieniu 1 lub 2 wzoery na tarczach znikały.
Wzorki na tarczach pojawiają się przy shaderach 4.1 i 5.
dawid621
12-09-2013, 14:44
Wielkie dzieki Panowie, macie racje z tymi shaderami, mialem je ustawione na 3 i stad ten problem ;)
KLAssurbanipal
12-09-2013, 18:23
Ostatnio oglądałem jednostki. Jestem pełen podziwu dla pracy jaką oni wykonali. Jest bardzo dobrze. Dakowie, Trakowie, Grecy, Rzymianie, Partowie, Scytowie, Iberowie, Galowie, Brytowie, Germanie - wszyscy między sobą się różnią. Każda z tych kultur ma różne stroje, hełmy i zbroje. W grze jest aż 7 różnych hełmów frygijskich. Jest wiele kirysów i chyba aż 11 różnych linothorax.
Podziwiam wykonaną pracę. Zdecydowanie to największa różnorodność w historii serii. Niektóre frakcje wyglądają jak z modów.
Jednak jest jeden problem. Niektóre z jednostek nie są różnorodne. Przykładowo - Rzymscy Socii, aż 3 jednostki: Hastati, Equits i Extraordinarii mają ten sam hełm, zbroję, a różnią się tylko tarczami. Trochę to dziwne ponieważ w grze jest aż kilka hełmów italskich. Samnici mają różne zbroje i hełmy, ale socii mają po jednym hełmie i zbroi na jednostkę.
Przykłady "klonów"
Socii Hastati:
http://images.tinypic.pl/i/00444/81sfmcn40dhu.jpg
Socii Equites (tylko różnią się tarczą a tak to klony):
http://files.tinypic.pl/i/00444/l91xrnz3v1oz.jpg
Socii Extraordinari:
http://pics.tinypic.pl/i/00444/p06ulilgotdj.bmp
W innych frakcjach widać podobny problem. Brytowie używają aż 7 hełmów, a ta jednostka ma tylko jeden hełm:
http://pics.tinypic.pl/i/00444/q5c5zzsjofid.bmp
Dla porównania inna jednostka, która jest różnorodna:
http://files.tinypic.pl/i/00444/sa5gm4y76jse.bmp
Dziwi mnie też brak różnorodnych jednostek dla Rzymu okresu Cesarstwa. To główna frakcja i powinna być bardziej różnorodna.
Rzymianie z czasów Republiki mają wiele rozmaitych hełmów. Jednak Rzymianie z okresu Cesarstwa mają tylko 2 hełmy piechoty (cesarsko-galijski i cesarsko-italski). Jednostki takie jak Pretorianie i legioniści ciężkozbrojni mają tylko jeden hełm. Oto przykład:
Pretorianie:
http://pics.tinypic.pl/i/00444/mbcxampu25g1.jpg
Ciężkozbrojni legioniści:
http://pics.tinypic.pl/i/00444/1se3cwv8e356.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00444/xy0we067hxuu.jpg
Dla porównania jedna jednostka iberyjska ma aż 6 rodzajów czapek i 3 rodzaje hełmów. To aż 9 nakryć głowy. Mogli dać tyle Rzymianom jako głównej frakcji.
http://pics.tinypic.pl/i/00444/gfxqggutj095.bmp
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć jak to jest, że moi agenci (przede wszystkim szpiedzy) mają po 90 -95% szans na udaną akcję, a mimo to ciągle partolą robotę:/
Gram Egipcjanami i może z 2 wrogich agentów zlikwidowałem, a Seleucydzi potrafią moich przekupić i mordować...
Przyzwyczaj się, w Shogunie 2 było tak samo idiotycznie (dlatego max można miec 95% szansy, aby ludzie sie nie wkurzali iż przy 100% akcje nie wychodzą...) aby to "naprawić" masz trzy opcje
1: przejść do następnej tury - wiem, mało śmieszne
2: wykonać innym jakimś agentem akcje - przez to czasami "popsuty" agent się naprawia, czasami..
3: load game, próba agenta, load game, proba agenta, load game do usranej śmierci aż się uda. Sęk w tym, iż gra jest tak debilnie zrobiona wiec nawet jak dajesz load game, to nie ma to znaczenia i często agent/cel agenta na daną turę jest "zepsuty". Przerabiałem to już wystarczająco długo, po 10 razie wczytywania gry przy 95% szans na powodzenie, w końcu musiałem dać przejście do następnej tury.
Grałem w Szoguna 2 i powiem, że nie miałem takiego problemu. Ninja już przy 75 % spokojnie mordowali, a tu niby max i przeszło 10 i najwyżej zranią wroga. Z tym "naprawianiem" agentów też próbowałem, w Szogunie działało, a tu nic...
Mogliby to poprawić, bo nerwicy można dostać, jak w prowincji siedzi po 3 szpiegów i czempionów...
KLAssurbanipal
14-09-2013, 00:10
Jeśli ktoś jest zainteresowany to zrobiłem re-skin całej Sparty:
viewtopic.php?f=577&t=14054&p=324028#p324028 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=577&t=14054&p=324028#p324028)
Umbrecht
14-09-2013, 00:23
Przepiękna robota KLA, naprawdę serce rośnie. Gratki.
A czy zajmowałeś się np próbą przeróbki modeli niektórych budynków np. barbarzyńskich ? O ile w sumie jestem kontent w zakresie odwzorowania przez podstawkę ubiorów jednostek i uzbrojenia (a wiem, że to twój konik) to mam hopla na punkcie architektury i chętnie bym zobaczył dodane niektóre rodzaje budowli z tamtego okresu
w większym zakresie niż w podstawce, kusi mnie żeby sie pobawić maksiem (jak czas pozwoli) ale jak to dodać do rome2 to już nie wiem.
Reznow45
14-09-2013, 09:48
Wyśmienite skiny, gratuluję KLA :) Niestety wciąż nie dysponuję Greek Packiem więc nie mam za bardzo po co pobrać,ale jak dokupię to na pewno.
royal1410
02-10-2013, 06:32
Wszystkie informacje na temat gry, wyczytałem z poradnika do gr na stronie: ''Gry-OnLine''. Z tego co przeczytałem, a jestem fanem Kartaginy, to moja ulubiona frakcja pod względem jakości jednostek została w tyle za innymi. Nie ma konnicy Nubisjkiej,a falanga Kartagińczyków powinna być jedną z lepszych formacji w grze. Brak też jednostek elitarnych. Są słonie które w rzeczywistości były jednorakim zagrożeniem dla obu stron. Podsumowując, uważam ,że jako główny przeciwnik Rzymu w starożytności Kartagina powinna mieć lepsze jednostki,bo w rzeczywistości nie była tak uzależniona od najemników jak się powszednie wydaję. Nie wiem jak się gra Kartaginą, jeśli nie jest tak jak piszę to poprawcie mnie
Wszystkie informacje na temat gry, wyczytałem z poradnika do gr na stronie: ''Gry-OnLine''. Z tego co przeczytałem, a jestem fanem Kartaginy, to moja ulubiona frakcja pod względem jakości jednostek została w tyle za innymi. Nie ma konnicy Nubisjkiej,a falanga Kartagińczyków powinna być jedną z lepszych formacji w grze. Brak też jednostek elitarnych. Są słonie które w rzeczywistości były jednorakim zagrożeniem dla obu stron. Podsumowując, uważam ,że jako główny przeciwnik Rzymu w starożytności Kartagina powinna mieć lepsze jednostki,bo w rzeczywistości nie była tak uzależniona od najemników jak się powszednie wydaję. Nie wiem jak się gra Kartaginą, jeśli nie jest tak jak piszę to poprawcie mnie
Numidyjscy oszczepnicy i konnica jest w formie najemnej. Falanga kartagińska z jej elitarną jednostką Świętym Zastępem, jest postawiona na równi z elitą macedońską Niosącymi tarcze, wspólnie ustępują tylko Spartańskim Bohaterom.
Encyklopedia On-line (wyłączyć zapore, gdyby się obrazki nie wczytywały)
http://dsi0fanyw80ls.cloudfront.net/pl/home
Podzielam opinię mojego przedmówcy ;) Wczoraj porównywałem sobie prawie wszystkie jednostki hellenów i Kartagina tak słabo nie wyszła.
Uświęcona Gromada - jest +/- na równi z Macedońskimi Nosicielami Tarcz więc jest 2-gą co jakości jednostką hoplitów w grze obecnie (ustępując tylko Spartanom).
Reszta hoplitów już tak fajnie się nie prezentuje bo Libijscy hoplici z tego co pamiętam są nieco gorsi od milicji obywatelskiej ale w zamian dostają odporność na upał. Na plus zaliczyć jednak trzeba możliwość przekształcenia Kartagińskich Hoplitów w Późnokartagińskich Hoplitów w kampanii. Ich Afrykańscy Pikinierzy to w sumie najlepsza nie-elitarna jednostka z pikami na chwilę obecną (bardzo efektywni jak na swój koszt - raczej bez problemu powinni wygrywać starcia z resztą średnio-drogich pikinierów). Posiadają też dostęp do piechoty z Mieczami (i znowu ich Libijska piechota jest jedną z lepszych w średnio drogich jednostkach). Posiada też w miarę ok strzelców ale tutaj bez szaleństwa. O kawalerii się nie wypowiem bo nie sprawdzałem. Słonie tak samo jak Rydwany muszą zostać wzmocnione.
To czego Kartaginie w mojej ocenie brakuje to nieco większy wybór jednostek (ma ich mniej niż Rzym,a jest w sumie jedną z większych frakcji w grze) ale reszta jest ok. Ta frakcja podobnie jak Ateny (którymi głównie gram singla jak i multi) nie posiada najmocarniejszych jednostek ale posiada szeroką gamę opcji (mamy piki, mamy miecze, mamy słonie, mamy kawalerię i strzelców) i możliwość dopasowania w zależności od przeciwnika.
Dlatego też myślę, że stwierdzenie iż jest w tyle za innymi nie pasuje do Kartaginy. Nie jest obecnie OP ale też nie jest tak słaba jak Partia czy Ateny na chwilę obecną. Pozdrawiam
nowy2142
03-10-2013, 07:55
Co do kartaginy dodam iż nie zgadzam się że mają w miarę ok strzelców. Balearscy procarze są potężni, tańsi niż łucznicy z krety i mają większy zasięg i nie jestem pewien ale chyba oddają więcej strzałów na minutę niż łucznicy.
Fakt że siła pocisku nieco niższa niż u łuczników ale "fazę ostrzału" z przeciwnikiem wygrywają praktycznie zawsze. A i są nie mylić ich z procarzami barbarzyńskimi czy tymi ze wschodu (siła pocisku 8 gdy balearscy procarze mają 18).
Ogólnie buff słoni i jakaś dobra kawaleria by się przydała kartaginie ;)
Co do kartaginy dodam iż nie zgadzam się że mają w miarę ok strzelców. Balearscy procarze są potężni, tańsi niż łucznicy z krety i mają większy zasięg i nie jestem pewien ale chyba oddają więcej strzałów na minutę niż łucznicy.
Fakt że siła pocisku nieco niższa niż u łuczników ale "fazę ostrzału" z przeciwnikiem wygrywają praktycznie zawsze. A i są nie mylić ich z procarzami barbarzyńskimi czy tymi ze wschodu (siła pocisku 8 gdy balearscy procarze mają 18). A mi się wydaje, że 12. 18 Mają Peltaści ;) Musiałeś źle spojrzeć. Poza tym nie są aż tak potężni bo o ile nie skirmishujesz nimi ostro to przegrasz pojedynek dystansowy choćby z tymi kreteńskimi łucznikami. Czemu? Bo co prawda szybciej strzelają i mają więcej amunicji ale masz też 2x mniejszy pancerz, o 10 mniejsze morale. Brak amunicji zapalającej także mocno obcina ich możliwości względem najcięższej piechoty. Oddają o 1 strzał więcej na minutę ale jak tylko inne jednostki wejdą w swój zasięg to dzięki wyższym obrażeniom szybko to nadrabiają. Dlatego myślę, że Kartagina ma w miarę ok strzelców bo nie ma jakiegoś dużego wyboru (łącznie 4 jednostki) ale są frakcje które mają mniejszy wybór (barbarzyńskie). Pozdrawiam
nowy2142
03-10-2013, 13:40
Faktycznie pierdziele głupoty. Na swoją obronę powiem że widziałem kiedyś takie statystyki i mi się miesza ;) http://dsi0fanyw80ls.cloudfront.net/en/ ... c_Slingers (http://dsi0fanyw80ls.cloudfront.net/en/unit/Mer_Ibe_Balearic_Slingers) http://dsi0fanyw80ls.cloudfront.net/en/ ... c_Slingers (http://dsi0fanyw80ls.cloudfront.net/en/unit/Ibe_Balearic_Slingers)
I w mp dają radę z łucznikami ;)
royal1410
03-10-2013, 13:57
Witam. Przejrzałem jednostki wszystkich frakcji i takie są moje wnioski:
1.Dalej uważam,że Kartaginie brak Nubijskiej konnicy jako jednostki nie najemnej-to przecież ona zdecydowała o zwycięstwie Hannibala pod Kanami i przegranej pod Zamą. Dlatego postuluje,aby twórcy na DlC dali możliwość rekrutacji lekkiej,średniej i ciężkiej jazdy Nubijskiej
2. Swebowie byli znani z tego,że ćwiczyli do współdziałania od najmłodszych lat oddziały piechoty i jazdy, postuluje nadrobić ten brak
3. Walka plemion Brytów na rydwanach polegała na tym, że jeden wojownik cały czas powoził drugi co jakiś czas robił wypad na wroga z pędzącego rydwanu-kolejny brak
4. Dlaczego Rzym nie ma jednostek pózno cesarskich?
K A M 2150
03-10-2013, 17:49
Witam. Przejrzałem jednostki wszystkich frakcji i takie są moje wnioski:
1.Dalej uważam,że Kartaginie brak Nubijskiej konnicy jako jednostki nie najemnej-to przecież ona zdecydowała o zwycięstwie Hannibala pod Kanami i przegranej pod Zamą. Dlatego postuluje,aby twórcy na DlC dali możliwość rekrutacji lekkiej,średniej i ciężkiej jazdy Nubijskiej
2. Swebowie byli znani z tego,że ćwiczyli do współdziałania od najmłodszych lat oddziały piechoty i jazdy, postuluje nadrobić ten brak
3. Walka plemion Brytów na rydwanach polegała na tym, że jeden wojownik cały czas powoził drugi co jakiś czas robił wypad na wroga z pędzącego rydwanu-kolejny brak
4. Dlaczego Rzym nie ma jednostek pózno cesarskich?
1. To bardzo dobrze, że tej jazdy nie mają, bo Nubia to nie Numudia ;)
Tutaj masz mapkę z położeniem Nubii ;) http://media.washtimes.com/media/commun ... 7d5906cc68 (http://media.washtimes.com/media/community/image/2011/04/23/EgyptandNubiaWeb_s640x885.jpg?03f5c38433a4509980dc 6552cd06d97d5906cc68)
Kraina o jaką Ci chodzi to Numudia i Kartagina ma te jednostki dostępne. Zarówno konne jak i piesze.
2. Jaki znowu brak? W jaki sposób i co jest do naprawy?
3. Żaden byk, to nie jest do zrobienia obecnie, a nawet gdyby było to tak zbugowane, że masakra.
4. Chociażby dlatego, że GRA KOŃCZY SIĘ W 30r n.e. Czemu oczekujesz jednostek późnego cesarstwa, skoro Cesarstwo dopiero raczkuje.
royal1410
03-10-2013, 20:48
1.Dobra moja literówka. Pisałem nie o jednostkach najemnych.
2. W taki tworzą jednostkę np.200 osobową, przy czym 100 to piechota uzbrojona w włócznie, a 100 to konni; jazda porusza się w tempie piechoty i razem z nią walczy; dzięki czemu pokonują z łatwością lekką piechotę, lekką i średnią jazdę
3. Być może zbugowane, ale dzięki temu pojawiają się kolejne opcje taktyczne dla oddziału
4. Przepraszam, a jednostka Pretorian jest
K A M 2150
03-10-2013, 21:07
1.Dobra moja literówka. Pisałem nie o jednostkach najemnych.
2. W taki tworzą jednostkę np.200 osobową, przy czym 100 to piechota uzbrojona w włócznie, a 100 to konni; jazda porusza się w tempie piechoty i razem z nią walczy; dzięki czemu pokonują z łatwością lekką piechotę, lekką i średnią jazdę
3. Być może zbugowane, ale dzięki temu pojawiają się kolejne opcje taktyczne dla oddziału
4. Przepraszam, a jednostka Pretorian jest
2. Ty tak serio z tym?
3. Dupa nie taktyka, skuteczność byłaby jeszcze mniejsza niż teraz.
4. Przecież Pretorianie byli powoływani jeszcze za republiki...
royal1410
03-10-2013, 21:15
2. Jeżeli okręty mogą wspierać oddziały desantowe to dlaczego nie
3. Dlaczego byłaby mniejsza można by jednocześnie okrążyć legiony i pomieszać szyki kohort
4. Dobra przesadziłem z tymi pretorianami
K A M 2150
03-10-2013, 21:30
2. Jeżeli okręty mogą wspierać oddziały desantowe to dlaczego nie
3. Dlaczego byłaby mniejsza można by jednocześnie okrążyć legiony i pomieszać szyki kohort
4. Dobra przesadziłem z tymi pretorianami
2. To kompletnie inne systemy! Okręty desantowe i jednostki lądowe to dwie inne formacje, nie masz ich w grze wymieszanych.
3. Tak, zapewne tych 16 kolesi zeskakujących z rydwanów by te szyki pomieszało lepiej, niż wjechanie rydwanami w te szyki.
1.Dobra moja literówka. Pisałem nie o jednostkach najemnych.
Z jakiej racji miały być to jednostki nie najemne? Numidyjska kawaleria w kampanii Hannibala była jazdą sojuszniczą, a nie rdzennie kartagińską. A że sojusz z Masynissą został złamany, to walczyła później po stronie Rzymian.
royal1410
04-10-2013, 10:18
Przepraszam, a jest królestwo Numundyjskie? Massynsa nie był jedynym władcą tego państwa w tym okresie. Dlatego Kartagina cały czas mieli wsparcie konnicy Kartaginy. Dlatego moim zdaniem Kartagina powinna mieć konnice numundyjską tak jak ma piechotę libijską
K A M 2150
04-10-2013, 12:09
Jest królestwo numidyjskie pod historyczną nazwą Masaesyli. Konnica numidyjska była jednostką pomocniczą, nie etniczną Kartaginy. Zresztą zmiana stron przez Massynisę dobitnie to obrazuje, że Numidia nie równa się Kartagina. Kartagina ma dostępne kilka jednostek numidyjskich do rekrutacji i najmu, więc nie wiem w czym problem, bo chyba nie uważasz że np Kartagina powinna móc rekrutować Numidów w dowolnej prowincji?
royal1410
04-10-2013, 13:55
Dlaczego nie, przecież może Libijczyków w Tunezji
K A M 2150
04-10-2013, 17:58
Zdajesz sobie sprawe, że w starożytności nie istniało takie pojęcie jak Tunezja i te tereny także były zwane Libią?
royal1410
04-10-2013, 19:36
Dobra trochę z innej beczki. Nie grałem w grę,ale z tego co widzę to grywalne frakcje z tego samego kręgu kulturowego mają bardzo podobne jednostki tak podstawowe jak i elitarne. Wydaję mi się to trochę głupie, bo czym właściwie różnią się te jednostki- ubraniem, to trochę za mało. Pod względem jednostek elitarnych najlepiej moim zdaniem, prezentował się stary dobry Medival 2. Gdzie każda grywalna frakcja miała łatwo rozpoznawalne jednostki elitarne. Walczące inną bronią choć ilość zdolności specjalnych była oczywiście inna
K A M 2150
04-10-2013, 20:56
Tutaj masz o wiele więcej jednostek unikatowych i elitarnych niz w medku. Są frakje niegrywalne (odblokowane przez mody), które mają mase unikatowych jednostek. Jak nie masz gry to po co krytykujesz, skoro widocznie nic nie wiesz?
skoro widocznie nic nie wiesz
+avatar
You know nothing, Jon Snow :D
A pomysły z jednostkami jazdy+włóczników czy wyskakujących typków z rydwanów mnie zniszczyły.
royal1410
06-10-2013, 17:32
Zacznę od końca, po co kupować grę za 150 zł, bez większości DLC , kiedy nie wiadomo czy gra mi wejdzie. Kupię ją 1,5 roku kiedy będzie kosztowała 69,90 gr i wejdzie mi na nowego kompa. Dalej, patrzyłem na jednostki rekrutowane w prowincjach to dużo jednostek się powtarza. A co do nie grywalnych frakcji nie każdy chcę spierdzielić sobie grę przez kombinację.
K A M 2150
08-10-2013, 17:38
A co do nie grywalnych frakcji nie każdy chcę spierdzielić sobie grę przez kombinację.
Nie możesz sobie nic spierdzielić, jeżeli ogarniasz kopiuj/wklej jednego 5 megabajtowego pliku.
royal1410
09-10-2013, 15:25
tak,to dlaczego po zainstalowaniu moda do dodatku Medka2, odinstalowaniu całej gry,ponownym zainstalowaniu Medka2 i jego dodatku nie mogę grać w dodatek do Medka2, bo system wykrywa błąd w pliku?
K A M 2150
09-10-2013, 15:53
Ehh, a o jakiej grze ja piszę, a o jakiej Ty? Silnik i pliki medka, a te od Empire wzwyż, czyli także Rome to dwie kompletnie inne rzeczy!
W Medku wywal od odinstalowaniu cały folder. Ewentualnie masz źle zainstalowany dodatek, lub niewłaściwie go odpalasz, skoro tylko Ty masz z czymś takim problem.
royal1410
10-10-2013, 07:19
Przepraszam, co to znaczy:
W Medku wywal od odinstalowaniu cały folder. Mam po odinstalowaniu Medka2 wywalić pozostałości po nim,przecież wszystkie pliki zostały usunięte. Zapomniałem napisać, że sam Medek się odpala i można grać, ale dodatek nie chcę pójść.
No ale ziomuś to jest temat z roma nie z medka także żegnam.. nie umiesz zainstalować albo o czymś zapominasz, jakoś mi mody działają na medku.
royal1410
11-10-2013, 09:20
Mam problem z Medieval2: Królestwami. Z mapy kampanii przechodzę do mapy bitewnej. Program wraca do windowsa i pokazuję się błąd: ''program napotyka" i koniec z graniem. Ponownie instalowałem grę i uruchamiałem kompa, dalej to samo. Co zrobić?
Royal1410 a czy to jest temat dotyczący problemów technicznych Medievala 2? :roll:
royal1410
11-10-2013, 12:19
Nie, z tym, że w temacie problemów tech. Medka nikt mi nie odpisuję
Royal1410, otrzymujesz ostrzeżenie za perfidne pisanie w dwóch wątkach o tym samym, za lenistwo bo nie przejrzałeś forum i nie użyłeś opcji "szukaj", produkcję spamu oraz głupie wymówki.
royal1410
14-10-2013, 12:55
Pardon mea culpa
royal1410
01-12-2013, 15:56
Mam pytanie, czy legioniści po reformach Mariusza,oprócz ataku w zwarciu mogą rzucać pillum?
K A M 2150
01-12-2013, 16:06
To chyba oczywiste.
royal1410
02-12-2013, 07:28
To czemu w zdolnościach tego nie ma?
marko1805
02-12-2013, 08:03
Bo takiej zdolnosci w Rome II nie ma . Legionisci rzucają pillium podczas ataku.
royal1410
02-12-2013, 08:26
rozumiem,że jednostki w innych nacjach też przed atakiem mogą rzucać
royal1410
09-12-2013, 12:42
Abstrahując od historyczności jednostek- że rzeczywiście w starożytności był podział na świat barbarzyńskiej, rzymskiej,wschodniej,macedo-greckiej sztuki wojennej; to moim zdaniem twórcy nie postarali się o większe zróżnicowanie frakcji w dziedzinie orginalności jednostek. Mamy tutaj co prawda, w serii , dla poszczególnych frakcji największy możliwy wybór jednostek, ale poza podziałem na kultury wojskowości, nie mamy nic co w mocno wyróżniałoby daną frakcję z pozostałych frakcji istniejących w danej kulturze. Mam tu na myśli jednostki elitarne, które moim zdaniem powinny różnić się trochę więcej niż tylko nazwą, ubiorem czy statystykami. Myślę oczywiście o jakiś lepszych formacjach, zdolnościach, które nie występują u podobnych elitarnych jednostkach tego samego kręgu kultury wojskowości; np. Jednostki elitarnej falangi macedońskiej, mogłyby dostać unikalną zdolność szybszej zmiany szyku. Czekam na wasze opinie w tym temacie
ZiPAli 12
12-12-2013, 20:01
Witam mam pytanie przeglądałem poprzednie posty ale nie znalazłem, chodzi o jednostki w Rome II ( łucznicy rzymscy ) poprzednio grałem w Rome i tam miałem do dyspozycji jednostki łuczników rzymskich prze reformach i i po reformach czy w Rome II tez mamy takie jednostki nie chodzi mi o jednostki pomocnicze lub najemnikowhttp://i44.tinypic.com/28lq336.jpg
Nie ma takiej jednostki. Z historycznego punktu widzenia jest to uzasadnione.
ZiPAli 12
12-12-2013, 20:33
Wydawało mi sie że jak w poprzedniej wersji gry Rome łucznicy rzymscy byli i te jednostki można było rekrutować w Italii ale chyba tez w pobliskich prowincjach już nie pamiętam dokładnie gdzie ( a ta gra ma jakieś odniesienie do Historii, to w Rome II też będą ) ale OK
http://i43.tinypic.com/1235bi0.jpg
Po prostu poprzednia część gry ma luźniejsze (i bardziej uproszczone) odniesienie do historii niż jej następczyni. W Rome 2 możesz mieć łuczników Rzymianami tylko w postaci wojska pomocniczego.
KLAssurbanipal
15-12-2013, 17:13
Witam!
Dla osób, które narzekają na wygląd jednostek polecam mojego moda, który udostępniłem pod linkiem:
viewtopic.php?f=577&t=14416&p=333015#p333015 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=577&t=14416&p=333015#p333015)
8-)
Doszły jakieś nowe jednostki do gry poza tymi barbarzyńskimi? Nie mam jeszcze dodatku, ale zauważyłem perskich hoplitów u Partów (we własnej bitwie). Jestem prawie pewien, że wcześniej ich nie było, a pewnie bym ich zapamiętał, bo grałem nimi całą kampanię.
dawid621
18-12-2013, 19:59
Jezeli masz jakiegos moda na dodatkowe jednostki, to moze poprostu ktos zrobil update'a i je w nim dodal ;) ja mam od cholery tego typu modow i co jakis czas tez pojawiaja mi sie nowe jednostki :P
Doszły jakieś nowe jednostki do gry poza tymi barbarzyńskimi? Nie mam jeszcze dodatku, ale zauważyłem perskich hoplitów u Partów (we własnej bitwie). Jestem prawie pewien, że wcześniej ich nie było, a pewnie bym ich zapamiętał, bo grałem nimi całą kampanię. Perscy Hoplici doszli w patchu z Seleucydami. Nie jestem tylko pewien czy są dostępni w kampanii bo nie tykałem żadnych wschodnich frakcji, wiec możliwe że już ich miałeś w ale nie byli w kampanii dostępni.
Pozdrawiam
Ituriel32
19-12-2013, 17:30
Jest jakiś mod który zmniejsza % wskaźnik szansy na skuteczne użycie czempiona. Bo niestety to co wyczynia kom tą jednostką powoli zaczyna przekraczać wszelkie granice.
Klierowski
20-12-2013, 02:08
Ściągnij mod który redukuje liczbę agentów do 1, sam myślę o całkowitym wyeliminowaniu agentów bo to gruba przesada z nimi .
Jak gracz by używał spamu agentów - to dobrze, zwyczajna gra. Komputer używa - od razu jest źle i nie dobrze. Masz wojny z 10 liliputami? to spodziewaj się po 10 agentów z każdej frakcji. Trzeba pogodzić się z konsekwencjami swoich czynów. Jakbyś przeczytał poradnik jaki tworzy się na forum, to być to wiedział. :)
( ͡º ͜ʖ ͡º)
20-12-2013, 12:33
nie trzeba czytać żadnych poradników. wystarczy uważać jak się gra, uczyć się na błędach i samemu można decydować w jaki sposób grać a nie czytać poradnik i cały czas się do niego stosować
Martinus123
20-12-2013, 12:42
Poradnik, jak sama nazwa wskazuje to nie instrukcja, do niczego nie trzeba się "cały czas stosować".
Ale jak się go uważnie przeczyta to można się dowiedzieć jakie ma się możliwości i opcje do wyboru, a także jakie konsekwencje niesie ten wybór.
No i nie trzeba zadawać głupich pytań na forum :)
Wręcz nie można traktować jako instrukcji, bo przecież każda gra jest inna i trzeba wybierać to co potrzebne do aktualnej chwili. Poradniki mimo że zawierają opinię osoby dającej porady, to potrafią zdradzać pewne fragmenty mechaniki gry, czasami najbardziej oczywiste. Znając te parę rzeczy można potem nie zaśmiecać forum dziwnymi komentarzami.
KLAssurbanipal
20-12-2013, 13:15
Dziś wydaję moda 'Sons of Rome' Roman skinpack. Jest to dotychczas najwierniejsza historii modyfikacja Rzymu. Na zachętę mały preview Auxilia, screen w wykonaniu naszego KAMa:
http://images.tinypic.pl/i/00481/g5ra5yg6fgbu.jpg
Jak gracz by używał spamu agentów - to dobrze, zwyczajna gra. Komputer używa - od razu jest źle i nie dobrze. Masz wojny z 10 liliputami? to spodziewaj się po 10 agentów z każdej frakcji. Trzeba pogodzić się z konsekwencjami swoich czynów. Jakbyś przeczytał poradnik jaki tworzy się na forum, to być to wiedział. Podzielam to zdanie. Takie podejście do problemów widoczne jest na oficjalnym forum i ostatnimi dniami zamiast grać wolałem siedzieć z popcornem i czytać płacze ludzi na niektóre zmiany. Inna sprawa jest taka, że AI używania agentów można by poprawić bo obecnie agenci wroga są raczej tylko irytujący aniżeli śmiertelnie niebezpieczni. Grajac Suebi w Ilyrii przez 30 tur prowadziłem wojny agentów przeciwko Atenom, Sparcie, Krecie i Macedonii i pomimo posiadania przez nich przewagi liczebnej wygrałem bo AI sabotowało cały czas osadę zamiast moich agentów przez co dość szybko wbiłem ich na 7 poziom doświadczenia. W przeciągu tych tur zabiłem blisko 20 agentów wroga i mam teorię, że istnieje pewna strategia na wygrywanie takich wojen. Po pierwsze posiadaj więcej agentów w danym miejscu od przeciwnika bo mi wygląda na to, że posiadanie większej ilości agentów mocno ogranicza skuteczność wrogich agentów. Po drugie zawsze starałam się eliminować najpierw jakiś typ agenta po czym moi agenci tego samego typu zaczęli radzić sobie lepiej. Po trzecie wiele osób lubi nawracać wrogich agentów co często utrudnia uzyskanie przewagi ponieważ nawrócenia często mają mniejszą szansę na sukces/wyłączenie wroga z aktywności na następna turę.
Dodatkowo biorąc pod uwagę wiele ciekawych opcji agentów oraz ich cech "wrodzonych" szkoda ograniczać sobie ich liczbę i możliwości użycia na wielu płaszczyznach z powodu posiadania ich mniejszej liczby. :)
Pozdrawiam
Po pierwsze posiadaj więcej agentów w danym miejscu od przeciwnika bo mi wygląda na to, że posiadanie większej ilości agentów mocno ogranicza skuteczność wrogich agentów.
Samick, piszesz te poradniki. Mogłbys to potwierdzic lub zdementować? Bo to jak dla mnie ma dosc istotny wplyw na podchody agentami.
Klierowski
20-12-2013, 17:02
Jak gracz by używał spamu agentów - to dobrze, zwyczajna gra. Komputer używa - od razu jest źle i nie dobrze. Masz wojny z 10 liliputami? to spodziewaj się po 10 agentów z każdej frakcji. Trzeba pogodzić się z konsekwencjami swoich czynów. Jakbyś przeczytał poradnik jaki tworzy się na forum, to być to wiedział. :)
Jeżeli lubisz się bawić w zarządzanie 10 agentami przy każdej turze i mieć 40 wiadomości o działach wrogich agentów to gratuluję, dla mnie to chore że jeden agent może zniszczyć WSZYSTKIE moje budynki przez 10 tur z rzędu.
To że agenci gracza mogą przeszkadzać agentom AI to prawda, wystarczy że na własnym podwórku włączy się ich zdolność. Wtedy rośnie poziom trudności i maleje % szansa powodzenia agenta AI. Działa to też w drugą stronę: jeśli włączymy zdolność czempiona w prowincji przeciwnika, stanie się ona bardziej podatna na wszystkie akcje związane (w tym wypadku) z cechą Zapał, czyli na akcje czempiona.
Sanvone aktywnie współtworzy poradnik, co widać po obszernych cytatach jego wypowiedzi. Nie ma powodu mu nie wierzyć w tej jak też innych wypowiedziach. :)
Jeżeli lubisz się bawić w zarządzanie 10 agentami przy każdej turze i mieć 40 wiadomości o działach wrogich agentów to gratuluję, dla mnie to chore że jeden agent może zniszczyć WSZYSTKIE moje budynki przez 10 tur z rzędu.
To pozbądź się wreszcie tego czempiona zamiast narzekać. Osobiście bawię się na tyle dużo na ile wymaga ode mnie sytuacja i rozwój państwa. Stosuje się do kilku rad zawartych w poradniku i nie narzekam na "głupich" agentów.
Ituriel32
20-12-2013, 18:27
Ja uważam że czempion jest zbyt potężny w stosunku do pozostałych agentów. Jest najlepszym zabójcą, dobrze kosi armię, a jak się już dorwie do miasta... :cry:
Najlepiej wyważony jest szpieg. Arystokrata wymaga niestety za dużych nakładów czasu, aby stać się upierdliwym.
( ͡º ͜ʖ ͡º)
20-12-2013, 18:40
każdy agent ma swoje wady i zalety czempion działa najbardziej bezpośrednio, więc jest najgroźniejszy. szpieg działa w ukryciu, co sprawia że najtrudniej się go pozbyć, a dygnitarz najlepiej nadaje się do zwiększania zadowolenia i przychodów we własnych prowincjach. zwłaszcza teraz gdy tak ciężko sie zmienia kulture w prowincji rola dygnitarza mocno wrosła. tak więc dla każdego agenta znajdzie się zastosowanie i nie oceniaj agentów tylko pod względem "upierdliwości" bo bycie upierdliwym nie jest najważniejsze
KLAssurbanipal
21-12-2013, 16:17
Znalazłem świetne rendery z elementami uzbrojenia Rome 2. Co ciekawe niektórych rzeczy z niewiadomych przyczyn nie ma w grze. Jest hełm centuriona z dobrym grzebieniem! Przykładowo ten trzeci hełm hellenistyczny - styl tracki w plikach gry nawet nie występuje a ma lepiej zrobiony grzebień niż w podstawce gdzie Grecy mają grzebienie z epoki klasycznej. Hełm legionisty i buty trackie także w grze nie występują, ale znalazłem je w plikach.
Autorem jest wszystkich modeli jednostek do Rome 2 nie jest żaden Lusted, a uzdolniony: Tiflos – Angel Diaz
http://www.tiflos.com/
Hellenistic helmets:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/seleucid_helmet_01.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/konos_01.jpg
(isn't in the game)
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/seleucid_elite_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Centurion historical crest! (isn't in the game and files!)
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2011/04/crests_01.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2011/04/crests_02.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Iberian caps and helmets:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/iberian_cap_01_screen_01x.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/iberian_cap_03_screen_01x.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/iberian_cap_helmet_02_screen_01.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/iberian_cap_helmet_01_screen_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Seleucid linothorax! (isn't in the game but is in files)
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/seleucid_elite_armor_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Hellenistic purple linothorax (isn't in the game but is in files)
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/linothorax_elite_screen_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Italian elite armor:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/circular_decorated_bronze_01_screen_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Greek cuirasses:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/helenic_officer_cuirass_02_screen_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Legs armor and trousers:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/cataphract_scale_leg_screen_01x.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/trousers_variety.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/trousers_variety2.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Thracian and Greek boots:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/hellenic_boots_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Accessories:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/accessories_screen_04.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/accessories_screen_02.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Legionary model:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/piloum_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Shields:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/scutum_3.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/shield_01.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/shield_pikemen.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/small_round_shield_01.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/Thuros_shield_01.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Swords:
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/kopis_elite_01.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/kopis_elite_02.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/kopis_01.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/hoplite_sword_01.jpg
http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2013/10/iberian_sword_01_screen_02.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Celtic warrior (isn't in the game and files)
[spoiler:1213gzzv]http://www.tiflos.com/wp-content/uploads/2011/04/gault_elite_04.jpg[/spoiler:1213gzzv]
Mi się wydaje że nie ma tego w grze tylko dla tego, by były materiały na patche.
A co sądzicie o wielkim podobieństwie jednostek etruskich do rzymskich? Mi się to podoba ale niektóre rzeczy wyglądają jak skopiowane.
K A M 2150
22-12-2013, 17:05
A jak myślisz od kogo Rzymianie kopiowali swoje uzbrojenie na początku? ;)
Wiem że Rzym czerpał wielkie wpływy od Etrusków i to, że zostało to umieszczone w grze mi się podoba, ale niektóre rzeczy po prostu wyglądają jak by sobie hastai zdjął pancerz z zabitego Etruska. Z tego co zauważyłem to mają różne wzory zdobienia, ale wydaje mi się że powtarzają się one i u jednej frakcji i drugiej, a chociaż tym by mogli się różnić.
KLAssurbanipal
22-12-2013, 20:38
Mi się wydaje że nie ma tego w grze tylko dla tego, by były materiały na patche.
A co sądzicie o wielkim podobieństwie jednostek etruskich do rzymskich? Mi się to podoba ale niektóre rzeczy wyglądają jak skopiowane.
Na TWC jest o tym duża dyskusja. Pisałem, że nie zostawili tego na patche. Dlaczego? Już wyjaśniam.
Już we wrześniu znalazłem w plikach 4 hełmy celtyckie, które nie są wykorzystane w grze. Nie mają żadnych bugów graficznych czy problemów z animacją. Ponadto są wierne oryginałom historycznym.
Zadawałem sobie pytanie, dlaczego nie ma ich w grze skoro Celtowie mają njamniejszą ilość hełmów. Przykładowo frakcje iberyjskie mają aż 12 hełmów, kiedy jest ich dużo mniej niż celtyckich i nie są w przeciwieństwie do nich grywalne. Hełmów hellenistycznych jest chyba z 20. Dlaczego Celtowie są tak ubodzy w porównaniu do Iberów czy nawet Ilirów, skoro jest ich wielka liczba i powinni być zróżnicowani. Mają zalediwe 5 hełmów z czego 2 używane też przez inne frakcje.
Gdy zapowiedzieli Caesar in Gaul pomyślałem, że wtedy dadzą te hełmy. Jednak figa. Na co czekają? Te hełmy sprawiłyby dużą różnorodność Celtom którzy blado wypadają na tle innych frakcji.
Po co zapłacili facetowi, skoro potem tego nie wykorzystują?
Najlepszy est grzebień centuriona. Na obrazku który dałem widzimy 2 poprzeczne i jeden tradycyjny. W grze mamy dokładnie te same, ale wszystkie są ułożone tradycyjnie. Poza to zmieniali. Przecież ten grzebień zna każdy laik i kojarzy z centurionem.
Tak trudno zrobić aktualizację i obrócić grzebień o 90 stopni?
Na specjalne DLC to zostawili? :D
Wiem że Rzym czerpał wielkie wpływy od Etrusków i to, że zostało to umieszczone w grze mi się podoba, ale niektóre rzeczy po prostu wyglądają jak by sobie hastai zdjął pancerz z zabitego Etruska. Z tego co zauważyłem to mają różne wzory zdobienia, ale wydaje mi się że powtarzają się one i u jednej frakcji i drugiej, a chociaż tym by mogli się różnić.
Tu też się pierdzielneli. Hastati powinni mieć tylko te kwadraty, które mają i małe kółka. Ten pancerz rzeźbiony z osłonami na ramiona był uzywany przez bogatszych ludzi. Np. mają go też ekwici i w zasadzie tylko oni i triarii powinni go mieć. Skoro Hastati też go ma to nieporozumienie. To błąd. Powinni mieć te małe kółka podobne do kwadratów.
Jednak dodam, że to jest inna sytuacja. Etruskowie w grze są za bardzo rzymscy i samniccy. Te napierśniki i hełmy w większości pochodzą z rejonów Samnitów. Tak samo wiele z tego używali Rzymianie. Etruskowie także z tego czerpali, jednak tam były większe wpływy greckie. Etruskowie powinni mieć więcej elementów greckich, a Rzymianie i Samnici są OK (tylko że źle te uzbrojenie rozielili jednostkom).
Mi wygląda to tak. Profesjonalny grafik - Angel Diaz porobił bardzo fajnie zbroje, bronie i hełmy, a ktoś z CA (wiem kto) byle jak to rozdysponował jednostkom. W grze jest wystarczająca ilość uzbrojenia by stworzyć jednostki takie jak w Roma Surrectum. Jednak ok. 1/3 jest w ogóle nie wykorzystana a 1/5 z tego co jest - znajduje się przy niewłaściwych jednostkach.
Pamiętacie co było napisane pod Lustedem? -Lead units designer. Skoro na stronie Angela Diaz widzimy wszytskie elementy publikowane przez Lusteda, wniosek nasuwa się sam. Diaz porobił historyczne elementy, a Lusted jako szef odpwiedzialny za jednostki podzielił je między jednostki, co zrobił fatalnie bez wiedzy historycznej.
W ogóle nieżły z niego oszukaniec, bo jak ja miesiące temu pisałem w postach do Lusteda co i jak zrobił to ani razu nie zaprzeczył, że to nie on robił jednostki. Ze strony z portfolio Diaza jednoznacznie wynika, że to tylko on robił jednostki. Szkoda, że Lusted to sobie przypisał.
Chyba jedyne co mogę napisać to to, że sprawa wygląda dosyć smutno. Mam nadzieję że dużo podobnych rzeczy nie porobili, bo to trochę szpeci grę, która mogła by być dużo ładniejsza.
marko1805
22-12-2013, 21:04
A pamiętasz tego sławetnego orła "rzymskiego" i wypowiedzi tego pseudo znawcy :evil: Ten pajac bezczelnie kłamał ,kłamie i nadal będzie kłamał. Swoją droga ciekawe co by powiedział obecnie w sprawie hełmu cesarsko-galijskiego typ G, grzebieni, oraz pozostałych tekstur. Niestety ciągle wychodzi partactwo szefa i całego zespołu.
Ituriel32
01-01-2014, 12:23
Zrobiłem sobie szpiega pod truciznę, tak jak ktoś pisał. Niestety kolejna opcja do odstrzału, lub zmiany.
Widziałbym to mniej więcej tak:
- Zmniejszyć skutki umiejętności czempiona i szpiega. (naprawdę 4 tury na swoim {kompa} terytorium zajęło mi zjechanie do czerwonej liczebności)
- Armia stacjonująca w mieście zmniejsza % szanse powodzenia akcji.
- Sposób poruszania się armii ma wpływ na szanse i skutki:
a) grabież i forsowny zwiększają szanse powodzenia
b) brak modyfikatora
c) postawa obronna (fort) drastycznie zmniejszają.
Ja zazwyczaj stawiam sobie ograniczenia nawet jeśli mechanika pozwala na dużo więcej.
Z powodu zbytnią skuteczność pewnych irytujących umiejętności, człowiek przestaje dostrzegać te zrobione lepiej np. zniszczenie taboru. Które komp stosuje naprawdę dobrze i nie jest z nimi nachalny.
Edit
Zmieniłem jednak zdanie szpieg jest przegięty nawet bardziej niż czempion. Dużo bardziej.
Jadąc sobie 3 zrobionymi pod trutkę, niszczyłem całe życie na osiedlu (regionie): 1 atakował miasto, 2-gi armie, 3 to co zostało. Po dwóch turach przybywała moja mała (7 jednostek) armia i zbywała region. Właściwie to wojska potrzebne były mi tylko do tego.
Nawet jak komp przysłał swoją, to wystarczyło ją unieruchomić po przez zniszczenie taboru. Truć i Truć
Tak więc toczyłem sobie kampanie w której armia była tylko dodatkiem do agentów. :?
Na razie tylko u dyplomaty nie udało mi się znaleźć czegoś mocnego. W dei chyba nie da się spowodować buntu u kompa.
KLAssurbanipal
12-02-2014, 12:50
Jako ciekawostkę podam, że zrobiono wreszcie inny model dla słonia afrykańskiego. Wcześniej były tylko indyjskie.
Słoń afrykański (nowy model):
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1013279_589805351094669_1440032087_n.jpg
Słoń indyjski (poprzednio zastępował także afrykańskiego):
http://cdn.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/10/TWRII_Seleucid_armoured_elephant_charge.png
Pierwszą cechą rzucającą się w oczy laika, która różni te słonie jest rozmiar uszu. ;)
Co więcej, do gry został także dodany nowy model bojowego słonia indyjskiego, który na razie nie jest dostępny, ale może pojawić się z kolejnym dlc wzbogacającym frakcję Seleucydów, ponieważ został nazwany "syrian elephant".
http://postimg.org/image/6ecz35wbx/full/
W plikach gry pojawił się również model wieżyczki, definiowanej jako syryjska
http://postimg.org/image/q7tghm0x1/full/
Przydałby się normalne drabiny do oblężeń, takie jak w jedynce, może by się lepiej sprawdzały i nie bugowały tak jak obecne :D
Nie liczyłbym na to. Jak widać, lobby hodowców słoni jest w CA silniejsze od cechu cieśli i stolarzy :lol:
Lepiej ulepszać to co działa, a co moderzy i tak zrobią :D
KLAssurbanipal
12-02-2014, 13:52
No ciekawe. Jeszcze nie ściągałem patcha, bo załadowałem sobie dysk zdjęciami i filmami z urlopu przez co brakuje mi kilknaście GB. Muszę to uporządkować na pyty DVD i zobaczyć co tam wymyślili. Mam nadzieję, że Lusted nie pchał paluchów w to. ;)
Ituriel32
12-03-2014, 17:50
Czempion trenujący naszą armie zwiększa jej ochronę przed wrogim agentem?
Czy armia po stracie dowódcy przez umiejętność wrogiego agenta może brać udział w bitwie jako wsparcie?
Oglądałem jednostki i znalazłem niezłą bzdurę w statystykach. Katafrakci mają bonusy do walki z jazdą, a patrząc na wyposażenie (ciężko opancerzony koń, brak tarcz itd.), była to typowa kawaleria przeciwpiechotna.
Czempion trenujący naszą armie zwiększa jej ochronę przed wrogim agentem? Dołączając Czempiona do armii, oprócz trenowania jednostek, twój generał dostaje premię do statystyk (na pewno zapału, nie pamiętam czy pozostałe też) więc mając więcej zapału jest odporniejszy na akcje agentów opierających się na zapale. Jeszcze przed patchem ostatnim dołączanie odpowiednich agentów do odpowiednich generałów pozwalało na kumulację wartości danej cechy i łatwo było mieć generała w armii z 12+ w danej cesze co pozwalało na odblokowywanie wszystkich tych dodatkowych magicznych umiejętności.
Czy armia po stracie dowódcy przez umiejętność wrogiego agenta może brać udział w bitwie jako wsparcie? Na 75% jestem pewien, że tak. Po stracie dowódcy jedna z jednostek zostaje kapitanem. Armia traci bonusy od generała i gorzej jest z morale ale o ile nie została dodatkowo sabotowana to powinna móc wspierać.
Pozdrawiam
Ituriel32
12-03-2014, 22:25
Up Dzięki.
Z drugim pytaniem to sam nie byłem pewny jak to z tym jest.
KLAssurbanipal
19-03-2014, 01:03
Widzę, że odblokowują elementy, które nie były używane w grze. Ci Iberowie mają twarz Spartanina - z brodą i wąsami, która nie była skończona w plikach przez co Spartanie wyglądają jak klony mają tylko te twarze bez wąsów. Może jest szansa na pozostałe, ważniejsze elementy, np. centuriona, którego pokazywali na preview przed premierą.
http://wiki.totalwar.com/images/9/97/TWRII_HaTG_Arevaci_Painted_Warriors.png
Ituriel32
11-06-2014, 08:34
Mam wrażenie że zaszły zmiany w agentach, czy też może zasugerowałem się opisem zmian w DEI.
Rozchodzi się głównie o czempiona. Gdyż podczas kampanii na trudnym Tylis moje miasta były napastowane tylko przez szpiegów (podpalenia pojedynczych budowli). Masowych zniszczeń nie zapamiętałem. Czempioni za to kroi moich agentów równo.
Chciałbym założyć ten temat aby rozpocząć dyskusyję na temat agentów i ich bardzo różnorodnej skuteczności. Dla ułatwienia 1 to będzie autorytet 2 to będzie przebiegłość a 3 to będzie zapał. Jak wiadomo agenci mogą działać w trzech głównych "obszarach" działanie na "miasto" na armię i ogólne. W wielkim skrócie:
Miasto
Szpiedzy - 1: przydatne czasami 2: jak nie ma armii środku to co innego nam zostaje 3: Może się przydać
Arystokracja - W ogóle to oni się do czegoś przydają poza generowaniem dodatkowego dochodu w prowincji!?
Czempioni - 1: Szpieg robi to lepiej 2: przydatne 3: Szpieg robi to 10x lepiej
Armie
Szpiedzy - 1: po co to komu 2: totalnie przekozaczone no po prostu totalna miazga i orzechy laskowe 3: rly ktoś tego używa?
Arystokracja - haha
Czempioni - 1 i 2 nie rozróżniam zbytnio 3: szpiedzy szpiedzy
Ogólnie
Szpiedzy - lepiej zatruwać
Arystokracja - do niczego innego się nie nadaje
Czempioni - gdy sytuacja tego wymaga
Napisałem tak w skrócie, bo nie wiem czy wątek się przyjmie.
Ituriel32
29-12-2014, 20:02
http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?6853-Dyskusja-o-jednostkach-i-agentach-w-Rome-2
A z posta mało co zrozumiałem. Ja tam zawsze robię agenta pod przeznaczoną mu cechę. Czyli szpieg pod przebiegłość (trucie/zabójstwa), arystokrata pod autorytet (dochody/kultura w regionie), a czempion pod zapał (trening/eksterminacja wrogich agentów).
Chciałbym tutaj się skupić wyłącznie na agentach. Problem tkwi w tym że agenci mają po kilkanaście opcji z czego tylko jedna jest przydatna. U szpiegów jest to zatruwanie, u czempionów trening a u arystokracji zwiększanie podatków. Chyba że czegoś o agentach nie wiem i chciałbym się dowiedzieć.
Saruman555
29-12-2014, 21:18
W sumie arystokrata może się przydać szczególnie na wysokim poziomie trudności,dzięki rozprzestrzenianiu kultury.Przez to prowincja nam się szybciej nawróci i uspokoi. Pomaga w kryzysowych sytuacjach.Chociaż powiedziałbym ,że są oni najbardziej sytuacyjni,ale nie skreślił bym ich jako całkowicie nie przydatnych.
Gajusz Mariusz
29-12-2014, 23:26
Ja jeszcze rozwijam u Czempiona zasięg. Często łazi u mnie w armii i odłącza się tylko na czas eliminacji wrogiego agenta. U mnie zasięg w armiach to priorytet.
Ituriel32
21-06-2015, 16:08
http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/519385854243748234/D2435FB6C4882B76A460EA269AA31896446D74DA/
Komp zrobił mnie na szara... Przekupił mi czempiona trenującego armie. Dopóki nie wyszedł to nie mogłem nią ruszyć, bo cały czas używał jakiejś umiejętności zatrzymującej. Własnym szpiegiem nie dało się go ruszyć.
Swoją drogą to nie wiedziałem że się tak da agenta w armii zaatakować. :confused:
Gajusz Mariusz
21-06-2015, 19:30
Takiej akcji też nie miałem jeszcze :eek:.
Shay Ruan
21-06-2015, 19:49
Da się. Nie zliczę nawet ile razy to przeklinałem. Agenci to potęga w tej grze.
Gajusz Mariusz
21-06-2015, 20:06
U mnie czempion ciągle zazwyczaj siedzi z armią (szkolę go na powiększenie zasięgu bo to u mnie na pierwszym miejscu), tylko jak ma jakąś akcję, wyskakuje. I nigdy nie przekupili mi takiego. Poza armią, tak, ale nie w armii.
Ituriel32
30-09-2015, 08:42
Jak wyżej. Poza armią często tracę czempiona, ale w armii nie zdarzyło mi się takie coś. Będę próbował tak atakować wrogi amie, zobaczymy co się stanie.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Po nowym paczu gdzie zmienili surowce pojawił się problem z dygnitarzem którego przydatność spadła mi drastycznie. Używałem go głownie do szerzenia kultury i podnoszenia dochodu (jak miał dobrą cechę podstawową). A teraz dzięki bonusom do ładu dużo łatwiej znieść karę za różnie kulturowe.
Będę musiał zrobić go do walki z innymi agentami, tylko nie wiem czy zapał czy przebiegłość?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©