Zobacz pełną wersję : PREVIEW V2.0 - Nowy system bitewny
A na czym będą polegać te nowe możliwości takich jednostek?
K A M 2150
05-10-2012, 15:06
Właśnie wdrażam nowy system. Pewnie niedługo będzie spooory post o nowym modelu walki. Wbrew temu co pisałem w poprzednim poście obejmie wszystkie klasy piechoty do walki wręcz. EDU po patchu będzie się mocno różnić od obecnego, bo poza tym co właśnie pisałem już przerobiłem strzelców oraz trochę podbalansowałem staty i cenę wielu jednostek.
Fani piechoty bardzo się ucieszą :D
Po tych zmianach formacje schiltrom i ściana tarcz nabiorą nowego zastosowania :)
K A M 2150
08-10-2012, 20:33
[center:1puxjq1z]PREVIEW V2.0[/center:1puxjq1z]
Poniżej prezentuję elementy, które pojawią się w kolejnym patchu ode mnie. Zmiany są całkiem spore i mam nadzieję, że wpłyną pozytywnie na rozgrywkę
1) Powiększony soundtrack.
Ścieżka dźwiękowa zostanie powiększona o dodatkowe 15-20 utworów. Zwiększy się różnorodność muzyki dla poszczególnych kultur.
2) Poprawienie rekrutacji.
Rekrutacja powinna być teraz uzależniona od charakterystycznych cech danego państwa. Serbia powinna starać się rekrutować serbskich rycerzy, Anglia głównie długie łuki i billmenów, natomiast taka Dania w większość ciężką piechotę.
3) Pomniejsze zmiany w balansie statystyk i cen wielu jednostek.
4) Nowy system walki.
Najważniejsza i największa część nowego patcha. Od teraz większość jednostek będzie mogła korzystać ze specjalnych formacji. Z gry usunąłem całkowicie formację klina, który AI nie potrafiło wykorzystać oraz sama szarża była słabsza. Włócznicy tracą schiltrom, czyli krąg pik, ale w jego miejsce dostają ścianę tarcz. A teraz główny smaczek, jednostki z bronią dwuręczną zostają podzielone na dwie klasy. Oddziały z halabardami czy glewiami jak Billmeni czy Obudshaer dostają ścianę tarcz, sprawia to, że te formacje w końcu potrafią wytrzymać impet jazdy bez jednoczesnego spadku skuteczności w walce przeciwko piechocie. Jednostki z dwuręcznymi toporami i mieczami w niektórych przypadkach otrzymują także ścianę tarcz, ale nie posiadają tak wysokich bonusów do walki z jazdą wbrew temu co widać po ich statach, ale nie powinni teraz tak łatwo pójść w rozsypkę. Oddziały mieczników i toporników z tarczami w przypadkach tych lepszych formacji (rycerze, elita) otrzymują schiltrom, która pozwala im utrzymać się dłużej podczas okrążenia i ułatwia im przetrwanie impetu jazdy, jednakże ich brak bonusu przeciwko jeźdźcom sprawia, że i tak są na przegranej pozycji, ale pozwala to na dłuższą obronę odciętym oddziałom. Wiele lekkozbrojnych oddziałów może od teraz stawiać drewniane pale. Uzyskałem teraz bardzo ciekawy efekt, włócznicy to główna broń na jazdę, oddziały dwuręcznych toporników i mieczników to główna broń na piechotę, zwłaszcza przeciwko włócznikom, jednostki z glewiami i halabardami są dobre zarówno na jazdę jak i piechotę, ale nie tak bardzo wyspecjalizowane przeciwko tym formacjom. Łucznicy otrzymują poprawiony atak i zasięg, śmiertelność od ostrzału trochę spada, ale sam zasięg strzelców ogólnie się zwiększył.
Spada ogólna śmiertelność na polu bitwy. Zadaniem nie jest wybycie wroga, a złamanie go. AI stara się trzymać całość wojska razem w zbitej masie, trzymając formację. Teraz zwycięska armia ma przeważnie starty w przedziale od 10-20% zamiast typowej dla Medievala śmiertelności rzędu 20-40% u wygranej armii. Wysoka cena jazdy sprawia, że na polu bitwy nie śmiga tylu jeźdźców i pokonana armia może się w większej niż dotychczas liczbie ewakuować z pola bitwy. Nowe zdolności bojowe pozwalają na stosowanie ciekawszych strategii, taki czworobok złożony z waregów ustawionych w ścianę tarcz pozwala im się długo bronić przed przeważającymi siłami zarówno jazdy jak i piechoty. Kończą się już teraz potężne frontalne szarże jazdy. Te najcięższe formacje jak katafrakci czy rycerscy kawalerowie wciąż są potężni przy szarży od frontu, ale lżejsze oddziały jazdy powinny bardziej szukać tyłów i flanek przeciwnika, bo szarża nawet zwykłych rycerzy w zbrojach na flankę waregów ustawionych w ścianę tarcz jest niszczycielska.
AI oczywiście w pełni nie wykorzystuje tych zmian, ale jest znacznie lepiej niż było. Anglia tworzy solidną linię z billmenów, na widok jazdy zatrzymuje się w miejscu i czeka na szarżę formując ścianę tarcz, natomiast gdy zbliża się piechota to robi kontrszarżę i potem ponownie stara się trzymać szyk. Ciężka piechota na widok jazdy próbuje sformować schiltrom, ale jeżeli nie zdążą się idealnie przyszykować to i tak idą w rozsypkę.
Poniżej garść screenów z opisami:
1. Włócznicy w formacji ściana tarcz:
[ukryj:1puxjq1z]http://i49.tinypic.com/2vd0fgo.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i47.tinypic.com/260tkqe.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i50.tinypic.com/34ep5yw.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
2. Włócznicy w trakcie marszu:
[ukryj:1puxjq1z]http://i45.tinypic.com/23kdj6u.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
3. Billmeni w formacji ściana tarcz:
[ukryj:1puxjq1z]http://i50.tinypic.com/ifs6lw.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i50.tinypic.com/vi0h80.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
4. Billmani w bitwie:
[ukryj:1puxjq1z]http://i45.tinypic.com/2nibm9h.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i49.tinypic.com/m9ys6r.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
5. Bitwa:
[ukryj:1puxjq1z]http://i47.tinypic.com/szehcx.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i47.tinypic.com/35l9qpv.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i47.tinypic.com/2luyxkz.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i46.tinypic.com/302vqch.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
6. Ucieczka. Warto zwrócić uwagę na ilość uciekających. Walka w centrum trwała dobre kilka minut, ale śmiertelność nie była aż tak wysoka. Podwyższona obrona wojsk sprawia, że uciekający nie giną tak łatwo od pościgu.
[ukryj:1puxjq1z]http://i45.tinypic.com/11v0fbt.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i46.tinypic.com/2h2qlq0.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i49.tinypic.com/1qfqyt.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
7. Pobojowisko. Dokładnie widać gdzie przebiegała główna linia starcia. W bitwie brało udział łącznie 5400 wojska, natomiast po trupach widać, że sporej części oddziałów wroga udało się uciec:
[ukryj:1puxjq1z]http://i50.tinypic.com/23lxw75.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i48.tinypic.com/2q1s02q.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
8. Wynik. Widać ilu żołnierzy wroga padło w samej walce wręcz, a ilu w trakcie ucieczki. Samo starcie w centrum trwało około 10-15 minut:
[ukryj:1puxjq1z]http://i47.tinypic.com/idx00x.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
9. Odcięty oddział rycerzy broniący się przed atakiem tureckim:
[ukryj:1puxjq1z]http://i49.tinypic.com/6plwcw.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i45.tinypic.com/xgaaq.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i50.tinypic.com/10ncmrr.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
10. Obudshaer w nowej formacji:
[ukryj:1puxjq1z]http://i48.tinypic.com/ixr0n5.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i47.tinypic.com/2ij6vsn.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i49.tinypic.com/211l89f.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
11. Obudshaer w walce:
[ukryj:1puxjq1z]http://i47.tinypic.com/xqm64m.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
[ukryj:1puxjq1z]http://i49.tinypic.com/oirqpx.jpg[/ukryj:1puxjq1z]
Wygląda ciekawie. Co prawda wolę zabawę jazdą :) ale teraz to dodatkowa gimnastyka i nowe wyzwania. Zawsze inaczej niż w podstawce.
Ze statystyk po bitwie wynika, że zwycięzca ma mniejsze straty, a przegrany i tak traci prawie wszystko. Można by to poprawić chyba jedynie częstszą walką do śmierci (otoczone oddziały nie uciekają, bo nie mają gdzie). Nie wiem czy da się to zmienić, ale np. gdy lekka jazda dogania oddział spieszonych ciężkich rycerzy, którzy uciekają lecz nie mają szans uciec to im włącza się walka do śmierci i zatrzymują na jakiś czas pościg, w ten sposób mógłbyś osiągnąć to co chcesz (bardziej historyczne straty po bitwie).
Wygląda bardzo ciekawie, gratulacje za wytrwałość i pomysły, aż żałuję, że sobie nie pogram :(
PS:Nie myślałeś, żeby zrobić z tego preview osobny temat? Więcej osób mogłoby go zauważyć, łatwiej byłoby go znaleźć gdy ten temat zyska następną stronę...jakbyś był zainteresowany mogę wydzielić posty z tego tematu (od preview) i zamienić je w nowy temat.
P[ozdrawiam i jeszcze raz gratuluję, cudze chwalicie, swego nie znacie - jestem pod wrażeniem!
K A M 2150
09-10-2012, 16:09
Wygląda ciekawie. Co prawda wolę zabawę jazdą :) ale teraz to dodatkowa gimnastyka i nowe wyzwania. Zawsze inaczej niż w podstawce.
Ja także preferuję jazdę, ale nie ma co rozpaczać, konnica jest dalej panem pola bitwy o czym rozpiszę się pod postem Pitera :)
Ze statystyk po bitwie wynika, że zwycięzca ma mniejsze straty, a przegrany i tak traci prawie wszystko. Można by to poprawić chyba jedynie częstszą walką do śmierci (otoczone oddziały nie uciekają, bo nie mają gdzie). Nie wiem czy da się to zmienić, ale np. gdy lekka jazda dogania oddział spieszonych ciężkich rycerzy, którzy uciekają lecz nie mają szans uciec to im włącza się walka do śmierci i zatrzymują na jakiś czas pościg, w ten sposób mógłbyś osiągnąć to co chcesz (bardziej historyczne straty po bitwie).
Dla mnie obecne straty wroga rzędu 75-85% jakie uzyskuję to i tak spory skok do przodu w poprawieniu wyników bitew. Na innych modach nawet jeżeli mam tylko 2-3 oddziały jazdy to praktycznie nigdy nie mam poniżej 90 paru procent wybitego przeciwnika, a najczęściej nawet 98-100% armii wroga. Same straty armii zwycięskiej też spadły, a to była dla mnie dosyć istotna kwestia :) Dlatego na screenach jest bitwa Ruś vs Anglia. Angole mają jednostki o bardzo wysokim ataku, czyli długie łuki, billemeni, rycerze o chyba najwyższym ataku z całej jazdy (za cenę obrony), a ja mając armię w dużej mierze opartą na włócznikach utraciłem 16% wojska.
Tu właśnie dochodzi do głosu kwestia jazdy. Kawaleria ma wysoką obronę i potężną szarżę. Daje to efekt, że pojedynki kawaleryjskie na flankach przy podobnej jakości kawalerii wymagają sporej gimnastyki, aby jak najszybciej przegonić jazdę wroga i móc uderzyć na tyły. Piechota utrzyma się długo w centrum, a śmiertelność nie jest aż tak bardzo wysoka, także główne uderzenie musi i tak zadać jazda, ponieważ bardzo wysoka wartość szarży pozwoli zmusić wroga do ucieczki. I tutaj zaczyna się zabawa. Jazda można złamać, ale bardzo szybko wraca do boju. Powstają przez to sytuacje, w których gracz musi toczyć dłuższe starcia kawaleryjskie lub zaraz po natarciu na tyły wroga musi wycofać własną jazdę. W połączeniu z niskim atakiem wręcz jazdy oraz małymi stanami liczbowymi jeźdźców daje to większe szanse na ujście z bitwy cało pokonanej armii, teraz nie każdy cios jeźdźca w plecy uciekiniera oznacza jego natychmiastowa śmierć.
Chcę jeszcze pobawić się parametrami szybkości jednostek, ale nie wiem czy bez dużych zmian w AI to się obędzie, bo nie chcę sytuacji jak we wszystkich modach do medka, gdzie piechota w formacji falangi, czyli wszelacy pikinierzy i voulgierzy pozostają po prostu w tyle i gdy już doczłapią to wroga to w zasadzie jest po bitwie. Ale to dopiero zabawa na kolejną wersję.
Ciekawy patent, jednak gdyby dołączyć do tego częstszą walkę do śmierci to byłoby jeszcze ciekawiej ;)
W każdym razie super to wygląda, chyba zagram w tego moda jak wyjdzie twój patch ;)
K A M 2150
09-10-2012, 21:48
A mi ten patent coś nie pasuje, bo w Medku jak oddział walczy do końca to i tym bardziej zostaje wybity do końca, a sam strat raczej nie zada, może 1 ubiją. Zresztą jak oddział walczy do końca, to wystarczy lekko się od nich odbić i już mają zwykłą ucieczkę, także pościg jazdy może ich nawet zignorować.
A mi ten patent coś nie pasuje, bo w Medku jak oddział walczy do końca to i tym bardziej zostaje wybity do końca, a sam strat raczej nie zada, może 1 ubiją. Zresztą jak oddział walczy do końca, to wystarczy lekko się od nich odbić i już mają zwykłą ucieczkę, także pościg jazdy może ich nawet zignorować.
1. Zauważasz, że ucieka 20 oddziałów (w wielkiej bitwie), i załóżmy, że masz 4 oddziały jazdy, zazwyczaj przelecą przez oddział i biorą następny, albo przelecą przez wszystkie oddziały i ich zaganiają w drugą stronę mapy, a tak muszą się zająć jednym, a reszta może uciec.
2. Jeśli będziesz musiał co chwilę lekko odbijać i wracać z powrotem to też dłużej to zajmie, a reszta może uciec.
3. Oczywiście gorzej jak piechota ich tak ucapi ale to raczej trudniej lecz nie można z tym przegiąć żeby był jakiś kontakt z piechotą, a uciekający od razu walczą do śmierci.
Tak to by chyba miało sens? ;)
K A M 2150
10-10-2012, 18:35
Wczoraj byłem po 3h na siłce jak posta pisałem to nie myślałem super sprawnie xD Chodziło mi o taki niby bug jaki powstaje, bo jak jazda goni uciekającą piechotę, to przeważnie goni kilka oddziałów naraz i nawet gdyby nagle jeden oddział postanowił walczyć do końca to jazda jechałaby pewnie dalej za innym oddziałem i zanim gracz by zauważył, że jakiejś piechocie włączyła się walka do końca to przez brak reakcji ze strony jazdy gra by od razu piechociarzom ponownie włączyła tryb ucieczki.
Ale sama idea bardzo mi się spodobała, zobaczę co da się z tym zrobić ; )
Co do samej walki do końca to teraz daje ona ciekawe możliwości, bo przez wolną śmiertelność w walce wręcz nawet dobijanie okrążonego oddziału się przeciąga co pozwala na jego uratowanie :)
Świetny pomysł z tymi formacjami, czekam na V2.0 żeby ściągnąć całość. Powodzenia!
K A M 2150
15-10-2012, 14:05
Przez ostatnie dni nie za bardzo miałem dostęp do kompa, a sam patch chcę wydać kompletny, także trzeba się jeszcze uzbroić w cierpliwość co do wydania, ale sam system i nowa rekrutacja już chyba są kompletnie dodane, teraz tylko poprawiam staty i ceny tu i ówdzie. Dziś dopiero zabieram się za powiększenie soundtracku, ale to chyba szybko pójdzie.
Po tym patchu muzyka w modzie będzie pochodzić z grubsza od następujących filmów i wykonawców:
-Gra o Tron, soundtrack sezon 1&2
-Two Steps from Hell
-Królestwo Niebieskie
-Thor
-Troja
-Aleksander
-Incepcja
-Braveheart
-Sherlock Holmes: Gra Cieni
-Ostatni Samuraj
-Stara Baśń
-Ogniem i Mieczem
-Rodzina Borgiów
Witam kiedy Kam przewidujesz wydanie nowego Unit? A ten wzbogacony o nowe melodie submod muzyczny jest do pobrania, czy musisz go załadować?
K A M 2150
26-10-2012, 13:39
Nowa muza i unit zostaną wydane razem z nową wersją Kruka, żeby od razu wszystkie pliki były razem :) Sam w sobie submod muzyczny jest załadowany, ponieważ Krukowi go przesyłałem to zaraz Tobie też podeślę ; )
Rostel123
01-11-2012, 06:55
Już nie mogę się do czekać : )
darius_d
10-02-2013, 00:01
Bardzo ciekawe ilustracje.
Mam w związku z tym pytanie. Przeglądam sobie właśnie po sieci różne wątki o stylu walki polskiej piechoty (przynajmniej tej z początków państwa polskiego). Natknąłem się na interesującą dyskusję o taktyce włóczników (tarczowników) w walce z jazdą - otóż formowali oni szyk i przyklękali na (jak rozumiem jedno) kolano a włócznię opierali o ziemię i kierowali w stronę przeciwnika. Ponoć to był powszechny sposób walki słowiańskiej piechoty z ciężką jazdą i faktycznie bywał dość skuteczny.
Dla zainteresowanych podaję linka gdzie o tym czytałem:
http://www.historycy.org/index.php?show ... 0916&st=60 (http://www.historycy.org/index.php?showtopic=20916&st=60)
Czy potrafilibyście dodać animację, że pozycja bojowa tarczowników (włóczników) przed atakiem jazdy to właśnie taki przyklęk z wystawioną włócznią? Mi to się skojarzyło z tym Obudshaer w nowej formacji - chyba wystarczyłoby ją ciut zmodyfikować, ale czy to by było możliwe?
K A M 2150
10-02-2013, 00:11
Mało osób na świecie potrafi zmieniać animację w medievalu, a tym bardziej nie potrafi tego nasza ekipa ;P
Można by im było dać tą formację pikinierów/halabardników z medka, ale wtedy komp nimi nie potrafi walczyć i radzą sobie znacznie inaczej niż by na to statystyki wskazywały.
Czy ktoś może ponownie wrzucić mod? Linki w Medieval XL - LINKI - 10-12-2012 wygasły. Tylko jedna uwaga, nie chcę torrentów.
A wersja 2.0 ma już jakąś przybliżoną premierę?
K A M 2150
15-02-2013, 14:23
Obecna wersja to już wersja 2.0. Linki działają, sprawdź te z chomikuj, podałem sposób jak za darmo się ściąga.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©