Zobacz pełną wersję : Pytania i uwagi .
W tym temacie zgłaszamy i omawiamy wszelkie:
pytania ,pomysły (zasady bitewne -są to jedyne zasady w turnieju które mogą ulec zmianie jeżeli taka będzie wola bezwzględniej większości uczestników turnieju) oraz wszelkie sugestie dotyczące turnieju.
Zasady bitewne mogą być modyfikowane do czasu zakończenia zapisów.Proponowane zasady bitewne zostały stworzone w oparciu o dotychczasowe propozycje graczy.
Wielki Mistrz Malborka
11-12-2012, 00:38
Z racji mechaniki Napoleona polecam robienie screenów ukazujących jak najwięcej gdy tylko pojawi się jakiś podejrzany lag, ponieważ czasami zapisanie powtórki nie będzie możliwe. Dodatkowo proszę aby po zakończeniu gry nie wychodzić natychmiast do pokoju, ponieważ jeśli choć jedna osoba wyjdzie to u pozostałych niemalże natychmiast również nastąpi wyjście z bitwy co czasami uniemożliwi zapisanie powtórki bitwy czy screenu wyników bitwy.
dentor23
17-12-2012, 19:16
mam pytanie odnośnie turnieju , mam Napoleona zakupionego podczas tej promocji w Media z pułkiem elitarnym czy jakoś tak , teraz pytanie czy te jednostki mogę użyć tylko wtedy kiedy osoba z którą gram wyrazi na to zgodę ? teraz kolejna kwestia czy godziny gry ustalane są odgórnie czy mamy ustalić wspólnie godzinę rozgrywki ? kolejna kwestia jak zapisać powtórki ponieważ nigdy nie korzystałem z tej funkcji bo nie była mi potrzebna bo bitwy grałem to w 70% w shoguna 2 , ostatnia kwestia 8-) czy podczas zapisywania się do turnieju muszę podać nick steam czy chodzi o inny ponieważ nie mam dużo rozegrane w Napoleona i nie wiem czy tam podaje się nick itp.
mam pytanie odnośnie turnieju , mam Napoleona zakupionego podczas tej promocji w Media z pułkiem elitarnym czy jakoś tak , teraz pytanie czy te jednostki mogę użyć tylko wtedy kiedy osoba z którą gram wyrazi na to zgodę ?
w trakcie zapisów do turnieju zawodnicy deklarują grę na jednostkach DLC,jeżeli twój przeciwnik zadeklarował że gra na DLC nie może odmówić później w pojedynku.
teraz kolejna kwestia czy godziny gry ustalane są odgórnie czy mamy ustalić wspólnie godzinę rozgrywki ?
będą tematy w których będziesz umawiał sie z przeciwnikiem ,dzień i godzina
w kwestii jak zapisać powtórkę -ukończ bitwę na końcu będzie opcja zapisu powtórki /ważne patrz uwaga wypisana przez Wielkiego Mistrza powyższym poście :!:
ostatnia kwestia czy podczas zapisywania się do turnieju muszę podać nick steam czy chodzi o inny ponieważ nie mam dużo rozegrane w Napoleona i nie wiem czy tam podaje się nick itp.
na koncie na którym masz grę Napoleon podajesz nick i ten nick podałeś w zapisach (sprawdź jeśli nie to proszę o sprostowanie).
Druga sprawa w kwestii tego co pisałeś na PW jeśli będziesz miał wyjazd na dwa tygodnie to będzie kiepsko z twoim uczestnictwem w turnieju ,tydzień da sie przeboleć ,upewnij się jeszcze jak to będzie z tym twoim wyjazdem.
Wielki Mistrz Malborka
18-12-2012, 20:08
Zauważyłem iż gracze podaję jakie DLC posiadają, ja posiadam wszystkie ale równie dobrze mogę się nie zgodzić na ich użycie.
Oto lista DLC:
Coalition Battle Pack
Community Reward Unit
Elite Regiment
Grand Battery of the Convention
Heroes of the Napoleonic Wars
HMS Elephant
Imperial Guard Pack
Peninsular Campaign
Royal Scots Greys
Imperial Eagle Pack
dentor23
18-12-2012, 20:42
Druga sprawa w kwestii tego co pisałeś na PW jeśli będziesz miał wyjazd na dwa tygodnie to będzie kiepsko z twoim uczestnictwem w turnieju ,tydzień da sie przeboleć ,upewnij się jeszcze jak to będzie z tym twoim wyjazdem.
Postaram się dać odpowiedź kiedy jadę po świętach kiedy wrócimy najwyżej pogadam z jakimś kolegą z klasy co będzie mi wstanie pożyczyć laptopa na te kilka bitew ale nie wiem czy będzie internet najwyżej zostanę wykluczony lub dostanę dyskwalifikacje ,
Pytanko wyrwane z kontekstu czy będzie jakiś turniej w shoguna 2 ?? na bitwach klasycznych chętnie bym zagrał , jeśli jest taki turniej to przepraszam ale niestety nie widziałem więc pytam , jeśli takowego turnieju nie ma czy jest jakaś szansa na organizacje go ??
Witam.
Zasady bitewne mogą być modyfikowane do czasu zakończenia zapisów
W związku z powyższym, jako potencjalny gracz chciałbym zwrócić uwagę i zachęcić sędziów do refleksji na temat zapisów regulaminowych:
-zakaz ograniczenia ataku jedynie do ostrzału artyleryjskiego w momencie rozpoczęcia celnego ostrzału (w zasięgu ognia również ostrzał rykoszetem który dosięga jednostki ) pozostałe jednostki mają dążyć do osiągnięcia skutecznego kontakt bojowy z jednostkami wroga.
Chciałem zwrócić uwagę, że ten zapis powoduje diametralną różnicę w sposobie rozgrywania bitew.
Zazwyczaj powodem wyboru artylerii w bitwach do tej pory było (przynajmniej w moim przypadku) osiągnięcie przewagi ostrzału, zmuszenie przeciwnika do tego żeby to on zaatakował pierwszy, do wywołania pośpiechu i chaosu w jego szeregach, wyciągnięcie przeciwnika z korzystnego dla niego terenu etc.
Jeżeli przyjmiemy obecny zapis, będziemy zmuszeni po osiągnięciu zasięgu swojego arta dążyć resztą swoich jednostek do kontaktu bojowego.
Jak to się ma do roli atakujący - obrońca? Czy będąc obrońcą i mając w szeregach artylerię, która "złapała" zasięg mam dążyć do kontaktu bojowego?
Powiem szczerze zagrałem parę bitew na tej zasadzie i nie za bardzo to ciekawie wygląda... ;)
Rozumiem w pełni intencję twórców zapisu, bo nie mamy do czynienia z sytuacją godzinnego ostrzeliwania się ale czy ten zapis nie rodzi niepotrzebnych niejasnych sytuacji?
Kolejny zapis:
-zakaz celowego wycofywania jednostek na całej linii wykonywanych w celu uniknięcia kontaktu z wrogiem i walki.
Tutaj tylko tak dla formalności zapytam, bo nie chce niejasnych sytuacji.
Czy mogę wycofywać jednostki, w celu wykorzystania większego zasięgu w porównaniu do jednostek przeciwnika.
Przykładowo posiadam piechotę o zasięgu 125, a przeciwnik o zasięgu 100. Czy w takiej sytuacji mogę prowadzić walkę potyczkową i wycofywać jednostki w celu osiągnięcia przewagi w zasięgu?
Sięgając pamięcią, czy to w Rome czy w Medievalu żadnych takich zasad do tej pory nie uświadczyłem.
Zawodnik, który posiadał przewagę w ostrzale przeciwnika, czy w zasięgu mógł swobodnie manewrować całą armią, wycofywać ją, przemieszczać na boki itp. w celu wydłużenia w maksymalnym stopniu przewagi jaką daje mu ostrzał przeciwnika.
Tutaj znowu rozumiem w pełni intencję zapisu, który jak przypuszczam ma na celu nie dopuszczenie do tzw. kitingu ale moim zdaniem należy rozróżnić celowe i frustrujące wycofywanie całej armii w celu uzyskania przewagi w pierwszym ostrzale, do walki potyczkowej - popularnie zwaną skirmishem - która moim zdaniem jest esencją gier total war ;) i wymaga niemałych umiejętności.
Proszę jeszcze raz o przemyślenie konieczności wstawiania tych zapisów i czy nie wystarczyłoby po prostu wypisanie ogólnych zasad fair play typu - nie strzelamy artem do generała, nie strzelamy artem poza zasięg, nie stosujemy kiting itp.
Dzięki.
dentor23
18-12-2012, 20:57
mam jeszcze takie pytanie bo nie jestem ograny w Napoleona co to są te jednostki :
-max 6 lansjerów (piechota linowa ?? ale to jest chyba lekka więc teraz nie jestem pewny)
reszty jednostek jestem prawie pewny
Marcin 1984
18-12-2012, 21:14
mam jeszcze takie pytanie bo nie jestem ograny w Napoleona co to są te jednostki :
-max 6 lansjerów (piechota linowa ?? ale to jest chyba lekka więc teraz nie jestem pewny)
reszty jednostek jestem prawie pewny
Jest to konnica mająca włócznie! Nie strzela bo nie posiada broni palnej tak jak Dragoni czy Szaserzy. Ich walka polega na Szarży i walce wręcz.
dentor23
18-12-2012, 21:16
a piechoty liniowej mogę mieć ile dusza zapragnie proszę o odpowiedź bo nie chcę złamać regulaminu i wolę się upewnić
a piechoty liniowej mogę mieć ile dusza zapragnie proszę o odpowiedź bo nie chcę złamać regulaminu i wolę się upewnić
jak masz pytania natury ''podstawowej'' prześlij na moje Pw dostaniesz wyczerpującą odpowiedz ;)
Wielki Mistrz Malborka
18-12-2012, 21:48
fair play typu - nie strzelamy artem do generała z takiej okazji grzech nie skorzystać piterusie - nie pilnujesz generała = masz za swoje - mapy są górzyste więc nie będzie tak jak na trawce że generałą da się zdjąć w pierwszych sekundach (byłem świadkiem takiego zdarzenia i to na turnieju)
No ale z tego co widzę trawiasta jest dostępna :)
Kolejny zapis:
-zakaz celowego wycofywania jednostek na całej linii wykonywanych w celu uniknięcia kontaktu z wrogiem i walki.
Tutaj tylko tak dla formalności zapytam, bo nie chce niejasnych sytuacji.
Czy mogę wycofywać jednostki, w celu wykorzystania większego zasięgu w porównaniu do jednostek przeciwnika.
Przykładowo posiadam piechotę o zasięgu 125, a przeciwnik o zasięgu 100. Czy w takiej sytuacji mogę prowadzić walkę potyczkową i wycofywać jednostki w celu osiągnięcia przewagi w zasięgu?
w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś Piterusie możesz bo do tego są te jednostki stworzone zasieg-celność/mniejszy stan osobowy oddziału bo taki jest styl ich walki ,można wycofywać jednostki w celu ich przegrupowania ,można wycofywać jednostki na tył armii w celu jej regeneracji ale zagrania że nagle bez kontaktu bojowego ktoś wycofuje sie i ucieka po całek mapie albo jednostkami jazdy lub piechoty bez amunicji ucieka przed przeciwnikiem i celowo bezzasadnie unika walki są zabronione.
Chciałem zwrócić uwagę, że ten zapis powoduje diametralną różnicę w sposobie rozgrywania bitew.
Zazwyczaj powodem wyboru artylerii w bitwach do tej pory było (przynajmniej w moim przypadku) osiągnięcie przewagi ostrzału, zmuszenie przeciwnika do tego żeby to on zaatakował pierwszy, do wywołania pośpiechu i chaosu w jego szeregach, wyciągnięcie przeciwnika z korzystnego dla niego terenu etc.
Jeżeli przyjmiemy obecny zapis, będziemy zmuszeni po osiągnięciu zasięgu swojego arta dążyć resztą swoich jednostek do kontaktu bojowego.
Jak to się ma do roli atakujący - obrońca? Czy będąc obrońcą i mając w szeregach artylerię, która "złapała" zasięg mam dążyć do kontaktu bojowego?
Powiem szczerze zagrałem parę bitew na tej zasadzie i nie za bardzo to ciekawie wygląda...
zasady są takie a nie inne gramy z artem czyli jak wiemy niekończąca sie amunicja czyli możemy sie kulkami obrzucać aż do usranej śmierci ,dodatkowo art stacjonarna i moździerze są dozwolone a są pewne stacjonarne armaty o zasięgu ponadprzeciętnym .Wiem ta zasada to mniejsze zło gra nie jest ideałem ma swoje wady i jakoś trzeba te wady wyeliminować .Artyleria ma być częścią armii jej uzupełnieniem a nie jedynym pomysłem na uzyskanie przewagi nad przeciwnikiem .
Jeżeli nie takie rozwiązanie to czekam na propozycje ,podyskutujemy ;)
Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli nie takie rozwiązanie to czekam na propozycje ,podyskutujemy
Ta zasada może nie być taka zła jakbyśmy może wprowadzili dodatkowy zapis do już istniejącego? tzn.
zakaz ograniczenia ataku jedynie do ostrzału artyleryjskiego w momencie rozpoczęcia celnego ostrzału (w zasięgu ognia również ostrzał rykoszetem który dosięga jednostki ) pozostałe jednostki mają dążyć do osiągnięcia skutecznego kontakt bojowy z jednostkami wroga przy czym rola atakujący - obrońca musi być zachowana
Co Wy na to?
tak faktycznie inaczej ta zasada wymuszała by zmianę aktywności stron w bitwie wymuszając niejako atak na obrońcy ;)
ja sie przychylam do tej propozycji .
Wielki Mistrz Malborka
18-12-2012, 23:30
No ale z tego co widzę trawiasta jest dostępna :)
Trawiasta jest na rozstrzygającą a jednocześnie na rozstrzygającej jest zakaz artylerii ;)
Wielki Mistrz Malborka
18-12-2012, 23:35
Co do waszych postów to co jeśli atakujący będzie miał art a obrońca nie? Rozumiem też że kitowanie jest dozwolone a wycofanie się całą armią bez kontaktu z wrogiem jest zabronione no i przypominam ze rakiety sa zabronione ale mozdzierze juz nie
Pula map:
Trawiaste równiny
Syryjski grzbiet
Syberyjski płaskowyż
Sabaudzkie wzgórze
Pruskie wzgórza
Jałowe urwisko
Galicyjskie rzeki
Brzeg hiszpańskiego jeziora
To jak w końcu z ta trawą? ;)
Co do waszych postów to co jeśli atakujący będzie miał art a obrońca nie? Rozumiem też że kitowanie jest dozwolone a wycofanie się całą armią bez kontaktu z wrogiem jest zabronione no i przypominam ze rakiety sa zabronione ale mozdzierze juz nie
odpowiedzi masz w senacie i zastanów sie o co masz pretensje i do kogo :D
Wielki Mistrz Malborka
19-12-2012, 00:30
po stracie... -.-
dentor23
19-12-2012, 18:04
Poznałem daty wyjazdu na oba obozy dokładne daty więc mój udział może być zagrożony ponieważ jadę 20 stycznia do 26 stycznia potem 30 stycznia do 8 lutego więc jeśli mogę mieć takie przerwy w turnieju i inni na nie się zgodzą to mogę grać jeśli nie wyrażą zgody to proszę o skreślenie mnie z listy uczestników
Poznałem daty wyjazdu na oba obozy dokładne daty więc mój udział może być zagrożony ponieważ jadę 20 stycznia do 26 stycznia potem 30 stycznia do 8 lutego więc jeśli mogę mieć takie przerwy w turnieju i inni na nie się zgodzą to mogę grać jeśli nie wyrażą zgody to proszę o skreślenie mnie z listy uczestników
Rozgrywki ruszą od nowego roku i będą początkowo w systemie grupowym więc tak długa nieobecność byłaby problemem .Zapraszam na inne turnieje ,do zobaczenia. ;)
mam takie pytanie, czy jeśli komuś nieraz występują podczas grania na multi przysłowiowe "lagi" lub po prostu podczas wczytywania bitwy pasek ładowania nie porusza się zbyt szybko i drugi gracz jest zmuszony do dłuższego czekania, czy jest to barierą,przeszkodą uniemożliwiająca wzięcie w turnieju?
mam takie pytanie, czy jeśli komuś nieraz występują podczas grania na multi przysłowiowe "lagi" lub po prostu podczas wczytywania bitwy pasek ładowania nie porusza się zbyt szybko i drugi gracz jest zmuszony do dłuższego czekania, czy jest to barierą,przeszkodą uniemożliwiająca wzięcie w turnieju?
wszystko zależy co jest powodem ich powstawania ,czy słabe łącze internetowe wyjściem jest hostowanie przez gracza z lepszym szybszym internetem ,słaby komputer no niewiele sie pomoże jedynie gra na mniejszych jednostkach ale to nie wszystkim pasuje i musi być zgoda przeciwnika .Lagi występują również na obciążonym serwerze więc trudno odpowiedzieć nie znając powodu ,wszystko zależy jak długo i jak płynie gra przebiega gra zlagowana to żadna przyjemność .
aż tak tragicznie nie jest :D , po prostu chciałem uprzedzić że nie raz takie coś występuje, ale z moich obserwacji wynika że jest to wina głównie łącza internetowego, a głównie gram na łączu bezprzewodowym
P.S
mam jeszcze takie pytanie co do regulaminu przebiegu bitwy dotyczącego wybierania nacji jaką rozgrywa się bitwę, otóż czy wybieranie państwa tylko raz dotyczy się całości fazy grupowej czy tylko starć z danym przeciwnikiem?
Wielki Mistrz Malborka
31-12-2012, 17:42
Na jedną bitwę - bez sensu byłoby grać cały turniej jednym państwem ;)
matmat2000
11-01-2013, 21:09
Witam, Chciałbym zgłosić problem natury technicznej a mianowicie nie mogliśmy rozegrać żadnej bitwy (M@t vs Lambert) do końca gdyż za każdym razem wywalało z gry mam tutaj parę screenów. Ogólnie Lambert miał problem z połączeniem się(zajmowało mu to strasznie dużo czasu) i w 3 przypadkach rozłączyło steam w początkowej fazie gry, gdzie nie było jeszcze do końca rozstrzygniętego zwycięscy. Gdy ja założyłem grę to po wyborze nacji na mapie bitewnej Lambert już się nie podłączył. Dodam że mam stałe łącze neti Moje łącze w mieszkaniu w poznaniu.
http://www.speedtest.net/result/2431616215.png (http://www.speedtest.net)
Witam, Chciałbym zgłosić problem natury technicznej a mianowicie nie mogliśmy rozegrać żadnej bitwy (M@t vs Lambert) do końca gdyż za każdym razem wywalało z gry mam tutaj parę screenów. Ogólnie Lambert miał problem z połączeniem się(zajmowało mu to strasznie dużo czasu) i w 3 przypadkach rozłączyło steam w początkowej fazie gry, gdzie nie było jeszcze do końca rozstrzygniętego zwycięscy. Gdy ja założyłem grę to po wyborze nacji na mapie bitewnej Lambert już się nie podłączył. Dodam że mam stałe łącze neti Moje łącze w mieszkaniu w poznaniu.
Są trzy możliwości:
-poproście kogoś aby wam postawił gre -mogę jutro jeśli chcecie około godziny 19 bede dostepny.
-dajcie na min grafe i detale
-jeśli sie nie uda wam rozegrać to muszę mieć potwierdzenie przeciwnika że problemy są z jego strony jeśli nie to potwierdzenie skrenami.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©