PDA

Zobacz pełną wersję : Mapa Kampanii - Podsumowanie Informacji (Post 1)



Strony : 1 [2]

Wezo
08-04-2013, 15:45
Co chcecie od "dzonyW" i jego starożytnego najazdu na Chiny ....hahaha

CA lubi takie klimaty !! Podnoszą grywalność :P A " Hamburgerożerca " Amerykański to kupi !! Jeszcze tylko Korea Północna i sprzedaż podskoczy o 100%

polakma
09-04-2013, 12:20
Zgadzam sie z panem powyzej im wiecej terenow tym lepiej.... Tylko zeby niedali limitu prowincji tak jak w rome bodajze 199. Ze specjalmymi podziekowaniami od CAdla moderow...

Tom_P
12-04-2013, 20:58
Żarty żartami z tymi Chinami a jednak byłoby dobrze jakby ciutkę pociagnięto na wschód mapę - jakby nie było mocno ucinała tereny pozostałe po Aleksandrze Wielkim - wiadomo że ziemie na wschodzie nie miały takiego znaczenia dla Rzymu czy Greków tym nie mniej lubiłem jak w modach pociągali te ziemie daleko poza pierwotną granicę dla lepszego ogarnięcia świata jaki znały ludy śródziemnomorskie, zwłaszcza po niedalekim dla czasu gry 323 roku p.n.e.

Canaris
25-04-2013, 19:58
Mapa powinna miec jak najwiecej prowincji. Lepsze oblężenia niż zajmowanie połowy Hiszpanii czy Italii bo jedno miasteczko padło. Poza tym wiecej miast to wieksze armie bo wiecej mozna rekrutowac w trakcie jednej tury, więcej bitew ( bo AI ma 3 armie a nie 1 jak w Empire ), większe dochody czyli więcej można zrobić itp itd. Trend zaczety w Empire a kontynuowany w Shogunie WOGÓLE mi sie nie podoba ...

Grogmir
25-04-2013, 23:43
A co jest złego w Shogunie 2? Prowincji jest wystarczająco dużo, a zdobycie każdej jest okupione 10x większym wysiłkiem niż zdobycie rebelianckiego prowa w Rome (gdzie broniły ich 2-3 jednostki), czy Medieval 2... Z tego co widzę, to Rome 2 szykuje nam zdecydowanie lepszą mapę niż poprzednicy, a dzięki systemowi rozwijanemu od Empire budowa imperium nie będzie już tak banalna jak w poprzednich częściach. ;)

jericho
27-04-2013, 12:18
shogun 2 osobiście uważam za najgorszą część strasznie nudna nie spasowała mi także mapka kampanii w 3d nwm dlaczego ale mapki w 2d były super przynajmniej dla mnie :). też muszę się przyczepić do jednostek bo mało ich było są tam drobne różnice wśród klanów ale tylko dla paru. a co do oblężeń to porażka praktycznie wszystkie mapy do oblężeń takie same aż się rzygać chcę ;D normalne bitwy strasznie rzadko za rzadko a czasem muszę przyznać że były ciekawe sztuczna inteligencja zrobiły duże postępy czasem ma fajne zagrania np był ustawiony na płaskim terenie i zaraz po rozpoczęciu gry ruszył swoimi wojskami zająć wzgórze ja też miałem zamiar tam ruszyć ale był pierwszy :D. no ale co tu dużo gadać shogun 2 jak dla mnie nie należy do super części total war według mnie napoleon jest na 1 miejscu każdy ma swoje zdanie. za bardzo się czepiacie rome 2 według mnie teraz to tylko można gdybać na temat mapy mi pasuje mapa rozumiem że innym nie sprawa gustu :) a co do balansu to jest po prostu kpina ! ja lubię jak zaczynam słabą nacją i sam dochodzę do imperium i lubię jak dookoła są super potęgi to jest po prostu genialne ;D. no czekam z nie cierpliwością na rome 2 :). pozdrawiam

Hetman
27-04-2013, 22:27
też muszę się przyczepić do jednostek bo mało ich było są tam drobne różnice wśród klanów ale tylko dla paru.

Ta w jedno kulturowej Japonii chciałbyś jednostki wszystkich nurtów kulturowych ze świata co? Ciężka jazda kopijnicza Takedów, łucznicy angielscy Chosokabe, galery weneckie dla Shimazu, kolubryny dla Hojo, Arcybiskupów dla Uesugi, Landsknechtów dla cesarza i wiele innych w imię różnorodności kulturowej. Teraz chyba rozumiesz, że wojsko nie miało jak się różnić jak to jedno państwo, jedna kultura, jeden fu... cesarz.

Memnon[pl]
28-04-2013, 00:16
shogun 2 osobiście uważam za najgorszą część ...
Mam nadzieje ze ty zartujesz? :? ...A czego Ty sie spodziewales w Shogunie oprocz samurajow-rycerzy jedai?To samo tyczy sie mapy-co z nia nie tak?Miala przypominac kraj kwitnacej wisni-i tez taka byla.AI-jak narazie najlepsze w calej serii.Bitwy wymagaly troche wiecej myslenia niz ustawienie naprzeciwko siebie lini i czekanie ktorzy najpierw sie wystrzelaja.Co do oblezen to sie z Toba zgodze,ale co do reszty absolutnie nie...

BLooDek
28-04-2013, 00:46
Ciekawe co z Piktami, chętnie pokierowałbym ich na południe... :D Jeżeli nie pojawią się w podstawowej wersji gry to liczę na moderów/dlc :)

jericho
28-04-2013, 13:49
Hetman z jednostkami trochę przesadziłem.Memnon[pl] nie żartuje ta gra jest strasznie monotonna fajnie się gra przez parę tur a potem szkoda gadać nwm dlaczego ale mi się ta gra nie podoba. a co nie da się pokazać kraju kwitnącej wiśni na mapie 2d ? jakoś kraj zafajdanego napoleona pokazali w 2d i było super tak jak i w poprzednich częściach w shogunie 2 mapa mi strasznie nie pasuje.zmierzch samurajów za to jest o niebo lepszy od podstawki cud miód i malina ;D mapka w dodatku jest lepiej zrobiona i mi już bardziej pasowała okres też dużo lepszy jednostek jest nawet sporo bitwy morskie dużo lepsze i proszę mi nie pisać że jakie bym chciał inne bitwy w tamtych czasach moja odpowiedz wgl bym nie chciał bo ani razu nie prowadziłem bitwy morskiej w podstawce.

Norman
30-04-2013, 13:24
Ja mam tylko słowo do panów którzy wciąż myślą że przez tak wiele regionów będą tak częste oblężenia... Prawo wojenne w tamtych czasach zaznaczało iż na mocy trzech wygranych potyczek zbrojnych (nie zależnie czy oblężeń czy bitew w polu) zajmowało się region danego państwa :) więc nie bójcie się tak bardzo o te "częste oblężenia". Poza tym patrząc na obleganie Kartaginy na pewno nie rzucę się na oblężenie czegoś na początku gry :D

Grogmir
09-05-2013, 14:43
http://img.game.co.uk/images/content/Sp ... ELarge.jpg (http://img.game.co.uk/images/content/SpecialEditions/TotalWarRome2CELarge.jpg)

Czyli mapa kończy się na Baktrii. ;)

Kerdej
09-05-2013, 15:49
Z opisu zawartości edycji kolekcjonerskiej: "map depicts each of the 57 provinces of the ROME II campaign."

voitek
09-05-2013, 20:07
57 prowincji podzielonych jeszcze na mniejsze regiony, nie ma co płakać, mapa jest duża.

KLAssurbanipal
09-05-2013, 21:46
Nie wiem, gdzie Wy widzicie, że Epir i Macedonia mają wspólne prowincje.

http://wiki.totalwar.com/images/c/c7/EpirusMap.png

http://wiki.totalwar.com/images/5/57/MacedonMap.png

Widać idealnie, że graniczą ze sobą.

Il Duce
09-05-2013, 21:50
A no to w takim razie poprawili, jeszcze dzisiaj po południu oba te państwa miały tą samą prowincję ;-).

kuroi
09-05-2013, 21:54
O, czyli zabrali Macedonii jedną prowincję... Moim zdaniem to trochę dziwne, że obszarem zrównali ją z Epirem...

Kerdej
09-05-2013, 22:36
Larissa na pewno była macedońska na początku, aczkolwiek ktoś już pisał, że to było błędne, więc chyba pozytywna zmiana. Może Macedonia dostanie jakichś "wasali" tak jak podejżewam Kartaginę o posiadłości w Hiszpani np.- a takiej zależności nie pokażą na mapce. W Schogunie 2 też Tokugawą zaczynało się jako wasal, na mapce nie zaznaczyli tego przecież.

Domen
09-05-2013, 22:37
O, czyli zabrali Macedonii jedną prowincję... Moim zdaniem to trochę dziwne, że obszarem zrównali ją z Epirem...

Czy ja wiem, Macedonia chyba dużo potężniejsza od Epiru w tym okresie nie była.

KLAssurbanipal
09-05-2013, 22:53
Faktycznie, macie rację. Zmienili tą mapkę. Zapisał ją ktoś przed zmianą?

domzom
09-05-2013, 23:44
Jest w pierwszym poście

KLAssurbanipal
09-05-2013, 23:58
Wg mnie szkoda. Mogli dodać jakąś prowincję, nikt im tego nie broni. Zamiast tego zabrali jedną Macedonii - w imię tego by większość frakcji miała wyrównany start - 1-2 prowincje.

Reznow45
10-05-2013, 12:55
To,że Macedonia straciła prowincję, jest nie w porządku. Idiotyczny jest pomysł, by łączyć Tesalię i Etolię w jedną prowicję - były to bardzo zróżnicowane tereny. Powinno je się podzielić na 2 i jedną do Macedoni, drugą do Epiru.

JanHetman
10-05-2013, 17:27
Było by za dużo prowincji w jednym miejscu...

Grogmir
10-05-2013, 18:31
Przypominam, że prowincje najprawdopodobniej będą się dzielić na regiony i może faktycznie ta prowincja będzie podzielona...

Robb20
10-05-2013, 19:52
Dokładne granice mapy są pokazane na zdjęciu edycji kolekcjonerskiej. Prawie mo wshodnie indie jak w EB.

Westecz
11-05-2013, 13:22
http://imageshack.us/a/img855/8784/rome2map.jpg

Mógłby ktoś mi wyjaśnić jak to dokładnie jest z tymi prowincjami i regionami? Prowincja to np. Illyria, a w jej skład wchodzą 3 regiony z miastami: Iader, Deliminium i Epidamnos? Po prostu chce się upewnić. A jeśli tak jest to do jakiej prowincji należy Rodos?

Grogmir
11-05-2013, 13:30
Poczytałem trochę na TWCenter i wycofuję swojego poprzedniego posta, spowodowanego nieznajomością tematu. ;) Regiony to regiony znane z poprzednich części TW, jak chociażby Rome 1 i ma ich być koło 180 - przykładem jest choćby właśnie Rodos. Każdy z nich (jak sądzę, ale pewne to jeszcze nie jest) będzie miał miasto obronne, będące jego centrum. Prowincje (jak Italia, czy Egipt) mają z kolei składać się z kilku regionów i ułatwiać administrację terytorium, co dla mnie jest strzałem w dziesiątkę przy większych państwach. Po zdobyciu wszystkich regionów prowincji będziemy, z tego co wiem, uzyskiwać możliwość nałożenia większych podatków/uzyskania jakichś bonusów. Rodos będzie najprawdopodobniej należeć do prowincji Asia albo Hellas. ;)

KLAssurbanipal
20-05-2013, 17:52
Trochę gdybanie - mapa z prawdopodobnymi frakcjami:

http://img705.imageshack.us/img705/967/romanmap.jpg

voitek
06-06-2013, 14:29
Miasta na mapie kampanii wyglądają świetnie

Kerdej
06-06-2013, 14:42
Ciekawe, że na minimapkach kolory nie odpowiadają tym z wiki, np. Pont jest pomarańczowy.

voitek
06-06-2013, 14:43
Widać, że rozgrywka ze screenów toczyła się jakiś czas, na przykład Rzym ma już podbitych sporo terenów na screenie w Egipcie i Partia urosła znacznie w siłę na Wschodzie. A może to Seleucydzi? Cholera wie.

Lwie Serce
06-06-2013, 14:45
Bardzo ładna ta mapa, miasta i ogólnie całokształt robią wrażenie.

Kerdej
06-06-2013, 14:51
Myślę że Selucydów widać na tej minimapce z widokiem na Azję mniejszą.. szare prowincje w Syrii, też wygląda jakby Pont odebrał im dużo ziemi.. A ten fiolet na drugiej mapce pasuje do koloru Egipskich wojsk z głównej mapy chyba.

Il Duce
06-06-2013, 15:57
Mapa wygląda kapitalnie, robi naprawdę dobre wrażenie.

Reznow45
06-06-2013, 16:33
Bardzo ładna mapka, lepsza niż w S2/FotS, cieszę się,że będzie to tak wyglądać.

MichalKruk
06-06-2013, 16:35
Mrrrr mapa :D Nie doceniłem chłopaków z CA :)

Kain
06-06-2013, 19:04
Tak Mapka jak marzenie :) piękna i kolorowa jak w Civilization. Fajnie ,ze tchnęli w nią więcej życia.Skala mapy pokazuje ,że będzie można również zająć tereny wspolczesnej Polski. To chyba ukłon CA w strone polskich graczy ;) Rzymianie nigdy tam nie byli. Nie jestem pewien ,ale to chyba tereny Gotów,Gepidów. :?

kuroi
06-06-2013, 19:11
eee nie? Niby czemu miałoby nie być tam dostępu? W Rome 1 też można było zająć tamte prowincję, więc nie widzę żadnego ukłonu.

Grogmir
06-06-2013, 19:41
http://www.pcinfos.fr/jeux/petite_map_vue.jpg

Na prawej mapce widać, że niektóre prowincje rzymskie są ciemniejsze od innych. Myślicie, że to znak wojny domowej? Rok się zgadza. :twisted: W ogóle pięknie rozwinięta Partia, wciąż rozbite plemiona barbarzyńskie (dla mnie miód)... Czyżby AI zachowywało się historycznie? ;)

voitek
06-06-2013, 19:43
Mnie najbardziej rajcuje, że teraz będzie można politykować dosłownie z każdym na mapie, to bylo dobre już w Empire, Napoleonie czy Szogunie 2, ale teraz dopiero będzie można rozwinąć skrzydła przy takiej mapie.

A frakcje będą teraz miały coś na kształt "osobowości" i "charakteru", więc pewnie mają jakieś cele, które będą starały się wykonać, jak na przykład Partia. Co nie zmienia faktu, że ktoś może ich po drodze rozdupcyć :D

Zwiastun
06-06-2013, 19:43
Tak Mapka jak marzenie :) piękna i kolorowa jak w Civilization. Fajnie ,ze tchnęli w nią więcej życia.Skala mapy pokazuje ,że będzie można również zająć tereny wspolczesnej Polski. To chyba ukłon CA w strone polskich graczy ;) Rzymianie nigdy tam nie byli. Nie jestem pewien ,ale to chyba tereny Gotów,Gepidów. :?
W pierwszym Rome można było Rosję zająć, a tu nie.

voitek
06-06-2013, 19:46
http://www.pcinfos.fr/jeux/petite_map_vue.jpg


Czy ten jeden region w Galii to nie przypadkiem "Ostatnia Wioska Galów"? :twisted:

Grogmir
06-06-2013, 19:50
Ona była z tego co pamiętam w Armoryce, czyli Bretanii, więc nie. :p

@ Zwiastun
Fakt, ale chyba to nie jest wielki powód do rozpaczy, że zabraknie kilkunastu mniej/bardziej fikcyjnych plemion z tamtych obszarów i komp będzie mniej mulił. ;)

Zwiastun
06-06-2013, 21:15
W tej mapie najlepsze jest, że jest do Indusu, a nie jak Rome I. Wolę to niż bezwartościowe kresy rosyjskie. A do Polski mapa dociera pewnie dlatego, że kupcy Rzymscy docierali tutaj przecież.

Dagorad
06-06-2013, 22:26
W tej mapie najlepsze jest, że jest do Indusu, a nie jak Rome I. Wolę to niż bezwartościowe kresy rosyjskie. A do Polski mapa dociera pewnie dlatego, że kupcy Rzymscy docierali tutaj przecież.

Dociera pewnie dlatego bo mniej więcej wiadomo kto tu żył. W przypadku terenów na wschód musieliby strzelać, albo dać Słowian i Bałtów, albo Bałto-Słowian albo jeszcze kogoś innego; nawet jakby uznali jedną z "hipotez" to pojawiłby się jeszcze większy problem z jednostkami. Nie wiem w jaki sposób kresy rosyjskie miałyby być bezwartościowe, ziemie Ukrainy i okolic są bardzo dobre a Europejska część Rosji jeszcze w średniowieczu była bogata ze względu na futra.

Mi tam się mapa nie podoba, zwłaszcza ten Egipt. Ta rzeczka w Egipcie to ma być niby Nil? Albo Aleksandria ma obejmować 1/4 wybrzeża?

Zwiastun
06-06-2013, 22:41
Mi pod pojęciem 'bezwartościowe' chodziło o realia gry Rome I. Przynajmniej można po Nilu pływać (sądząc po statku na nim). Ciekawe ile jest jeszcze takich rzek w grze?

Dyktator
06-06-2013, 22:48
Wątpię, żeby nawrzucali dużo rzek. Raczej tylko te największe, bo inaczej porobiły by się z tego komplikacje.

Grogmir
06-06-2013, 23:00
Mi tam się mapa nie podoba, zwłaszcza ten Egipt. Ta rzeczka w Egipcie to ma być niby Nil? Albo Aleksandria ma obejmować 1/4 wybrzeża?

Rzeczka? Tak dużego i żeglownego Nilu nie było jezscze w żadnym Total War. ;) I nie rozumiem zarzutu co do Aleksandrii szczerze mówiąc, przecież wiadomo, że miasta nie są naturalnej wielkości, są raczej w stylu Civilization i uważam, że dobrze to wygląda. Zresztą jakie 1/4 wybrzeża? ;)

Dagorad
06-06-2013, 23:48
Mi tam się mapa nie podoba, zwłaszcza ten Egipt. Ta rzeczka w Egipcie to ma być niby Nil? Albo Aleksandria ma obejmować 1/4 wybrzeża?

Rzeczka? Tak dużego i żeglownego Nilu nie było jezscze w żadnym Total War. ;) I nie rozumiem zarzutu co do Aleksandrii szczerze mówiąc, przecież wiadomo, że miasta nie są naturalnej wielkości, są raczej w stylu Civilization i uważam, że dobrze to wygląda. Zresztą jakie 1/4 wybrzeża? ;)

Tyle że ten Nil wcale nie przypomina tego prawdziwego, brak choćby charakterystycznej i bardzo istotnej delty. No a Aleksandria obejmuje około 1/4 północnego wybrzeża Egiptu.

Wiem że miasta nie są naturalnej wielkości tak jak i ogromne piramidy, tyle że mi się to po prostu nie podoba. W dodatku zarówno piramidy jak i to miasto obok nich powinny być nad Nilem.

Wiem że ten styl może się podobać. Ale ja bym wolał taki ukazujący duże przestrzenie, pola, łąki, lasy a w przypadku Egiptu Nil dający życie krainie niemal martwej nie licząc jego i wybrzeży.

NexuS
07-06-2013, 08:35
Znalazłem jedna drobna rzecz ktora nie wnosi niczego do rozgrywki ale jednak warto ja wymienic, mam tu na mysli wode ktora nie jest tak fajna jak z Shoguna 2 a szkoda. :cry: Nie mniej cała reszta wyglada niesamowicie. :twisted: A co do Nilu to mi całkowicie nie przeszkadza jest taki zeby moza było wpływac statkami co ma sens. A co do wielkosci Aleksandri nie widze sensu sie czepiania poniewaz jednoski wojskowe rownierz sa ogromne na mapie kampani co jakos nikomu nie przeszkadza a przeciez jest to nie realistyczne i historyczne. :lol:

Kerdej
08-06-2013, 21:38
Co do wody, wygląda kiepsko, ale może zależy od pory roku i akwenu, morze Sródziemne musi być spokojniejsze od Północnego np.

Zauważyłem też oglądając jeszcze raz mapy frakcji i mapę z trailera i tych screenów, że najprawdopodobniej te "duże", odwzorowane miasta są napisane większą czcionką, wtedy np. Ateny były by stolicą Hellady i miałyby swój specyficzny wygląd i mury obronne, Pella w Macedoni, Efez, Ancyra, Tarsus i Armavir w Azji Mniejszej, Burdigala, Bibracte, Medhlan, Massalia w Galii, Calmulodunon i Nemetocen z mapy Icenów (jakieś w Szkocji by wypadało też), Rzym i Brundisium w Italii, Caralis na Sardyni, Kartuba i Tarpaco w Hiszpanii, Kartagina, Tingis i jakieś miasto pomiędzy Aleksandią i Kartaginą (na filmiku widać mury, tam gdzie się łączą szlaki handlowe z Aten i Aleksandrii)w Płn. Afryce, Aleksandria i Petra w Egipcie, w Azji zaś dalej, jakby gęściej tych dużych miast- Hecatompylos, Artacoan i Baktra. Miast Germanii już nie chiało mi się wypisywać, swoją drogą w tych lasach dużo ich strasznie (tych ufortyfikowanych niby) w porównaniu do Grecji czy Egiptu gdzie powinno być każde.

Wydaje mi się ich pomysł z rezygnacją z bitew w miastach za idealny właśnie odnośnie wiosek na północy i w Hiszpanii, ale murowane miasta hellenistyczne powinny być oblegane wszystkie- mógłby to być przecież swoisty bonus kulturalny i cecha tych nacji. Może teraz napisałem oczywistość, którą już tu ktoś zauważył, ale dopiero teraz te różnice rozmiarów nazw miast połączyłem z tym, że miasta z murami są co któreś tak jak zapowiadali- mniej więcej co dwie prowincje będziemy wpadać na takie.

Wenecjanin
09-06-2013, 17:55
Na mapie nie ma Domus Dulcius Domus ani tego miasta Amazonek :lol:

ManUtd
09-06-2013, 19:25
Zauważyłem też oglądając jeszcze raz mapy frakcji i mapę z trailera i tych screenów, że najprawdopodobniej te "duże", odwzorowane miasta są napisane większą czcionką, wtedy np. Ateny były by stolicą Hellady i miałyby swój specyficzny wygląd i mury obronne, Pella w Macedoni, Efez, Ancyra, Tarsus i Armavir w Azji Mniejszej, Burdigala, Bibracte, Medhlan, Massalia w Galii, Calmulodunon i Nemetocen z mapy Icenów (jakieś w Szkocji by wypadało też), Rzym i Brundisium w Italii, Caralis na Sardyni, Kartuba i Tarpaco w Hiszpanii, Kartagina, Tingis i jakieś miasto pomiędzy Aleksandią i Kartaginą (na filmiku widać mury, tam gdzie się łączą szlaki handlowe z Aten i Aleksandrii)w Płn. Afryce, Aleksandria i Petra w Egipcie, w Azji zaś dalej, jakby gęściej tych dużych miast- Hecatompylos, Artacoan i Baktra. Miast Germanii już nie chiało mi się wypisywać, swoją drogą w tych lasach dużo ich strasznie (tych ufortyfikowanych niby) w porównaniu do Grecji czy Egiptu gdzie powinno być każde.


Czyli razem wychodzi na to że oblegać można ledwie około 40 miast... Żadnego na Sycyli... 2 w Italii... Nie można będzie pewnie oblec Jerozolimy, Rodos, Sparty, Pergamonu, Babilonu/Seleucji, Syrakuz i wielu innych wielkich i świetnie ufortyfikowanych miast. Rozumiem ideę, ale to jednak mocne przegięcie.

NexuS
09-06-2013, 21:00
Co do wody, wygląda kiepsko, ale może zależy od pory roku i akwenu, morze Sródziemne musi być spokojniejsze od Północnego np.

Może masz racje. Nie mniej linia brzegowa i sama woda na screenach wyglada niezbyt ciekawie. Moze ma to zwiazek z wydajnoscia. zreszta nie jest ona najwazniejsza ale skoro mamy spedzic przy tej grze sporo czasu to miło by było popatrzec jak fale rozbijaja sie o brzeg jak ma to miejsce w Shogunie. Smaczek dla oczu nic poza tym ale zawsze to + dla tworców ;)

Lord Wełnowór
10-06-2013, 21:26
A zauważyliśćie, że na mapkach i minimapie na wodzie też są narysowane granice? Jak myślicie, będzie to miało jakieś znaczeni, czy tylko tak po prostu narysowali? (albo ja o czymś nie wiem)

Grogmir
10-06-2013, 22:03
Będą regiony morskie, polecam doczytanie newsów na naszej stronie o Rome 2 - tam znajdziesz więcej informacji. ;)

Tom_P
11-06-2013, 18:56
Na mapie nie ma tego miasta Amazonek :lol:

Coś przegapiłem w R1 :shock: ?

Co do zarysu mapy to podobają mi się szczególnie 2 rzeczy:

1). Widać że mapa poszła daleko na wschód uwzględniając nieobecne poza modami wschodnie ziemie diadochów.
2). Ograniczenie dostępu do terytoriów na tym co widać. Koniec z sytuacjami kiedy legiony dochodziły do krańca europejskiej części dzikiego wschodu :D

McAbra
11-06-2013, 19:06
Coś przegapiłem w R1?
Tak :D
Najbardziej wysunięte na północ miasto (Themiskyra) jest bronione przez Amazonki na rydwanach ;)

Il Duce
11-06-2013, 19:24
No właśnie to co cieszy to niewątpliwie fakt że wnioskując z udostępnionych screenów mapy Rzym już nie będzie podbijał całego świata jak leci i będą frakcje które nawiążą z nim równorzędną walkę.

cyborgowiec97
11-06-2013, 20:31
Mnie bardziej ciekawi jak będzie wyglądała wojna domowa. W RTW była ona nudna jak flaki z olejem. Mam nadzieję że CA zrobi to jakoś tak żeby wojna domowa trwała bardzo krótko.

Il Duce
11-06-2013, 21:16
Czy ja o czymś nie wiem czy w RTW naprawdę jest zjawisko wojny domowej? Po za tym nie rozumiem czemu mają być krótkie?

MichalKruk
11-06-2013, 22:26
Czy ja o czymś nie wiem czy w RTW naprawdę jest zjawisko wojny domowej?

Tak jak cię ludzie lubią a senat nie za bardzo proponują ci zabicie się, ty się nie zgadzasz i masz wojnę z pozostałymi rodami Rzymskimi a nawet z samym senatem :) To jest ta "Wojna Domowa" :P

Il Duce
11-06-2013, 22:37
O to dobrze wiedzieć, choć to raczej marna imitacja wojny domowej. Mogliby zastosować rozwiązanie z Europa Universalis:Rzym gdzie nieraz pół państwa i najlepszy generał się buntowali.(oczywiście wprowadzone w rozsądny sposób)

MichalKruk
11-06-2013, 22:54
To był Rome 1, pierwsza strategia 3D na takim poziomie nie wymagaj od niego nie wiadomo czego, w Rome 2 na pewno zrobią to inaczej ;)

Asuryan
11-06-2013, 23:19
Już w BI zrobili to inaczej - rebelie w cesarstwach rzymskich tworzą nowe, buntownicze frakcje.

voitek
13-06-2013, 00:38
http://imageshack.us/a/img266/9536/chrome2013061301193711.jpg
http://imageshack.us/a/img191/3060/chrome2013061301194228.jpg
http://imageshack.us/a/img109/1394/chrome2013061301194500.jpg

shev441
13-06-2013, 22:36
Mam pytanie mianowicie : jak będzie wyglądał system budynków na mapie kampanii ? Wszystko będzie w jednym miejscu jak w klasycznych total warach czy budynki będą porozrzucane po regionie jak np w Empire ?
A i co z kolejnymi frakcjami ? Twórcy mówili , że będą 3 DLC przedpremierowe darmowe - otrzymaliśmy 1 darmowy i 1 or preorderów co z 3 ?
A i jak zamówić Pre-order'a ? Mógłby ktoś wytłumaczyć w miarę dokładnie , krok po kroku ?

KLAssurbanipal
13-06-2013, 23:46
Znamy już pełną mapę z zarysem prowincji, regionów i usytuowaniem grywalnych frakcji:

http://www.pictureshack.us/images/13022_PlayableFactionsMap001.png

Salvo
18-06-2013, 15:23
Mały update postu 1.

Hmm..
Myślałem, że każda prowincja z tych, które są na mapie będzie się dzielić na kilka mniejszych, ale z tego co pobieżnie na trailerze zobaczyłem przeliczyłem się z ilością takich mini-prowincji. Szkoda.
Ale nie jest źle, sam rozmiar też na plus.

Grogmir
18-06-2013, 15:29
Jest ich prawie tyle co w EB, więc źle na pewno nie jest, poza Grecją i Sycylią. ;) Regionów na wschodzie wydaje mi się aż za dużo, ciekawe czy Seleucydzi/Partowie nie będą przez to przepakowani.

Salvo
18-06-2013, 15:40
Tak, ale prowincje są jakieś gołe, sama stolica i koniec :/

Grogmir
18-06-2013, 15:55
No potwierdzone jest, że nie będzie małych budynków z Empire/Shoguna na mapie, jeżeli o to Ci chodzi.

legoras
18-06-2013, 17:25
o.O przecież to było dobry system, wybudowało się kluczowy budynek rejonu/prowincji to pojawiał się on na mapce, można było go zaatakować i zniszczyć blokując rozwój przeciwnika w danej formie. Trzeba było także je chronić przez rebeliantami/wrogiem inaczej miało się strate 1-2 tur + finansową. Szkoda.. szkoda..

Grogmir
18-06-2013, 17:32
Związane to jest na pewno z tym, że nie będzie już raczej małych oddziałków na mapie (w związku z limitem armii), które śmigały po naszych budynkach łupiąc je co turę. Niby realistyczne to było, ale strasznie wkurzające. Teraz można będzie przestawić armię w tryb plądrowania, co zmniejsza utrzymanie jednostek w danej armii i dodaje nam kasy, a przeciwnikowi zapewne zmniejsza zadowolenie i wpływy do skarbca. Więc mechanizm będzie nawet bardziej rozwinięty. ;) No i dzięki regionom morskim nie będzie już prawdopodobnie pojedynczych stateczków latających po naszych portach, szlakach handlowych, jak w Shogunie 2.

Salvo
18-06-2013, 21:16
Myślałem, że w aktualnej prowincji będą równocześnie mini-miasta, rozrzucone po całej prowincji, działające na takiej samej zasadzie jak stolica, z tym, że zajęcie stolicy gwarantowałoby przejęcie kontroli nad wszystkimi miastami

Grogmir
18-06-2013, 21:34
No nie, pod tym względem system się nie zmienił, są niezależne od siebie regiony, ale jak zdobędziesz wszystkie regiony danej prowincji możesz wprowadzić skutkujące bonusami edykty.

Salvo
20-06-2013, 10:33
No tak.
Myślałem tylko, że obszary na poziomie regionu będą rozdrobnione na pomniejsze, czyli podobny system szczebel niżej.
Mniejsza z tym :)

Tom_P
21-06-2013, 11:52
Coś przegapiłem w R1?
Tak :D
Najbardziej wysunięte na północ miasto (Themiskyra) jest bronione przez Amazonki na rydwanach ;)

Rzeczywiście znalazłem takowe informacje - widać nigdy nie chciało mi się tam maszerować Rzymianami a jakoś Germanami też wolałem maszerować na Galię niż tak daleko w drugą stronę ;) .

McAbra
21-06-2013, 14:15
I wychodzi na wierzch kto podbił całą mapę a kto nie :lol:

adriankowaty
21-06-2013, 15:08
Dziwne jest to, że ta Temiskyra (żywcem zerżnięta z mitologii greckiej) leży mniej więcej tam gdzie Moskwa. Hm... aluzja?

McAbra
21-06-2013, 16:51
Moskwa? Aż włączę Rome bo mi się wydaje że jej bliżej do Litwy/Białorusi :)

EDIT:
No OK, może i tak :)

adriankowaty
21-06-2013, 16:57
Na wysokości Estonii w lesie i nad rzeką. Dla porównania - w medieval II w tym samym miejscu leżała Moskwa.

Kerdej
12-07-2013, 19:39
http://maps.totalwar.com/rome2map W tym momencie wiemy już prawie wszystko o mapie początkowej. Co myślicie? Selucydzi mają małe swoje terytorium, wiele państw jest za to od nich zależna- myślę, że to ułatwi rozgrywkę tą nacją gdy stanie się grywalna- swoiste żywe tarcze nie wymagające walki na wszystkich frontach, zakładając, że dzięki temu po swojej stronie ma się więcej armii niż mniejsze państwa ościenne. Czy mi się wydaje, czy pozycja Kartaginy jest inna niz początkowo? No i teraz widać prowincje w Hiszpani, oraz tą "Nova Carthago", która jest zależna od Kartaginy.

Aecjusz Flawiusz
13-07-2013, 15:18
Mnie bardzo ciekawe w jaki sposób będą sprzedawane DLCkii. Czy za frakcje będziemy płacić, czy będą one w regionalnych packach ( Galijskie, Germańskie, Brytyjskie, Persko - Helleńskie, Afrykańśkie etc).

Z mapy wynika, że Kartagina mimo posiadania 4 osad startowych posiada dwóch tzw klientów - Carthago Nova oraz Królestwo Libii (każda po 3 osady). Podobnie rzecz ma się z Seleucydami. Tam klientów jest więcej.

Asuryan
14-07-2013, 14:02
Raczej w kulturowych packach, tak jak grecka za pre-order. Przynajmniej taką mam nadzieję :mrgreen:

I teraz jest to bardziej historyczne. Ciekawe tylko jak owi klienci będą się zachowywać w stosunku do swego patrona.

legoras
15-07-2013, 12:41
Kartagina ma inne prowincje niż pierwotnie miała mieć :) Dla mnie wielki plus, normalnie było 5 prowincji teraz 4 :)
Na Sycylii są tylko 2 rejony, szkoda :(

Grogmir
15-07-2013, 12:54
Sama ma 4, ale doliczając jej klientów (Nova Carthago i Królestwo Libii) - 11. Czyli jednak w czymś posłuchali fanów, bo doszły Baleary, Libia i Iberia. ;) I nie można już mówić, że na siłę chcą niehistorycznie zbalansować frakcje, bo Rzym ma tylko 4 prowincje i nic poza tym, czyli na starcie jest jednak sporo słabszy od Kartaginy.

kuroi
15-07-2013, 18:20
Tylko nie wiemy jeszcze, czy system wasali/terytoriów zależnych będzie działał jak trzeba. W R1 nawet, jak udało się jakimś cudem zwasalizować drugą frakcję, to nic nie stało na przeszkodzie, by ta w następnej turze mimo wszystko nas zaatakowała. Ot tak, po prostu.
Obawiam się, że tutaj będzie podobnie i frakcje będą bezproblemowo "wyzwalać" się lub nawet sami suwereni będą atakować swoich wasali bez widocznego powodu. Bądź co bądź, to jest total war, tu nie może być dobrze działającej dyplomacji.

Aecjusz Flawiusz
15-07-2013, 18:34
Bądź co bądź, to jest total war, tu nie może być dobrze działającej dyplomacji.

Z drugiej strony zobaczymy. Bo będziemy mieli sytuacje w której:

Od początku gry są już wasale/seniorzy i ocenimy trwałość ich związku ( w TWR I nie było takich konstrukcji politycznych na starcie) i porównamy z takimi zależnościami, które powstały już w czasie gry ( zawarte przez AI oraz gracza).

Jednak mamy mało informacji o dyplomacji w TWR II oraz jak bardzo będzie rozbudowana i jakie instrumenty będą nam dane do przeprowadzania takich akcji dyplomatycznych. Bo w tej odsłonie będziemy mieli nie 20 frakcji a 104. A używając tylko argumentów militarnych polegniemy bardzo szybko.

Grogmir
15-07-2013, 19:56
Tylko nie wiemy jeszcze, czy system wasali/terytoriów zależnych będzie działał jak trzeba. W R1 nawet, jak udało się jakimś cudem zwasalizować drugą frakcję, to nic nie stało na przeszkodzie, by ta w następnej turze mimo wszystko nas zaatakowała. Ot tak, po prostu.
Obawiam się, że tutaj będzie podobnie i frakcje będą bezproblemowo "wyzwalać" się lub nawet sami suwereni będą atakować swoich wasali bez widocznego powodu. Bądź co bądź, to jest total war, tu nie może być dobrze działającej dyplomacji.

Zacznijmy od tego, że w R1, nawet z modami jak EB, dyplomacja właściwie nie istniała. Była niejasna, nieprzewidywalna, wojny trwały do całkowitego zniszczenia jednej z frakcji (bo pokoju zawrzeć się nie da), prawa handlowe też właściwie wiele nie dawały. Teraz porównaj to z dyplomacją z takiego Zmierzchu Samurajów, gdzie masz dokładnie wypunktowane relacje z każdą frakcją, bez problemu można wasalizować rody, które rozbijasz w bitwach (a nawet, jakby cudem nie chciały, to zawsze możesz ich podbić całkiem i wyzwolić wasala), i do aktywacji durnego skryptu Realm Divide bez powodu nikt Ci noża w plecy nie wbija, a z każdego wasala leci Ci kaska do skarbca. Do tego dodaj nowe funkcjonalności z Rome 2, czyli na przykład wskazywanie sojusznikom celów ataków/przemieszczenia armii. Według mnie porównanie z R1 nie ma sensu, a system może się sprawdzić całkiem nieźle. Przecież już w starym Empire np. kolonie Hiszpanii, czy Wielkiej Brytanii nie buntowały się przeciwko metropoliom. Dlaczego teraz miałoby być inaczej?

Siwer
16-07-2013, 12:02
Ostatnio obejrzałem co nowego nam pokazali (Bitwa nad Nilem ver.2 oraz Mapa) i moje spostrzeżenia w dużym skrócie są takie:

1. Bitwa - totalna katastrofa! Nie wiem czy śmiać się czy płakać... Ciekaw jestem na jakim
poziomie została rozegrana bitwa. Myślę że nawet, hmm, kot by wygrał z komputerem ;d A o
innych parodiach w stylu "laserowe" pilum czy oszczepy nawet nie będę wspominał.

2. Mapa - Jest dość ciekawa i nieźle wykonana, ale... No właśnie jest pewien bałagan i
niedopracowanie w trzech ważnych miejscach: Grecja, Sycylia i Afryka Północna.
Jako że jeśli kiedyś zagram w Rome II to pierwszą frakcją którą zagram będzie Kartagina i
dlatego postanowiłem coś o tej części mapy napisać.

Pamiętam jak zapewniali nas że te wycinki map w previewach są wizją artystyczną. Co się
zmieniło? Niewiele. Właściwie tylko w Afryce Północnej, a ja oczywiście mam pewne uwagi:

- Wielkość frakcji rozwiązano w taki sposób że wyznaczono jej własne ziemie + ziemie które
kontroluje inna podległa frakcja. Ciekawy pomysł i wcale nie taki fikcyjny bo np. Kartagina nie
byłą całkowicie jednolitym państwem. Jednak przypisanie regionów jest trochę błędne np. danie
w 272p.n.e pełnego regionu w Hiszpanii jest przedwczesne, a nie przydzielili Balearów które ok. 500
p.n.e zostały skolonizowane przez rodzimych Kartagińczyków i zawsze były ważne dla Kartaginy.
Również brakuje regionu z Thapsusem jako ziem Kartaginy, ale oczywiście powinien on być
mniejszy, nawet o połowę.
- Stworzono fikcyjną frakcję "Nova Carthago". Uszło by to, gdyż tak nazywano posiadłości w
Hiszpani, podbite przez ojca Hannibala - Hamilkara, ale dopiero po pierwszej wojnie punickiej.
Poza tym ta frakcja powinna kontrolować ziemie w Hiszpani, a nie w Afryce! Sądzę ze chcieli
uniknąć kolejnych frakcji pod panowaniem Kartaginy.
- Braki w mapie - Na mapie brakuje jeszcze jednego plemiona Numidyjskiego oraz region dany
Numidom nie leży w odpowiednim miejscu (kiedyś wrzucałem tu kilka wersji fotek jak powinny być
przydzielone regiony w Afryce Północnej, ale na rok 264). Brak wielu oczywistych bonusów dla
regionów takich jak zboże dla Syrakuz. Braki to np. zboże czy oliwki w Kartaginie, barwniki i
kość słoniowa w Leptis, złoto i srebro w Hiszpanii czy na Sardynii. Sądzę że handel, rolnictwo
czy populacja miast, w Rome II, będzie żałośnie płytkie.
- Client State. Ciekawe rozwiązanie, ale nie ma podstaw by sądzić że będzie to porządnie
funkcjonowało. Wystarczy przypomnieć sobie dotychczasową dyplomację we wcześniejszych wersjach
TW i np rzucić okiem na zachowanie AL w bitwach (wszystkie dotychczasowe pokazy).

Dla podsumowania moich oczekiwań, NAWET biorąc zasady CA, stworzyłem błyskawicznie taką mapkę.
Zaznaczam ze zmiany są kosmetyczne by pokazać że jeśli się chce to można to jakoś przyzwoicie
uformować. Można tu dostrzec niespójność historyczną głównie z wielkością regionów, ale
jest ona lepsza od tej z CA, a gdyby chcieli to w taki sposób by to zrobili i nie zakłóciło by ich wizji gry.

http://i42.tinypic.com/zoca6x.jpg

Podsumowując Mapa > Bitwy + niewiadoma Dyplomacja. Póki co nadal nie zachęca mnie to do kupna w ciemno - pre-ordera ;) .
Oczekuje wycinka z gameplayu na mapie i randomowej bitwy. Najłatwiej by było zagrać w demo, ale tego nie udostępnili co jest bardzo podejrzane.

WielkodusznyBezduszny
16-07-2013, 16:17
Taki mały offtop- co wy macie z tym AL? To jest AI czyli "Artificial Intelligence". Chociaż z drugiej strony ROMEII rzeczywiście nie ma AI tylko AL cokolwiek to oznacza :D

Kerdej
16-07-2013, 16:34
Ale porównując to: http://wiki.totalwar.com/w/File:Carthage_map.jpg z Kartaginą z nowej mapy jest duży postęp. Co do bitwy, nie wiadomo nic tak naprawdę jeszcze... podobnie tura/rok- jak to się ma do ostatniego screena z porami roku.

Robb20
16-07-2013, 22:24
Co ci przeszkadza w zmianie pór roku co rok ? w pierwszym romie i medku 2 było podobnie.

McAbra
17-07-2013, 09:08
Nie było, w Rome jedna tura trwała pół roku :)

@down,
OK, możliwe :oops:

kuroi
17-07-2013, 12:11
W podstawce M2 jedna tura trwała 2 lata...

adriankowaty
17-07-2013, 14:33
W S1 3 miesiące, w M1 rok, W R1 pół roku, w M2 2 lata, w Empire pół roku, w Napku dwa tygodnie, w S2 - 3 miesiące i w S2 ZS dwa tygodnie.

Wald
17-07-2013, 16:49
u mnie w M2 tura to było 1,5 roku :mrgreen:

adriankowaty
17-07-2013, 16:58
u mnie w M2 tura to było 1,5 roku :mrgreen:
Boś zmienił (albo masz moda) ;)

Wald
17-07-2013, 17:01
od samego początku jak kupiłem M2 i zagrałem Anglią w pierwszą kampanie to kilka początkowych tur było normalnych a później co rok co pół- się zmieniało :)

adriankowaty
17-07-2013, 18:23
Sprawdź po datach: po 1080 jest 1082, po 1082 - 1084 i tak dalej...
Gdyby było po 1,5 roku, to 2 tury to byłyby 3 lata, więc 3 tura to byłby 1083 rok. Daty się zmieniają o 2 lata co turę, a pora roku zmienia się co turę.

Wald
17-07-2013, 20:41
Bardzo możliwe, że masz racje ;)
jak zagram w M2 to przy okazji sprawdzę :)

KLAssurbanipal
23-07-2013, 22:28
http://www.pictureshack.us/images/25735_LargeMapFactionNames002.jpg

voitek
23-07-2013, 22:32
Ktoś się napracował, super to teraz wygląda. Skok jakościowy jeśli chodzi o mapę jest nieporównywany między Rome 2 a Shogunem 2, a co dopiero mówić o pierwszym Rome.

Reznow45
24-07-2013, 10:39
Mapa świetna, ogromna różnorodność, masa państw, bardzo dobrze to wygląda, oby w grze było tak samo (tylko,żeby te kraje barbarzyńskie nie były względem siebie klonami różniącymi się kolorami gaci). Seleucydzi mocno przycięci, może stąd ich brak w 12?

Grogmir
24-07-2013, 10:49
Seleucydzi tylko teoretycznie przycięci, razem ze swoimi wasalami tworzą największe państwo w grze (a z tego co pamiętam, to w Rome II prowincje wasali mają nam się liczyć do zwycięstwa, ale głowy sobie uciąć nie dam).

Reznow45
24-07-2013, 11:00
Jeśli liczyć wasali to tak, aczkolwiek jest kwestia, czy pozostaną lojalne czy mogą się buntować. Jeśli będą posłuszne to Selki są rzeczywiście potężne. I jeszcze jedno, Macedonia nie ma Tesalii, nawet jako lenno, dostał zaś ją Epir. Szkoda, ale to się szybko zmieni ;). Tak samo cały Peloponez dostał się Sparcie, ale to chyba przez to DLC żeby nie była zbyt słaba.

Grogmir
24-07-2013, 11:06
Co do Tesalii, to ponoć faktycznie na początku 272 roku p.n.e. była we władaniu Epiru i Macedonia odbiła ją jakoś później. Jak tak patrzę na mapę, to poza Koryntem i Messaną przydałoby się jeszcze z jedno plemię w Brytanii, Icenowie zajmują dość spore terytorium i w sumie mają tylko pięciu przeciwników, ale może będzie to na tyle zbalansowane, żeby nie było za łatwo ich podbić.

Co do Selków, to o to chodzi, żeby satrapie na początku się buntowały, początek budowy państwa partyjskiego rozpoczął się właśnie od ataku koczowniczych Parnów na zbuntowaną satrapię Partii, w Rome II będzie można odtworzyć dokładnie ten scenariusz. ;)

Reznow45
24-07-2013, 11:25
Co do Brytów, to i tak spowolni to co poniektórych graczy, na pewno o wiele bardziej niż w Rome I ;) A Tesalię to pierwszorzędnie odbiję.

Jeśli tak (Selki) to bardzo fajnie, choć jak na obecną chwilę nie mamy jak tego powstrzymać :P (może jakieś DLC wyjdzie? Zobaczymy)

Siwer
24-07-2013, 17:22
Bardzo ładna fanowska mapa porządkująca pewne fakty. Można bardzo szybko zorientować się co CA nam zaserwowało. Pomijając już znane uchybienia w zasadzie jest do zaakceptowania, ale...
Czy ktoś zauważył rozłożenie na mapie surowców? I tak jak większość pisze, nie mam racji, ale pozwolę sobie zwrócić uwagę na to co może tylko mnie drażni.

- brakuje złota i srebra w Hiszpanii po które Kartagina wyprawiła się przegrywając I wojnę punicką. Brakuje również tego np. na Sardynii i w Macedonii.
- Kartagina stała się spichlerzem zboża po tym jak Rzym podbił Punijczyków. Natomiast na mapie brak odzwierciedlenia tego w surowcach, jedynie Leptis posiada ikonkę zboża. Egipt również dostarczał zboże Rzymianom i dlatego dobrze, że posiada chociaż dwa takie zasoby, ale region Alexandri już tej cechy nie ma - gorszy odcinek Nilu? Ciekawe...
- Kartagina miała właściwie "monopol" na produkcję Oliwek i Wina... a tu praktycznie nie posiada tych surowców (jedynie region z Gadirem).
- gdzie ta sławna purpura Kartagińska? Dzięki której Lusted ubrał punicki Sacred Band.
- gdzie w Celesyri surowiec - drzewo cedrowe, które to Egipt sprowadzał by budować np. swoje okręty? W Cyrenajce tego drzewa też brakuje.


Najbardziej rzucające się braki surowcowe wypisałem z tych które są, a już nie warto wspominać, że niektórych CA wcale nie uwzględniło np. sól do konserwacji czy kość słoniowa do wyrobu kosztowności. Na podstawie powyższego sądzę, że olali kwestie handlu i rolnictwa w Rome II. Oczywiście po premierze dowiemy się ostatecznie jakie to ma znaczenie w tej grze.

PS. A niech to... Znów coś przeciwko CA. Jeszcze dostane bana za obrazę uczuć forumowiczów względem TW, albo CA wytoczy mi proces za "zniesławienie"... Bo przecież wszystko jest idealne. Już z forum został ściągnięty pan KLA, macki CA sięgają aż tu... Ciężkie czasy nastały :roll:

Grogmir
24-07-2013, 17:40
Zaskoczę Cię i zgodzę się z Twoimi spostrzeżeniami, ale pewnie rozłożenie surowców będzie łatwo modowalne. Poza tym nie jest powiedziane, że do premiery tego nie zmienią, jak mogli zmienić przynależność prowincji od ostatnich zapowiedzi, to surowce tym bardziej. Ukazanie handlu i rolnictwa może idealne nie będzie, ale i tak zapewne najlepsze w historii Total War.

Jakie macki CA? :lol: to tego, że chwalący grę Hetman dostał dwa razy dłuższego bana już nie widzisz? Łapy Siwera/Canarisa sięgają aż na forum, ciężkie czasy nastały!

Poliorketes
24-07-2013, 18:04
"Geniusz tkwi w szczegółach" - ten cytat bodajże Michała Anioła dedykuję wszystkim i nie tylko w odniesieniu do Rome II. Zostało 5 tygodni, zobaczymy czy zdążą z poprawkami, bo jest sporo do poprawienia. A wszystkich, którzy martwią się, że niepochlebne opinie o CA zaszkodzą sprzedaży Rome II, uspokajam, nowe dziecko CA będzie kasowym hitem i najlepszą strategią 2013 roku, więc bez spiny.
Ale żeby rozdawać bany za własne zdanie to już przesada!

McAbra
24-07-2013, 18:27
Wszyscy wiedzą, że gra nie będzie doskonała. To nie podlega, dyskusji, bo żadna gra(tak, mody też ;) ) doskonała nie jest. Rozumiem, że niektórzy spodziewają się po tej grze idealnej wierności historii, lecz nie rozumiem dlaczego nie potrafią spojrzeć z perspektywy Creative Assembly (tu specjalnie rozwijam skrót, bo jest on synonimem wszelkiego zła).
Otóż celem Twórców jest stworzenie gry grywalnej, przez co niektóre rozwiązania wierne historii muszą ustąpić miejsca tym, które sprawią, że gra będzie przyjemna. Stąd mniej regionów w Grecji, by frakcja, która te tereny zajmie nie stała się hegemonem handlowym, stąd rozłożenie prowincji, surowców itd. I moim zdaniem to jest zmiana na dobre. Ja grając chciałbym zobaczyć kawałek historii, a nie zobaczyć grę niezbalansowaną przez nacisk na historię. Ktoś powie że to się zwajemnie nie wyklucza. A gra wyjdzie 3 września, i Creative Assembly nie ma tu nic do gadania bo SEGA rozdaje karty. Przecież i tak wyjdą patche naprawiające większość błędów, więc wylewanie żali nad każdą najmniejszą niedoróbką jest dziwne.
No, rozpisałem się :)
A o decyzjach moderatorów proponuję nie dyskutować.

Grogmir
24-07-2013, 18:41
Tak swoja drogą to zwracacie uwagę na masę rzeczy, a nikt nie wspomniał o jednej, największej dla mnie wadzie Rome II - braku zróżnicowanych generałów i ich rozwoju znanego z Rome i modów do niego. Najprawdopodobniej (nie mówię, że na pewno) będzie system zbliżony do Shoguna 2, czyli każdy genek zaczyna z jedną gwiazdką i levelujemy go niczym w Heroesach. O namiestnikach prowincji też cicho-sza (a generałowie na pewno nimi nie będą, skoro będzie ograniczona ilość armii-generałów) póki co, choć ciągle mam nadzieję, że coś z tym zrobią (np. można wybrać członka rodziny na namiestnika, bez jego fizycznej obecności na mapie kampanii jako generała). Dla mnie ten system w Shogunie 2 był absolutnie szkaradny i oddałbym hellenistyczny Egipt i połowę frakcji z mapy kampanii, jakby znów każdy generał był inny, a dobrze zapowiadający się młody wódz mógł stać się zapijaczonym pederastą z barbarzyńską ladacznicą w świcie i 20 różnymi cechami. ;)

Ituriel32
24-07-2013, 21:10
Co do prowincji to we Włoszech mogli by dać tylko 3 bo jest ich tam aż za dużo w porównaniu do Grecji czy Sycylii.
Do odstrzału poszła by też reforma Gajusz Mariusza bo po jej wprowadzeniu Rzymianie byli by za silni.
Idąc tym tropem to nie zaszli byśmy raczej za daleko.
Po to są bogatsze regiony aby były celami strategicznymi.
Z drugiej strony ciekawe jak się będzie sprawdzał ten system z regionami. Jakie będzie można nałożyć efekty.

A rozwój generała też wolałbym taki jak w Rome1.
W zasadzie teraz to już wystarczy tylko czekać aż wyjdzie.

Harry-Potter-TW
25-07-2013, 08:32
W pełni zgadzam się z grogmirem. Też wolałbym rozwój generałów taki jak np. w rome 1. W S2 zapatrzyli się trochę na S1 i wyszła kicha.

K A M 2150
25-07-2013, 08:45
Czym się mieli tam zapatrzeć? Dwa w ogóle różne systemy.

Rozwój z S2 faktycznie był fajny tylko na początku, potem gracz dostrzegał, że praktycznie każdy genek jest taki sam. Według mnie dobrze by było gdyby jakiś minimalny wpływ na cechy generała został, lecz głównie wciąż rządził przypadek ;)

Il Duce
25-07-2013, 10:22
Szkoda trochę tego dawnego rozwoju generałów ale małe szanse żeby do tego powrócili :(

Harry-Potter-TW
25-07-2013, 10:44
Czym się mieli tam zapatrzeć? Dwa w ogóle różne systemy.

Rozwój z S2 faktycznie był fajny tylko na początku, potem gracz dostrzegał, że praktycznie każdy genek jest taki sam. Według mnie dobrze by było gdyby jakiś minimalny wpływ na cechy generała został, lecz głównie wciąż rządził przypadek ;)
W tym sensie się zapatrzyli, że w S2 jest 6 gwiazdek, 2 gwiazdki po 2 bitwach itd. Wkurza mnie to. Powinno być więcej gwiazdek. I za efektowne zwycięstwa, odpowiedni awans. Ale to moje odczucie.

Hetman
26-07-2013, 17:38
W tym sensie się zapatrzyli, że w S2 jest 6 gwiazdek, 2 gwiazdki po 2 bitwach itd. Wkurza mnie to. Powinno być więcej gwiazdek. I za efektowne zwycięstwa, odpowiedni awans. Ale to moje odczucie.

Z początku expisz szybko a później powoli (STW) tak jak w życiu - gołowąs pierwszy raz prowadząc wojsko do walki zdobywa ogromne doświadczenie. Z biegiem czasu to czego się nauczył wykorzystuje dalej, udoskonalając swoją taktykę - to na wyraz bardzo logiczne, chyba sam przyznasz rację?

Harry-Potter-TW
26-07-2013, 18:06
Może dla ciebie:P. Jeden się uczy szybciej, drugi wolniej.
Na mapie śmiga w sumie dużo wojska, mapa duża, więc będzie ciekawie.

voitek
19-08-2013, 14:26
Szlaki handlowe
http://d3sfrpv2p43dtq.cloudfront.net/public/TWRII_map_trade_routes_full-4000px.jpg