Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ankieta dla uczestników turnieju.[NOWY TEMAT]



Markus
23-12-2012, 12:48
Stawiam temat do omówienia i głosowania w kwestii artylerii stacjonarnej , moździerzy i ograniczenia jedno rogów-unikornów do 1 szt na bitwe.
Temat jest kontrowersyjnym i wzbudza skrajne opinie cześć jest za zbanowaniem cześć nie więc zgodnie z wcześniejszą deklaracją decyzje podejmą uczestnicy większością głosów (50% + 1 głos).
Wypowiadamy sie na zasadzie deklaracji :
przykład
-jestem za zbanowaniem moździerzy itp.

Bronti
23-12-2012, 13:54
Jestem za tym żeby w ogóle nie używać artylerii

Wielki Mistrz Malborka
24-12-2012, 00:28
Bronti dobrze gada, polac mu ;) Jestem za max 1 uni i za dozwoleniem mozdzierzy ale zakazem rakiet. Jesli rakiety kosztowalyby ponad 1k to spoko ale jednak tak nie jest a mozdzierze maja sile adekwatna do ceny

pyza
26-12-2012, 12:45
Moździerze dozwolone
Artyleria dozwolona
Unicorny dozwolone (max 1 na bitwe)

Moździerze artyleria i unicorny wliczane w limit artyleri 2 szt.

Rakiety zabronione.


Ave.

JanHetman
27-12-2012, 12:40
Moździerze - bez
Rogi - bez
Rakiety - bez

Raps
27-12-2012, 17:35
Jestem przeciwko jakiejkolwiek artylerii

Markus
29-12-2012, 19:29
Ankieta nie wniosła zmian do regulaminu ,propozycje graczy nie poparte większością głosów.

Wielki Mistrz Malborka
01-01-2013, 16:53
"5. Atakujący wybiera mapę spośród dozwolonych przez regulamin jako pierwszy na której będzie toczyć się bitwa. Atakujący wybiera również jako pierwszy nację.
6. W danym meczu gracz może użyć danej nacji tylko raz.W każdej bitwie obowiązuje eliminacja nacji-zawodnik nie wybiera nacji wybranej przez przeciwnika."

5. Atakujący w tym przypadku ma ogromną przewagę. On może od tygodnia wiedzieć na jakiej mapie stoczy bitwę, jakie weźmie państwo i może sobie wszystko zaplanować podczas gdy broniący będzie miał na to tylko kilka minut w trakcie ustalania armii i jedyne co może wybrać to armie która i tak jest zapewne różna na każdą mapę a państwo może zostać zaklepane przez atakującego. Tutaj dochodzimy do punktu 6. Szczerze mówiąc ten punkt nie jest aż tak kontrowersyjny, ot zwykła zasada turniejowa ale zliberalizowałbym go do formy która dopuszczałaby możliwość zmierzenia się dwóch takich samych państw aczkolwiek na tym mi aż tak nie zależy. Wracając do punktu 5 dodam usprawiedliwienie dlaczego mapa powinna być wylosowana i z góry znana obydwu graczom. Po pierwsze - to turniej gdzie powinny być równe szanse, w sytuacji gdy w pojedynczej bitwie (nie meczu bo wszak rola się potem odwraca) jedna ze stron ma znaczną przewagę będziemy oglądać prawie same remisy.Kontrargumentem jest "to atakujący wybiera miejsce bitwy" - tak, ale ma ograniczone możliwości. Dla przykładu gdy Hitler napadał na Polskę mógł wybrać skąd zaatakuje i gdzie mniej więcej będzie się bił ale był ograniczony tylko do terenów Polski - tak samo tutaj, mamy z góry jakiś teren np. Brzeg Hiszpańskiego Jeziora, możemy wybrać czy zmierzymy się na środku, na górce czy na wąskim przesmyku po drugiej stronie jeziora czy na kilku na raz poprzez skierowanie tam swoich wojsk, obrońca też może zająć jakąś pozycje i tylko czekać na atakującego, który poszedł w drugą stronę ale taka jest natura sztuki wojny ale w tym turnieju mapy są tak dobrane, że taka sytuacja nie powinna się zdarzyć jeśli na to wrogowi nie pozwolimy.

Pytanie do was: Czy jesteście za tym aby zmienić punkt 5 na: Mapa jest losowana przez organizatorów osobno na każdy mecz*/każdą rundę.Atakujący jako pierwszy wybiera państwo/kraj/nację/frakcję.
*(mecz dlatego, że meczy w fazie grupowej każdy stoczy 4 a map jest więcej i choć i tak nikt nie zasmakuje każdej to przynajmniej ogół tak - ma to też kilka innych zalet)

6 punkt mógłby wyglądać tak: W danym meczu gracz może użyć danej nacji tylko raz. lub tak: *
*wcale by go nie było a na jego miejsce wskoczyłby punkt 7 ;)
można też zrobić tak aby to obrońca wybrał państwo jako pierwszy - na wojnie nie wiadomo kto nas zaatakuje ale atakujący wie kto będzie się przed nim bronił ;)
Na tą zmianę zbytnio nie naciskam ale też nie fajnie by było gdyby ktoś znając mapę planował sobie, że będzie się bronił armią Francuską ponieważ ma to i tamto oraz idealnie pasuje do obrony tej mapy na tamtej pozycji... a tu nagle cały plan idzie w łeb gdy atakujący bierze Francję. Zawsze można wziąć Prusy bo taki mieliśmy plan B ale są gorsze bo cośtam a na dodatek Prusami chcieliśmy atakować i nie będziemy mogli ich wziąć w następnej bitwie (znowu wychodzi wada punktu 5 dającego ogromną przewagę nawet w drugiej bitwie temu kto się bronił!) a wtedy nasz przeciwnik weźmie Francję i dwa razy on będzie ustawiony a ja ani razu.

Troszkę późno ale lepiej teraz niż wcale, nikt jeszcze walki nie rozegrał a ta runda i tak trwa o tydzień dłużej niż pozostałe.
Jeśli punkt 5 się zmieni to rozpiszę mecze i wylosuje do nich mapy.

Raps
01-01-2013, 17:01
punkt 5 po przeróbce wydaje się bardziej sprawiedliwy więc jestem za jego zmianą
a co do punktu 6 niech 7 wskoczy w jego miejsce

Arturo
01-01-2013, 17:13
Punkt 5 podoba mi się w oryginale ale jego ew zmiana mi nie przeszkadza,6 punkt mógłby się zmienić na ten który przedstawił miszczu

piterus
01-01-2013, 19:35
A ja się pytam dokąd jeszcze będziesz Mistrzu dyskutował na temat regulaminu turniejowego?
Czy regulamin jest już opracowany, czy ciągle toczy się dyskusja nad jego końcową formą?
Zapisałem się na turniej i jednocześnie zgodziłem się na istniejącą formę regulaminową oraz zasady bitewne.
Jeżeli powstaną jakiekolwiek zmiany, to ja rezygnuje z turnieju bo albo się szanujemy wzajemnie albo robimy samowolkę.


Zasady bitewne mogą być modyfikowane do czasu zakończenia zapisów

Wg powyższego zapisu wydaje mi się, że jest niedopuszczalne ingerowanie w zasady, co dopiero w regulamin...


Aha i jeszcze


Atakujący w tym przypadku ma ogromną przewagę. On może od tygodnia wiedzieć na jakiej mapie stoczy bitwę, jakie weźmie państwo i może sobie wszystko zaplanować podczas gdy broniący będzie miał na to tylko kilka minut w trakcie ustalania armii i jedyne co może wybrać to armie która i tak jest zapewne różna na każdą mapę a państwo może zostać zaklepane przez atakującego

Co to w ogóle ma być :shock: A zawodnik broniący, to w momencie bitwy dowiaduje się jaki jest dostępny koszyk map w turnieju? Nie może sobie potrenować wcześniej i zaplanować jak zagra w obronie? Poza tym przecież role zaraz mogą się odwrócić w następnej bitwie prawda? a jak będzie impas, to po to w pucharówce jest mapa trawiasta na bitwę decydującą. Jeszcze w kwestii map, to wydaje mi się że są tak dobrane, iż stwarzają podobne warunki terenowe zarówno stronie atakującej jak i broniącej...


fajnie by było gdyby ktoś znając mapę planował sobie, że będzie się bronił armią Francuską ponieważ ma to i tamto oraz idealnie pasuje do obrony tej mapy na tamtej pozycji... a tu nagle cały plan idzie w łeb gdy atakujący bierze Francję. Zawsze można wziąć Prusy bo taki mieliśmy plan B ale są gorsze bo cośtam a na dodatek Prusami chcieliśmy atakować i nie będziemy mogli ich wziąć w następnej bitwie (znowu wychodzi wada punktu 5 dającego ogromną przewagę nawet w drugiej bitwie temu kto się bronił!) a wtedy nasz przeciwnik weźmie Francję i dwa razy on będzie ustawiony a ja ani razu.

Tutaj już przeczysz wszystkim dotychczasowym standardom turniejowym, nawet nie chce mi się wchodzić w dyskusję, bo szkoda czasu i nerwów ;)

Miał być turniej przypominający dotychczasowe rozgrywane na zasadach przyjętych przez wiele lat min. tu na orgu, a Ty zaczynasz znowu wprowadzać zasady z kosmosu...

p.s. Mam nadzieję, że przyjdzie tu Markus i posprząta :D

Wielki Mistrz Malborka
01-01-2013, 19:42
To jest po prostu propozycja bo trochę mi się to nie podoba, nie robię tego jako szachista tylko jako uczestnik, może ciut za późno ale dopiero wróciłem. Ja się dostosować potrafię.

{{B-S}}Zibi
01-01-2013, 20:47
Nie rozumiem po co ma byc losowana mapa do kazdej walki, jak mapy zostaly wylosowane i wiadomo na jakich bedziemy walczyc?

Wald
02-01-2013, 17:17
Moim zdaniem ,,Piterus'' ma racje, gdyż zapisując się do turnieju akceptowaliśmy "ogólne" warunki przebiegu turnieju , więc w pewnym sensie jakiekolwiek zmiany nie powinny mieć miejsca ponieważ załamią one mechanikę wspólnej zabawy, którą jak myślę wszyscy już przyswoili. :) Natomiast co do poprawek jakie proponuje ,,WMM'', są one zbytnio realistyczne, a powinniśmy pamiętać o tym, że jest to tylko gra, która bardziej przypomina "szachy", (gdzie jeden z graczy z góry "wie kim zagra") niż realistyczną planowaną kampanie. Temat map oraz wszystkich powiązanych treści i "kilkuminutowego przyswojenia mapy oraz pozycji podczas bitwy", myślę, że nie jest to jakieś szczególne utrudnienie dla "dowódców", ponieważ jest to jeden z elementów sprawdzenia swoich zdolności "generalskich" oraz własnej sprawności w podejmowaniu szybkich decyzji. :)

Markus
02-01-2013, 19:28
Pytania i uwagi .
autor: Markus » 10 gru 2012, 17:55

W tym temacie zgłaszamy i omawiamy wszelkie:
pytania ,pomysły (zasady bitewne -są to jedyne zasady w turnieju które mogą ulec zmianie jeżeli taka będzie wola bezwzględniej większości uczestników turnieju) oraz wszelkie sugestie dotyczące turnieju.
Zasady bitewne mogą być modyfikowane do czasu zakończenia zapisów.Proponowane zasady bitewne zostały stworzone w oparciu o dotychczasowe propozycje graczy.




Mistrzu zgłosił jako gracz propozycje do tego miał prawo ,co prawda i tak nie byłaby tematem głosowania ponieważ zostały zgłoszone po czasie i w temacie punktów regulaminowych a te nie byłyby tematem głosowania ewentualnie jedynie dopracowania w sensie czytelności zapisu.
Temat zamknięty.