PDA

Zobacz pełną wersję : Prophesy of Pendor



McAbra
08-04-2013, 08:17
Prophesy of Pendor
http://i495.photobucket.com/albums/rr312/saxondragon/final_marketing_logo.jpg
Mod niesamowicie rozbudowany, wstyd nie spróbować ;)

Od wielu pokoleń żaden Król nie sprawował władzy nad zniszczonymi ziemiami Pendoru.
Po tym, co kiedyś było dumnym osiągnięciem człowieka, ostały się tylko mity i bajki opowiadane dzieciom do snu.
Mimo wszystko, legendy przetrwały na kanwie proroctwa głoszącego nadzieję.
Opowieści o bohaterze, który przybędzie z odległej krainy i zjednoczy lordów Pendoru pod swym przywództwem,
przynosząc ponownie pokój i dobrobyt do spustoszonego wojnami kraju.
Jednak to jak się coś potoczy, nie zawsze jest pewne, gdyż wiele jest sił i mocy mających swe własne zamiary i ich epickie starcie już niebawem ma się rozpocząć.
Chwyć za miecz i uzbrój swą wyobraźnię. Przygotuj się, by wejść do świata Pendoru i przyjąć wyzwanie Proroctwa - jeśli się odważysz.


Frakcje:




Ravenstern - Północny Smok. Hardzi wojownicy, którzy najbardziej cenią wolność.
Fierdsvain - Nieustraszeni i silni, mistrzowie walki na lądzie i morzu.
Sarleon - Złoty Lew. Przestrzegają zasad honoru i tradycji Starego Królestwa.
D'Shar - Dawni nomadzi, szybcy jak wiatr i zabójczy jak kobra.
Imperium - Dumny Orzeł. Zdysciplinowani i niepoddający się aż do końca.
Nacja gracza - stworzona przez Ciebie.


Linki:
Tawerna (http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=1825.0)
TaleWorlds (http://forums.taleworlds.com/index.php/board,119.0.html?PHPSESSID=m6blfk7k04bjv0ue3v5e5cu 1q2)
Download (http://www.mbrepository.com/file.php?id=2679)
Wiki moda (http://pop3.wikia.com/wiki/Prophesy_of_Pendor_3_Wiki)

Screeny:
http://a.imageshack.us/img825/3225/pendormap.gif
http://i495.photobucket.com/albums/rr312/saxondragon/mb11-1.jpg
http://i495.photobucket.com/albums/rr312/saxondragon/mb14-1.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/6341/mb19e.jpg

McAbra
22-08-2013, 17:23
Nikt nie wypróbował tego cuda? :shock:
Mod jest naprawdę niesamowity, polecam wszystkim, bo jest w co pograć. PoP zachęca już po pierwszym włączeniu, nowe menu jest bardzo ładne (zmiana kolorystyki z brązu na błękit jest miła dla oczu ;) ).
Rozgrywka jest bardzo rozbudowana, wiele świetnych jednostek, armie Noldorów patrolujące okolice...
Frakcje są dobrze zbalansowane, a wojownicy trudni do pokonania, zbroje w Pendorze wykuwa się z wielką dbałością :P
Jeśli dobrze poszukamy, można zdobyć 'Qualis Gemy', które wymienić będzie można na potężne bronie runiczne w Kopalniach Al-Aziz, do których to mapę zdobędziemy u pewnego podróżnika. ;)
Wisienką na torcie jest solidny symulator zarządania królestwem, zachęcający do stworzenia własnej frakcji. :)
Polecam tego moda, bo obok TEatRC i TLD stanowi pokaz umiejętności moderów M&B.

Aztec
22-08-2013, 19:08
Zagrałbym tylko szkoda, że nie pod Warbanda :)

McAbra
22-08-2013, 19:15
Jest i pod Warband. :)
http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=6171.0

Lwie Serce
30-08-2013, 17:22
Gram sobie w niego teraz, muzyka jest świetna, mod ogólnie wygląda na bardzo fajny. Jeszcze nie jestem niczyim wasalem, namyślam się do kogo dołączyć. Rozważam Fierdsvain i Królestwo Sarleonu, prędzej to drugie bo z tego co widzę to chyba najbardziej rycerska frakcja :)

McAbra
30-08-2013, 17:28
Sarleon to chyba rzeczywiście najlepsza frakcja, ale warto też zdobyć rekrutów Fierdsvainu. ;)
No i zachęcam do rozmów z podróżnymi, bo sam nie miałem cierpliwości żeby zdobyć bronie runiczne, ale kopalnie Al-Aziz odkryłem. :)

Lwie Serce
30-08-2013, 17:33
Chyba się wybiorę na poszukiwanie tych kopalni :D Więcej napiszę kiedy dłużej pogram :)

McAbra
30-08-2013, 17:41
Kopalni nie można znaleźć bez mapy 8-) Tę dostaniesz od pewnego podróżnika, a dalej sam zobaczysz :)
Powodzenia, a, no i jak zwykle polecam stworzenie własnej frakcji - w tym modzie ciekawe jest to ze względu na zakony rycerskie, które można stworzyć i możliwości dyplomatyczne z królami innych państw. ;)

Lwie Serce
12-09-2013, 14:45
Znów mnie ten mod wciągnął, zostałem wasalem króla Ulryka z Sarleonu, już zdążyłem wyruszyć z nim na wyprawę wojenną, by razem okryci chwałą powrócić ze swymi rycerzami na swe ziemie :D Dzisiaj natrafiłem na oddział (250 ludzi hehe) córek kogoś tam (zapomniałem), a jako iż dorobiłem się mnóstwa kasy na turniejach to zebrałem 80 ludzi i ruszyłem na nie, łomot dostałem jak cholera, zrobiłem skok na glebę z konia :mrgreen: Tylko kilku moich przeżyło, przeczekałem aż postać wyleczy się z ran, zwerbowałem paru ludzi i się zemściłem, w sumie za dwie potyczki z nimi zdobyłem około 100 pkt. renomy. Świetnie się gra :)

Rhaegrim
17-09-2013, 13:09
Naprawdę dobry mod, ale żeby zyskać przyjaźń noldorów musiałem nieźle się namęczyć.Muzyka klimatyczna.Bardzo fajnie gra się wasalem Sarleonu.

Lwie Serce
25-09-2013, 18:46
Udało mi się zdobyć miasto Ethos, choć nie widziałem nigdzie opcji stworzenia królestwa. Tak czy siak widzę że mam sporo opcji nowych, mogę już mieć rycerzy zakonu Lwa, organizować turnieje itp. Już jeden zorganizowałem by uczcić dzień w którym dostałem nowe lenno :D Koszty wszystkiego są drogie bardzo, nie mówiąc że trzeba utrzymywać wielu ludzi by jako taka obrona była. Ten mod mnie dalej zadziwia - pozytywnie rzecz jasna.

I stanął czarny rycerz, którego Renald zwą przed bramą swego zamku, majestat i chwałę w pełni ukazując nowym poddanym... :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img716/2479/cgbx.jpg

McAbra
25-09-2013, 19:02
Opcje zarządzania królestwem o ile pamiętam znajdują się w zakładce "obóz", ale jeśli jesteś wasalem Sarleonu to się nie pojawią. :)

Powodzenia, ja choć lubię ten mod nie stworzyłem zakonu :)

Lwie Serce
25-09-2013, 21:05
Hmm, tak jest tylko w przypadku Sarleonu? Bug jakiś?

McAbra
26-09-2013, 06:23
Nie, po prostu jako wasal (jakiegokolwiek państwa) służysz królowi :)
Gdybyś zajął miasto sam, nie będąc pod niczyim berłem, zostałbyś władcą nowo powstałego państwa.

Lwie Serce
26-09-2013, 09:25
A dzięki, źle zrozumiałem po prostu :D
A co do rozgrywki to wybuchła wojna z Fiersdvainem - robi się naprawdę gorąco, wojnę nam wypowiedział sojusznik z którym grabiliśmy Ravenstern, zobaczymy czy teraz seniora mego królestwa nie rozgrabią :D

adriankowaty
26-09-2013, 17:28
Takie pytanie - jestem wasalem Imperium, dorobiłem się dwóch wsi (jednej, co nadają na początku i drugą zdobyliśmy na D'Sharze) i zamku (Twierdza Wysokiej Przełęczy, też zdobyta na D'Sharze). Powołałem zakon rycerski (imperialnych nieśmiertelnych), udało mi się pobić dwie armie mniejszych frakcji (tego demona heretyków i Legion Strachu od Maltise), wszystko pięknie ładnie, relacje z Nordami poprawiają się (na tą chwilę -19, momentami było -28), ale... jak do cholery zorganizować te "pola treningowe" dla szlachty?! Wybaczcie, przekleństwo, ale mnie bierze - nie mogę szkolić szlachtę, bo nie ma ich na liście budynków. Gram na starszej wersji, 1,58 i mnie ten numer dziwi.

Lwie Serce
08-10-2013, 21:27
Już od dość długiego czasu gram nową postacią, bo zapragnąłem własnego królestwa :D Po wielu zaciętych bojach, wzbogacaniu się i zdobywaniu sławy podbiłem Javiksholm rozpoczynając wspaniałą ideę zjednoczenia Pendoru pod mym berłem - króla Amalryka I :mrgreen: Jest świetnie, mam już jednego lorda który porzucił Fierdsvain i dołączył do mnie, zaś potężni sokoli rycerze tylko czekają na jakąś awanturę. Fajnie się tłumiło 1500 ludzi z chłopskiej rebelii :mrgreen: Mnie najbardziej ciekawi jak zyskać przyjaźń Noldorów, przecież oni cały czas chcą mnie bić :D

No i liczyłem na qualis gema po pokonaniu wielkiej armii z tajemniczych gór, ale lipa ich wódz dał nogę. Tak to bym sobie jakiś zakon następny zrobił jeszcze.

McAbro, miałeś pełną rację, ten mod jest świetny :D

McAbra
09-10-2013, 06:33
Cieszę się że Ci się podoba :D


Mnie najbardziej ciekawi jak zyskać przyjaźń Noldorów, przecież oni cały czas chcą mnie bić :D
Musisz im pomóc w bitwie. Trudno znaleźć takie bitwy, ale są, trzeba być cierpliwym. ;)

Lwie Serce
09-10-2013, 14:23
W sumie nie zamierzam robić żadnych blitzkriegów i szybko spełniać wszystkich celów do ukończenia gry, nie chcę tracić przyjemności z grania, więc jak będzie okazja to się pomoże :)

T&D TWC
18-11-2013, 15:44
Bede tu zaglądał co jakis czas i postaram sie pomóc otóż ,,przeszedłem'' ten mod dwa razy to coś się wie, jednego qualis gema znajdziesz w Rane w skrzyni, ogólnie ekwipunek bierzesz najpierw od zakupionych companionów, a relacje z noldarami trzepiesz pewnym sposobem mianowicie musisz ich łapać w bitwach a później wypuszczać kiedy relacje będziesz miał na 50 -100 bedziesz mógł kupować ich zbroje i odwiedzić ich zamek blisko jeziora.
A i jeszcze jedno lepiej nie werbować kmiotków z państw w tawernach zdarza się(często) werbowanie adwenturerów którzy mogą sie ulepszyć w hero adwenturerów którzy masakrują prawie wszystko.

Lwie Serce
18-11-2013, 16:09
A ten zamek nie jest przypadkiem tylko w wersji na Warband? Tak coś na FW czytałem ale pewnym nie jest. A ci poszukiwacze przygód rzeczywiście świetni są, w polu gniotą każdego szarżą, a jak trafią na konnych łuczników to zdejmują ich własnymi łukami. W oblężeniach też są doskonali, potrafią nieźle wystrzelać obrońców dlatego warto przystopować atak by mieli pole popisu :)

A i jeszcze jedno lepiej nie werbować kmiotków z państw
W sumie zależy jakich, ale generalnie przyznaję rację bo by wyszli na porządnych wojowników muszą dużo doświadczenia zarobić.

A tak spytam jakich kompanów lubicie brać? Ja zazwyczaj biorę Sir Alistaira, Rolanda, Rayne'a, Frederika, Sigismunda i Donavana (i zazwyczaj jeszcze kogoś ale ostrożnie trzeba). Niektórzy się kłócą ale raczej morale są dobre w drużynie :)

No i dzięki za radę by Noldorów łapać, trzeba wziąć jakiś buzdygan i tłuc po czerepach, choć może być ciężko bo mocni są :)

McAbra
18-11-2013, 16:34
Warto też gadać z podróżnymi, czasem można kupić informację o skrzyni w Rane (odnawia się tam łup, ale już nie gem). Z kompanów biorę Rolanda, Timothy'ego, Sinclaira, Sarę Lisicę i Wondessena z tych lepszych. Alistaira nie widziałem. W ogóle to brałem wszystkich po kolei za pierwszym razem, a po każdej kłótni wywalałem słabszego. Proste. :)

Goście z Al-Aziz udostępnią nowe dialogi dopiero gdy będę miał gema, prawda? Jeden cały czas tylko chce wina, a drugi nie chce gadać.

Lwie Serce
18-11-2013, 16:37
Tak, więc w sumie potrzeba 3 gemów, jeden na mapę a dwa dla dziadów 8-) No i wino też koniecznie. W sumie wolałem zawsze zakładać zakony rycerskie.

T&D TWC
18-11-2013, 17:30
Wino jest dla lumpa który może ulepszyć nabytą już broń runiczną tylko musisz mu dać wino przed ulepszaniem oczywiście.
Co do companionów wszyscy mogą być nieźli ja zawsze biorę jak leci i daje na wasala(przypisuje wioche lub zamek).
Paru typu hardcore pornografieren jest przy mym boku. Jak będziesz miał tak około 16 hero adventurerów i resztę empire knightów gladiatorów etc.(przy 80 party size) to spokojnie rozwalasz armie 200 ludzi( zazwyczaj maja jeńców) bierzesz tylko najlepszych(konnych bo szybko gniotą wszystko na drodze) i masz armie.
Ponadto kiedy masz własne państwo warto wypuszczać generałów bez okupu przy relacjach 15 i powyżej mogą się przyłączyć(wraz ze swymi włościami).
Co do bitew zawsze pamiętajcie o rozkazach dla poszczególnych jednostek (łucznicy, konni,etc.)-chyba f1 na klawiaturze.
A i jest jeden zarąbisty companion noldorczyk można go spotkać w larie bodajże, kosi wszystko z łuku....

Lwie Serce
18-11-2013, 17:53
Ten Noldor to Lethlandiran czy jakoś tak - no rzeczywiście dobry jest, idealny konny łucznik. Jak się weźmie w niewolę rycerzy imperialnych to warto ich trzymać gdzieś do czasu aż założymy zakon - Legion Cienia. Są mocni jak cholera.
No ja chyba sobie powrócę do tego moda. Ilekroć do niego wracam to zawsze świetnie mi się gra.

T&D TWC
18-11-2013, 18:06
Tylko uważaj na niektóre armie, pamietam jak sie natknąłem na heretyków z 40 devorerami bez szans....

Lwie Serce
18-11-2013, 19:08
Hehe te demony rzeczywiście są wredne, na 40 nie trafiłem jeszcze ale jakbym zobaczył tylu to nawet bym nie próbował walczyć. Oni są tak naprawdę jedynym ważnym przeciwnikiem w armii heretyków, ich się załatwić uda to już z górki później.

McAbra
18-11-2013, 19:26
Jedna rzecz mnie w PoPie denerwuje, żeby zdobyć broń runiczną lub założyć zakon, trzeba zdobyć gema, żeby zdobyć gema trzeba złapać bohatera, a bohatera praktycznie nie da się złapać bez broni runicznej lub wsparcia zakonu...
Przez to niestety występuje grind, a tego nie lubię. :x

Lwie Serce
18-11-2013, 19:35
Zależy jakiego bohatera. Ten od Jatu jest dość łatwy do złapania, tak jak barbarzyńca z gór (nie pamiętam imion). Wystarczy pojeździć po miastach i werbować poszukiwaczy przygód oraz awanturników którzy na nich awansują. Warto też werbować Ravensterneńskich rekrutów którzy awansują na dobrą kawalerię i uwalniać uchodźców awansujących na zbrojnych Pendoru, zwłaszcza konnych którzy są mocni. No i do nie każdego zakonu potrzebny jest gem, wiele można założyć bez niego.

McAbra
18-11-2013, 20:22
O patrz, a ja mam armię Sarleon-Fierdsvain... Pendorczyków mam tylko kilku.
Barbarzyńca z gór to chyba Wolfbode Siepacz, łatwy nie jest...
A do zakonów potrzebne jest miasto, tak?

W modach jestem obeznany, ale szczerze w tego grałem mało. :)

Lwie Serce
18-11-2013, 20:52
Barbarzyńca z gór to chyba Wolfbode Siepacz, łatwy nie jest...
Ma bardzo dużo ludzi ale dość słabej jakości, jak z nim się biłem to miałem drużynę około 100 ludzi, w tym rycerze Sokoła, poszukiwacze przygód, topornicy Fiersdvainu, kawaleria Pendoru i coś tam jeszcze. Straszliwy legion jest dużo gorszy :D

A do zakonów potrzebne jest miasto, tak?
Tak, a do wielu jakieś konkretne, np. Zwiadowcy Stanowczego Wezwania potrzebują Larii, Rycerze Smoka Rane, Rycerze Sokoła Javiksholmu i gema lub Sir Rayne'a.

W modach jestem obeznany, ale szczerze w tego grałem mało. :)
Mnie zaś wciąga niesamowicie, jest bardzo rozbudowany i klimatyczny :)

T&D TWC
21-02-2014, 17:50
Lwie wiesz może coś o nowych updatach tego modu???

Lwie Serce
21-02-2014, 18:00
Nie słyszałem o takowych, na Tawernie nic nie ma napisane na ten temat, choć poszperam niedługo po TW, jak coś będzie to dam znać.

Lwie Serce
22-10-2014, 11:49
Jeśli kogoś interesuje : wersja 3.7 jest w fazie tworzenia a znając profesjonalizm twórców moda możemy być na 99% pewni, że wyjdzie ;)

adriankowaty
22-10-2014, 15:54
To dobra wiadomość. Jest to w końcu jeden z najlepszych modów, ale, jak na mój gust, należałoby go nieco unowocześnić.

Lwie Serce
22-10-2014, 16:00
Fakt, już sobie wyobrażam jaka znakomita będzie przyszła wersja, skoro już ta jest w zdecydowanej czołówce modów. A co z wersją 4, która rozgrywać się będzie w tym samym uniwersum ale na innych ziemiach (Barclay chyba) nie wiem.

adriankowaty
22-10-2014, 16:03
Barclay powiadasz? A może dadzą i Mettenheim?

Lwie Serce
22-10-2014, 16:11
Fajnie by było ;) Ale tak szczerze powiedziawszy to nie mam pewności gdzie dokładnie ma się akcja rozgrywać tylko coś kiedyś przeczytałem na TW i mogłem pokręcić teren gry.

adriankowaty
22-10-2014, 16:17
No, fakt. Gdyby jeszcze dali do PoP arkebuzy to w ogóle - już to widzę, staję na czele armii Mettenheimu, każę arkebuzerom dać ognia, a potem idę na czele Rozpaczliwej Nadziei! Za Mettenheim!

Lwie Serce
22-10-2014, 16:51
Nie sądzę, PoP to takie typowe fantasy-średniowiecze, rycerze w lśniących zbrojach, ich złe przeciwieństwa itp. A Mettenheim ma znakomitych kuszników, broń palna to nie w tym świecie :) Akcja moda ma się rozgrywać po zjednoczeniu Pendoru, ale jak długo od tego to nie wiem. Możliwym jest, że dość długi czas i wtedy rzeczywiście być może znajdziemy broń palną i wojaków na wzór XVI-XVII-wiecznych. Jednak ja wolę, by pozostali przy średniowieczu.

adriankowaty
22-10-2014, 17:49
Mam nadzieję, że w wypadku poważnych zmian ludzie z Tawerny wydadzą nowe/zaktualizują spolszczenie - miło się czyta te wszystkie opisy i fabułę, a z anglika jestem średni.

Lwie Serce
22-10-2014, 18:58
Zależy czy dużo nowego tekstu dojdzie. Prawdopodobne jest to, że będzie można grać na starym spolszczeniu, a po prostu angielskie będą tylko nowe kwestie.

Lwie Serce
26-10-2014, 20:34
Uwaga, teraz wszelkie dyskusje o wersji na Warbanda prowadzimy w tym wątku: http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?10972-Prophesy-of-Pendor

Kot
31-10-2014, 23:01
Pograłem trochę i muszę powiedzieć, że mod jest całkiem całkiem. Miła odskocznia od nudnego Warbanda albo jeszczę bardziej nudnej podstawki ale brakuje mi m.in. paru rzeczy z Warbanda, bardziej rozbudowanych wydarzeń, systemów wojskowych itp. W skali od 1-10 dałbym takie 7/10. :)

Lwie Serce
31-10-2014, 23:04
Wynika z tego, że wersja pod Warband nie ma mankamentów :D

rybaxxx
06-12-2016, 09:02
Witam jakie warunki trzeba spełnić, żeby odbijani jeńcy byli dołączani do naszej armii np. noldorowie?

Lwie Serce
06-12-2016, 18:08
Noldorowie nie mogą dołączyć do Ciebie w taki sposób, ani inne jednostki mające powyżej chyba 30 czy 40 poziom.

Il Duce
06-12-2016, 18:33
Uściślając - 40 ;). Jeśli chcesz zatrudnić Noldorów musisz udać się do Larii,porozmawiać z Quigfenem,posiadać qualis gema i pozytywne relacje z Noldorami(bodajże coś w okolicach 20+). Uprzedzam od razu - ta opcja nie jest opłacalna,lepiej inaczej wydać naprawdę ciężko zarobione qualis gemy.

Shay Ruan
05-01-2017, 21:26
Ja tak tylko poprawie. Aktualnie wystarczy mieć +1 w relacjach z Noldorami aby otwarli sklepik i werbunek. 8 jednostek Noldorów(2 jeźdźców i 6 łuczników) można wygrać u guildmastera w jego hazardowej gierce (polecam zapisywać i wczytywać aby nie stracić gema i wylosować akurat elfy xD) 1 Noldora dostałem za 1000 sztuk złota u gościa w tawernie. Sklepik elfów jest bardzo opłacalny jeśli nie chce sie wydawać 3 gemów na jeden miecz. Za 1 gema ma się nieograniczony dostęp do elfiej broni i pancerzy oraz elitarnych pancerzy różnych frakcji.

Shay Ruan
15-01-2017, 16:03
Wrzucam link do zmian w wersji 3.8 https://forums.taleworlds.com/index.php/topic,347274.0.html
Niedługo premiera.