Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : MKO 33 Ukaranie egiptu.



Markus
28-05-2013, 21:31
Witam składam zażalenie na decyzje MG .
Egipt za użycie dzihadu przeciwko rebeliom został ukarany karą oddania trzech miast (z czego jednego w ogóle nie posiada na rzecz Bizancjum) oraz karą 10 k na rzecz papiestwa.

Zasadność kary podważam w dwóch sprawach:
1. Nie uważam aby zwołanie dzihadu przeciwko rebeliom było zakazane ,wszak w tym temacie jest wiele odstępstw które są wykorzystywane skutecznie przez wielu graczy
pkt regulaminu



Prawo do zwoływania krucjaty ma wyłącznie Papież (tzn. osoba grająca Państwem Papieskim, MG). W razie jego braku, decyduje głosowanie nacji katolickich. Przy glosowaniu na krucjatę, należy podawać konkretna nację i zwoływać na jej miasto - by dołączyć się do krucjaty, należy w razie paktu z posiadaczem miasta-celu przed dołączeniem odczekać regulaminową ilość tur. To samo dotyczy dżihadu i państw muzułmańskich.


moim zdaniem dotyczy tylko graczy ,w tym Ko nie było w momencie startu ustalonych żadnych zasad dotyczących dzihadu ,argument MG mówiący że jeśli nawet (czyli widać że nie do końca jest przekonany ) to m€siałbym uzgodnić to z innymi graczami w tym przypadku z Maurem .Jednak analizując wiekszość KO z oficjalnie nawet graniem z krucjatami dzihad nie zawsze jest głosowowany.
Jednak chciałbym zauważyć że dzihad ogłosiłem w 2/3 turze zgodnie z mechaniką gry ta informacja pojawiła sie u wszystkich graczy łącznie z info na jakie miasto zostało zwołane w tym przypadku na rebelie .Nie było żadnego protestu graczy łącznie z MG gdyby mi zwrócono uwagę wówczas na pewno zmieniłbym kolejnośc zdobywania rebeli co nawet bez dzihadu nie nie zmieniło by sytuacji i Antiochia oraz Darnah i tak byłyby moje zaś trzecie miasto czyli Barka nie jest moja jest nadal rebelią.

W tej cześci protestu jeśli kolegium uzna moją winę bedzie to dla mnie nauczka i informacja o którą do końca nie mogę mieć pretensje przyznaje sie poszedłem według doktryny pewnego gracza '' co nie jest zakazane jest dozwolone''.

Druga cześc protestu dotyczy oddania Bizancjum Antiochi i Darnahu już nie będę sie rozpisywał że kolega Mnil chce jeszcze Barke ale tej nie posiadam . Dodam jeszcze że w koncercie jednostronnych życzeń kolega Mnil oczekuje że te miasta które w miedzyczasie rozbudowałem i nawet nie pamietam czy plądrowałem (Egipt ma kasy jak lodu)ma oddać tak sobie drogą dyplomatyczną .



zabral mi antiochie, darnah i barke, do tego musial zaoszczedzic kupe kasy na utrzymaniu jednostek...

pyt tez czy sam egipt korzystal z tego czy tez inni muzulmanie..


Ok, jeśli tak to dobra. Wydaje mi się, że Mnil mógł zdobyć Antiochię przed Egiptem. Egipt mógł ją oblężyć w 4 turze bez dzihadu, podobnie jak Mnil, a Bizancjum ma turę przed Egiptem. Sytuacja z Darnah wygląda podobnie. Egipt w 3 tury nie mógłby zrekrutować statku, załadować wszystkiego i jeszcze oblężyć. Widziałem zresztą, że wojska Bizancjum płynęły w strone tego miasta. Jeśli chodzi o propozycje dyplomatyczną to ok. Nie mam nic przeciwko, bo to raczej nie jest istotne w jaki sposób Bizancjum uzyska miasta.

Niczego ci nie zabrałem ja je zdobyłem .Jeśli chodzi o MG to jest mi przykro jest po części w błędzie być może jest to spowodowane tym że słuchał rzekomych racji tylko jednej strony.Otóż Bizancjum oblegało już Antiochie paroma jednostkami które komputer złoił odbijając oblężenie wiec nie ma mowy o ''wydaje sie'' takie są fakty on jej nie zdobył (dopiero w tej tuże ostatniej zauważyłem pół flagi Bizantyjskiej koło Antiochi) .Jeśli chodzi o Darnah które jest zamkiem a nie miastem przejście lądem a statkiem nie daje wielkiej różnicy armia była wiec mogłem teoretycznie iść od pierwszej tury, jeśli chodzi o Barke to sie zgodzę tam bym nie doszedł bez dzihadu przed turą 5 ale i tak tego miasta nie zdobyłem.Zaś argument że nie jest istotne w jaki sposób Bizancjum zdobędzie/sory dostanie miasta jest nad wyrost niesprawiedliwy nie dość że chce coś co nie jest udowodnione ze sie jej należą a po części jest w przypadku Antiochi czy by zdobył to chce to za darmo widzi sie tylko to że ja miałem jednostki za darmo nie widzi sie moich strat w armiach ,kasy wydanej na rozbudowe i nie widzi sie że żadnych strat Bizantyjczyk w armiach nie poniósł. Co istotne zaznaczam żę gdyby mi zwrócono na czas uwage w drugiej turze że nie mogę używać dzihadu (info generuje mechanika gry do wszystkich graczy czyli kto i na co zwołał dzihad)przeciwko rebeliom to oczywiste jest że zmieniłbym priorytety kierunku ataku i nie zdobywałbym tracąc czas bliższe rebelii tylko szedłbym od razu na te dalsze które były realnie dostępne przed innymi nacjami.
Chlałbym jednocześnie zaznaczyć że nadal jest niektórymi armiami w dihadzie spowodu niedoinformowania i po cześci mojej winy wiem że powinienem czytać tematy KO.

Tak więc jako ze MG nie dał mi szans przedstawienia swoich racji przed ogłoszeniem wyroku (mam wiele KO temat MG przeoczyłem na PW nie dostałem żadnej informacji o ustosunkowaniu sie do sprawy) jestem zmuszony zgłosić tą sprawę pod osąd kolegium.
Temat sprawy:
http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=518&t=12790
Pozdrawiam Markus.

Matisek
29-05-2013, 09:38
gramy bez dżihadów, a Ty zwołałeś dżihad... Co tu wyjaśniać?
"Co nie jest zabronione..."- gramy albo z albo bez dżihadów i chyba logiczne, że skoro bez, to jest to zabronione.


argument MG mówiący że jeśli nawet (czyli widać że nie do końca jest przekonany ) to m€siałbym uzgodnić to z innymi graczami w tym przypadku z Maurem

Jest wystarczająco przekonany, nawet za bardzo, by polemizować i w związku z tym daje argument, że "nawet", żeby Cie zbyć po prostu (bez urazy). I ten argument jest dobry, bo nawet to Twoje "co nie jest zabronione..." tutaj nie pasuje, bo regulamin tutaj wyraża się jasno.
No chyba że jeśli regulamin każe by zrobić głosowanie, to nie zabrania go nie robić :lol:

Szkoda że nie zwołałem se krucjaty, na rebelie. Chociaż w sumie jeśli kolegium zdecyduje, że mogłeś użyć dżihadu, to ja też se zwołam krucjatę. Oczywiście w celu zajęcia rebelii.

Co do rodzaju kary to się nie wypowiadam, bo nie moja sprawa.

Mnil
29-05-2013, 10:22
No to uwaga - JA NIE WIEDZIALEM ZE NIE MOGE SOBIE WYSLAC KASY OD PAPIERZA - BO GDZIE JEST TAK NAPIANE W REGULAMINIE?

Markus
29-05-2013, 17:14
Re: MKO 33 Ukaranie egiptu.
autor: Mnil » dzisiaj, 11:22

No to uwaga - JA NIE WIEDZIALEM ZE NIE MOGE SOBIE WYSLAC KASY OD PAPIERZA - BO GDZIE JEST TAK NAPIANE W REGULAMINIE?

jest podpunkt 7. z dziesięciu nie kradnij
wiozłeś nacje on-line i ukradłeś z jej konta świadomie pieniądze ,nie porównywaj mnie z sobą kolego ( ludzi okradających innych w normalnych kręgach nazywa sie złodziejami i ich postępowanie jest piętnowane ) . Mógłbyś mnie nazwać oszustem ale nie do końca ja swojego działania nie kryłem było jawne i czytelne dla wszystkich innych graczy ,kombinatorem bardziej bo nie ukrywam że kombinowałem zresztą jak większość graczy kombinuje z rebeliami.


Co do Matiska :
zauważ że pisałem

W tej cześci protestu jeśli kolegium uzna moją winę bedzie to dla mnie nauczka i informacja o którą do końca nie mogę mieć pretensje przyznaje sie poszedłem według doktryny pewnego gracza '' co nie jest zakazane jest dozwolone''.

wiem że w tej kwestii wina jest powodem mego złego myślenia (jeśli zostanie to potwierdzone że do rebeli również nie można wykorzystywać np.dzihadu czyli odstepst takich jakie stosuje sie dla szpiegów ,umów itp.)ale tutaj mam jedyny żal że nie było zgłoszonej uwagi wcześniej mego niewłaściwego postępowania skoro info mieli wszyscy gracze włącznie z papiestwem.To jak ktoś widzi kogoś wine dopiero jak zobaczy że da sie coś na tym ugrać - zwłaszcza na sojuszniku .
Jak widzisz w tej kwestii nie mam do MG pretensji starałem sie jedynie wykazać brak konsekwencji w postępowaniu.

Marat
29-05-2013, 17:15
Że tez Mnilu, masz jeszcze czelność przypominać swoje machlojki. Ale może to i dobrze, przynajmniej ludzie nie zapomną, że jesteś marnym oszustem.

Avasil
29-05-2013, 19:15
Sprawa jest omawiana, postaramy się jak najszybciej udzielić odpowiedź.

Avasil
30-05-2013, 20:14
Chociaż Markus wyraźnie zawinił, to jednak ciężko go obwiniać za to, że nie wiedział czegoś, co w najlepszym wypadku można nazwać prawem zwyczajowym i uważamy, że ma sporo racji, aczkolwiek jest to dość trudna sprawa dlatego nie narzucamy naszego zdania MG, a po prostu sugerujemy obniżenie kary. I tak część jednostek zdezerterowała, co Egipt na pewno zabolało. Dodatkowo uważamy, aby tych prowincji Bizancjum w żadnym wypadku nie przekazywać - nie bardzo mogą zostać ponownie zbuntowane, więc niech po prostu zostaną przekazane którejkolwiek nacji komputerowej, zmuszając Bizancjum lub Egipt do ich oblegania.

I ze swojej strony postaram się w rozsądnym czasie o konkretne poprawki w regulaminie, aby uniknąć takich sytuacji na przyszłość.

Mnil
31-05-2013, 21:31
BArdzo to uczciwe skoro ja do tych prowincji afrykansych plynalem tylko po to zeby zobaczyc ze zabiera je egipt i przez te pare tur nie mialem z nich nic i dalej nie mam ale co tam.
'Nie wiedzial'