Zobacz pełną wersję : Poprawki od towarzysz_pancerny
towarzysz_pancerny
12-06-2013, 20:00
Pełna aktualizacja poprawek. Skoro już zrobiono mi ten temat (przeniesiono z dyskusji ogólnej) poczułem sie zobligowany do bardziej wyteżonej pracy której rezulataty załączam. Włącznie z poprawą AI. Mysle że obecnie mod w wersji beta jest nie tylko moim zdaniem ale obiektywnie rzecz biorąc po prstu bardziej grywalny. Jakgdyby "dokonczony na tym etapie". Zrównoważony w stylu płynniej chodzacych total warów. Jest tam pare dodatkow jak niektóre litewskie jednostki (z ikonkami) dodane polsce. W sumie to masa poprawek które moze kiedys w przypływie rozspamowania wylicze. Jak ma juz wiec być w osobnym temacie - to niech bedzie pełną gebą:
http://www.sendspace.pl/file/e025b2fb2e82fe165c2d7ab
Bazą jest pełna wersja moda stąd w wersji 9.5 + poprawka запла
ZAKTUALIZOWANO DO WERSJI ABSOLUTNIE GRYWALNEJ
Nawet jeśli nikt by tego nie sprawdzał - sam wiem że nie wisi już teraz byle co, jak już ma wisieć temat ;)
Stary Marcin
12-06-2013, 22:41
he,he pierwsze zagranie w OiM i myśl, zmniejszyć zasięg ruchu, autentycznie. Problem w grach, jak to zrobić w turach z jednostką czasu.
Dzięki za pliki, po pograniu podzielę się wrażeniami.
Stary Marcin
24-06-2013, 13:43
@ towarzysz
Odpalałem na 0.95+path+spolszczenie + 3 twoje pliki - w tej kolejności i niestety wywala do windy :(
towarzysz_pancerny
27-06-2013, 00:50
@ towarzysz
Odpalałem na 0.95+path+spolszczenie + 3 twoje pliki - w tej kolejności i niestety wywala do windy :(
Poprawka o nazwie "запла" też musi być, absolutnie wszystko co tu na forum dają w zestawie w temacie moda. Najaktualniejszą wersje mam. Spolszczenie akurat tu nie gra wiekszej roli w sensie czy jest bądź go nie ma. Po prostu obojetne gdyż to sie nie sprzęga "w tą stronę". Jakby co, i gdyby wyrażał ktoś chęci, przesle oryginalne pliki gdyby ktoś nie zrobił sobie kopii. Inna rzecz, że przy niezgodności wersji i oryginały wywalą... trzeba by sprawdzić po instalacji czy czysta gra poszła. Następnie warto by po kazdym z trzech plików sprawdzić czy wywala i znaleźć w ten sposób plik wywalający. Głowy w sumie nie dam że nie zostawiłem jakiegoś babola bo może i za szybko wysłalem, bez testowania na gołej wersji (A u siebie mam wiecej zmian i coś mogło w sumie nie sprzęgnąć, nie jest to wykluczone) Ale przejrzałem te pliki pare razy, a dużo miejsc do przejrzenia nie ma, jak wiem na co patrzeć, by już nie dodawać "a wiem"- nieuchronnie warunkującego zbędnego w tym miejscu a koniecznego dla podkreślenia własnej skromnosci "śmiecha". Ad rem: najpierw wiec wysłałem z petyhorcami w export_descr_buildings, co oznacza pewny lot do windowsa dla każdego kto nie ma ich w export_descr_unit, którego nie załączałem, ale zaraz sie zorientowałem i zamenilem plik na poprawiony. Konkludując: zamiast tej długiej i w sumie zbednej mowy zainstaluje sobie czystą wersję jeszcze raz i sprawdze czy chodzi. A podkresle że nie idzie tu o jakies byle pitu pitu, gdyż to istona cześć potęznej i stawiająca rzecz na głowie modyfikacji. Wiec pozostaje apelować o cierpliwość. Jak zdąze przed "alfą"moda, to wstawie, po uprzednim sprawdzeniu czy działa, calość - a przynajmniej duzą cześć zmian. Czasem mnie ponosi w modyfikowaniu a że temat wdzieczny... e tam, i tak nie wiem jakbym miał zawiesić na serwer pare giga ;) . I kto by to zasysał w ciemno. Gdybym jednakze jakims cudem zostawił w tych plikach faktycznie babola - to przepraszam, wstyd dla firmy, w nastepnej aktualizacji nie bedzie niczego czego nie sprawdze dokładnie. Winny pośpiech - albo ... niezgodnosc wersji. Sprawdze. "Szło" to krócej napisać :roll: Po prostu wiec : sprawdze to. I wtedy sie dopiero wypowiem :lol:
Stary Marcin
27-06-2013, 06:48
ok, spok
Zapłę mam. Oczywiście próbowałem przed i chodziło, backup też był (rzadko robię) i po powrocie oryginałów chodzi z powrotem.
Zastanawiam się, czy gdzieś jeszcze nie zmieniłeś pliku, może jakaś jednostka jest na starcie, a nie powinno jej być (lub odwrotnie) ?
towarzysz_pancerny
27-06-2013, 12:44
A wiec tak: zainstalowalem grę tak jak tu mądrze administracja ją zamiesciła z instrukcją, krok po kroku. Wrzucilem te trzy pliki, i u mnie działa wszystko normalnie. Widze dwie możliwości, o ile masz jeszcze do tego cierpliwość, a myśle że warto i nie bedziesz zawiedziony zmianami. Pierwsza to oczywiście niezgodność wersji. Ja mam wszystko stąd, łacznie z łatką do ostatniego pacza pobraną w folderze o nazwie "запла". Druga i ostatnia w sumie z dwóch możliwych niezgodności to ta, że popbraleś te pliki od razu a potem nie. Trzeci plik domyślam sie że zaktualizowałeś, bo wyraznie to napisałem że trzeba. Nie wspominalem już że pierwszy plik też zaktualizowałem - wiec może to to... bo jak nie to, to ja już tu nic nie poradze. Powinno działać. U mnie na czyściutkiej wersji (tak jak tutaj podają) - dziala. Spróbuj pobrac te trzy pliki a przynajmniej pierwszy i ostatni od nowa. Upewniwszy sie że masz najnowszą wersję stąd z dodatkiem do pacza. Trzecia jeszcze możliwośc w sferze domysłów na w razie jakby dwie pierwsze odpadły - to może ściągałeś jeszcze inne mdyfikowane pliki stąd. W kazdym razie jeśli ktoś kto zmieniał tu statystyki husarii zamieszczał sam export_descr_unit - którego ja nie zalączałem, takiego jak mam u siebie, wlasnie z tych wzgledów by nie wchodzić w parade koledze i nie odbierać możliwosci pobrania ludziom poprawki na husarie - można z tym łączyć, pod warunkiem że jest to ten i TYLKO TEN plik. Tak wiec Panie Marcinie - nie ma lipy. Nie kryje że przeczuwałem to już bez sprawdzania. Ale sprawdzilem i wiem na 100 % tę jedną zasadniczą i istotną rzecz - u mnie na czysciutkiej i nowej jak ze sklepu wersji działa. Na poczatku były zawirowania wynikające z pośpiechu ale równie szybko jak z tym wyskoczylem ponaprawialem i już wiem że naprawilem z bezblędnością sapera. "Lata praktyki" Czas na reklame, czyli "każda pliszka swój ogon chwali":
Jeśli znudzilo Ci sie rzucanie swej skrzydłopiórej armii jak posledniego kartofla przez dzikie pola, oraz nazbyt przyspieszony czas, niezdatny do prawdziwego symulatora wojny (w rzeczywistości rok nie trwa tyle co seknda na klikniecie zmiany tury) - SPRAWDŹ TO. Ukłon w strone twórcow moda - niczego im nie ujmując. Ale tak jak jest teraz jest już lepiej, choć może jeszcze nie idealnie. Przyjdzie i na to czas. Trzeba pogrzebać w populacji, lub bardziej w duchu "instant modingu" - w budynkach na poprawe zadowolenia spolecznego. Tak wiec po tych zmianach powinno ono być już troche wieksze :D W planach, po testach autorskich jest odrobine przyspieszyć ruch nazbyt moze spowolniony. Następnie proste zmiany w AI za ktore zbiera laury Darth a co zasadnczo jest na tyle proste że po prostu "nie ucieknie", poza tym w zbyt dużym stopniu decyduje tu czynnik indywidualnych wyborów (np która frakcja ma być agresywniejsza a która mniej) a rozumiem, być może lepiej od Vadera, że ZMIANA NA SWOJE NIE ZAWSZE ZNACZY NA LEPIEJ. Ale wciąga mnie granie w to, w wersji obecnej. A przecież jestem konsumentem serii jak kazdy z Was. Jakby szlo lipnie - nie grałbym nawet w swoje :lol:
Stary Marcin
27-06-2013, 20:35
Teraz się zastanawiam, czy jakieś statystyki jednostek nie zmieniałem, mogłem się wkurzyć i coś zmienić. Skleroza już mnie dopada.
Postaram się jeszcze raz pobrać te 3 pliki. Co do moda, to brałem z TW Center ze stron rosyjskich, mogło też coś się zmienić.
Jeżeli możesz dołożyć plik -unit- bo a nóż? :)
towarzysz_pancerny
28-06-2013, 12:33
Jeśli mówisz o oryginalnym to jak nic NIE ODEJMOWAŁEŚ NIKOMU to nie szkodzi. Plik z budynkami i startowy nie są "wrażliwe" na DODAWANIE w unit (na to są wrażliwe inne pliki których nie załączałem, głównie battle_models). A na ogół rzadko ktoś coś odejmuje w grze na własne potrzeby. Moge wrzucić ale watpie po prostu czy jest sens
Natomiast export_descr_unit mój nie bedzie kompatybilny z tym bez poprawki w jednym z tych trzech i kilku jeszcze innych. Dużo nie zmieniałem a wysyłania duzo. Kiedyś wrzuce najwyżej w jednym folderze do zamontowania na raz.
No i polecam zaktualizować wersje. Do najnowszej stąd - wtedy nie powinno być żadnych problemów
Dzięki moderujacym bo też już zaczynałem mieć wrażenie że nieco zbaczamy z ogólnijszego tematu. Zawsze chciałem mieć własny temat - tylko bałem sie że nikt tam nie zajrzy :lol:
arturex8
30-06-2013, 15:09
Czy mógłbyś mi powiedzieć gdzie zmienić dystans do szarży bo jak dla mnie jest katastrofalny, chyba że dokonałeś już sam zmian to mógłbyś wrzucić plik.
Kiedyś zmieniłem współczynniki jazdy do broken crescent i były fenomenalne, ciężka jazda naprawdę decydowała o losie bitew, ale nie pamiętam już tych ustawień.
towarzysz_pancerny
30-06-2013, 18:57
Też nie jestem na bieżąco ze statystykami. Na razie zmieniam to co w tym modzie o to rozpaczliwie błaga, satystyki conajwyżej proszą o zmiany, chociaz to rzecz subiektywna. Nie twierdze że sa złe
Linijka
stat_charge_dist
Jest tam przy jazdach zwykle 150. Gdybym sie za to brał odswiezyłbym najpierw to i owo z rzeczywistych dystansow. Juz przy zmianie na 300 widać ze sie rozpedzają. U husarii poprawki jak najbardziej zasadne.
Racja że warto coś z tym zrobić. Pewnie autorzy też zrobią, na razie beta. Mod nabiera dopiero impetu by tak rzec
arturex8
04-07-2013, 17:04
Dzięki poprawiłem,ale jeszcze czegoś mi brakuje w statystykach.W mojej wersji broken cresant szarża jazdy poprostu rozjeżdżała piechotę niezależnie czy łuczników, czy pikinierów i moim zdaniem byłyby to idealne statystyki kosztem np ceny i ilości produkcji. Jedne miasto-jedna chorągiew dla zrównoważenia jej potencjału wtedy odnieślibyśmy optymalny efekt realistyki.
Z historycznego punktu widzenia chorągwie husarskie nie tylko wygrywały szarżą bitwy ale również ratowały nasze armie od całkowitego pogromu pogromu np. Pod korsuniem bez husarii, Potockiego Chmilnicki rozniósłby w pierwszym starciu swoją przewagą liczebną i tylko szarże husarii doprowadziły do rozejmu i możliwości wyprowadzenia wojsk z pewnej zagłady, niestety Chmielnicki niedotrzymał słowa i w zasadzce Krzywonosa w wąwozie i tak została rozbita. Czytałem też, że w trakcie jednej szarży zdarzało się nawet pięciu pechowców nadzianych na pikę i tej siły przełamania mi brakuje w tym fenomenalnym modzie.
towarzysz_pancerny
06-07-2013, 10:57
Oczywiście jak słusznie zauwazyłes linijka ta ma wpływ jedynie na wizualny efekt. W wielu miejscach nawet tu na forum opisano poszczygolne elementy statystyk z export_descr_unit. Jeśli nie znajdziesz sobie tego nim ja znajde czas to moze za dzień czy dwa opisze to tutaj linijke po linjce, przynajmniej te znaczące dla jazdy. Możliwosci podrasowywania tego jest bardzo duzo. Można zrobic na wiele sposobów wiec ograniczenie sie do tych sposobów i linijek których użyto w OiM dla ukazania siły jednostki byłoby uproszczeniem mijającym sie z celem.
Mam na innym kompie daleko stad kompendium wiedzy o statach z export_descr_unit zebrane i spisane w jednym miejscu wiec tu skrotowo i niepełnie, z zaznaczeniem punktów objasnionych:
type winged_hussars
dictionary winged_hussars ; Polish_Knights2
category cavalry
class heavy - dla husarii poniekąd dyskusyjne wiec moznaby manipulować
voice_type Heavy
banner faction main_cavalry
banner holy crusade_cavalry
soldier Polish_Knights, 32, 0, 1
mount heavy horse - jak wyżej
mount_effect elephant -4, camel -4
attributes sea_faring, hide_forest, hardy, can_withdraw, can_formed_charge, knight - mozna np przydać cechy wedle uznania: frighten_foot, frighten_mounted (straszy piechote[niewątpliwie] i straszy konie[słynny "przesąd" ze skrzydłami husarii jakoby miały ploszyć konie przeciwnika]) ewentualnie command (przydaje ducha jednostkom pobliskim) poniekad zasadne historycznie
formation 2, 4.4, 3, 6, 2, square
stat_health 1, 0 - punkty życia
stat_pri 8, 12, no, 0, 0, melee, melee_blade, piercing, spear, 25, 1 - pierwsze atak, drugie dodatek do ataku
;stat_pri_ex 0, 0, 0 - nie pamietam co ale niewątpliwe można modowac w tym wypadku
stat_pri_attr no - bardzo szerokie pole dla uprawy, długo by pisać. W Oim po prostu "no"
stat_sec 7, 6, no, 0, 0, melee, melee_blade, piercing, sword, 25, 1 - druga broń i niżej jej rózne analogiczne właściwosci
;stat_sec_ex 0, 0, 0
stat_sec_attr no
stat_pri_armour 12, 12, 0, metal - kolejno: zbroja, umiejetnośc obrony, tarcza (działa tylko jednostronnie, jak to trcza) ... i na końcu dźwiek jaki jednostka wydaje po uderzeniu
;stat_armour_ex 8, 9, 0, 0, 5, 4, 4, metal - różne tam własciwosci zbroi
stat_sec_armour 0, 0, flesh
stat_heat 6 - zmeczenie w słońcu
stat_ground 0, -2, -4, 0
stat_mental 12, disciplined, trained - morale, dyscyplina, wyszkolenie
stat_charge_dist 150 - odległośc rozpoczynania szarży
stat_fire_delay 0
stat_food 60, 300
stat_cost 1, 1000, 400, 130, 100, 1000, 4, 210 - cena, drugie cena w kampanii a trzecie utrzymanie
armour_ug_levels 0
armour_ug_models gusar_n
ownership poland, slave
era 1 poland
era 2 poland
;unit_info 13, 0, 17
arturex8
06-07-2013, 21:58
Dzięki ,biorę się za robotę.
towarzysz_pancerny
28-07-2013, 12:26
Pierwszy post zaktualizowany. Zawiera bardziej rozbudowaną wersje poprawek w jednym pliku
Kamil z Częstochowy
20-09-2013, 11:27
Oczywiście jak słusznie zauwazyłes linijka ta ma wpływ jedynie na wizualny efekt. W wielu miejscach nawet tu na forum opisano poszczygolne elementy statystyk z export_descr_unit. Jeśli nie znajdziesz sobie tego nim ja znajde czas to moze za dzień czy dwa opisze to tutaj linijke po linjce, przynajmniej te znaczące dla jazdy. Możliwosci podrasowywania tego jest bardzo duzo. Można zrobic na wiele sposobów wiec ograniczenie sie do tych sposobów i linijek których użyto w OiM dla ukazania siły jednostki byłoby uproszczeniem mijającym sie z celem.
Mam na innym kompie daleko stad kompendium wiedzy o statach z export_descr_unit zebrane i spisane w jednym miejscu wiec tu skrotowo i niepełnie, z zaznaczeniem punktów objasnionych:
type winged_hussars
dictionary winged_hussars ; Polish_Knights2
category cavalry
class heavy - dla husarii poniekąd dyskusyjne wiec moznaby manipulować
voice_type Heavy
banner faction main_cavalry
banner holy crusade_cavalry
soldier Polish_Knights, 32, 0, 1
mount heavy horse - jak wyżej
mount_effect elephant -4, camel -4
attributes sea_faring, hide_forest, hardy, can_withdraw, can_formed_charge, knight - mozna np przydać cechy wedle uznania: frighten_foot, frighten_mounted (straszy piechote[niewątpliwie] i straszy konie[słynny "przesąd" ze skrzydłami husarii jakoby miały ploszyć konie przeciwnika]) ewentualnie command (przydaje ducha jednostkom pobliskim) poniekad zasadne historycznie
formation 2, 4.4, 3, 6, 2, square
stat_health 1, 0 - punkty życia
stat_pri 8, 12, no, 0, 0, melee, melee_blade, piercing, spear, 25, 1 - pierwsze atak, drugie dodatek do ataku
;stat_pri_ex 0, 0, 0 - nie pamietam co ale niewątpliwe można modowac w tym wypadku
stat_pri_attr no - bardzo szerokie pole dla uprawy, długo by pisać. W Oim po prostu "no"
stat_sec 7, 6, no, 0, 0, melee, melee_blade, piercing, sword, 25, 1 - druga broń i niżej jej rózne analogiczne właściwosci
;stat_sec_ex 0, 0, 0
stat_sec_attr no
stat_pri_armour 12, 12, 0, metal - kolejno: zbroja, umiejetnośc obrony, tarcza (działa tylko jednostronnie, jak to trcza) ... i na końcu dźwiek jaki jednostka wydaje po uderzeniu
;stat_armour_ex 8, 9, 0, 0, 5, 4, 4, metal - różne tam własciwosci zbroi
stat_sec_armour 0, 0, flesh
stat_heat 6 - zmeczenie w słońcu
stat_ground 0, -2, -4, 0
stat_mental 12, disciplined, trained - morale, dyscyplina, wyszkolenie
stat_charge_dist 150 - odległośc rozpoczynania szarży
stat_fire_delay 0
stat_food 60, 300
stat_cost 1, 1000, 400, 130, 100, 1000, 4, 210 - cena, drugie cena w kampanii a trzecie utrzymanie
armour_ug_levels 0
armour_ug_models gusar_n
ownership poland, slave
era 1 poland
era 2 poland
;unit_info 13, 0, 17
Witam!
Wałśnie powziołem zamiar ściągnięcia sobie OiM2 i nie powiem że twoje poprawki mnie zainteresowały;) Na pewno sobie je ściągnę, tylko jedna uwaga, jęsli uważasz że skrzydła husarskie nie mogą wystraszyć konia to jeśli mieszkasz gdzieś w pobliżu Gniewu wpadnij na jutrzejszą inscenizację Vivat Vasa. Konie boją się absolutnie wszystkiego czego nie znają i widzą poraz pierwszy, więc wpadają w absolutną panikę mając styczność z takimi rzeczani jak pióropusze, proporce czy własnie skrzydła i nie raz zdażały się problemy z końmi na takich inscenizacjach jak Vivat Vasa. A mówimy tu o prawdziwych koniach bojowych szkolonych do filmów z udziałem balistyki czy właśnie inscenizajci. Mimo to przy przejeździe husarii nie raz nie dwa na sam widok skrzydeł reszta rekonstruktorów miała nie lada problem by opanowac swojego konia. Poza tym o używaniu proporcy i skrzydeł nie tylko dla ozdoby ale też postrachu dla koni wspominają niezliczone źródła z XVII, więc nie stawiał bym takich rzeczy odrazu w pozycji mitu i zabobonu. A i sam zresztą chętnie dodam moim husarzom zdolności frighten_mounted;)
Pozdrawiam!
Z racji tego że towarzysz_pancerny jest banitą temat zamykam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©