Zobacz pełną wersję : Poprawa wydajności - próby
Promulgacja
03-09-2013, 20:55
Rozwiązałem problem spadków fps (przynajmniej u siebie).
Zainstalowałem ten plik http://www.ntcore.com/4gb_patch.php
Zainstalowałem sterowniki directX z foldera z grą.
Zainstalowałem sterowniki vcredist z foldera z grą.
Uruchomiłem benchmark na ustawieniach ULTRA w rozdzielczości 1920:1080 i osiągnąłem wynik 29 fps min i średnia 51 fps. Póki co mi wystarczy więc wracam do swojego Egiptu :)
Ten program działa prawdopodobnie tylko na systemach 32bit. U mnie z Windowsem 7 i 64bit nic to nie dało.
Przecież Tobie bez tego chodzi znakomicie ;), ten program raczej będzie odczuwalny dla tych którzy walczą o każdy FPS. Jutro przetestuje.
Chyba odwrotnie:
This very little tool patches x86 executables in order to let them have 4GB (instead of only 2) of virtual memory on x64 platforms. Chyba, że coś pokręciłem i x64 to nie system 64-bitowy?
Plik w folderze z grą>Steam Apps>common/Rome II Total War> i tą aplikację Rome II. - mam spatchowac ta czerwoną okrągłą ikonke rome 2? , jesli tak to tak zrobilem i nie dalo ani pół fpesa
Promulgacja
03-09-2013, 23:17
Dokładnie tą ikonkę czerwoną :) Mi te 3 kroki dały dużo. Teraz normalnie mogłem grać i w końcu gra się wyśmienicie!
~Voitek
Ja mam windows 7 64 bity ale w sumie nie wiem co dokładnie (który krok z podanych) mi pomogło. Nawet oblężenia teraz płynnie lecą.
Klierowski
03-09-2013, 23:34
Gdzie są sterowniki do punktów 2 i 3 jakoś w folderze z grą nie mogę znaleźć :v
DOOOBRA mam ;] sprawdzimy zaraz co i jak.
Promulgacja
03-09-2013, 23:36
steam-steamApps-common-Total War Rome II
Trzeci folder od góry o nazwie - "redist" zawiera wszystko co potrzebujesz :)
Klierowski
03-09-2013, 23:39
A które vcredist bo mam 3 pliki :
vcredist_x86-100-sp1
vcredist_x86-90
vcredist_x86-80-sp1
instalować wszystkie stery vcredist?
Promulgacja
03-09-2013, 23:42
Ja zrobiłem najpierw clean vcredist, a później po kolei :
vcredist_x86-80-sp1
vcredist_x86-90
vcredist_x86-100-sp1
Jakbyście robili ten trik z plikiem 4GB patch to zróbcie sobie najpierw backup pliku .exe rome2.
Jak się okaże, że macie gorszą wydajność to podmienicie sobie plik. Zawsze to jakaś oszczędność czasu w porównaniu do sprawdzania integralności plików gry przez Steam...
Zoptymalizowany system zawsze trochę pomoże:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzj ... -2905.html (http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/100_porad_i_sztuczek_do_Windows_7_-_czesc_1-2905.html)
http://windows.microsoft.com/pl-pl/wind ... =windows-7 (http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows/optimize-windows-better-performance#optimize-windows-better-performance=windows-7)
Rozwiązałem problem spadków fps (przynajmniej u siebie).
Zainstalowałem ten plik http://www.ntcore.com/4gb_patch.php
Zainstalowałem sterowniki directX z foldera z grą.
Zainstalowałem sterowniki vcredist z foldera z grą.
Po użyciu programu gra uzyskała w benchmarku dodatkowe 5FPS, ale na oko jakoś gorzej chodziła. Testuje dalej. ;)
Promulgacja
04-09-2013, 08:40
Spróbujcie też sam directX + vcredist bez tego programiku. Testujcie i dajcie znać jak Wam chodzi.
Mi nic za bardzo nie pomaga, procesor nie wyrabia.
Warto przejrzeć: http://forums.totalwar.com/showthread.p ... 678ece7373 (http://forums.totalwar.com/showthread.php/78320-For-sure-nvidia-graphics-issue-fix!/page2?s=affb22b295aa7c7f7a8bf5678ece7373)
Klierowski
04-09-2013, 17:29
Mi też nic a nic nie pomogło, a benchmark... co mnie to obchodzi ? tam na ultra mam 20-30 fpsów a w kampani 10-15 fpsów,niezależnie czy ultra czy wysokie czy low... i tak 10 -15 fps ... NA POHYBEL CA !
Rostel123
04-09-2013, 18:11
Poczekajmy do piątku aż patch wyjdzie... :roll:
Kombinowałem na różne sposoby. Instalowałem dx z płyty, używałem 4GB patcha... a pomogło mi włączenie Steam w trybie offline, gra dostała nagle kopa i z niegrywalnej zrobiła się nagle grywalna i to na wysokich detalach... gdzie wcześniej nawet na najniższych nie dało się pograć. Jeżeli ktoś z Was nie próbował tego jeszcze, niech spróbuje może pomoże...
MaciekSoad
05-09-2013, 03:16
Człowieku jestes gienialny :D z 25 FPS zrobilo mi sie nagle 80-100 :D na lepszej grafice :D
U mnie nie ma kompletnie żadnej różnicy. Jak dokładnie to robicie? Po prostu przestawiacie Steam na offline i tyle?
Kombinowałem na różne sposoby. Instalowałem dx z płyty, używałem 4GB patcha... a pomogło mi włączenie Steam w trybie offline, gra dostała nagle kopa i z niegrywalnej zrobiła się nagle grywalna i to na wysokich detalach... gdzie wcześniej nawet na najniższych nie dało się pograć. Jeżeli ktoś z Was nie próbował tego jeszcze, niech spróbuje może pomoże...
Potwierdzam, niby w teście jest tyle samo FPS co było, ale gra chodzi trochę lepiej.
Jeśli chcecie minimalnie poprawić ilość FPSów polecam tą modyfikację:
http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=577&t=13876
MaciekSoad
05-09-2013, 13:09
Włączam Steam przęłaczam na tryb offlinie i tyle. A FPS sprawdzam na bieżąco Razer Game Boosterem.
Obawiam sie ,że patche od CA niewiele pomogą. Trzeba czekać na nowe sterowniki od AMD i Nvidii. A moze nowa wersja Steama pomoze ;) ?
p.s. szkoda ,ze gra nie jest sygnowana logo jednej z firm (jak w SH2 ) wtedy na pewno stery by były już na premierę
Rzeczywiście, wydaje się że gra działa szybciej w trybie offline. Tu nawet nie chodzi o ilość FPS, tylko obciążenie procesora.
Ten program 4 GB jest tylko na pamięć 4 Gigabajtową? Czy na niższe bądź wyższych zadziała?
Od wczoraj mamy nowa wersję sterowników dla Radeona 13.10 beta. Jeszcze nie sprawdzałem czy jest zauważalna poprawa w R2.
Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.10 Beta Driver for Windows:
AMD Catalyst 13.10 Beta includes all of the features/fixes found in AMD Catalyst 13.8 Beta2
PCI-E bus speed is no longer set to x1 on the secondary GPU when running in CrossFire configurations
Rome Total War 2: Updated AMD CrossFire™ profile
improves CrossFire scaling up to 20% (at 2560x1600 with extreme settings)
resolves corruption issues seen while playing the game
Saints Row 4: Updated AMD CrossFire profile
improves CrossFire scaling up to 20% (at 2560x1600 with ultra settings)
Metro Last Light: Updated AMD CrossFire profile
improves CrossFire scaling up to 10% (at 2560x1600 with ultra settings)
Includes a number of frame pacing improvements for the following titles:
Tomb Raider
Metro Last Light
Sniper Elite
World of Warcraft
Max Payne 3
Hitman Absolution
Sam Fisher
06-09-2013, 09:42
Mi wyskakuje błąd przy instalacji. DAFUQ!
Ale jest jeszcze inna beta
Latest Beta Driver 185 MB 13.4 Beta 4/29/2013
janrod11
06-09-2013, 15:29
No to tak:
Steam Offline + Sterowniki z 05.09.13 od AMD + 4GB PATCH
W moim przypadku na ustawieniach Ultra/Very High + nieograniczony limit video FPS-y podskoczyły z 33 na 48.Dobre i to.
Najlepsze porównanie mam jak włączę Shoguna 2. Przy wysokich ustawieniach graficznych gra chodzi bardzo płynnie. A przy najniższych w Rome 2 zacina się jak cholera chociaż minimalne wymagania obu gier są prawie takie same.
Póki co nie da się grać, wyciągam zaledwie kilkanaście fpsów. Komputera nie mam bardzo dobrego, ale jak Shogunem mogłem się cieszyć to myślałem, że na najniższych detalach Rome 2 nie będzie żadnego bólu. Nie potrzebuję grafiki tylko gameplayu. Niestety nic z tego.
Pozostaje być cierpliwym i czekać na kolejny patch.
Najlepszy jest ten patch od Steama :D . Steam offline. HAHAHA Ale CA dało ciała z tą optymalizacją. Niestety z tego g...a się szybko nie wygrzebią bo stracili chyba zaufanie graczy. Teraz przejdą na free to play i będą trzymać w becie z 2 lata więc suszarki od klientów nie będzie.
Proponuję Wam sprawdzić te rozwiązania. Mam wrażenie, że mi pomogły całkiem poważnie.
http://forums.totalwar.com/showthread.p ... 03b642ba76 (http://forums.totalwar.com/showthread.php/83326-Hi-CA-possible-fix-for-performance!?s=0017271e65b308944e3b9d03b642ba76)
Całkiem prościutka zabawa a w znaczącym stopniu poprawiła mi mulącą mapę kampanii.
Polecam też zabawę z mnożeniem pamięci karty graficznej i wklejanie wyniku w preferences.script. To również nieco poprawiło mi płynność bitew.
http://forums.totalwar.com/showthread.p ... -fix/page3 (http://forums.totalwar.com/showthread.php/83143-Possible-battle-map-and-campaign-lag-fix/page3)
A to ktoś z naszych tam zamieścił :)
EDIT
Trochę pograłem po zastosowaniu tych porad. Efekt jest taki - w moim przypadku mapa kampanii działa o jakieś 35-45% lepiej (nadal doczytuje tekstury i nie jest jeszcze tak płynna jakbym oczekiwał ale jest lepiej niż było). Rozegrałem właśnie oblężenie sporego miasta pełną armia na pełną armie - gra zwolniła mi zauważalnie tylko gdy przepychałem pełną armie przez bramę (wcześniej lag przez cała bitwę to była norma).
Mógłbyś napisać jak mam to zrobić trzeba pobrać jakiś program bo linka tam nie ma ?
Też proszę o jakiś mini poradnik dla nieogarniętych jak to wszystko zedytować w plikach :)
Nic nie trzeba pobierać, robisz to w managerze zadań i w pliku preferences, który tworzy Rome 2.
Włączasz manager zadań (Rome 2 musi być odpalony), tam odnajdujesz procesy -> ROME 2 exe -> prawym w exe i ustaw koligację, pokaże koligację procesorów (mi pokazuje 4 od 0 do 3, wyłączasz jeden z nich. potem wchodzisz znowu w manager i zaznaczasz odznaczony ponownie. TRZEBA TO ROBIĆ PRZY KAŻDYM WŁĄCZENIU GRY.
Co do 2 sprawy. Patrzysz w zaawansowanych opcjach grafiki ile ci pokazuje pamieci (na dole wyświetla). Teraz trzeba pomnożyć wartość, którą ci pokazuje w opcjach Rome tak jak jest opisane np. 1057- to gra pokazuje x1,5x1024x1024. Wartość powstanie 10 cyfrowa w tym przypadku. Wpisujesz ją w preferences zamiast wartości 0, w odpowiednim miejscu.
gfx_video_memory 0; # gfx_video_memory <int>, Override available video memory (bytes) # <---- zastępujesz 0 wartością po mnożeniu. Odznaczasz (ma byc nieaktywna) w opcjach "bez limitu pamięci wideo". Dodatkowo ta linia musi wyglądać gfx_unlimited_video_memory false; # gfx_unlimited_video_memory <bool>
Tak to przynajmniej jest opisane i w moim przypadku poprawiło komfort gry.
To nie gwarantuje poprawy (niektórym pogorszyło sprawę albo nie dało nic) ale wiele osób pisze o znacznej poprawie, szczególnie na mapie kampanii, sam ją odczuwam wyraźnie.
Odpalenie w trybie offline platformy Steam - 0 poprawy
Wykonanie czynności ze sterownikami:
+1 FPS na mapie kampanii,
+2 FPSy podczas bitew.
Zawsze coś.
Sam Fisher
08-09-2013, 22:35
Proponuję Wam sprawdzić te rozwiązania. Mam wrażenie, że mi pomogły całkiem poważnie.
http://forums.totalwar.com/showthread.p ... 03b642ba76 (http://forums.totalwar.com/showthread.php/83326-Hi-CA-possible-fix-for-performance!?s=0017271e65b308944e3b9d03b642ba76)
Całkiem prościutka zabawa a w znaczącym stopniu poprawiła mi mulącą mapę kampanii.
Polecam też zabawę z mnożeniem pamięci karty graficznej i wklejanie wyniku w preferences.script. To również nieco poprawiło mi płynność bitew.
http://forums.totalwar.com/showthread.p ... -fix/page3 (http://forums.totalwar.com/showthread.php/83143-Possible-battle-map-and-campaign-lag-fix/page3)
A to ktoś z naszych tam zamieścił :)
EDIT
Trochę pograłem po zastosowaniu tych porad. Efekt jest taki - w moim przypadku mapa kampanii działa o jakieś 35-45% lepiej (nadal doczytuje tekstury i nie jest jeszcze tak płynna jakbym oczekiwał ale jest lepiej niż było). Rozegrałem właśnie oblężenie sporego miasta pełną armia na pełną armie - gra zwolniła mi zauważalnie tylko gdy przepychałem pełną armie przez bramę (wcześniej lag przez cała bitwę to była norma).
Dzięki za info! Patch + mnożenie VRAM pomogło nad wyraz dobrze. Poprawiły się tekstury, więcej fpsów. Teraz mogę cieszyć się w miarę sprawnym Rome2 :)
A z tym set affinity to niestety, ale skutek był odwrotny od zamierzonego.
No i pięknie. Ważne, że mądrzy ludzie wymyślają sposoby by w tę grę pograć zanim CA coś w końcu wymyśli. Trzeba oficjalne fora śledzić, nie ma wyjścia, tam się ciągle pomysły pojawiają, a że akurat te mi pomogły to tu wrzuciłem ;)
kraven2000
09-09-2013, 06:46
Wylaczcie tez antywira na czas gry. Mi wczoraj to bardzo pomoglo i nie mam juz zadnych scin.
Mi niestety nic nie pomaga jak wyłączyłem 1 z procesorów nieważne który to mi sie gra nawet na menu wieszała ale ja mam tylko Dual Core 2.6 więc może na szybszych efekt jest większy
Witam, przemnożyłem sobie pamięć karty tak jak w tym "poradniku", tzn gra pokazuje że mam 1009mb pamięci na karcie, więc wykonałem mnożenie 1.5x1009x1024x1024 = 1587019776.
Wynik wmontowałem w ten pliczek preferences.script.txt i teraz te 2 linie wyglądają u mnie tak:
gfx_video_memory 1587019776; # gfx_video_memory <int>, Override available video memory (bytes) #
gfx_unlimited_video_memory false; # gfx_unlimited_video_memory <bool>, Enable unlimited video memory allocation #
Efekt jest odwrotny, tzn płynność spadła... Coś robię źle, czy jestem w gronie tych szczęśliwców, którym ten zabieg szkodzi?
Pozdrawiam
Na pierwszy rzut oka wygląda, że zrobiłeś wszystko poprawnie. Odznaczyłeś brak limitu pamięci w opcjach?
zawsze miałem odznaczoną tą opcje.
Edit: kurczę, sprawdziłem też tą modyfikację przyciemniającą grę, ale również brak zmian :/
Mi pomogło odznaczenie braku limitu i pierwszy patch i teraz dziala dosc dobrze, o dziwo własnie znowu mi cos sciagalo do romka a myslalem ze dopiero w piatek bedzie jakas kolejna latka
Hejka. Pare razy starałem się już pomóc na tym forum jeśli komuś gra nie działała a wiedziałem co jest grane. Teraz ja chciałbym poprawić działanie mojego Romka ale nie bardzo ogarniam o co chodzi. Mi gra pokazuje 512 (bo i tyle mam) to muszę mnożyć 1.5x512x512? Nie chcę nic skopać dlatego pytam chociaż innej opcji nie widzę :P może ten mnożnik pierwszy dać mniejszy z powodu niższej drugiej wartości?
Do MarKul
Ja jak kiedyś kombinowałem w tym pliku to zauważyłem, że wartości czasem się zmieniają jeśli nie zaznaczyłem "tylko do odczytu" we właściwościach 0.o Nie wiem czy to może Ci jakoś pomóc ale może warto spróbować zrobić wszystko jeszcze raz, zapisać, wejść we właściwości i to zaznaczyć.
Do MarKul
Ja jak kiedyś kombinowałem w tym pliku to zauważyłem, że wartości czasem się zmieniają jeśli nie zaznaczyłem "tylko do odczytu" we właściwościach 0.o Nie wiem czy to może Ci jakoś pomóc ale może warto spróbować zrobić wszystko jeszcze raz, zapisać, wejść we właściwości i to zaznaczyć.
To raczej nie pomoże, bo wartości są takie same po włączeniu i wyłączeniu, i w ustawieniach gry widzę np że pamięć mi się podwoiła, ale mimo to dzięki :)
W moim przypadku po wykonaniu wszystkich czynności płynność w grze jest bardzo słaba... Posiadam Lenovo y580, i7 2,4 Ghz(3,6), oraz GTX 660 M ) Sterowniki na bieżąco wgrywane, ostatni patch do Rome, mody na poprawę wydajności i nic.
Mimo, iż wykrywa mi wszystko na Ekstremalnych to gra na takich ustawieniach jest niewykonalna :D O dziwo po ustawieniu na najniższe detale gra i tak nie działa zbyt dobrze przy dużych bitwach !!!
d1mariusz
15-09-2013, 13:42
Ja mogę potwierdzić, że w moim przypadku pomaga zmiana priorytetu na wysoki w menadżer zadań. W benchmarku średnia wzrosła mi z 37 do 42fps, natomiast najniższy fps to już nie 18 ale 26fps, a więc znacznie lepiej. Gram na średnio-wysokich, a sprzęt to: Athlon x4 640, 4GB RAM DDR2 Radeon HD6850. Bitwy też działają wyrażnie lepiej, natomiast zmiana trybu Steam na offline u mnie nie przynosi żadnej zmiany. Jak dotąd, a gram od dnia premiery, gra mi się ani razu nie zawiesiła.
Rome II strasznie obciąża procesor tylko szkoda że na jednym rdzeniu. Mam podgląd na bieżąco ustawień i z przykrością stwierdzam że i na mapie kampanii i bitwy pierwszy rdzeń mam przez większość czasu na 100% a reszta po ok 10-30 % co daje ok 30-40% całkowitego obciążenia procesora. Sytuację ratuję wyłączenie w menedżerze zadań obsługi tego rdzenia przez grę i chwili włączenie go i gra wykorzystuję ok 20% więcej całkowitej mocy procesora.
Dla porównania odpalam Splinter Cell: Blacklist i podczas gry wszystkie rdzenie równo obciążone +85%
Z ramem też jest nie najlepiej podczas spoczynku zjada 30% (1.2GB) w Romie cały czas 61-64% (2.5GB).
Dlaczego ten Romek nie zjada wszystkiego i robi zapasy mocy (jak AI złota w kampanii)
Są już nowe sterownik do Nvidii: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=80167
Zdecydowanie polecam najnowsze sterowniki do Radeona z 18-tego września. Niesamowita poprawa fpsów na mapie kampanii. Niestety bitwy wciąż na lagach, ale cóż, widocznie nie można mieć wszystkiego. W każdym razie warto ściągnąć.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin©