PDA

Zobacz pełną wersję : FPS-y Na mapie Kampani



Robb20
07-09-2013, 15:11
Mam do was pytanie od czego zależy ilość fps-ów na mapie kampanii. Zrobiłem mały test na różnych ustawieniach grafiki:
low: 8-13 FPS
medium: 8-12
high: 8-12
very high: 7-11
ultra: 6-9
extreme: 6-8 :x

Nie wiem czy wina leży po stronie ramu czy procesora :ugeek:
-GeForce Gt440 1Gb
-Intel Celoron dual core 2,6 Ghz
-2 Gb Ram :roll:
- zasilacz 400W

Bardzo proszę o pomoc ;)

Arroyo
07-09-2013, 15:14
Może kup 4 GB RAM'u, to powinno jakoś pomóc, jak nie, to pewnie wina złej optymalizacji gry.

szrama86
07-09-2013, 15:16
I później dziwić się że są takie oceny gry skoro większość odpala grę na przysłowiowych trupach.

wrobellito
07-09-2013, 15:38
I5 2500K, 8gb ram i 7970 to raczej nie jest slaby sprzęt a gra u mnie jest niegrywalna przy dużej ilości żołnierzy.

ASHERIX
07-09-2013, 15:40
Z tymi trupami to bym tak strasznie nie przesadzał. Owszem, ja też nie mam raczej high endowego sprzętu ale mapa w Shogunie 2 chodziła jak złoto (same bitwy z reszta też). Mapa z Rome 2 jest ani jakoś wybitnie piękniejsza ani bardziej skomplikowana niż Shogunowska (jest większa, to fakt). O ile bitwy, kiedy kombinuję z ustawieniami chodzą przyzwoicie (jednostki, tekstury wysokie, bajery wyłączone, wszystko inne w okolicach średnich, czasem niskich), to mapa kampanii tylko świeżo po wejściu do gry chodzi nieźle, po zakończeniu tury zaczyna się krztusić, dusić i lagować, doczytywać tekstury. Czemu może działać przez kilka minut dobrze, a potem masakra? Naprawdę 4GB ramu, radek HD 5750 i procek i3 to za mało, żeby mapkę wyświetlić prawidłowo i płynnie? Coś jest z nią nie tak, co z resztą na oficjalnym forum gry potwierdza wielu graczy i to ze znacznie lepszymi konfiguracjami niż moja.

Ensis
07-09-2013, 15:42
Może kup 4 GB RAM'u, to powinno jakoś pomóc, jak nie, to pewnie wina złej optymalizacji gry.

Gra potrzebuje tylko 1GB ram, czyli z Windowsem 7 wystarczy 3GB.

janrod11
07-09-2013, 15:53
Fakt faktem,że kolega Robb20 ma trupa.Wymień kartę graficzną,procesor,dpkup 2 GB ramu i już możesz grać na wysokich.

Ensis
07-09-2013, 16:17
Nie, to wina optymalizacji gry, a nie sprzętu.

janrod11
07-09-2013, 16:43
Owszem,sprzętu.oto GT 440:

http://pcarena.pl/uploads_new/krzysiek/Nvidia_GeForce_GT_440_02.jpg

Robb20
07-09-2013, 19:38
Shogun 2 chodził na wysokich. Prosze nie obrażać mojego trupa! To stary acz poczciwy sprzęt, przeszedł wiele i zasługuje na szacunek!
A tak poza tym to wiem, że stary ale mnie bardziej dziwi fakt, że różnice między ustawieniami low a high czy ultra. Naprawde są niewielkie. Gdyby to była wina sprzętu to różnice były by większe.

newslayer
07-09-2013, 19:47
Fakt Rome 2 może i nie potrzebuje dużo RAM’u, ale, za to VRAM karty graficznej wcina jak małpa banany. Testowałem na mojej karcie (oblężenie Kartaginy) 2,6 GB VRAM’u poleciało na dzień dobry. Wracając do głównego tematu, czyli ilości FPS’ów na mapie kampanii, to na moim PC’złomie jest na tyle zadawalająca ze nie narzekam.

makskus
08-09-2013, 10:13
jak sądzicie panowie czy na takim sprzęcie powinno go wieszać aż tak bardzo ?
toshiba satellite l650-11f
ram 4gb
procesor inter dual core i5 430m 2.27
karta grafiki ati radeon 5650 1gb
windows 7 64 bity

Arroyo
08-09-2013, 10:36
makskus, z tym tematem to już tu: viewtopic.php?f=574&t=13817 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=574&t=13817) zapraszam :)

Amrod
08-09-2013, 10:40
I później dziwić się że są takie oceny gry skoro większość odpala grę na przysłowiowych trupach.
Po to są ustawienia od niskich po wysokie, żeby działały i na trupach. To jest gra na PC a nie konsole. Musi działać na różnych sprzętach.

szymon3045
08-09-2013, 12:00
Oczywiście, że to kwestia optymalizacji. W zasadzie minimalne wymagania gry poza grafiką pokrywają się z Shogunem 2, tymczasem ten ostatni śmigał nawet na słabszym sprzęcie na przystępnym poziomie. A druga sprawa - każdy zdaje sobie sprawę, jaki ma sprzęt i jaki producent podaje do odpalenia gry na najniższych wymaganiach. I nawet posiadacz "trupa" liczy na to, że jeśli spełnia te minimalne wymagania, to odpali grę na absolutnym minimum, ale zarazem oczekuje, że na tym minimum pogra, a nie będzie przeklinał na programistów tym bardziej, że w zasadzie od dnia premiery narzekają nie tylko ludzie z trupami, ale gro osób z naprawdę przyzwoitymi maszynami. A przypuszczam, że pokaz slajdów na mapie kampanii nie jest jakością, za jaką każdy z nas by zapłaciłby grube pieniądze i jaką CA chciałaby nam opchnąć. Pozostaje więc czekać na łatki w nadziei, że rozwiążą one kwestie płynności gry.

rogalewski91
10-09-2013, 21:55
Witajcie wodzowie,

Wiem, że było już dużo wątków z tym związanych.

Mam całkiem dobrego laptopa, i5-3210M 2.5Ghz z Boostem do 3.1.
Nviadia GF GT 630M i druga zintegrowana karta grafy Inetel hd graphics
8 giga ramu DDR3 i inne bajery.
Windows 7 64 bity.

I pojawia się problem. Gram na najniższych wymaganiach, a mapa kampanii dalej ścina, najmniejszy dym ścina, tekstury np gór ładują się długo. W trakcie bitwy efekty takie jak dym także strasznie ścinają, mgła wojny na kampanii ścina.

Może ktoś z was forumowicze, jest w stanie powiedzieć mi dlaczego ? Czy jest możliwość, że ROME nie wychwytuje mi drugiej (lepszej karty grafiki)? Przy odpaleniu opcji graficznych wyświetla mi, że korzysta z Karty Nvidia, lub nie korzysta z jakiejś części pamięci obliczeniowej ?

Dodam, że zrobiłem czynności, które były polecane w innych tematach tego typu, czyli instalacja DIrecta z płyty z grą itp.

Sterowniki do grafy są także całkowicie aktualne.
Format systemu odbył się kilka dni przed premierą, w celu przygotowania sprzętu do podbojów antycznego świata.

Kumpel ma takiego samego lapa, a wszystko chodzi mu na wymaganiach ULTRA.

Wysyłam dyplomacyjną prośbę o waszą pomoc, uprzedzam z góry, iż nie jestem bogiem komputerów i systemów.

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje za pomoc

dom133
19-10-2013, 13:22
Witam.
Mój problem polega na tym ,że w trakcie gry np na mapie kampanii po tych kilku patchach jest dużo lepiej niż było na początku,bitwy zwykłe chodzą już płynnie czasami klatki lecą do 10 ale to jak za dużo wojsk jest w kupie,ale najgorszym problemem jest że w trakci oblężeń np. wspomnianym Kartaginy maksymalne FPS wynosi 10.
Mój komputer to:
Core 2 Duo E7500 2.9 GHZ
4 GB ramu
Windows 8
Grafika GTX 660 Ti z 2 Gb vramu

I czy ta konfiguracja nawet na najniższych w trakcie oblężeń jest tak samo jak na tych co mam ustawione teraz w benchmarku 37 klatek.
Macie może pomysł albo jak skontaktować się s supportem CA może wtedy się im uda to poprawić proszę o sugestie,
Dziękuję :)

Meilkirr
26-10-2013, 18:12
Masz zdecydowanie za słaby procesor, Rome II szczególnie strasznie pożera właśnie moce procesora

Martinus123
27-10-2013, 09:00
Masz zdecydowanie za słaby procesor, Rome II szczególnie strasznie pożera właśnie moce procesora


Racja przeczytaj sobie ten test wydajności kart i procesorów w RTW2:
http://pclab.pl/art51958.html

A tutaj zobacz o ile słabszy jest Twój prcek nawet w porównaniu z tymi najsłabszymi z testu:
http://www.benchmark.pl/strefa/ranking-procesorow

Nawet jakbyś miał najlepszą kartę za 2 tys. to wiele z tego nie wyciągniesz.

dom133
27-10-2013, 09:36
Dobrze wiem na jakim poziomie plasuje sie mój procek ale nawet jak podkręcałem go to nic to nie dawało w grze więc to poprosty jest wina gry,sądze że jeszcze po paru patchach się to poprawi.
w przyszłym roku wymieniam reszte kompa dlatego teraz mam już karte graficzną :P
ale minimalne wymagania spełniam więc gra powinna chodzić płynnie nawet na takim procku.

Martinus123
27-10-2013, 12:04
Twój sprzęt spełnia minimalne wymagania, ale spełnienie minimalnych wymagań nie oznacza, że będziesz grał komfortowo, jak sam przyznajesz ogólnie jest ok, problem pojawia się w dużych bitwach.
Fakt gra ma słabą optymalizację, ale akurat w tym względzie wiele nie poprawią, Twój procek zawsze będzie miał problemy z obliczeniem fizyki dla tylu tysięcy obiektów.

Na temat minimalnych wymagań zacytuję z tego artykułu do którego dałem link.

Wymagania są naprawdę minimalne i nawet nieco dziwią, choć producent sam przyznaje, że sprzęt określony jako minimalny wystarczy wyłącznie do grania w rozdzielczości 1024 × 768, jak w 15-calowych monitorach sprzed 7–8 lat

I jeszcze ogólne podsumowanie:

Ta gra ma tak ogromne wymagania wobec procesora, że z powodzeniem można wybrać kartę średniej klasy i połączyć ją z najszybszym obecnie na rynku CPU – i będzie to zestaw optymalny. Odwrotna konfiguracja (mocna karta graficzna, ale słaby procesor) zupełnie się nie sprawdzi w tej grze.

dom133
27-10-2013, 12:24
spoko ważne by grywalność polepszyli bo ja zazwyczaj gram mało bitew :))jak będe chciał wielkie bitwy pogram sb w medka 2 :P

rzymianin
17-12-2013, 16:02
Witam, skusiłem się w końcu na kupno Rome II licząc na to że wersja 1.7 została już z grubsza mocno poprawiona. Niestety występuje u mnie dość dziwny problem.

O ile w bitwach mój fps jest w porządku - średnio 40fpsów o tyle na mapie kampanii dzieją się cuda. Normalnie na mapie kampanii mam z 35 fpsów i jest spoko ale wystarczy że zaznaczę jakąś armię albo miasto i fps spada drastycznie - do 15 fpsów a czasem nawet do 5 fpsów (LOL ?). Czyli ewidentnie włączanie się tego interfejsu oraz tego pola które jednostka może przebyć na mapie powoduje okropne lagi. Czy jest na to jakieś rozwiązanie ?

Gram na FullHD+średnie ustawienia (tekstury i jednostki na ultra). Mój sprzęt to 4-rdzeniowa i7+GTX560Ti