Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań



Czaro
24-09-2013, 22:02
Zacząłem czytać pewne informacje odnośnie gry na tym forum i doszedłem do pewnych wniosków(dodam jeszcze tylko, że w M2TW gram 3 dzień dopiero i doszedłem do jakiejś 28 tury xD ):
1.Zainteresowała mnie sprawa związana z wasalami. Czytałem o tym trochę i chciałbym się w to pobawić. Jednakże część ludzi twierdzi, że to bez sensu bo po zdobyciu wasala, Ci zaraz się zwrócili przeciwko nim. Druga część ludzi twierdzi, że to nie możliwe (takie coś nie może się stać) i nie mieli jeszcze takiej sytuacji, gdzie wasal ich zdradził. No i problem w tym, że nie spotkałem się ze zdaniami pomiędzy, także nie wiem jak to jest rzeczywiście. Niektórzy pisali, że problem z wasalami może rozwiązać mod Archaon's Loyal Allies (w sensie tym, że komputer nie podejmuje głupich decyzji, czyli jak w tym wypadku zdradzenia mnie). Chce uniknąć sytuacji, że gdy namęczę się, zdobędę wasala, a ten mnie zdradzi.
2.Archaon's Loyal Allies zmienia dużo w rozgrywce? Ogólnie nie chce nie wiadomo czego zmieniać, bo chcę żeby wszystko zostało jak w podstawce. Jedynie chcę sobie grę usprawnić, bo wyczytałem, że sporo kwestii jest nie do końca dopracowanych. Poczytałem trochę o tym modzie na naszym forum, ale informacje były bardzo skąpe i za dużo się nie dowiedziałem, a na tym angielskim forum mogłem nie wszystko zrozumiećhttp://www.twcenter.net/forums/showthread.php?291393-Archaon-s-Modification-Files-Player-restrictions-on-attacking-aliies-RTW-RTW-BI-RTW-ALEX. Czy ten mod poprawia inteligencję w zakresie dyplomacji? Chociażby podam przykład ze swojej gry. Miałem sojusz, prawa handlowe i legendę mapy z Węgrami (ja gram Wenecją), ale ci skumali się z bizantyjczykami robiąc z nimi sojusz. Po czym zerwali ze mną sojusz, następnie bizancjum wypowiedziało mi wojnę, a po ok 3 turach Węgry. Dziwi mnie fakt, że tak po prostu Węgry mnie porzucili i skumali się z bizancjum, a przecież bizancjum nie jest katolickie w porównaniu do Węgrów, a do tego nawet papież nic na to nie powiedział. Do tego jeszcze tak po prostu Mediolan popłynął na moja wyspę i mi zajął wioskę bez uprzedzenia, tak więc się wkurzyłem i ruszyłem na jego stolicę (była najbliżej xD), rozbijając po drodze jego dwóch generałów i papież przysapał się do mnie, żebym zaprzestał walk z Mediolanem (WTF?! oni się na mnie rzucili, a papież obarczył mnie).
3. Czytałem trochę o papieżach i co daje fakt, że mój kardynał zostanie papieżem, oprócz tego, że będę miał u niego pełno krzyżyków?
4. Czy kupiec stojący na surowcu dostaje punkty finansów? Jeżeli tak, to co jaki czas? Dowiedziałem się na własnej skórze, że dostaje się te punkty, jak się wygryza z interesu innych kupców.
A i czy można dostawać te punkty za jakieś inne rzeczy? Wiem tyle, że jak się ulepsza w zamku bodajże targowisko, to czym wyższy poziom budynku, to można kupców z wyższym poziomem finansów rekrutować.
5. Czy stojąc kapłanem w regionie o niskim katolicyzmie stanie się jakaś różnica jeżeli wejdę do zamku/miasta w tym regionie? Mam namyśli, czy to będzie lepiej dla miasta, jak kapłan w nim siedzi, niż stoi w regionie? Regionowi i mieście powiększa się wtedy % katolicyzmu (jak kapłan siedzi w mieście)? Te pytanie jest stąd, gdyż w mieście/mieście mogę wybudować kościół co zwiększa katolicyzm, a region będzie miał ten sam % katolicyzmu (tak mi się zdaje, nie zdążyłem sprawdzić, czy region ten wtedy zyskuję katolicyzm większy).
6. No i czy jest jakiś jeszcze mod godny uwagi, który usprawnia rozgrywkę, tzn. dopracowuje coś, naprawia błędy. Nie chcę zmieniać rozgrywki oryginalnej, tylko ją poprawić, żeby w późniejszej rozgrywce nagle się nie rozczarować jakiś błędem, albo nie dopracowaniem lub nie logicznym rozwiązaniem jak w przypadku punktu 2.
7. Ludzie, którzy szczegółowo opisali sposób na zdobycie wasala mówi o tym, żeby nieźle dać łupnia przeciwnikowi i zostawić mu ze 2-3 miasta/zamki (to chyba prowincjami nazywacie tak?), a potem łatwo jest go zmusić do wasalstwa. Inni ludzie wypowiadali się, że zrobili to inaczej, lecz sposobów swych nie opisali. Macie na to jakieś rady(pytam się, bo sporo osób rzeczywiście miało z tym problem, dlatego spora rzesza osób postawiła na destrukcje i podbój xD )?
8. Właśnie jedno mi się przypomniało :D Rzeczywiście jest duża różnica w statystykach jednostek, które są specjalizacją danego państwa do innych jednostek? Wybrałem Wenecję ze względu na dobrą ciężką piechotę(ogólnie piechotę także), a poniżej(przy wyborze frakcji to widać) była fotka z ciężką piechotą i jej nazwa. Przy jednym jeszcze państwie jest napisane jeszcze o dobrej piechocie, ale na obrazku jest już co innego widać.
A Francja niby w późniejszym rozwoju ma niby lepsze. Nie wiem jak innymi państwami, ale Wenecję dobrze mi się grało. Nie miałem problemów z wygrywaniem bitew, zamków, miast. Moje pytanie pochodzi stąd, że chce zagrać inna frakcją, bo Wenecja nie pasuje mi ze względu na rozległość, chociażby te miasto, które jest wyspą. Czy grając inną frakcją nie odczuje jakiejś zasadniczej różnicy w jednostkach?

To chyba na tyle. Jak mi się jakieś pytania przypomną to napisze jeszcze.
PS: Mam tendencje do pisania nie zrozumiale, także jak coś nie do końca dobrze napisałem, to pisać, napisze inaczej :D
PS2: I najważniejsze. Czy po wgraniu jakiegokolwiek moda, mogę na nim grać w aktualną kampanię, czy muszę od nowa grać?

Samick
25-09-2013, 00:24
1.Zainteresowała mnie sprawa związana z wasalami. Czytałem o tym trochę i chciałbym się w to pobawić. Jednakże część ludzi twierdzi, że to bez sensu bo po zdobyciu wasala, Ci zaraz się zwrócili przeciwko nim. Druga część ludzi twierdzi, że to nie możliwe (takie coś nie może się stać) i nie mieli jeszcze takiej sytuacji, gdzie wasal ich zdradził. No i problem w tym, że nie spotkałem się ze zdaniami pomiędzy, także nie wiem jak to jest rzeczywiście. Niektórzy pisali, że problem z wasalami może rozwiązać mod Archaon's Loyal Allies (w sensie tym, że komputer nie podejmuje głupich decyzji, czyli jak w tym wypadku zdradzenia mnie). Chce uniknąć sytuacji, że gdy namęczę się, zdobędę wasala, a ten mnie zdradzi.

Gdy możesz mieć wasala, to oznacza że komputer nie ma już żadnej armii, a pod jego ostatnim miastem rozwijasz prace oblężnicze. Jeśli chcesz grać bardziej fabularnie, to w/w mod jest dobrym rozwiązaniem by się zabezpieczyć przed częścią (ale nie wszystkim) głupich zagrań AI.


2.Archaon's Loyal Allies zmienia dużo w rozgrywce? Ogólnie nie chce nie wiadomo czego zmieniać, bo chcę żeby wszystko zostało jak w podstawce. Jedynie chcę sobie grę usprawnić, bo wyczytałem, że sporo kwestii jest nie do końca dopracowanych. Poczytałem trochę o tym modzie na naszym forum, ale informacje były bardzo skąpe i za dużo się nie dowiedziałem, a na tym angielskim forum mogłem nie wszystko zrozumiećhttp://www.twcenter.net/forums/showthread.php?291393-Archaon-s-Modification-Files-Player-restrictions-on-attacking-aliies-RTW-RTW-BI-RTW-ALEX. Czy ten mod poprawia inteligencję w zakresie dyplomacji? Chociażby podam przykład ze swojej gry. Miałem sojusz, prawa handlowe i legendę mapy z Węgrami (ja gram Wenecją), ale ci skumali się z bizantyjczykami robiąc z nimi sojusz. Po czym zerwali ze mną sojusz, następnie bizancjum wypowiedziało mi wojnę, a po ok 3 turach Węgry. Dziwi mnie fakt, że tak po prostu Węgry mnie porzucili i skumali się z bizancjum, a przecież bizancjum nie jest katolickie w porównaniu do Węgrów, a do tego nawet papież nic na to nie powiedział. Do tego jeszcze tak po prostu Mediolan popłynął na moja wyspę i mi zajął wioskę bez uprzedzenia, tak więc się wkurzyłem i ruszyłem na jego stolicę (była najbliżej xD), rozbijając po drodze jego dwóch generałów i papież przysapał się do mnie, żebym zaprzestał walk z Mediolanem (WTF?! oni się na mnie rzucili, a papież obarczył mnie).

Podstawowy błąd jaki popełniasz: za dużo sobie wyobrażasz. To nie jest EU, gdzie takie rzeczy byłyby bardziej logiczne. W Total Warach jest to nader normalne. Podobnie jak sojusze pomiędzy różnymi wyznaniami.


3. Czytałem trochę o papieżach i co daje fakt, że mój kardynał zostanie papieżem, oprócz tego, że będę miał u niego pełno krzyżyków?

Przede wszystkim satysfakcję (osobiście nigdy nie chciało mi się bawić w te rzeczy). Druga rzecz to możliwość zwołania krucjaty na wyznaczony przez siebie cel. Trzecia - papież nie będzie taki skłonny wypominać Tobie Twoje poczynania przeciwko państwom katolickim.


4. Czy kupiec stojący na surowcu dostaje punkty finansów? Jeżeli tak, to co jaki czas? Dowiedziałem się na własnej skórze, że dostaje się te punkty, jak się wygryza z interesu innych kupców.
A i czy można dostawać te punkty za jakieś inne rzeczy? Wiem tyle, że jak się ulepsza w zamku bodajże targowisko, to czym wyższy poziom budynku, to można kupców z wyższym poziomem finansów rekrutować.

Co pewien czas dostaje się jakieś bonusy. Dla nie bardziej to loteria niż konkretny mechanizm.


5. Czy stojąc kapłanem w regionie o niskim katolicyzmie stanie się jakaś różnica jeżeli wejdę do zamku/miasta w tym regionie? Mam namyśli, czy to będzie lepiej dla miasta, jak kapłan w nim siedzi, niż stoi w regionie? Regionowi i mieście powiększa się wtedy % katolicyzmu (jak kapłan siedzi w mieście)? Te pytanie jest stąd, gdyż w mieście/mieście mogę wybudować kościół co zwiększa katolicyzm, a region będzie miał ten sam % katolicyzmu (tak mi się zdaje, nie zdążyłem sprawdzić, czy region ten wtedy zyskuję katolicyzm większy).

Bez znaczenia gdzie jest kapłan. Dzięki temu możesz konwertować prowincje sąsiadów. Poziom wyznawców powinien się zwiększać, chyba że na terenie prowincji działają kapłani innych wyznań.


6. No i czy jest jakiś jeszcze mod godny uwagi, który usprawnia rozgrywkę, tzn. dopracowuje coś, naprawia błędy. Nie chcę zmieniać rozgrywki oryginalnej, tylko ją poprawić, żeby w późniejszej rozgrywce nagle się nie rozczarować jakiś błędem, albo nie dopracowaniem lub nie logicznym rozwiązaniem jak w przypadku punktu 2.

Pod Medka 2 czy pod Kingdomsów?


7. Ludzie, którzy szczegółowo opisali sposób na zdobycie wasala mówi o tym, żeby nieźle dać łupnia przeciwnikowi i zostawić mu ze 2-3 miasta/zamki (to chyba prowincjami nazywacie tak?), a potem łatwo jest go zmusić do wasalstwa. Inni ludzie wypowiadali się, że zrobili to inaczej, lecz sposobów swych nie opisali. Macie na to jakieś rady(pytam się, bo sporo osób rzeczywiście miało z tym problem, dlatego spora rzesza osób postawiła na destrukcje i podbój xD )?

Nie mam. Podbijam i zwiększam w ten sposób swoją pulę prowincji, co zbliża mnie do zwycięstwa. I zmniejszam ryzyko, że mnie wasal wepchnie w jakąś głupią wojnę w najmniej oczekiwanym momencie.


8. Właśnie jedno mi się przypomniało :D Rzeczywiście jest duża różnica w statystykach jednostek, które są specjalizacją danego państwa do innych jednostek? Wybrałem Wenecję ze względu na dobrą ciężką piechotę(ogólnie piechotę także), a poniżej(przy wyborze frakcji to widać) była fotka z ciężką piechotą i jej nazwa. Przy jednym jeszcze państwie jest napisane jeszcze o dobrej piechocie, ale na obrazku jest już co innego widać.
A Francja niby w późniejszym rozwoju ma niby lepsze. Nie wiem jak innymi państwami, ale Wenecję dobrze mi się grało. Nie miałem problemów z wygrywaniem bitew, zamków, miast. Moje pytanie pochodzi stąd, że chce zagrać inna frakcją, bo Wenecja nie pasuje mi ze względu na rozległość, chociażby te miasto, które jest wyspą. Czy grając inną frakcją nie odczuje jakiejś zasadniczej różnicy w jednostkach?

Oznacza to że frakcja ma dostęp do jednostek lepszych niż odpowiedniki u innych albo nie ma dostępu do pewnych jednostek. Dla przykładu Polska ma sporo kawalerii, ale Szkocja już mało. Polska nie stoi najlepiej z piechotą strzelecką, a Bizancjum nie ma broni palnej. Za to lepsi w te klocki są Anglicy albo Hiszpanie.


PS. Ten Twój link do Archaon's Loyal Allies jest wersją pod Romka1.

PS2: I najważniejsze. Czy po wgraniu jakiegokolwiek moda, mogę na nim grać w aktualną kampanię, czy muszę od nowa grać?

Od nowa.

Czaro
25-09-2013, 01:55
W sumie ze 2h gram od nowa anglią xD ale kij w to, wrzucę tego moda. A i jeszcze jedno. Archaon's Loyal Allies znalazłem na naszym forum, ale link ten co wkleiłem to też był na naszym forum i na tym linku po prostu się znajduje opis.
Apropo tych kupców, to wiem, że te punkty finansów łapie się jak przejmuje interes kupców. Zauważyłem też, że im większy tego poziom, to więcej hajsu można wyciągnąć z surowców, dlatego się zastanawiam jak szybko przy wydobywaniu surowców rośnie ten poziom finansów. Pewnie z księżmi jest samo. Jak się heretyków pali to wiem, że się te pkt zwiększają, ale ciekawe jak szybko się zwiększają przy nawracaniu.
Tak w kupców mam wyje*****, ale zależy mi na wysokim poziomie mojego kardynała, żeby został papieżem :D Postawiłem sobie to za cel :D

I apropo punktu 6. chodzi o medka 2. Myślałem, żeby też grać w kingdoms (czy jakoś tak), ale zauważyłem, że to już by się grało w innym przedziale czasu. Dlatego pierw wole przejść podstawkę.

PS: Na naszej stronie pod tym linkiem znajduje sie ten Archaon's http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?t=559

Piter
25-09-2013, 08:17
Lepiej wgraj sobie to: viewtopic.php?f=32&t=8736 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=32&t=8736)

Czaro
25-09-2013, 10:33
Lepiej wgraj sobie to: viewtopic.php?f=32&t=8736 (http://forum.totalwar.org.pl/viewtopic.php?f=32&t=8736)

Ciekawe, ciekawe :D Ale pierw zagram sobie bez tego modu, chcę zobaczyć jak się gra. Najwyżej potem pogram z twoim modem, bo rzeczywiście jest interesujący.
Póki co zainstaluje ten mod, o którym już wspomniałem i pobawie się :D

Edit: Apropo tego moda Archaon's Loyal Allies, na naszym forum nie można go pobrać bo tylko 1 z 3 linków działa. A znowóż Samick powiedział, że ten link co podałem do twcenter.net nie jest do M2TW. Macie może pliki do tego moda (w temacie związanym z tym modem napisałem też to, ale może wy też macie)?
Edit2: Znalazłem ten link http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?291398-Archaon-s-Modification-Files-Player-restrictions-on-attacking-aliies-M2TW-amp-M2TW-K-PLUS-ALL-OTHER-MODS!-**Now-with-some-scripts-available-for-added-realism-and-AI-assistance**, ale problem jest w tym, że nie linki nie działają do tego modu.
Edit3: Nasunęło mi się jedno pytanie. Czytałem, że najlepiej zdobyte wioski/zamki nie okupować, a eksterminować ludność, bo okupowana wioska prędzej, czy później się zbuntuje. Rzeczywiście to prawda? Nie rajcuje mnie eksterminacja, bo chcę być tym "dobrym" xD, a eksterminacja daje mi punkt strachu :(

Samick
28-09-2013, 15:08
Poszperaj za linkami w sieci. Muszą być gdzieś.

Co do eksterminacji: to prawda. Przejmując miasto z dużą lub średnią liczbą ludności musisz zatrzymać swoją armie w miejscu i uspokoić ludność. Wybicie ludności zmniejsza zaludnienie i szanse na bunt. Poza tym duże miasta są dobrze rozbudowane i szybko odzyskają dawny poziom ludności.
Przy małych miejscowościach jest to już i niekonieczne jak i nieopłacalne. Taka osada potrzebuje znacznie więcej czasu na odbicie się, nie mówiąc o postępach w rozwoju.