Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ulubiona frakcja - ankieta



Ensis
18-01-2014, 10:32
http://i.picresize.com/images/2013/08/15/rseVU.png
Jaka jest Wasza ulubiona frakcja?


W standardowej erze Wesnoth jest sześć frakcji:

Lojaliści (Loyalists): w skład tej frakcji wchodzą głównie ludzie. Odstępstwem od tej zasady są tylko Merman Wojownik (Merman Fighter) oraz Ogr (Ogre). Jednostki ludzkie są wyspecjalizowane, np. posiadają szermierza, który mimo tego, że średnio nadaje się do frontalnej walki, dzięki swoim zdolnościom może przedostać się za linie wroga.
Buntownicy (Rebels): frakcja składająca się głównie z elfów. Wyjątkami są Mag (Mage), Drzewiec (Wose) i Merman Łowca (Merman Hunter). Elfy radzą sobie dość dobrze w lasach oraz innych terenach z dużą obroną, jednak przez małą liczbę punktów życia nie nadają się do walki na otwartym terenie.
Nieumarli (Undead): ta frakcja składa się prawie tylko z nieumarłych. Należy tu też Mroczny Adept (Dark Adept). Niemalże wszystkie ich jednostki mają dużą odporność na 2/3 ataków fizycznych lecz są wrażliwe na ataki astralne.
Smoki (Drakes): składająca głównie się z dużych, smokopodobnych stworzeń lecz nie tylko. W tej frakcji są również Jaszczuroludzie (Saurians). Ich jednostki mają niskie koszty poruszania się (umiejętność latania) oraz wszędzie równą defensywę 30-40%. Dużo jednostek posiada dużą liczbę punktów życia oraz ataki blisko- i dalekosiężny, co czyni z tej rasy wszechstronnego przeciwnika. Jednak broń kłująca oraz zimno są ich słabymi punktami.
Ludy północy (Northereners): w skład tej frakcji wchodzą orkowie, trolle, gobliny i nagi. Wszystkie jednostki w tej frakcji są dość tanie, co pozwala na rekrutowanie sporej ich liczby. Przewaga liczebna ułatwia uzyskać przewagę na polu bitwy.
Sojusz Knalgański (Knaglan Alliance): frakcja składająca się z krasnoludów oraz wyjętych spod prawa (outlaws) i gryfów. Krasnoludy posiadają kilka szybkich jednostek lecz poza tym jest to najpowolniejsza rasa ze słabą obroną na większości terenów (poza górami i wzgórzami), co jednak rekompensuje wysoka odporność. Szczególnie ciekawą jednostką jest ulf- i berserker, który kontynuuje walkę wręcz do śmierci własnej lub przeciwnika, co czyni z niej dobre narzędzie do walki z jednostkami o słabym ataku wręcz.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Battle_for_Wesnoth

Mile widziane uzasadnienie wyboru. ;)

Lwie Serce
26-01-2014, 11:48
Lojaliści! :D Lubię ludzi w światach fantasy. Mają bardzo fajne jednostki, rycerze, paladyni, ułani, gwardziści, zgniatacze i wiele innych. Najlepiej mi się nimi grało zawsze.

Kot
04-02-2014, 21:00
Smoki chyba ew. buntownicy.
Smoki za to,że są niszczycielskie ale niestety nie spotkałem ich nigdy w kampanii.A jak już ew. to elfy,po prostu ich jednostki są wszechstronne i nawet dają rade przy odpowiednim zorganizowaniu ich.

Ituriel32
08-02-2014, 00:31
Elfy są moją ulubioną rasą, są wszechstronne i mają leczenie. Radzą sobie tylko trochę gorzej z nieumarłymi.
Lubie też krasnali, choć są dużo trudniejsi w prowadzeniu i monotonni podczas dłuższego grania.
Największym plusem tych nacji jest to że są neutralne, więc walczą tak samo o każdej porze doby.

Za żadne skarby nie mogę się przekonać do Nieumarłych, co jest dziwne dla mnie bo zazwyczaj lubię grać złem.
Szkoda że jest dla nich mało kampanii. Dla pozostałych ras zresztą też, poza ludźmi i elfami.

Lwie Serce
11-02-2014, 18:07
Największym plusem tych nacji jest to że są neutralne, więc walczą tak samo o każdej porze doby.
No ja nie wiem czy to taki duży plus ;) Wiadomo, nie trzeba dostosowywać ataku do pory dnia, ale generalnie nie ma aż tak zabójczych ataków. Tacy jeźdźcy ludzi (nie mówiąc o rycerzach, kopijnikach i reszcie wesołej, konnej kompanii) w dzień potrafią dokonać zadziwiających rzeczy. Nie ma to jak narąbać wielkiego trolla dwoma ciosami, nie mówiąc o "jednostrzałowcach" (których jest wielu). Wiadomo w nocy ciężko, bo się wycofać trzeba, ale o dobrej porze armie praworządne czy chaotyczne mają zdecydowaną przewagę nad neutralnymi :)

Ituriel32
11-02-2014, 23:07
Kwestia podejścia. Zaznaczam że np. w nocy moje elfie lub krasnoludzie oddziały też mają przewagę nad ludźmi, tylko mniejszą.

Kot
13-02-2014, 23:17
Neutralne istoty mają już jakieś szanse jak są na 2-3 poziomie,mają wtedy już niezły damage,nieco gorszy od tego od jednostek chaotycznych,półmrocznych i prawdorządnych ale po prawdzie to z premiami jest o wiele lepiej.Bo jednostka silna na 3 levelu sie wybroni w nocy (prawdorządna) jeszcze jakoś i dalej może już normalnie walczyć.

Neutralnymi to nie leci sie na hura żeby wygrać,trzeba w odpowiednim terenie walczyć i odpowiednio poruszać jednostkami.Bo takimi z premią to sie bardziej już odważniej atakuje,większy damage itd.

McAbra
22-02-2014, 20:47
Buntownicy. Elfy są w BfW chyba najbardziej stonowaną rasą. To takie powolne maszyny do zabijania. :P
Orki mają wyspecjalizowane trolle, Krasnoludy m.in. smokostrażników, Ludzie rycerzy itd. którzy są świetni do odpowiednich zadań, ale mający też zawsze spore wady.
Na efach zaś prawie zawsze można polegać, gdyż z większością przeciwników radzą sobie podobnie. Problemy pojawiają się tylko przy nieumarłych.

Ituriel32
23-02-2014, 09:39
Up.
Właśnie o takie uzasadnienie mi się rozchodziło. :) Tylko sam nie bardzo potrafię go sformułować.

Kot
23-02-2014, 22:19
Buntownicy. Elfy są w BfW chyba najbardziej stonowaną rasą. To takie powolne maszyny do zabijania. :P
Orki mają wyspecjalizowane trolle, Krasnoludy m.in. smokostrażników, Ludzie rycerzy itd. którzy są świetni do odpowiednich zadań, ale mający też zawsze spore wady.
Na efach zaś prawie zawsze można polegać, gdyż z większością przeciwników radzą sobie podobnie. Problemy pojawiają się tylko przy nieumarłych.

No i jeszcze na pro smokach :P

Lwie Serce
23-02-2014, 22:20
Nie sądzę, smoki są podatne na strzały, co za tym idzie Elfy mogą z powodzeniem wykorzystać swoją główną broń - łuczników ;)