Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : BC submod - nowe jednostki dla Polski



Strony : 1 [2]

bronkiszot
30-04-2014, 12:14
no to ok :) czekam na moda, wielu głosów tutaj bym się nie spodziewał HellVard :)
a jak tam sprawa "brody" z Imperial Conflict ?

HellVard
30-04-2014, 12:15
Odzew na TWC niewielki, tylko jeden gość odpisał i niestety jego sposób na "brodę" nie zadziałał.

bronkiszot
30-04-2014, 12:22
trudno, dasz ten model w wersji pieszej czy tylko konnej aby uniknąć kłucia w oczy ?

HellVard
30-04-2014, 12:24
Przecież zamieniłem go na zaproponowany przez Ciebie model podstawowych angielskich rycerzy? I dałem screena na poprzedniej stronie?

bronkiszot
30-04-2014, 15:15
:) to przez zamieszanie z nazwami myslalem ze ten model będzie jako kopijnik.

HellVard
30-04-2014, 15:28
Mam jeszcze jedną opcję na rycerzy, tyle, że tekstury nie mają żadnych znaków heraldycznych. Po lewej ulepszenie, po prawej podstawa: http://pl.tinypic.com/usermedia.php?uo=fNkd6hpTbcOYXsV0Xk7s%2Boh4l5k2TGx c#.U2EIIIF_uWk

Wonsz
30-04-2014, 15:31
Gdyby wymienić te dziwnie zrobione psie pyski to tak :)

HellVard
30-04-2014, 15:34
No i niestety mało wariantów hełmów, w ulepszeniu tylko jeden, w podstawie 2 czy 3.

bronkiszot
30-04-2014, 18:46
Zgadzam się z Eliminatorem modele bardzo fajne gdyby zmienić te kijowe hełmy to warto byłoby je wcisnąć do moda oczywiście chętnie zajmę się tekstura

Wonsz
30-04-2014, 19:00
Może zamiast piastowskich mieczników?

bronkiszot
30-04-2014, 19:07
Mnie osobiście podobają się piastowscy nie wywalal bym ich jak będę miał czas zajrzę w roster to może coś zaproponuje

HellVard
30-04-2014, 19:19
Piastowscy zostają, przecież ci rycerze to w oryginale ulepszenia podstawowego poziomu rycerstwa :) (czyli kopijników :P )

bronkiszot
30-04-2014, 19:32
Tez się już pogubilem HellVard rozpisz nam tu proszę jak to będzie wyglądać - nazwy modele wiesz tak w miarę czytelnie :)

HellVard
30-04-2014, 19:39
No na razie to wygląda, jak zaproponowałeś.
Rycerstwo (dawni kopijnicy): Pierwszy poziom bez zmian, drugi angielscy rycerze i trzeci ich ulepszenie
Kopijnicy (dawne Rycerstwo): Pierwszy poziom ulepszeni angielscy, drugi to model zaproponowany przez EliminatoraT

Te dwa modele zaprezentowane powyżej to taka luźna propozycja, dopiero dzisiaj ich znalazłem i chciałem wiedzieć, co o nich myślicie.

bronkiszot
Dostałeś moją wiadomość?

bronkiszot
30-04-2014, 22:34
dostałem wiadomość ale w pracy z komóry nie miałem jak odpisać vbulletin na phonie nie obsługuje PW albo ja nie umiem tego robić :) masz odpowiedź na PW

tak mi się marzy że fajnie by było wg. nowego nazewnictwa dodać kopijnikom 2 poziom ulepszenia i zrobić w następujący sposób:
podstawowy i 1 ulepszenie - te modele, które zaprezentowałeś teraz a drugie ulepszenie ci pancerni wg Eliminatora


oczywiście po zmianie hełmów. Takie coś czochrało by mosznę :)
jest na to szansa ?

aha i jeszcze kiedyś tam z tego co pamiętam proponowałem zmianę mieczy piastowskim - czy to jest realne ?

myślę że to mogła by już być finalna wersja jak dla mnie - już bym nic nie wydziwiał :) a Polska miałaby kozacki rooster

HellVard
30-04-2014, 22:56
No szansa jest, tylko nie wiem, czy te modele pasują do Kopijników? To w założeniu raczej późno średniowieczna jednostka i chyba powinni startować od razu w pełnej płycie? A zmiana mieczy da Piastów to żaden problem, powiedz tylko, czy o które Ci chodzi.

bronkiszot
30-04-2014, 23:01
mogą być miecze poz. podst. rycerstwa (wg nowego nazewnictwa ) bardzo mnie się podobają.
w sumie to masz rację z tą pełną płytą. podobają mi się te modele po prostu i tak kombinuje gdzie by je upchać na siłę :)

a może by dodać je jako nową jednostkę ciężkich włóczników lub pikinierów - nie wiem czy to będzie historyczne zaraz poszukam w necie

HellVard
30-04-2014, 23:08
Prawda, zacne są, nie myślałem, że znajdę aż tyle modeli nadających się dla Polski :) Mam pomysł, tylko musiałbyś mi pomóc. Dobrzyńcy mają stare modele i lekko przerobione tekstury z podstawki Medievala. A gdyby tak dać im te modele rycerzy, oczywiście z przerobionymi teksturami? ;) Podjąłbyś się tego?

bronkiszot
30-04-2014, 23:28
kurczę ... mogę spróbować od paru dni co prawda nie mogę się uporać z normal map (to dla mnie nowość) a są one ważne dla dobrego wyglądu jednostki ale spróbuję może się tego nauczę.

z tego co pamiętam z grania kiedyś w bellum to mod ten bardzo nie lubi modyfikacji wprowadzanych podczas kampanii jakiekolwiek zmiany np w EDU automatycznie wymagają startu nowej kampanii (takiej sytuacji nie ma w większości innych modów). Orientujesz się może czy po podmianie plików tekstur też trzeba zaczynać nową ? jeżeli nie trzeba to śmiało mogę popracować nad dobrzyńcami (zajmie to pewnie więcej czasu niż zwykłe dodanie orła na klatę) a submod będziesz mógł wydać jak skończysz resztę, gdy ja zrobię dobrzyńców to wyda się patcha i tyle a kampania będzie trwać :)

no i hełmy :) koniecznie trzeba je zmienić

HellVard
30-04-2014, 23:32
Jeżeli nie zmienia się nazw tekstur i modeli, to można śmiało wrzucać nowe wersje, bez potrzeby rozpoczynania nowej kampanii :) A jakiego programu używasz? Na początku też nie ogarniałem normal map, ale teraz w Photoshopie robię jej w kilkadziesiąt sekund, to nic trudnego, trzeba tylko poćwiczyć :)

bronkiszot
30-04-2014, 23:55
ja działam na gimpie i jakoś mi to nie wychodzi, zawsze coś jest nie tak jak powinno, to się jednostki świecą to są zaciemnione :) ale skoro obczajasz temat i nie zajmuję to Tobie zbyt dużo czasu to powinniśmy razem jakoś dać radę :)

ja do tej pory robiłem tylko jakieś ulotki czy grafiki na strony dla kumpli, głównie z gotowych sampli + drobne modyfikacje.
textur "from scratch" robić nie potrafię niestety.

czyli dobrzyńców robimy, texturę doda się z czasem

HellVard
01-05-2014, 08:50
Z tego, co pamiętam, to mi w gimpie też to niezbyt wychodziło ;) Ale z drugiej strony, np. karty jednostek wolę robić właśnie w nim. Ok, ja się muszę zabrać w końcu za te 2 ulepszenie rycerstwa.

bronkiszot
01-05-2014, 10:19
Ok ja czekam aż wydasz prace i wtedy poprawie dobrzyncow chyba ze wyślesz mi wcześniej tekstury do zrobienia to się nimi zajmę

Wonsz
01-05-2014, 10:22
A ja trochę ponarzekam ,bo tylko to obecnie mi się w Bellum nie podoba. Te włochate czapy ,kaftany, tarcze podobne do tych pretoriańskich trochę odrzucają, to uzbrojenie, które zaprezentowałeś wygląda znakomicie ,ale to chyba Xwiek na XIwiek a nie XII na XVwiek.

Co do tego nowego pancerza znaleźonego przez HellVarda to (jeśli byłoby miejsce na jednostkę) może byłaby to późna jednostka najemnicza w Europie środkowej?

Na przykład polscy możni mogliby mieć opancerzenie polskich możnych z MXL.(nie jestem pewien czy to prawidłowa nazwa :) .)

Paweł-K
02-05-2014, 08:10
To dawajcie już ostateczną wersję. Chłodny weekend się zbliża. ;D

Araven
02-05-2014, 08:25
Popieram kolegę. :P

Wonsz
02-05-2014, 09:39
Popieram! :D

HellVard
02-05-2014, 09:56
Wczoraj za dużo nie zrobiłem, pogoda była jeszcze w miarę ok i większa ochota była na zażywanie złocistego trunku, niż na siedzenie na kompie ;) Ale postaram się dzisiaj wrzucić patcha jeszcze przed wieczorem.

Wonsz
02-05-2014, 10:05
A można wiedzieć, jakie są rozwiązania? Co w nim będzie?

HellVard
02-05-2014, 10:17
Poprawki nazw jednostek, nowe modele 1 i 2 ulepszenia rycerstwa, nowe modele kopijników i nowe uzbrojenie dla Piastowskich Mieczników oraz Pancernych.

Wonsz
02-05-2014, 10:46
Mmmmmmm... To szykuje się długi maraton z grania :P.

Wonsz
03-05-2014, 21:47
Na wstępie przepraszam za double post ,ale dy się go edytuje to nie widać, że pojawiło się coś nowego

HellVard, a dodałbyś kilka utworów?

HellVard
03-05-2014, 23:39
Przecież wino wrzucił do Bellum sporo utworów, jeszcze Ci mało? ;) Muzyka to nie moja działka, jak już kiedyś wspominałem, w tym submodzie zajmuję się jedynie modelami i teksturami jednostek, nie ingeruję w nic innego. Mimo niesprzyjającej pogody udało mi się wczoraj i dzisiaj zagościć na małych biesiadach więc patcha oczywiście jeszcze nie ukończyłem, ale powoli zbliżam się do końca ;)

Wonsz
04-05-2014, 09:28
Trochę się powtarzają, jak się gra jakieś 150tur, czyli jeszcze nawet nie do rycerstwa.

HellVard
04-05-2014, 12:03
No to zwróć się do wino, może wrzuci kilka kawałków :)

HellVard
04-05-2014, 23:16
Ktoś tu kiedyś napisał, bodajże Paweł-K, (nie jest to dokładny cytat, piszę z pamięci), że nieważny jest wygląd jednostek, ważne, żeby było historycznie. I w związku z tą historycznością naszła mnie taka refleksja: Polska armia pełni średniowiecza i jego schyłku jest teraz całkiem nieźle przedstawiona, ale ze wczesnym okresem jest w sumie kolokwialnie mówiąc, lipa. Mamy Możnych, którzy trochę archaicznie wyglądają, jak na drugą połowę XII wieku. Mamy Pancernych, jednostka z taką nazwą raczej nie ma racji bytu w tym okresie. Z kolei ich model po niewielkich zmianach w uzbrojeniu mógłby spokojnie służyć za Możnych, nie różnią się od nich aż tak bardzo. Oryginalnie ci wojacy nazywali się Polscy Pocztowi i taka jednostka jak najbardziej powinna być w naszym roosterze, ale tu mamy kolejny błąd - pocztowi to nie jakaś wcześniejsza wersja rycerstwa, które to pojawia się w tym modzie w późnym okresie, powinni być dostępni do rekrutacji równolegle z rycerzami i wcześniejszymi i późnymi, jako lżej uzbrojona jazda. Według mnie, powinniśmy mieć jeszcze jedną jednostkę pomiędzy Możnymi, a Rycerstwem, coś w stylu Rycerzy w Zbrojach, jakich ma Cesarstwo Niemieckie. Lub po prostu przekształcić Możnych, dać im inne modele, aktualne są piękne, no ale jednak trochę się nie nadają na XII wiek. Pancernych należałoby zmienić z powrotem w Pocztowych, dać im całkiem nowy model, ten z oryginalnego Bellum ze szłomami i pancerzami łuskowymi też się do tego kompletnie nie nadaje, zmniejszyć im statystyki i dać więcej poziomów ulepszenia, tak, żeby ich rozwój nie kończył się już na początku kampanii, bo pocztowi towarzyszyli rycerzom przez całe średniowiecze. Czekam na Wasze opinie.

bronkiszot
05-05-2014, 00:37
masz jak najbardziej rację w kwestii roosteru, niestety musimy wziąć pod uwagę fakt iż nie ma kto się tym zająć...

modele Ty - nie ma problemu.
tekstury ja - od biedy podstawy :)
propozycje - ktokolwiek (przydał by się tu ktoś jak silesian noble na twc ) a jednak pojawia się mało sugestii popartych wiedzą historyczną
edu, aor itd. - masa pracy i prawdopodobnie brak kogokolwiek chętnego do pracy w tej materii

pojawia się jednak zasadnicza kwestia. walczymy z modem "do bólu" bo kręci nas modding i to chcemy robić bez względu na wszystko, czy może po prostu chcemy poprawić trochę pracę włochów aby fajnie nam się grało.

spójrzmy na moda Dominion of the sword - każdy z nas na niego czeka - ja już kilka lat - a prawdopodobnie nigdy w niego nie zagramy

ważnym jest IMHO aby pamiętać że to tylko gra, owszem "historycznie" jest fajnie i dlatego nie gram w third age czy inne fantasy mody...

mój post nie ma na celu zniechęcenia do pracy nad submodem wręcz przeciwnie. Zróbmy co możemy dla dobra polskiego roosteru jeżeli masz pomysły HellVard na nowe jednostki to OK ( ja też tego chcę - im większy rooster tym więcej możliwości podczas gry i więcej zabawy ) ja w miarę moich bardzo skromnych możliwości pomogę. I wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie ale nie porywajmy się na maksymalną historyczność - co do roku - co do formacji - co do uzbrojenia. To jest nierealne to tylko gra

w skrócie: historycznie jest OK ale Medieval to nie europa universalis a europa universalis to nie życie ( simsy ) :)

mam nadzieje że mój post nie zostanie nieodpowiednio zinterpretowany przez społeczność - właśnie wróciłem z pubu
w razie zastrzeżeń będę się tłumaczył gdy wytrzeźwieję

Araven
05-05-2014, 08:32
Armia wczesnośredniowieczna była uboga w formacje. Przeczytałem kilkadziesiąt książek, w tym kilkanaście Bellony.
Pocztowi to towarzysze rycerza, tzw. kopii. było ich dwóch, czasem 1 a czasem kilkunastu lub więcej u najbogatszych rycerzy.

Pocztowi to "świta rycerza", wśród nich byli często strzelcy konni (w Polsce są), dlatego pocztowi (piastowscy miecznicy) są gorzej zbrojni od rycerstwa.
Choć bogatsi rycerzy mogli lepiej zbroić swych pocztowych niż najubożsi rycerze samych siebie. To było mocno umowne i płynne.

Z historycznością w Bellum nie jest źle.
To tylko gra, nie przesadzajcie. Skończcie submoda i testujmy.
Submod HellVarda z pomocą bronkiszota, poprawia wczesny roster i jest ok.

HellVard
05-05-2014, 13:18
Spokojnie panwie, nie zamierzam stworzyć ultra-realistyczną symulację średniowiecza, zaproponowane przeze mnie zmiany nie wykraczają poza to, co już robię, to wciąż tylko zmiana tekstur, modeli i nazw jednostek :) Nie dążę do jakiegoś perfekcjonizmu historycznego, bo ekspertem w tej dziedzinie nie jestem i zwyczajnie silnik gry w wielu sprawach nas ogranicza. Moim zdaniem tych nieszczęsnych Pancernych trzeba zmienić. Jak już wspominałem, niewiele się różnią od Możnych, niepotrzebne nam dwie tak podobne jednostki, Pancerni to też raczej X-XI niż XII i na pewno nie XIII wiek.Rycerstwo występuje w grze późno, a przecież Polska w XII wieku nie była go pozbawiona. Możni wyglądają zbyt archaicznie, Rycerstwo zbyt "nowocześnie", potrzebna jest więc jednostka wczesno-średniowiecznych Polskich rycerzy.

Paweł-K
05-05-2014, 14:27
Hellvardzie może ten linki Ci pomoże trochę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojsko_polskie_w_%C5%9Bredniowieczu http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojsko_polskie_w_okresie_rozbicia_dzielnicowego (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojsko_polskie_w_okresie_rozbicia_dzielnicowego) :) Rycerstwo polskie rodziło się właśnie w tym okresie mimo trudnej sytuacji społeczno-politycznej i najczęściej było skupione przy książętach jako elita. :)

bronkiszot
05-05-2014, 15:12
HellVard jeżeli uważasz że temat jest do ogarnięcia i nie zajmie to zbyt wiele czasu to ja zdaje się na Ciebie :) i oczywiscie służę pomocą powiedz tylko ile to może zajac- tydzień dwa czy miesiac

Marat
06-05-2014, 03:46
Cholera, enty raz wgrywam wszystko i cały czas mnie wywala w bitwach, a po najechaniu na ikonę jednostki przy wielu wyskakuje mi "unlocalised placement test". Swoją drogą gdzie jest log, bo bym wstawił a nigdzie nie mogę znaleźć?

Araven
06-05-2014, 07:06
Musisz utworzyć katalog logs w głównym Bellum, tam będą logi.
Masz BC 6.3
Megasubmoda V
Submoda Exara
i dopiero submoda HellVarda?
Po instalacji każdego elementu z w/w zagraj kilka tur i wyłącz kompa.

Wonsz
07-05-2014, 15:42
HellVard jak pytałem się Aramegila kiedyś czy doda jeszcze może jakieś jednostki( dawno, submod nie był jeszcze w Megasubmodzie, chyba w ogóle go tam nie było) to mówił, że limit 500jednostek został już wykorzystany i nie ma zbytnio szans by dodać coś nowego bez usuwania tego starszego.

HellVard
07-05-2014, 15:51
No to masz jakieś nieaktualne informacje, bo jest jeszcze miejsce na 8 jednostek ;) Ale raczej nie będę nic dodawał, po prostu podmienię Pancernych.

Paweł-K
08-05-2014, 20:42
No to masz jakieś nieaktualne informacje, bo jest jeszcze miejsce na 8 jednostek ;) Ale raczej nie będę nic dodawał, po prostu podmienię Pancernych.

No dobrze, ale kiedy ? :P

HellVard
08-05-2014, 21:13
Przykro mi, ale na razie żadnych postępów. Póki co zmagam się z awarią komputera, nawet internetu nie mogę zbyt długo w spokoju przeglądać, system ciągle się zawiesza. Ruszę z robotą jak naprawię ten złom ;)

Paweł-K
15-05-2014, 10:09
Hello :) I jak sytuacja ? ;)

Paweł-K
17-05-2014, 23:08
Cisza tu jak makiem zasiał. :rolleyes:

HellVard
18-05-2014, 14:00
Przepraszam za brak informacji przez dłuższy czas. W końcu jakoś doprowadziłem kompa do stanu używalności ;) I mam już pomysł na podmianę Pancernych, model pochodzi z MXL i to też robota trashing_mad'a http://pl.tinypic.com/usermedia.php?uo=fNkd6hpTbcNiGcXJfbAi2Ih4l5k2TGxc# .U3iuGtJ_uWk Pozostaje jeszcze kwestia nazewnictwa tej jednostki. Rycerze Piastów/Piastowskie Rycerstwo? Może macie jakieś własne pomysły?

Araven
18-05-2014, 14:36
Może Piastowscy Pancerni?
Albo Pancerni Piastów?

Wonsz
18-05-2014, 14:57
Lekko bym poprawił w tej jednostce wygląd tej kolczugi i przeszywanicy- A co do nazewnictwa to jestem za pomysłem żeby nazwać ich "milites nobiles" ,ewentualnie giermkowie.

HellVard
18-05-2014, 14:58
Pancerni pod Cedynią walczyli ;) I później wespół z husarią :) Giermkowie w ogóle nie pasują, milites nobiles już lepiej, choć trochę bez sensu nazywać jedną jednostkę w łacinie, gdy wszystkie mają polskie nazwy. I co byś w kolczudze poprawił?

Wonsz
18-05-2014, 21:52
Przepraszam, chodzi mi tu o hełmy oraz osłonę kolczą twarzy ,no i przeszywanice ,która wygląda dziwnie. O ile pamiętam "milites nobiles" oznacza rycerz pasowany więc może to.Może poczet rycerski?

Paweł-K
23-05-2014, 21:05
I jak tam ze stanem gotowości bojowej naszych wojaków ?? :F

HellVard
23-05-2014, 22:24
Słabo, oj słabo. Krótko mówiąc, żadnych postępów nie uczyniłem :) Niestety po poprzedniej awarii mój komp był sprawny tylko 2-3 dni, później miałem jeszcze większe kłopoty i w końcu musiałem sformatować system. Oczywiście wszystkie potrzebne dane sobie zachowałem, ale żadnych narzędzi nie mam, muszę od nowa wszystkie programy pościągać. Przez użeranie się z awarią ochota też mi trochę przeszła :p Nie wiem, kiedy wydam tą aktualizację, ale postaram się zrobić to jak najszybciej. I jaką nazwę tych podmienionych Pancernych proponujecie? To właśnie modyfikacja plików tekstowych wymusza nową kampanię, modele i tekstury można sobie potem dowolnie zamieniać, pod warunkiem zachowania starych nazw plików.

Araven
23-05-2014, 22:28
Piastowskie rycerstwo
Rycerze piastowscy

Trzymam kciuki, za zakończenie prac.
Pykam w Mosa 1.6.2 czekając az będzie ten Twój submod do Bellum.

Araven
30-05-2014, 13:33
I jak tam submod?

Wonsz
31-05-2014, 11:32
Czy jest jakiś pliczek, który zwiększa ilość jednostek w oddziale? Mam skale jednostek ogromną ,ale mi jeszcze mało :).

K A M 2150
31-05-2014, 12:20
Kiedys chyba wydalem taka wersje, ale Widocznie przepadla. Jutro przeszukam kompa, moze gdzies mam.

Paweł-K
02-06-2014, 12:05
Rozumiem, że przez awarię kompa Hellvarda tak masakrycznie długo opóźniły się prace, ale mam nadzieję, że są postępy. :D

Paweł-K
06-06-2014, 07:22
Co słyyychaaać ?? ! :)

Araven
06-06-2014, 08:13
Trochę dziwna sytuacja, od dłuższego czasu submod był na ukończeniu, a tu brak jakichkolwiek informacji. Awarie się zdarzają, sam taką miałem niedawno. Mam jakąś wcześniejszą wersję submoda HellVarda, ale nie gram, czekając na ostateczną.
Ale jak to się dalej tak będzie przedłużać, raczej zrobię reinstall i wrócę do Megasubmoda V z submodem Exara.
Jakieś info od Autora, mile widziane.

HellVard
07-06-2014, 22:50
Przepraszam za brak wiadomości, po prostu nie miałem do tego głowy. Wydawało się, że naprawiłem awarię mojego pc, ale problem powrócił, póki co cały czas spędzony na kompie wykorzystywałem na szukaniu źródła tego nieszczęścia :) Wszystkie pliki mam zachowane, nic nie straciłem, ale w związku z ww. trudnościami żadnego postępu nie wykonałem. A kiedy dokonam? Nie mam pojęcia, spróbuję jeszcze przez jakiś czas poszukać przyczyny na własną rękę, jak nic nie wymyślę, będę zmuszony oddać maszynę do serwisu.
@Araven
Ale po cóż miałbyś robić reinstall? Skoro masz mój aktualny submod, to masz i exara :)

Paweł-K
08-06-2014, 00:09
Dzięki i powodzenia :)

Araven
09-06-2014, 07:33
Spoko działa, fajnie wygląda, wrzuciłem łatkę na polskich możnych też, by miotali oszczepami.Nie sprawdzałem wszystkich ulepszeń, ale powinno być ok. Dobra robota ikonki jednostek, też fajne.

sadam86
09-06-2014, 10:04
Ja rozegrałem na tym rosterze z możnymi jako oszczepnikami 300 tur Bizancjum, a Polską jako wiernym sojusznikiem i crashy nie było:)

Araven
09-06-2014, 11:01
Ok dzięki. Zagram sobie kampanię, za jakiś czas. Czyli submod HellVarda jest ukończony i działa.

sadam86
09-06-2014, 11:16
Co do ukończenia to chyba jeszcze trochę, z tego co przewija się w wątku HellVard tworzy jeszcze jakieś zmiany ale to potrwa. Obecna wersja za to jest stabilna i grywalna, więc można pykać.

Araven
09-06-2014, 11:44
Racja, źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że obecna wersja z posta nr 1 jest stabilna i ukończona. HellVard myśli nad ulepszeniami, ale problemy z kompem, mu to na razie uniemożliwiają.

Paweł-K
20-06-2014, 22:48
Jak Twój komputer Hellvardzie ?

exar
21-06-2014, 10:50
Hellvardzie jakich programów używasz do edycji modeli? Chciałbym katafraktom zmienić uzbrojenie z oszczepu i włóczni na uzbrojenie identyczne jakie mają Athanatoi, strażnicy cesarza czyli kopie i buzdygan.

szymczak69
22-06-2014, 22:32
Które pliki lub foldery musiałbym zachować z starszej wersji, aby zostawić sobie roster spieszonych pancernych?
W "kominiarach" wyglądają lepiej

Wonsz
23-06-2014, 09:39
Ja bym wolał żeby to był Twój awatar Szymczaku69 :)

szymczak69
23-06-2014, 22:25
Ja bym wolał żeby to był Twój awatar Szymczaku69 :)
Czyli odpowiedź brzmi nic z tego nie podpowiem Ci ;p

Wonsz
23-06-2014, 22:46
Ano nie podpowiem, bo znam się na tym tak dużo że aż wcale :P.

HellVard
24-06-2014, 08:48
Wkrótce będę miał już sprawny komputer i będę kontynuował pracę nad submodem. Może wyłapaliście w tzw. międzyczasie jakieś dodatkowe błędy do naprawienia?

Araven
24-06-2014, 11:06
Ok. Fajnie, jak możesz odpowiedz na pytanie szymczaka69 z poprzedniej strony i mam nadzieję uwzględnisz minipatch Exara z dzisiaj.

Paweł-K
24-06-2014, 16:27
Pewnie, że fajnie bo już rycerze rdzewieli a Hammeraita nie mają. :F;D
http://www.youtube.com/watch?v=BJp_6ap1V_I
Dzięki HellVardzie. :)

HellVard
24-06-2014, 17:58
@Paweł-K
Podziękujesz, jak kolejną wersję wydam ;)

@szymczak69
Nie jestem pewien, które pliki musiałbyś zachować, potrzebujesz plik battle_models z MegaSubmodaV bez mojej modyfikacji, żeby je sprawdzić.

Wonsz
24-06-2014, 17:58
Ta reklama zawsze mnie niszczy :). Aha, Hellvardzie mam pomysł co do kolczugi u polskich rycerzy\pancernych\możnych (wedle uznania). A mianowicie warto by było wykorzystać tekstury rycerzy normandzkich z moda "The Last Kingdom". ;)

HellVard
24-06-2014, 19:30
A na cóż mi same tekstury? Musiałbym użyć także ichniejszego modelu, żeby pasowały ;) No i rycerze normandzcy niespecjalnie się nadają na polskich możnych.

Wonsz
24-06-2014, 19:36
A na podstawowy pancerz polskich rycerzy?

HellVard
24-06-2014, 20:06
Nie :) Nie wydziwiajmy, aktualny model nie jest super historyczny, ale póki co najodpowiedniejszy.

Wonsz
24-06-2014, 20:20
Można wiedzieć co zostało uchwalone w kwestii zmian, co zamierzasz zaimplementować w końcu, itd...?

HellVard
24-06-2014, 20:29
A bo ja wiem :) Jak przyjedzie komp to zorientuję się, co jest jeszcze do zrobienia, długo nie pracowałem nad submodem i trochę wyleciało mi z głowy ;)

szymczak69
24-06-2014, 21:19
Pewnie chodzi o pliki polish nobles ale które dokładnie plus ulepszenia to nie wiem. Raczej sobie odpuszczę, z Twoim submodem Hellvard i Exara jak dorzuce stare pliki to narobię takiego bajzlu , że nie będę wiedział co do czego przyłożyć:D Przełknę to. Mimo wszystko dzięki za odzew;)

HellVard
24-06-2014, 22:19
Stare modele są na swoich miejscach, wystarczyłoby podmienić wpisy tej jednostki w moim pliku battle_models na te z MS5 ;)

szymczak69
25-06-2014, 15:41
Stare modele są na swoich miejscach, wystarczyłoby podmienić wpisy tej jednostki w moim pliku battle_models na te z MS5 ;)
Ah tak ale w kwestii podmiany wpisów nie jestem tu autorytetem. Jeszcze nie ściągnąłem twojej wersji moda więc który wpisy konretnie to nie wiem.
Jeżeli za spieszonych pancernych odpowiadają polish_nobles mógłbyś mi podać w spoilerze który to wpis w twoim battlemodels jest ? Te wpisy które zamieniłeś ze starszej wersji, to jest chyba drugie ulepszenie pancerza.

HellVard
25-06-2014, 16:27
Zmieniłem wszystkie :) Po prostu zaznacz całe wpisy polish_nobles, polish_nobles_ug1 i polish_nobles_ug2 w batlle_models z MS5 i zamień je z tymi w moim pliku, identycznie zrób ze spieszoną wersją, czyli dismounted_polish_nobles, itd. No i zainstaluj też patcha na możnych z oszczepami.

HellVard
28-06-2014, 18:54
Słuchajcie panowie, zrobiłem "przesiadkę" na win 7 i nie mogę teraz robić screenów z gry. Na XP używałem po prostu klawisza PrintScreen, ale teraz po użyciu go zamiast obrazu gry, robi mi się obraz przeglądarki, albo samego Painta. Jakieś pomysły, co zrobić z tym fantem?

K A M 2150
28-06-2014, 18:57
Fraps lub Dxtory :D

HellVard
28-06-2014, 19:17
Dzięki Kam, zapomniałem, że jest taka funkcja we Frapsie ;)

Screeny pancernych, modele pochodzą z moda MXL, póki co nie mam dla nich żadnego ulepszenia
http://pl.tinypic.com/usermedia.php?uo=fNkd6hpTbcOodCVlngI7x4h4l5k2TGxc# .U68F4Pl_tBQ
http://pl.tinypic.com/usermedia.php?uo=fNkd6hpTbcMcCVt51liC5oh4l5k2TGxc# .U68Gqvl_tBR

Araven
29-06-2014, 07:48
To niech będą bez innej tekstury ulepszenia, daj im 2 poziomy ulepszenia ale będą wyglądać tak samo. Akurat pancerni z Bellum są fajni z oryginału i też nie mają innej tekstury ulepszenia.

Araven
02-07-2014, 09:05
Dobra jak tam sytuacja? Ogarnąłeś temat kompa i submoda HellVard. Bo trwa to już długo, mam nadzieję, że finał blisko.
Plan jest taki, że jak skończysz Exar dokona kilku poprawek animacji i innych.

exar
02-07-2014, 12:03
Jeśli chodzi o mojego patcha z nowymi pomysłami to już go skończyłem, mogę go nawet wstawić do pobrania. Jak hellvard ukończy swojego submoda to ja wtedy dopasuje go pod mojego.

HellVard
02-07-2014, 20:00
A jakich konkretnie poprawek, co dopasować? Kompa ogarnąłem, ale muszę jeszcze ogarnąć wolny czas ;) Dzisiaj skończyłem oba poziomy Kopijników i 2 ulepszenie rycerzy, poprawiłem też nazwy.

Araven
02-07-2014, 20:18
Jak skończysz submoda dla Polski, Exar poprawi jeszcze kilka rzeczy, w tym złe animacje części jednostek z oryginalnego Bellum.
I wtedy oba Wasze submody + poprawki Exara będą kolejnym etapem w rozwoju polskiego Megasubmoda.

Wonsz
02-07-2014, 20:22
Araven, a może dodacie jeszcze utwory? Wina ni widu ni słychu a to on się zajmował chyba sprawą soundtracku. Wypadałoby też zwiększyć skalę jednostki, bo jak słusznie zauważyłeś ten plik Kama nie działa w połączeniu z submodem HellVarda i Exara.

HellVard
02-07-2014, 20:40
Zwiększenie skali to nic trudnego, jednak jest to trochę czasochłonne, bo trzeba to zrobić dla każdej jednostki z osobna, przykro mi, ale ja się tym nie zajmę ;) Najlepiej byłoby po prostu namówić KAMa, jeżeli to faktycznie takie potrzebne.

Wonsz
02-07-2014, 20:42
Mógłbym to zrobić, ale ktoś by musiał mi odpowiedzieć na pytanie w temacie do tego utworzonym.

HellVard
02-07-2014, 21:06
W takim razie sprawdź go jeszcze raz ;)

K A M 2150
02-07-2014, 21:34
Wystarczy dodać nowe jednostki do mojego pliku i wszystko będzie działać ;)

Araven
03-07-2014, 14:32
Osobiście nie umiem dodawać nowej muzyki.
Wszystkie jednostki powinny być większe np. o 50%, ale maks 250 w piechocie. By balans zachować.
Tylko silne kompy to uciągną. Ja bym to sobie darował.

Wonsz
03-07-2014, 18:11
Bellum i tak już wymaga mocnych kompów, sam pisałeś, przy modach rozmachu Bellum Crucis wymagany jest mocny PC, ja mam bardzo słaby :P, a De Bello Mundi działa mi szybko przy bitwach 6000-6500 na ultra ustawieniach skali jednostek.

W przeciwnym razie zawsze można zmniejszyć skale jednostek.

Paweł-K
07-07-2014, 22:53
Co tam ?? :)

Araven
08-07-2014, 08:41
Mam podobne pytanie do Kolegi, jak tam sytuacja z submodem?

HellVard
09-07-2014, 20:05
Powoli do przodu ;) Powinienem skończyć w tym tygodniu.

Wonsz
10-07-2014, 20:20
http://speedy.sh/Brjc5/export-descr-unit.txt Tutaj link na więcej ludzi w oddziałach (wersja pre-alfa, nie znam się zbytnio na balansie, wzorowałem się na DBM).
Wersja pod submod Hellvarda i Exara.

HellVard
13-07-2014, 16:26
Z przyjemnością ogłaszam, że właśnie zakończyłem prace nad patchem do mojego submoda, miejmy nadzieję, że już ostatnim ;) Paczka zawiera poprawione nazwy polskich jednostek, nowe modele dla rycerzy piastów, dla ulepszeń polskich rycerzy i dla kopijników. Po rozpakowaniu zawartość wrzucić do głównego folderu Bellum i nadpisać wszystko. Mam nadzieję, ze nie zapomniałem o jakimś pliku ;)

Link: http://87879.file4u.pl/download/5270713/bc_patch_www.file4u.pl.rar

Wonsz
13-07-2014, 16:33
Ale kretyn ze mnie, czemu nie poczekałem ze zwiększeniem ilości luda w oddziałach... o.O. No nic, już pobieram, cieszyć oczy wciąż fenomenalną grafiką Medka 2 czas zacząć :).

Paweł-K
13-07-2014, 20:50
Super, cieszę się, że Hellvard dotrzymał słowa. Bo Krzyżaki już się szykują na 15 lipca :F

Araven
13-07-2014, 21:15
Ok. Super i dzięki, czyli patcha instalujemy na tą łatkę z polskimi możnymi rzucającymi oszczepy tak?
EliminatorT poczekaj, aż exar poprawi parę rzeczy z tymi swoimi zmianami.

Wonsz
13-07-2014, 21:21
Na moje szczęście, HellVard nie ruszał EDU.

HellVard
13-07-2014, 23:03
Hm, nie wiem, czy czasem nie będzie trzeba jeszcze raz zainstalować łatki z oszczepami dla możnych po instalacji najnowszego patcha, daj znać Araven czy musiałeś to zrobić ;) Prace nad tym submodem przeciągnęły się mocno i już nie pamiętam, czy łatka dla możnych jest kompatybilna z najnowszą.

Araven
14-07-2014, 10:49
Ogólnie dobra robota, sprawdzałem w bitwie tylko jednostki wczesne.
Nie działają animacje rzucania oszczepami dla ulepszonych polskich możnych i konnych możnych tych z oszczepami miotanymi.
Piesi ulepszeni polscy możni stoją jak słupy soli nie walczą nawet wręcz.
Wgrałem najnowszy patch na poprzednią wersję z patchem na możnych z oszczepami. Najnowszy patch ich zepsuł. Nie wolno wg mnie wgrać patcha z możnymi na najnowszego bo znikną zmiany w battle_models jakie wprowadził najnowszy patch.


Dopóki tego nie naprawisz to w Bellum dalej nie pogram.

Wonsz
14-07-2014, 11:10
Polscy rycerze, po 2 ulepszeniu, mają całe czarne tarcze.

HellVard
14-07-2014, 11:53
Konni czy piesi? A może jedni i drudzy?

Wonsz
14-07-2014, 12:04
Jak na razie sprawdzałem kawalerie.

HellVard
14-07-2014, 20:05
No i? Sprawdziliście już wszystkie jednostki?

Wonsz
14-07-2014, 20:20
Piechota też. Nie mam problemu takiego jak u Aravena, ale to pewnie dlatego, że ja grałem na wersji bez oszczepów.

HellVard
14-07-2014, 20:50
A są jakieś problemy z innymi jednostkami, sprawdziłeś już wszystkie nowo dodane?

Wonsz
14-07-2014, 21:34
Z resztą nie ma problemów.

Araven
17-07-2014, 10:37
I jak tam? są jakieś nadzieje, że naprawisz tych polskich możnych z oszczepami?

HellVard
17-07-2014, 20:50
Araven, zaraz zmontuję Ci patcha, tylko proszę by ktoś sprawdził czy ta łatka naprawia problem z rycerzami 2 poziomu http://87879.file4u.pl/download/5276774/unit_models_www.file4u.pl.rar (rozpakować i wrzucić do folderu data Bellum)

Ok, oto patch na Możnych z oszczepami, instalujemy go na ostatniego patcha + powyższą poprawkę. Proszę szybko dać mi znać, czy wszystko w porządku i zmontuję to w jedną paczkę. http://87879.file4u.pl/download/5276794/noble_patch_www.file4u.pl.rar (wrzucamy do głównego folderu BC)

Paweł-K
17-07-2014, 21:09
A ja grzecznie proszę :P, jak już wszystko będzie gotowe, aby pogrupować wszystkie pliki w pierwszym poście w odpowiedniej kolejności wgrywania. :D

HellVard
17-07-2014, 21:10
Jasne, zaktualizuję link do całej paczki w pierwszym poście, jak tylko dacie znać, że jest już ok ;)

Araven
18-07-2014, 10:12
Stoczyłem kilka bitew, na różnych ulepszeniach. Wszystko działa, tarcze ok. Możni rzucają oszczepami teraz i walczą prawidłowo.

Postuluję za opracowaniem wersji jednolitej z możnymi rzucającymi oszczepami, bo różnej jazdy walczącej w zwarciu mamy wiele. Konni oszczepnicy zaś to tylko 1 jednostka, unikatowa. Piesi możni podobnie.
Poza tym 1 wersja ułatwi prace Exarowi, poprawa animacji niektórych i inne. a tak będą 2 plik unit tak?

Wonsz
18-07-2014, 10:31
I tak najczęściej nie zdążą rzucić te oszczepy. Ja natomiast uważam, że powinno pozostać jak jest :).

HellVard
18-07-2014, 15:56
Zaktualizowałem linki na pierwszej stronie, paczka nie wymaga żadnych innych patchów, chyba, że ktoś chce Możnych z oszczepami. Nie będę wprowadzał jednolitej wersji, gdyż zdecydowana większość użytkowników opowiedziała się w ankiecie za lansjerami, a na razie mamy demokrację, więc głos ludu należy uszanować ;) Chciałem również, żeby nasz polski rooster był choć odrobinę bardziej historyczny, a szlachta z oszczepami to już trochę nie ta epoka. Nie wiem, co konkretnie exar chce zmieniać, ale ewentualne późniejsze poprawienie tego patcha to kwestia kilku czy kilkunastu minut roboty.

Araven
18-07-2014, 16:41
Czy instalacja pakietu podstawowego sprawi, że obecni możni z oszczepami staną się lansjerami?
Exar ma zmienić niektóre nieprawidłowe animacje, część jednostek ma złe animacje. W export_descr_unit to się chyba zmienia, a teraz są 2 takie pliki. Jeden w pakiecie podstawowym i drugi w patch na możnych z oszczepami.

HellVard
18-07-2014, 17:31
Tak, podstawowy pakiet zawiera możnych z lancami. Animacje zmienia się w battle_models, wystarczy później w zmienionym przez exara pliku podmienić wpisy możnych na te z patcha i po kłopocie ;)

exar
19-07-2014, 21:54
Korzystam obecnie z uroków lata i trzymam się daleko od komputera. Jednak po powrocie pogrzebie w obu modach tak by scalić to wszystko w jedno jak zaproponował Araven.

@EDIT

zabrałem się za scalanie modów. Pobrałem paczkę z pierwszej strony i po rozpakowaniu mam tylko foldery unit_models, ui i text. Folder data waży 53,3 MB po rozpakowaniu. Tak ma być, czy mi się coś źle pobrało?