Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Gigantyczne lagi podczas bitwy



Yari
27-04-2014, 10:54
Witam , mam problem który prawdopodobnie dotyczy tylko oblężeń.
Podczas takiego oblężenia , mniej więcej po 15 minutach , zaczynają pojawiać się z minuty na minutę koszmarne lagi , dosłownie klatkuje obraz co sekunde , kamera i menu i wszystkie opcje działają normalnie , sprawdziłem frapsem i pokazuje 30-50 klatek na,a mimo to ekran skacze co sekunde.
Gram na najwyższych detalach z największą liczbą jednostek ( bitwa 5000-5000 ).
Komputer :
i5 4670k
8gb ramu
radeon r9 270x
windows 8.1 64 bit
najnowsze sterowniki ati 14.4


PS: obniżenie detali nawet do minimum nic nie daje.

Aracz
27-04-2014, 12:20
Zmniejsz rozmiar jednostek, i zobacz, czy na mapie strategicznej/największym oddaleniu też ci laguje.
Możliwe że po prostu komputer nie nadąża odtwarzać animacji wszystkim jednostkom w bitwie, kiedyś tutaj na forum też ktoś miał podobny problem.

Yari
27-04-2014, 12:41
Na maksymalnym oddaleniu również laguje , osobiscie nie sądzę by komputer nie wyrabiał bo przy bitwach w polu z dwukrotnie wieksza liczbą jednostek spokojnie daje radę. Problem dotyczy chyba tylko oblężeń nabrzeżnych miast . I powtórzę , przez pierwsze 15 minut jest idealnie , do tego fraps przy lagowaniu pokazuje około 40 klatek jak w każdej innej bitwie.

Aracz
27-04-2014, 13:23
Pokazuje 40 klatek bo jest 40 klatek. Jest problem z odtwarzaniem animacji. Może to przez dodatkowy render budynków w mieście.
Chyba można zmniejszyć jakość modeli budynków, zobacz, czy to zadziała.

+ Gem Mod powinien tutaj pomóc.

kirlan
27-04-2014, 18:25
Wygląda że wiesza się na obliczeniach zachowania "żołnierzy" - to robi CPU a nie graficzna - odchudź system operacyjny, dołóż RAM + to ze zmniejszaniem liczby żołnierzy w oddziale -jak wyżej ; problemów z budynkami też bym nie wykluczał.

Shay Ruan
27-04-2014, 18:42
Ale z tego co pamiętam to nie wina sprzętu tylko CA, która wprowadziła jakieś limity w animacjach.

kirlan
27-04-2014, 19:16
Pytanie brzmi: czy te limity obejmują obliczenia tylko wyglądu czy także obliczeń zachowania : gdzie jest poszczególny żołnierz w jakie interakcje z otoczeniem wchodzi itd, w KAŻDYM razie zmniejszenie ilości łbów w oddziale powinno pomóc.

Yari
27-04-2014, 19:48
Zmniejszenie wszystkich detali do minimum nic nie daje. Zmniejszenie liczby wojska niezbyt wchodzi w grę , bo kampania w toku i troche zburzy to balans. Zresztą tak jak mówiłem , bitwy w polu i oblężenia miast w głębi kontynentu ( z wiekszą liczbą jednostek ) nie powodują tego problemu . Z tego co czytałem na zagranicznych forach to jest jakiś bug lub tak jak pisze Shay Ruan (http://forum.totalwar.org.pl/member.php?6234-Shay-Ruan) jakieś limity w animacji.

[IG] Misiak
11-06-2014, 10:21
Jeśli ktoś znajdzie sposób by wyłączyć tę idiotyczną funkcję wprowadzoną przez CA to dajcie znać. Zróbcie sobie test: podczas rozgrywania bitew przełączcie upływanie czasu na spowolnione i ponownie na normalne. Zauważycie, że przez kilkanaście ładnych sekund nie ma problemu z animacjami. U mnie to dowiodło, że komputer spokojnie da radę uciągnąć to, co według CA nie jest do uciągnięcia. A limity są założone bez sensu