-
Wojsko Polskie - sprzęt, rozwój, perspektywy
http://www.altair.com.pl/start-3459
Cytat:
Jest to kolejna partia Beryli zakupiona w tym roku, pierwsza obejmowała 1912 karabinków wz. 96 (patrz: Zamówienia w MON – omówienie). W ramach nowego kontraktu Fabryka Broni ma dostarczyć 4490 karabinków automatycznych wz. 96 Beryl (3530 dla Wojsk Lądowych, 91 dla Sił Powietrznych oraz 869 dla Dowództwa Garnizonu Warszawa), 607 subkarabinków wz. 96 Mini Beryl (520 dla Wojsk Lądowych, 87 dla Żandarmerii Wojskowej), 15 karabinków wz. 96 Beryl-szkolny oraz 24 karabinków wz. 96 Beryl-przekrój. Tym samym całkowita liczba zamówionych w 2009 przez Wojsko Polskie karabinków automatycznych wz. 96 przekroczy 7 tysięcy, co jest największym jednorazowym zakupem tej broni od chwili jej wprowadzenia do uzbrojenia w 1997
-
Re: 5000 nowych Beryli dla WP
Nie znam się dobrze na broni strzeleckiej - nadaje się ten Beryl do czegoś w ogóle ;) :?: Jak się prezentuje w porównaniu z tym, co mają na uzbrojeniu sąsiedzi :?:
-
Zmodernizowany Beryl(a takie zakupil MON) jest calkiem calkiem.
-
Lepiej jak by kupili kałachy.
-
Ale przeciez Beryl to zmodernizowany kalach.
-
Nie ma to jak wypowiedź człowieka mającego pojęcie w temacie. W każdej dyskusji o broni znajdzie się taki, co powie że KAŁACH NAJLEPSZY.
Zwracam honor, jeśli to była ironia.
Ogólnie to ciekawy news, ale pytanie - te Beryle zastępują starsze typy karabinów? I w jakim stopniu są przystosowane do standardów NATO, tzn tylko amunicja, czy celowniki/magazynki też? Bo już się w tym nie orientuję.
-
Amunicja i szyny(Mil-STD-1913). Magazynki niestety niekompatybilne z tymi od M-4 M-16. Ogólnie wyciągnięto wnioski z eksploatacji na misjach. Jestem ciekaw jaka będzie jakość wykonania, mam nadzieje że się poprawili.
-
Tak, Beryle zastepuja starsze typy karabinow.
BTW wiecie ze za rzadow PiSu zamowiono zero Beryli :?: Mimo ze Beryl jest w produkcji od '97. Oczywiscie znajda sie ludzie ktorzy dalej beda twierdzic ze to PO niszczy WP.
-