Temat został edytowany, a posty wydzielone z tematu ogólnego przez KLAssurbanipal
O tym DLC
- Ogromna nowa mapa kampanii
- Nowa frakcja „Ekspedycja”, z nowymi opcjami rozgrywki
- 5 grywalnych frakcji z dodatkowymi nowymi jednostkami, technologiami i budynkami
- Dramatyczna, fabularna kampania
Informacje o tej zawartości
Mamy rok 533. W ciągu ostatniego wieku, cesarstwo zachodniorzymskie zostało zmiecione z powierzchni ziemi.
Ostatni bastion rzymskiej chwały wciąż jednak trwa w Cesarstwie Bizantyńskim na wschodzie. Ta, wciąż licząca się siła, marzy o odzyskaniu dawnej potęgi.
Cesarz Justynian wie, że pozostała mu jeszcze jedna desperacka szansa – ambitna i niebezpieczna wyprawa w celu odzyskania swej własności. Zamierza przejąć z powrotem zachodnie ziemie, zanim wszechpotężny Rzym na zawsze przejdzie do historii. To tytaniczny wysiłek, gdyż w całym basenie Morza Śródziemnego kwitną królestwa barbarzyńskie. Tylko jeden człowiek będzie zdolny do poprowadzenia takiej wyprawy.
To były członek straży przybocznej swego ojca i bohater bitwy pod Darą, który bezwzględnie rozprawił się z powstańcami Nika.
Belizariusz jest ostatnią nadzieją umierającego imperium, ostatnim z prawdziwych Rzymian.
Niepowtarzalna kampania i nowa mechanika rozgrywki
Pakiet Kampanii Ostatni Rzymianin to epickie rozszerzenie Total War: ATTILA, zawierające fabularną, podzieloną na misje kampanię, rozgrywającą się na niezwykle szczegółowej mapie kampanii, skupionej wokół basenu Morza Śródziemnego.
Doświadczeni gracze w Total War będą mogli wcielić się w postać Belizariusza i poprowadzić jego rzymską ekspedycję w celu wyrwania utraconych terytoriów Rzymu z rąk dzikich, wrogich hord.
Chęć wypełnienia obowiązku wobec cesarza Justyniana przedstawiona jest w serii nowych wydarzeń fabularnych i misji. Cesarz, cesarzowa i twoja własna żona, Antonina, pożądają twej uwagi i proszą o realizację często sprzecznych ze sobą celów. Wypełnienie tych zadań dostarczy ci żołnierzy i zaopatrzenia, ale narażenie się niewłaściwej osobie znacznie osłabi niezwykle wrażliwą ekspedycję.
Możesz też ogłosić niepodległość i spróbować odbudować cesarstwo zachodniorzymskie pod własnymi sztandarami, poszukując chwały i nieśmiertelności z dala od dworu w Konstantynopolu.
Czy będziesz wierny wizji Justyniana, przewidującej wyrwanie Rzymu z rąk barbarzyńców? A może wytyczysz własną ścieżkę i ogłosisz się cesarzem zachodu?
Mapa kampanii Ostatni Rzymianin to ogromny i szczegółowy obraz zachodniej Europy w 533 roku – w sumie 35 prowincji i 100 regionów, w tym Włochy, Afryka Północna, Hiszpania i Francja.
The Ostrogothic Kingdom has succeeded where the Romans failed. The Battle of Ravenna in AD476 - Rome's final humiliation - signalled the ignoble end of its Western Empire. In its place was the Kingdom of Italy, helmed by the victorious Germanic general, Flavius Odoacer. However, although he was officially recognised by the Eastern Emperor Zeno as 'patrician', Imperial favour is fickle and Odoacer eventually came to be considered a rival claimant to the throne.
As such, by AD488 the Ostrogothic king, Theoderic, had been contracted to depose and supplant him as the Emperor's man in Italy. After four years of war, Theoderic emerged victorious and in AD493, after murdering Odoacer at a banquet, assumed control of all Italy. He ruled benevolently, becoming a patron of the arts and architecture and subsuming much of the Western Empire's administrative infrastructure into his own kingdom. However, Theoderic's death in AD526 destabilised the Ostrogothic Kingdom, as his grandson - still a child - ascended to the throne under the regency of his mother, Amalasuntha. Eventually, she appealed to the new Eastern Emperor, Justinian, to intervene. Her subsequent murder by rivals has given Justinian the 'casus belli' - literally the 'case for war' - he needs to reconquer Italy and reclaim the ancient seat of Imperial power.
The future of the Ostrogothic Kingdom remains uncertain - the Romans encroach with vengeful determination - and so the current incumbent must be wary if he is to retain control. However, the Ostrogoths seized this wealthy land through much skill and spilled-blood - no man, Roman or otherwise, will wrest it from their iron grasp without a fight!
One of several confederations of warlike Germanic tribes that spilled across the River Rhine from Germania during the Migration Period, the Franks have wasted little time in taking advantage of their situation.
Amidst the collapse of the Roman Empire in the West, they fought as foederati for the Romans in exchange for land in Gaul, and by the end of the 5th century AD there were many petty Frankish kingdoms across northern Gaul. Eventually, Tournai, under Childeric I, rose to dominate the region with Rome’s help. However, his son, Clovis I, knowing that the Western Empire was all but dead, turned on and defeated the Romans at the Battle of Soissons around AD486, going on to unite the Franks as a single kingdom under his leadership by AD509.
Now, his four sons rule, with all the internal feuding and internecine plots that such arrangements entail. Yet the Frankish Kingdom is also strong without; Clovis’ fourth son, Theuderic, is poised to eclipse their neighbours – and one-time allies – the Burgundians, and to the south, the last foothold of the Visigothic Kingdom on Gaulish soil. There is also the question of the Ostrogoths, who flounder now that Theoderic the Great lies dead – their lands are ripe for the taking too, if Rome doesn’t get there first. Yet the noble blood of Childeric and Clovis flows through the king’s veins; he alone can unite his people; he alone will see the Franks become the sole power in Gaul, and beyond!
The Vandals have travelled far and fought hard to establish a new home for themselves in Africa. Initially, they were invited to the region by the Roman general Bonifacius who, when convicted of treason, chose to revolt instead of capitulate. However, the Vandals' journey from Hispania was long and, when they finally arrived, Bonifacius had regained the support of the Emperor and the court. Affronted by their flippant dismissal, the Vandals chose instead to attack. They captured Hippo Regius in AD430, before moving to establish themselves at Carthage in AD435. Geiseric, their leader, styled himself “King of the Vandals and Alans”, expanding his new kingdom to Sicily, Corsica and Sardinia, as well as securing his grip on Africa.
Although the destruction of lands and religious persecution tied them to their barbarian roots, the Vandals developed a civilised air, becoming great patrons of architecture and learning. Centres of education blossomed across the continent, producing several great academic figures. Rome tried many times to retake its lost lands, but catastrophic naval defeats at Cartagena and Cape Bon forced the Empire to dismantle its plans for invasion, which strengthened the Vandals’ position as the true power in Africa.
As the line of Vandalic kings progressed, a more lenient attitude towards Catholicism developed. However, this caused religious friction that undermined the kingdom, leaving rifts of dissent at the far reaches of the Vandal lands. Now they face both a political quandary and a revitalised Roman invasion under Belisarius. Yet the Vandals have halted the forces of the Empire many times before, and will once again see those who threaten their independence put to the sword!
By the end of the Migration Period the marauding Huns had been dispersed east of the River Danube and the peoples they displaced had mostly settled new lands in the west, at first with the permission of the crumbling Western Roman Empire but later attacking and capturing its possessions for themselves. For the Visigoths, this meant a kingdom that sat astride the Pyrenees, in both Hispania and Gaul, with their capital at Toulouse.
Since then, they have been at war with the highly-aggressive, expansionist Franks to the north, their Burgundian allies, and the Suebi in the northwest corner of Hispania. Now, in AD533, the only Gallic territory still under Visigothic control is the southern province of Septimania, under constant threat of attack from the Franks. Yet war has also raged away from the battlefield; much of the Visigoths’ trouble has been exacerbated by internal instability, and brothers have killed brothers for the throne. In addition, the Ostrogoths have had a controlling interest in the affairs of their neighbours and kin for some time, Theoderic the Great even installing his grandson, Amalaric as king in AD511.
Since his death, Theudis – Theoderic’s loyal swordbearer and a man of common birth - has been elected king, marrying a local noblewoman and treating the largely-Romanised population fairly and justly to strengthen his position at home, and raising an army independent of Ostrogothic influence. His goals are thus: to recapture the territory lost in Gaul to Clovis’ Franks and to consolidate the Visigoths’ holdings in Hispania, and if the Vandal Kingdom collapses under pressure from the Romans there may be land for the taking in northern Africa. Who knows, such things may even allow the Visigoths to control and dominate Mediterranean trade – making their kingdom far stronger than any before it!
After over a century of losses and defeats, culminating in the collapse of the troubled Western Roman Empire and the loss of Rome itself, the Eastern Empire is enjoying a period of growth. Justinian I - 'the Great' to his many admirers, and a man known for his grand ambition - has embarked upon a policy known as 'Renovatio Imperii'. Literally the 'Restoration of the Empire', its intention is to reverse Roman fortunes through a comprehensive reworking of the Empire's statutes and laws, a vast construction program in Constantinople, and, most ambitiously, the recovery of the Western Empire from barbarian hands.
North Africa has been controlled by the Vandals, who migrated south through Hispania, for almost one hundred years. Likewise, the Italian peninsula has been lost to the Empire since the last Western Emperor, Romulus Augustulus, abdicated - triggering a cataclysmic sequence of events culminating in the establishment of the Ostrogothic Kingdom, under King Theoderic. It is into this scene that the Roman general, Belisarius, has been injected - his task to reconquer all the Empire's former territories.
Since snatching victory from the jaws of defeat at the Battle of Dara, where he employed unconventional and ingenious tactics to neutralise the Persians whilst heavily outnumbered, Belisarius' reputation has been secure. As the highest-ranking officer in Constantinople, he was in command of Imperial forces when the Nika riots broke out in the capital, remaining steadfast and putting down the uprising with brutal efficiency. Now, Justinian has called on his most reliable general once again, and for no less a task than the complete reconquest of the West!
There is no better time - the Vandals are in political turmoil, their kingdom beset by rebellion, whilst the Ostrogoths face a dynastic crisis that greatly weakens their position. Belisarius is the man to capitalise on this weakness, and the only man who can restore glory to the troubled Roman Empire - an empire that has been overshadowed by its past for far too long!
Flavius Belisarius - Leader of the Roman Expedition
W kampanii Ostatni Rzymianin pojawia się pięć grywalnych frakcji – zupełnie nowa Ekspedycja Rzymska, ale także Ostrogoci, Wandalowie, Frankowie i Wizygoci. Każda frakcja posiada własne premie i nową pozycję startową w kampanii.
Królestwu Wandalów zagraża buntownicza Sardynia oraz nadciągające niebezpieczeństwo ze strony Rzymu. Królestwo Ostrogotów jest ograniczane przez swą królową, sprzyjającą Rzymowi i chcącą zawiązać niemożliwy do zrealizowania sojusz. Oba państwa chcą wzmocnić swoje granice i jak najbardziej skorzystać na bogatych i żyznych ziemiach Włoch. Wieści o Belizariuszu już do nich dotarły i wiedzą, że osaczone zwierzę będzie walczyło do samego końca.
Dla Franków i Wizygotów, powrót Rzymian to niepowtarzalna okazja. Oba królestwa dopiero się rozwijają, napędzane wigorem młodości i pragnieniem podbojów. To najlepsza chwila, aby zyskać coś dla siebie – pozostałe mocarstwa są zajęte konfliktami w odległej Afryce, a więc Europa pozostała odsłonięta – czeka na nowe, wspaniałe imperium, powstałe na popiołach Rzymu!
Pakiet Kampanii Ostatniego Rzymianina zawiera wiele nowych technologii i budynków.
Ekspedycja Rzymska zawiera znacznie zmodyfikowane drzewo technologiczne Rzymu, z 20 nowymi technologiami i zupełnie nowym drzewem budynków dla ekspedycji.
W przypadku ogłoszenia niepodległości, budynki ekspedycji zmieniają się na tradycyjny rzymski styl, lepiej pasujący do ambicji początkującego cesarza-uzurpatora.
Inne grywalne frakcje również zawierają nowe kombinacje technologii i budynków cesarstwa zachodniorzymskiego i barbarzyńców.
Hmm tego w sumie się nie spodziewałem. Fajnie, że coś się ruszyło, fajnie że to coś sporego ale nadal liczę na Słowian albo Sarmatów.
09-06-2015, 19:33
Gajusz Mariusz
09-06-2015, 19:45
Nezahualcoyotl
Po dluższym okresie DLCowskiej posuchy nareszcie jakiś deszczyk nam pokropił.Szkoda tylko że pominięto frakcje afrykańskie.Niemniej dodatek już się instaluje i mam nadzieję że wniesie nieco świeżości do rozgrywki Attila zważywszy że problemy z uruchomieniem gry zniknęły.Zaiste niezwykła zbieżność wydarzeń.
Niestety prowincje na mapie pozostają bez zmian a mogli by się zmusić na ich rozdrobnienie lub zmianę ich granic co by dość mocno zmieniło wygląd tej kampanii.Cofam jednak to co napisałem wcześniej gdyż są pewne zmiany w układzie granic regionów a tym samym i prowincji.Niewielkie lecz po dokładnej analizie mimo wszystko zauważalne.
Tak na marginesie przydałoby się więcej kolorów gdyż te szarobure i ciemne klimaty już mi się znudziły i wolałbym coś w nowej i żywszej szacie graficznej.
Czyli moje i Andrija spekulacje się potwierdziły ^^ Kupię na pewno wkrótce.
09-06-2015, 23:00
Gajusz Mariusz
Wpierw pomyślałem sobie: Rzymianie? Znowu masakra z sytuacją wewn. Ale ta "inna mechanika rozgrywki" zachęciła mnie ;)
10-06-2015, 01:45
Arroyo
[DLC] The Last Roman Campaign Pack
Ja liczę, że do multiplayer te jednostki będą dostępne. Na pewno podźwignęłoby to częstotliwość grania tymi nacjami na trybie multi.
10-06-2015, 04:47
kysiol89
Czyli raczej żadnych urozmaiceń dla kampanii głównej?
10-06-2015, 06:04
Ituriel32
Nie jestem zainteresowany, to dlc za bardzo kojarzy mi się z "Gniewem Sparty" choć wydaje się trochę lepsze (więcej jednostek). Kupię za jakiś rok.
10-06-2015, 08:28
Chaak
Zapowiada się fajnie, ale kupię na jakiejś promocji, bo od dłuższego czasu nie gram w Attylę. Szkoda tylko, że do głównej kampanii nic nie dostaniemy.
10-06-2015, 09:50
Gajusz Mariusz
Ja zazwyczaj dokupuję DLC na 4 corocznych cyklicznych promocjach wiosna-lato-jesień-zima na MUVE. Czyli dokupię najwcześniej jesienią-zimą. Latem planuję aktualne DLC do Attyli, bo oprócz "Normanów" których mam z preordera nie mam innych. A po kampanii Sasanidami, gdy po osiągnięciu wszystkich wymogów wielkiego zwycięstwa mam kręcącą się w nieskończoność klepsydrę, Attyla na razie jest zapomniany. A tak liczyłem na jakiś klimatyczny filmik, bo po pomniejszym był zajefajny. Katafrakci wdeptujący legionistów w piach.
Trochę jestem zasmucony. Nie bardzo mnie rajcują takie mini-kampanie. Dużo bardziej wolę "wczuć" się w to na dużej mapie. Do tego tutaj mamy te same nacje co w podstawce, trochę jedynie ulepszone. Szkoda! Liczyłem, że jak nawet kampania mnie nie usatysfakcjonuje to dodadzą jakieś grywalne frakcje w podstawce. Kupić pewnie kupię, ale żal będzie. Wiele DLC pewnie już nie wyjdzie, a jak nawet to długo będzie trzeba czekać, i tyle oczekujących kultur się pewnie nie pojawi... Mówię tutaj o Słowianach, Sarmatach, ludach Afryki, bliski wschód itd.
11-06-2015, 14:16
Arroyo
Oj tam, ważne, by taka kampania miała klimat. Mi się podobają takie małe kampanie, gdyż zwykle jest wg mnie lepiej i łatwiej zrobić kampanię na pewnym wycinku głównej mapy gry, okraszoną mnóstwem różnych miast i nacji. Tym bardziej, że nareszcie Ostrogoci są wzmocnieni, a i sama postać Belizariusza przyciągnie nowych fanów (w końcu potężny i znany generał na smyczy Justyniana ;) )
11-06-2015, 15:06
kysiol89
Cytat:
Wiele DLC pewnie już nie wyjdzie, a jak nawet to długo będzie trzeba czekać, i tyle oczekujących kultur się pewnie nie pojawi... Mówię tutaj o Słowianach, Sarmatach, ludach Afryki, bliski wschód itd.
Tak naprawdę to nie ma już za bardzo co wychodzić. W rzeczywistości tylko coś w Europie centralnej-wschodniej, ale tam tez nie można już za wiele wcisnąć. Na wschodzie same satrapie i nic nie znaczące frakcje. Nie ma tu w czym grzebać. Afryka? Trzy frakcje (guzik warte) które musiałyby walczyć tylko ze słabym w tym miejscu Rzymem, a później nuda.
Słowianie to co najwyżej w jakimś dużym dlc z kampanią. Coś jak z Rzymu dlc o wojnie domowej. Ale to już czasy późniejsze. Frankowie, islam i Słowianie, to materiał na całą grę (która nigdy raczej nie powstanie) lub duża kampania do Medieval 3.
Myślę, że to już końcówka dlc dla tej gry. Może jeszcze jedno z frakcjani lub jedna mała kampania (ewentualnie paczki jednostek), bo po prostu nie ma co już tutaj więcej robić. Taka specyfika tytułu. Trzy duże imperia i brak miejsca na coś innego.
Napoleon i Upadek tez nie miały takiego wsparcia jak podstawowa.
11-06-2015, 15:32
Volomir
Widzę to trochę inaczej ;) Możemy się sprzeczać, które nacje odgrywały ważniejszą rolę w upadku Rzymu. Bo na pewno niektóre odgrywały większą, a inne mniejszą. Natomiast nie powinno to mieć aż takiego wpływu na to czy wystąpią w grze czy nie. Może to trochę pokrętne co mówię :p Ale ja bym się cieszył z państw afrykańskich!
Co do Słowian to nie widzę sensu na jakąkolwiek kampanię. Jakiekolwiek przetasowania wiązałyby się z z późniejszym okresem i już "padniętym" Rzymem.
Nie wiem czemu mówisz, że Frankowie i Islam to materiał na całą grę? To jakby robić grę o rozbiciu dzielnicowym. Mało co do zrobienia, mało nacji, w ogóle sytuacja dosyć nudnawa i nadająca się jedynie na jakieś nieduże DLC z taką kampanią jak teraz nam CA proponuje.
Rozumiem, że to może być koniec dlców, chociaż ktoś tam grzebał i niby w plikach jest ich jeszcze kilka.
11-06-2015, 15:43
Gajusz Mariusz
[DLC] The Last Roman Campaign Pack
Cytat:
Zamieszczone przez Volomir
Widzę to trochę inaczej ;) Możemy się sprzeczać, które nacje odgrywały ważniejszą rolę w upadku Rzymu. Bo na pewno niektóre odgrywały większą, a inne mniejszą. Natomiast nie powinno to mieć aż takiego wpływu na to czy wystąpią w grze czy nie. Może to trochę pokrętne co mówię :p Ale ja bym się cieszył z państw afrykańskich!
Co do Słowian to nie widzę sensu na jakąkolwiek kampanię. Jakiekolwiek przetasowania wiązałyby się z z późniejszym okresem i już "padniętym" Rzymem.
Nie wiem czemu mówisz, że Frankowie i Islam to materiał na całą grę? To jakby robić grę o rozbiciu dzielnicowym. Mało co do zrobienia, mało nacji, w ogóle sytuacja dosyć nudnawa i nadająca się jedynie na jakieś nieduże DLC z taką kampanią jak teraz nam CA proponuje.
Rozumiem, że to może być koniec dlców, chociaż ktoś tam grzebał i niby w plikach jest ich jeszcze kilka.
Nowy DLC też już ma fabułę po upadku zach. ces. więc precedens już jest. Poza tym dla mnie Shoguny to też jedno wielkie rozbicie dzielnicowe, mimo to wielu uważa za najlepszą odsłonę. Ale jedno nie ulega wątpliwości. To że jakiś naród nie odegrał roli mocarstwa nie powinno być przeszkodą. Gra ma dać szanse pokierować także takimi maluczkimi.
11-06-2015, 15:47
kysiol89
Co do franków i Arabów, to chodziło mi o grę obejmujący Europe, Azję i północną Afrykę (czyli jak zawsze) w okresie późniejszym od obecnej gry, a przed klasycznym średniowieczem. Tworzenie państw Słowian, państwo Franków, Burgundów, Bawarów itp. Oczywiście większa szansa, że tego rodzaju rozgrywka miałaby postać dlc do Attili (dlatego pisałem, że raczej nierealne by była to pudełkowa gra), ale nie zmienia to faktu, że dałoby się z tego zrobić grę.
Państwa Afryki cieszyłyby pewnie przez kilka godzin i to nielicznych. Istota obecnej gry to jednak Europa i bliski wschód. Równie dobrze można by wrzucić coś na terenach obecnej Rosji.
Gajuszu, co innego szansa na małych, nieważnych państw, co innego przeniesienie ciężaru rozgrywki z dala od Afryki. Cios w plecy nie daje tyle przyjemności co stawanie przed wrogiem oko w oko.
11-06-2015, 16:30
Volomir
Cytat:
Co do franków i Arabów, to chodziło mi o grę obejmujący Europe, Azję i północną Afrykę (czyli jak zawsze) w okresie późniejszym od obecnej gry, a przed klasycznym średniowieczem. Tworzenie państw Słowian, państwo Franków, Burgundów, Bawarów itp. Oczywiście większa szansa, że tego rodzaju rozgrywka miałaby postać dlc do Attili (dlatego pisałem, że raczej nierealne by była to pudełkowa gra), ale nie zmienia to faktu, że dałoby się z tego zrobić grę.
To mówisz o wczesnym średniowieczu... Wiesz, mój wyśniony okres, ale mało marketingowy;) To mogłoby działać po Medku3 i być tym czym Attila dla Rome2 i Napoleon dla Empire.
Cytat:
Państwa Afryki cieszyłyby pewnie przez kilka godzin i to nielicznych. Istota obecnej gry to jednak Europa i bliski wschód. Równie dobrze można by wrzucić coś na terenach obecnej Rosji.
Mogliby! CA mogłoby wreszcie wprowadzić trochę cywilizacji na ten wschód a nie robić z niego pustyni! Tak w sumie jest od Rome, przez Medievala aż po Attilę. I wątpię w teorię o małym zainteresowaniu Afryką. Byłaby to miła odmiana ;)
Cytat:
Gajuszu, co innego szansa na małych, nieważnych państw, co innego przeniesienie ciężaru rozgrywki z dala od Afryki. Cios w plecy nie daje tyle przyjemności co stawanie przed wrogiem oko w oko.
Tylko granie ciągle nacjami "prącymi" na Rzym od wschodu jest już trochę nudne. Podejrzewam, że wiele osób chciałoby spróbować walki od innej strony. To, że Ty masz taką wizję to jedno, to że Attilla pokazuje dużo większy obszar to drugie ;)
No faktycznie jest 35 prowincji (jesli liczyć Sardynię i Korsykę jako oddzielne regiony).Ciekawe jak wygląda sprawa z Majorką gdyż nie widać na niej żadnych granic.Zatem albo "forbidden land" albo część innego regionu(Tarraconensis).Liczyłem chociaż na całe Bałkany z Konstantynopolem włącznie.Grunt że w sumie mamy do utrzymania lub podbicia setkę osad z nowymi jednostkami,techologiami oraz także nową mechaniką gry.
Jeśli zaczniemy rozgrywkę w miejscu w którym na mapie powyżej znajduje się Roman Expedition mamy trzy opcje do wyboru:
-konfrontacja z Wandalami
-desant na Sycylię
-marsz w kierunku Mauretani i najprawdopodobniej walka na dwa fronty
Zobaczymy jakie siły będziemy mieć do dyspozycji na początku kampanii gdyz od ich liczebności oraz doświadczenia bedą uwarunkowane nasze kroki.
11-06-2015, 17:11
Volomir
Podejrzewam, że zwalą dyplomacje :P Skończy się wszyscy vs wszyscy, albo wszyscy vs ekspedycja.
11-06-2015, 17:46
Nezahualcoyotl
W takich mini-kampaniach myslę że dyplomacja bedzie zaczynać się i kończyć na zawieraniu umów handlowych i ewentualnym zawieszeniu broni żeby móc wziąć się za łby z innym przeciwnikiem.Samo słowo "ekspedycja" brzmi dość nienaturalnie w realiach VIw. i szkoda że państwo Samona powstało sto lat po wydarzeniach które będziemy tworzyć w tej kampanii ale już coraz bliżej więc trzeba mysleć pozytywnie.
11-06-2015, 18:30
Gajusz Mariusz
Może zbyt optymistycznie na to DLC patrzę, ale wygląda zachęcająco. CiG i HatG bardzo dobrze wspominam, trochę gorzej WotS, ale może czas na odbicie trendu ;)
11-06-2015, 18:46
Il Duce
To DLC aż się prosi o dodanie jako grywalnych nacji do głównej kampanii co najmniej Maurów i Swebów. Ale jako że ponownie jak to miało miejsce przy Wrath of Sparta mamy olanie głównej kampanii na pewno się nie zdecyduję na jego zakup. Attyla oferuje tyle potencjalnych ciekawych mini-kampanii a oni się zdecydowali na coś takiego :/
11-06-2015, 19:02
Nezahualcoyotl
Poczekajmy do 25-go bieżacego miesiąca z wydawaniem wyroku na ten dodatek.Myslę że cała jego siła tkwi w fabule i misjach na nią się składających oraz nowej mechanice rozgrywki.Mam przeczucie że to przedsmak tego z czym będziemy mieć do czynienia w kolejnej po Warhammer odsłonie serwowanej przez CA.Błędem jest ocenianie "The last Roman" przez pryzmat podstawki w której podobnych kampanii terytorialnych kazdy moze sobie zrobić do woli ;).
11-06-2015, 19:42
hdshovcase
Mnie się podoba, szczególnie to
Cytat:
Możesz też ogłosić niepodległość i spróbować odbudować cesarstwo zachodniorzymskie pod własnymi sztandarami, poszukując chwały i nieśmiertelności z dala od dworu w Konstantynopolu.
Nareszcie będzie można zagrać zachodem, bez przetaczających się przez nasze ziemie hord barbarzyńców.
12-06-2015, 01:22
KLAssurbanipal
[DLC] The Last Roman Campaign Pack
Wydzieliłem posty z tematu ogólnego i uporządkowałem wszystkie informacje opisowe, screeny oraz mapę.
O tym DLC
- Ogromna nowa mapa kampanii
- Nowa frakcja „Ekspedycja”, z nowymi opcjami rozgrywki
- 5 grywalnych frakcji z dodatkowymi nowymi jednostkami, technologiami i budynkami
- Dramatyczna, fabularna kampania
Informacje o tej zawartości
Mamy rok 533. W ciągu ostatniego wieku, cesarstwo zachodniorzymskie zostało zmiecione z powierzchni ziemi.
Ostatni bastion rzymskiej chwały wciąż jednak trwa w Cesarstwie Bizantyńskim na wschodzie. Ta, wciąż licząca się siła, marzy o odzyskaniu dawnej potęgi.
Cesarz Justynian wie, że pozostała mu jeszcze jedna desperacka szansa – ambitna i niebezpieczna wyprawa w celu odzyskania swej własności. Zamierza przejąć z powrotem zachodnie ziemie, zanim wszechpotężny Rzym na zawsze przejdzie do historii. To tytaniczny wysiłek, gdyż w całym basenie Morza Śródziemnego kwitną królestwa barbarzyńskie. Tylko jeden człowiek będzie zdolny do poprowadzenia takiej wyprawy.
To były członek straży przybocznej swego ojca i bohater bitwy pod Darą, który bezwzględnie rozprawił się z powstańcami Nika.
Belizariusz jest ostatnią nadzieją umierającego imperium, ostatnim z prawdziwych Rzymian.
Niepowtarzalna kampania i nowa mechanika rozgrywki
Pakiet Kampanii Ostatni Rzymianin to epickie rozszerzenie Total War: ATTILA, zawierające fabularną, podzieloną na misje kampanię, rozgrywającą się na niezwykle szczegółowej mapie kampanii, skupionej wokół basenu Morza Śródziemnego.
Doświadczeni gracze w Total War będą mogli wcielić się w postać Belizariusza i poprowadzić jego rzymską ekspedycję w celu wyrwania utraconych terytoriów Rzymu z rąk dzikich, wrogich hord.
Chęć wypełnienia obowiązku wobec cesarza Justyniana przedstawiona jest w serii nowych wydarzeń fabularnych i misji. Cesarz, cesarzowa i twoja własna żona, Antonina, pożądają twej uwagi i proszą o realizację często sprzecznych ze sobą celów. Wypełnienie tych zadań dostarczy ci żołnierzy i zaopatrzenia, ale narażenie się niewłaściwej osobie znacznie osłabi niezwykle wrażliwą ekspedycję.
Możesz też ogłosić niepodległość i spróbować odbudować cesarstwo zachodniorzymskie pod własnymi sztandarami, poszukując chwały i nieśmiertelności z dala od dworu w Konstantynopolu.
Czy będziesz wierny wizji Justyniana, przewidującej wyrwanie Rzymu z rąk barbarzyńców? A może wytyczysz własną ścieżkę i ogłosisz się cesarzem zachodu?
Mapa kampanii Ostatni Rzymianin to ogromny i szczegółowy obraz zachodniej Europy w 533 roku – w sumie 35 prowincji i 100 regionów, w tym Włochy, Afryka Północna, Hiszpania i Francja.
W kampanii Ostatni Rzymianin pojawia się pięć grywalnych frakcji – zupełnie nowa Ekspedycja Rzymska, ale także Ostrogoci, Wandalowie, Frankowie i Wizygoci. Każda frakcja posiada własne premie i nową pozycję startową w kampanii.
Królestwu Wandalów zagraża buntownicza Sardynia oraz nadciągające niebezpieczeństwo ze strony Rzymu. Królestwo Ostrogotów jest ograniczane przez swą królową, sprzyjającą Rzymowi i chcącą zawiązać niemożliwy do zrealizowania sojusz. Oba państwa chcą wzmocnić swoje granice i jak najbardziej skorzystać na bogatych i żyznych ziemiach Włoch. Wieści o Belizariuszu już do nich dotarły i wiedzą, że osaczone zwierzę będzie walczyło do samego końca.
Dla Franków i Wizygotów, powrót Rzymian to niepowtarzalna okazja. Oba królestwa dopiero się rozwijają, napędzane wigorem młodości i pragnieniem podbojów. To najlepsza chwila, aby zyskać coś dla siebie – pozostałe mocarstwa są zajęte konfliktami w odległej Afryce, a więc Europa pozostała odsłonięta – czeka na nowe, wspaniałe imperium, powstałe na popiołach Rzymu!
Pakiet Kampanii Ostatniego Rzymianina zawiera wiele nowych technologii i budynków.
Ekspedycja Rzymska zawiera znacznie zmodyfikowane drzewo technologiczne Rzymu, z 20 nowymi technologiami i zupełnie nowym drzewem budynków dla ekspedycji.
W przypadku ogłoszenia niepodległości, budynki ekspedycji zmieniają się na tradycyjny rzymski styl, lepiej pasujący do ambicji początkującego cesarza-uzurpatora.
Inne grywalne frakcje również zawierają nowe kombinacje technologii i budynków cesarstwa zachodniorzymskiego i barbarzyńców.
Teodahad (zm. 536) ostatni potomek królewskiej linii Amalów. Był siostrzeńcem (synem Amalafredy) Teodoryka Wielkiego. Na tronie ostrogockim w Rawennie zasiadł po śmierci małoletniego Atalaryka, w czym pomogła mu Amalasunta, regentka Atalaryka. Teodahad prowadząc rokowania z Konstantynopolem zdecydował się uwięzić Amalasuntę, swoją byłą sojuszniczkę, na wyspie jeziora Bolsena, a potem ją zgładzić (535). Mimo zapewnień Teodahada i jego żony Gudeliwy o swojej niewinności, cesarz Konstantynopola wykorzystał zabójstwo Amalasunty jako pretekst do wszczęcia wojny z Ostrogotami. Wojska bizantyjskie zajęłyPanonię oraz Sycylię. Po krótkiej kampanii w Afryce, wódz kontyngentu sycylijskiego - Belizariusz, przeprawił się na kontynent i zajął Neapol. Teodahad przybył do Rzymu, w którym stacjonowały główne siły gockie. Niezadowolenie gockich wojowników wywołało bunt przeciwko królowi. Teodahad w czasie ucieczki do Rawenny zginął z ręki Witigesa, który został jego następcą.
12-06-2015, 21:02
Polemajos
To co mi się rzuciło w oczy z tej mapy to Baskowie,bardzo mnie ciekawi jaki roster zostanie im dany.Powinni mieć swój oryginalny,ale nie wiadomo czy CA nie zrobi z nich German :yyk:
12-06-2015, 21:09
hdshovcase
Raczej nie będą mieli własnego rosteru.
12-06-2015, 21:27
Polemajos
Panów z CA nie będzie tym bardziej obchodził roster Basków ,gdyż będą frakcją niegrywalną.Pozostaje mieć nadzieję ,że jednak zadbano o poprawność ,bo w końcu to Baskowie ,a nie żadni Germanie .O ile Nordyckich Celtów przetrwałem ,to ta frakcja nie ma żadnych wspólnych cech z innymi barbarzyńcami.
12-06-2015, 21:30
Volomir
Dziwne żeby dali inny roster frakcji, która jest niegrywalna, gdy w kolejce czeka masa, potencjalnie grywalnych frakcji ;)
12-06-2015, 22:01
Il Duce
Jestem pewien że zostaną ekspresowo Zgermanizowani...., ewentualnie dostaną Celtycki roster na pewno nie własny.
13-06-2015, 11:32
Arroyo
Mnie bardziej ciekawią nacje w trybie hordy - rzućcie okiem jeszcze raz na mapę ;)
Longobardowie, Maurowie i Armia od Belizariusza jako hordy - czyli będzie trochę wyzwania. Choć w sumie ciekawi mnie, jak te 2 ostatnie nacje będą się musiały zachowywać w trybie hordy - tak samo jak w głównej kampanii czy coś nowego dadzą :hmm:
13-06-2015, 12:20
Il Duce
Obstawiam że Maurowie nie będą stricte jako horda a będą co jakiś czas najeżdżać ziemie w Afryce. Coś ala Mongołowie.
Gelimer (również Geilamir; ur. ok. 480, zm. po 533) – król Wandalów i Alanów w latach 530–534, ostatni władca północnoafrykańskiego Królestwa Wandalów.Królestwo objął w 530 w wyniku rewolty przeciw swemu kuzynowi, sprzyjającemu katolicyzmowiHilderykowi, którego zdetronizował i uwięził. Gelimer przywrócił w państwie tradycyjnie uprzywilejowaną pozycję arianizmu, którego wyznawcami byli w swej większości Wandalowie. Wywołało to reakcję cesarza BizancjumJustyniana, który pod pretekstem pomocy Hilderykowi i katolickiej ludności romańskiej wysłał przeciw uzurpatorowi armię pod wodzą Belizariusza (533). Na wieść o zbliżającym się najeździe Gelimer zamordował swego kuzyna i jego stronników. Wraz z bratem Tzazonem usiłował powstrzymać najazd bizantyński. Wandalowie zostali jednak rozbici w dwóch bitwach: pod Ad Decimum i pod Trikamarum. Po drugiej porażce Gelimer uciekł w górzyste tereny Numidii, został wkrótce schwytany i wydany armii cesarskiej przezBerberów. Sprowadzony do Konstantynopola został tam jednak ułaskawiony, a zwycięski Justynian nadał mu majątek ziemski w Galacji.
16-06-2015, 12:26
Ituriel32
A te opisy będą też w grze? Znaczy czy będzie opis nacji i lidera przy wyborze nacji?
16-06-2015, 12:33
Arroyo
Opis nacji i raczej lidera będą, ale nie te, co wrzucam tutaj, bo te, co tu wrzucam (opisy liderów) biorę z wikipedii ;) Tak na przyswojenie dla graczy, co lubią grać historycznie :)
16-06-2015, 23:04
KLAssurbanipal
Wklejam małe uporządkowane opisy dotychczasowych frakcji i map. :)
The Ostrogothic Kingdom
The Ostrogothic Kingdom has succeeded where the Romans failed. The Battle of Ravenna in AD476 - Rome's final humiliation - signalled the ignoble end of its Western Empire. In its place was the Kingdom of Italy, helmed by the victorious Germanic general, Flavius Odoacer. However, although he was officially recognised by the Eastern Emperor Zeno as 'patrician', Imperial favour is fickle and Odoacer eventually came to be considered a rival claimant to the throne.
As such, by AD488 the Ostrogothic king, Theoderic, had been contracted to depose and supplant him as the Emperor's man in Italy. After four years of war, Theoderic emerged victorious and in AD493, after murdering Odoacer at a banquet, assumed control of all Italy. He ruled benevolently, becoming a patron of the arts and architecture and subsuming much of the Western Empire's administrative infrastructure into his own kingdom. However, Theoderic's death in AD526 destabilised the Ostrogothic Kingdom, as his grandson - still a child - ascended to the throne under the regency of his mother, Amalasuntha. Eventually, she appealed to the new Eastern Emperor, Justinian, to intervene. Her subsequent murder by rivals has given Justinian the 'casus belli' - literally the 'case for war' - he needs to reconquer Italy and reclaim the ancient seat of Imperial power.
The future of the Ostrogothic Kingdom remains uncertain - the Romans encroach with vengeful determination - and so the current incumbent must be wary if he is to retain control. However, the Ostrogoths seized this wealthy land through much skill and spilled-blood - no man, Roman or otherwise, will wrest it from their iron grasp without a fight!
One of several confederations of warlike Germanic tribes that spilled across the River Rhine from Germania during the Migration Period, the Franks have wasted little time in taking advantage of their situation.
Amidst the collapse of the Roman Empire in the West, they fought as foederati for the Romans in exchange for land in Gaul, and by the end of the 5th century AD there were many petty Frankish kingdoms across northern Gaul. Eventually, Tournai, under Childeric I, rose to dominate the region with Rome’s help. However, his son, Clovis I, knowing that the Western Empire was all but dead, turned on and defeated the Romans at the Battle of Soissons around AD486, going on to unite the Franks as a single kingdom under his leadership by AD509.
Now, his four sons rule, with all the internal feuding and internecine plots that such arrangements entail. Yet the Frankish Kingdom is also strong without; Clovis’ fourth son, Theuderic, is poised to eclipse their neighbours – and one-time allies – the Burgundians, and to the south, the last foothold of the Visigothic Kingdom on Gaulish soil. There is also the question of the Ostrogoths, who flounder now that Theoderic the Great lies dead – their lands are ripe for the taking too, if Rome doesn’t get there first. Yet the noble blood of Childeric and Clovis flows through the king’s veins; he alone can unite his people; he alone will see the Franks become the sole power in Gaul, and beyond!
The Vandals have travelled far and fought hard to establish a new home for themselves in Africa. Initially, they were invited to the region by the Roman general Bonifacius who, when convicted of treason, chose to revolt instead of capitulate. However, the Vandals' journey from Hispania was long and, when they finally arrived, Bonifacius had regained the support of the Emperor and the court. Affronted by their flippant dismissal, the Vandals chose instead to attack. They captured Hippo Regius in AD430, before moving to establish themselves at Carthage in AD435. Geiseric, their leader, styled himself “King of the Vandals and Alans”, expanding his new kingdom to Sicily, Corsica and Sardinia, as well as securing his grip on Africa.
Although the destruction of lands and religious persecution tied them to their barbarian roots, the Vandals developed a civilised air, becoming great patrons of architecture and learning. Centres of education blossomed across the continent, producing several great academic figures. Rome tried many times to retake its lost lands, but catastrophic naval defeats at Cartagena and Cape Bon forced the Empire to dismantle its plans for invasion, which strengthened the Vandals’ position as the true power in Africa.
As the line of Vandalic kings progressed, a more lenient attitude towards Catholicism developed. However, this caused religious friction that undermined the kingdom, leaving rifts of dissent at the far reaches of the Vandal lands. Now they face both a political quandary and a revitalised Roman invasion under Belisarius. Yet the Vandals have halted the forces of the Empire many times before, and will once again see those who threaten their independence put to the sword!
Dwóch pracowników CA gra Ekspedycją Rzymską ;)
I uwaga! Belizariusz może wyzwalać dla Bizancjum miasta. Choć jednak może też stworzyć swoje Królestwo Rzymu.