Zapraszamy do dyskusji. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi dotyczące zasad, bądź frakcji, to teraz jest odpowiedni czas na podzielenie się nimi, póki gra nie ruszyła. :)
Wersja do druku
Zapraszamy do dyskusji. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi dotyczące zasad, bądź frakcji, to teraz jest odpowiedni czas na podzielenie się nimi, póki gra nie ruszyła. :)
Pojawiła się aktualizacja w poście z zapisami. Pokrótce napisaliśmy na co idą wydawane przez was startowe punkty. Jeśli któryś z graczy chce po uzyskaniu tych informacji edytować swój post to jest teraz taka możliwość.
Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że wydanie 1 albo 2 punktów w fortyfikacje nie daje murów na start, lecz dodatkowe jednostki do garnizonu.
Aktualizacja do zasad gry: Cena budowy murów została zmieniona z 2000 złotych monet na 3000 złotych monet. Jeżeli gracz będzie posiadał kamieniołom, mury kosztować będą 2500 złotych monet.
Super, że ktoś się w końcu wziął za kampanię. Bazuje dużo na poprzednich, ale to tylko się cieszyć. Mam nadzieję, że będzie świetna zabawa :D Czekam z niecierpliwością na start.
Praca idzie pełną parą, staramy się wszystko do perfekcji doprowadzić. W międzyczasie dołączył do nas nowy gracz, opis jego frakcji pojawi się niebawem ;)
Temat ,,Tajemnice Albionu - Kampania'' zaktualizowany o fabularny opis Wampirów.
Edit: Dodano podział jednostek na tiery dla frakcji Wampirów.
Hasło do tf podane będą razem z celami itp??
TF'y jeszcze nie są gotowe. Dostaniecie do nich hasło wraz z rozpoczęciem gry, które wstępnie planowane jest na poniedziałek ;)
Fajnie, że doszły wampiry :) Będzie sieczka
Postaram się dziś wrzucić mapkę. Mam nadzieję, że się wam spodoba. :)
Zastanawiam się nad aspektem wojskowym(bitwy) ale do całej sprawy chodzi mi o fakt ujawniania siły militarnej w jakimś raporcie, zakładam że będzie jakieś małe podsumowanie i jak to będzie wyglądać? Moim zdaniem musiałoby być to napisane ogólnie, żeby inni gracze nie mogli dokładnie określić sił wroga. Nurtuje mnie jeszcze inna sprawa, a mianowicie jednostki niewidzialne jak np są srebrne kule i takie tam których nie widać w żadnym terenie rozważacie żeby takie wojska nie były wykazywane nawet dla przeciwnika z którym będzie walka doda to wtedy ten aspekt zasadzki bardziej. Ogólnie chodzi mi o to, że informacja o stanie wojska przeciwnika może być cenną informacją dyplomatyczną w takiej kampanii i można będzie to wykorzystać.
Przed każdą bitwą w temacie Tajemnice Albionu - Kampania pojawi się odpowiedni post. Będzie w nim uwzględnione gdzie toczy się bitwa i bardzo ogólnie napisane jakimi siłami dysponują dwie strony. Ilość informacji jakie gracze walczący ze sobą otrzymają o armii przeciwnika może być bardzo różna. Zależy to od terenu na jakim toczy się bitwa, przynależności tego regionu do któregoś z graczy przeprowadzenia zwiadu i innych czynników. Może wystąpić sytuacja, w której gracz dostanie tylko ogólny zarys tego jak wygląda armia przeciwnika. W sprzyjającym terenie uczestnik może próbować przeprowadzić zasadzkę, wówczas jeśli akcja się powiedzie nikt nie otrzyma przed bitwą informacji o wielkości jego armii. Jednostki niewidzialne mają mniejszą szansę na ujawnienie. Więcej czynników musi się złożyć na to by dostrzec ich obecność.
Po rozegraniu bitwy sytuacja wygląda inaczej, uciekające niedobitki rozbiegają się po całej okolicy alarmując innych o zagrożeniu, a wieść szybko się rozchodzi. Dlatego po bitwie będzie bardziej szczegółowy post widoczny dla wszystkich
Pytania:
1) Ile kosztuje Port?
2) "Zysk z każdej umowy o wymianie handlowej wynosi standardowo 100 złotych monet/tura."
Czy nie lepiej zrobić aby każda wymiana handlowa była indywidualnie wyceniana tak jak było w poprzednich kampaniach? Jeden zintensyfikowany szlak handlowy może przynosić więcej zysków niż dwa szlaki, ale nie uczęszczane. Tudzież możemy w takim przypadku robić nierówności w wymianie handlowej; dwóch graczy mających szlak handlowy może czerpać odmienne korzyści z tego samego szlaku handlowego, bo np. jeden gracz może mieć lepszą strategię handlową lub np. eksportować więcej produktów niż druga strona. Rozwiązanie elastyczne, klimatyczne, uczciwe i zachęcające do kombinowania.
3) Kiedy dostaniemy dostęp do TF?
1) Nie możemy podać jednej konkretnej ceny portu, gdyż będą one się różniły zależnie od kilku czynników w grze. Gracz może mieć wpływ na cenę portu, jednakże ostateczną decyzję podejmie zawsze MG. Średnia cena będzie prawdopodobnie oscylowała wokół 700 złotych monet.
2) 100 złotych monet na turę to minimum jakie może zarobić gracz. Na wzrost i spadek przychodów z handlu wpłynąć może wiele czynników podanych przez MG, takich jak dostępność surowca handlowego (np. klejnotów), bądź niebezpieczne prowincje przez które przebiega szlak. W rzeczywistości, będzie dokładnie tak jak napisałeś - ostatecznej wyceny szlaku handlowego dokonuje MG (oczywiście gracz może spróbować przekonać MG do zmiany zdania). Jeżeli chodzi zaś o intensyfikację szlaków handlowych, to coś takiego potraktowane zostanie jako zwykła inwencja twórcza gracza. Jeżeli tego będzie chciał, musi dokładnie to opisać na swoim TF'ie, a MG podejmie decyzję dotyczącą wprowadzenia danego pomysłu.
3) Dostęp do TF'ów gracze otrzymają wraz ze startem kampanii, ta zaś rozpocznie się prawdopodobnie w poniedziałek wieczorem. Zawsze istnieje możliwość że wynikną opóźnienia, ale na razie się na to nie zapowiada.
Znaczy inwencja twórcza gracza jest tylko ograniczona pomysłem na kampanię MG??
Kampania ta jest jak piaskownica zbudowana przez nas, mistrzów gry dla was, graczy. Jesteśmy tutaj aby zadbać o waszą dobrą zabawę i utrzymanie mrocznego klimatu Warhammera. To wy decydujecie o swojej frakcji. Możecie stworzyć na prawdę dużo, ale tak aby nie było to też przesadą. My nie mamy ścisłego pomysłu na przebieg kampanii. To gracze decydują jak się ona potoczy. My możemy wam tylko podsunąć jakieś cele do wypełnienia. Nie. Wasza inwencja twórcza nie będzie ograniczana w żaden sposób. Przypomnę jednak, że wasza inwencja twórcza tworzona ma być w systemie fabularnym. Oznacza to, że jeżeli wpadniecie na jakiś pomysł musicie liczyć się z tym że może on nie wypalić, z przyczyn wymyślonych przez mistrzów gry na podstawie zasad świata Warhammera. To jest kampania bez ścisłych reguł i zasad. Ma być dosyć prosta, nie wymagająca dużo czasu, oraz ma dawać dużo frajdy. Ostatnie zdanie zawsze ma MG, ale nie uznał bym tego za jakiekolwiek znaczne ograniczenie. Robimy wszystko, by wasza zabawa była jak najlepsza, a klimat Warhammera został nie naruszony ;)
A co do handlu. ceny jednostkowe ustala gracz i MG czy z gry bierzemy cenny towarów??. No i jeśli chodzi o bitwę oddziały rekrutujemy itp w czasie gry potem nimi walczymy i jeśli w czasie walki jakaś jednostka podbije swoją rangę czy ilość belek przechodzi dalej czy za każdym razem się żeruje to
1. Tak, ceny jednostkowe ustala gracz i MG.
2. System zdobywania doświadczenia w Warhammerze jest trochę toporny, dla tego MG po bitwach będą analizowali Screenshoty z wyniku bitwy bądź powtórki aby zadecydować jaka jednostka zyska ile doświadczenia ;) . Jednostki które zdobyły belki posiadają je dopóki nie zostaną zniszczone bądź rozwiązane.
Dziś dokonujemy ostatecznych zmian i udostępniamy wam TFy. Szykujcie się, bo jutro start. :D
TF'y rozesłane! Zapoznajcie się z nimi, i pamiętajcie by szybciutko stworzyć Ambasadę, aby móc nawiązać relacje dyplomatyczne z inną frakcją.
Oficjalnie gra rozpoczyna się jutro o godzinie 08:00. Od tej godziny będziecie mogli robić wszystkie czynności w głównym temacie. Jeśli będziecie potrzebowali pomocy MG, to piszcie szybciutko. Odpisy na pytania będą prawdopodobnie porą popołudniową.
Jak to mawiała pewna słynna postać:
,,Przepasaj się, naostrz swoje żelazo, wkrótce zostaniesz poddany próbie!'' :cool:
Od siebie jeszcze dodam, że kontaktować możecie się z nami zarówno na steam, jak i założyć temat na pytania i odpowiedzi na własnym TFie lub napisać komentarz w dziale dyskusja ogólna :)
Uwaga: Już w pierwszej turze dodajecie przychód ze swoich prowincji do kapitału początkowego.
Ooo to wiele zmienia hehe
Ale odgapione Mist xD
Cieszę się że ja byłem bardziej kreatywny heh
ależ ja się trzymam moich zasad i teoretycznie loru w tej sytuacji :) jak coś chce to po prostu to mam :D
Pamiętajcie, że rozkazy dla wojsk można wydać tylko do północy. W każdy tydzień chcemy w środę mieć zamkniętą kwestię ruchu armii. :)
Turek jeśli to nie problem nie które twoje działania estetyczne typu w dyplomacji tura itp pod biorę :)
Limit armii to 20 jednostek czy może być 40
Cześć, byłaby możliwość stworzenia konwersacji na forum do której hasło miały by 2-4 frakcje które chcą coś zrobić i tam planowały swoje posunięcia, a przy okazji mistrzowie gry mogliby coś wyhaczyć i jakieś wydarzenie zrobić w związku z wykonaniem danej kacji?
Nie i dlaczego nie zostałem zaproszony???
A co zrobiłeś żeby przypodobać się wielkiemu wodzowi Jaszczuroludzi? : D
Nie, nie ma możliwości stworzenia nowego tematu.
Dobrze Hadvi, jedziesz z nimi. Spiskować sie zachcialo
Turku a co jeśli byś był wciągnięty w ten spisek ?? Ale tuż albo do Saurusa albo do Elfa na rozmowę heh
Uwaga! Przypominam, by każdy kto zakończył swoje działania w tej turze dał o tym znać na swoim TF zwykłym dopiskiem na końcy aktualki w stylu ,,Wersja Finalna''. Jeśli każdy zadeklaruje koniec swoich działań, będziemy mogli zacząć nową turę wcześniej.
Powoli zbliżamy się do końca I tury. Niektórym zostało kilka drobiazgów, od jednej osoby czekamy jeszcze na aktualkę i będzie wszystko.