W tym dziale prowadzimy dyskusje na temat Turnieju o szkatułę Czerwonego Smoka
Wersja do druku
W tym dziale prowadzimy dyskusje na temat Turnieju o szkatułę Czerwonego Smoka
W ogóle nie kojarzę 3K. Kiedy jest premiera? Kiedy pojawią się zasady?
Premiera 23 maja, a zasady mają być "po pierwszych 3 dniach od premiery". Czyli pewno pojawią się albo w ostatni dzień zapisów, albo dopiero dzień po. Przy takich nagrodach chyba warto zapisać się w ciemno :hmm:
Najpierw trzeba podjąć decyzję czy kupuje się K3. ;) Ale spoko, bardzo fajna opcja z tym turniejem. Nagrody konkret. Spróbuję to rozpropagować wśród znajomych.
Zapisy są prowadzone tylko na forum ?
Bo jak tak mało osób to trochę słaby będzie ten turniej...
Patrząc na wielkość nagród to może by udostępnić dwa konta z grą żeby każdy mógł zagrać ,nawet jeżeli gry nie ma
Zapisy są prowadzone na forum i na https://challonge.com/pl/ig0izuyz Trzeba tylko pamiętać o zostawieniu w dyskusji (obojętnie czy na forum, czy na challonge) posta z danymi konta steam.
Robie naprawde wszytko by promowac turniej :)
jesli sie nie uda przeniesiemy go na późniejszą date
Sponsorem nagród jest polski dystrybutor gry - i jest to jeden ze sposobów Cenegi by zachęcić do jej kupna, więc o żadnym udostępnianiu kont na czas turnieju nie może być mowy.
Panowie, no trzeba tutaj parę rzeczy uzupełnić. Na pewno regulamin turnieju. Niestety, poznikały stare turnieje które organizowaliśmy (np. MP Rome 2), gdzie były spoko regulaminy rozgrywek.
Poza tym powinien być już teraz jasno określony format w zakresie, w jakim to jest możliwe: system pucharowy czy najpierw grupy potem pucharowy, 2 bitwy (zw / re / przegr) czy też 3 bitwy do wyłonienia zwycięzcy, eliminacja nacji czy gramy czym chcemy. itepe.
Wszystko jest w starych turniejach rozpisane, tylko kopiować. Ale najpierw musiałyby wrócić powiedzmy tematy MP Rome 2 albo jakieś Ligi Rome 2.
Pamiętajcie o zapisach na: https://challonge.com/pl/ig0izuyz/comments
Potrzebne do wszelkich tabelek, drabinek, etc.
dzisiaj do tego usiade przepraszam ze troche malo daje w turniej ale staram sie zebysmy mocno byli widziani na imprezie na narodowym a dostalem malo czasu na przygotowanie wszytkiego .
Wiadomo Legion.
Staramy się też trochę pomóc. Jak mi przywrócisz jakiś turniej na Romku z Regulaminem, to przygotuję jakąś propozycję w wolnej chwili jeżeli chodzi o regulamin i format. Niewątpliwie przy tego typu turnieju dobrze byłoby mieć najpierw fazę grupową, potem pucharową.
A co do Narodowego, to byłoby mega tam promować też turniej. Nagrody są sympatyczne, może ktoś się skusi. Tylko najpierw to musi być elegancki regulamin i struktura turnieju.
Wrzucajcie tutaj zasady do 3K jakbyście się gdzieś natknęli na stronach zagranicznych.
Co do zasad to system wyboru armii będzie opierać się na bohaterach i moim zdaniem jest esencja multi więc ten problem będzie z głowy bo nie trzeba nic ograniczać. Tak jak też sobie myślę to z racji, że generał będzie miał maksymalnie 6 jednostek to nie wiem czy jakieś twarde limity będą potrzebne póki co na jednostki prędzej może coś w stylu, że w armie trzeba będzie mieć piechotę/łuki/kawalerię w jakiejś proporcji żeby uniknąć czegoś takiego że będzie sama kawaleria albo coś ale to jest do przemyślenia.
6 jednostek na generała, a w armii może być ich aż 3 - jeden główny i dwaj pomocniczy. To już daje 18 jednostek.
Tak zgadza ale raczej wątpię, że będzie ktoś kto weźmie 18 tych samych szybciej martwiłbym się o np spam kawalerii albo coś takiego. Ale np Cap na max 6 tych samych rozwiązuje totalnie problem moim zdaniem
A ja bym się tym nie martwił i puścił na żywioł. Zrobił bym tylko ograniczenie kasowe na armię, bez nadmiernych komplikacji. Nawet jak ktoś weźmie spam kawalerii, to może się nadziać na spam włóczników. Jak ktoś weźmie spam włóczników - może okazać się, że walczy przeciwko samym strzelcom... w końcu niewiadoma co weźmie przeciwnik jest esencją bitew multi.
No to o ograniczenia kasowe nie ma co się martwić wystarczy wybrać standardową opcję kasy z bitew multi i jest po sprawie tutaj standardem jest chyba 15 000 kasy ale to wszystko w rękach organizatora :p
Pytanie czy grć będziemy na bohaterów indywidualnych czy ze świtą :)
Fajne byłoby napisać te ogólne zasady "Regulamin" ten co zawsze był (o którym pisze Pirx). I wiadomość, że "Ewentualne zasady zostaną dodane wkrótce".
Musimy najpierw przetestować grę, bo może się okazać że w grze jest przysłowiowa "Tagmata" ;)
Z brakiem zasad bitewnych jest ten problem, że jak ktoś skojarzy tę przysłowiową "Tagmatę" to będzie tak jechał do końca turnieju. Pamiętam Bursztynowy Szlak gdzie SB potestowało że piechota rządzi i wycięło całą resztę (pamiętny finał kaszanka vs Pop i spam piechoty na spam piechoty ;) ).
Na pewno powinna być wzmianka przy zasadach bitewnych, że mogą one ulec zmianie w trakcie turnieju.
Moim zdaniem DonVega zapytał o najważniejszą rzecz: czy będziemy grać w trybie opowieści, czy w trybie historycznym?
Ja osobiście obstawałbym za tą pierwszą możliwością.
A jeśli chodzi o ograniczenia, to rzeczywiście jakieś minimalne (np. max X takich samych) miałoby sens ;)
Dołączam się do tematu i nawet dam opinię, moim zdaniem powinno się grać na historycznym trybie. Głównie chodzi o sam fakt, że jest lekko wolniejszy w sensie że stamina się wolniej regeneruje a jak ma to być turniej pokazowy to wypadałoby żeby bitwy były jednak lekko dłuższe niż kilka minut a według wszystkiego co mówili to jednak ten tryb powinien to oferować to lepiej niż ten romance ;)
Druga sprawa to jest jednak sporne ale może to wyeliminować sytuację "snajpu" bohaterów naszymi bohaterami. Mi osobiście nie będzie to totalnie przeszkadzać z racji, że jestem przyzwyczajony do Warhammera. Ale jednak jestem zdania że nie jest to fajne do oglądania i może być kwestią problemów w samym turnieju :P. Wydaje mi się, że mogę się spokojnie wypowiedzieć w tej kwestii z racji doświadczenia.
Osobiście wydaje mi się, że "realistyczny" będzie bardziej na miejscu. Jednak mieliśmy przez kilka lat TW:W z niezniszczalnymi lordami ;) Z drugiej strony mamy trochę czasu do startu turnieju, także każdy zagra i wyrazi własną opinię :D
Jak rozumiem po pobieżnej analizie materiałów na YT, śmierć bohatera powoduje masowy rout jednostek?
Jeżeli tak, to faktycznie byłbym przeciw takiemu scenariuszowi. Wiem że Warhammer miał taki klimat i było snajpowanie lordów. Ale jednak TW to jest seria zasadniczo historyczna. Więc jak już mamy odsłonę historyczną, trzymajmy się realiów. W bitwach wygrywała taktyka, a nie indywidualne zdolności bojowe "bohatera".
Chyba nie ma mass routa jednostek ale jednak tryb historyczny powinien być bardziej mile widziany dla wszystkich :)
Nie każda frakcja w W:TW była podatna na snajpowanie lordów i bohaterów.
Ja byłbym wstępnie za trybem romantycznym
Jestem za trybem historycznym. A spragnionym trybu romantycznego można by kiedyś zorganizować turniej w WH2.
zależy co rozumiecie jeśli chodzi o snajpowanie lordów w Warhamerze były opcje lepsze i gorsze do tego a co do turniejów to zapraszam do nas działamy intensywnie na scenie która radzi sobie bardzo dobrze, mamy swoje turnieje ligi i takie tam ale to off do tego co było mówione. Każdy ma prawo do swojej opinii zresztą trzeba pograć żeby zobaczyć, ale moim zdaniem główny pryncypał snajpeienia bohatera zawsze będzie z prostego powodu bo bohater będzie na mapie! jako jeden model! W oddziale z gwardią też można to zrobić ale tutaj to się wiąże z zabiciem całego oddziału na który trzeba poświęcić swoje oddziały. W sytuacji gdzie jest opcja zabicia jednego modelu jednym modelem na pewno będzie się to praktykowało bo lepiej stracić 50% hp na naszym bohaterze i zabić przeciwnika niż stracić jednostkę kawalerii do tego zadania. Trochę bitew i godzin mam na multi WH1 i WH2 więc wydaje mi się, że wiem o czym mówię.
NA prośbę Cenegi przesuwam zapisy do 1 czerwca !! Do dnia dziecka :) dzięki wszystkim zaraz zrobimy ankiete na szybko wiec wszyscy wspólnie wybierzemy jaki tryb chcemy zagrac . tematy przywrocilem turniejowe takze zaraz postaram sie pokombinować z regulaminem itd.
zapraszam do wstępnej dyskusji na temat zasad i oddania glosu w ankiecie http://forum.totalwar.org.pl/showthr...p?17006-Zasady
Legion nie uważasz, że ankieta na jeden dzień to za krótko? ;) Tym bardziej, że i tak został przełożony start turnieju. Daj nam czas na zapoznanie się z grą chociaż do soboty :D
spoko zobaczymy ile osob zaglosuje :)
Panowie, generalnie czuję konkret i power jak za dobrych czasów Romka. Bawimy się :) może wróci paru z nas ochota na TW.
Propozycja, na szybko, regulaminu i zasad - dawajcie koniecznie uwagi.
Cytat:
Cytat:
1. Zasady bitewne
- Zakaz używania artylerii
- Maksimum 12 jednostek piechoty (włócznie, piki, topory, miecze)
- Maksimum 6 jednostek do walki z mieczami
- Maksimum 6 takich samych jednostek
- Maksimum 10 konnicy (w tym 4 konni strzelcy)
- Maksimum 8 jednostek miotających (nie wliczamy tu konnych strzelców)
- Zakaz używania tej samej nacji co przeciwnik
- Zakaz używania środków obronnych
- Dozwolone jest używanie wszystkich umiejętności wodza ?????
Ustawienia bitwy:
Fundusze: ??????
Wielkość oddziałów: duże
Pora roku - wiosna
Mapy:
????????
Kierunek ataku - ?????
Pogoda - czysta
Czas - południe
Limit czasu bitwy - brak
Dozwolone jest używane wszystkich DLC.
B. Zabronione zagrania:
1. corner camping / red line camping są zabronione, a ich użycie skutkować będzie - w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego - koniecznością powtórzenia meczu (ustawianie się na zasięgu łuków).
C. Wybór nacji
W pierwszej bitwie jako pierwsza wybiera nację i mapę gracz, który jest wyżej w drabince losowania (na challonge). W drugiej bitwie jako pierwszy wybiera nację i mapę gracz, który jest niżej w drabince losowania.
2. Regulamin
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest posiadanie oryginalnej wersji gry Three Kingdoms TW, łącza internetowego umożliwiającego grę w trybie multiplayer oraz rejestracji na naszym forum.
2. Przy rejestracji Uczestnik podaje nick multiplayer i link do konta steam.
3. Po zakończeniu pojedynku powtórki bitew oraz screenshoty należy zapisać na ewentualność potencjalnych kontrowersji, sporów.
4. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami należy składać do 24h od rozegrania bitwy. Po tym czasie albo po uprzednim podaniu lub potwierdzeniu wyniku przez zgłaszającego, zastrzeżenie będzie odrzucane. Gracz, jeżeli zauważy zagranie naruszające reguły jest zobowiązany zgłosić to przeciwnikowi w trakcie bitwy wskazując powody i wnioskując o jej powtórzenie. Zgłoszenie wątpliwości musi skutkować wstrzymaniem rozgrywki (PAUSE) do chwili wyjaśnienia sprawy/sporu. Jeżeli obaj gracze nie zgodzą się na powtórkę, bitwa musi zostać dograna do końca, a po bitwie gracz zastrzegający powinien zgłosić zagranie, które jego zdaniem narusza regulamin.
4a. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami bitwy nie będą rozpoznawane bez udokumentowania jej powtórką (replay).
5. Umawianie na bitwy powinno odbywać się za pośrednictwem forum, w odpowiednich tematach. Można także umawiać się na inne sposoby (Steam, e-mail), ale o postępie rozmów należy informować na forum, gdyż tylko takie są wiążące.
6. Wyniki bitew należy umieszczać w odpowiednim temacie, wraz z podaniem wykorzystanych nacji przez obu graczy.
7. Aby wynik bitwy był ważny konieczne jest jego potwierdzenie przez obu graczy .
8. Zabronione jest wychodzenie z gry poprzez alt+tab bądź reset komputera przed zakończeniem bitwy - wszelkie takie przypadki będą rozpatrywane oddzielnie przez organizatorów. Skutkiem może być wykluczenie zawodnika z turnieju.
9. Bitwy powinien hostować gracz który jako pierwszy wybiera nację.
10. W przypadku trudności z hostowaniem organizator może wyznaczyć osobę trzecią do zahostowania bitwy dla zainteresowanych graczy.
11. W wypadku powtórzenia bitwy (na skutek np. utraty połączenia przez jednego z graczy) obaj gracze muszą wziąć dokładnie takie same armie - możliwe są odstępstwa od tej reguły w indywidualnych przypadkach tylko na polecenie Organizatorów.
12. Jeśli uczestnik turnieju nie będzie przejawiał należytej aktywności w umawianiu się na mecz, Organizatorzy najpierw udzielą mu upomnienia. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju , a w sytuacjach skrajnych otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL
13. Obraźliwe bądź agresywne zachowanie spowoduje, że gracz zostanie upomniany przez Organizatorów. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju i/lub otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL. Nie neguje to interwencji Administracji, jeżeli Uczestnik łamie Regulamin Strony TotalWar.ORG.PL
14. Modyfikowanie plików gry (nie licząc debug camery), oszukiwanie i inne niehonorowe zagrywki skutkują wykluczeniem z turnieju i zakazem uczestnictwa w następnym turnieju.
15. Turniej organizowany jest wyłącznie dla polskiej społeczności, skupionej wokół serwisu TotalWar.ORG.PL
16. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem Oficjalnej Polskiej Ligi 1v1 , problemów z interpretacją i spornych ostateczną decyzję podejmują Organizatorzy.
17. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo nieznacznych zmian Regulaminu w trakcie turnieju (np. doprecyzowanie punktu stwarzającego wątpliwości, dostosowanie do liczby Uczestników).
II. FORMUŁA
1. W Turnieju gracze rozgrywają jeden mecz (2 bitwy) przeciwko pozostałym rywalom w swojej grupie (obowiązuje system ligowy).
2. Nację wybieramy na przemian. Jako pierwszy nację wybiera gracz, który znajduje się wyżej w drabince losowania.
3. Raz wybranej nacji nie można w danej bitwie zmienić, chyba że oponent się zgodzi.
4. Obydwaj gracze są zobowiązani do przejawiania inicjatywy ofensywnej (rozumianej również jako ostrzał konnych jednostek miotających).
5. Gracz może użyć danej frakcji tylko raz. Gracze nie mogą grać tymi samymi nacjami przeciwko sobie w danej bitwie (wyjątek: dopuszczalne jest wykorzystanie tej samej nacji co przeciwnik, jeżeli graczowi nie została w danej grupie nacji - wybranej przez przeciwnika - żadna inna nacja). W przypadku wykorzystania wszystkich nacji przez danego gracza, następuje reset nacji i możliwość ich użycia od początku.
6. Z fazy grupowej, z każdej Grupy awansuje do fazy pucharowej 2. najlepszych graczy.
7. Dalsza faza rozgrywek (pucharowa) toczy się do 2. zwycięstw, przy zachowaniu eliminacji na zasadach analogicznych, jak w Grupach.
W przypadku konieczności rozegrania trzeciej decydującej bitwy na etapie baraży, pojedynek będzie rozegrany na mapie Nemetocenna.
III. TERMINY I DEADLINE'Y
1. Na rozegranie meczów w grupie gracze mają 2 tygodnie czasu.
2. Jeśli bitwy nie zostaną rozegrane w wyznaczonym terminie, organizatorzy - w zależności od okoliczności - mogą podjąć następującą decyzję:
- Przyznać walkowera jednemu z graczy. Walkower oznacza dopisanie trzech punktów zwycięzcy pojedynku oraz zero punktów dla gracza przegrywającego.
- Zarządzić remis.
- Przedłużyć termin rozegrania meczu ale tylko w uzasadnionych przypadkach.
-W sytuacji, gdy sędziowie uznają że obaj gracze wykazywali zbyt małe zaangażowanie mogą oni przyznać obustronny walkower. (0-0) żaden z graczy nie otrzymuje punktu.
Uwaga - jeśli zawodnik doprowadzi do sytuacji, w której będzie miał 2 mecze zaległe, może on zostać usunięty z Turnieju.
3.Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość przedłużenia terminu na rozegranie meczy w uzasadnionych sytuacjach.
4. Kolejka ustalana będzie na podstawie losowania.
Sędziowie:
- Legion
- ??????
Administratorzy:
- Legion
mapy podrzucilem jak cos
O, nie zauważyłem zmiany w zasadach. Spoko. Aczkolwiek przy większej ilości graczy np. 32 proponowałbym jednak grupy. To jest mega smaczek. Puchary tego nie zapewniają.
Panowie, ja być może nie mam takiego doświadczenia na multi jak wy ale w TW gram od lat i coś tam wiem. Sprawa pierwsza: nie ma sensu robić turnieju w "trybie opowieści" z prostego powodu - jest zbyt mało czasu, żeby poza jednostkami opanować bohaterów. Poza tym taki "tryb opowieści" jest dostępny i lepiej zrobiony w Warhammerze. Mimo, że bardzo polubiłem Warhammera i w tym roku wstąpiłem do ligi, tęsknię za historyczną metą. Żałuję, że nigdy nie mogłem pograć z wami w Rome II. Teraz jest okazja pobawić się w 3K i chcę posmakować "czystej taktycznej" rozgrywki :)
Sprawa druga: zasady muszą być, tak żeby buildy były zbalansowane. Te zaproponowane przez Pirxa są całkiem spoko, aczkolwiek uwzględniłbym specyfikę gry. Po dzisiejszych bitwach stwierdzam na szybko, że piechota dystansowa jest w 3K za mocna, żeby pozwolić na max 8 oddziałów. Ja bym to ograniczył do 6.
Trzecia sprawa: jeśli będzie więcej graczy to oczywiście pierwszy etap turnieju powinien być grupowy. To pozwoli takim średniakom jak ja trochę dłużej się pobawić :)
Dziękuję za uwagę.
Pozdrawiam.
,,W pierwszej bitwie jako pierwsza wybiera nację i mapę gracz, który jest wyżej w drabince losowania (na challonge). W drugiej bitwie jako pierwszy wybiera nację i mapę gracz, który jest niżej w drabince losowania."
Gracz X wybiera, jak rozumiem, od razu wszystkie nacje (bohaterów)? Czy wybiera jedną nację, potem gracz Y jedną nację, gracz X drugą nację itd.?
Z tymi nacjami i bohaterami to nie ma, co się bawić w jakieś banowanie. Po prostu powinna być zasada, że nie wolno wybierać tych samych bohaterów, co przeciwnik i tyle.
No i ostatnia sprawa. Czy nie lepiej rozmiar jednostek zamienić na "duże"? Dlaczego wybrano rozmiar "średni"?
wielu ludzi ma słabsze komputery i owiele lepiej chodzą bitwy