-
Rise of the Nations - Prelude to War
http://img535.imageshack.us/img535/6687/98811461.png
RISE OF THE NATIONS: PRELUDE TO WAR
__M O D _ D L A _ R O M E _ - _ T O T A L _ W A R _ ( A L E X A N D E R _ 1 . 9 )__
witam wszystkich serdecznie
po bardzo długiej przerwie na polskim total war.org postanowiliśmy w teamie, ze warto byłoby tutaj wrócić. sporo opinii i sugestii z zeszłego roku zostało zaimplementowanych do tego moda, dzięki aktywności użytkowników tego forum.
co nowego? w zasadzie wszystko. mapa, jednostki, scenerie, modele, tekstury, frakcje... długo by wymieniac, ale postaram się nadrobić czas, przez który nie byliśmy tu obecni. wiem, że nie wszyscy rodacy smigają po angielsku ( i wcale się im nie dziwię, bo choć przydatny, język ten do najbogatszych nie należy :lol: ). ale chwała tym, co nie gardzą i umieją.
nowinką na początek niech będzie to, że RotN będzie z wszelkim prawdopodobieństwem modem, który zostanie wydany również w języku polskim (także hiszpańskim i jeżli członkom z zespołu starczy sił i zapału - serbskim, włoskim i niemieckim).
długo obserwowaliśmy co dzieje sie w totalwar-owym światku i cieszy nas bardzo postęp jaki dokonał się nie tylko w grafice ale i w sposobach myślenia omodach pod RTW. nie muszą to być zwykłe "polepszacze" podstawki. to mogą być samodzielne historie. w tym kierunku staramy się zmierzać z RotN. ale po kolei :)
http://img824.imageshack.us/img824/4...mmapheader.png
@ WARSZTAT: MAPA KAMPANII
"THEATRUM ORBIS TERRARUM"
Theatrum Orbis Terrarum to nazwa projektu stworzonego wewnątrz RotN. obejmuje on stworzenie map dla kampanii głównej (zoptymalizowanej zasięgiem czasowym moda) i map kampanii dodatkowych (wojny punickie, podboje aleksandra, wojny diadochów, podbój galii [wielkie dzięki dla Salvor'a Hardin'a z FREE Team] i wojna domowa i kilka innych kampanii, gdzie jednostki będą znacznie różnić się od tych z podstawowej kampanii o nazwie "Prelude to War" (Preludium Wojny).
mapa zosała powiększona, obrócona i niektóre regiony zyskały dodatkowe prowincje (paleta 256 :P)
co ja się tu będę rozgadywał. kampania jest teraz skryptowana przez Magpie'a (człowiek który pierwszy zaimplementował rzeczy z M2TW do RTW) i Aulusa Caecinę Severusa (ACS - autor moda heroes Singing). panowie pracują ostro nad balansowaniem jednostek, statystykami, planują przebieg rozgrywki (lekkie skrypty, które wyłącznie przy zaistnieniu historycznie zgodnych okoliczności odpalą historyczne wydarzenia i postacie, co ma dac graczowi wybór: gram historycznie, więc historia jest odtwarzana, lub gram jak lubię i historie pisze ja).
trochę screenów z warsztatu:
http://img824.imageshack.us/img824/1...0602hae.th.jpghttp://img824.imageshack.us/img824/4...0602hae.th.jpghttp://img822.imageshack.us/img822/8...0610hae.th.jpghttp://img529.imageshack.us/img529/4...0610hae.th.jpg
mocno skupiliśmy się na ukształtowaniu terenu. naszym głównym celem jest realizm ale i miodna rozgrywka, w której teren może odgrywać rolę większą niż zazwyczaj. chcemy by gracz wiedział na co może liczyć w danym środowisku, co daje mu przewagę a co nie, i gdzie najlepiej przyjąć lub wydać bitwę. znajomość i przejrzysty wygląd terenu mapy będzie od tej pory w tym bardzo pomagał. nie chodzi przecież tylko o nazwy prowincji i miast ;)
http://img529.imageshack.us/img529/1...0610hae.th.jpghttp://img824.imageshack.us/img824/1...0602hae.th.jpghttp://img822.imageshack.us/img822/1...0610hae.th.jpghttp://img822.imageshack.us/img822/1...0610hae.th.jpghttp://img822.imageshack.us/img822/5...610haet.th.jpghttp://img822.imageshack.us/img822/7...0610hae.th.jpg
screeny mapy z akcji załączę później, gdy prace zaczną dotyczyć tekstur (pomimo możliwości użycia tekstur z M2TW chcemy stworzyć własne).
http://img529.imageshack.us/img529/8...nitsheader.png
@ WARSZTAT: JEDNOSTKI
"MULTIJEDNOSTKI"
nadal rozwijamy pomysł multijednostek. modele których używaliśmy dotychczas okaząły się niewystarczające, więc zdecydowaliśmy się na stworzenie nowych. zajęło mi to parę dni, ale efekt jest satysfakcjonujący i... nawet słabsze komputery nie mają z nimi większych problemów, choć sa bardzo ciężkie (powyżej 100 kb). nadal odzwiuerciedlają różne wpływy zależne od rekrutujących ich frakcji nie tylko teksturami, ale też wyglądem modeli (chełmy, ekwipunek, zbroje, broń, tarcze). więcej można zobaczyć w podglądach jednostek, które zamieszczam w następnym poście (frakcje).
screeny z warsztatu:
http://img195.imageshack.us/img195/8...0305hae.th.jpghttp://img195.imageshack.us/img195/6...0305hae.th.jpghttp://img195.imageshack.us/img195/9214/37249731.th.pnghttp://img638.imageshack.us/img638/1...0505hae.th.jpg
nowe ciała pozwalają na bardziej realistyczne odtwarzanie jednostek poprzez modele i tekstury, które można teraz mapować znacznie wygodniej i z większyć ilośc detali.
jednostki różnią się od siebie znacząco. stare zastępuje nowe a dla porównania screeny z rzymskim łucznikiem przed (lewo) i po (prawo):
http://img63.imageshack.us/img63/341...ites01a.th.pnghttp://img59.imageshack.us/img59/341...ites01a.th.png
multijednostki rozwijają się tak, jak planowaliśmy jeszcze przed zmianą bazy modeli. dla przykładu massylski hoplita - multijednostka która ma różny wygląd dla każdej rekrutującej go frakcji (dzięki temu na polu walki nie będzie nudno i wizualnie zawsze gra będzie mogła czymś zaskoczyć lub zmylić), samnita i liguryjski wojownik.:
http://img59.imageshack.us/img59/534...lites01.th.pnghttp://img59.imageshack.us/img59/342...ites01y.th.pnghttp://img59.imageshack.us/img59/948...ites01g.th.png
http://img59.imageshack.us/img59/6512/samnite01.th.pnghttp://img59.imageshack.us/img59/635...samnite.th.png
http://img340.imageshack.us/img340/4...rian01a.th.pnghttp://img265.imageshack.us/img265/4...rian01a.th.png
ruszyliśmy także temat zwierząt bojowych:
http://img230.imageshack.us/img230/2...fricanb.th.pnghttp://img340.imageshack.us/img340/4...ramassy.th.png
http://img59.imageshack.us/img59/498...cesheader1.png
@ WARSZTAT: PORTRETY
postanowiliśmy zrobić coś jeszcze. zupełnie nowa rzecz, którą chcieliśmy wprowadzić już dawno. nowe portrety postaci i postacie historyczne z własnymi, unikalnymi portretami. dzięki DogFart'owi, idziemy z tematem do przodu
screeny z warsztatu:
http://img204.imageshack.us/img204/7356/82424010.th.pnghttp://img204.imageshack.us/img204/2571/73318409.th.pnghttp://img535.imageshack.us/img535/7...0313hae.th.jpghttp://img535.imageshack.us/img535/4...0313hae.th.jpg
mamy też kilka innych niespodzianek, ale o tym w następnym poście. jeśli macie jakieś pytania piszcie :) chętnie odpowiem.
pozdrawiam wszystkich optymistycznym obrazkiem, dającym odpowiedź na często poruszane pytanie, którego sam nie ośmielam się zadać :D gratuluję spostrzegawczym, a reszta może pytać o co chodzi
http://img534.imageshack.us/img534/5...0509210439.png
aha... i w grze wygląda to póki co następująco:
http://img824.imageshack.us/img824/1...4230540.th.jpghttp://img824.imageshack.us/img824/7...4230412.th.jpghttp://img824.imageshack.us/img824/2...4230430.th.jpghttp://img824.imageshack.us/img824/5...4230631.th.jpghttp://img824.imageshack.us/img824/3...4231502.th.jpghttp://img824.imageshack.us/img824/1...230540q.th.jpg
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
Witam. Swietnie że sie zadomowiłeś i tu. :)
Ja wiem ocb z obrazkiem. ;)
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
No, podjarałem się :mrgreen:
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Kurde. Jaram się. Na starym forum sporo czasu temu był temat o tym modzie, było sporo info, dyskusje na temat koncepcji, previewy jednostek... Śledziłem na bieżąco, wypowiadałem się, a potem miałem krótki rozbrat z TW i forum padło. Po powrocie na forum sporo czasu zastanawiałem się, co to był za mod i czy został po nim jakiś ślad :D. Już straciłem nadzieję, a tu taki suprajs!
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
Wszystko pikne jak zwykle 8-)
PS: Rzadko na twc (tu zresztą też:P) zaglądam, ale ciągle Wam kibicuję.
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
Ekhm cóż mogę powiedzieć, jestem pod wielkim wrażeniem i czekam na resztę. Wielkie uznanie panowie. ;)
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
To będzie hit, matko nie mogę się doczekać!
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
To żeś pojechał :)
Tak rozbudowanych jednostek republiki jeszcze nie widziałem :)
Teraz tylko przebijcie Roma Surrectum z jednostkami cesarskimi, dali tam osobno skin każdemu legionowi. :) To dla Ciebie i zespołu pewnie tylko kwestia czasu.
Napisz mi jakie informacje podać w newsie bo widzę że się sporo zmieniło i wszystko jest nowsze niż ostatnio.
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
łał! przwitanko przerosło moje najśmielsze oczekiwania. RS2 ma odrębne skiny a my mamy... odrębne modele i skiny :) teksturuje Hamsha (lub jak kto woli Marta). dzielnie zakończyła sesję egzaminacyjną i liczymy skromeni w teamie, ze w te wakacje zakończymy dzięki niej sprawę legionów. oto próbki tego, co mamy dotychczas (niestety nie mogę pokazać wiecej, choć bardzo bym chciał).
próbka legionisty w hełmie typu coolus z owalnym, wczesnym scutum:
http://img94.imageshack.us/img94/1423/30409054.th.png
próbka legionisty w zbroi folgowej:
http://img94.imageshack.us/img94/9365/aaaabi.th.png
dzięki z apropozycję o ogłoszeniu Królu :) jeśli mogę, wyślę Ci to wszystko jutro, bo ledwie wróciłem z wesela i... no sam rozumiesz ;)
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
Ten pancerz drugiego legionisty moim zdaniem taki zbyt... Pakerny :). Rozumiesz, żołnierz wygląda jak normalny człowiek noszący pancerz robiony dla Pudziana.
Ale to jedynie moja skromna opinia.
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
rozumiem ;) nie trzeba mi mówć. pisałem przecież, ze to próbki. żołnierz w lorica segmentata nie ma jeszcze ustalonych skin-modifierów dla tego typu pancerza i jak pisałem, legiony są nie gotowe. to nie jest coś, co będziemy poprawiać, to raczej coś, co będziemy robić. spokojna głowa o proporcje, damy radę. jakbym sam miał zacząć wymieniać, co w tych modelach jeszcze nie gra, pewnie nie poszedł bym dziś spać :lol:
ok. będę zatem pokazywał tylko skończone jednostki. jutro kartagina a pojutrze numidia.
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
-
Re: RISE OF THE NATIONS - PRELUDE TO WAR
Brak słów chłopie. kawał bardzo dobrej roboty. :)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Świetne. Myślałem, że od EB nic lepszego się nie pojawi, a tu się zapowadia znakomity mod.
Mam pytanko, jak będzie wyglądał "gameplay", tzn. ile tur na rok, jakie koszty jednostek, a w konsekwencji czy będziemy mieli doczynienia ze spamem AI?
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ Baal-Melkart
będzie dość swobodnie. bazowo było 2 tury na rok, ale uznaliśmy, ze chcemy by armie przemieszcząły się trochę szybciej (niestety tu nie może być realizmu. musi być kompromis) i teraz mamy 4 tury na rok (łącznie testowanych i sprawnych 1100 tur). kampania będzie wiec długa, ale drobne skrypty i niuanse doryczące mijających w grze stuleci będą (mamy taką nadzieję) dostarczać sporo rozrywki.
koszty jednostek są niewysokie (liczyliśmy zgodnie z posiadanymi informacjami ile kosztował np. ekwipunek, dany typ pancerza, wykucie broni czy hełmu, za jakie kwoty je sprowadzano etc.) w stosunku do kosztów utrzymania. te są mordercze i nawet AI to czuje. uchylę rąbka tajemnicy i powiem tylko, ze dodatkowo pozostawienie w grze senatu ze statusem frakcji która jest swoistym detonatorem wielu rzeczy nie tylko dla rzymian pozwala nam obserwować jak AI buduje armie na konkretne wyprawy a nie tylko po to, by nasi wojacy od czasu do czasu musieli spierać ich krew z własnych szat i tarcz. często też obserwowałem jak Magpie i Aulus (ACS) zmuszali AI do rozwiązywania większych oddziałów i rezygnowania z bardzo drogich jednostek, gdy rujnowali gospodarkę najechanego kraju. to rodzi nadzieję, ze w konsekwencji będzie można złamać wroga nie tylko wycinając jego armie i biorąc miasta. szukamy jeszcze odpowiednich przeliczników dla galów i tym podobnych "barbarzyńców", gdyż ich system rekrutacji i opłacania armii był odmienny od obywatelskiej armii milicyjnej czy zawodowej armii helenistycznej.
powiem jeszcze, ze w RotN nie ma równowagi między jednostkami. niektóre frakcje mają zabójcze jednostki w stosunku do innych. ich słabości nie musza tkwić w ich armiach ;). wyzwaniem będzie grać np. Królestwem Massyliów (polecam. już testowałem jednostki i było cholernie cieżko, choć nie tak krwawo jak się spodziewałem).
AI możńa oduczyć robienia głupot. można nawet używać rekrutacji w systemie zero-turowym i wcale nie oznacza to, ze po mapie pełgac będą setki armii. fakcje są ostrożniejsze i chętniej korzystają z duplomatów. nie najadą też terenów, których nie będą w stanie utrzymać a wojna na dwóch frontach to samoójstwo, wiec jej unikają. jeszcze sporo pracy przed nami w tej materii. przerabiamy teraz temat bitew na mostach, by zmarginalizować niedociagnięcia zwiazane z przeprawami, gdzie AI wykłada sie jak długie...
ok. kolejny preview :D
http://img638.imageshack.us/img638/4...syliheader.png
PRZEGLĄD FRAKCJI: KRÓLESTWO MASSYLIÓW
(NUMIDYJCZYCY I BERBERYJSCY BRACIA)
numidyjski król i numidyjski książę
http://img707.imageshack.us/img707/8...king01a.th.pnghttp://img15.imageshack.us/img15/975...ince01a.th.png
numidyjscy oficerowie i pomniejsi dowódcy
http://img822.imageshack.us/img822/5...icer01a.th.pnghttp://img687.imageshack.us/img687/7...icer01a.th.png
chorąży
http://img517.imageshack.us/img517/6...fier01a.th.png
numidyjska średnia kawaleria (nobilowie)
http://img641.imageshack.us/img641/8...ecav02a.th.pnghttp://img94.imageshack.us/img94/992...ecav01a.th.png
numidyjska lekka kawaleria
http://img641.imageshack.us/img641/8...ncav01a.th.png
jeźdźcy wielbłądów
http://img7.imageshack.us/img7/2707/...cavf01a.th.png
słonie bojowe
http://img202.imageshack.us/img202/1...tinf01a.th.png
ucznik, procarz i oszczepnik)
http://img822.imageshack.us/img822/1...rinf01a.th.pnghttp://img692.imageshack.us/img692/8...gers01a.th.pnghttp://img15.imageshack.us/img15/651...rmisher.th.png
numidyjska piechota: (włócznik oraz piechurzy różnych okresów i wpływów)
http://img15.imageshack.us/img15/403...pear01a.th.pnghttp://img15.imageshack.us/img15/403...pear01a.th.pnghttp://img641.imageshack.us/img641/8...dinf01a.th.pnghttp://img689.imageshack.us/img689/4...yinf01a.th.png
afrykańscy sojusznicy:
libijski harcownik
http://img819.imageshack.us/img819/3654/libyans.th.png
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
jednostki są przepiękne wręcz doskonałe tylko moje pytanie jest zasadnicze, po wielu porażkach moderskich polskich moderów, czy zamierzacie skończyć tego moda i najważniejsze czy istnienie harmonogram wprowadzania kolejnych wersji...?, a szczególnie pierszej..
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Cytat:
Zamieszczone przez haeressiarch
i teraz mamy 4 tury na rok
to chciałem usłyszeć... przeczytać ;)
Cytat:
koszty jednostek są niewysokie (liczyliśmy zgodnie z posiadanymi informacjami ile kosztował np. ekwipunek, dany typ pancerza, wykucie broni czy hełmu, za jakie kwoty je sprowadzano etc.) w stosunku do kosztów utrzymania. te są mordercze i nawet AI to czuje.
Brawo! Co z najemnikami? Jak sądzę ich koszt rekrutacji będzie wyższy? Kiedyś się tak zastanawiałem jak powinno wyglądać to w grze, by z takich najemników warto było korzystać i pomyślałem, że możnaby z góry dać im wysoki poziom doświadczenia. To taka mała dygresja i sugestia. A propos doświadczenia. Jak ono będzie rozwiązane? Jedna "belka" = 1 punkt ataku i zdolności obrony więcej?
Cytat:
szukamy jeszcze odpowiednich przeliczników dla galów i tym podobnych "barbarzyńców", gdyż ich system rekrutacji i opłacania armii był odmienny od obywatelskiej armii milicyjnej czy zawodowej armii helenistycznej.
Ja myślę, że dla Kart Hadaszt mieliście sporo problemów z ustaleniem kosztów. Co do armii hellenistycznych to zapewne dla Macedonii wygląda to nieco inaczej w związku z obywatelskim charakterem jej falangii. Ptolemeusze i Seleucydzi w zasadzie też utrzymywali żołnierzy falangi za pomocą nadań działek.
Cytat:
wyzwaniem będzie grać np. Królestwem Massyliów (polecam. już testowałem jednostki i było cholernie cieżko, choć nie tak krwawo jak się spodziewałem).
Czyli prace są zaawansowane :D . Osobiście jestem rozkochany w Kartaginie i to ona będzie moim pierwszym państwem które postaram się poprowadzić do zwycięstwa.
ps. Można będzie poznać listę frakcji? ;)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
:D nawet cieszy mnie ten niepokój ;) obiecałem, że skończę tego moda. mimo wielu trudnych chwil i spraw które nas dotknęły brniemy do przodu i nieustannie się rozwijamy. utrwalamy przyjaźnie i tworzymy RotN dla własnej satysfakcji ale i dla Was. chcemy, by ten mod był czymś ekstra, dlatego też mimo pośpiechu pracujemy solidnie i często wstrzymujemy zapowiedziane rzeczy, by dopiąć je na ostatni guzik. ale zawsze idziemy do przodu. ten mod musi ujrzeć światło dzienne. nie może inaczej być :)
a co do harmonogramu, to postęp zależy nie tylko od nas. jeżli ktoś chce się dołączyć i pomóc tak, jak potrafi, jesteśmy otwarci. podczas prac przeprowadzana jest naturalna selekcja (ludzie się męczą, nie chce im się, albo życie prywatne koliduje z zabawą) i wyłania się rdzeń każdego małego zespołu, który tworzy całość. póki ten proces trwa, mod rozwija sie szybciej. kazdy wnosi jakiś pomysł i często staje sie on zaczynem zmian, które wprowadzamy.
wydawnicze plany to :
Rise of the Nations - Prelude to War
podstawowa kampania, której przyświeca hasło "pokażmy CA że można było zrobić dobrą grę"
Rise of the Nations - Punic Wars
wojny punickie, ale nie w stylu RTR7. gracz nie będzie miał dużego wyboru. będzie mugł zagrać wielkimi potęgami tego konfliktu, opowiedzieć się po jednej ze stron lub zginąc próbując zachować neutralność w tej pierwszej wojnie o charakterze niemal światowym.
Rise of the Nations - Ressurecting the Empire
wojny diadochów aż do ich upadku i dominacji rzymskiej. magpie już zaciera ręce. wielkie armie hellenistyczne, falanga, kawaleria i tajemnicze ludy oscienne do których gracz poniesie oświecenie, zniszczenie i smierć w imię ideału stworzenia jednej oikumene
Rise of the Nations - Ab Urbe Condita
kto grał w Paeninsula Italica, moze się domyślać o czym ;) zafascynowany ludami italii już teraz odtwarzam sylwetki tych dzikich wojowników, których prawa i obyczaje przerażały nawet celtów.
Jeżeli nam się poszczęści ruszymy potem w kierunku dziejów znanych z Barbarian Invasion. już zrobiłem sobie paru słowian i hunów ;) a jezli będą dobre ku temu powody, może zrobimy jeszcze jakiś "antuk"? kto wie? myśleliśmy o wojnie peleoponeskiej, ale jeden z byłch członków teamu troche nas do tematu swoim postępowaniem zniechęcił... póki co, tak zamierzamy się bawić.
namawiam Króla Luise'a do wspólnej zabawy od jakiegoś czasu, ale chyba będę potrzebował odwiedzić IPN żeby ściągnąć go do nas z jego talentami o ile mają tam na niego teczkę :lol:
póki co używamy jednostek Króla w beta-testach. zgadzamy się takze z kolorystyką, którą zwykł okraszać swoje własne modele na teksturach (bo antyk był szalenie kolorowy, tylko zwykły piechur miał jak zawsze przesrane i biednie). namawiamy jeszcze parę talentów z TWC (np. Hannibal Smith, Salvor Hardin, Florin 80, i inni), ale póki co są bardzo zajęci własnymi dziełami (polecam ich mody. kto zna FREE i widział FoR ten wie czemu). poza tym kończą sie sesje i zaczynają wakacje. kto nigdzie nie jedzie, niech sie czuje zaproszony :mrgreen:
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ Baal-Melkart
oj kartagina nadal daje nam w kośc. to nietypowa frakcja. masa najemników, małe możliwości rekrutacyjne i piekielnie ograniczony RoR (taki AoR z RTR ale fajniejszy, bo się "przenika" i wymienia tekstury jednostkom :D ). za to unikalne traitsy i własciwości budynków oraz "wynalazków". kartagińczycy będą chętniej niż inne frakcje "pożyczać" jednostki, więc nie zdziwcie sie proszę, gdy doszedszy poza italię, zorientujecie się że wasi weterani to już w zasadzie wyłącznie italikowie i grec i tylko korpus oficerski jest punicki...
4 tury to trudny wybór. kampania jest długaśna i jeszcze ma sie nie nudzić... ale w RotN kilka bitew (5-6) moze złamać silną frakcję, choć zająć jej terytoria będzie dużo większym wyzwaniem. zarządzanie będzie w RotN bardzo ważne.
najemnicy grają tochę inną role niż w podstawce. ci wyspecjalizowani kosztują słono (np inżynierzy lub oddzialy o dużej dyscyplinie) ale są tez i takie "zbóje" które na wojnę chodz dla łupów, łatwych zwycięstw i pobitewnego "afterparty" w plądrowanych miastach. ci są tańsi ale czasem mogą narobić szkód. dobre użycie najemników to gwarancja sukcesu. popatrz na ligurów (rzym) których Ci mogą nająć albo werbować jako lokalne siły. w zasadzie ich charakter sprawia, ze werbujesz 2 różne jednostki (multiunits). jeśli ich zarekrutujesz w prowincji są bardziej zdyscyplinowani, jeżli ich "kupisz" jako najemników, licz sie z konsekwencjami, ale pamiętaj, ze zrobią większą rozwałkę niż ci, których wyszkoliłeś na milicję :) ale też chętniej czmychną z pola walki, gdy poczują, ze nie opłaca sie dzis umierać ;)
j długo by opowiadać długo.
ah no i frakcje:
CARTHAGINIAN EMPIRE
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
REPUBLIC OF ROME - GENS JULIA
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
REPUBLIC OF ROME - GENS CORNELIA
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
REPUBLIC OF ROME - GENS CLAUDIA
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
REPUBLIC OF ROME - SENATUS POPULUSQUE ROMANI
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
FEDERATION OF GALLIC TRIBES
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
GERMANIC TRIBES
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
CELTO-IBERIAN TRIBES
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
KINGDOM OF MASSYLII
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
PTOLEMAIC KINGDOM OF EGYPT
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
ACHAEAN LEAGUE
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
KINGDOM OF MACEDON
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
DACO-GETIC TRIBES
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
KINGDOM OF PERGAMON
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
KINGDOM OF PONTUS
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
SELEUCID EMPIRE
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
KINGDOM OF ARMENIA
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
KINGDOM OF PARTHIA
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
SARMATIANS
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
INDEPENDENT TRIBES
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
INDEPENDENT STATES
████████████████■ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ –ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆâ–ˆ ███████
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
kiedy mniej wiecej ma wyjsc mod?
bedzie po polsku? staracie cie robic gre historycznie?
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ ottoman
cześć :) mod wyjdzie mniej więcej zaraz po jego ukończeniu ;) szczerze to sami nie wiemy. dużo pracy jeszcze przed nami. jakoś niebawem ;)
staramy się być historycznie poprawni ale nie mozemy być historyczni. z drugiej strony gracze chcący odtwarzać historię nie napotkają przeszkód by tak właśnie zrobić. w RotN nic nie dzieje sie na przymus w skryptach. heśli chcesz np. powstanie spartakusa, musisz doprowadzić w rzymie do podobnej sytuacji jak w czasie jego trwania i najlepiej zrobić to w odpowiednim przedziale czasu. AI trochę pomoże ale nie za bardzo.
mod definitywnie będzie miał polską premierkę :) i dodatki będa po polsku. póki co team jest międzynarodowy (nawet bardzo międzykontynentalny)więc urzędowym w drużynie jest angielski. jak zostanie ukończony będzie też tłumaczony.
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Witam i chylę czoła przed świetną robotą. Chciałbym podsunąć pewną myśl. Uważam że warto było by uwzględnić przy tworzeniu jednostek partyjskich greckich najemników, ma to umocowanie w źródłach bo u Justyna (albo jak kto woli Justyniusza) pojawia się wzmianka o przyjęciu na służbę partyjską jeńców z pokonanej armii Antiocha VII Sidetesa. Justyn określa wyraźnie że byli to Grecy. a teraz przypisik ;) (Justyn XLII 1). Dlatego przyszło mi do głowy że warto było by takowych uwzględnić w partyjskim drzewku jednostek. Tak samo jak najemników wywodzących się z pośród Saków, którzy w armii Partów pojawiali się częściej. Haeressiarch jeżeli potrzebujesz mogę podesłać trochę ciekawej literatury i źródeł w pdfach głównie odnośnie Partów.
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Hear, skupiacie się na rejonie Kartagina - Iberia - Numidia - Rzym. W tym rejonie doszliście już do perfekcji. :) Mam nadzieję że już ulepszać nie będziecie? Czekam na świat hellenistyczny. Nie mogę się doczekać kiedy zobaczę Twoje jednostki Macedonii, Seleucydów, Pontu, Ptolemeuszy... falangitów, hypaspistów, hetajrów i katafraktów. Mój ukochany rejon w starożytnym świecie. :)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ Hern86
świetny pomysł. lubimy zamieszczać takie właśnie "niuanse" :D część jednostek w RotN pojawi się wyłącznie w konkretnych okolicznościach (skrypty) lub wcale (jeśli warunki będa niesprzyjające, np. zabraknie "hisoryczności" w grze gracza. to może być jeden z takich oddziałów, ale nie będę przesądzał. moja wiedzan an temat tego regionu jest raczej skromna.
zachęcam do współtworzenia moda :D chętnie wszelkie materiały i wszelką pomoc przyjmę :D
przy okazji, jeżli ktoś jest zainteresowany wstąpieniem w nasze szeregi zapraszamy, ale zaznaczam, że trzeba coś wnieść do moda i trochę się mu poświęcić :)
@ King Louise Assurbanipal
:D skupiliśmy się z przyczyn czysto technicznych - to pierwsze rejony gdzie łatwo było nam przeprowadzić testy, a pozatym RoR tych miejsc był póki co najbardziej skomplikowany ( i nie jest jeszcze kompletny), ale teraz dacja i hiszpania oraz trochę galii.
z hellenami czekam trochę, może taki jeden modder o wspaniałych umiejętnościach i do tego rodak da się przekonać do współpracy ;) mnie brakuje wiedzy i czasu by brać się za bary z tak złożonym tematem jak hellenowie, tym bardziej, ze nowe 'ciałka" pozwalają zamieszczać masę detali, a hellenowie to nie to co rzymski hastati:)
kto wie, może miłośc tego modera ożywiła by nas bardziej ?
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Mam nadzieję że po skinpacku i skończeniu EW1 coś razem zdziałamy. :)
Ja dodaję mało detali na modelach, głównie skupiam się na teksturach. Ty wagę przywiązujesz do modelowania. :) Można to połączyć.
Ja modelowałem na zasadzie - nowe ciało plus wymodelowany hełm i miecz. Inne elemnty takie jak tuniki, pancerze, buty, tarcze brałem z podsatwki RTW, zmieniając im jedynie tekstury np. mój pancerz linotrax jest rysowany - zwisające frędzle to tylko rysunek, a nie jak u ciebie każdy wymodelowany osobno, tak samo tarcza - nie ma modelowanego umba. Z kolei hełmy modelowałem jako te bardziej rzucające się w oczy np. trackie, z maską, gladiatorów, barbarzyńców. :)
Fajnie że zrezygnowałeś całkowicie z twarzy CA. Też to zrobiłem. Górny rząd CA< dolny moje:
http://img6.imageshack.us/img6/2360/twarze.jpg
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
:D właśnie takiej odwagi i nowatorstwa trzeba nam w modach, by tworczyć coś naprawdę oryginalnego i pokusić się o stwierdzenie że będzie dobre. ja właśnie do Ciebie w sprawie modelowania Królu. zainspirowany tym, ze rodak potrafi zmontować takiej klasy model z tego co ma pod ręką (modele CA) i dodać od siebie tyle, by wyglądały jak całkowicie nowe podziałało na mnie mocno i wreszcie odważyłem się zrobić nowe ciałka. aktualnie modelowanie w RotN to dorabianie cuchów, pancerzy i hełmów oraz śmiganie od podstaw broni, tarcz (wszystkie sa w RotN "grube") etc.
liczę że nie zapomnisz o nas :) a zresztą będę ci się przypominał ;)
jednostki które pokazałeś dotychczas w skinpacku mnie rozwaliły. lekkość i fantazja :D! inne, świeże, nowe, więcej detalu. po prostu nowy KLA :D mam wielką nadzieję, ze uda mi się Ciebie pozyskać do tego trudnego projektu. dodatkowo podoba mi się jak wielkie kontrowersje wzbudzają twoje prace na TWC :D
ludzie wyraźnie boją się albo nie potrafią przejść ponad to co wymodelowali panowie z CA. nawet wychwalana pod niebiosa Roma Surrectum 2 dodała tylko dłonie i zmieniła mapowanie, twierdząc, ze to nowe modele. dopiero pożyczenie "golasów" z Aristea Total War (którzy mają płasko otwarte dłonie, jakby chcieli zabijać wrogów lejąc ich "z liścia") rusza trochę temat odejścia od lekkich i prostych modeli CA, nie sprawiających problemów przy mapowaniu i animowaniu. cieszę się, że wyłamałeś się z tego obłędu tworząc swoje własne "pakerne" ciała. gratuluję. jesteś pierwszym polakiem który to zrobił o ile się dobrze orientuję. nie wiem nawet, czy nie pierwszym moderem wogóle.
w RotN stosujemy łączone techniki teksturowania (projekt zwykle bardzo wstępny odwalam ja albo hamsha, potem jedno z nas dużo ręcznie na nim rysuje a potem robimy swoisty collage) i efektem są tekstury jak zaprezentowane poniżej:
http://img149.imageshack.us/img149/7...0616hae.th.jpghttp://img149.imageshack.us/img149/5...0616hae.th.jpg
w modelowaniu poupraszczałem pewne rzeczy by dać szanę teksturom i kanałowi alpha formatu DDS. pojedyncze "pióra" pterygesów były bardzo dużym obciążeniem dla ram'u.
http://img149.imageshack.us/img149/9...0616hae.th.jpg
a skoro już mówimy o teksturach, to próbka umiejętności pani Hamsh'y. robi u nas legiony. mam nadzieję, zę tarcze się wam wszystkim spodobają. napracowała się dziewczyna :D
http://img149.imageshack.us/img149/3...0616hae.th.jpghttp://img149.imageshack.us/img149/7...0616hae.th.jpg
a na koniec...
http://img149.imageshack.us/img149/2...narome2.th.png
no to czekam z grekami na Ciebie KLA :D
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Jestem trochę rozczarowany faktem, że zachowaliście podział Rzymu na cztery frakcje :( . Można było dodać w zamian trzy inne. Jest Pergamon, dobrzeby było gdyby znalazła się i Bitynia. Jest Związwek Achajski, ale nie ma Etolskiego. Królestwo Bosporańskie? Syrakuzy? Epir?
Galowie potraktowani "hurtem", można jakoś przeżyć.
Wybacz krytykę, ale podział Rzymu zawsze mnie irytował.
Cytat:
oj kartagina nadal daje nam w kośc. to nietypowa frakcja. masa najemników, małe możliwości rekrutacyjne
Z tą masą najemników nie przesadzajmy. Libijczyków i zaciąg iberyjski Barkidów należy traktować jako przymusowych sprzymierzeńców.
Co do liczby tur na rok to wybór 4 uważam za najlepszy. Oczywiście wszystko zależy od "targetu" do jakiego mierzycie tym modem. Jeśli do ludzi, którzy chcą w trzy dni przejść moda to faktycznie liczba tur za duża. Licze jednak, że mod ma trafić w ręce domorosłych strategów :)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ Baal-Melkart
a mnie i wielu innych cieszy pozostawiony podział. wielu ludzi nie docenia tego faktu, że senat to w zasadzie "mózg" AI w grze Rome-Total War i jego usuwanie pozbawia wielu możliwości wpływania na zachowanie nie tylko rzymian. wystarczy tylko wiedzieć jak ;) (tu ukłony w stronę Magpie'a, za ciężką pracę jaką włożył w poznanie kodu). wybór 3 grywalnych frakcji rzymskich nie jest przypadkowy. niemal wszystkie mody ignorują płynące z tego korzyści. np. można wykorzystywać sam ten fakt jako słabośc i siłę rzymian zarazem. gdy grasz inną frakcją też możesz wykorzystywać ten fakt i dzięki sprytnej dyplomacji (a w RotN sie bez niej nie obejdzie i wręcz trudno będzie przezyć) można wykrwawiać nadtybrzańców podsycając ich wzajemne nienawiści i dążność do przejęcia kontroli nad republiką. zreszta każdy ma wyobraźnie i sam może rozsądzić za i przeciw. nasym celem nie jest usatysfakcjonować wszystkich (się nie da) :mrgreen:
dodanie epiru jako solowej frakcji przeczył by trochę faktowi dodawania lig, bo przecież sam był częścią jednej z nich :). poza tym, odebrało by nam to przyjemność stworzenia "prologu" tak jak w podstawce ;)
wybraliśmy frakcje, które miały z politycznego, militarnego, historycznego oraz kulturowego punktu widzenia największą szansę przetrwać jak najdłużej, lub chociaz przekazać swe dziedzictwo kulturowe i cywilizacyjne innym. dla tego część odpadła. galowie nie potraktowani hurtem i nie zmuszeni na początku jednoczyć krnąbrnych sąsiadów (współplemieńców i innych celtów) to fikcja. bojowie, senonowie, arvernowie... to dobre dla RS2 czy EB. u nas by się nie sprawdzilo, bo my nie zdecydowaliśmy się także na luzytanów czy brytów. galowie byli celtami którzy stali u progu stworzenia jednolitego narodu. ich kultura zaczęła płynnie się przenikać na obszarze galii. a mod traktuje o powstawaniu narodow właśnie nie plemion. tendencje te chcieliśmy odzwierciedlić w grze. rozdrabnianie celtów na plemiona to fikcja, gdy zakłada się, ze będą oni walczyć o dominacje swojej kultury, rasy, języka, sztuki i ogólnie narodu. będą umacniać się i unifikować, by zachować jedność i siłę nie rozdrabniać. jakos nie czuliśmy "imperium arvernów" czy "wielkiej hegemonii bojów" ani "republiki syrakruz" czy "wielkiego królestwa epirockiego". skazani na rychłą zagładę zepchnięci zostali u nas także do roli epizodycznej, dla tego też AI grać będzie wymienione przez Ciebie frakcje jako "Niezależne Plemiona" i "Niezależne Państwa". po prostu wybraliśmy to, co uznaliśmy za słuszniejsze niż robienie wszystkim miło poprzez dodawanie na siłę frakcji, które w mgnieniu oka inne frakcje wykończą i tyle z nich będzie pożytku co z ciekawostki historycznej. oczywiście nie neguję, ze moze to dać kupę dobrej zabawy, ale w tym modzie zdecydowaliśmy, że historia sama podpowiada nam, kto powinien być ważnym graczem na arenie a kto nie. poza tym skryptowanie 1100 tur bez senatu... niewykonalne (w sensie nie możliwe, by gra chodziła stabilnie, bez kierunkowania poczynań AI skryptami, które są zupełnie niepotrzebne).
niemal kazda prowincja w RotN ma jakieś swoje własne cuda wianki. RoR pozwala w wielu z nich rekrutować unikalne jednostki, zdobywać unikalne surowce etc.
wiem że jest moda na dzielenie galów i wciskanie ludziom, że tak jest bardziej "historycznie" czy "realistycznie". chętnie przyjmuję polemikę na ten temat, ale nie dam sie przekonać, bo to decyzja drużyny - sztabu ludzi oblatanych w temacie, którzy poświęcają co dziennie masę czasu na rozstrząsanie takich kwestii. ale szanuję twoją opinię. Roma Surrectum powinna Cię usatysfakcjonować i może przychylniej popatrzysz na naszą kampanię z podbojem galii i wojną domową, gdzie nadal mamy podzielonych rzymian (ale za to mamy mariusza, sullę, pompejusza, cezara :D ) ale i podzielonych galów :).
nie wybaczę Ci krytyki :D bo mnie nie gniewa :) wszyscy mamy prawo do odmiennego zdania i jego wyrażania :D ważne, ze zachowujemy przy tym godnoiść i kulturę i szanujemy godność innych :D dzięki za uszanowanie mojej :D
kłaniam się wiec :)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
haeressiarch
kiedy planujesz wydać tego moda? musze przyznać że zajebistą robote wykonujesz
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ rafa704
cześć :) dzięki :D
historia uczy, ze "planować to se moge" :lol: szczerze to nie wiem. jak najszybciej będzie to możliwe. póki co, idzie dobrze i team się rozrasta o nowych bardzo wartościowych członków (między innymi Hern, którego obecnośc cieszy mnie niezmiernie). do tego wrócił Sunbird Alkibijad, który dotychczas odpowiedzialny był za opisy jednostek i będzie również uczestniczył w procesie tworzenia hellenistycznych armii. ubaw po pachy a tu jeszcze mapa wymaga fix'ów... no chyba, ze wiecej ludzi nam pomoże :)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Czołem haeressiarch !
A już myślałem, że po katastrofie serwerowej się nie udzielisz więcej na tym forum ;)
To fajnie, że nie ustajecie w wysiłkach na modem. Jak kiedyś wspomniałeś te mapy co wam posłałem,też się pewnie przydały.... Mam pytanie:
-Czy zamierzacie podrasować obozy wojskowe ?
Myślę tutaj by dać możliwość wejścia wojowników na drewniane wały, dodać więcej strzelających wież.... Zdobycie rzymskiego lub hellenistycznego obozu powinno być wyzwaniem, czyż nie ? 8-)
W przypadku barbarzyńców obóz powinien mieć lokację na szczycie pagórka o stromych stokach (ale bez wałów).... No i najważniejsze, czy coś takiego jest możliwe do zmodowania ?
Pozdrawiam
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ szwejk
:D witaj szwejku! zmiany kosmetyczne obozów wojskowych to pestka w porównaniu z wymuszeniem na silniku gry by używał akcesoriów typu wieże. jest to przypisane do miast i tylko w miastach można dokonywać w tym zakresie zmian, by nadal nazywać to modowaniem. zmiany które proponujesz wymagałyby zmian w silniku a to już naruszenie praw autorskich twórców kodu gry. ale galeryjki dla wojowników są osiągalne. póki co zmusiłem jeszcze pół roku temu by żołnierze biegali po schodach budynku, więc trochę ciężkiej pracy i myślę że odpowiedź będzie jak najbardziej pozytywna.
mapy przydały się bardzo :D efektem jest min. nowa mapa :D jeszcze raz dziękujemy serdecznie :D
w przyszłyn tygodniu powinienem znaleźć czas na dorzucenie nowych screenów :)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Jeżeli da się wprowadzić galeryjki na palisadzie obozowej to już to będzie znacząca zmiana w obronie, oby tylko wojownicy się na nich nie blokowali.....
Czy rozmieszczenie miast na mapie jakie przedstawiłeś jest już ostateczne ? Czy też możliwe są jeszcze przesunięcia ? (mam tu na myśli dodanie Peluzjum w Egipcie 8-) )
Pozdrawiam.
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Miło było przeczytać te komplementy o moich skinach. Skończę skinpack, EW1 i raczej mogę dołączyć. Chciałbym nieco zmienić swoje dotychczasowe modowanie i ewoluować w lepszym kierunku. Gdy się z tym wszystkim uporam chciałbym przygotować zupełnie nowy typ modelu i tekstury. :)
Powiem Ci szczerze że w mojej ocenie obecnie najwyżej góry na scenie liczą się 2 mody: Twój i Roma Surrectum. Epoka EB już przeminęła. RTR próbują jeszcze coś wskrzesić, ale myślę że bez skutku. Ich skiny stały się przestarzałe - zamiast iść do przodu jak Ty oni dalej są w czasie gdy wydawali RTR 6, czyli od 5 lat nie widać u nich żadnej ewolucji. Najpierw RS przebili ich popularnością, teraz pora by RotN przebił RS. :)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ szwejk
mapa ewoluuje cały czas (szczerze, to jeszcze nie udało nam się jej bez błędu zadnego uruchomić, a to z powodu jej ogromnego skomplikowania. nie robiliśmy jeszcze czegoś takiego :D ). chcemy usatysfakcjonować graczy, którzy wybiorą do gry jakąkolwiek frakcję grą na dobrym poziomie (acz wiem, że wszystkich zadowolić się nie da...), więc na pewno mapę będziemy modyfikować do upadłego (biedny Magpie, już ma dość kodowania :lol: ). na pewno italia to już ostateczność, bo da się na niej umieścić wszystko co planowaliśmy (szczególnie italskie RoR i TRoR dla celtów w galii przedalpejskiej i w regionie Ager Gallicus).
niebawem preview numidii (kompletny). jest opóżniony (jak wszystko u nas włącznie z głównym grafikiem - mną :lol: :roll: ) bo brakowąło nam kogoś, kto zrobi rzeczowe opisy i wspomoże Sunbirda (bardzo zajęty ostatnio człowiek z Serbii) w wyszukiwaniu i kompilowaniu faktów w sensowną całość.
@ King Louise Assurbanipal
za to lubię polskie TWOrg. krytyka szczera do bólu, nieraz granicząca z bezczelnością (nie w twoich postakc królu, ale już nie jedno czytałem na tym forum :lol: ). to lubię. jeżeli ktoś mówi mi, ze robię coś ch...owo, to znaczy, że pewnie jest ch...owe :D proste :D no to staram się poprawiać, czerpać z sugestii i odgadywać, co też krytyka ze sobą niesie. dla tego już 3 razy zabieraliśmy się do modeli jednostek :lol: i dla tego zmieniamy mapę :). ludzie wolą may ala RS2, no to będzie coś podobnego ale z kilkoma smaczkami. ludzie lubią ciężkie modele i tekstury? dostaną :) ludzie lubią nowe środowiska gry? będą je mieć :D
ewolucja jest ważna. zawsze burzy się we mnie krew, gdy coś jest robione na odwal sie. jeżeli tak uważam, mówię to. jezeli to wywołuje u kogoś torsje, to nie jest mi przykro :lol: zawsze może ze mną to przedyskutować :) jestem prosty jak budowa cepa i nie jestem zawistny. po prostu lepsze budzi we mnie większą ambicję i wymusza większy wysiłek przy pracy 9który z czasem staje się normą itd itp...). chłopaki z RTR i moim zdaniem powinni wpuścić trochę świeżego powietrza do działu "grafika". ale gampelay mają nadal na poziomie :) FoE mnie bardzo cieszył, choć brakowało klimatu "decydującej bitwy" (w zasadzie każda była i szybko się z tym człowiek oswajał). RS2 będzie z pewnością wielkim osiągnięciem społeczności moderskiej, i mimo sporej napastliwości na "konkurencję" (pozdrawiam naszych zwyczajowych adwersarzy - brusilov'a, Gennosukę i wszystkich tych którzy nieustannie czuwają, byśmy byli choć raz w miesiącu raportowani za co kolwiek :lol: ) jest to mod i team kwalifikujący się do kategorii WYBITNE. miło będzie się z takim teamem próbować mierzyć :D damy z siebie wszystko. na razie pocieszam się, ze mamy jedną przewagę - zunifikowane modele. nie mieszamy tych z podstawki z nowymi całkami i ciałkami z innych modów. to widzę jako plus. zobaczymy co dalej. i nie moge się wprost doczekać, aż ktoś będzie kiedyś mowił o naszym modzie to samo co ja teraz :lol:
cieszę się słysząc, ze będziemy mieli honor korzystać z dobrodziejstwa jakim jest twój niekwestionowany talent. nie mogę się doczekac :) świadomi twórcy zawsze w cenie :D
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
haeressiarch
Twój a raczej wasz mod jest niesamowity, wręcz nie wiarygodne co zrobiliście i z małego starego Roma, jednostki są piękne z opowiadań wynika że nareszcie doczekamy się strategii doskonałej gdzie każde posunięcie militarne jakiej kolwiek ze stron będzie nas zmuszało do większych zastanowień. Naprawdę świetna robota :) byle tak dalej. Mam także jedno pytanko, ponieważ wymieniłeś frakcję Sarmatów i moje zastanowienie czy uwzględnicie w twarzach jednostek tej frakcji jej pochodzenie ;> Życzę powodzenia i oczekuję dzielnie na każdą wiadomość o postępach :)
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
@ Kajcio
witaj Kajcio :D aż pąsowieję od pochwał (i ciepło mi się w uszy robi :lol: serio) jak tak piszesz o naszym małym projekcie. na pewno nie będzie to dosonałość. od razu uprzedzam, ale zrobimy wszystko, by trudność kampanii nie polegała na tym, że przeciwnik zalewać Cię bedzie niekończącą się nawałą armii. naprawdę czasem wystarczą 3-4 zwycięztwa (tak ze 3 decydujące w tym wszystkim) by rzucić np. rzymianami greckie miasta państwa na kolana i spokojnie ich dorzynać. ale nie o tym teraz :D
odpowiandam na pytanie: tak. bardzo dużo czasy mitrężymy na poszukiwanie informacji. np. wiemy, dzięki badaniom genetycznym national geographic że germanie zza renu byli raczej mikrej postury i ciemnej karnacji (a nie jak chciał "wujek Adi" blądwłosymi-niebieskookimi-aryjczykami). sarmaci dostaną swoje wschodnie rysy, tak samo jak partowie :) jednostki RoR rekrutowane na różnych obszarach też będą miały swoje indywidualne rysy twarzy. zależy nam na tym. dla tego właśńie powstał wewnątrz RotN pomysł na RoR (Regions of Recruitment, rozbudowany AoR z RTR) i ciutkę oryginalniejszy acz działający na podobnych zasadach TRoR (Tribal Regions of Recruitment) wewnątrz którego np. Falangita (Pezoi) na modłę macedońską rekrutowany w macedonii ubiera się i wygląda fizycznie jak macedończyk (tzn. symulujemy ten "wygląd") ale rekrutowany w obrębie greckich miast państw to juz inna śpiewka. niby to samo, ale brodate, inny hełm, inny typ pancerza, większa tarcza, krótsza sarissa... a w egipcie to już ciemna karnacja, zupełnie inne opancerzenie, inne pochodzenie etniczne... ale to nadal ten sam typ żołnierza. wasze armie w RotN będą więc zmieniać się znacznie, choć nadal będą to legiony, auxilie, czy armie helenistyczne :) mam nadzieję, ze pomysł wam sie podoba, mimo, że przedłuży on znacznie termin wydana moda, bo realizacja jest ciężka, gdy tylko 2 osoby pracują nad teksturami...
-
Re: Rise of the Nations - Prelude to War
Ahhh to właśnie chciałem usłyszeć :) Nie śpieszcie sie z modem, nie ważny jest czas ważny jest skutek ;> a już widzę że będzie dobry to tylko czekać..miodzio :D Jeszcze jedno mam pytanko dotyczące samego wyglądu jednostek to czy Wasi Galowie będą mieli różno kolorowe owłosienie ? Bo zawsze gdy odpalam Rome i wybieram Galów to odpycha mnie ta ich rudość ja rozumiem, żeby jeden typ odziału był rudy ale cała armia, to według mnie przesada. O i jeszcze niestety jedno pytam z ciekawości czym będą frakcje Wolne ;> tzn. INDEPENDENT STATES ?
Pozdrawiam i podziwiam oraz chylę czoła przed wami 8-)