-
Polish Kingdom Mod - temat archiwalny
Witam serdecznie!
Jestem nowym forumowiczem z bardzo małym doświadczeniem, ale wielkim zapałem modderskim. Czytając kilka miesięcy temu petycję Polskich graczy do Creative Assembly w sprawie Królestwa Polskiego (a konkretnie ahistorycznych jednostek Polski) w podstawowej wersji Medievala II i w dodatku Kingdoms, doszedłem do wniosku, że faktycznie frakcja "Polska" wymaga gruntownej przebudowy i ulepszenia kadry wojskowej. Dlatego gdzieś na początku Grudnia, zabrałem się do modyfikowania jednostek Polski w podstawowej wersji Medievala II i prace ukończyłem na początku Lutego.
Poniżej zamieszczam zdjęcia wszystkich nowych jednostek Polski (zrobionych przeze mnie) oraz istniejących, ale gruntownie przerobionych (oczywiście przeze mnie). Mam szczerą nadzieję, że jednostki te przypadną wszystkim graczom do gustu :) Na dzień dzisiejszy modyfikacja działa tylko z podstawową wersją gry Medieval II Total War. Jeśli mod się spodoba, wówczas zajmę się jego konwersją tak, aby działał również w dodatku Kingdoms - Kampania Krzyżacka.
Chciałbym także prosić o wyrozumiałość ;) - jestem początkującym modderem i nad modyfikacją cały czas pracowałem sam. Wykorzystywałem istniejące w grze modele oraz tekstury, ponieważ jestem artystycznym kaleką :cry: i nie potrafię, tak jak inni, tworzyć nowych broni, pancerzy, ubrań, heraldyk, dodatków i wszystkiego co składa się na wygląd jednostki. Swoich sił co prawda, spróbowałem przy takich jednostkach, jak 'Jazda mazowiecka', 'Bracia dobrzyńscy', czy 'Rajtarzy'. W pierwszym przypadku stworzyłem nowe pancerze, ale na bazie już istniejących; w drugim mamy nowe pancerze, tarcze i miecze, ale również zrobiłem je wykorzystując to, co było już w grze; w trzecim zaś przypadku zmodyfikowałem lekko kirys oraz stworzyłem nową broń - rapier, jednak zmiany te są prawie niewidoczne. Dlatego jeśli ktoś miałby chęć stworzyć nowe, interesujące modele i tekstur, albo miałby do takowych dostęp, to chętnie zaimplementowałbym je do gry, czyniąc tym samym jednostki Polski dużo bardziej oryginalnymi i - co tu kryć - ładniejszymi dla oka.
Na koniec muszą dodać, że jednostka 'Husaria' jest tylko częściowo moim tworem. Wprowadziłem ją do gry, stworzyłem opisy, poprawiłem wygląd, dodałem tarczę, ale niestety to nie ja stworzyłem jej główne modele oraz tekstury. Nie wiem skąd pochodzą, kto ani kiedy je zrobił, a znalazłem je przypadkiem, przeszukując dział "Mody uzupełniające" w wątku "Polska - skrzydlata husaria" (na 3 stronie tego wątku zamieściłem właśnie mod dodający husarię do gry, ale że nikt go nie ściągał, to zostały tam tylko moje posty ;) ).
Nowe i mocno poprawione jednostki dla Polski:
Bracia dobrzyńscy (wersja piesza nieaktualna - jest wersja konna i nowy pancerz) - to nowa, unikalna jednostka dla Polski. Około 1230 roku na ziemiach Mazowsza powołano do życia jedyny w pełni polski zakon rycerski - Zakon Kawalerów Jezusa Chrystusa. W grze Bracia dobrzyńscy (bo tak zwano członków zakonu) są wyborną jednostką ciężkiej piechoty, zdolną bardzo długo utrzymywać się na polu bitwy. Korzystają oni z mieczy półtoraręcznych oraz specyficznych tarcz. Postanowiłem, że Bracia dobrzyńscy będą jednostką piechoty, bowiem Polska dysponuje wystarczająco potężną i zróżnicowaną konnicą, a piechota ciągle wydawała mi się "wybrakowana". Dlatego Bracia zamiast być kolejną formacją ciężkiej jazdy, której i tak mamy całą masę, będą stanowić ciężką piechotę mieczniczą, która na pewno przyda się na polu walki.
http://img413.imageshack.us/img413/8...nscyug0.th.jpg http://img821.imageshack.us/img821/1...nscyug1.th.jpg
Drużyna książęca - całkowicie nowa jednostka w grze. Drużyna książęca, to średniozbrojna konnica korzystająca z łuków oraz toporka i tarczy podczas walki w zwarciu. Jak wiemy, drużyny były w jedenastowiecznej Polsce formacjami dość ciężkiej jazdy, zaopatrzonej w miecze, topory, włócznie, łuki, pancerze, tarcze, oszczepy, kusze. Mojej Drużyny książęcej nie chciałem zaopatrywać w miecze, bo z tych korzysta już Polska szlachta, Jazda mazowiecka, Polscy rycerze i zbrojni oraz kilka innych jednostek piechoty. Dlatego dałem im do rąk dużo rzadziej wykorzystywaną broń zaczepną, czyli topór. Z oszczepów korzysta już Polska szlachta, z włóczni kawaleryjskich Jazda mazowiecka, z kusz Jazda strzelcza. Z łuków nie korzysta żadna Polska jazda, dlatego łuki także przypisałem dla Drużyny (w końcu drużyny pancernych często korzystały z łuków). Natomiast pancerz, choć początkowo skórzany, można ulepszyć do kolczugi (popularnej w Polsce), a potem do ciężkiej zbroi
lamelkowej (która ma pokazać spore związki Polski z Rusią). Istnieje spieszona i konna wersja Drużyny książęcej, obie są tak samo wyposażone.
http://img524.imageshack.us/img524/2...zecaug0.th.jpg http://img830.imageshack.us/img830/9...zecaug1.th.jpg http://img511.imageshack.us/img511/7...zecaug2.th.jpg
Polska szlachta (nieaktualne - w jej miejsce jednostki 'Kmiecie' i 'Pancerni') - od tej pory Spieszona polska szlachta najpierw miota we wroga oszczepami, a potem walczy z nim w zawarciu mieczem. W podstawowej wersji szlachta od razu walczyła w zawarciu krótką włócznią, co było po prostu kpiną. Dodatkowo możemy też ulepszyć Polską szlachtę, czy tez jej spieszoną wersję, do częściowego pancerza płytowego. Wówczas szlachcice będą nosić ciężkie wzmacniane pancerze łuskowe i kolcze oraz nowsze hełmy, które mają pokazać, że na ziemiach Polskich często spotykano Normanów z którymi nasz kraj miał też i pewne związki (Dowodem na związki Polan i Normanów jest małżeństwo córki Mieszka Świętosławy-Sygrydy i władcy Szwecji Swena Widłobrodego. Ślub ten był zapewne nie tyle pierwszym kontaktem polsko-szwedzkim, co raczej efektem wcześniejszych związków i współpracy).
http://img233.imageshack.us/img233/7...chtaug0.th.jpg http://img716.imageshack.us/img716/6...chtaug1.th.jpg http://img219.imageshack.us/img219/5...chtaug2.th.jpg
Jazda strzelcza (przemianowana na 'Strzelcy' oraz ich spieszoną wersją stanowią teraz 'Śląscy kusznicy') - w podstawowej wersji gry Jazda strzelcza była lekkozbrojną konnicą strzelecką, którą bardzo szybko mogliśmy najmować w zamkach. Teraz Jazda strzelcza, to średniozbrojna formacja, wyposażona w inne (cięższe) pancerze oraz korzystająca z lepszych kusz. W zwarciu ich bronią jest topór i pawęż litewska. Od tej chwili mamy też możliwość rekrutacji Spieszonej jazdy strzelczej, która jest chyba najlepszą Polską jednostką piechoty strzeleckiej.
http://img51.imageshack.us/img51/566...lczaug0.th.jpg http://img638.imageshack.us/img638/9...lczaug1.th.jpg http://img714.imageshack.us/img714/4...lczaug2.th.jpg
Polscy rycerze (dodano dodatkowo gotycki pancerz) - rycerzy możemy już rekrutować na poziomie Fortecy (a nie Cytadeli jak to było w oryginale), lecz są oni nieco słabsi. Najważniejszą zmianą jest to, że ich podstawowym pancerzem jest od teraz ciężka kolczuga, a dopiero później można ich udoskonalić od częściowego pancerza płytowego do pełnego pancerza płytowego. Wydaje mi się więc, że dzięki temu, iż mamy Spieszoną polską szlachtę walczącą w zwarciu mieczem oraz Spieszonych polskich rycerzy w ciężkich kolczugach, dostępnych już na poziomie fortecy, to głód na "dobrego polskiego miecznika w kolczudze" został zaspokojony. Polscy rycerze, to silna ciężka konnica, a Spieszeni polscy rycerze, to mocna ciężka piechota.
http://img156.imageshack.us/img156/9...erzeug0.th.jpg http://img812.imageshack.us/img812/1...erzeug1.th.jpg http://img403.imageshack.us/img403/9...erzeug2.th.jpg
Jazda mazowiecka - całkowicie nowa. Jazda ta jest lekką konnicą, która charakteryzuje się małym kosztem rekrutacji i utrzymania, szybkim ruchem na polu walki, a także niezłym wyposażeniem - skórzana zbroja (można ją udoskonalić do lekkiej kolczugi), pawęż litewska, włócznia w szarży i miecz do walki w zwarciu.
http://img121.imageshack.us/img121/1...eckaug0.th.jpg http://img696.imageshack.us/img696/6...eckaug1.th.jpg
Polscy zbrojni (w nowej wersji zastąpieni podobną jednostką 'Kopijnicy') - wcześniej nazywano tę jednostkę Polscy pancerni. Zwiększyłem jej możliwości bojowe, dzięki czemu to teraz najlepsza rycerska konnica dostępna dla Polski. Dodałem jej także trzeci rodzaj pancerza - zaawansowany pancerz płytowy, który przypomina już ten nowoczesny, renesansowy pancerz zachodnioeuropejski.
http://img155.imageshack.us/img155/5...ojniug0.th.jpg http://img823.imageshack.us/img823/6...ojniug1.th.jpg http://img404.imageshack.us/img404/1...ojniug2.th.jpg
Husaria (została połączona z jednostką 'Husarze') - nowa jednostka o której pisałem już wcześniej. Husaria, to najlepsza jazda w całej grze, ale i jedna z najdroższych i najtrudniej dostępnych (wyłącznie w miastach będących metropoliami, na najwyższym poziomie rozwoju koszar). Ktoś zaraz powie, że przecież Husaria to renesansowa jednostka. To prawda. Ale arkebuzerzy, muszkieterzy, rajtarzy, rycerze gotyccy, janczarzy to też raczej renesansowe jednostki. W moim modzie gramy aż do 1600 roku, czyli zahaczamy o jakieś 120 lat renesansu. A znana nam Husaria istnieje gdzieś od połowy XVI wieku. Więc rocznikowo wszystko się zgadza :) Aha, wiem, że Husaria nie miała na plecach tych pajacowatych, podwójnych skrzydeł. Ale cóż szkodzi zrobić taką skrzydlatą Husarię w grze komputerowej ;) ?
http://img573.imageshack.us/img573/6...ariaug0.th.jpg http://img511.imageshack.us/img511/2...ariaug1.th.jpg
Wieśniacy - połączenie chłopów i drwali. W grze korzystają oni w walce z różnych wideł, toporów, bill i kos. Takie mięso armatnie, słabe w walce, ale liczne i tanie.
http://img641.imageshack.us/img641/6...iacyug0.th.jpg http://img84.imageshack.us/img84/926...iacyug1.th.jpg
Myśliwi - udoskonaleni Chłopscy łucznicy. Mają nowy wygląd, są ekspertami chowania się w lesie, są tani i szybko można ich rekrutować. Niestety zadają małe obrażenia (i mały jest też zasięg ich prostych łuków), a w zwarciu walczą nożami = śmierć po paru minutach. Mimo to przydatni jako prymitywna jednostka dystansowa.
http://img703.imageshack.us/img703/9...liwiug0.th.jpg http://img62.imageshack.us/img62/6868/mysliwiug1.th.jpg
Tarczownicy - czyli nieco poprawieni dawni Włócznicy. Mogą formować mur tarcz (a nie schiltrom), są dość szybko dostępni i na prawdę użyteczni jako piechota.
http://img442.imageshack.us/img442/4...nicyug0.th.jpg http://img89.imageshack.us/img89/682...nicyug1.th.jpg http://img695.imageshack.us/img695/5...nicyug2.th.jpg
Łucznicy - nie chciałem ich nazywać Polscy łucznicy, bo tacy są już w dodatku "Kingdoms - Kampania krzyżacka" i wszystkim by się myliło. Nie są to też słowiańscy łucznicy Piastów. To raczej przykład typowego średniowiecznego łucznika, wyszkolonego i wyekwipowanego jak należy. Korzystają z dość dużych łuków, więc mają większy zasięg i obrażenia niż Myśliwi, czy Milicja wiejska, a w zwarciu walczą stalowymi mieczami, zatem mogą odeprzeć atak piechoty. Myślę, że to bardzo fajna jednostka, idealnie "komponuje się" na placu boju z tarczownikami.
http://img703.imageshack.us/img703/5...nicyug0.th.jpg http://img254.imageshack.us/img254/7...nicyug1.th.jpg http://img27.imageshack.us/img27/795...nicyug2.th.jpg
Milicja miejska - oryginalna Milicja miejska wyglądała jak każda słowiańsko-wschodnia chłopska jednostka piechoty (te same ubrania, czy pancerze). Dlatego nadałem Milicji miejskiej bardziej miastowy wygląd. Reszta raczej pozostała bez zmian.
http://img17.imageshack.us/img17/184...jskaug0.th.jpg http://img231.imageshack.us/img231/2...jskaug1.th.jpg
Milicja wiejska - nazywana była Milicją łuczniczą i dostępna była wyłącznie frakcji "Ruś". Teraz i my możemy utrzymywać darmowe oddziały łuczników we wsiach, miasteczkach i miastach.
http://img526.imageshack.us/img526/2...jskaug0.th.jpg http://img819.imageshack.us/img819/9...jskaug1.th.jpg
Rajtarzy (w nowej wersji zastąpiono ich jednostką 'Dragoni') - stworzyłem nową jednostkę Konnych arkebuzerów (o której tutaj za dużo nie będę pisał), którą dałem kilku państwom europejskim. Chodziło mi o to, że w Medievalu niemal nie istniały jednostki konnych strzelców używających broni palnej. Byli właśnie Rajtarzy, ale przedstawieni bardzo nierealistycznie oraz jednostka Strzelcy wielbłądów, ale dostępna wyłącznie Maurom. Z tego względu, że w Polsce istniało bardzo niewiele oddziałów Konnych arkebuzerów, a więcej było właśnie Rajtarów, dlatego dodałem nam jednostkę "Rajtarzy", wcześniej dostępną wyłącznie dla Cesarstwa niemieckiego, poprawiłem ją (Rajtarzy walczą teraz w zwarciu przy użyciu rapierów, a nie włóczni) i zmodyfikowałem pancerze.
http://img231.imageshack.us/img231/1...arzyug0.th.jpg http://img262.imageshack.us/img262/8...arzyug1.th.jpg
Zapraszam do pobierania modyfikacji. W razie problemów, uwag, czy pytań zachęcam do komentowania dodatku w tym wątku ;) .
Stare wersje
Mod na podstawową wersję Medieval II Total War (ver. 1.04):
http://depositfiles.com/files/okfn3wa0f
Mod na dodatek Kingdoms - Teutonic (ver. 1.04):
http://dfiles.eu/files/0hbve0v7x
------------------------------------------------------------------------
Nowe wersje
Mod na podstawową wersję Medieval II Total War (ver. 1.05):
http://depositfiles.com/files/pzsks4ziv
Patch do wersji 1.05 na podstawkę: http://speedy.sh/wngrf/patch-pkm-1.05.rar (pobrany folder należy rozpakować/wkleić do folderu głównego, w którym zainstalowany jest Medieval II Total War, czyli do lokalizacji "...\Program Files\SEGA")
Mod na dodatek Kingdoms - Teutonic (ver. 1.05):
http://depositfiles.com/files/3ssqzau8s
Patch do wersji 1.05 na Teutonic, usprawniający AI komputera, autorstwa Piter'a (Wielkie Dzięki ;) ): http://speedy.sh/474Jf/patch-pkm-teutonic-1.05.rar (pobrany folder należy rozpakować/wkleić do folderu głównego, w którym zainstalowany jest Medieval II Total War, czyli do lokalizacji "...\Program Files\SEGA")
Instalacja Starej wersji:
1. Ściągnij odpowiedni plik.
2. Uruchom plik dwukrotnie klikając na nim.
3. Gdy otworzy się okienko instalacji, należy odszukać wiersz 'Folder docelowy', gdzie wpisana jest domyślna lokalizacja w której zainstalowana jest gra, czyli C:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War
a) jeżeli nasza gra jest zainstalowana w innej lokalizacji niż domyślna, wówczas należy ją zmienić na właściwą i nacisnąć przycisk 'Instaluj' (lub 'Dalej') aby przystąpić do instalacji modyfikacji (np. jeśli zainstalowaliśmy grę na partycji D, to ścieżka instalacji będzie wyglądać tak: D:\Program Files\SEGA\Medieval II Total War);
b) jeżeli nasza gra jest zainstalowana w domyślnej lokalizacji, wówczas od razu można nacisnąć przycisk 'Instaluj' (lub 'Dalej') aby zainstalować modyfikację.
4. Aby uruchomić grę z zainstalowanym modem, wystarczy kliknąć dwa razy w skrót, który powinien pojawić się na pulpicie po zakończeniu instalacji.
Instalacja Nowej wersji:
1. Ściągnij odpowiedni plik.
2. Wypakuj pliki do odpowiedniego folderu tam, gdzie zainstalowana jest Twoja gra Medieval II Total War.
3. Grę z modem odpalamy dwukrotnie klikając na plik wsadowy z rozszerzeniem '.bat', znajdujący się w folderze z zainstalowaną modyfikacją.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Witam. Super te jednostki. Bracia Dobrzyńscy i Ci tarczowi Halabardnicy oraz jazda mazowiecka i drużyna książęca mi się szczególnie podobają :P . Te jednostki działają tylko w podstawce Medka II i w Kingdoms tak? Gratuluje Ci zapału. Pogadaj z Wilkiem :P , może zmontujecie jakiś team i zrobicie nowego moda lub poprawicie Polskę w jakimś istniejącym? Wilk ma takie zamiary :mrgreen: - Ambitny Facet.
P.S. Pomysł bardzo szlachetny ale niełatwe to będzie do zrealizowania...
I jakaś Instrukcja instalacji by się przydała. Tak czy tak super robota. 8-)
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Ci Bracia Dobryńscy nie powinni mieć miecza i gwiazdki na wdzianku zamiast krzyża ? Najhlepiej było by gdyby była dostępna podwójna wersja, konna i odszkapowana :-P . Z punktu historycznego, niewielu ich było w tym zakonie, około 300 z czego większość zdezerterowała do zakonu krzyżackiego. Niemniej jednak znakomity jest to pomysł dać Polsce ich własny zakon rycerski, aby nie musieli używać już Joanitów i templariuszy, choć ich kościółki również istniały na terenie Polski w swoim czasie.
Jak napisał Araven, mam pewne zakusy, choć upłynie jeszcze trochę czasu nim będę w stanie je urzeczywistnić. Zależnie od tego jak szybko uda mi się uruchomić mapę próbną którą sobie na boku uskuteczniam...
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Mam pytanie, bo zrobiłeś świetnie jednostki, dlaczego nie współpracujesz jeszcze z teamem od WWMWE? Potrzebny jest modelarz ;F
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez Araven
Witam. Super te jednostki. Bracia Dobrzyńscy i Ci tarczowi Halabardnicy oraz jazda mazowiecka i drużyna książęca mi się szczególnie podobają :P . Te jednostki działają tylko w podstawce Medka II i w Kingdoms tak? Gratuluje Ci zapału. Pogadaj z Wilkiem :P , może zmontujecie jakiś team i zrobicie nowego moda lub poprawicie Polskę w jakimś istniejącym? Wilk ma takie zamiary :mrgreen: - Ambitny Facet.
Bardzo się cieszę, że dodatek jednak zdał egazamin :D Na razie jednostki te można mieć tylko w podstawce Medievala, ale za jakieś 2-3 dni przygotuję instalkę, która wprowadzi je do dodatku Kingdoms ;) (a konkretnie do kampanii "Teutonic", gdzie Polska odgrywa bardzo ważną rolę :!: ).
Cytat:
Zamieszczone przez Araven
I jakaś Instrukcja instalacji by się przydała.
Fakt, nie podałem w poście instrukcji, zapomniałem o tym :? Ale jak ściągnie się moda z rapida, czy z hotfila, to zaraz po kliknięciu dwa razy na 'polish_kingdom_mod.exe' pojawi się ekranik, na którym jest napisane, że "Jest to dodatek do gry Medieval II Total War, który czyni jednostki..." i tak dalej, ale jak się przewinie tekst do dołu, to jest tam taka skrócona instrukcja instalacji.
Cytat:
Zamieszczone przez Wilk
Ci Bracia Dobryńscy nie powinni mieć miecza i gwiazdki na wdzianku zamiast krzyża ?
Tak, właśnie jak robiłem screen'y, to zobaczyłem, że Braci dobrzyńscy w ulepszonym pancerzu faktycznie mają wdzianko z czerwonym krzyżem :oops: . Jeżeli nie zapomnę, to postaram się to poprawić i dodać wersję konną Braci w instalce, która wprowadzi wszystkie uaktualnienia do dodatku Kingdoms.
Cytat:
Zamieszczone przez Wilk
Jak napisał Araven, mam pewne zakusy, choć upłynie jeszcze trochę czasu nim będę w stanie je urzeczywistnić. Zależnie od tego jak szybko uda mi się uruchomić mapę próbną którą sobie na boku uskuteczniam...
Szczerze mówiąc, to bardzo mnie to zaciekawiło :mrgreen: Polska nadal wymaga ulepszeń i popraw, szczególnie jeśli chodzi o wygląd jednostek i dostępną mapę (w podstawce Medievala jest strasznie ograniczona do Krakowa, Halicza, Torunia, Wrocławia i Szczecina). Co prawda teraz jestem pochłonięty dokańczaniem mojego moda, ale kiedy już go zrobię, to chętnie podjąłbym współpracę przy tworzeniu innej modyfikacji, czy to dotyczącej Polski, czy nawet jakieś innej ;) .
Cytat:
Zamieszczone przez Adixis
Mam pytanie, bo zrobiłeś świetnie jednostki, dlaczego nie współpracujesz jeszcze z teamem od WWMWE? Potrzebny jest modelarz ;F
Kiepski ze mnie modelarz :cry: i od niedawna zajmuję się modowaniem. Ostatnio trochę przeglądałem forum i wątek "Where west meets with east" i wydaje mi się, że jest tam na prawdę duży i dobry team, który świetnie sobie radzi. Może uda mi się za parę dni ściągnąć najnowszą wersję WWMWE i jeśli będę w stanie pomóc, to pokombinuje coś z jednostkami.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Super Ci idzie. Masz talent :mrgreen: A instrukcję INSTALACJI jednostek możesz wstawić w swoim pierwszym poście po prostu go edytując :P Albo w jakimś kolejnym. Gratuluje Ci wiedzy historycznej, mało kto wie, że mieliśmy taki swój mały Polski zakon rycerski. Hm ja tych jednostek na razie nie zainstalowałem bo ja gram w mody głównie ale pooglądałem je sobie w Twoim poście. Ale zainstaluje z ciekawości by zobaczyć jak się sprawują w bitwach w Medku - zwłaszcza bracia dobrzyńscy. :twisted: Pozdrawiam.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
wow super ,trzeba bedzie znow zainstalowac medka.Aramegil proponuje jednak zrezygnowac z Polskich Pancernych (taka formacja w polsce nie istniala z tego co wiem)i zastapic ich Kopijnikami (takimi jak w bitwie pod Orsza).
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Witam. Aramegil Twojego moda ściągnąłem :mrgreen: . Jak rozumiem wprowadza dodatkowe jednostki do Medka II a mapa AI i inne takie są jak w oryginalnej grze Segi? Czy Twój mod ingeruje w podstawowe pliki Medievala i czy nie umożliwia działania innych modów? Mam nadzieję, że nie. Jak możesz to odpowiedz na moje pytania ok? Z opisu innstalacji wynika, że mod tworzy osobny folder ale to nie wyklucza ingerencji w plki podstawowe ;) , chcę się upewnić. Czyli w optymistycznej wersji można mając Twojego moda grać i w podstawkę Medka i w inne mody w tym oczywiście Twój? Pozdrawiam.
P.S. Proponuję Tobie i Wilkowi byście pogadali z Miodkiem i Zgrzybkiem oraz Ekipą z WWME (Rapsod i Inni), którzy zrobili super mapkę pod Medk a- dużo więcej prowincji i inny rozkład surowcow - sama Polska miała chyba z 7 prowincji. Połączenie tej mapy (za zgodą jej Autorów) i Twoich jednostek to byłoby coś wg mnie. Polska stałaby się historyczna a nie taka jak proponuje SEGA... Może się dogadacie. 8-) Jak coś mogę odrobinę pomóc, w statystykach i balansie, ale się nie narzucam bo żaden ze mnie moder. ;)
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez Aramegil
Kiepski ze mnie modelarz :cry: i od niedawna zajmuję się modowaniem. Ostatnio trochę przeglądałem forum i wątek "Where west meets with east" i wydaje mi się, że jest tam na prawdę duży i dobry team, który świetnie sobie radzi. Może uda mi się za parę dni ściągnąć najnowszą wersję WWMWE i jeśli będę w stanie pomóc, to pokombinuje coś z jednostkami.
ten duży i dobry team to 2 osoby rapsod i joopik :mrgreen:
ale praca ładna tylko pogratulować ładnych jednostek ;)
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez Araven
Jak rozumiem wprowadza dodatkowe jednostki do Medka II a mapa AI i inne takie są jak w oryginalnej grze Segi?
Tak, mod wprowadza tylko nowe jednostki, głównie dla Polski (bo dodałem też "Ręcznych strzelców" paru frakcjom, które ich nie miały, no i zrobiłem jednostkę "Konni arkebuzerzy"). Starałem się nie modyfikować innych elementów, choćby takich jak mapa, więc cała reszta pozostaje oryginalna.
Cytat:
Zamieszczone przez Araven
Czy Twój mod ingeruje w podstawowe pliki Medievala i czy nie umożliwia działania innych modów?
Nie :D , mod absolutnie nie ingeruje w podstawowe pliki gry i jak najbardziej można spokojnie grać w inne zainstalowane mody i dodatki ;) . Można też odpalić "czystą", podstawową wersję Mediavala, używając pliku "medieval2.exe" znajdującego się w głównym katalogu z zainstalowaną grą "Medieval II Total War". Tak więc mając zainstalowanego mojego moda (który właśnie tworzy sobie oddzielny folder "polish_kingdom") można bez problemu cieszyć się też wszystkimi innymi modyfikacjami, jakie mamy zainstalowane na Medievalu. Z tym, że mój mod działa tylko w podstawce Medka - nowe jednostki nie pojawią się (na razie :!: ) w dodatku Kingdoms, ani w innych modyfikacjach globalnych.
Cytat:
Zamieszczone przez slain78
proponuje jednak zrezygnowac z Polskich Pancernych (taka formacja w polsce nie istniala z tego co wiem)i zastapic ich Kopijnikami (takimi jak w bitwie pod Orsza).
Hmm, to byłby dobry pomysł :) Faktycznie ja też nie słyszałem o Zbrojnych, właśnie w rodzaju tych Polskich pancernych stworzonych przez CA. Pooglądam sobie grafiki Kopijników i przyjrzę się tej jednostce w grze (chyba ma ją Francja) no i wprowadzę poprawki do moda. Najlepiej, jeśli usunę Polskich zbrojnych, a dorzucę w ich miejsce Braci dobrzyńskich na koniach i Kopijników.
Cytat:
Zamieszczone przez pop517
ten duży i dobry team to 2 osoby rapsod i joopik :mrgreen:
Aha :shock: Czyli trochę się rozpędziłem. Myślałem, że skoro wyszła wersja 2.0 WWMWE, to jednak mod ciągle idzie do przodu. Ale to nic, może jak za parę dni już będę miał więcej czasu, to na serio przestudiuje cały temat o WWMWE.
Cytat:
Zamieszczone przez Araven
P.S. Proponuję Tobie i Wilkowi byście pogadali z Miodkiem i Zgrzybkiem oraz Ekipą z WWME (Rapsod i Inni), którzy zrobili super mapkę pod Medk a- dużo więcej prowincji i inny rozkład surowcow - sama Polska miała chyba z 7 prowincji. Połączenie tej mapy (za zgodą jej Autorów) i Twoich jednostek to byłoby coś wg mnie. Polska stałaby się historyczna a nie taka jak proponuje SEGA... Może się dogadacie. 8-) Jak coś mogę odrobinę pomóc, w statystykach i balansie, ale się nie narzucam bo żaden ze mnie moder. ;)
Na pewno coś mogłoby z tego wyjść :P Gdyby zebrać taką ekipę, to można by pomyśleć nad prawdziwą, potężną modyfikacją, która zrobiłaby z Polski prawdziwie historyczną i dopracowaną frakcję :!:
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cóż mogę napisać? Jest pod wielkim wrażeniem Twojej pracy! Tak trzymaj, dzięki!
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Imponujące dzieło, ale mam wątpliwości co do jednostki "Tarczowi halabardnicy". Halabarda + tarcza?!
Jakieś źródła...?
Co do WWmwE, na bank przydałby im się ktoś, bo z tego co wiem, to mod jest na respiratorze ;)
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Bardzo sympatyczne, powiem więcej, cokolwiek zrobisz to będę ciebie w tym a także innych popierał. Zagadaj, a może już próbowałeś z thrashing_mad, taka kooperacja może wiele dać, ale sam doskonale o tym wiesz. Krytyką się nie przejmuj, zawsze takowi się znajdą. Tak trzymać. :D
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Witam. Aramegil spójrz ew. w wolnej chwili na tą rozszerzoną mapkę z Moda Midek by Zgrzybek, może do niej byś dodał te swoje jednostki za zgodą Zgrzybka oczywiście (tylko jak Go znaleźć???). Tu masz link viewtopic.php?f=102&t=1689 . Jak coś to ja mam to ściągniete ew. mogę Ci wysłać na maila. Dawno temu grałem na tej mapce i modzie w Medka II - i było naprawdę git. Dużo nowych prowincji, w tym szczególnie dla Polski :twisted: . Pozdrawiam. (To tylko taka moja luźna propozycja :D ). Generalnie tak trzymaj zdolny z Ciebie Gość. :mrgreen: Pozdrawiam.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Połączyłem oba mody "Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski"
Twórca Aramegil oraz "Modek midek by Zgrzybek" Twórca jak sama nazwa wskazuje Zgrzybek.
Czekam teraz na zgodę Aramegil(a).
Niestety nie wiem do kogo mam się zgłosić o zgodę na wykorzystanie Modek midek by Zgrzybek.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez TomekPL
Połączyłem oba mody "Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski"
Twórca Aramegil oraz "Modek midek by Zgrzybek" Twórca jak sama nazwa wskazuje Zgrzybek.
Czekam teraz na zgodę Aramegil(a).
Niestety nie wiem do kogo mam się zgłosić o zgodę na wykorzystanie Modek midek by Zgrzybek.
Oczywiście, że wyrażam zgodę :D Ja też pracowałem nad modem "Modek midek by Zgrzybek", gdzie udało mi się przywrócić dźwięk oraz spolszczyć i poprawić nazwy wszystkich miejscowości oraz prowincji. Myślałem właśnie nad połączeniem go z moim modem, ale zarzuciłem ten pomysł z braku czasu (teraz wprowadzam mojego moda do dodatku Kingdoms - Teutonic) :( . Dlatego to świetnie TomekPL, że udało Ci się tak szybko połączyć obie modyfikacje :) Czekam na Twoje premierowe wydanie połączonego moda 8-)
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Dzięki za zgodę na wykorzystanie Twoich jednostek, ale nadal mam problem z modem Zgrzybka?
Wydanie połączenia obu modów nastąpi zaraz po wydaniu zgody na wykorzystanie Modek Midek by Zgrzybek.
Dodatkowo poprawie parę rzeczy;
-muszkieterzy będą strzelać salwami ( a nie pojedynczo)
-poprawa szarży (lepsza penetracja oddziałów wroga)
-zmiana rekrutacji (zmniejszenie dostępności jednostek).
http://images45.fotosik.pl/653/b78ff89461d7148dmed.jpg
http://images45.fotosik.pl/653/47bfc1bdfada9fddmed.jpg
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Troszkę się nie odzywałem, ale mogę już powiedzieć, że wprowadziłem mojego moda do dodatku Knigdoms - Teutonic ;) oraz przygotowałem patch, który poprawia wersją moda do podstawki Medievala.
Najważniejsze zmiany, to:
1. Dodanie jednostki "Kawalerowie Jezusa Chrystusa", którzy są po prostu Braćmi dobrzyńskimi na koniach - będzie to najlepsza i najdroższa rycerska konnica Polski.
2. Zmieniłem też jednostkę "Polscy zbrojni" (wcześniej Polscy pancerni) na "Polscy kopijnicy" - wzorowałem ją na Kopijnikach francuskich, zmieniłem umiejętności, usunąłem tarczę i bardziej zróżnicowałem im pancerz gotycki.
3. Lepiej zbalansowałem polskie jednostki w modzie do dodatku Kingdoms i do podstawki Medievala.
Podczas instalacji mojego moda do dodatku Kingdoms - Teutonic należy pamiętać, że musimy posiadać grę "Medieval II" zaktualizowaną oficjalnym patchem 1.05 oraz że wszystkie pliki mojego moda instalują się w głównym katalogu dodatku Kingdoms - Teutonic (czyli w lokalizacji Program Files\SEGA\Medieval II Total War\mods\teutonic).
Link do "Teutonic Polish Kingdom Mod":
serwer hotfile http://hotfile.com/dl/107135594/b9c3c7d ... m.exe.html
serwer rapidshare http://rapidshare.com/files/449598798/t ... ingdom.exe
Podczas instalacji patcha 1.02 do mojej modyfikacji przeznaczonej na podstawkę Medievala należy pamiętać, że musimy posiadać już zainstalowany mod "Polish Kingdom Mod" oraz że wszystkie pliki patcha instalują się w katalogu polish_kingdom (czyli w lokalizacji Program Files\SEGA\Medieval II Total War\mods\polish_kingdom).
Link do patcha 1.02 dodatku "Polish Kingdom Mod":
http://hotfile.com/dl/110651943/da3d2a5 ... 2.exe.html
Więcej nie będę już pracowałem nad "Polish Kingdom Mod", ponieważ postaram się w marcu skupić na stworzeniu i poprawie jakiś 100 jednostek do modyfikacji WWMWE. Na szczęście nad połączeniem mojego moda i "Mod Midek by Zgrzybek" pracuje TomekPL, więc mam nadzieję, że już wkrótce pojawi się finalna wersja, która mocno ulepszy podstawkę Medievala :) a w szczególności grę Polską :!: .
Cytat:
Zamieszczone przez kuroi
Imponujące dzieło, ale mam wątpliwości co do jednostki "Tarczowi halabardnicy". Halabarda + tarcza?!
Jakieś źródła...?
Konkretnych źródeł nie mam niestety :/ Tworząc tę jednostkę tylko opierałem się na tych 4 rzeczach:
1. Petycja polskich graczy do CA w sprawie rosteru dla Polski, gdzie wspomniana tam jest w spisie nowych jednostek właśnie formacja "Tarczowi halabardnicy" (http://www.petitiononline.com/kingdoms/petition.html).
2. Artykuł na angielskiej wikipedii o broni zwanej Pollaxe (http://en.wikipedia.org/wiki/Pollaxe_%28Polearm%29). Jest tam ciekawa grafika przedstawiająca rycerza z pawężą i krótką halabardą, a właśnie moi tarczowi halabardnicy posługują się krótszymi halabardami od zwykłych. Ponadto z tego co udało mi się wyczytać z artykułu, to walką tą bronią wcale nie przeszkadzała silnemu, wyszkolonemu rycerzowi używać tarczy.
3. Książka "Men-at-arms" o historii Polskiego średniowiecznego wojska, wydawana przez Osprey Publishing, a napisana przez Witolda Sarneckiego i Davida Nicolle (szczególnie interesująca jest grafika na stronie 34, poza nią nie doczytałem się konkretnie o Tarczowych halabardnikach, chociaż biorąc pod uwagę jak walczono w Polsce w XV wieku, to taka jednostka jest całkiem możliwa).
4. Dodatek "Eastern Europe: Total War", gdzie pojawia się jednostka "Shield Halbardier" oraz oficjalny dodatek Kingdoms - Teutonic, gdzie mamy jednostkę Zakonu Krzyżackiego "Spieszeni halabardnicy (Dismounted Halbbruder)".
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Wspaniale jest słyszeć, że ktoś weźmie się za jednostki WWmwE, ponieważ brak bitew w wersji KO i 2.0 oraz częste crashe przy 1.1 bardzo ograniczają grywalność tego bardzo fajnego moda.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
WWmwE w końcu doczeka się jednostek? :shock: Jak powiedziałem kumplowi to najpierw się roześmiał a potem ze zdziwieniem rzucił: "Serio?" :D
Aramegil chłopie masz wielki talent. Wiedząc, że się za to bierzesz z niezwykłą niecierpliwością czekam na rezultaty :)
Powodzenia!
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Czy zeby werbowac w kampani Braci Dobrzynskich trzeba miec ich zakon.czy pojawiaja sie po ilus turach?bo mam w kampani teutonic juz 80 ture i nic :?
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
tak się zastanawiam czy nie chciałoby się tobie zmienić barw ubioru jednostek na czerwony z piastowskim orłem jak w lituanianmod bo sam styl jednostek mi nie potrzedł ale barwa stroju owszem, kiedyś widziałem w jakiejś kolejnej oczywiście nieskończonej "naszej" modyfikacji nowe wzory tarcz może pozwoliliby je wykorzystać ale i tak super robota, powodzenia i wytrwałości
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Sorry, że się długo nie odzywałem, ale miałem masę pracy :/
Cytat:
Zamieszczone przez dewastator
Czy zeby werbowac w kampani Braci Dobrzynskich trzeba miec ich zakon.czy pojawiaja sie po ilus turach?bo mam w kampani teutonic juz 80 ture i nic :?
Wydaje mi się, że Zakon Braci dobrzyńskich działa tak jak zakony Templariuszy czy Joannitów - należy poczekać, aż zgłoszą się z propozycją wybudowania u nas Kapitularza. Przejrzałem też pliki dotyczące budynków w grze i nie znalazłem nic, co odpowiadałoby za "większe lub mniejsze prawdopodobieństwo" wybudowania w mieście czy zamku Kapitularza. Postaram się jednak w tym tygodniu przygotować łatkę do dodatku, która pozwoli nam wybudować Kapitularz Braci dobrzyńskich na tej samej zasadzie jak inne budynki (typu Koszary, Stajnie itp.).
Cytat:
Zamieszczone przez arturex8
tak się zastanawiam czy nie chciałoby się tobie zmienić barw ubioru jednostek na czerwony z piastowskim orłem jak w lituanianmod bo sam styl jednostek mi nie potrzedł ale barwa stroju owszem, kiedyś widziałem w jakiejś kolejnej oczywiście nieskończonej "naszej" modyfikacji nowe wzory tarcz może pozwoliliby je wykorzystać
Sam chciałem pozmieniać nieco tekstury, barwy, heraldyki, znaki i poprzerabiać porządnie modele polskich jednostek, ale wcześniej takie coś mnie przerastało. Teraz natomiast pracuje nad nowym, dużym projektem (jeżeli mogę to tak nazwać ;) ) i nie będę w stanie wprowadzić poważnych modyfikacji w wyglądzie jednostek. Być może popracuję nad tym dopiero za parę miesięcy :/
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
W moim modzie był pewien błąd, który uniemożliwiał budowę Kapitularza Braci dobrzyńskich w czasie kampanii. Udało mi się go poprawić i teraz wszystko powinno działać bez problemów. Wspomniałem w poprzednim poście, że patch pozwoli na budowę Kapitularza tak jak buduje się inne Koszary, Stajnie, itp. Zrezygnowałem z tego rozwiązania, ponieważ znalazłem sposób na naprawę błędu uniemożliwiającego pojawienie się oferty wybudowania u nas Kapitularza Braci dobrzyńskich.
Patch do moda Polish Kingdom Mod przeznaczonego na podstawkę Medka oraz patch do moda Teutonic Polish Kingdom Mod przeznaczonego na dodatek Kingdoms - Teutonic dostępne są poniżej, a należy je zainstalować w ten sposób:
1. Ściągamy pliki "Polish Kingdom Mod patch 1.03.rar" i "Teutonic Polish Kingdom Mod patch 1.03.rar" z serwera hotfile.
2. Wypakowujemy winrarem "Polish Kingdom Mod patch 1.03.rar" i "Teutonic Polish Kingdom Mod patch 1.03.rar".
3. W środku wypakowanych folderów znajdują się pliki "export_descr_guilds.txt".
4. Plik "export_descr_guilds.txt" pochodzący z folderu "Polish Kingdom Mod patch 1.03" należy przenieść do lokalizacji "\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\mods\polish_kingdom\data".
5. Plik "export_descr_guilds.txt" pochodzący z folderu "Teutonic Polish Kingdom Mod patch 1.03" należy przenieść do lokalizacji "\Program Files\SEGA\Medieval II Total War\mods\teutonic\data".
Linki do patchy:
Polish Kingdom Mod http://hotfile.com/dl/110654135/558709d ... 3.rar.html
Teutonic Polish Kingdom Mod http://hotfile.com/dl/110654081/2e48ba7 ... 3.rar.html
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Ktoś napisał tu kiedyś że nie było polskich pancernych.
Byli ale dopiero wxvi wieku.
Pozdro.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Witam twój mod bardzo mi się spodobał ale mam problem.Jak mam tylko go zainstalowanego jest wszystko cacy,ale jak chce zainstalować ten mod viewtopic.php?f=102&t=1689 to gra nie chce mi się załadować.Było napisane wcześniej że te 2 mody świetnie się łączą.Gra mi wywala przy ładowaniu się kampani.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez Jankes
Witam twój mod bardzo mi się spodobał ale mam problem.Jak mam tylko go zainstalowanego jest wszystko cacy,ale jak chce zainstalować ten mod
viewtopic.php?f=102&t=1689 to gra nie chce mi się załadować.Było napisane wcześniej że te 2 mody świetnie się łączą.Gra mi wywala przy ładowaniu się kampani.
Witam. Akurat te dwa mody się nie łączą. Mod Aramegila dodaje nowe jednostki do podstawowego Medka II, a ten drugi zmienia mapę i ma inne jednostki niż podstawka. Dlatego masz crashe. Połączeniem jednostek Aramegila i tego moda z powiększoną mapą jest inny mod Regnum Poloniae. Tu masz link do tego moda: viewtopic.php?f=102&t=7890
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez Jankes
Jak mam tylko go zainstalowanego jest wszystko cacy,ale jak chce zainstalować ten mod viewtopic.php?f=102&t=1689 to gra nie chce mi się załadować.Było napisane wcześniej że te 2 mody świetnie się łączą.Gra mi wywala przy ładowaniu się kampani.
Te dwa mody, gdyby ze sobą połączyć, to tworzyłyby całkiem zgrabną modyfikację, ale łączenie ze sobą modów, to zadanie dla doświadczonego moddera, które trwa nawet kilka dni ;) . W grze nie ma takiej opcji, aby program automatycznie łączył ze sobą dwa różne mody. Łączenie modów, to żmudna praca, którą wykonuje się ręcznie. Dlatego nim połączone zostaną ze sobą jakieś modyfikacje, to my zawsze musimy się zdecydować - ale gramy w jedną, albo w drugą. Niestety nie można grać w dwie jednocześnie, bo gra nie wie, jakie pliki pobierać z jednej modyfikacji, a jakie z drugiej. TomekPL pracował nad połączeniem mojego moda z "Modek Midek by Zgrzybek" i stworzył super modyfikację "Regnum Poloniae". Zachęcam do pobierania jej :D
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Dzięki wielkie zaraz pobiorę
PS może mi ktoś wskazać gdzie jest ten mod?
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Przecież podałem Ci linka patrz 3 posty wyżej :mrgreen:
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Witam
Czy mógłby któś zreuploadować te poprawki do moda, które zamieścił autor ? Linki wygasły.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Modzik bardzo mi się podoba, te nowe jednostki bardzo się przydają, a Husaria i Tarczowi Halabardnicy po prostu miażdżą! :D Mam tylko pytanie, gram już dosyć długo, ale jeszcze nie mam Braci Dobrzyńskich. Dlaczego?
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez HellVard
Mam tylko pytanie, gram już dosyć długo, ale jeszcze nie mam Braci Dobrzyńskich. Dlaczego?
Pamiętaj, że Patch 1.03 do dodatku, który zamieściłem kilka postów wyżej, musi być zainstalowany ;) . Jednak jeśli już go masz, to powodów nie posiadania Braci jest kilka:
- nasi władcy i generałowie muszą być ludźmi honoru, czyli powinni mieć choć niewielką rycerskość, a nie budzić postrach
- ważne jest dołączanie do krucjat i ich aktywne kontynuowanie (porzucanie uczestnictwa w krucjatach lub nie przyłączenie się do nich działa negatywnie)
- jeżeli naszymi sąsiadami są poganie, to wpływa to na zwiększenie szansy otrzymania propozycji wybudowania kapitularza braci
- należy też pamiętać, że Kapitularz Braci dobrzyńskich jest gildią, zatem jeśli w naszych miastach, czy zamkach funkcjonują już inne gildie, to musimy sprawić, aby choć w jednej naszej osadzie nie było żadnej gildii, a wówczas możemy otrzymać propozycję budowy kapitularza w tej właśnie osadzie.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
O qrcze, nie instalowałem patcha... Jeśli go zainstaluję, to będę musiał grać od nowa?
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez HellVard
O qrcze, nie instalowałem patcha... Jeśli go zainstaluję, to będę musiał grać od nowa?
Nie, nie musisz grać od nowa :D . Można normalnie kontynuować grę :) . Patch składa się w zasadzie jednego pliku, który należy po prostu przenieść do odpowiedniego folderu ;) .
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Siema instaluje mod jednak zamiast odpalic sie poprostu odtwiera mi sie folder z medievalem 0_0. Mam oryginalna gre jednak potraktowlem ja crackiem bo nie chciala sie odpalic nawet kiedy plyta byla w napedzie.
EDIT. Problem rozwiazy ale mam pytanie dlaczego nad oddzialami nie ma flag tak jak jest w podstawce?? Troszke to przeszkadza podczas wiekszych starc.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez Fleder94
mam pytanie dlaczego nad oddzialami nie ma flag tak jak jest w podstawce?? Troszke to przeszkadza podczas wiekszych starc.
To pewnie coś się poprzestawiało w preferencjach. Spróbuj zrobić tak:
1. Otwórz plik "medieval2.preference.cfg" znajdujący się w folderze "\Program Files\SEGA\Medieval II Total War".
2. Odszukaj tam linijkę "show_banners".
3. Jeżeli ta linijka wygląda następująco:
show_banners = 0
to zamień wartość 0 na 1, czyli wpisz
show_banners = 1
4. Zapisz zmiany w pliku.
To powinno pomóc, bo kiedy - nie wiedzieć czemu - sztandary znikają w bitwie, to zawsze przywracam je w ten sposób. Wygląda na to, że gra lubi czasem coś sobie poprzestawiać w plikach :? . Dlatego jeśli w tym tkwi problem, to niestety co jakiś czas będziesz musiał otwierać "medieval2.preference.cfg" i przestawiać "show_banners = 0" na "show_banners = 1" ;) .
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Witam,
Mam pewien problem odpaleniem moda Polish Kingdom. Gdy próbuje odpalić gre wyskakuje mi bład ,,Medieval 2 napotka.' Dodam że normalna wersja gry działa bez zażutów. Gram na patchu 1.1 ponieważ tylko na tym nie wyskakuje mi w podstawce bład napotka. Czy mógłby mi ktoś pomóc odpalić tego moda??
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
Cytat:
Zamieszczone przez MakaroDody
Witam,
Mam pewien problem odpaleniem moda Polish Kingdom. Gdy próbuje odpalić gre wyskakuje mi bład ,,Medieval 2 napotka.' Dodam że normalna wersja gry działa bez zażutów. Gram na patchu 1.1 ponieważ tylko na tym nie wyskakuje mi w podstawce bład napotka. Czy mógłby mi ktoś pomóc odpalić tego moda??
Ten mod jest pod Medka 1.3. Masz oryginał Medievala II? To czemu nie spatchowany do wersji 1.3?. Wszystko wskazuje na to, że nie masz oryginalnej gry. Na Medku 1.1 nawet oryginalnym mod raczej nie ruszy. Pozdrawiam.
-
Re: Polish Kingdom Mod - nowe i poprawione jednostki Polski
co ma oryginał do patchów ? :lol: