-
Poradnik dodawania prowincji.
Post użytkownika o nicku p4tryk:
Poradnik przetlumaczony,dzieki niemu mozesz stworzyc wlasne prowincje.
Na poczatek pobierzcie to i zainstalujcie,potem tylko zostanie modyfikacja.
http://www.twcenter.net/forums/download ... ile&id=992
1.Upewnij sie ze masz irfan view oraz mspaint
2.Musisz posiadac plik imperial_campaign_regions_and_settlement_names.txt link do niego
dostepny nad i pod tlumaczeniem.
3.Idz do folderu data/world/maps/base i otworz plik map_regions.tga za pomoca irfan view(ppm->otworz za pomoca->ifranview),potem w gornym menu FILE badz jak masz polska wersje PLIK kliknij tam i poszukaj:
-save as..
lub
-zapisz jako
zapisz to jako plik .bmp
4.Otworz uprzednio zapisany plik .bmp w paincie
http://i78.photobucket.com/albums/j9...tructPaint.jpg
5.W paincie musisz wybrac unikatowy(taki ktorego nie ma zadna inna prowincja)kolor,aby to zrobic kliknij:
kolory->edytuj kolory->definij kolory niestandardowe
i w 2giej kolumnie wpisz kolejno w prostokatach:
czerw-jakas wartosc np.211
ziel-jakas wartosc np.273
nieb-jakas wartosc np.17
zapisz te wartosci !!! Beda pozniej potrzebne.
http://i78.photobucket.com/albums/j9...ructPaint2.jpg
6.Potem pomaluj region ktory ma nalezec do danego miasta,nie mozesz zamalowac nim morza/oceanu.
7.Potem postaw pojedynczy czarny pixel w celu ustalenia polozenia miasta i analogicznie zrob z portem kolorem bialym jesli prowincja ma kontakt z morzem.
8.Zapisz plik.
9.Przed otwarciem imperial_campaign_regions_and_settlement_names.txt we wlasciowsciach pliku odznacz ptaszka "tylko dla odczytu"
Teraz musisz dodac nowy region do pliku textowego.Otworz
imperial_campaign_regions_and_settlement_names.txt ,znajduje sie on w katalogu text.(Mymod/data/text).
http://i78.photobucket.com/albums/j9...ructPaint4.jpg
Jesli miejscowosc Penzance ma lezec w regionie Cornwall.
to tkj warszawa w mazowieckim.
np.
{Krakow_Province}Krakow Region
{Krakow}Krakow
Miasto krakow lezy w regionie krakowa.
np.
{Cornwall_Province}Cornwall Region
{PenzanceX}PenzanceX
Miasto Penzance lezy w regionie Cornwall
UWAGA:czasem w grze ucina ostatnia literke z nazwie miasta,mozna dopisac X na komcu,tkj wyzej
Dodaj ten wpis na koncu pliku i zapisz zmiany oraz we wlasciwosciach zmien na "tylko do odczytu".
10.Nastepnie idz do folderu Mymod/data/world/maps/base i otworz descr_regions.txt
http://i78.photobucket.com/albums/j9...ructPaint5.jpg
Wyzej mozesz zobaczyc jak autor poradnika dodal Cornwall region.Musisz uwazac jaka kulture dodajesz,najlepiej skopiuj kulutre bliska dla tworzonego miasta i pozmieniaj jedynie nazwy miast oraz liczby ktore sa nad surowcami, a pod np.english rebels
Te liczby to sa te ktore podales/as w paincie w celu narysowania prowincji,kazalem je zapisac Wink Te liczby charakteryzuja kolor.]
11.Nastepnie w tym samym folderze otworz
descr_sounds_music_types.txt i dodaj swoja prowincje do odpowiedniego panstwa.W tym przypadku Cornwall do anglii.
http://i78.photobucket.com/albums/j9...ructPaint6.jpg
12.Idz do folderu mymod/data/world/maps/campaign/imperial_campaign i otworz descr_strat
Dodaj taki wpis z odp. nazwa miasta do odpowiedniego panstwa ! ! !
settlement
{
level village
region Cornwall_Province
year_founded 0
population 1000
plan_set default_set
faction_creator england
}
http://i78.photobucket.com/albums/j9...ructPaint7.jpg
13.Teraz udaj sie do folderu mymod/data/world/maps/base i poprzednio utworzony plik .bmp(ta mapa na ktorej rysowales/as prowincje) otworz za pomoca irfaview i zapisz jako(save sa) plik .TGA
Usun plik map.rwm w tym samym folderze on jest, KONIECZNIE !!!!!!!!!!!
14.Tego nie ma tam w poradniku,ale gdzies tutaj na forum kazali tak robic:
w folderze mymod\data\world\maps\campaign\imperial_campaign otworz plikdescr_mercenaries.txt i odpwiednim "pool" np.pool poland dla Szczecina wpisz na koncu po spacji np. Szczecin_Province
Wszystko !!! To jest przetlumaczony poradnik,troche dodalem od siebie i pozmienialem mam nadzieje ze to wyjdzie na dobre.
http://www.twcenter.net/forums/download ... ile&id=992
Pobierzcie ten plik,potem w katalogu mymod modujcie mape tworzac prowincje,rzeki,tam sa wszystkie potrzebne pliki.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
U mnie nie działa robiłem wszystko to co trzeba było robić i żadnych zmian na mapie kombinowałem na wszelkie sposoby. Pomocy !
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
próbowałem tak jak pisz i wcale sie kampania niewłącza :cry: wywala do pulpit z błędem . Napewno wszystko dobrze napisane jest?
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Jako podstawę stosując moda Zgrzybka dodałem do gry ok. 30 prowincji. Wszystko gra, teraz przypisuję miasta frakcjom oraz obsadzam garnizonami dłubiąc w descr_strat.
Przyznam się że sam raczej podpieram się poradnikami angielskojęzycznymi z TWCenter. Jeżeli macie jakieś błędy podzielcie sobie pracę na 2 etapy.
Pierwszy - edycja 5 plików, w tym map_regions (używajcie GIMPa - można od razu edytować - żadnych konwersji!). Edytujecie także
descr_regions,
imperial_campaign_regions_and_settlement_names,
descr_regions_and_settlement_name_lookup,
descr_music_types,
descr_mercenaries.
Edycja tych 5 plików pozwala na dodanie osad i prowincji do gry ale nie ustala ich przynależności, stopnia rozwoju (dodaje osady jako wioski po 400 osób populacji z możliwością wyboru czy rozwijać jako miasto czy twierdzę. BEZ GARNIZONÓW!!).
Zawsze badajcie miejsce gdzie chcecie dodać miasto! Jeżeli czarny piksel postawicie w miejscu gór, lasów lub rzek to gra się wykrzaczy!
Na początek poćwiczcie przesuwając granice prowincji, lokacje portów. I pamietajcie o usuwaniu MAP.RWM!
Drugi etap to edycja descr_strat. W tym pliku ustalacie garnizony i przydział osad dla frakcji. Tym się właśnie teraz zajmuję, jako że pierwszy etap zakończyłem gra się nie krzaczy, wszystkie błędy zostały już wyłapane i naprawione.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Jest jakis limit prowincji? /czy jak dodam za duzo to gra mi sie wykrzaczy?
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Limit to 200 regionów, na ogół 1 lub 2 regiony zabiera morze. W vanilli morze to 2 kolory i 2 prowincje mniej a w SS morze to 1 kolor i jedna prowicja mniej. Jak dodasz za wiele regionów to nie odpalisz kampanii i tyle.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Dzieki hellbert :D
A wiesz jeszcze co oznaczają te 2 liczby, czy mają w ogóle jakieś znaczenie?
Cytat:
Lwow_Province
Lwow
russia
Steppe_Rebels
211 255 155
none
5
4
religions { catholic 56 orthodox 40 islam 0 pagan 4 heretic 0 sungod 0 }
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Pierwsza wartość to relikt z Rome i określa coś co ludziska nazywają "wartość do triumfu", niby ile chwały czy czegoś takiego dochodzi za podbicie tego regionu. Poradniki mówią żeby nie ruszać tej wartości i zostawić ją zawsze jako 5 i tyle (chociaż widywałem już działające mody które miały tą wartość pozmienianą, ja dla bezpieczeństwa nie ruszam bo po co mi dodatkowy kłopot jak coś nie wypali - jedna potencjalna przyczyna CTD mniej). Druga wartość to żyzność gleby, poziom rolnictwa. Jak dasz za wysoki, np 8 albo 10 to miasto będzie rosło jak na drożdżach nawet bez rozwiniętego rolnictwa, rozsądna wartość to 5 a dla bardzo żyznych terenów 6.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
A czy wie ktoś co oznaczają te liczby 211 255 155
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
w punkcie 5. i 6. masz to napisane.
To jest wybrana przeze mnie kombinacja kolorów
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Lipa z tym mi jakos nie chce sie zrobic niech ktos to wyjasni pokolei co i jak
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
może mi ktoś powiedzieć ile prowincji ma mod Stainless Steel 6.1??
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
SS 6.1 jest już zmaxowany, 199 regionów i 1 na morze. Chcesz coś dodać? Musisz kasować inne regiony.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Dzięki za odpowiedź :) myślałem nad dodaniem nowej prowincji, ale widzę, że nic z tego nie wyjdzie
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
ja tez cos widze ze nikt nie pomoze :(
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
A co tu jeszcze pomagać? Wszystko jasno wyłożone. Jak nie działa na "urraaaaa" to trzeba próbować małymi kroczkami. Jak strzelisz literówkę albo postawisz miasto w lesie albo na jakimś surowcu to gra się wywali jak nic. Więc trzeba próbować dalej, przesuwać miasta o piksel w te i we wte. Aż zadziała. Do treningów dobra jest afryka i wschód europy bo jest dużo wolnej przestrzeni.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Hellbert mam prośbę. Czy mógłbys wrzucic te wszystkie pliki ktore zmodyfikowałeś abym mogł korzystac z twojej mapy? Z góry dzieki bo dla mnie to troche za trudna ta zabawa z prowincjami...
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Nie działa. Robię wszystko tak jak opisane i żadnych zmian na mapie. Próbowałem kilka razy ale zawsze nic. Pomoże ktoś? Moje gg 8221399.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Ten poradnik działa od X czasów całkowicie dobrze, wiec zapewniam Cie że gdzieś popełniasz błąd, choćby minimalny. ; )
Jeśli zrobisz wszystko co tu pisze, to prowincja musi być! ; )
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Jeśli tylko edytuje wielkość prowincji w modzie WWmwE (Rzym) to punkty od 9 do 12 mogę pominąć, tak?
EDIT: Czy ta zabawa z irfanem i paintem jest konieczna? Nie mogę po prostu otworzyć tego pliku w foto shopie i w nim go zmienić?
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Cytat:
Zamieszczone przez kuroi
EDIT: Czy ta zabawa z irfanem i paintem jest konieczna? Nie mogę po prostu otworzyć tego pliku w foto shopie i w nim go zmienić?
Photoshopem edytuje się o wiele łatwiej
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Cytat:
Zamieszczone przez Tiberius Caesar Augustus
Photoshopem edytuje się o wiele łatwiej
To w poradniku trzeba by dodać, że ta zabawa z irfanem nie jest konieczna jak ma się fotoszopa :)
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
A ja mam pytanie, gdyż mi oczywiście też nic nie wychodzi :) , ale pamiętam, że na starym forum był opisany myk, że w jakimś pliku można było coś dopisać , i od tego momentu zawsze, jak się gra wykrzaczała, to było wiadomo dlaczego (w jakimś logu pisało, o ile mnie pamięć nie myli, z tym że, teraz mam folder z logami pusty). Wie ktoś o czym mówię?
P.S.
starałem się jak najmniej enigmatycznie pisać:P
P.S. 2
drastycznie spadł mi licznik postów... Czemu :?:
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Cytat:
Zamieszczone przez Flying Piano
A ja mam pytanie, gdyż mi oczywiście też nic nie wychodzi :) , ale pamiętam, że na starym forum był opisany myk, że w jakimś pliku można było coś dopisać , i od tego momentu zawsze, jak się gra wykrzaczała, to było wiadomo dlaczego (w jakimś logu pisało, o ile mnie pamięć nie myli, z tym że, teraz mam folder z logami pusty). Wie ktoś o czym mówię?
Bez tego ani rusz
http://www.twcenter.net/wiki/Show_err
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Dzięki, ale chyba nie o to chodziło, bo to jest do Rome'a i BI, i twierdzi że "it is not available in M2TW".
Z tego co pamiętam to były dwie linijki tekstu, które się wpisywało gdzieś na końcu (być może w preferences.cfg) i to generowało raport z błędami... Może coś kojarzysz w tym stylu?
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Cytat:
Zamieszczone przez Flying Piano
Dzięki, ale chyba nie o to chodziło, bo to jest do Rome'a i BI, i twierdzi że "it is not available in M2TW".
Z tego co pamiętam to były dwie linijki tekstu, które się wpisywało gdzieś na końcu (być może w preferences.cfg) i to generowało raport z błędami... Może coś kojarzysz w tym stylu?
a no sorry myślałem że to kuźnia
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=142374
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Dobra, to spróbuję rzeczowo opisać swój problem ;)
Starałem się robić wg instrukcji, dodałem Cornwall (żeby było prościej Cornwall nazwałem miejscowość i region).
Kolory RGB to 111, 111, 111, żeby łatwo zapamiętać.* Jak chcę zagrać Anglią z nowo dodanym regionem gra wywala do windowsa z komunikatem "Medieval 2: Total War napotka". Error log twierdzi
Cytat:
18:18:07.380 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
18:18:07.381 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Jun 25 2007 version bld-medieval2-update2.1-30 (43169) ===
18:18:07.385 [system.io] [always] mounted pack packs/data_0.pack
18:18:07.385 [system.io] [always] mounted pack packs/data_1.pack
18:18:07.386 [system.io] [always] mounted pack packs/data_2.pack
18:18:07.387 [system.io] [always] mounted pack packs/data_3.pack
18:18:07.388 [system.io] [always] mounted pack packs/data_4.pack
18:18:07.388 [system.io] [always] mounted pack packs/localized.pack
18:18:20.560 [script.err] [error] Script Error in data/world/maps/base/descr_regions.txt, at line 141, column 1
Couldn't find region name 'Cornwall_Province' in stringtable
18:18:20.740 [system.rpt] [error] Medieval 2: Total War napotka
Cornwall_Province w pliku "data/world/maps/base/descr_regions.txt" stoi jak byk w postaci:
Cytat:
Vilnius_Province
Vilnius
russia
Livonian_Rebels
131 33 125
amber, atlantic, crusade
5
2
religions { catholic 4 orthodox 20 islam 0 pagan 75 heretic 1 }
York_Province
York
england
English_Rebels
230 30 35
iron, coal, wool, atlantic, explorers_guild, woodsmens_guild
5
3
religions { catholic 90 orthodox 0 islam 0 pagan 5 heretic 5 }
Cornwall_Province <------------------------------------------O, tu
Cornwall
england
English_Rebels
111 111 111
iron, coal, wool, atlantic, explorers_guild, woodsmens_guild
5
3
religions { catholic 90 orthodox 0 islam 0 pagan 5 heretic 5 }
Caribbean_Isles
Caribbean
england
Native_Rebels
145 198 206
america, no_pirates, no_brigands
4
4
religions { catholic 0 orthodox 0 islam 0 pagan 100 heretic 0 }
Ryazan_Province
Ryazan
russia
Rus_Rebels
177 58 83
timber
5
2
religions { catholic 2 orthodox 74 islam 2 pagan 20 heretic 2 }
Żeby było śmieszniej, to "line 141, column 1" odnosi się do miejsca z kosmosu, parę prowincji dalej, o tu:
Cytat:
Nottingham_Province
Nottingham
england
English_Rebels
232 41 198
dyes, wool, atlantic, explorers_guild, woodsmens_guild
5
3
religions { catholic 90 orthodox 0 islam 0 pagan 5 heretic 5 }
Stettin_Province
Stettin
poland
German_Rebels
203 41 232
teutonic_knights_chapter_house
5
3 <-----------------------------------line 141
religions { catholic 0 orthodox 10 islam 0 pagan 85 heretic 5 }
Hamburg_Province
Hamburg
hre
German_Rebels
232 198 41
silver, atlantic, explorers_guild, teutonic_knights_chapter_house
5
3
religions { catholic 75 orthodox 0 islam 0 pagan 20 heretic 5 }
Więc... co w takim wypadku jest nie tak :?:
*opisałem to, jakby komuś to coś powiedziało, że tu powinno być tak, a nie tak :)
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
a dodałeś wpisy w
imperial_campaign_regions_and_settlement_names.txt
descr_regions_and_settlement_name_lookup.txt
tutaj poradnik oryginalny
http://www.twcenter.net/wiki/How_to_add ... ment_names
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Cytat:
Zamieszczone przez Tiberius Caesar Augustus
a dodałeś wpisy w
imperial_campaign_regions_and_settlement_names.txt
descr_regions_and_settlement_name_lookup.txt
O drugim pliku zapomniałem, ale po naprawieniu błędu error log... w ogóle się nie zmienił :D Jaki jeszcze może być powód?
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
map.rwm?
zgadzają się kolory jakie wpisałaś w pliku a jakie są na mapie?
tutaj poradnik oryginalny
http://www.twcenter.net/wiki/How_to_add ... ment_names
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Cytat:
Zamieszczone przez Tiberius Caesar Augustus
map.rwm?
zgadzają się kolory jakie wpisałaś w pliku a jakie są na mapie?
Tak i tak :?
EDIT: Dobra, mniejsza będę dążył do swojego moda już bez nowych prowincji.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
jak uruchamiam ten skrót medieval II - mymod to wyskakuje mi jakaś informacja (okienko z wykrzyknikiem) bez żadnej treści, a w nagłówku jest CA_LIBS.
Gdzie mogłem popełnić błąd ??
Chyba za ostro pojechałem, odrazu 50 prowincji bez sprawdzania :twisted:
Spróbowałem tak samo z jedną dodaną prowincją i dalej się nie chce załączyć ten mymod
Dobra, ten problem rozwiązany, teraz jak rozpoczynam kampanie to nie ma tej prowincji w ogóle :S
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
czy ten poradnik działa również gdy mam już moda wwmwe? I jeśli owszem, to gdzie powinienem robić zmiany opisane w poradniku- w folderze "data" moda, czy w folderze "mymod"? Nie wiem gdzie tkwi błąd, ponieważ starałem się dodać prowincję bardzo dokładnie i kilka razy, i za każdym razem kampania nie działała...
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Cytat:
Zamieszczone przez Crystal
czy ten poradnik działa również gdy mam już moda wwmwe? I jeśli owszem, to gdzie powinienem robić zmiany opisane w poradniku- w folderze "data" moda, czy w folderze "mymod"? Nie wiem gdzie tkwi błąd, ponieważ starałem się dodać prowincję bardzo dokładnie i kilka razy, i za każdym razem kampania nie działała...
Jeśli modyfikujesz moda, to siła rzeczy modyfikujesz pliki, które są w jego folderze ;)
A ja mam kolejne pytanie: jak sprawdzić, czy dany kolor nie został już użyty w pliku map_regions dla jakiejś prowincji?
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Dołączam się do prośby :D
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
bardzo łatwo :lol:
np. w photoshopie wybraliśmy kolor
13 244 160
i sprawdzamy czy jest taka wartość w descr_regions.txt poprzez funkcje [znajdź] wpisując właśnie nią
13 244 160
ewentualnie jakąś część np.
160
i sprawdzamy czy jest taka sama (w tym przypadku jest)a jeśli nie znaleźliśmy to ok
Zwykle jednak trudno jest trafić na tą samą wartość ;)
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Zrobiłem wszystko tak, jak jest napisane w poradniku i CTD z wiadomością "Medieval II napotka".
Modowałem na bazie WWmwE 1.1.
O to link do plików, które zmieniłem by dodać prowincję o nazwie Can (na południe od Nicei)
http://www.megaupload.com/?d=201BPQGR
Może ktoś je sprawdzić? W logach nic na ich temat nie ma.
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
a wpis do
descr_regions_and_settlement_name_lookup.txt?
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
Cytat:
Zamieszczone przez Tiberius Caesar Augustus
a wpis do
descr_regions_and_settlement_name_lookup.txt?
Dodałem. Nadal to samo. :/
-
Re: Poradnik dodawania prowincji.
to może spróbuj dodać dodatkową pustą linię w (engine nie wyczytuje ostatniej linii, a tutaj jest)
descr_regions.txt
a tak w ogóle to wszystkie zmiany robiłeś w notatniku czy w notepad++?