Tutaj proszę zgłaszać wszystkie bugi, oraz błędy występujące w modzie.
Wersja do druku
Tutaj proszę zgłaszać wszystkie bugi, oraz błędy występujące w modzie.
Zacząłem kampanię Maurami i wysłałem armię na podbój jakiejś zbuntowanej prowincji koło Marrakeszu (nie pamiętam nazwy, a nie chce mi się teraz gry włączać, żeby sprawdzić). Armią dowodził generał, ale w następnej turze armia się zbuntowała. To chyba nie jest normalne?
To się dzieje normalnie, Twój generał się zbuntował. http://online.freeware.info.pl/desert-operations.html Może to się zdarzyć nawet w podstawowym medku.
Tak, wiem, że dzieje się to także w czystym Medku, ale miałem niewiele takich przypadków, a w podstawkę grałem naprawdę sporo. Tutaj bunt pojawił mi się na samym początku gry, gdzie takiej sytuacji nigdy nie miałem, dlatego wolę się upewnić czy to bug czy nie.
W nowej wersji moda, która można pobrać w dziale linki ten błąd nie występuje.
http://imageshack.us/a/img254/3632/rusuo.jpg
Przy ataku na Ruś Kijowską, Włodzimirską i ruskich rebeliantów (zdjęcie) pojawia się fioletowy obrazek zamiast ruskiej gęby (przy Nowogrodzie było normalnie). Jak w armii jest gienek to nie ma problemu i widać twarz.
Też coś takiego mi się zdarzyło, podobnie Litwini mają gęby Azteków. Niestety na chwilę obecną niestety nie wiem jak to rozwiązać, a na twcenter jakoś nie umiem tego znaleźć :)
Jednostka w Polsce nazywa się Śpieszna konnica Kresowa a to jest zwykły oddział średniej jakości łuczników ;]
Więc w czym problem? Skoro konna wersja Kresowej Konnicy to średniej jakości konni łucznicy (ale dobra lekka jazda), to oczywiste, że ich spieszona wersja będzie średniej jakości łucznikami (ale dobrą lekką piechotą).
W tym, że IMO piechota łuczników nie powinna mieć w nazwie konnica
Dlatego ma przedrostek SPIESZONA ;) Derywatem jest jednostka o nazwie Konnica Kresowa, bo taka jest jej podstawowa nazwa. Mają dokładnie to samo uzbrojenie i opancerzenie. Najwyżej zmieni się to na Łuczników Kresowych i git.
Dotyczące pól bitew:
1) Wywalało mnie raz (medieval napotka) przy wczytywaniu bitwy na przełęczy w Karpatach na pn od Użhorodu. Bitwa z rebelią. Próbowałem 2 razy wczytać i 2 ctd. W końcu wybrałem rozstrzygnięcie bitwy automatem.
2) Zasadzki: siedzę sobie w lesie zagajniku i wpada na mnie obca armia --> wczytuje się bitwa --> i tu niespodzianka --> pole bitwy jest niemal pozbawione drzewek (pojedyncze krzaczory się znajdą,) a spodziewałbym się obrony w lasku
1) Jakie miałeś Ty oraz przeciwnik jednostki oraz jakie były ulepszenia ich pancerzy? Wiem, że na modzie SS były jakieś jednostki z błędem w ulepszeniu pancerza i wtedy wywalało, bo brakowało tekstury.
2) To chyba już normalnet bug dla Medka ;)
A mi się chyba w końcu udało naprawić rekrutację :D Muszę to tylko jeszcze dokładniej potestować, aby się upewnić, że AI robi więcej konnicy, bo grając Anglią rozegrałem 20 tur i chyba Francuzi pobudowali rycerzy w zbrojach ; )
Rebelia to jacyś włócznicy milicyjni, albo straż włócznicza, albo pancerni włócznicy czy coś - 2 jednostki (szczerze to nie wnikałem)i i chyba kusznik 1 - pozostałość po węgierskich niedobitkach (nie pamiętam, dość dawno było), Moja armia to gienek, topornicy konni, miecznicy skandynawscy (albo huskarlowie) i (chyba) katapulta.Cytat:
Zamieszczone przez K A M 2150
Wszystkie bitwy wcześniejsze z Węgrami czy rebeliami powęgierskimi bez problemu, a jednostki takie same. Wcześniejsze i późniejsze bitwy w podobnym moim składzie bez błędów.
Zdarzyło się raz więc tragedii nie robiłem. Zwaliłem to na miejsce na mapie :P, nie na armie.
Ten crash nie powinien mieć związku z jednostkami. Podczas gry zdarzyło mi się, że wywaliło do pulpitu podczas uruchamiania bitwy w okolicach Kijowa. Jednak nie było to powtarzalne więc nie wiem gdzie leży problem. Na szczęście CTD są dość rzadkie w modzie (ja do tej pory miałem 2 ).
W drzewie genealogicznym nie widać wszystkich członków rodziny ( nie wiem czy to bug :) )
To chyba nie bug, nie każdy generał jest członkiem rodziny, do drzewka zostają dodani dopiero wtedy gdy wyskakuje okienko z zapytaniem czy chcesz wydać generała X za księżniczkę Y.
Wiem :) Napisałęm że członkowie rodziny a nie generałowie :)
Grając Polską Miałem króla z adoptowanymi synami, księcia nie było ( był tylko na mapie) nie było go na drzewie :) Pojawił się dopiero po śmierci króla.
U mnie też tak było
Postaram się to poprawić. W ogóle chciałbym zmienić ułożenie agentów jak i stworzyć rody królewskie dla wszystkich nacji, ale nie jest to priorytetem :). Da się grać bez tego. Na chwilę obecną czekam, aż KAM skończy EDU. Oczywiście nadal proszę o zgłaszanie bugów w tym wątku.
Może to i nie bug: Wrocek na starcie jest stolicą Polski.
A ja mam problem,, ładnie wszystko ściągnąłem i gdy po wybraniu nacji klikam START, wszystko staje w miejscu... zrobilem coś źle ?
Mi się po prostu długo kampania włącza, poczekaj to się pewnie uruchomi ; )
No właśnie, dlaczego stolicą Polski jest Wrocław? :)
Po kilku godzinach grania zauważyłem pewne dość irytujące rzeczy:
- Wszystkie bitwy które rozgrywałem, kończyły się śmiercią wszystkich jednostek danej armii. Nigdy nie złamalem szyku wroga(że przeciwnicy byli rozgromieni), tylko zawsze walczyli do końca, nawet gdy było 500vs20.
- Żadne frakcje nie prowadzą wojen tylko ja i jak zaczne kimś konflikt, wrogie państwo wysyła do mnie co ture dyplomatów z prośbą o zawieszenie broni
- Mimo, że gram na vh/h to zrobiłem armie...moi przeciwnicy prawie w ogóle nie mają wojska
Może nie bugi, ale warto się temu przyjrzeć :D
Cytat:
Zamieszczone przez Lotharius
1. Wejdź do głównego folderu medievala i odszukaj plik medieval.preferences.cfg, otwórz go notatnikiem i odszukaj wpis "morale", jak będzie przy nim 0 to zmień to na 1 i będzie działać ;) Mi morale obecnie działa, ale jak wgrywałem nowe AI miesiąc temu to miałem tak samo ;)
2&3 - Miało to być zrobione już teraz, ale widocznie ktoś o tym zapomniał ;) Obecnie koszta wojsk są bardzo wysokie, a państwa mają na starcie całkiem niezłe armie, przez co po 2-3 turach wszystkie kraje są bankrutami. Wstawię dziś plik, który to poprawi.
Ok, tak zrobię :D Czy po wgraniu tego pliku który wrzucisz, trzeba będzie zaczynać nową grę, czy na starym save tez pójdzie ?
Również trochę pograłem i nie zauważyłem problemów z nie prowadzącymi wojny nacjami. Chociaż zdaje sobie sprawę, że faktycznie miałem poprawić descr_stat, tak jak Kam radził. Niestety nie udało mi się tego zrobić, ale postaram, się to naprawić i lada moment wydać "łatkę".
Co do stolic to jest to na chwilę obecną permanentne. Nie tylko Polska ma złą stolicę. Spowodowane jest to tym, że do edycji mapy używam geomoda, a on ma taką przypadłość, że w momencie zapisu mapy "bałagani" stolicami :) więc musiałbym to zmieniać za każdym razem gdy uruchamiam to narzędzie.
W pierwszej wersji też tak było, tzn mało wojen. Większość ja zaczynałem. Było też mnóstwo bardzo poplątanych sojuszy i w razie wojny robił się kogel-mogel w dyplomacji. Wojny między AI zaczęły się dość późno. Agresywne było Bizancjum i Maurowie. Grałem dwie kampanie na 1 wersji i w obu tak było.Cytat:
Zamieszczone przez Lotharius
Teraz niestety brak czasu na sprawdzenie wersji drugiej.
To jak w końcu z tą łatką ?
Testuje różne rozwiązania. Będzie w przyszłym tygodniu.
Mod jest całkowicie niegrywalny, pograłem z 10 tur Turcją na m/m i mam -50k kasy i każda frakcja jest bankrutem. Z innej beczki to wyjdzie to MXL: Wielkie BItwy?
To pousuwaj wojo i szybko pozdobywaj miasta, będziesz kilka tysięcy na plusie ;) Na takim EB do Rome to podstawa, tam każdy ma po kilka tysięcy na minusie na dzień dobry, a jest to chyba najlepiej zbalansowany i realistyczny mod jaki wyszedł do serii Total War ;P Ja po 10 turach już mam po 2000-4000 na plusie.
Co do nacji AI to będzie to naprawione. Najpierw chcieliśmy wydać szybko patch z samym bonusem do sakiewki króla, ale przez to gracz miałby za łatwo, więc wydamy w przyszłym tygodniu rozwiązanie na dłuższą metę, czyli skrypt na kasę :) Jak ktoś chce to mieć zrobione szybko to w pliku descr_strat trzeba kings purse zwiększyć każdej nacji tak do 4000-5000.
Wielkie Bitwy wyjdą jak będę miał czas je zrobić, przed premierą obecnej wersji doszło dużo zmian, w tym nowa nacja oraz nowe ceny jednostek, przez co muszę każdą jednostkę przerobić od nowa, a jest ich kilkaset ; P Myślę, że pod koniec przyszłego tygodnia wyjdzie ;)
Jak pousuwam wojo to czym mam zająć? Zresztą mam tyle miast, a armie może z 2 +niedawno Jihad robilem i ciagle dostaje kase z misji+od rady. Niestety ciągle minus. Ja nawet bym sobie poradził ale komp jest za głupi i przez całą grę będzie łaził z jedną armią. Tak więc czekam na łatkę i dziwne jest dla mnie zwiększenie kosztów utrzymania jednostek, rekrutacji i budowy, zostawiając niezmienione zyski. Przecież oczywiste jest, że kasa będzie ciągle na minus.
Bo jak pousuwasz wojo to będzie kilka tysięcy na plusie przez co zrobisz ekonomię, a potem wojo idzie łatwo. Zyski są olbrzymie, chyba jedne z najwyższych jakie widziałem w modach do Medievala, tylko trzeba umieć je uzyskać, właśnie przez to że z miast i zamków (mają nowy budynek wieś->miasto itd, który daje duuuży dochód) można wyciągnąć ogromne sumy ze względu na dużą liczbę nowych budowli ekonomicznych. Wszystko działa idealnie, trzeba na serio wybierać między rozwojem, a ekspansją, bo nie da się jak wcześniej robić obu tych rzeczy na raz. Mi się jakoś turkami na h/h przed chwilą udało uzyskać ponad 4000 tysiące na turę w przeciągu 13 tur gry, także da się.
Problemem jest AI, które dostało za dużo armii, których nie kasuje przez co szybko ląduje na minusie.
Mod jest z...jedwabiście grywalny.Cytat:
Zamieszczone przez OskarX
W pierwszej wersji wyszedłem na + w 16 turze.
W pierwszej wersji? Ja piszę jakby co o mojej pierwszej grze na MXL 2.0. Tak jak piszesz K A M 2150 z pewnością da się wyjść na plus, ale co z kompem? Po 10 turach z 4 frakcje mają tylko po 1000 florenów, reszta już na minusie jedzie tak więc wstrzymam się z graniem do wyjścia łatki :)
Zwiększając koszta i kasę jednocześnie w praktyce nie zmieniasz nic :PCytat:
Zamieszczone przez OskarX
Pamiętam jak to zrobili w Grandviz AI, taki stary mod pod medka 2. Zwiększyli cenę budynków i kupna jednostki, ale samo utrzymanie nie zmieniło się zbyt drastycznie. Komp z tego co pamiętam bardzo ładnie sobie z tym radził, a i gracz miał uciechę.
Co do aktualnego systemu to z tego co czytam jeśli nie ukierunkuje się AI bardziej na ekonomię to trochę lipa. Może zwiększyć bonusy zmniejszające koszta budowy budynków .itp?
Biorąc pod uwagę to, ze prawie wszystkie państwa są bankrutami, sytuacja że na polu bitwy znajdą się 2 pełne armie jest niemożliwe. O ile ja sobie poradze z brakiem pieniędzy, to komputer nie za bardzo ;) Dlatego również czekam na jakąś łatkę.
Wybaczcie tak długie oczekiwanie. Nasz zespół jest dość skromny więc pewne wydawało by się proste sprawy troszkę trwają. W dziale linki dodałem Łatkę. Są to dwa pliki, które należy wgrać do odpowiedniego katalogu. Wszystko tam opisałem, gdyby ktoś miał problemy to śmiało piszcie.