-
Mount&Blade II: Bannerlord
Natrafiłem na filmik z nowej wersji szykowanej gry, co o nim sądzicie? Oczywiście nie wiele można z niego wywnioskować ale zawsze to coś :D
Jeśli studio choć trochę pokierowało się uwagami graczy jest nadzieja na przyzwoitą grę :)
[spoiler:346mikke]http://www.youtube.com/watch?v=zZUfzAFL5Ek[/spoiler:346mikke]
Seria Mount&Blade ma niesamowity potencjał, niestety niewykorzystywany przez twórców w pełnie, piękno gry można dostrzec dopiero po instalacji modów, które sprawiają, że rozgrywka staje się dużo przyjemniejsza :)
Oficjalny teaser gry :
[spoiler:346mikke]http://www.youtube.com/watch?feature...&v=XLB9PlqkONo[/spoiler:346mikke]
Moje propozycję
[spoiler:346mikke]Kilka poprawek oraz ulepszeń, których życzyłbym sobie w M&B 2 to:
-poprawione animacje postaci z lepszą grafiką,
nie zbyt przyjemnie wyglądały postacie przedzielone na pół, tułów poruszający się w inny sposób niż nogi. Zmiana kierunku lotu podczas skoku to też dość dziwne zjawisko. Ciała mogłyby nie tracić kości po śmierci tylko umierać w naturalniejszy sposób. Ciekawa by była też opcja realnych obrażeń, co za tym idzie możliwość "pokrojenia przeciwnika" :D
*animacja przechodzenia koło ludzi i przedmiotów, nie prześlizgiwanie się przez koło nich
-Ulepszenie systemu walki przez odwzorowanie naturalnego zachowania walczących
*piechur z tarczą potrafi nią uderzać i wybijać z rytmu przeciwnika odrzucając go do tyłu lub nawet powalając
*uderzenie ciężkim mieczem,toporem etc może powalić przeciwnika na ziemię lub ogłuszyć
*walka jednym mieczem z użyciem sztyletu lub zwykłego uderzenia pięścią
*mniejsza możliwość zmiany kierunku chodzenia, by nie było możliwości tak nienaturalnego poruszania się podczas walki
*przebijanie lancą, piką...
*możliwość wykonania uniku lub kontry, która wybija przeciwnika z równowagi, jeśli cios był silny
*zakres ruchów oraz prędkości poruszania się zależny od ciężaru zbroi oraz siły
*dodanie płonących strzał uszkadzających machiny wojenne lub zabudowania
-Nowy model oblężeń
*dodanie trebuszy, katapult i innych machin miotających do oblężeń
*dodanie taranów
*możliwość oparcia drabin o każdy mur, nie tylko w wyznaczonych miejscach(animacja wspinania się po drabinie ;) )
*widok obozu oblężniczego
-Miasta i handel
*zmiana wyglądu miast na bardziej żywszy z większą ilości NPC-tów
*dodanie statków i portów
*miasta powinny być większe
*drzewko targowania się podczas handlu
*szybszy czas budowy
-Świat gry
*możliwość zakładania własnego obozu w którym można by było zostawić żołnierzy, ekwipunek etc.
*możliwość projektowanie wyglądu własnego obozu przez budowanie umocnień w różnych miejscach
*system sądownictwa w grze, jeśli wybierasz drogę banity powinieneś być ścigany przez łowców głów, lub straż w miastach
*drogi
*dodanie religii
*lepsza dyplomacja oraz własne drzewo genealogiczne
*większa różnorodność zbroi oraz uzbrojenia
-Bitwa
* możliwość ustawienia jednostek przed rozpoczęciem bitwy(nie pojawiają się w jednym miejscu) i sterowania nimi przy aktywnej pauzie na mapie strategicznej
*większy odstęp między armiami, jeśli wróg ma się od razu rzucać do ataku
*większa ilość jednostek podczas bitwy
*możliwość zasadzek w miejscach do tego przystępnych
*jednostki poruszają się oddziałami i w formacjach
*możliwość powoływania oddziałów z kapitanami, (by można je było ustawić na polu bitwy)
-Gra i AI
*poprawione AI przeciwnika, który próbuje na nas różnych manewrów. nie tylko frontalny atak na hura!
*możliwość grania kampanii online lub trybu współpracy w grze
*realny system obrażeń
*system poparcia wśród ludności zajętych terenów
*dialogi, niech postacie wreszcie zaczną mówić :evil:
Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie :mrgreen: Ja będę dopisywał swoje jeśli coś mi jeszcze wpadnie[/spoiler:346mikke]
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
[spoiler:2at7ojo4]http://i.imgur.com/XqjCrkG.png[/spoiler:2at7ojo4]
Tyle w temacie :)
Choć mam nadzieję, że tym razem dadzą nam coś naprawdę dobrego, a nie tak jak było w przypadku Warband'a - delikatnie poprawiona grafika, kilka nowych animacji i nowa frakcja (no i multiplayer - co faktycznie jest plusem). Poza tym Warband niczym nie różni od pierwszej, wspaniałej części M&B w którą to gra mi się o wiele przyjemniej. Do Warbanda wracam tylko by zagrać czasem multi. Dobrze, że są jeszcze ludzie co tworzą modyfikacje, które to biją w umiejętnościach i efektach pracy samych twórców gry.
Cytat:
Zamieszczone przez Aztec
Kilka poprawek oraz ulepszeń, których życzyłbym sobie w M&B 2 to:
-poprawione animacje postaci z lepszą grafiką,
nie zbyt przyjemnie wyglądały postacie przedzielone na pół, tułów poruszający się w inny sposób niż nogi. Zmiana kierunku lotu podczas skoku to też dość dziwne zjawisko. Ciała mogłyby nie tracić kości po śmierci tylko umierać w naturalniejszy sposób. Ciekawa by była też opcja realnych obrażeń, co za tym idzie możliwość "pokrojenia przeciwnika" :D
*animacja przechodzenia koło ludzi i przedmiotów, nie prześlizgiwanie się przez koło nich
-Ulepszenie systemu walki przez odwzorowanie naturalnego zachowania walczących
*piechur z tarczą potrafi nią uderzać i wybijać z rytmu przeciwnika odrzucając go do tyłu lub nawet powalając
*uderzenie ciężkim mieczem,toporem etc może powalić przeciwnika na ziemię lub ogłuszyć
*walka jednym mieczem z użyciem sztyletu lub zwykłego uderzenia pięścią
*mniejsza możliwość zmiany kierunku chodzenia, by nie było możliwości tak nienaturalnego poruszania się podczas walki
*przebijanie lancą, piką...
*możliwość wykonania uniku lub kontry, która wybija przeciwnika z równowagi, jeśli cios był silny
*zakres ruchów oraz prędkości poruszania się zależny od ciężaru zbroi oraz siły
*dodanie płonących strzał uszkadzających machiny wojenne lub zabudowania
-Nowy model oblężeń
*dodanie trebuszy, katapult i innych machin miotających do oblężeń
*dodanie taranów
*możliwość oparcia drabin o każdy mur, nie tylko w wyznaczonych miejscach(animacja wspinania się po drabinie ;) )
*widok obozu oblężniczego
-Miasta i handel
*zmiana wyglądu miast na bardziej żywszy z większą ilości NPC-tów
*dodanie statków i portów
*miasta powinny być większe
*drzewko targowania się podczas handlu
*szybszy czas budowy
-Świat gry
*możliwość zakładania własnego obozu w którym można by było zostawić żołnierzy, ekwipunek etc.
*możliwość projektowanie wyglądu własnego obozu przez budowanie umocnień w różnych miejscach
*system sądownictwa w grze, jeśli wybierasz drogę banity powinieneś być ścigany przez łowców głów, lub straż w miastach
*drogi
*dodanie religii
*lepsza dyplomacja oraz własne drzewo genealogiczne
-Bitwa
* możliwość ustawienia jednostek przed rozpoczęciem bitwy(nie pojawiają się w jednym miejscu) i sterowania nimi przy aktywnej pauzie na mapie strategicznej
*większy odstęp między armiami, jeśli wróg ma się od razu rzucać do ataku
*większa ilość jednostek podczas bitwy
*możliwość zasadzek w miejscach do tego przystępnych
*jednostki poruszają się oddziałami i w formacjach
*możliwość powoływania oddziałów z kapitanami, (by można je było ustawić na polu bitwy)
-Gra i AI
*poprawione AI przeciwnika, który próbuje na nas różnych manewrów. nie tylko frontalny atak na hura!
*możliwość grania kampanii online lub trybu współpracy w grze
*realny system obrażeń
*system poparcia wśród ludności zajętych terenów
Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie :mrgreen:
Większość tych punktów można znaleźć oczywiście w modach (głównie Warband). Szczególnie polecam Floris Expanded Mod Pack(all in one), dzięki któremu single w Warbandzie staje się takie, jakie powinno być od początku :)
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
wiem, że można znaleźć je w modach ale na pewno nie większość, a tutaj mówię o podstawowej wersji gry :P
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Większości tych rzeczy nie będzie na bank :D
ja chce tylko:
- Lepszego AI.
- Nacji która podchodzi pod średniowieczną Japonie (Bo w Warbandzie są wszystkie ważniejsze kultury wojskowe ale brak Japonii)
- Lepszych oblężeń.
- CO-OP'a
i tyle ;D
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
- Nacji która podchodzi pod średniowieczną Japonie (Bo w Warbandzie są wszystkie ważniejsze kultury wojskowe ale brak Japonii)
Na pewno nie Japonie. Zauważ, że Calradia to w praktyce Europa + północna afryka. Żadnych Japonii, Azteków czy innych ufoludków.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez kuroi
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
- Nacji która podchodzi pod średniowieczną Japonie (Bo w Warbandzie są wszystkie ważniejsze kultury wojskowe ale brak Japonii)
Na pewno nie Japonie. Zauważ, że Calradia to w praktyce Europa + północna afryka. Żadnych Japonii, Azteków czy innych ufoludków.
Calradia jako, że jest kontynentem fikcyjnym to można dodać frakcję azjatyckie z kulturą dalekiego wschodu. W poprzedniej części byli Rhodokowie oraz Swadianie, czyli Europejczycy, Vaegirowie i Nordowie, których można utożsamiać z Wikingami, Normanami lub z inną północno europejską kulturą, Khanat Khergitów czyli nic innego jak kultura koczownicza, można przypuszczać azjatycka oraz Sułtanat Sarranidów, czyli jak wspomniałeś afryka północna.
Jeśli mapa była by odpowiednio zbalansowana to można by dodać frakcję na wzór Japoński/Chiński, było by pewnie miejsce na kulturę środkowo afrykańską, podobną do np: Zulusów.
Prekolubijskie nację może rzeczywiście nie pasowały by do pozostałych. Aztekowie, nikt nas nie lubi :cry:
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Jak dla mnie to gra powinna być łatwa do modowania. Wiadomo jak to jest - każdemu będzie czegoś brakować (zawsze). Wystarczy dać modderom odpowiednie narzędzia i większość dostanie to czego chce. Poza tym twórcy zawsze mogą tworzyć DLC co jakiś czas dodając np. nową frakcję.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Mi by pasowało jakby odrzucono koncepcje "Calradii" a zrobiono normalne realia Europy "1200" :) plus do tego poprawione oblężenia i całość mechanizmu walki.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Wald, to w mody sobie pograj :D Ja tą krainę lubie xD
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Wald, to w mody sobie pograj :D Ja tą krainę lubie xDzji
Cytat:
Zamieszczone przez kuroi
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
- Nacji która podchodzi pod średniowieczną Japonie (Bo w Warbandzie są wszystkie ważniejsze kultury wojskowe ale brak Japonii)
Na pewno nie Japonie. Zauważ, że Calradia to w praktyce Europa + północna afryka. Żadnych Japonii, Azteków czy innych ufoludków.
Khanat to tacy Mongołowie no nie? A Mongolia jest w Azji o ile dobrze mi wiadomo :P
PS: Nie siedzisz na tawernie M&B czasami? Bo ten awatar coś mi mówi :D
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
Wald, to w mody sobie pograj :D Ja tą krainę lubie xDzji
Cytat:
Zamieszczone przez kuroi
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
- Nacji która podchodzi pod średniowieczną Japonie (Bo w Warbandzie są wszystkie ważniejsze kultury wojskowe ale brak Japonii)
Na pewno nie Japonie. Zauważ, że Calradia to w praktyce Europa + północna afryka. Żadnych Japonii, Azteków czy innych ufoludków.
Khanat to tacy Mongołowie no nie? A Mongolia jest w Azji o ile dobrze mi wiadomo :P
Jednak jakby nie patrzeć, to Tatarzy/Mongołowie byli w pewnym stopniu powiązani z Europą w czasach średniowiecznych. A Japonia czy Chiny? No nie bardzo :)
Chociaż mam wrażenie, że kolejna frakcja będzie usadowiona w klimatach orientalnych właśnie. No bo co innego mogli by dać? Wikingowie są, Rusini są, rycerstwo zachodnie jest, Araby są. Nie wiem jak dokładnie określić Rhodoków. Szkockie klany i plemiona? Wzór republiki włoskiej? Kim by nie byli, to limit różnorakich kultur z europy jest wyczerpany. Ewentualnie może coś na wzór Cesarstwa Bizantyjskiego? Może w ogóle nowej frakcji nie będzie? :D
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez Profesor
Jednak jakby nie patrzeć, to Tatarzy/Mongołowie byli w pewnym stopniu powiązani z Europą w czasach średniowiecznych. A Japonia czy Chiny? No nie bardzo :)
Chociaż mam wrażenie, że kolejna frakcja będzie usadowiona w klimatach orientalnych właśnie. No bo co innego mogli by dać? Wikingowie są, Rusini są, rycerstwo zachodnie jest, Araby są. Nie wiem jak dokładnie określić Rhodoków. Szkockie klany i plemiona? Wzór republiki włoskiej? Kim by nie byli, to limit różnorakich kultur z europy jest wyczerpany. Ewentualnie może coś na wzór Cesarstwa Bizantyjskiego? Może w ogóle nowej frakcji nie będzie? :D
Jak jeden kolega wspomniał Calradii'a to wymyślona kraina więc wszystko mogło by sie znaleźć nie koniecznie związanego z Europą, nie wiadomo co twórcy chcieli odwzorować tworząc tą krainę. Znalazło by się pewnie jeszcze pare takich regionów świata sąd bylo by można zaciągnąć pomysł na nacje, ale Japonia była niewiele bardziej zacofana od ówczesnej Europy (ale zatrzymała się w rozwoju). Nie wiem jak Chiny ale oddziały Japońskie mialy inny styl walki (Kenjuts bodajże) co przyczyniło by się do stworzenia oddzielnych animacji dla tej frakcji :D
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
Jak jeden kolega wspomniał Calradii'a to wymyślona kraina więc wszystko mogło by sie znaleźć nie koniecznie związanego z Europą, nie wiadomo co twórcy chcieli odwzorować tworząc tą krainę.
No tak, ale zachowanie jakiegoś sensu i umiaru musi być. Jeżeli by za bardzo pomieszali, nie wyszło by z tego nic dobrego.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
A co to za pomieszanie? Walka np, Japonii z Arabami w tamtych czasach była nie możliwa ale w grze było by to jak najbardziej dopuszczalne :D To nie jest przecież gra historyczna :D A zawsze lepiej mieć 1 frakcje więcej niż mniej ;)
W M&B podstawce jest ukryta zbroja samuraja w miastach :)
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
A co to za pomieszanie? Walka np, Japonii z Arabami w tamtych czasach była nie możliwa ale w grze było by to jak najbardziej dopuszczalne :D To nie jest przecież gra historyczna :D A zawsze lepiej mieć 1 frakcje więcej niż mniej ;)
W M&B podstawce jest ukryta zbroja samuraja w miastach :)
No i świetne podejście :D Jeśli frakcje nie będą zbyt wymyślne to czemu nie zrobić tak różnorodnej gry, mam nadzieję że przejścia między poszczególnymi terenami będą plynniejsze
w grze chciałbym również zobaczyć inne rodzaje turniejów niż walka zbiorowa, przydałaby się też walka w szrankach, turnieje łucznicze i może jakieś zręcznościowe zbieranie obręczy za pomocą kopii. Nie pogniewałbym się również o ścieżkę fabularną w grze :D
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
A co to za pomieszanie? Walka np, Japonii z Arabami w tamtych czasach była nie możliwa ale w grze było by to jak najbardziej dopuszczalne :D To nie jest przecież gra historyczna :D A zawsze lepiej mieć 1 frakcje więcej niż mniej ;)
W M&B podstawce jest ukryta zbroja samuraja w miastach :)
Co kto lubi.
Skoro tak wymieniamy, co byśmy chcieli ujrzeć w nowej części, to ja najbardziej chciałbym odczuć większy wpływ kultury, handlu i zarządzania gospodarką w grze. Dodanie religii, bóstw i np. związane z tym eventy, święta itp. Mile widziane również bonusy i kary wynikające z zadowolenia panteonu bogów, bądź ich gniewu - zależnie od decyzji gracza. W końcu religia od zawsze ma ogromny wpływ na rozumowanie i postępowanie człowieka :)
No i dodatkowo dużo większą mapę. Nigdy nie mogłem się pogodzić z tym, że Calradia jest taka mała :(
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez Profesor
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
A co to za pomieszanie? Walka np, Japonii z Arabami w tamtych czasach była nie możliwa ale w grze było by to jak najbardziej dopuszczalne :D To nie jest przecież gra historyczna :D A zawsze lepiej mieć 1 frakcje więcej niż mniej ;)
W M&B podstawce jest ukryta zbroja samuraja w miastach :)
Co kto lubi.
Skoro tak wymieniamy, co byśmy chcieli ujrzeć w nowej części, to ja najbardziej chciałbym odczuć większy wpływ kultury, handlu i zarządzania gospodarką w grze. Dodanie religii, bóstw i np. związane z tym eventy, święta itp. Mile widziane również bonusy i kary wynikające z zadowolenia panteonu bogów, bądź ich gniewu - zależnie od decyzji gracza. W końcu religia od zawsze ma ogromny wpływ na rozumowanie i postępowanie człowieka :)
No i dodatkowo dużo większą mapę. Nigdy nie mogłem się pogodzić z tym, że Calradia jest taka mała :(
Ja bym widział nacje oparte na Bizancjum i Polakach - tego z Europy w Caldarii brakuje.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez adriankowaty
Cytat:
Zamieszczone przez Profesor
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
A co to za pomieszanie? Walka np, Japonii z Arabami w tamtych czasach była nie możliwa ale w grze było by to jak najbardziej dopuszczalne :D To nie jest przecież gra historyczna :D A zawsze lepiej mieć 1 frakcje więcej niż mniej ;)
W M&B podstawce jest ukryta zbroja samuraja w miastach :)
Co kto lubi.
Skoro tak wymieniamy, co byśmy chcieli ujrzeć w nowej części, to ja najbardziej chciałbym odczuć większy wpływ kultury, handlu i zarządzania gospodarką w grze. Dodanie religii, bóstw i np. związane z tym eventy, święta itp. Mile widziane również bonusy i kary wynikające z zadowolenia panteonu bogów, bądź ich gniewu - zależnie od decyzji gracza. W końcu religia od zawsze ma ogromny wpływ na rozumowanie i postępowanie człowieka :)
No i dodatkowo dużo większą mapę. Nigdy nie mogłem się pogodzić z tym, że Calradia jest taka mała :(
Ja bym widział nacje oparte na Bizancjum i Polakach - tego z Europy w Caldarii brakuje.
Bizancjum tak, ale Polakach? No chyba, że masz na myśli typowo słowiańską kulturę, gdzie na mapie znajdowało by się mnóstwo lasów itp Wtedy jak najbardziej
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Co do nowej wymyślnej frakcji.... co mówił ten inżynier, Artimener czy jakoś tak :D wspominał coś o jakimś cesarstwie z kontynentu(i nie tylko on) oraz Rolf o krainie w górach. Czy aby nowym M&B nie będzie obrona Calradii przed inwazją armii z kontynentu i na odwrót, a także fabuła pozwalająca zjednoczyć całą krainę pod berłem calradyjskiego cesarza?
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez Wald
Co do nowej wymyślnej frakcji.... co mówił ten inżynier, Artimener czy jakoś tak :D wspominał coś o jakimś cesarstwie z kontynentu(i nie tylko on) oraz Rolf o krainie w górach. Czy aby nowym M&B nie będzie obrona Calradii przed inwazją armii z kontynentu i na odwrót, a także fabuła pozwalająca zjednoczyć całą krainę pod berłem calradyjskiego cesarza?
Ciekawa koncepcja, chociaż ja nie przypominam sobie tych dialogów. Nie podoba mi się natomiast pomysł połączenia Calradii, co najwyżej można by było doprowadzić do zjednoczenia Swadii i Rhodoków jako, że reprezentują podobną kulturę. Chociaż, te dwa narody się nienawidzą :P
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Mówią o tym kiedy rekrutuje się ich do drużyny, a czasem w tedy kiedy od niej sami odchodzą.
Miałem na myśli nie połączenie Calradii od początku gry jako jedno, tylko coś w rodzaju fabuły zjednoczenia wszystkich królestw w jedno,( nawet Lezalit wspominał o zjednoczonej Calradyjskiej armii która wyruszy w góry a potem na państwo z kontynentu).
Rhodocy i Swadianie, na pozór przypominają tylko coś podobnego- Swadia-kult ciężkiej jazdy-Rhodocy-kult ciężkiej "polowej piechoty"
Warto zobaczyć zwykła internetową gierke- "Feudalism 2"- kiedyś w to grałem; widoczny jest tam mix frakcji, które rzadko( a nawet w cale) ze sobą(nie) walczyły.
Moim zdaniem M&B II - tak będzie wyglądać.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Jeśli chodzi o frakcje. Calradia może być krainą fikcyjną, ale nie zapominajcie, że garściami, a właściwie całymi koparkami czerpie z dziedzictwa Europejskiego.
Swadia = HRE/Francja
Rhodocy = Włochy
Vaegirzy = Rusini/Słowianie
Nordowie = Wikingowie
Khergici = Mongołowie
Sarranidzi = Egipt.
Przepraszam, ale jak chcecie wcisnąć tu Japonię, to równie dobrze można sięgnąć po Marsjan.
Nie ma co się ograniczać do Europy, to nie ma sensu ograniczać się do Ziemi. Bądź co bądź to kraina fikcyjna, nie? Nikt nie mówił, że Calradia jest ziemskim kontynentem, nie?
Dlatego też uważam, że dodawanie jakichś frakcji z tyłka jest bezsensu.
PS. Tak, udzielam się na tawernie.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Jak wspomniałem Mongołowie nie pochodzili z Europy tylko za Azji a jednak są w M&B a łączą ich z Europą walki na wschodzie naszego kontynentu.... i nigdy nie walczyli z Wikingami, Włochami, Egipcjanami (Chociaż tego nie jestem pewnien) a w M&B walczą (oczywiście nie zawsze...) to dlaczego by nie zrobić frakcji która walczyła z Mongołami? M&B garściami czerpie z Europy to i garstką mogła by zaciągnąć z Azji Wschodniej czyż nie? Zawsze jedną frakcje (Która istniała na prawdę nie jak twoi Marsjanie) więcej, więcej miast, zamków, wsi i trudniej było by podbić krainę ;)
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Ja dalej zostaje przy dodaniu jakieś frakcji z gór-dość prymitywnej ale i silnej; oraz frakcji z tytułem cesarstwa-bardziej cywilizowanej niż cała Calradia i ze specyficznymi jednostkami :)
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Mi to tak szczerze leży czy dadzą Japońską frakcję czy inną, ważne żeby dali jakąś w miarę normalną :D A najlepiej pare normalnych frakcji :D
Chociaż nie ukrywam że chciał bym zobaczyć wschodnią kulturową frakcje w M&B 2 ;) I może jakąś która używa broni palnej :D Oczywiście bardziej prymitywnej broni palnej a nie od razu Muszkiety... Tak, Tak to jest średniowiecze rycerze itp, ale to fikcyjna kraina czas i w ogóle to taka nacja dla mnie była by fajnym smaczkiem bo zawsze jest albo za dużo brani palnej albo jej brak.... a taka frakcja co ma jakąś broń palną wśród rycerzy mogła by być fajna :D Oczywiście to tylko moje zdanie ;)
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez kuroi
Jeśli chodzi o frakcje. Calradia może być krainą fikcyjną, ale nie zapominajcie, że garściami, a właściwie całymi koparkami czerpie z dziedzictwa Europejskiego.
Swadia = HRE/Francja
Rhodocy = Włochy
Vaegirzy = Rusini/Słowianie
Nordowie = Wikingowie
Khergici = Mongołowie
Sarranidzi = Egipt.
Przepraszam, ale jak chcecie wcisnąć tu Japonię, to równie dobrze można sięgnąć po Marsjan.
Nie ma co się ograniczać do Europy, to nie ma sensu ograniczać się do Ziemi. Bądź co bądź to kraina fikcyjna, nie? Nikt nie mówił, że Calradia jest ziemskim kontynentem, nie?
Dlatego też uważam, że dodawanie jakichś frakcji z tyłka jest bezsensu.
PS. Tak, udzielam się na tawernie.
Nie i nie. Japonia to państwa istniejące, Marsjanie no cóż, może na poziomie komórkowym tworzą swoje aglomeracje. Nie chcę wciskać Japonii na siłę, lecz chciałbym umiejscowienia frakcji wschodnio-kulturowej na mapie Callradii za stepami zajmowanymi przez Kheritów, więc jeśli mapa była by odpowiedniej wielkości to sprawiało by to wrażenie odległej cywilizacji i mielibyśmy więcej możliwości, w sumie można by też bardziej rozdrobnić frakcję i zamiast jednej o danym typie dać więcej, choć jest to duży projekt. Mongołowie utożsamiani z Kheritami walczyli z Chińczykami, ba najechali nawet Japonię, więc ten tekst o marsjanach i frakcji z tyłka nie ma sensu jeśli w grze Sarranidzi walczą z Vaegirami, to równie dobrze Aztekowie mogli by przypłynąć.
Frakcja typu Bizancjum też była by odpowiednia ze swoimi legionami :)
Cytat:
Zamieszczone przez Wald
Ja dalej zostaje przy dodaniu jakieś frakcji z gór-dość prymitywnej ale i silnej; oraz frakcji z tytułem cesarstwa-bardziej cywilizowanej niż cała Calradia i ze specyficznymi jednostkami :)
Górale jak Szkoci ? :D mogłoby to fajnie wyglądać, armia z dwuręcznymi mieczami.
Różnorodność w grze to nie minus, oczywiście trzeba znać umiar ale w grze takiej jak Mount & Blade nowe frakcję nie powinny stanowić problemu
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
A ja nadal optuje przy dodaniu frakcji polskiej - jako stricte słowiańskiej, bez wpływów mongolskich i takiej, która reprezentuje Bizancjum.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez adriankowaty
A ja nadal optuje przy dodaniu frakcji polskiej - jako stricte słowiańskiej,
To graj Vagierami oni "reprezentują" wschodnia Europę :P
Jak ja nie lubie jak ktoś się chcę Polską frakcje chociaż ona nie będzie wnosić nic nowego taki pseudo patriotyzm ;P
"Ma być Polska frakcja ja nią zagram bo jestem patriotą!"
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
Cytat:
Zamieszczone przez adriankowaty
A ja nadal optuje przy dodaniu frakcji polskiej - jako stricte słowiańskiej,
To graj Vagierami oni "reprezentują" wschodnia Europę :P
Jak ja nie lubie jak ktoś się chcę Polską frakcje chociaż ona nie będzie wnosić nic nowego taki pseudo patriotyzm ;P
"Ma być Polska frakcja ja nią zagram bo jestem patriotą!"
Vaegirzy reprezentują Rusinów, to jest Słowian Wschodnich, ztataryzowanych. Mile bym widział reprezentację Polaków - jako przedstawicieli Słowian Zachodnich, pod wpływem kultury zachodnioeuropejskiej, Anglików, Bizancjum, Węgrów i Niemców - i nie twoja w tym wola, co chcę.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez adriankowaty
i nie twoja w tym wola, co chcę
Nie narzucam ci swojej woli tylko mówię co o tym myśle...
Cytat:
Zamieszczone przez adriankowaty
Vaegirzy reprezentują Rusinów, to jest Słowian Wschodnich, ztataryzowanych. Mile bym widział reprezentację Polaków - jako przedstawicieli Słowian Zachodnich, pod wpływem kultury zachodnioeuropejskiej, Anglików, Bizancjum, Węgrów i Niemców
Zbyt podobne do siebie..... to tak jak by dać Celtów... Armie Wikingów były podobne do Celtyckich (Chodzi mi o to że stawiali głównie na piechotę) tak jak armia "naszych" ze wschodnimi. To był by miks Vagierów ze Swadianami....
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
Cytat:
Zamieszczone przez adriankowaty
i nie twoja w tym wola, co chcę
Nie narzucam ci swojej woli tylko mówię co o tym myśle...
Cytat:
Zamieszczone przez adriankowaty
Vaegirzy reprezentują Rusinów, to jest Słowian Wschodnich, ztataryzowanych. Mile bym widział reprezentację Polaków - jako przedstawicieli Słowian Zachodnich, pod wpływem kultury zachodnioeuropejskiej, Anglików, Bizancjum, Węgrów i Niemców
Zbyt podobne do siebie..... to tak jak by dać Celtów... Armie Wikingów były podobne do Celtyckich (Chodzi mi o to że stawiali głównie na piechotę) tak jak armia "naszych" ze wschodnimi. To był by miks Vagierów ze Swadianami....
Brawo, przyrównuj nację germańską do zupełnie innej grupy etniczno-kulturowej. :shock:
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
Porównuję armie.....
Przyrównaj Nordów do Rhodoków - Włochów do Wikingów - czyż nie nacje piechotne, hę?
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Tak nacje piechotne ja w taki sposób porównałem Celtów do Wikingów...
Nordowie a Rodokowie mają zasadniczą różnice, jedni to Miecze/Topory (Podobnie jak Wikingowie i Celtowie....) a drudzy Włócznie/Piki (Szkoci/Włosi)
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
Tak nacje piechotne ja w taki sposób porównałem Celtów do Wikingów... Nie rozumiem sensu tej wypowiedzi, potwierdzasz że porównałem nacje czy co? xD
Nie, ale jakoś obydwie wstawili, choć wedle twojej logiki nie powinni, co? Szkoci to jeden z narodów celtyckich gwoli ścisłości.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Zanim napisałeś swoją wiadomość edytowałem swoją.... odnieś się do tej co teraz jest :P
Cytat:
Szkoci to jeden z narodów celtyckich gwoli ścisłości.
Tak ale porównywałem do Celtów starożytnych ze Szkotami średniowiecznymi...
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
1. Celci dzielili się na wiele nacji - Walijczycy byli dobrymi łucznikami, Szkoci dobrymi piklinierami i miecznikami i Bretoni kusznikami. Tylko Irlandczycy preferowali topór.
2. Tak czy tak to nacje piechotne, i temu nie zaprzeczysz.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
adriankowaty ma rację, frakcja pośrednia by się przydała, Swadianie i Rhodokowie byli ciężko opancerzeni, Vearegirowie i Nordowie to zbroje skórzane, lecz o wyglądzie północnym, północno-wschodnim, natomiast przydałyby się jednostki pośrednie, szybsze od pozostałych trochę lżej uzbrojone, do tego nadawali by się Słowianie, choć może podobieństwa do Vaegirów byłyby znaczne to jednak jak wspominałem w poprzednim poście nic nie stoi na przeszkodzie w rozdrobnieniu tych kultur na kilka mniejszych.
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
No pewnie że nie zaprzeczy...
Ale chodzi o to że Celtowie (ogólnie bez rozdrabniania się) są podobni do Wikingów.
Tak jak zachodni Słowianie do wschodnich druga taka sama frakcja z paroma zmianami a jak mają dodać frakcję to taką co się będzie się prawie wszystkim różnić od pozostałych.
Cytat:
szybsze od pozostałych trochę lżej uzbrojone, do tego nadawali by się Słowianie, choć może podobieństwa do Vaegirów byłyby znaczne to jednak jak wspominałem w poprzednim poście nic nie stoi na przeszkodzie w rozdrobnieniu tych kultur na kilka mniejszych.
Wtedy było by można zrobić takich nacji fulll a musiały by być wystarczająco duże żeby dorównać pozostałym, co by się równało z ogromną mapą a latanie po niej było denne...
-
Re: Mount&Blade II: Bannerlord
Cytat:
Zamieszczone przez MichalKruk
No pewnie że nie zaprzeczy...
Ale chodzi o to że Celtowie (ogólnie bez rozdrabniania się) są podobni do Wikingów.
Tak jak zachodni Słowianie do wschodnich druga taka sama frakcja z paroma zmianami a jak mają dodać frakcję to taką co się będzie się prawie wszystkim różnić od pozostałych.
Tak jak pies do kota.