-
Komu mapę komu, bo idę do domu...
Witam, tym bardziej gorąco, że nigdy dotąd tutaj nie pisałem.
By, na wstępie, powiedzieć parę słów o sobie - mam *troszkie* doświadczenia w modowaniu gier, w tym i MTW. Ostatnio, mając chwilkę wolnego czasu, strzeliłem sobie mapkę, w zamyśle do Baltic:TW, bo tamtejsza oryginalna z teutonic - paskudna. Jeno, rzuciwszy okiem na to forum, dostrzegłem istnienie czegoś takiego jak "Polish Kingdom" i pomyślałem, że - jeżeli temat żyje i rozwija się - może tutaj by się przydała bardziej, zwłaszcza że bardziej ona polono, niż bałtykocentryczna. Nad walorami takiego a nie innego obszaru nie będę się rozpisywał, jak jest - widać. Widziałem jakkolwiek, że szykowana jest przerzutka z SS BftB, tamta mapa zacna, ale jednak chyba bardziej bałtycka toteż wie Sie wollen.
Ze swojej strony oferuję pomoc w zintegrowaniu mapy z modem i serwis gwarancyjny. ;) Tak czy inaczej do dopieszczenia pozostało mi jeszcze trochę, m.in. rozkład flory.
Rozmiar 1021x1021. Poglądowo wygląda to tak (heights+ground_types+features+regions):
http://img196.imageshack.us/img196/9900/wu4w.jpg
Pozdrawiam
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Świetna robota, napisałem do Hellvarda, on teraz ciągnie tego moda. Powinien się do Ciebie odezwać. Pozdrawiam.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Genialna mapka jak na mod o krzyżakach, można by nawet dodać ottomanów tak samo jak mongołów w podstawce jako inwazję. Tyle, że tutaj powstała nowa frakcja Szwecja- więc fajnie by było jakby i Norwegia i Szwecja miały po te 2 prowincje chociaż. Ale rozmieszczenie prowincji jest świetne. Można dodać Węgry, porobić frakcje w stylu Ruś Halicka. Super.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Po 2? Ja mam tu jeszcze ze 40 prowincji w zapasie. :)
Jeżeli ten mod zaczyna się, jak teutonic, w 1250 (sorry, jeszcze nie grałem, dopiero się przymierzam :) ) to pole do popisu jest. HRE to wreszcie jest HRE a nie jakaś popierdułka z kilkoma prowincjami. Można dodać Czechy (Przemysł Ottokar), Węgry, można zrobić II i III najazd Mongołów, można poważnie podejść do rozbicia dzielnicowego w Polsce, można spróbować jakieś pospolite ruszenia miast we Włoszech co by sprawiały trochę kłopotu HRE, można od biedy i Papę gdzieś tam upchnąć żeby przeciwdziałał zapędom HRE na Polskę i organizował krucjaty z prawdziwego zdarzenia. Można dodać II powstanie Prusów i tę frakcję jako pojawiającą się. Można dodać, a jakże, Daniela na Rusi Halickiej. Dużo rzeczy można by, ale współczuję jeżeli ktoś chciałby to wszystko zrobić sam. :)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Mistrzu mój, gdzieś Ty się chował :o Wspaniałe dzieło, już dawno chciałem zrobić nową mapę, albo chociaż powiększyć starą z Baltic Wars, ale ta przechodzi moje najśmielsze oczekiwania :) Aj aj, ileż tu możliwości, można tu zrobić bez problemu wszystko, co sobie zaplanowałem, a nawet więcej. Tylko tą Skandynawię trzeba rozszerzyć, ale jak sam napisałeś, to nie problem. Ale jest jeszcze jedna sprawa, w mapce z Baltic Wars są rozmieszczone stałe forty, czy na Twojej mapie również? A jeżeli nie, to czy zrobienie ich byłoby problemem?
Naprawdę mega pozytywne zaskoczenie, dziękuję Ci :)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Zagadaj HellVard z Krukiem84 na PW od MXL.
Może stworzycie super trio.
Kam2150 może dałby się też namówić do pomocy.
Ja coś bym pomógł, ale moder ze mnie marny.
TomekPl jego tez możesz zapytać.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Zrobienie fortów, co do zasady, problemem nie będzie. Zamyślałem zrobić sieć dodatkowych osad - Giecze, Santoki, Łowicze, Sochaczewy, Wiślice etc. dla Korony i pewnie to zrobię. Może nawet z podpięciem nazw do nich. Dla balansu wypadałoby zrobić coś takiego dla całej mapy, ale na to już mnie nie namówisz. :) Tutaj należałoby zrobić najpierw selekcję - które lokacje chce się mieć na mapie, przygotować dobre źródła (mapy) a następnie rozdzielić fragmenty mapy podwykonawcom, którzy wykonają ten murzyński Arbeit. Geomodem zrobić taki fragment mapy to 5 minut, jeżeli ma się przygotowane co i gdzie, ale całość na jednego - "it is too much for a man for one day". 8-)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Hm, Polska jest dosyć mocno zagęszczona prowincjami, znajdziesz miejsce na te dodatkowe osady? ;) Chyba, że nie chodzi Ci o zwykłe miasta, zaintrygował mnie ten fragment: "Może nawet z podpięciem nazw do nich". Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Ech, niestety sam mam permanentne braki czasu i nie wiem czy znalazłoby się tu na forum dość osób jako tako rozeznanych w geomodzie. A czy Twoja mapa jest już grywalna? Jeśli tak, istnieje możliwość podesłania mi jej?
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez HellVard
Hm, Polska jest dosyć mocno zagęszczona prowincjami, znajdziesz miejsce na te dodatkowe osady? ;) Chyba, że nie chodzi Ci o zwykłe miasta, zaintrygował mnie ten fragment: "Może nawet z podpięciem nazw do nich". Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Ech, niestety sam mam permanentne braki czasu i nie wiem czy znalazłoby się tu na forum dość osób jako tako rozeznanych w geomodzie. A czy Twoja mapa jest już grywalna? Jeśli tak, istnieje możliwość podesłania mi jej?
Nie wiem czy widziałeś mapę 1021. Tam o zagęszczeniu trudno mówić... :)
A wracając do meritum - oczywiście wszystko można zrobić i też dobrze by było, ponieważ te forty stanowią fajny smaczek oraz mogą - strategiczne punkty spowalniające czy powstrzymujące marsz wroga w kierunku stolic prowincji. Tyle tylko, że nie przeniesiesz tego wprost z mapy bałtyckiej, choćby dlatego, że to nie ten obszar. Trzeba więc wziąć mapy, trochę poczytać i ustalić listę dodatkowych osad. Zatem trzeba zrobić "risercz". A potem usiąść z geomodem i kliknąć te kilkaset razy na mapie, bo do tego się sprowadza ustawianie fortów w geomodzie. I to jest zwyczajnie monotonne i nużące (przynajmniej dla kogoś kto troszkę w życiu się nadłubał i czuje się w tej kwestii "spełniony" :lol: ) , więc żeby to sprawnie zrobić trzeba to podzielić - albo między ludzi albo w czasie.
Co do mapy - to ona działa, ale zależy co rozumiesz pod pojęciem grywalności. W znacznej części wymaga stworzenia od zera desc_strat. Musisz się uzbroić jeszcze w chwilę cierpliwości. Na razie działam na Baltic a chcę to przerzucić do Polish Kingdom. Niedługo postaram Ci się to udostępnić co byś ocenił czy gra warta świeczki.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Ok, nie ma pośpiechu, sam mam jeszcze masę roboty ;)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez HellVard
zaintrygował mnie ten fragment: "Może nawet z podpięciem nazw do nich". Mógłbyś rozwinąć tę myśl?
Rano nie zdążyłem Ci na powyższe odpowiedzieć. :) Jest taki patent, który pozwala na nadanie (i wyświetlanie nazwy) każdemu z fortów.
Odnosząc się do innych głosów, które padły w dyskusji - dzięki za miłe słowa, ale mapa jak mapa. :) Ze swojej strony, jeżeli ktoś z szerokiej publiczności zapragnąłby zaprząc się do katorżniczej, niewdzięcznej, pełnej bólu i wyrzeczeń, często przeraźliwie nudnej, pracy przy "mapowaniu", służę przyuczeniem do geomoda i wszystkiego czego będzie trzeba. 8-)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez Zyndram
Rano nie zdążyłem Ci na powyższe odpowiedzieć. :) Jest taki patent, który pozwala na nadanie (i wyświetlanie nazwy) każdemu z fortów.
Tak myślałem. Sam chciałem się kiedyś zająć "imiennymi" fortami, ale jak zawsze - czasu za mało ;)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Przy fortach sztuczna inteligencja się okropnie mota.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Prawda ,na przykład Bellum Crucis kampania feudalna.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Zawsze można dodać inne ai ;) Jest tego trochę na TWC.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez HellVard
Zawsze można dodać inne ai ;) Jest tego trochę na TWC.
Wątpię czy znajdziesz lepsze. :)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Eee chyba nie jest aż tak dobre, skoro sobie z fortami nie radzi :P
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez HellVard
Eee chyba nie jest aż tak dobre, skoro sobie z fortami nie radzi :P
A grałeś kiedyś na AI, które sobie z fortami radzi? Widzę, że obeznany jesteś w tym, że jest ich masa więc na pewno wiele takich znasz ;)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Owszem... Dam znać, jak sobie przypomnę ich nazwy ;)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez Piter
Przy fortach sztuczna inteligencja się okropnie mota.
Możesz rozwinąć Piterze? Chodzi o forty jako takie czy o te z księżniczką w tle? Na czym polega motanie? W sumie dość dużo grałem ostatnimi czasy w Broken Crescent, tam forty są i nie przypominam sobie jakichś znaczących anomalii... Poza tym, że AI jest generalnie do d... w TW. ;)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez Zyndram
Cytat:
Zamieszczone przez Piter
Przy fortach sztuczna inteligencja się okropnie mota.
Możesz rozwinąć Piterze? Chodzi o forty jako takie czy o te z księżniczką w tle? Na czym polega motanie? W sumie dość dużo grałem ostatnimi czasy w Broken Crescent, tam forty są i nie przypominam sobie jakichś znaczących anomalii... Poza tym, że AI jest generalnie do d... w TW. ;)
Najinteligentniejszą taktyką obronną w medku jest defend_fortified, przy którym niestety komputer dokłada większych starań do obrony swoich fortów niż miast.
Drugą wadą jest to, że komputer często woli ganiać za fortami atakując gdy ma okazję zdobyć miasto, po czym często staje pole obok niego gotów oddać fort za darmo niezależnie od ustawień AI.
Trzecią wadą jest to, że większość AI z modów do total wara w ogóle ma wielkie problemy z obleganiem osad (woli ganiać 20 oddziałami za 3 będącymi w polu niż oblężyć osadę, co jest spowodowane ciągłym dodawaniem do taktyk is_neighbour="true", jeśli dodatkowo komputer gdy już jakimś cudem zdobędzie przewagę zacznie marnować czas na lataniu za fortami to już jest to już totalnie zbyt wielkie ułatwienie).
Po 4 na 2 co do jakości taktyce normal, komputer bardzo słabo wykorzystuje forty, więc jest to dodatkowe niepotrzebne ogłupienie kompa i duże ułatwienie gry. Dla mnie to będzie jedynie element dekoracyjny mapy nie dający dużo większej przyjemności z gry. Dla mnie najlepiej jakby forty się wyłączyło, nawet te drewniane, bo przy nich w późniejszych fazach gry komp. daje się łatwo wystrzeliwać artylerią. Forty można przeboleć ale ogłupiają każde AI, a jeśli nie widać różnicy z fortami i bez to pewnie gracie na słabym AI.
[spoiler:28ef7hs3]<decision_entry>
<min_entry target_faction="slave"/>
<max_entry target_faction="slave"/>
<faction_attitude invade="defend_minimal" at_war="true" continue="false"/>
</decision_entry>
<!--
////////////////////////////////////
// Wasalizowanie //
////////////////////////////////////
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar" production_balance="2.5" military_balance="2.0" target_human="true"/>
<max_entry rand="0.35"/>
<faction_attitude want_offer_protect="true" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
////////////////////////////////////
// Wasalizowanie //
////////////////////////////////////
-->
<decision_entry>
<min_entry target_human="false" stance="AtWar" production_balance="1.8" military_balance="2.0"/>
<max_entry target_human="false"/>
<faction_attitude want_offer_protect="true" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
/////
//Wasalizowanie//
////
-->
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar" num_enemies="1"/>
<max_entry production_balance="0.5" military_balance="0.6" target_num_enemies="2"/>
<faction_attitude want_be_protect="true" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
/////
//Pokój//
////
-->
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry num_turns_ceasfire="4" num_enemies="1" stance="AtWar"/>
<max_entry rand="0.3"/>
<faction_attitude want_peace="true" pts_alliance="30" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry num_turns_ceasfire="4" stance="AtWar"/>
<max_entry target_num_enemies="1" military_balance="0.6"/>
<faction_attitude want_peace="true" pts_alliance="40" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry num_turns_ceasfire="4" stance="AtWar" num_enemies="2"/>
<max_entry military_balance_plus_enemies="1.2"/>
<faction_attitude want_peace="true" pts_alliance="30" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry num_turns_ceasfire="4" num_enemies="3" stance="AtWar"/>
<faction_attitude want_peace="true" pts_alliance="40" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
/////
//Sojusze//
////
-->
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar" num_enemies="2"/>
<max_entry target_num_enemies="1"/>
<faction_attitude alliance_against="20" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar" num_enemies="3"/>
<max_entry target_num_enemies="1"/>
<faction_attitude alliance_against="40" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
/////
//Sojusze//
////
-->
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar" military_balance="0.7"/>
<max_entry target_num_enemies="1" military_balance="1.5"/>
<faction_attitude alliance_against="40" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar" military_balance="1.5"/>
<max_entry target_num_enemies="1"/>
<faction_attitude alliance_against="10" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar" military_balance_plus_enemies="1.1"/>
<max_entry military_balance_plus_enemies="1.7"/>
<faction_attitude alliance_against="20" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar" military_balance_plus_enemies="1.7"/>
<faction_attitude alliance_against="10" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar"/>
<max_entry target_num_enemies="1" military_balance="0.6"/>
<faction_attitude alliance_against="40" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="AtWar"/>
<max_entry military_balance_plus_enemies="1.1"/>
<faction_attitude alliance_against="30" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
/////
//Obrona//
////
-->
<decision_entry>
<!--
2
-->
<min_entry num_enemies="1" stance="AtWar"/>
<max_entry frontline_balance="0.7"/>
<faction_attitude defense="defend_deep" at_war="true" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
2
-->
<decision_entry>
<!--
2
-->
<min_entry num_enemies="1" stance="AtWar" frontline_balance="0.7"/>
<faction_attitude defense="defend_fortified" at_war="true" continue="true"/>
</decision_entry>
<!--
/////////////////////////////////////////////
// W stosunku do neutralnych i sojuszników garnizony na granicy//
///////////////////////////////////////////
-->
<!--
obrona- frontowa przy balansie sił na froncie powyżej 1.0
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="Neutral" target_human="true"/>
<max_entry stance="Neutral" num_enemies="2" target_num_enemies="1" frontline_balance="1.5"/>
<faction_attitude defense="defend_fortified"/>
</decision_entry>
<!--
a
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="Allied" target_human="true"/>
<max_entry stance="Allied" num_enemies="1" target_num_enemies="0" faction_standing="3.0" frontline_balance="1.5"/>
<faction_attitude defense="defend_fortified"/>
</decision_entry>
<!--
//////////////////////////////
// Obrona przed mocarstwami//
////////////////////////////
-->
<!--
a
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="Allied"/>
<max_entry stance="Neutral" num_enemies="0" production_balance="0.65" faction_standing="3.0" frontline_balance="1.5"/>
<faction_attitude defense="defend_fortified"/>
</decision_entry>
<!--
a
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="Allied" target_human="true"/>
<max_entry stance="Neutral" num_enemies="3" target_num_enemies="0" faction_standing="3.0" frontline_balance="1.5"/>
<faction_attitude defense="defend_fortified"/>
</decision_entry>
<!--
a
-->
<decision_entry>
<min_entry stance="Allied" target_human="true"/>
<max_entry stance="Neutral" num_enemies="1" target_num_enemies="1" faction_standing="3.0" frontline_balance="1.5"/>
<faction_attitude defense="defend_fortified"/>
</decision_entry>[/spoiler:28ef7hs3]
Nie wspomnę o tym, że komp zachowuje się nawet gdy forty są stałe tak jakby miały niknąć po 2 turach od wyjścia z nich. Po prostu twórcy dodali taki bajer ale nie dopracowali AI by potrafiło go ogarnąć.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Ok, dzięki za opinię. No cóż, zobaczymy zatem jak będzie z tymi fortami. Na pewno dla mnie ich brak to sporo roboty mniej.
Póki co robocze zrzuty z mapy. Nie przywiązujcie się za bardzo do wyglądu, jeszcze będę musiał sporo poprzerabiać.
HellVard, jak Ci się podoba "zagęszczenie"? M.in. z Krakowa do Sieradza, szefu konno potrzebuje trzy tury żeby dojechać. ;)
Wielkopolska:
http://img689.imageshack.us/img689/8696/i8vv.jpg
Małopolska:
http://img440.imageshack.us/img440/6778/uyk6.jpg
Widoczne osady w Tyńcu, Wieliczcze, Wiślicy, Czchowie i Bieczu. Punkty te pełnią rolę strategiczną, np. gród w Wiślicy broni przeprawy przez Nidę, blokując dostęp do Krakowa szlakiem z Sandomierza.
Ach, Italia:
http://img196.imageshack.us/img196/8907/leyp.jpg
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Wygląda to naprawdę dobrze :) A jak długo boss jedzie z Krakowa do Gdańska?
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
:shock: ALE MAPA! ale Polska chyba będzie miała więcej terytoriów?
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Spokojnie, co, kto i ile będzie miał będzie dopiero ustalane ;)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
A będą jakieś nowe jednostki dla Polski?
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Nie tylko dla Polski, dla wszystkich frakcji :)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez HellVard
A jak długo boss jedzie z Krakowa do Gdańska?
Jeszcze nie sprawdzałem, ale obstawiam 5-6. ;)
Cytat:
Zamieszczone przez EliminatorT
:shock: ALE MAPA! ale Polska chyba będzie miała więcej terytoriów?
Jaka Polska? Jeżeli mamy 1250 to tu jest co najwyżej księstwo krakowsko-sandomierskie. Wielkopolska, Mazowsze, Pomorze każde sobie, Śląsk zupełnie w rozsypce po katastrofie legnickiej. Czegoś takiego jak Królestwo Polskie w tym okresie nie powinno w ogóle w grze być.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Czyli dodane zostaną kilka frakcji?Zamiast Polski?
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Może ciekawszym rozwiązaniem byłoby ustanowienie rozpoczęcia kampanii na jakiś czas przed bitwą pod Legnicą i zrobienie Polski ze stolicą we Wrocławiu, bo zrobienie rozbicia dzielnicowego to bardzo ambitny projekt, a jest mało rąk do pracy nad modem :)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Rozbijając Polskę na dzielnice powstanie kilka frakcji o małym zasięgu terytorialnym, łatwe do podbicia choćby przez Cesarstwo. Można to trochę ograniczyć wprowadzając papę, co i tak już sobie zaplanowałem, ale nadal księstwa te będą łatwymi celami. Chyba, żeby podzielić również Cesarstwo na Brandenburgię, Bawarię, itd. w końcu nie było ono w tamtym okresie jednolitym państwem. Jeżeli ustanowimy początek kampanii przed bitwą pod Legnicą, np. w 1240, trzeba by też mocno ograniczyć liczbę prowincji dla Krzyżaków, którzy dopiero rozkręcali wtedy podbój Prus. Można by w takim razie utworzyć frakcję Prusów, żeby Zakon miał się czym zajmować i nie interesował się np. Księstwem Mazowieckim ;) Trzeba nad tym srogo podumać.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Jestem za robiciem i Polski i Niemców oraz dodaniem Prusów.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez EliminatorT
Jestem za robiciem i Polski i Niemców oraz dodaniem Prusów.
Rozumiem, że zgłaszasz się tym samym do współpracy przy tworzeniu tego moda? ;)
Panowie, obawiam się, że nadinterpretujecie moje słowa. Ja nie powiedziałem, że będzie kilka frakcji polskich. Powiedziałem tylko, że w 1250 nie ma miejsca na Królestwo Polskie jako jedność. Poza tym ja tu robię mapę i tego się trzymam.
Natomiast oczywiście możemy sobie pogdybać i porozważać co byśmy mogli zrobić gdybyśmy ("Gdybyźmy mieli blachę, zarzucilibyźmy Europę konserwami. Ale ni mamy mięsa...").
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Nie umiem robić modów ;) .
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Nie umiesz czy nie chcesz? :) Jeżeli potrafisz dokonywać operacji typu "kopiuj-wklej" to już się do współpracy nadajesz. ;)
W uzupełnieniu poprzedniego - aby nie musieć modyfikować daty i rzeczy z tym związanych proponowałbym wariant następujący - na początek dać ks. krakowsko-sand. i skrypt, który po zdobyciu określonych prowincji uaktywni opcję koronacji (skrypt koronacji jest już zresztą jest w DLV). Koronacja zaś powodowałaby pojawienie nowej frakcji, de facto takiej samej, ale pod nową nazwą - Królestwa Polskiego - zamiast dotychczasowego. To by chyba wymagało najmniej pracy.
HellVard - sprawdziłem: na szóstą turę szefu stanął w Gdańsku. ;)
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Nie umiem :D ale skoro polega to na kopiuj/wklej to się piszę
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Księstwo Krakowsko-Sandomierskie za duże nie było, co z resztą polskich ziem? Rebelie? Trochę za dużo by tego było ;). I jak owe księstwo miałoby sobie poradzić w przypadku inwazji któregoś z sąsiadów?
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
To mogłyby być po prostu inne frakcje ;).
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez HellVard
Księstwo Krakowsko-Sandomierskie za duże nie było, co z resztą polskich ziem? Rebelie? Trochę za dużo by tego było ;). I jak owe księstwo miałoby sobie poradzić w przypadku inwazji któregoś z sąsiadów?
A jak takie księstwo Bolesława Wstydliwego miało sobie poradzić w realu? Tutaj ma na początek 4 prowincje (ew. 5, bo zastanawiam się nad dodaniem Radomia).
Możesz zrobić ile chcesz frakcji, ale zanim to nastąpi, to i tak muszą tam być rebelie właśnie. I dużo łatwiej będzie takiemu księstwu otoczonemu przez szeroki pas rebelii, niż sąsiadującemu z frakcjami pozostałych Piastów, Rusią Halicką i np. Węgrami od południa. Póki co jest szerokie pole do ekspansji a pozostałe frakcje daleko.
-
Re: Komu mapę komu, bo idę do domu...
Cytat:
Zamieszczone przez Zyndram
A jak takie księstwo Bolesława Wstydliwego miało sobie poradzić w realu? Tutaj ma na początek 4 prowincje (ew. 5, bo zastanawiam się nad dodaniem Radomia).
Możesz zrobić ile chcesz frakcji, ale zanim to nastąpi, to i tak muszą tam być rebelie właśnie. I dużo łatwiej będzie takiemu księstwu otoczonemu przez szeroki pas rebelii, niż sąsiadującemu z frakcjami pozostałych Piastów, Rusią Halicką i np. Węgrami od południa. Póki co jest szerokie pole do ekspansji a pozostałe frakcje daleko.
W realu wojny prowadziło się "troszkę" trudniej niż w Medievalu ;) Co do rebelii, to takie księstwo ze swoimi 4-5 prowincjami będzie miało początkowo słaby potencjał militarny i nie będzie zajmowało zbuntowanych ziem hurtowo, a dla i tak już silnego Cesarstwa kilkanaście rebelii na wschodzie to łatwy cel, który wzmocni je jeszcze bardziej. Księstwo Krakowskie mając te powiedzmy 12-15 prowincji zaczyna nagle graniczyć z Niemcami, którzy prowincji mają już 40. Nie trudno się domyślić, która ze stron miałaby o niebo większe szanse na zwycięstwo w konflikcie między nimi :)