Strona 33 z 70 PierwszyPierwszy ... 23313233343543 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 321 do 330 z 694

Wątek: Czwartki z Antykiem - ZAPRASZAMY

  1. #321
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Zapraszamy pojutrze (wtorek) na 20:00 na oficjalne testy bitwy pod Platejami.
    Zasady:
    1x Ateny:
    10 hoplitów, 3 doborowi hoplici (1 jako generał), 2 hoplici w kolczugach, 6 strzelców. - doborowi hoplici będą mogli mieć zwiększoną rangę do 3 belki.
    3x Sparta:
    2 bohaterowie Sparty
    Królewscy Spartanie - generał
    7 Spartańscy Hoplici
    5 Heloccy Oszczepnicy
    5 Hoplici Periojkowie
    Spartańscy Hoplici, Królewscy Spartanie i Bohaterowie Sparty max na 6 belkę doświadczenia.

    1x Epir:
    3 Królewscy Peltaści (1 jako generał)
    3 agriańscy topornicy
    4 hoplici
    5 rekruci iliryjscy
    4 włócznie z thureos
    10 milicji hoplitów

    2x Armenia:
    6 jazd (zakazani pancerni konni, czyli katafrakci, azzaccy rycerze, Opancerzeni Konni łucznicy, Szlachetni Konni łucznicy)
    6 nieśmiertelnych (tutaj - Szlachetni włócznicy - generał w szlachetnych włócznikach)
    6 strzelców max, w czym max 3 konni łucznicy
    max 4 topornicy
    reszta (drugie 20) - sami włócznicy ze wschodu i górale.
    Massageci (Sakowie):
    Generał - Saccy Szlachetni Lansjerzy Konni (ci za 1250) + 9 jednostek jazdy (zakazani: katafrakci i Saccy Szlachetni Lansjerzy Konni za 1250 (poza jednostką generała)).
    10 strzelców konnych - ich spieszyć.

    Jak to chcemy zrobić? Proste. By zachować balans i historyczność starcia, będziemy grali na dużych armiach tj. opcja na dole w pokoju gry, pozwalający na dowodzeniu 40 jednostkami max, a także zwiększenie funduszy na niestandardowy - 100 000 złota. Tak też będziemy mogli zachować i historyczność i balans.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  2. #322
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Historyczność to nie bardzo bo w 479 r.p.n.e. nie używano w Grecji kolczug. Do tego Królewscy peltaści to też jakieś 200 lat później. Armia Persji powinna się składać z przede wszystkim z toporników, perskich hoplitów i wschodnich włóczników na 3 złotych belkach. Jeżeli ma być historycznie to nie powielajmy mitu o nieopancerzonych Persach którzy są bezbronni przeciwko odzianym w spiż Grekom. Zwłaszcza że bodajże Herodot pisał że w Grecji zostały najlepsze Perskie wojska. Epir totalnie nie pasuje chyba że jako Ilirowie ale wydaje mi się że nie wspierali oni bezpośrednio Persów. Co do kawalerii nie mam pojęcia czy pod Platejami Grecy mieli jakiś skromny odział ale bez będzie ciężko.

  3. #323
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Odpowiem z miłą chęcią:
    1. Królewscy Peltaści są jako jednostka generalska. Epir ma zastąpić wszystkie greckie miasta sprzymierzone z Persami podczas tej bitwy, a ilirowie i agrianie w tym rosterze są zastępcami Traków.
    2. Hoplici w kolczugach będą zdjęci na rzecz albo Hoplitów, albo doborowych hoplitów.
    3. Wbrew pozorów nie chcę dawać samych nieopancerzonych Persów. Będziemy mogli werbować Perskich Hoplitów, włóczników ze wschodu, górali, toporników (tych max 4).
    4. Grecy nie mieli jazdy w tej bitwie. Dahowie, którzy wspierają Persów w tym starciu, używają jazd szturmowych, natomiast konnych łuczników/oszczepników będzie musiał gracz spieszyć w tym starciu. Persowie natomiast będą mogli korzystać z perskiej jazdy (szturmowej) i łuczników konnych (max 3).

    Wszelkie dane do tej bitwy zaczerpnąłem z książki "Salamina-Plateje 480-479 p.n.e." Grzegorza Lacha.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  4. #324
    Megas Basileus / Młoda Gwardia Awatar Polemajos
    Dołączył
    Sep 2014
    Lokalizacja
    Za horyzontem
    Postów
    2 470
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    251
    Otrzymał 374 podziękowań w 290 postach
    Epir zastępuje greckich, trackich i pajońskich sprzymierzeńców Persji.
    ,,Vae Victis"


  5. #325
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Polemajosie, ale wiesz... możemy zamienić hoplitów w kolczugach na zwykłych hoplitów, tak btw.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  6. #326
    Megas Basileus / Młoda Gwardia Awatar Polemajos
    Dołączył
    Sep 2014
    Lokalizacja
    Za horyzontem
    Postów
    2 470
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    251
    Otrzymał 374 podziękowań w 290 postach
    Wypadałoby.
    ,,Vae Victis"


  7. #327
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    reszta (drugie 20) - sami włócznicy ze wschodu i górale.
    Jednak chcesz dać nieopancerzoną armie. Nie zapominajmy że w Grecji pozostawiono najlepsze wojska. Czterech toporników to śmieszna liczba. Przecież pod Termopilami to właśnie topornicy(bodajże frygijscy) przebili się przez boczne ścieżki i okrążyli greków (dawno nic na temat wojen grecko-perskich nie czytałem więc moja pamięć może mnie zawodzić, nawet źródła nie pamiętam więc proszę o wyrozumiałość).
    A Epir nie ma Hypaspistów? Lepiej by pasowali albo wziąć Ardiajów lub Macedonię.

  8. #328
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Hmph... Macedonia ma niby 3 jednostki najemne Traków, hoplitów, trackich peltastów, łuczników, Agrariańskich toporników ma. Może to i lepszy pomysł. Choć o ile pamiętam, to Macedonia w bitwie udziału nie wzięła.
    Co do toporników - 4 jednostki na gracza. Łącznie będzie można mieć ich 8. To i tak sporo, biorąc pod uwagę to, że im więcej toporników, tym mniejsza szansa na zbalansowanie bitwy.
    Co do "nieopancerzonej armii" - chyba, że na 6-7 belce doświadczenia. Wtedy raczej nieopancerzoną nie jest.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  9. #329
    Megas Basileus / Młoda Gwardia Awatar Polemajos
    Dołączył
    Sep 2014
    Lokalizacja
    Za horyzontem
    Postów
    2 470
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    251
    Otrzymał 374 podziękowań w 290 postach
    Macedończycy uciekli z pola bitwy więc odpadają historycznie. Ardiajowie to przesada, potrzeba frakcji która łączy w sobie elementy greckie i wpływy barbarzyńskie. Hypaspiści w tym okresie ?
    ,,Vae Victis"


  10. #330
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Hypaspiści odpadają od razu. Królewscy Peltaści by jeszcze przeszli jako gwardia generała, ale byśmy 2 jednostki z tychże trzech zamienić na hoplitów.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

Strona 33 z 70 PierwszyPierwszy ... 23313233343543 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Możesz edytować swoje posty
  •