Poradnik opiera się na jego angielskich odpowiednikach zaczerpniętych z twcenter. Poza tym dodałem tutaj dużo swoich informacji i moich komentarzy, które mogą wam także pomóc.
----------------------------------------------------------------------------------------TCATutorials
Linki źródłowe mogą być pomocne:
http://www.twcenter.net/wiki/Descr_sm_factions.txt
----------------------------------------------------------------------------------------
Jak zmienić właściwości frakcji - descr_sm_factions.txt!
"Descr_sm_factions.txt" stanowi to jeden z najważniejszych plików, określa różne funkcje poszczególnych frakcji w grze, np. czy są one dostępne we własnych bitew lub nie, symbol frakcji podczas ładowania i kilka innych rzeczy. Zamierzam przedstawić tu jego funkcje.
Pamiętaj aby zawsze zrobić kopię zapasową plików które masz zamiar modyfikować!!!
Spis treści:
1.Gdzie znajduje się potrzebny plik
2.Zapoznanie się z plikiem
3.descr_sm_factions.txt
A.RTW
B.BI
C.MTW2
-----------------------------------------
1.
Do modyfikacji potrzebujemy odnaleźć te pliki:
Data\descr_sm_factions.txt
-----------------------------------------
2.
Objaśnienie plików
descr_sm_factions.txt - w tym pliku znajdziemy sekcje dla każdej frakcji w których zmienimy interesujące nas parametry.
-----------------------------------------
3.
Otwieram plik descr_sm_factions.txt
-----------------------------------------
3.A.
W RTW widzimy taki układ frakcji:
Kod:
faction macedon
culture greek
symbol models_strat/symbol_macedon.CAS
rebel_symbol models_strat/symbol_greek_rebel.CAS
primary_colour red 0, green 0, blue 0
secondary_colour red 255, green 75, blue 0
loading_logo loading_screen/symbols/symbol128_macedon.tga
standard_index 4
logo_index 239
small_logo_index 253
triumph_value 5
intro_movie fmv/intros/greek_intro_640x480_bars.wmv
victory_movie fmv/victory/greek_outro_320x240.wmv
defeat_movie ata/fmv/lose/macedon_eliminated.wmv
death_movie fmv/death/death_macedon_grass_320x240.wmv
custom_battle_availability yes
can_sap yes
prefers_naval_invasions no
Objaśnienie parametrów:
faction - jest to nazwa frakcji rozpoznawanej przez silnik gry, do której są przypisane tutaj dane
culture - to nazwa kultury do której frakcja należy. Wiąże się z tą wartością odmienny interfejs, portrety postaci itd. dla każdej kultury
symbol - jest to ścieżka do modelu symbolu frakcji
rebel_symbol - jest to ścieżka do modelu symbolu rebeliantów danej frakcji
primary_colour - to wartość RGB, Głównym kolor frakcji (Określa kolor w środku linii granicznej na mini mapce, kolor mapie strategicznej i modeli na mapce bitewnej, również określa kolor granic, strefy rozmieszczenia na mapce bitewnej).
secondary_colour - Drugiego koloru frakcji (to określa kolor zewnętrznej granicy linii na mapie strategicznej) tz. odcień.
loading_logo - Określa jaki symbol wyświetlany jest na ekranie podczas ładowania się bitwy lub kampanii.
standard_index - Odniesienie do numeru sztandarów ze ścieżki banners/symbolsX.tga.dds logo sztandaru frakcji używanych na mapie strategicznej.
logo_index - Numer loga frakcji w plikach UI interfejsu, zdefiniowanych w pliku .rsd (RTW/ BI) lub plikach .sd (M2TW).
small_logo_index - Numer mniejszego loga frakcji w plikach UI interfejs, zdefiniowanych w pliku .rsd (RTW/ BI) lub plikach .sd (M2TW). Jest to mniejsza wersja użyta w wykresach siły frakcji i podczas przeglądania dyplomacji itd.
triumph_value - "punkty triumfu" nie używane przez silnik gry lepiej nie ruszać
custom_battle_availability - Wybór czy frakcja ma być wyświetlana w "Bitwach gracza" (Istnieje limit 20 frakcji, które mogą być wyświetlane na ekranie wyboru "wybrać frakcję", większa ilość nie będzie wyświetlana, chyba że inne zostaną dezaktywowane.
can_sap - wybierz czy frakcja ta może prowadzić podkopy (używane RTW/BI, opcja dostępna również M2TW ale nie funkcjonuje.)
prefers_naval_invasions - Wybieramy czy frakcja będzie przeprowadzać inwazje morskie, szczególnie jest to ważne dla frakcjiktóre mało mają miejsca na wyspach(Hiszpanii, Portugalii i Sycylii) lub dany naród jest wyspiarski, lub słynął z inwazji morskich.
movie - jak łatwo się domyślić znajdują się tu ścieżki do plików z filmami
intro_movie - wprowadzenie
victory_movie - zwycięstwa
defeat_movie - porażki
death_movie - upadku frakcji
-----------------------------------------
3.B.
Tutaj z kolei mamy wygląd plików w dodatku Barbarian Invasion (frakcja która ma możliwość tworzenia hordy)
Kod:
faction goths, spawns_on_revolt ostrogoths
culture nomad
symbol models_strat/symbol_goths.CAS
rebel_symbol models_strat/symbol_nomad_rebel.CAS
primary_colour red 247, green 73 blue 2
secondary_colour red 0, green 0, blue 0
loading_logo loading_screen/symbols/symbol128_goths.tga
standard_index 9
logo_index 238 ; Index into strat3.rsd
small_logo_index 252 ; Index into shared.rsd
triumph_value 5
intro_movie
victory_movie fmv/victory/goths_win.wmv
defeat_movie fmv/lose/goths_eliminated.wmv
death_movie fmv/lose/goths_eliminated.wmv
custom_battle_availability yes
horde_min_units 60
horde_max_units 100
horde_max_units_reduction_every_horde 20
horde_unit_per_settlement_population 300
horde_min_named_characters 4
horde_max_percent_army_stack 80
horde_disband_percent_on_settlement_capture 33
horde_disband_percent_on_settlement_capture 50
horde_disband_percent_on_settlement_capture 100
horde_unit steppe horde horse
horde_unit steppe horde spearmen
....
can_sap yes
prefers_naval_invasions no
Objaśnienie kilka z tych które mogą się przydać najbardziej:
horde_min_units - minimalna ilość jednostek w utworzonej hordzie
horde_max_units - maksymalna ilość jednostek w utworzonej hordzie
horde_unit - jednostki które pojawią się w hordzie
horde_disband_percent_on_settlement_capture - stosunek rozwiązania ilości jednostek w kolejnych osadach (max 3)
Jak widać jedyne co zostało to dodano funkcje hordy, co nie możliwe jest w RTW
Frakcje w BI mogą być przypisane do parametru:
spawned_on_event - pojawiają się podczas wydarzenia
spawned_on_revolt - -pojawiają się podczas buntu
shadowing & shadowed_by - określenie należące do buntowników danej frakcji i buntowania się przeciwko niej
Wyjaśnieniem znaczeń tych i innych paramentów (i co zrobić aby zadziałały) w innym poradniku o hordach.
-----------------------------------------
3.C.
Przy okazji warto też wspomnieć o tym samym plików w MTW2
Kod:
faction england
culture northern_european
religion catholic
symbol models_strat/symbol_england.CAS
rebel_symbol models_strat/symbol_rebels.CAS
primary_colour red 215, green 0, blue 0
secondary_colour red 255, green 210, blue 0
loading_logo loading_screen/symbols/symbol128_england.tga
standard_index 12
logo_index FACTION_LOGO_ENGLAND
small_logo_index SMALL_FACTION_LOGO_ENGLAND
triumph_value 5
custom_battle_availability yes
can_sap no
prefers_naval_invasions yes
can_have_princess yes
has_family_tree yes
Do wspomnianych wcześniej parametrów doszły: (nie używane w RTW/BI)
can_have_princesses
Określa czy frakcja może mieć księżniczki (jeśli tak to muszą posiadać odpowiednie modele na mapie)
has_family_tree
Określa czy frakcja może mieć drzewo genealogiczne (w podstawowej wersji gry tylko Państwo kościelne ma to użyte. Wtedy Przywódca frakcji należy określić poprzez skrypty, inaczej gdy umrze pierwszy przywódca frakcji, frakcja będzie rządzona przez "liderów")
----------------------------------------------------------------------------------------------
To wszystko czego potrzebujecie
Poradnik ten ma na celu lepiej poruszać się wam w świecie moddowania RTW
Jakieś pytania, nie jasności co do tego poradnika? Jeśli tak to piszcie!