Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Wątek: Poradnik do Rome 2

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #22
    Krwawy Kardynał Awatar Samick
    Dołączył
    Oct 2010
    Postów
    5 763
    Tournaments Joined
    9
    Tournaments Won
    1
    Podziękował
    171
    Otrzymał 427 podziękowań w 262 postach

    Re: Poradnik do Rome 2 - do poprawek



    XIX. GENERAŁOWIE

    Każdemu możemy rozwijać trzy atrybuty:
    - Zapał,
    - Przebiegłość,
    - Autorytet.
    Każdej przypisane są inne umiejętności. Dodatkowo zyskujemy sporo zdolności specjalnych, bonusy w walce, do zasięgu poruszania się, dodatkowe monety pozyskiwane na różne sposoby.

    W statystykach agentów i generałów liczba 3 określa że nie są nie niewyszkoleni ani wyszkoleni w zdolnościach związanych z Autorytetem, Przebiegłością czy Zapałem. Liczby większe od 3 dają premie dodatnie, zaś niższe negatywne. Warto tym się kierować podczas wyboru agenta/generała.

    Zapał
    Każdy poziom powyżej 3 daje +5% do walki przybocznej gwardii generała, poniżej -5%.
    Poziom 4 - Wojenny okrzyk. Poziom 7 - Zastraszenie.

    Autorytet
    Każdy poziom zwiększa o 5% zasięg wpływu generała. Jednakże cecha o wartości 2 przynosi karę -25% do zasięgu wpływu generała itd.
    Poziom 4 - Inspiracja. Poziom 7 - Zbiórka.

    Przebiegłość
    Każdy poziom zmniejsza 2% czas ładowania się umiejętności. Każdy poziom poniżej 3 to -2.
    Poziom 4 - Drugi Oddech. Poziom 7 - Bitewny rytm.

    Cechy nie mogą spaść poniżej 1!

    Na początku rozwijałem autorytet, ale po pewnym czasie zacząłem rozwijać przebiegłość, która odblokowuje zdolności zwiększające zasięg poruszania się. Mobilność jest kluczowa przy rozciągniętym imperium i ograniczonej ilości armii. Stąd warto inwestować w Przebiegłość, by być tam gdzie chce być przeciwnik zanim on dotrze.

    Doświadczenie rośnie razem z bitwami:
    - Wygrana bitwa:
    > d-ca armii głównej - 12 pktów.
    > d-ca armii posiłkującej - 5 punktów.
    - Przegrana bitwa:
    > d-ca armii głównej - ? pktów.
    > d-ca armii posiłkującej - ? punktów.

    Zdobycie miasta, które nie ma żadnych obrońców - 2pkty.

    Szacunkowe szanse na zwycięstwo w bitwie zależy od poziomu generała, której trafność podawana jest na podstawie Przebiegłości. Sam wynik uwarunkowany jest:
    - doświadczeniem obu generałów,
    - warunkami bitwy (obrona, czy miasto etc.),
    - jakością jednostek,
    - ilością żołnierzy.

    Nie lekceważcie rozwoju generałów, potrafią dać potężne wzmocnienie, którego brak odczujecie gdy go zabraknie na polu bitwy. AI uwielbia przed bitwą zaatakować gieńka kilkoma agentami w celu zabicia go, ale wystarczy tylko zranienie, które zmienia szanse na zwycięstwo AI. Dlatego warto dokładać do armii własnych agentów zwiększając ich szanse na przetrwanie.

    Na koniec tego rozdziału kilka uwag praktycznych na temat umiejętności.
    Które z wymienionych umiejętności uznaję za najprzydatniejsze:
    Autorytet - Zbiórka (przypomina podobne zdolności z poprzednich części serii TW) i Inspiracja.
    Przebiegłość - Drugi Oddech - czyli eliminuje zmęczenie u jednostki, a przecież wiemy że zmęczone jednostki poruszają się wolniej, gorzej walczą i mają niższe morale.
    Wojenny okrzyk i Zastraszenie - ale tylko na jednostki chwiejące się, poza tym część jednostek ze zdolnością Motywacja wydaje się być na nie odporna.

    Osobną kategorię zdolności prezentują bohaterowie DLC Cezar w Galii.
    Gajusz Juliusz Cezar
    Wercyngetoryks


    Ostatnio edytowane przez Samick ; 22-04-2014 o 11:20



Podobne wątki

  1. Poradnik do Rome 2 - komentarze i uwagi
    By nowy2142 in forum Total War: Rome II
    Odpowiedzi: 126
    Ostatni post / autor: 10-08-2017, 08:39
  2. [ROME 2] Cezar w Galii - nowa kampania do Rome II
    By Grogmir in forum Archiwalne wiadomości
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 15:41
  3. Pamiętacie intro Rome 1? Poznajcie je w grafice Rome 2 :D
    By KLAssurbanipal in forum Total War: Rome II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2013, 10:36
  4. [PORADNIK] Podstawy języka skryptowego w Rome: Total War
    By kwinto93 in forum Poradniki do Rome: Total War
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2010, 10:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •