Do gry potrzebna jest wersja podstawowa.
Bonusy kulturowe to:
- Społeczność Wojowników - standard dla barbarzyńców, czyli +1 za każdą wojnę.
- Maruderzy - 20% więcej przychodów z plądrowania i łupienia.
Jest to bardzo dobry bonus bo barbarzyńcy nie zdobywają automatycznie takich miast po użyciu tej opcji.
Bonusy nacji:
- Czcigodna Starszyzna - 3% do wysokości podatków.
- Pogrom Plemion - +10% do morale podczas walki z barbarzyńcami.
- Niechęć do Obcych Kultur - 25% do negatywnego wpływu na ład publiczny za obecność obcych kultur.
W przypadku militarnego zwycięstwa kluczowy jest w tym zestawieniu drugi bonus, gdyż walczyć będziemy głównie z barbarzyńcami.
Swebowie mają dobry wybór jednostek bez rydwanów, słoni czy psów. Po cztery rodzaje włóczników i piechoty uzbrojonej w broń krótką, łuki, proce, oszczepników i 2 rodzaje jazdy, tak więc nie jest źle.
Rozwój typowy dla barbarzyńców oparty na czerwonych (przemysł/wojsko), zielono (jedzenie/inne) i genialna świątynia Frijo dająca łat +8, a nie wymaga nakładów żywności (Jestem pod sporym wrażeniem tego budynku bo ostatnio grałem Hiszpanami a tam cienko w tym temacie).
Mają tylko jeden naprawdę dobry żółty budynek (ten z łatem +20), niestety jego pierwszy poziom jest dostępny dopiero od środka a kończy na ostatnim w drzewku technologii. A jak wiadomo tępo ich opracowywania u barbarzyńców nie jest zbyt wysokie.
Co mi się podoba to to że garnizony naszych miast przedstawiają jakąś wartość. Nie możemy niestety posiłkować się dyplomacją, przez co końcówka kampanii jest bardzo żmudna.