Dla większości użytkowników forum Warhammer to pewnie czarna magia, więc pomyślałem, że może warto założyć wątek z takimi materiałami, aby ci, którzy chcą mogli załapać klimat. Na początek kilka grafik i mapa z krótkim opisem.Chaos (Wojownicy)
Imperium
Wampiry
Księstwa Graniczne
Wysokie Elfy
Legendarni Lordowie Imperium, Wojowników Chaosu i Wampirów
Krasnoludy
Zielonoskórzy
Ciekawostki ze świata Warhammer - część 1
Bretonnia
Rozpiska, czyli co wkrótce zobaczycie:
Co jakiś czas będę wypuszczać osobne historie różnych postaci, co w bitewniaku/RPG'u/dodatkach do bitewniaka się pojawiają.
Kislev:
Główne miasta
Geografia Kislevu
Carowie Kislevu - Legendarni Lordowie
Bogowie Kislevu
Roster
Kalendarium
Bibliografia
Kislev - fanowski Armybook (Nieoficjalny):
Roster rozszerzenie
Legendarni Lordowie - rozszerzenie
Ważne lokacje Kislevu - rozszerzenie
Historia - rozszerzenie
Kalendarium - rozszerzenie
Bibliografia
Mroczne Elfy:
Informacje ogólne o rasie
Historia
Historia (8 edycja)
Kraina Naggaroth
Główne siedziby
Wiedźmi Król i maszyny do zabijania - Legendarni Lordowie
Bogowie Mrocznych Elfów
Roster
Kalendarium
Bibliografia
Norska:
Informacje ogólne o nacji
Plemiona
Plemiona Chaosu
Roster (z podręcznika Księga Spaczenia)
Bibliografia
Norska - fanowski Podręcznik (Nieoficjalny):
Ważne lokacje
Jarlowie - Legendarni Lordowie
Historia
Plemiona - rozszerzenie
Wiatr Magii Seidr (fanowski)
Roster - rozszerzenie
Jaszczuroludzie:
Podstawowe informacje
Historia
Miasta
Geografia
Wodzowie i Slannowie - Legendarni Lordowie
Bogowie - Pradawni
Roster
Kalendarium
Bibliografia
Krasnoludy Chaosu:
Podstawowe informacje
Historia
Terytoria
Miasta
Hashut
Przywódcy - Legendarni Lordowie
Roster
Kalendarium
Bibliografia
Czempioni Chaosu - 5 edycja.
Królowie Grobowców
Leśne Elfy
Ogry
Potem będę się starał wrzucać kolejne materiały z historią świata, opisami miejsc, mapami itd.
http://roleplaying.talisancreations....map-1024bw.jpg - duża wersja
Na początek mapa najważniejszego i najbardziej charakterystycznego miejsca tego świata, w którym skupia się większość akcji. Mapa ta najprawdopodobniej będzie odpowiadała temu co dostaniemy w podstawowej wersji gry. Jest to oczywiście Imperium, kraj wzorowany na Niemczech w dobie renesansu. Imperium jest podzielone na księstwa władane przez elektorów, którzy wybierają Imperatora. Stolicą jest Altdorf (Reikland). Inne wielkie miasta to Nuln (Wissenland), Middenheim (Middenland) oraz Talabheim (Talabecland). Sojusznikiem Imperium jest Kislev - państwo wzorowane na Rusi. Ma najbardziej przerąbaną pozycję geograficzną. Marienburg był kiedyś częścią Imperium, jednak wybił się na niepodległość. Głównym sprzymierzeńcem Imperium są krasnoludy, które mieszkają w twierdzach położonych w pobliskich górach. Swój rozwój technologiczny Imperium zawdzięcza właśnie temu sojuszowi i pomocy krasnoludów. Obie te armie oparte są w znacznej mierze na sile ognia dział, muszkietów i innych wynalazków. Od południowego zachodu Imperium graniczy z innym wielkim krajem ludzi - Bretonnią. Bretonnia jest wzorowana na Francji i Anglii z XIV wieku i Legendach Arturiańskich. Jest to generalnie kraj zacofany polegający na rycerstwie, łucznikach i czarodziejkach. Z neutralnych nacji zamieszkujących obszar mapy mamy Leśnych Elfów, którzy zamieszkują Las Loren, leżący między Bretonnią, a Górami Szarymi (na dole mapy w środku) oraz Las Laurelon leżący w Nordlandzie.
Są to siły dobra. Nacje te czasem między sobą walczą, czasem dochodzi do wojen domowych, ale zasadniczo walczą raczej z tymi złymi. W założeniu Warhammer jest Dark Fantasy, co oznacza, że świat ten nie jest cukierkowy, a bardzo brutalny.
Jeśli chodzi o siły zła to są one wszędzie. Klany Zielonoskórych można spotkać wszędzie - są one ikonicznym wrogiem krasnoludów, tocząc nimi w boje w górach. Od tysięcy lat twierdze krasnoludów w górach padają jedna po drugiej zajmowane przez gobliny i orki (i Skavenów, o których później), które napadają także Imperium, żyjąc w jego rozległych lasach. Duże zagłębie zielonych znajduje się na Złych Ziemiach leżących w prawym dolnym rogu mapy - za górami czarnymi.
Sylvania z pozoru zwyczajna prowincja jest rządzona przez wampiry z rodu von Carstein (to taka wampirza arystokracja). Jest ona teoretycznie częścią Imperium.
I do tego będzie się ograniczała podstawka. Podejrzewam, że dostaniemy Imperium podzielone na księstwa i jako Karl Franz będziemy musieli zjednoczyć Imperium i odeprzeć inwazję wampira Manfreda von Carsteina, a w międzyczasie Zielonoskórzy zorganizują sobie jakąś inwazję.
Jednak największym wrogiem ludzi, elfów i krasnoludów jest Chaos. Jest to w sumie najbardziej oryginalna koncepcja tego świata. Czterech potężnych Mrocznych Bogów, którzy chcą podporządkować sobie całą planetę, a jednocześnie zniszczyć siebie nawzajem. Są takim złem absolutnym tego uniwersum. Organizują co kilkaset lat cykliczne wielkie inwazje, które są z trudem odpierane przez ludzi, elfy i krasnoludy. Matecznikiem chaosu są Pustkowia Chaosu położone na Północy - i dlatego Kislev ma najbardziej przerąbane bo leży po drodze do Imperium. Armie chaosu składają się z ludzkich wyznawców (ciężko opancerzeni rycerze chaosu i wojownicy chaosu), demonów (można powiedzieć, że to twory magiczne) i Zwierzoludzi (coś w rodzaju mutantów - skrzyżowanie ludzi i zwierząt), a także wyznające Boga Ciemności - Hashuta - Krasnoludy Chaosu z Zharr Naggrund na wschód od Gór Krańca Świata. Dwie pierwsze kategorie atakują z północy, a Zwierzoludzie są stworzeniami żyjącymi w lasach na terenie Imperium i Bretonnii.
Specyficzną odmianą Zwierzoludzi, tworzącymi osobną nacje są Skaveni, którzy mają własnego boga, własne miasta i cele - ich stolica to Skavenblight, które leży na zachód od Miragliano, leżącego w Tilei.
Po lewej imperialna piechota, po prawej wojownicy chaosu.
Rycerz chaosu.
Krasnoludy i nocne gobliny.
Poprawiłem, bo błędy były rażące. - Arroyo