Pokaż wyniki od 1 do 10 z 408

Wątek: Warhammer - opis świata, ras, frakcji, wojsk.

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Łowczy
    Dołączył
    Aug 2014
    Postów
    158
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    9
    Otrzymał 29 podziękowań w 23 postach

    Warhammer - opis świata, ras, frakcji, wojsk.

    Chaos (Wojownicy)
    Imperium
    Wampiry
    Księstwa Graniczne
    Wysokie Elfy
    Legendarni Lordowie Imperium, Wojowników Chaosu i Wampirów
    Krasnoludy
    Zielonoskórzy
    Ciekawostki ze świata Warhammer - część 1
    Bretonnia
    Rozpiska, czyli co wkrótce zobaczycie:

    Co jakiś czas będę wypuszczać osobne historie różnych postaci, co w bitewniaku/RPG'u/dodatkach do bitewniaka się pojawiają.

    Kislev:
    Główne miasta
    Geografia Kislevu
    Carowie Kislevu - Legendarni Lordowie
    Bogowie Kislevu
    Roster
    Kalendarium
    Bibliografia

    Kislev - fanowski Armybook (Nieoficjalny):
    Roster rozszerzenie
    Legendarni Lordowie - rozszerzenie
    Ważne lokacje Kislevu - rozszerzenie
    Historia - rozszerzenie
    Kalendarium - rozszerzenie
    Bibliografia

    Mroczne Elfy:
    Informacje ogólne o rasie
    Historia
    Historia (8 edycja)
    Kraina Naggaroth
    Główne siedziby
    Wiedźmi Król i maszyny do zabijania - Legendarni Lordowie
    Bogowie Mrocznych Elfów
    Roster
    Kalendarium
    Bibliografia

    Norska:
    Informacje ogólne o nacji
    Plemiona
    Plemiona Chaosu
    Roster (z podręcznika Księga Spaczenia)
    Bibliografia

    Norska - fanowski Podręcznik (Nieoficjalny):
    Ważne lokacje
    Jarlowie - Legendarni Lordowie
    Historia
    Plemiona - rozszerzenie
    Wiatr Magii Seidr (fanowski)
    Roster - rozszerzenie

    Jaszczuroludzie:
    Podstawowe informacje
    Historia
    Miasta
    Geografia
    Wodzowie i Slannowie - Legendarni Lordowie
    Bogowie - Pradawni
    Roster
    Kalendarium
    Bibliografia

    Krasnoludy Chaosu:
    Podstawowe informacje
    Historia
    Terytoria
    Miasta
    Hashut
    Przywódcy - Legendarni Lordowie
    Roster
    Kalendarium
    Bibliografia

    Czempioni Chaosu - 5 edycja.

    Królowie Grobowców

    Leśne Elfy

    Ogry
    Dla większości użytkowników forum Warhammer to pewnie czarna magia, więc pomyślałem, że może warto założyć wątek z takimi materiałami, aby ci, którzy chcą mogli załapać klimat. Na początek kilka grafik i mapa z krótkim opisem.

    Potem będę się starał wrzucać kolejne materiały z historią świata, opisami miejsc, mapami itd.


    http://roleplaying.talisancreations....map-1024bw.jpg - duża wersja
    Na początek mapa najważniejszego i najbardziej charakterystycznego miejsca tego świata, w którym skupia się większość akcji. Mapa ta najprawdopodobniej będzie odpowiadała temu co dostaniemy w podstawowej wersji gry. Jest to oczywiście Imperium, kraj wzorowany na Niemczech w dobie renesansu. Imperium jest podzielone na księstwa władane przez elektorów, którzy wybierają Imperatora. Stolicą jest Altdorf (Reikland). Inne wielkie miasta to Nuln (Wissenland), Middenheim (Middenland) oraz Talabheim (Talabecland). Sojusznikiem Imperium jest Kislev - państwo wzorowane na Rusi. Ma najbardziej przerąbaną pozycję geograficzną. Marienburg był kiedyś częścią Imperium, jednak wybił się na niepodległość. Głównym sprzymierzeńcem Imperium są krasnoludy, które mieszkają w twierdzach położonych w pobliskich górach. Swój rozwój technologiczny Imperium zawdzięcza właśnie temu sojuszowi i pomocy krasnoludów. Obie te armie oparte są w znacznej mierze na sile ognia dział, muszkietów i innych wynalazków. Od południowego zachodu Imperium graniczy z innym wielkim krajem ludzi - Bretonnią. Bretonnia jest wzorowana na Francji i Anglii z XIV wieku i Legendach Arturiańskich. Jest to generalnie kraj zacofany polegający na rycerstwie, łucznikach i czarodziejkach. Z neutralnych nacji zamieszkujących obszar mapy mamy Leśnych Elfów, którzy zamieszkują Las Loren, leżący między Bretonnią, a Górami Szarymi (na dole mapy w środku) oraz Las Laurelon leżący w Nordlandzie.

    Są to siły dobra. Nacje te czasem między sobą walczą, czasem dochodzi do wojen domowych, ale zasadniczo walczą raczej z tymi złymi. W założeniu Warhammer jest Dark Fantasy, co oznacza, że świat ten nie jest cukierkowy, a bardzo brutalny.

    Jeśli chodzi o siły zła to są one wszędzie. Klany Zielonoskórych można spotkać wszędzie - są one ikonicznym wrogiem krasnoludów, tocząc nimi w boje w górach. Od tysięcy lat twierdze krasnoludów w górach padają jedna po drugiej zajmowane przez gobliny i orki (i Skavenów, o których później), które napadają także Imperium, żyjąc w jego rozległych lasach. Duże zagłębie zielonych znajduje się na Złych Ziemiach leżących w prawym dolnym rogu mapy - za górami czarnymi.

    Sylvania z pozoru zwyczajna prowincja jest rządzona przez wampiry z rodu von Carstein (to taka wampirza arystokracja). Jest ona teoretycznie częścią Imperium.

    I do tego będzie się ograniczała podstawka. Podejrzewam, że dostaniemy Imperium podzielone na księstwa i jako Karl Franz będziemy musieli zjednoczyć Imperium i odeprzeć inwazję wampira Manfreda von Carsteina, a w międzyczasie Zielonoskórzy zorganizują sobie jakąś inwazję.

    Jednak największym wrogiem ludzi, elfów i krasnoludów jest Chaos. Jest to w sumie najbardziej oryginalna koncepcja tego świata. Czterech potężnych Mrocznych Bogów, którzy chcą podporządkować sobie całą planetę, a jednocześnie zniszczyć siebie nawzajem. Są takim złem absolutnym tego uniwersum. Organizują co kilkaset lat cykliczne wielkie inwazje, które są z trudem odpierane przez ludzi, elfy i krasnoludy. Matecznikiem chaosu są Pustkowia Chaosu położone na Północy - i dlatego Kislev ma najbardziej przerąbane bo leży po drodze do Imperium. Armie chaosu składają się z ludzkich wyznawców (ciężko opancerzeni rycerze chaosu i wojownicy chaosu), demonów (można powiedzieć, że to twory magiczne) i Zwierzoludzi (coś w rodzaju mutantów - skrzyżowanie ludzi i zwierząt), a także wyznające Boga Ciemności - Hashuta - Krasnoludy Chaosu z Zharr Naggrund na wschód od Gór Krańca Świata. Dwie pierwsze kategorie atakują z północy, a Zwierzoludzie są stworzeniami żyjącymi w lasach na terenie Imperium i Bretonnii.

    Specyficzną odmianą Zwierzoludzi, tworzącymi osobną nacje są Skaveni, którzy mają własnego boga, własne miasta i cele - ich stolica to Skavenblight, które leży na zachód od Miragliano, leżącego w Tilei.



    Po lewej imperialna piechota, po prawej wojownicy chaosu.


    Rycerz chaosu.


    Krasnoludy i nocne gobliny.

    Poprawiłem, bo błędy były rażące. - Arroyo
    Załączone obrazki Załączone obrazki
    Ostatnio edytowane przez Arroyo ; 14-01-2018 o 18:30

  2. Następujących 3 użytkowników podziękowało Jan z Czarnolasu za ten post:


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •