Pokaż wyniki od 1 do 10 z 409

Wątek: Dyskusja ogólna o rozgrywce

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #12
    Podkomorzy
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 335
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    85
    Otrzymał 287 podziękowań w 137 postach
    Cytat Zamieszczone przez Zachar
    Zdecydowałem się na małą korektę w tej akcji. Kiedy akcja się powiedzie, należy opłacić 1,5 wartości najemników a nie 3 krotną wartość. I jeszcze decyzję o ujawnieniu przejęcia najemników gracz może ogłosić chwilę przed bitwą. Zdradzony może się wtedy wycofać ale kosztem 30% strat.
    Także jak atakujący zdecyduje się walczyć. Obrońca ogłasza przekupienie najemników. Atakujący walczy albo cofa kosztem tych strat.
    Czy neutralom kończą się pieniądze? Akurat w tym momencie zmiana? Bo za słabe te Państwa neutralne?

    Pomyślmy. Gracz kupuje najemników za 10.000. W kolejnej turze utrzymuje ich za 11.000. Wydaje 21.000 tylko po to, żeby się znienacka dowiedzieć, że przeciwnik mu ich odebrał za jedyne 15.000 plus koszt akcji szpiega - jedyne 3.000.
    Pomyślmy ponownie. Generał najemników dostaje 11.000 dinarii co roku, ale zdradza swego Pana za 3.000, bo agentowi weszła akcja. Bzdura.
    Powiesz, że on dostaje 15.000.
    Ok. Ale gdzie balans dla Gracza?
    Co to oznacza dla Graczy, którzy postawili na rozwój prowincji + najemników?
    Że nagle jedną decyzją MG są w ciemnej d.... i nic więcej

    GDZIE TU STABILNOŚĆ Wiesz, że głównie Avasil używa na tym etapie akcje szpiegowskie i nikogo innego na to nie stać, bo czym innym jest rozwijanie siedmiu prowincji z 35.000 dinarii, a czym innym rozwijanie czterech prowincji z tej samej ilości kasy, gdy dodatkowo dochód neutrali jest na początku większy o 20%.

    Druga moja wątpliwość jest taka, że akcja wywołania powstania jest zbyt tania. 5.000 za rozruchy? Toż to w późniejszej fazie kampanii oznacza, że walka z wrogiem, gdy zostanie dwóch trzech przeciwników, będzie się koncentrować na działaniach power ranger agentów, którzy za drobną kasę będą wprowadzać burdel nieproporcjonalny do ich celu wprowadzenia do rozgrywki.

    Podsumowując:
    1. Neutrale mają na starcie tyle samo kasy co Gracze.
    2. Neutrale mają na starcie taką sama armię jak Gracze.
    3. Neutrale mają na starcie większy dochód niż Gracze, co ma znakomity wpływ na ich poziom rozwoju.
    4. Neutrale mają tanich szpiegów.
    5. Neutralom pomaga się decyzjami jak ta ostatnia. Po co?

    Przypomnę Ci Zachar co napisałeś w zasadach:

    Istnienie dodatkowych państw neutralnych ma za zadanie uatrakcyjnienie kampanii, zapobiegnięcie istnienia kilku imperiów na mapie już na starcie, no i wniesienie coś dla MG by czuł się częścią tej zabawy
    Powoli dochodzę do wniosku, że gdzieś gubisz swoją neutralność w zabawie, dajesz koledze Avasilowi bawić się jak najdłużej i jak najlepiej, a z urozmaicenia robisz języczek u wagi.
    Bardziej interesuje Cię co z neutralami którymi grywasz, niż z Graczami, których obsługujesz jako twórca tej kampanii.

  2. Użytkownicy którzy uznali post Niesmiertelnik za przydatny:


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •