W tym poradniku zajmiemy się dość ciekawą opcją umożliwiającą nadawanie jednostką unikalnych nazw regimentów!
Dla przykładu użyję jednostek polskich.
Krok 1 – Narzędzia
ESF Editor: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=242353
PFM:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234546
DB EDITOR:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=280329
Krok 2 – Nowy Pack
Otwórz plik localisation.loc (patch_en.pack/patch_pl.pack – w zależności od wersji językowej) i wypakuj go do folderu data.
Teraz używając PFM stwórz nowy plik packa i dodaj plik który wcześniej wypakowałeś. Zapisz pod dowolną nazwą, zmien typ pliku na movie i zapisz ponownie.
Krok 3 – Nadawanie Nazw
Otwórz swój plik localisation.loc i poszukaj linijek takich jak ta:
Sklonój tyle ile potrzebujesz (na potrzeby nauki proponowałbym małą liczbę)Kod:unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_euro_infantry_units_001
Teraz zmień ich nazwy z
na coś takiego:Kod:unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_euro_infantry_units_001
Teraz w drugie kolumnie wpisz nazwę regimentalną np. Regiment Buławy Koronnej, Regiment Saski itp, co tylko dusza zapragnie.Kod:unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_ poland_lithuania_infantry_units_001
Gdy już skończysz zapisz plik.
Krok 4 – Plik Kampanii
Teraz otwórz plik kampanii (wcześniej robiąc oczywiście kopie) ESF EDITOREM i udaj się do:
CAMPAIGN_STARTPOS/CAMPAIGN_ENV/CAMPAIGN_MODEL/WORLD/FACTION_ARRAY/FACTION_ARRAY/FACTION
Znajdź frakcję, dla której zmiany wprowadziłeś (dla nas jest to Rzeczpospolita) i pójdź do:
LAND_UNIT_NAME_ALLOCATOR/LAND_UNIT_NAMES_MAP/LAND_UNIT_NAMES_MAP
Zauważysz, że każdy klikany tam plik jest oznaczony numerem od 0 do 22 (pomieszane). Każdy z nich odpowiada za jedną z klas jednostki.
Poniżej zamieszam ich listę:
Teraz znajdź numer, który odpowiada klasie ktorą się zajmujemy, w tym przypadku piechota liniowa, czyli numer 18.Kod:0 - artillery_fixed 1 - artillery_foot 2 - artillery_horse 3 - cavalry_camels 4 - cavalry_heavy 5 - cavalry_irregular 6 - cavalry_lancers 7 - cavalry_light 8 - cavalry_missile 9 - cavalry_standard 10 - dragoons 11 - elephants 12 - general 13 - infantry_berserker 14 - infantry_elite 15 - infantry_grenadiers 16 - infantry_irregulars 17 - infantry_light 18 - infantry_line 19 - infantry_melee 20 - infantry_militia 21 - infantry_mob 22 - infantry_skirmishers
Gdy już znajdziesz pójdź dalej do:
UNIT_CLASS_NAME_ALLOCATOR/UNIT_CLASS_NAMES_LIST/UNIT_CLASS_NAMES_LIST, gdzie znajdziesz kilka plików. Każdy z nich wskazuje linię z pliku localisation.loc każdej kolejno zwerbowanej jednostki piechoty liniowej.
Wejdź do UNIT_CLASS_NAMES_LIST i otwórz CAMPAIGN_LOCALISATION. Znajdziesz tam nazwy takie jak:
, które zmieniamy (w przypadku naszej piechoty) na:Kod:unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_euro_infantry_units_00
itd.Kod:unit_regiment_names_localisation_lookup_unit_name_russia_infantry_units_001
Zrób tak i zapisz.
Krok 5 – Gotowe
Teraz, gdy odpalisz grę i kupisz nową piechotę liniową grając Rzeczpospolitą zobaczysz nazwę jaką jej dałeś.
To już wszystko.
Oczywiście podobne zmiany można robić dla każdego rodzaju wojska, oraz dla dowolnej frakcji
Miłego modowania



Odpowiedz z cytatem