Poradnik opiera się na jego angielskich odpowiednikach zaczerpniętych z twcenter. Poza tym dodałem tutaj dużo swoich informacji i moich komentarzy, które mogą wam także pomóc.
----------------------------------------------------------------------------------------TCATutorials
Linki źródłowe mogą być pomocne:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=41936
----------------------------------------------------------------------------------------
Jak dodać bitwy nocne do RTW!
Zostało to już dawno odkryte, że bitwy nocne są możliwe również pod RTW. Istnieje pięć prostych kroków aby dodać bitwy nocne do gry.
Pamiętaj aby zawsze zrobić kopię zapasową plików które masz zamiar modyfikować!!!
Również pamiętaj aby zawsze używać komendy -show_err, aby wiedzieć co jest twoim błędem!!!
Spis treści:
1.Gdzie znajduje się potrzebne pliki/foldery
2.Objaśnienie plików/folderów
3.Aktywacja nocnych bitew
4.Dodawanie umiejętności "walki w bitwach nocnych"
5.Dodawanie pochodni (opcjonalnie)
6.Dodawanie lepszego nocnego oświetlenia z BI (opcjonalnie)
7.Dodawanie "nocnych" obrazków przed bitwą nocną (opcjonalnie)
8.Dodawanie oświetlenia do wnętrza budynków (opcjonalnie)
-----------------------------------------
1.
Do modyfikacji potrzebujemy odnaleźć główny folder gry:
data\world\maps\campaign\imperial_campaign\descr_strat.txt
data\export_descr_character_traits.txt
data\text\export_VnVs.txt
-----------------------------------------
2.
Objaśnienie plików/folderów
descr_strat.txt - tu trzeba dodać wpisy takie jakie są w BI
export_descr_character_traits.txt - umiejętności i warunki ich występowania
export_VnVs.txt - tutaj znajdują się opisy umiejętności
-----------------------------------------
3.
W tym celu należy dodać dwie linie do descr_strat.txt. Trzeba dodać "opcje Bi" tuż poniżej nazwy kampanii (wymagany jest do tego gra w wersji o 1.5/1.6) oraz trzeba dodać "night_battles_enabled" tuż nad "brigand_spawn_value 15"
(może być opcjonalnie). Góra część descr_strat.txt powinna wyglądać mniej więcej tak:
Ważne: Dodanie linii "options bi" zmienia kilka rzeczy w grze, prócz dodania bitew nocnych:Kod:campaign imperial_campaign options bi playable romans_julii romans_brutii romans_scipii parthia egypt seleucid carthage gauls germans britons greek_cities macedon pontus armenia dacia scythia spain thrace numidia end unlockable end nonplayable romans_senate slave end start_date -270 summer end_date 14 summer night_battles_enabled brigand_spawn_value 15 pirate_spawn_value 32
(1) W opisach jednostek pojawią się dopisane jeszcze raz dodatkowe umiejętności jednostek ale dopisane tym razem przez engine, a nie w pliku.
(2) Filmy o upadku frakcji przestaną działać, więc po prostu dostać wiadomość tekstową, gdy frakcje są zniszczone. Inne filmy będą nadal działać. Możliwe jest dodanie zdjęcia zamiast filmów.
-----------------------------------------
4.
Dodawanie umiejętności "walki w bitwach nocnych"
Aby dowódcy rozgrywali od teraz bitwy nocne w RTW należy im dodać specjalną umiejętność.
Aby włączyć tą cechę należy dodać umiejętność NightBattleCapable i warunek wywołujący do export_descr_character_traits.txt, a później odpowiedni opis do export_VnVs.txt
Na początek dodajemy ten wpis na początek pliku export_descr_character_traits.txt
Kod:;------------------------------------------ Trait NightBattleCapable Characters family NoGoingBackLevel 1 AntiTraits Noctophobia Level Night_Fighter Description Night_Fighter_desc EffectsDescription Night_Fighter_effects_desc Threshold 6 Effect NightBattle 1
Wywołujący warunek poniżej da możliwość zdobycia tej umiejętności (w RTW znajdują się też dodatkowe cechy które dzięki tej operacji zostaną aktywowane).
Kod:;------------------------------------------ Trigger diet_of_carrots_1 WhenToTest CharacterTurnStart Condition Trait NightBattleCapable = 0 and IsGeneral and Attribute Command >= 5 Affects NightBattleCapable 6 Chance 100 ;------------------------------------------ Trigger diet_of_carrots_2 WhenToTest PostBattle Condition IsGeneral and Attribute Command >= 1 and IsNightBattle and Trait NightBattleCapable = 0 and WonBattle Affects NightBattleCapable 6 Chance 100 ;------------------------------------------ Trigger night_battle_crushing_victory_attacker WhenToTest PostBattle Condition WasAttacker and IsGeneral and WonBattle and BattleSuccess >= clear and BattleOdds >= 0.5 and BattleOdds < 2 and IsNightBattle Affects Noctophilia 1 Chance 100 ;------------------------------------------ Trigger night_battle_crushing_victory_defender WhenToTest PostBattle Condition not WasAttacker and IsGeneral and WonBattle and BattleSuccess >= clear and BattleOdds >= 0.5 and BattleOdds < 2 and IsNightBattle Affects Noctophilia 1 Chance 100 ;------------------------------------------ Trigger night_battle_crushing_loss_attacker WhenToTest PostBattle Condition WasAttacker and IsGeneral and not WonBattle and BattleSuccess >= clear and BattleOdds >= 0.5 and BattleOdds < 1.5 and IsNightBattle Affects Noctophobia 1 Chance 66 ;------------------------------------------ Trigger night_battle_crushing_loss_defender WhenToTest PostBattle Condition not WasAttacker and IsGeneral and not WonBattle and BattleSuccess >= clear and BattleOdds >= 0.5 and BattleOdds < 1.5 and IsNightBattle Affects Noctophobia 1 Chance 66
Na koniec trzeba dodać opis do pliku export_VnVs.txt
Kod:¬-------------------- {Night_Fighter} Night Fighter {Night_Fighter_desc} This trait allows a general to fight a battle at night. {Night_Fighter_effects_desc} +1 Command when fighting at night
Jeśli chcesz aby już na początku członkowie rodziny posiadali cechę "walki w nocy" (NightBattleCapable 1), to trzeba dodać ją do danej postaci w descr_strat.txt
Kod:character Lucius Julius, named character, heir, age 31, , x 91, y 80 traits GoodCommander 1 , PoliticsSkill 2 , GoodAdministrator 3 , Energetic 2 , NightBattleCapable 1 , Noctophilia 1 ancillaries freeman_clerk army unit roman generals guard cavalry early exp 1 armour 0 weapon_lvl 0 unit roman hastati exp 1 armour 0 weapon_lvl 0 unit roman hastati exp 1 armour 0 weapon_lvl 0
-----------------------------------------
5. (opcjonalnie)
Dodanie pochodni oddziałom sprawi że nie będzie w okół nich egipskich ciemności.
Aby to zrobić potrzebujesz dodatku BI. Musisz następujące foldery przekopiować z BI\data do folderu data
Wszystko z bi\data\models_unit\attachments\
Wszystko z in bi\data\models_engine\
Wszystko z in bi\data\models_effects\
bi\data\descr_effects.txt
bi\data\descr_effects_engine_torch.txt
bi\data\descr_effects_torch_fire.txt
-----------------------------------------
6. (opcjonalnie)
Dodanie oświetlenia w porze nocnej
Pogoda i oświetlenie z BI wyglądają o wiele lepiej niż na noc bitew RTW.Aby poprawić to skopiuj następujące pliki z bi\data do folderu data.
bi\data\descr_battle_map_lighting_and_fog_control.txt
bi\data\descr_daytypes.txt
bi\data\descr_skydome.txt
Pogody i oświetlenia jest jednak jeszcze lepsza z SkyMod zrobionego przez Archera. Skopiuj następujące pliki z SKYMOD_BI\data dla Bi tylko\Data do \data
foldery z modelami i pliki
descr_battle_map_lighting_and_fog_control.txt
descr_daytypes.txt
descr_skydome.txt
Na razie brak linka
-----------------------------------------
7. (opcjonalnie)
Dodawanie "nocnych" obrazków przed bitwą nocną (opcjonalnie)
Jeśli pominąć ten krok to igry wykorzystuje domyślny obraz, który wygląda dziwnie. Wszystko, co musisz zrobić, to umieścić odpowiednio plik .TGA o nazwie prebattle_night.tga do każdego folderu eventpics w każdej kulturze
data/UI/[typ_kultury]/eventpics/
Dobrego wygląda do tego celu wykorzystany plik z BI
bi/data/UI/roman/eventpics/prebattle_night.tga.
-----------------------------------------
8. (opcjonalnie)
Dodawanie oświetlenia do wnętrza budynków (opcjonalnie)
Do tej operacji trzeba mieć zainstalowany BI. Skopiować folder
bi\data\models_building\textures\glowing
do
data\models_building\textures.
----------------------------------------------------------------------------------------------
To wszystko czego potrzebujecie
Poradnik ten ma na celu lepiej poruszać się wam w świecie moddowania RTW![]()
Jakieś pytania, nie jasności co do tego poradnika? Jeśli tak to piszcie!



Odpowiedz z cytatem
