Zapraszam do dyskusji
Zapraszam do dyskusji
Szukasz mocnej i wyluzowanej ekipy do gry w Total Wary? Zapraszam do SUNTZU! Napisz do mnie na steam.
Odwiedź nasz kanał na YouTubie jeśli chcesz obejrzeć emocjonujące bitwy z Total Warów na najwyższym poziomie lub luźne zabawne materiały z udziałem naszych klanowiczów.
Działacz i główny koordynator polskiej sceny multiplayer w Arenie Polskiej Społeczności Klanowej. Organizator Piątków z Areną co tydzień od 20:00.
Można zrobić 2 poziomy:
1 - normalne bitwy
2 (finał) - kampania online (bez bitew) dla max. 3 osób, które były najlepsze w bitwach.
Co o tym sądzicie?
"Wolność, Równość, Braterstwo lub Śmierć!"
Hasło przewodnie rewolucjonistów z 1789.
Kampania na pewno się nie przyjmie, były już kiedyś jakieś propozycje turniejów na kampaniach ale nigdy nie wypalały
Szukasz mocnej i wyluzowanej ekipy do gry w Total Wary? Zapraszam do SUNTZU! Napisz do mnie na steam.
Odwiedź nasz kanał na YouTubie jeśli chcesz obejrzeć emocjonujące bitwy z Total Warów na najwyższym poziomie lub luźne zabawne materiały z udziałem naszych klanowiczów.
Działacz i główny koordynator polskiej sceny multiplayer w Arenie Polskiej Społeczności Klanowej. Organizator Piątków z Areną co tydzień od 20:00.
Ja od siebie zaproponuję Turniej na pustynnych mapach, kiedy się pytałem znajomych o to jaki turniej by chcieli było też sporo odpowiedzi że na piachu, zatem mapy to piramidy i syryjski grzbiet oraz płaskowyż tabuk (np. na rozstrzygającą) i raz ta mapa raz ta. Zasady do obgadania ale ja wciąż jestem przeciwko artylerii gdyż uważam że prowadzi ona do kampienia i przeciągających się bitew w których zbyt dużą rolę odgrywa szczęście
Szukasz mocnej i wyluzowanej ekipy do gry w Total Wary? Zapraszam do SUNTZU! Napisz do mnie na steam.
Odwiedź nasz kanał na YouTubie jeśli chcesz obejrzeć emocjonujące bitwy z Total Warów na najwyższym poziomie lub luźne zabawne materiały z udziałem naszych klanowiczów.
Działacz i główny koordynator polskiej sceny multiplayer w Arenie Polskiej Społeczności Klanowej. Organizator Piątków z Areną co tydzień od 20:00.
No ja sobie pozwolę przelać na posta moją wizje turniejową,z powodu nadmiaru obowiązków i ograniczonego wolnego czasu będą te moje wizje dawkowane wiec z ewentualną krytyką proszę się wstrzymać.
Mam tylko nadzieje że nie popadniemy w w jakąś apatyczną niechęć i nie ''olejemy'' tematu jak to często bywało ,jest wielu entuzjastów tej gry mimo że jest ona nie do końca ''idealna'' jednak co sobie wspólnie omówimy może stanowić podwaliny do fajnej zabawy.
Dlatego zapraszam wszystkich entuzjastów do polemiki.
Ze spraw ogólnych w zasadach co bym zaproponował coś co mnie zawsze ''wkurzało '' czyli niejako brak poszanowania dla klimatu tej gry i przestrzegania gry na fer zasadach bez skrótów i pójścia na łatwiznę.
Po pierwsze to co sie zrodziło jeszcze za czasów Napoleonika 2 -starsi gracze na pewno pamiętają czyli zasada poszanowania jednostki generalskiej , generał to general jednostka specjalna zarówno w aspekcie gry jak i klimatu tamtej epoki wiemy że jego szybka likwidacja w grze to podstawa to jej szybkiego zakończenia ale to czasami psuje klimat i sens rozgrywki .
Dlatego proponuje wprowadzić zakaz :
-celowego ostrzału jednostkami artylerii jednostki generalskiej znajdującej sie bezpośrednio na tyłach swoich jednostek
-zakaz celowego polowania na jednostkę generalską jazdą ( nawet w momencie flankowania lub wejścia na tyły jednostek nieprzyjaciela jednostka generalska nie może być celem bezpośrednim ataku ,chyba że jednostka generalska celowo zostaje wprowadzona do walki w jakikolwiek sposób )
-powyższe zakazy nie obowiązują jeżeli jednostka generalska w znaczący sposób oddali sie od swoich głównych sił (trzy długości jej zasięgu oddziaływania mniej więcej ,lub stanowi bezpośrednie wsparcie jednostek biorących udział w ataku na nieprzyjaciela.
Zakaz dotyczący artylerii :
-zakaz stosowania celowego ostrzału tzw rykoszetem poza skutecznym zasięgiem ognia danych jednostek artylerii
-zakaz przeciągania swobodnej wymiany ognia jednostek artyleryjskich lub ostrzału nieprzyjaciela bez jednoczesnego kierowania do zwarcia jednostkami głównymi armii powyżej 5 min (walka zaczepna jednostkami jazdy nie zalicz się jako walkę jednostkami głównymi.)
Zakazy ogólne :
-zakaz kampienia na liniach bocznych i tylnych mapy
-zakaz celowego wycofywania jednostek na całej linii wykonywanych w celu uniknięcia kontaktu z wrogiem i walki
-zakaz unikania walki bezpośredniej jednostkami które utraciły możliwość walki z dystansu (brak amunicji)
Zasady bitewne;
-Mapa: tak jak mówiłem wcześniej jest wiele map na których spokojnie można rozegrać bitewki dlatego trawiaste równiny pozostawił bym niejako na wypadek trzeciej bitwy rozstrzygającej w meczu
-Fundusze: Duże
-Jednostki: Duże
-Warunki:Sucho/Popołudnie
-Zakaz używania rakiet i art stacjonarnej oraz ograniczenie unicornów do 1szt
-Max 5 jednostek lekkiej piechoty 100/125
-max 6 jednostek jazdy (w tym 4 jednostki lansjerów)
-jednostki DLC za zgodą obu stron
Tyle z mojej strony zapraszam wszystkich zainteresowanych do przestawienia swoich propozycji ,ewentualnie prosze o deklaracje chętnych do gry w turnieju na przedstawionych zasadach lu przedstawianie swoich pomysłów ( jeśli bedą chetni temat turnieju będzie kontynuowany i będzie możliwość pogrania .)
> Krucjata 8 <
Jeśli stoi KO z mojego powodu,proszę o info na PW.
Kontakt tylko przez PW innych komunikatorów nie używam.
Turniej mógłby być ogłoszony na stronie głównej total war.og a nie tylko na forum.
Odnośnie formuły rozgrywania nowego turnieju:
1. Stworzenie ligi (każdy z każdym po 2 bitwy)
-3 pkt - za zwycięstwo
-1 pkt - za remis
Ewentualnie mogą być 2 grupy ligowe zależnie od liczby uczestników.
2. Faza pucharowa:
- 8 pierwszych miejsc premiowane awansem do ćwierćfinałów
Pary dobierane na zasadzie zajętej pozycji w lidze 1z8, 2z7 itd.
3. Finał:
- 3bitwy
4.Mecz o 3 miejsce:
-3 bitwy
Odnośnie map:
Turniej rozgrywany na np. kilku mapach (gospodarstwo,pustynia, trawka, jakies 2 miasteczka )
-każda kolejka będzie miała przypisana mapę......każdy będzie zadowolony
-max 5 lekkiej piechoty 100/125
-max 1 art (unicorny i wyrzutnie nie wchodzą w rachubę)
-max 6 jazdy
-bez ograniczeń w liniówkach
-i podobnie jak Markus nie cofamy się całą linią armii (już po kontakcie z przeciwnikiem)
-w pewnym stopniu nie polujemy na gienka
-nie opieramy armii na czerwonej linii
takie cosik byłoby dobre chyba dla wszystkich.
Re: Majówka Napoleona - Pytania i uwagi
Postautor: stawros » ndz maja 13, 2012 12:50 pm
Dosyć długo grywam w ntw i nie spotkałem żadnego z was Panowie w bitwie. Może grywaliśmy na różnych serwerach
A teraz no poważnie – swego czasu klany z ntw tj. tytani, aa, virus-y tnc, eos-y itp. /znawcy ntw wiedzą o kim piszę/ powołały światową ligę 3v3, 1v1 na „zasadach trawy”. Z czegoś to chyba wynikało? Jeżeli Panowie macie jakieś wątpliwości co do znaczenia tych klanów to proszę podpytać kolegów z obecnej HUSARII – Toma /dawniej Tom AG/, kostka /dawniej =[[T]]= kostek/, czy matima /dawniej =[[T]]= MatimPL/.
Dawno, dawno temu w ogóle nie grywałem trawy – uważałem że jest nudna /a teraz się dowiedziałem że jest nie tylko nudna ale i jest zręcznościówką jajjajjajjajjajja /. Grałem wg zasady: ”max 2/3art no russia no rocket no mortal” i zapewniam was że przez co najmniej 20 min polowało się na art, gena i cav przeciwnika a bitwy trwały po 1,5 godz. Przeważnie wygrywał ten kto miał lepszą art /czyli ten co grał Francją/ lub umiał nią lepiej operować. Spotykałem przeciwników co francuskim haubicom dodawali po 6exp do tego brali apieda stawali na górce, opalikowali się i............. i ….... to też jest tzw. „taktyka”.
Dlatego można wyłącznie rozważyć tylko 2 warianty rulesów na turnieje
1. trawa – no art max 5 lekkiej, 6 cav, 3 miecze – i …... i już – /żadnych 30 sekund i innych tego tam dotyczących genów itp. – jak ktoś kituje to od tego jest cav/ - jednak w tym przypadku turcy i szwedzi są upośledzenie /turkom uniemożliwiamy wykorzystanie tego co maja najlepsze – czyli piechoty z mieczami i taniej strzelającej kawalerii /cav kosztuje 550/, szwedom również uniemożliwiamy dobieranie ponad limit jegrów konnych – koszt tej cav wynosi 500/.
2. max 2 art max 3 miecze no rocket no mortal – żadna grywalna nacja nie ma zbytnich ograniczeń, /tylko jak zwykle bardziej poszkodowani są turcy/. Z gry należy wyłączyć mapy – waterloo, borodino, austerlitz, lodi i arcor.
Aha - od spraw spornych są Sędziowie, którzy w przypadku kontrowersji na podstawie filmu mogą podjąć ostateczną decyzje.
Nie poprawiajmy tego co już dawno zostało sprawdzone.
Zacytuje klasyka: „Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz” :idea:
w końcu wiem czego do teraz mi cały czas brakowało spotkania z tobą stawrosie w boju
a tak na poważnie cała tą twoją wypowiedz można by porównać do dylematu co faceci bardziej wolą blondynki :?: czy brunetki :?: temat na długie wieczory w zasadzie niewyczerpany w zakresie argumentów ale pozytywny bowiem zabawić sie można równie dobrze z obiema .
Gorzej jak do wyboru dolepiamy opcje blondynka ,brunetka czy ''owieczka'' to juz chart korowe pogranicze dobrego smaku ,przyzwoitości i norm społecznych ale jak dobrze wiemy koneserzy trzeciej opcji nadal często sie zdarzają
Dziwie sie tylko że z taką łatwością wyśmiałeś teza że mapa trawiasta jest w jakim stopniu ukierunkowaniem do gry w stylu zręcznościowym skoro pare zdań dalej sam niejako podajesz stwierdzenia będące tej tezy potwierdzeniem:
a jest to w jakimś stopniu ograniczenie strategi na rzecz łatwych rozwiązań czyli gonienie za generałem po całej mapie i to najlepiej na trawiastej bo jeszcze sie okaże że gdzieś w lesie sie coś schowało i klops ,strzelanie poza zasięgiem na zasadzie kto szybszy - lepiej klika i ma szczęście jak ie ma to sie szczęściu dopomożezapewniam was że przez co najmniej 20 min polowało się na art, gena i cav przeciwnika a bitwy trwały po 1,5 godz. Przeważnie wygrywał ten kto miał lepszą art /czyli ten co grał Francją/ lub umiał nią lepiej operować.
Jestem zdania że ograniczenia dla graczy powinno być jak najmniej tyle tylko aby odstraszyć i utrudnić życie koneserom ''owieczek'' ale jestem również zwolennikiem gry w klimacie ,gramy w gry strategiczne i strategia wraz z taktyka powinna być podstawą nie umiejętność klikania ,pójścia na łatwiznę z ubiciem gienka czy walenia artą poza zasięgiem od rogu mapy do rogu .
Dlatego nie uznam nigdy wyższości trawiastej nad mapami dobrze wyważonymi o zróżnicowanym terenie .
Zasady powinny być elastyczne nie narzucające stylu gry i powinno być ich jak najmniej
> Krucjata 8 <
Jeśli stoi KO z mojego powodu,proszę o info na PW.
Kontakt tylko przez PW innych komunikatorów nie używam.
Ja już tyle trawek widziałem i tyle różnych taktyk, ustawień że wiem że tam można robić też praktycznie co się chcę od spamu na 20 piechot po miażdżące ataki na całej linii 10 jednostkami cavu, trawa aż tak bardzo się nie różni od innych map bo też trzeba się dobrze ustawić, znaleźć słabszy punkt w ustawieniu przeciwnika, gdzieś się cofnąć, gdzieś przestraszyć coś zamarkować.Ale ja was proszę żeby tutaj pisać tylko propozycje zasad na kolejny turniej. Np: chciałbym żeby w następnym turnieju kampienie było jak najbardziej opłacalne więc proponuję mapę jak ujście Amazonki i z ograniczeniem kawalerii do dwóch jednostek za to bez jakichkolwiek limitów na lekką piechotę i artylerię
Szukasz mocnej i wyluzowanej ekipy do gry w Total Wary? Zapraszam do SUNTZU! Napisz do mnie na steam.
Odwiedź nasz kanał na YouTubie jeśli chcesz obejrzeć emocjonujące bitwy z Total Warów na najwyższym poziomie lub luźne zabawne materiały z udziałem naszych klanowiczów.
Działacz i główny koordynator polskiej sceny multiplayer w Arenie Polskiej Społeczności Klanowej. Organizator Piątków z Areną co tydzień od 20:00.
Jeśli można się wtrącić ...
Żal, że w wielu bitwach jest "no arty". Artyleria dla mię królową pola walki jest i basta, żeby choć w turniejach można było maks. 2 jednostki - to już by było coś.
Witam, ja nie mam imponującej liczby rozegranych bitew w Napoleonie ale powiem jak ja to widzę:
max 5 lekkiej piechoty
max 1 art
nie widzę powodu ograniczenia cav do 6, w końcu jesteśmy z Polski i mamy we krwi ułańską fantazję - to, że lubimy korzystać z tych jednostek to chyba nic złego niektóre narodowości stawiają praktycznie wyłącznie na piechotę
i jeszcze co do generała - gdyby wszyscy kosztowali tyle samo może i by nie robiło różnicy czy jest atakowany czy nie ale przypominam że im droższy tym większy ma wpływ i zasięg na polu bitwy więc sprzyja to tym graczom którzy takiego wybiorą
jest kilka ciekawych map do wyboru ale nie popieram tych z miastami - sprawiają że część graczy zdobywa pewien teren i czeka na przeciwnika