Jakbyś miał takiego "demona" jak ja, to byś odczuł tą długość tury w porównaniu z podstawką... o to mi chodzi.
Jakbyś miał takiego "demona" jak ja, to byś odczuł tą długość tury w porównaniu z podstawką... o to mi chodzi.
Fakt, syndrom 20 tury daje się we znaki i mapa świata jest troszkę zrobiona na odwal ale poza tym jest świetnie zrobiony.Jak chcecie wracajcie sobie do SS'a. Jeżeli uważacie, że jest tak dobrze zrobiony...
Pudło :] Trochę więcej.To chyba macie na koncie 2h rozgrywki i po 10 minut w inne mody.
"Amatorscy gracze" i "profesjonalni gracze" ? Jak dla mnie, dorabiasz ideologię tam gdzie jej nie ma. Gracz to osoba grająca w daną grę z jakichś tam pobudek np. dla relaksu czy odmóżdżenia się lub też dla zabicia czasu. Profesjonalny w tym wypadku oznaczał by testera oprogramowania. Ja nim nie jestem i jeśli ty również nie to obaj jesteśmy w twoim rozumowaniu, amatorskimi graczami."profesjonalnych" graczy
Powiedz mi jak to usunąć, pogram dłużej i może również nawrócę się na jedyną słuszną wiarę. Wiarę w tego moda...Okręgi rekrutacji
Tak. Jeśli miałes osadę, ludzi, zdolnego płatnerza, punkt rekrutacji i szkolenia oraz technologię i surowce, mogłeś nauczyć wojsko walki danym orężem i w danym stylu. Chyba właśnie po to budujesz w grze punkty rekrutacji i szerzysz własną kulturę czy religię, żeby móc budować coraz lepsze oddziały. To jest właśnie namiastka realizmu. Poza tym chyba wyszkolone wojsko znało pojęcie walki w falandze czy zwartej formacji ? A przynajmniej jego profesjonalna część.a myślicie, że w podbitych krainach były takie same oddziały? To jest realizm.
dom publiczny kosztował 2000 florenów a połączone farmy 3600, zmiana drewnianego muru w kamienny 10000 a w pliku settlements_mechanics dochód z farm był ustawiony poniżej 1.0 i podatków chyba 0.8 czy mniej nawet. Więc jak sam widzisz nie do końca, szkoda że skasowałem już to bym ci wkleił wszystkie dokładne wartości.I bez przesady...koszty nie są takie duże, a fortunę jest łatwo zgromadzić.
psów, wielbłądów, miedzi, skór, kadzidła, ołowiu, oliwek, świń, ceramiki, purpurowego barwnika, wody i dzikich zwierząt...tak samo jak słoni, koni.
Powiedz, tak szczerze. Ile ty masz lat ? Może jesteś moderatorem forum, ale nie uprawnia cię to do obrażania innych.Nie wiem co za idiota wymyślił, ze zostały "zbanowane".
Z jakiegoś powodu Sega usunęła te wszystkie surowce w końcowym wydaniu gry z listy dostępnych surowców. Pozostawili co prawda pliki ich tekstur ale nie chcieli żeby istniały jako dostępne. Dlaczego ? ...
Jeśli w tej grze żołnierze nie trzymają się w stałej formacji, tylko zaczynają się rozłazić to gra głupieje. żołnierze domyślnie atakują flagę. jest niedopuszczalne żeby wysyłając armię do walki, atakowali jednego żołnierza z flagą podczas gdy reszta stoi na drugim końcu mapy już. Nieszczęśnik ginie, flaga automatycznie się przenosi w inny rejon mapy i jest lipa. To się nazywa bug.Myślisz, że w tej epoce, w czasie bitwy formacje były równe? Przecież każdy człowiek jest inny - wyższy, niższy, grubszy, chudszy, robi większe i mniejsze zamachy, potrzebuje ileś miejsca - jak myślisz, ze stali równiuteńko w rządku to chyba pierwszy raz masz do czynienia z takim tematem.
Kolejna sprawa, w rozwartych formacjach w tym modzie, żołnierze mieli problem z wejściem (nie w trybie ataku) cała grupą na rynek małych miast. rozłazili się gdzieś po bokach i szli mi z uporem maniaka w miejscu w ścianę. Natomiast oddziały używające zwartej formacji (tam gdzie nie kombinowano z formacjami), nie miały tego problemu, mieściły się w wąskiej uliczce.
Tylko po co ci zaawansowane jednostki na starych terenach jak front jest 10 tur marszu dalej ? Lub w drugą stronę, po co ci możliwość szkolenia profesjonalnej armii w nowo zdobytej osadzie kosztem starej, jak dopiero musisz ją rozbudować ? Jak wiesz, AI słabo sobie radzi z rozbudowywaniem osad.Nie będziemy w stanie szkolić armii? Na starych terenach owszem. Nie widzę powiązań między dawaniem "milionów" florenów w miasta/zamki. Jeżeli się nie mylę, to za moich czasów w SS było drożej mimo wszystko...
Plebsu ? Kultury masowej ? ...Fakt trudności - nie jest to mod dla graczy o wymaganiach kultury masowej - do tego trzeba podejść z trochę wyższymi lotami niż do modów robionych dla "plebsu". I to dlatego są ludzie, którzy bronią tego moda - bo jest genialnie zrobiony. I to co wypisałeś w błędach - nic z tego nimi nie jest. Przypomnę chociaż TATW - czy i tam nie ma niedostępnej osady...?
Wiesz nie rozumiem twojego podejścia, ale ok, nie moja brocha. W końcu są ludzie na tym świecie którzy mają potrzebę wywyższenia się za wszelką cenę nawet w tak błahych sprawach, kosztem rozśmieszenia czytających.
Mam takie podejście do SS i go nie zmienię - mod został zrobiony nieszczególnie - po prostu miał farta, ze wyszedł w odpowiednim okresie. 30 tur to niezbyt dużo... Choćby na zobaczenie eventów, zjawisk, formacji, itd, itp.
Nie możesz być pewnie czy nie jestem np: reprezentantem jakiejś grupy tworzącej mody do Medka lub tym podobnych rzeczy. Amatorski gracz to gracz, który nie pograł, a wypowiada się od razu negatywnie - nie poznał, a pisze posty jakby był znawcą.
Okręgi dodawał ostatni patch - nie instaluj.
I się nie zgodzę - właśnie dlatego wojna była trudna. Myślisz, że ludzie z podbitych osad nadawali się tak do walki jak rodacy? Patrz choćby na przykład Rzymu - słodko, że zaufali - przez to przestali istnieć. Nikt nie próbował rekrutować czegoś więcej niż piechoty lekkiego wsparcia (mięsa armatniego) z podbitych osad. A jak ktoś to robił to upadł szybciej niż by chciał - to samo - Rzym, Aleksander i wiele innych. Dodatkowo zawsze ściągano rezerwy z rodowitych miast lub miast pod naprawdę długim panowaniem. Dlatego wojny potrafiły trwać latami - tu nie ma Blitzkriegu.
Nie wiem na jakiej wersji grasz - u mnie koszty są ciut wyższe niż normalnie - i to nie wszystkiego. A pieniądze płyną rzeką po dobrej rozbudowie. Mam BC na komputerze - mogę CI wkleić - jednak nie wszystko zależy od 1 pliku tylko.
Oczywiście masz rację. Dlaczego zostali wycofani? A kto widział handlarza słoni? I mylisz się również - nadal są dostępne. A normalnie tak bardzo trzymali? Walka w mieście to zupełnie coś innego niż na przedpolu. I w ŻADNEJ modyfikacji M2TW żołnierze nie zachowują się zupełnie realistycznie - patrz choćby na inne mody, w które grasz.
Kultura masowa - modyfikacja robiona dla wszystkich graczy. Prosta, głupia, tak żeby się jak najbardziej przyjęła. Tzw. kicz. Są mody, które wymagają troszkę większej dawki wysiłku - nie każdemu się one podobają, na ale cuż. Walczcie o swojego ukochanego SS'a - mistrza modów.
Nie wywyższałem się - po prostu nie mogę zrozumieć jak po 30 turach jesteś w stanie ocenić cała grę? Odpaliłeś 1-4 nacje, przejrzałeś początkowe jednostki, rozegrałeś parę bitew i koniec. SS po 30 turach nie jest tym bardziej wciągający. I jak możesz się wypowiadać na tematy, które są poruszane przez samych autorów, nie znając ich? Wszystko masz wyjaśnione, co, dlaczego, po co, podkłady historyczne, realizmu, itd.
@Mody zostaną jakoś przeniesione i pozamieniane - zależało nam na czasie, aby udostępnić Wam więcej modyfikacji po stracie forum.
Chciałem zobaczyć co to jest i czy warto w to dłużej zagrać, więc... pozmieniałem kilka wartości w plikach ustawień przez co po 30 turach miałem już wielkie miasta i cytadele z większością rekrutów, raczej późniejszego okresu dla frakcji. Oraz zwiększyłem ich liczbę i dostępność. Np. Pierwszy poziom budynku, w recruit pool 1 1 2 0, drugi poziom 2 1 6 0 , trzeci poziom 3 1 9 0 i analogicznie dalej. i sam powiedz, czy nie ma to większego sensu niż kombinowanie wydłużanie czasu szkolenia oddziałów ?
chyba na wykucie 240 mieczy wystarczy i rok w cytadeli o populacji ponad 40000 ?
Tak więc można, w może nie 30 ale 50 tur rozbudować sobie na chama miasto na prawie 100%, np. dla testu. :]
Owszem nie mogę. Jednakże, nie bierz tego do siebie, po użyteczności niektórych z twoich rad w temacie pytań, sądzę że nim nie jesteś. Albo to ja źle rozumiem twoją funkcję, choć dla mnie reprezentant to ktoś mający w małym placu wszystkie zagadnienia dotyczące tworzenia całości. Grafika, jednostki, pliki, ich konfiguracja, nie wspominając o dodatkowych skryptach jakie niektórzy dodają np. w DLV. na dodatkową kasę czy nagle pojawiające się jednostki. Po prostu osoba nadzorująca całość prac ?Nie możesz być pewnie czy nie jestem np: reprezentantem jakiejś grupy tworzącej mody do Medka lub tym podobnych rzeczy.
Ehhh, 780 MG się trochę czasu ściąga, jak dorwę bc w wersji 1.0 nie 2.0 może ściągnę. Ty a nie lepiej było by gdybyście zrobili jak w wypadku (twojego znienawidzonego moda) SS 6.1 ? Jest mod i jest patch i sam decydujesz jakie komponenty chcesz doinstalować ?Okręgi dodawał ostatni patch - nie instaluj.
Jak pewnie sam zauważyłeś, AI nie uznaje czegoś takiego jak fog of war ? Wystarczy że masz 3 tury do pustego miasta wroga, wysyłasz armię a po 3 turach jak dotrzesz, wróg ma w mieście pełen garnizon. Efekt zaskoczenia odpada, nawet gdy chowasz się po lasach Ai zawsze wie gdzie jest twoja armia.tu nie ma Blitzkriegu.
"A kto widział handlarza słoni"
słonie to dobry przykład, ale już wody na pustyni ? czy miedzi albo ceramiki ? A choćby świń nawet które mogły by dawać efekt zmniejszania się nędzy (głodu) w miastach tak jak zboże przyrost ludności.
"żeby się jak najbardziej przyjęła. Tzw. kicz. Są mody, które wymagają troszkę większej dawki wysiłku - nie każdemu się one podobają, na ale cuż."
Jeśli o mnie chodzi, wystarczy żeby miały wielką mapę świata, z dużą ilością prowincji, sporo żyznych, dochodowych terenów, kilkanaście frakcji, odpowiednią ilość dóbr handlowych dla wojen kupieckich (Wszystkie mody mają ich za mało, zawsze trzeba sobie dodawać co na dłuższą metę irytuje) i jakąś bardziej agresywną AI Gdy się komp dorobi czyli powiedzmy jakieś 15, 20 pierwszych tur względnego spokoju. Aha i żadnych zbędnych uprzykrzaczy życia.
Jeśli coś przyciąga uwagę, daje się w to grać, się nie przykrzy po kilku turach, to raczej znaczy że taki do końca beznadziejny nie jest.
"ale cuż. Walczcie o swojego ukochanego SS'a - mistrza modów. "
A czy ja o niego walczę ? Mógłbym wymienić kilka zwalonych rzeczy których niepotrzebnie chłopcy ruszali ale się powstrzymam bo źle na ciebie działa wszelka krytyka czegokolwiek. Taka przysługa z mojej strony.
Niezła polemika się wywiązała 8-) Mogli by w sumie wprowadzić coś na wzór kultury ( jak w kingdomsowej Brytanii ), ale wymagało by to pewnie konwersji na Kingdoms ( choć w sumie kultura zastapiła religie, więc może by się dalo ). Niestety, zabrakło by zapewne wolnych slotów, bo Medek ma wszędzie jakieś ograniczenia, a to w ilosci prowincji, państw, wiec i tu pewnie jest.
IB2 to własnie mod regionalny, akcja toczy się w Italii, Iberii, południowej Francji ( dzisiejszej ), północnej Afryce I na pewno nie zmienia więcej niż BC, dodaje raptem 5 nacji ( z tego co pamietam ) i tylko Rzym jest tak na prawde dopracowany, jezeli chodzi o jednostki. No i mapa też mniejszaNatomiast mod IB2 siedzi sobie tam cicho i spokojnie, chociaż zmienia o wiele więcej niż BC. Ktoś może to zmienić?
Ksiądz Dominik, hetmanem będąc, uciekł w trawę
I ze strachu nasrał w portki, osrał i buławę...
"Paszkwil od chłopiąt dworskich" o księciu Dominiku Zasławskim.
Zamieszczone przez wilk7486
Ech... to ja może dorzucę kilka słów.Zamieszczone przez Soul of Night
hmmm... podbijasz daną osadę. Powiedzmy, że jest ona dość zbliżona etnicznie etc. Wyżynasz sporą liczbę mieszkańców, wieszasz za jaja lokalnych władygów (oprócz tych, których można kupić). Stabilizujesz sytuację, nawracasz niewiernych, sprowadzasz osadników ze swoich rdzennych, przeludnionych prowincji i tworzysz kolonie rolników-wojowników. To zajmuję kilkanaście (lub więcej) lat, prowincja staje się "Bizantyjska" w znacznej części. Z autochtonów rekrutujesz wojska pomocnicze (lekkozbrojna konnica, piechota. Czasami coś cięższego). Osadnicy tworzą podstawowe jednostki armii regularnej (scutatoi, psiloi, stratatoi) bogatsi arystokraci (przedstawiciele administracji cesarskiej na podbitych ziemiach) wchodziliby w skład formacji klibanophoroi... aczkolwiek raczej nielicznej. Jak było w przypadku państw krzyżowców w ziemi świętej? Jak było z Zakonem NMP?
Oczywiście w niektórych modach pod meda i samej podstawce przedstawiono to w sposób chory.
Fajnie ukazano w modzie pod Romka zwanym EB.
Rzymianie nie upadli tylko z powodu niesnasek z barbarzyńcami w V wieku... które zresztą sami w głównej mierze spowodowali okropnie traktując Gotów w 377 i dokonując rzezi wśród wiernych germanów po Adrianopolu... A potem najmowanie całych plemion...
Oczywiście z samej ludności autochtonicznej rekrutowano różne oddziały (konnica galijska i germańska, łucznicy z Syrii itp.)
Acha - nikt nie powinien porównywać SS do BC - SS to mod ogólny, niedopracowany często itp. Mod BC to mod regionalny - a w takich stawia się na jak najgłębsze, najwierniejsze oddanie realii.
Witam,mam problem:
podczas przemijania 2 tury grając egiptem wyskakuje mi error,mógłby mi ktoś pomóc?
Szkoda takiego dobrego moda
ok juz działa,3 reinstalka moda jakimś cudem pomogła
Czy jest do tego spolszczenie? Jezeli tak prosze zeby ktos je tu podal. Z gory dzieki.
Nie ma spolszczenia do aktualnej wersjiZamieszczone przez 1fryta
Biblioteki: Modów pod M2TW / Modów pod Kingdoms / AAR'ów
"Nic nie jest prawdą, wszystko jest dozwolone" - Hassan ib-Sabah
"Jestem kim jestem,bo ktoś takim musi być" - Ja