A jak będzie sprawować się niemiecki korpus pancerny:
2 DPz (brygada czołgów, 2 brygady zmechanizowane)
1 Brygada szturmowa (1-2 brygada dział samobieżnych)
1 Batalion czołgów ciężkich (brygada)?
Chcę pograć plus minus historycznie 8-)
A jak będzie sprawować się niemiecki korpus pancerny:
2 DPz (brygada czołgów, 2 brygady zmechanizowane)
1 Brygada szturmowa (1-2 brygada dział samobieżnych)
1 Batalion czołgów ciężkich (brygada)?
Chcę pograć plus minus historycznie 8-)
Powinno być OK.
Inna sprawa, że historycznie produkowanie samych takich dywizji byłoby niemożliwe Gdy w 43 (bodajże) powstał pomysł natychmiastowego zaprzestania budowy trójek i czwórek obliczono, że już po miesiącu braki w dywizjach będą masakryczne.
Dlatego SS miało priorytet i raczej z uzupełnianiem swoich dywizji pancernych dawali radę.
A na zatrzymanie produkcji panzerów rzeczywiście Guderian kręcił nosem. Zresztą surowcowo 3 Tygrysy odpowiadały 4 Pantherom przy podobnych walorach bojowych, więc oszczędnie Rzesza nie gospodarowała, oj nie.
Potem skończyło się na 1 batalionie pancernym i 1 dział samobieżnych w DPz w 1945
Nawet w "Rycerzach czarnego Krzyża" B.Perreta znalazłem fragment
Nie mieli wyboru(...)już na jesieni 1942 roku zaprzestano wytwarzania PzKpfw III, poza podwoziami (...). Gdyby przerwać produkcję Pzkpfw IV, przez długi czas powstawałoby jeszcze 25 Tygrysów miesięcznie
Teoretycznie Tygrys był jednym z najmniej ekonomicznych czołgów epoki (też gdzieś był o tym fragment z dokładnymi danymi, ale szukać już mi się nie chce). Inna sprawa, że gotowość Panther szacowano na lipiec/sierpień 1943, co i tak było zbyt optymistycznym założeniem (ilość usterek porażająca). Nie dało się ot tak przestawić produkcji, szkoda że w grze tego nie ma, jeszcze ciekawiej by było (to nie CA, więc wymagania stawiać można )
Już po Kursku działa samobieżne zaczęły coraz częściej spełniać rolę czołgów z racji ich niedoboru.Potem skończyło się na 1 batalionie pancernym i 1 dział samobieżnych w DPz w 1945
Ja starałem się grać: 1 rozpoznawczy ( albo niszczyciele czołgów zmotoryzowani ), 1 średni czołg, 2x piechota zmotoryzowana ( potem upgrade do grenadierów pancernych ), arta zmotoryzowana. Tak mi się wydawało, że jest w miarę historycznie. Dawały radę takie dywizję.
Korpusy to różnie ale np 2 dywizje pancerne, 1 zmotoryzowana albo na odwrót. Chodzi o szybkość oddziałów, więc ciężkich czołgów i nic co nie jest zmotoryzowane nie warto dawać.
"What is best in life?
To crush your enemies, to see them driven
before you, and to hear the lamentations
of their woman"
http://www.lastfm.pl/user/raq7 mój last
Ave!
Mój skład Dywizji Pancernej, który się sprawdza wyśmienicie:
1x Armour
1x Mot/Mech Inf
1x S-P Art
1x Armoured Car
1x Mot AA
Do tego dowódca z Logistic Wizard, resztę skili nabędzie podczas walk
W korpusie pancernym dwie takie dywizje i trzy zmotoryzowane:
2x Mot/Mech Inf
1x Armoured car
1x S-P Art
1x Tank Destroyer
Zawsze używam sztabów w walkach. Skład sztabu w korpusie pancernym:
1x Light Armour
1x Mot/Mech Inf
1x Engineer
1x Tank Destroyer
Ten skład dywizji pancernej sprawdzi się, gdy wróg jest upierdliwy w powietrzu. Przy własnej przewadze powietrznej szkoda slota na brygadę AA. W dywizji sztabowej chyba lepiej wykorzystać średnie czołgi, gdyż i tak nie wykorzystamy głównego atutu lekkich czołgów czyli szybkości. Różnica w cenie przy dużej armii jest niewielka
A po co w dywizji Armoured car ? Nie szkoda przypadkiem tylko miejsca na taką słabą jednostkę ?
Jak chcę zrobić coś na wzór rosyjskich brygad inzynieryjno-szturmowych to 1x piechota i 3x saperzy będzie się sprawdzać ? bonusy dawane przez spaerów sumują się
Statystyki sumują się, natomiast umiejętności wyrażone w procentach już nie. Liczy się tylko największa wartość.
Armored car przydaje się, jeśli dywizja ma być atakująca. Do tego jeśli twoja dywizja pancerna opiera się na lekkich czołgach, to AC są jedną z dwóch brygad, która nie specjalnie zmniejsza ich prędkość (druga do piechota zmechanizowana).
Hardcorem które idzie zastosować w kumulacji brygad wsparcia, to milicja z techem zmniejszającym szerokość frontu do 0,5, wspartą np. czterema brygadami artylerii. Bez ujemnych modyfikatorów, takich dywizji na raz może atakować 20 z jednej prowincji do drugiej
Jak coś zapraszam tutaj https://eufigames.com/multiplayer/fo...play.php?fid=7