Do gry potrzebne jest wersja podstawowa, druga darmowa nacja, pobiera się automatycznie jako DLC.
Bonusy kulturowe:
- Konflikty Wśród Diadochów - +10% do morale dla wszystkich oddziałów walczących z Hellenami.
- Dziedzictwo Aleksandra - -20% do oporu wobec okupacji.
Bonusy frakcyjne:
+ Królewskie Posiadłości + +10% do przychodów generowanych przez budynki rolnicze.
+ Wielokulturowość + -25% do negatywnego wpływu na ład publiczny z powodu obecności obcych kultur.
- Władcy Wschodu - Duża kara do stosunków dyplomatycznych z frakcjami wschodnimi.
Zaczynamy grę z sześcioma regionami, w tym jedną całą prowincją i dostępem do szkła. Mamy kilka satrapii na starcie, niestety większość z nich należy do kultury wschodniej. Wojska Selków to marzenie, mamy wszystko co się liczy.
Co prawda nie mamy bezpośredniego dostępu do cudów na naszych ziemiach, ale w którą stronę byśmy się nie skierowali będą tam.
Jak dla mnie jest to nacja łatwiejsza do gry niż Kartagina na podstawce. (Na dei jeszcze nie próbowałem).
Rozpoczynamy z 6 regionami w tym 1 całą prowincją, czyli z edyktem.
Kluczowe dla tej nacji są pierwsze 2 tury, które ja poświęcam na dyplomacje. Tu mamy naprawdę spore pole do popisu, zwłaszcza w Azji Mniejszej.
Wojny wybuchną nam na wschodzie i południu. Prawie zawsze na końcu pozostaję mi z satrapii Sardes i Media które wykorzystuję jak tarcze. Pomagam zwłaszcza tym drugim połową słupka.
Poprawna nazwy tej nacji i odmienia jej przez przypadki sprawia mi niesamowity problem. :|