- przede wszystkim dodałem świetny roster Polski autorstwa Hellvarda
- koszary miejskie i z zamków scalone w jedno przez co możemy rekrutować wszystkie jednostki w miastach i zamkach ale te z zamków mają wieksze doswiadczenie i morale
- z pałacu/sądu zniknęły elitarne jednostki, ale spokojnie i tak będą one w koszarach. Zmiana ta związana jest z nakładaniem się tych jednostek które możemy także rekrutować w koszarach i ich repleniszem, powstawały przez to sytuacje gdzie elita odradzała się szybciej od milicji do tego np Francja i wiele innych państw w pałacu mogła bardzo szybko(jeszcze przed 1200rokiem) rekrutować rycerstwo zakute w płyty więc trochę ahistorycznie według mnie. Pałac/sąd nie traci na znaczeniu, po wybudowaniu wszystkie rekrutowane wojska w mieście dostają doświadczenie oraz wyższe morale, pałac/sąd generuje też dochód.
- Ormiańskie jednostki, konkretnie 3 - łucznicy, ciężka piechota i ciężka kawaleria dostępna dla każdego po wybudowaniu osiedli ormiańskich, tyczy się to terytoriów dawnej armenii, cylicji i azji mniejszej oraz kilku prowincji bałkańskich.
- Większość bizantyjskich jednostek potrafi stawiać pale przeciw konnicy, zrobiłem tak ze względu, że bizantyjczycy przykładali dużą uwagę do inżynierii wojskowej.
- Poprawiłem wiele błędów z animacjami, np kawalerzysta walący włócznia jak mieczem.
- Ostatnia zmiana, kontrowersyjna zapewne. Usuniecie z rostera gruzji jednostek bizantyjskich(nie wszystkich). Wzorowalem się na broken crescent gdzie gruzja występuje ze swoją kulturą wojskową. Wiem, że na pierwszy rzut oka ich roster wygląda biednie ale nie jest tak do końca, bo wojsko którym dysponuje jest bardzo silne do tego posiadają świetnych mieczników Khevszurów oraz dobrych włóczników Kartliańskich mimo iż są to jednostki czysto lokalne. Żeby za bardzo nie przegiąć tym ruchem pliki edu oraz edb z usuniętymi jednostkami bizantyjskimi znajdują się w oddzielnym folderze i kto będzie chciał taką rozgrywkę sprawdzić to wrzuci je sobie do folderu data.
I to chyba wszystko