Ludy Północy
Ludy Północy - frakcja składająca się z orków, goblinów, trolli i tym podobnych bestii. Orkowie - najliczniejsi przedstawiciele tej frakcji są ludem brutalnym, krwiożerczym i dość prymitywnym. Te niedbające o swój wygląd istoty nade wszystko cenią siłę. W ich nieraz bardzo licznych stadach panuje prawo pięści, nie tylko wśród zwykłych orków, ale i ich przywódców. Wódz utrzymuje swoje stanowisko dopóki nie zostanie pokonany przez silniejszego orka lub też nie zostanie zamordowany podstępem np. za pomocą trucizny czy wbicia sztyletu w plecy. To nie jest honorowa rasa, więc takie zagrywki są dość powszechne, jednak największy szacunek zdobywa się poprzez osobiste pokonanie takiego przywódcy.
Orkowie prowadzą na wpół koczowniczy tryb życia. Ich hordy zostają w danym miejscu póki nie wybiją zwierzyny łownej - podstawowego pożywienia. Biorąc pod uwagę liczebność takich hord, może to nastąpić dość szybko. Jednak orkowie założyli kilka dużych miast, będących od lat na ich ziemiach np. port Tirigaz czy Barag Gor.
W walce, orkowie opierają się przede wszystkim na powolnej, ale silnej i wytrzymałej ciężkiej piechocie. Choć brakuje im finezji i mocnego uzbrojenia ochronnego, ich ciosy są silne i groźne dla każdego. Jednak orkowi piechurzy są bardzo podatni na szarże kawalerii, nie mają zbytnio wojsk mogących stawić jej skuteczny opór bez dużych strat. Ważną częścią orkowej machiny wojennej są żołnierze wyposażeni w kusze i arbalesty - zabójcze bronie przyznawane najlepszym łucznikom.
W każdym stadzie rodzą się osobniki nikczemnej postury i małej siły - nazywane goblinami. Na wojnie pełnią rolę mięsa armatniego - to na nich ma się skupić impet natarcia wroga. Ale wiele z nich dosiada wilków a nawet wargów, a wtedy ich obecność na polu walki staje się kluczowa gdyż daje armii północy możliwość manewru i zwiadu.
Kolejnym elementem armii są trolle - niezbyt inteligentne, prastare istoty zamieszkujące góry i groty. Ich siła jest imponująca, a dla wielu orkowie wykonują specjalne uzbrojenie czyniące je jeszcze groźniejszymi na polu bitwy.
Sprzymierzeńcami orków są również nagi. Świetne w fechtunku i walkach morskich, jednak nieradzące sobie zbytnio na lądzie.
Jednostki:
Orkowy łucznik Orkowy kusznik Orkowy kuszoluf
Strzelcy w armii orków, zabójczy na dystans ale niezbyt silni w walce wręcz.
Orkowy zabójca Orkowy siepacz
Dysponujący zatrutymi sztyletami zabójcy są ważną częścią armii, gdyż mają wysoki współczynnik obrony na prawie każdym terenie i mogą zatruwać wrogie jednostki.
Orkowy rębacz Orkowy żołnierz Orkowy pogromca
Najliczniejsza część armii, wolna ale silna, najlepsza do frontalnych uderzeń. Ich niewątpliwą zaletą jest niska cena.
Orkowy przywódca Orkowy wódz Orkowy władca
Przywódcy, których obecność sprawia, że orkowie lepiej walczą. Oni sami również są biegli w fechtunku oraz łucznictwie.
Troll szczenię Troll Troll wojownik
Prastare istoty, bardzo silne i wytrzymałe, idealne wsparcia dla wzmocnienia szyków.
Troll szczenię Troll skałomiot
Trolle rzucające masywnymi głazami.
Naga wojownik Naga żołnierz Naga myrmidon
Wodne istoty bardzo dobrze władające wieloma mieczami naraz.
Frakcję tą, prowadzimy tylko w jednej kampanii:
1. Syn Czarnego Oka