Strona 143 z 205 PierwszyPierwszy ... 4393133141142143144145153193 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 421 do 1 430 z 2047

Wątek: Divide Et Impera - Dyskusja ogólna

  1. #1421
    Chłop
    Dołączył
    Feb 2010
    Postów
    13
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    BUG


    Uruchomiłem DeI u siebie by zobaczyć jak działa (9g). Wybrałem do tego celu Kartagińczyków i ród Barkidów. Owszem złe zbalansowanie automatycznych bitew jest do poprawy, zdecydowanie. Ale nie o to chodzi.
    Po powrocie do normalnej wersji gry i uruchomieniu nowej kampanii także Barkidami, gdzieś około 5 tury zniknęły mi wszystkie dane z okna imperium (tam gdzie są rody i postacie), tzn. że mod nie jest obojętny dla
    głównej wersji gry. Proszę, jak możecie sprawdźcie to i ewentualnie prześlijcie do twórców moda informację. Bo to ważne uchybienie, bo jeśli ktoś chciałby sobie znów normalnie pograć to musi niestety instalować
    grę ponownie.

    Pozdrawiam.

  2. #1422
    Pan Koala Awatar Shay Ruan
    Dołączył
    Dec 2012
    Lokalizacja
    Afryka, pierwsze drzewo z prawej
    Postów
    1 666
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    189
    Otrzymał 126 podziękowań w 91 postach
    Zobacz czy w 0.9h nie jest to poprawione.

    "Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami, nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami"


  3. #1423
    Stolnik Awatar marko1805
    Dołączył
    Feb 2012
    Postów
    908
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    31
    Otrzymał 121 podziękowań w 78 postach
    Marko, to własnie ciężkie szkolenie, dyscyplina i doświadczenie decydowały o tym że nie były to patałachy. Wracając do Dei, mur tarcz zastosowanie ma tylko w obronie. Jeśli, to Ty atakujesz umiejętność ta jest nieprzydatna. Legioniści są po prostu wycinani w pień. Nie mówcie o stosowaniu taktyki bo taktyke można stosować równie dobrze grając każdą nacją i wygrywać. Po prostu w Dei legioniści są koszmarnie słabi.
    Jak powiedziałem wcześniej przetestuję i wtedy się wypowiem.

    Co do dyskusji o legionistach - mieli niby być słabymi żołnierzami.. - dobre sobie. To byłą wówczas najlepsza armia świata mająca najlepszych żołnierzy. Gallowie, Germanie i reszta ich przeciwników byłą wojownikami, kto rozumie inność pojęć żołnierz i wojownik szybciutko wyciągnie sobie wnioski. Od siebie napiszę, że wojownik to bardziej styl niż zawód, może dorównał żołnierzowi w walce 1 na 1 ale o ile wraz ze wzrostem ilości żołnierzy siłą ich oddziału wzrastała to z wojownikami było dokładnie na odwrót. Do tego dołożymy - dyscyplinę, taktykę i wyposażenia z porządnym wyselekcjonowanym uzbrojeniem. Legionista nie był odrzutem ze społeczeństwa, służba byłą zaszczytem i wyróżnieniem dla przeciętnego zjadacza chleba, byłą też oczywiście selekcja. Legioniśći przegrywali z Galami czy Germanami jedynie gdy zostali zaskoczeni albo walczyli z przeważającymi siłami, Las Teutoburski jest tego najlepszym przykłądem, tylko w taki sposób Germanie mogli unicestwić legiony - zwabić w miejsce gdzie Rzymianie nie mogli złożyć szyku.
    Użyłem słowa przeciętnymi, a nie słabymi. Proszę czytać uważniej.
    To co pozwoliło Rzymowi odnieść taki sukces militarny to jego organizacja armii, taktyka, dyscyplina a później i doświadczenie sprawiło że przeciętny rzymski legionista jako jednostka nie znaczył nic, jako legion był siłą która stanowiła o potędze Rzymu.
    Te bzdury o słabośći legionistów biorą się z takich filmów jak choćby Spatacus gdzie ważąca +50 kg panienka wycina uzbrojonych po zęby rzymian tuzinami. W nie przebiłaby nawet rzymskiej lorici, a żołnierze przestraszyli by ją dobywając ..... a nie miecza. Mało jest filmów w których pokazana jest wartość bojowa legionu z reguły stanowi jedynie tło dla jakiegoś bohatera który wycina Rzymian jak muchy. W DeI balans zawsze pozostawiał do życzenia ale w podstawce z kolei Rzym był przepakowany ponad miarę.
    Serial kojarzę lecz nie oglądałem. Swoją drogą ta najlepsza armia świata przez długi czas dostawała niezłe cięgi od niewolników .
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/nozvxNxHhuIVK9-6uWBM2RcxicG_SBK_B29mfu3dapE?feat=directlink

    Si vis pacem, para bellum

    "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości"

  4. #1424
    Chłop
    Dołączył
    Feb 2010
    Postów
    13
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    Cytat Zamieszczone przez Shay Ruan Zobacz posta
    Zobacz czy w 0.9h nie jest to poprawione.
    Nie, nie, mam tę ostatnią aktualną, w sobotę instalowałem, mój błąd, pardon. Ale jeśli chodzi o buga, to po ponownym otwarciu normalnej wersji
    wszystko wróciło do normy, zatem fałszywy alarm - błąd musi się powtórzyć, a potem na jeszcze innym sprzęcie. Będę miał na to oko...

  5. #1425
    Stolnik Awatar marko1805
    Dołączył
    Feb 2012
    Postów
    908
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    31
    Otrzymał 121 podziękowań w 78 postach
    W ramach testu Stoczyłem wczoraj 2 bitwy walcząc z amią Pontu: Pierwsza: 40v40 Mój standardowy skład legionu to: pierwsza kohorta, 9 kohort legionowych 4 alle kawalerii reszta to jednostki pomocnicze. Jeden legion prowadzony przez doświadczonego generała(7 gwiazdek) drugi przez przeciętnego generała(3 gwiazdki) Bitwa została wygrana po 25 min walki moje straty to ok 12%.
    Druga bitwa: wpadłem w zasadzkę siły wyrównane 20v20. Cała siła przeciwnika skupiła się na mych 3 kohortach legionowych, dzięki oporowi tych kohort udało mi sie ustawić w szyku resztę armii i przyjąć atak reszty armii. Kilkukrotne szarże mej kawalerii rozbiły skrzydło przeciwnika a śmierć jego generała doprowadziła do masowej ucieczki jego wojsk.
    Poziom trudności bitwy : trudny. Nie odniosłem wrażenia, aby legiony były w jakiś sposób niesprawiedliwie potraktowane. Zresztą uważam iż system bitewny, który zastosował Selea jest jednym z najlepszych w Rome II.
    Zresztą kończąc balans zawsze pozostanie sprawa dość subiektywną.
    Aha z tego co pamiętam najlepszy balans jest na poziomie normal przy bitwach DeI. Jeśli ktoś gra bitwy na poziomie bardzo trudnym to trudno w tym wypadku mówić o zachowaniu balansu.

    W DeI balans zawsze pozostawiał do życzenia ale w podstawce z kolei Rzym był przepakowany ponad miarę.
    Ciekawe spostrzeżenie kogoś, kto jak odnoszę wrażenie większość bitew rozgrywa z automatu.
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/nozvxNxHhuIVK9-6uWBM2RcxicG_SBK_B29mfu3dapE?feat=directlink

    Si vis pacem, para bellum

    "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości"

  6. #1426
    Podczaszy
    Dołączył
    Nov 2009
    Postów
    617
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    19
    Otrzymał 21 podziękowań w 19 postach
    marko1805 , oj marko1805 -czepialski... Już któryś raz 'gromisz" moje posty, a to " najlepsi żołnierza Rzymianie dostawali niezłe baty od niewolników" a to - zauważasz, że większość bitew rozegrałem na automacie a wypowiadam się o balansie... Nie wiem o co Ci chodzi przyjacielu, Rzymianie walcząc z buntem niewolników walczyli i przegrywali głównie kohortami miejskimi albo śieżo i w pośpiechu rekrutowanymi legionami. Do tego ich dowódcy byli kompletnymi głupcami marzącymi o karierze politycznej na nimbie pogromcy Spartakusa. Jak już polało się zbyt wiele rzymskiej krwi to ściągnęli legiony z prowincji i powstańcy uciekli jak najdalej od nich. Jak jednak wiesz, zostali zdradzeni przez piratów którzy mieli ich wywieść jeszcze dalej od Rzymu. Bitwy jednak toczę głównie na automat. rozstrzygnięciu, jest też taka prawda, że przy ponad 2000 tysiącach tur i jeszcze bitwach "własnych"stoczyłem lekką ręką jakieś 200 - 250 na mapkach bitewnych. - Prawdą jest, że żaden ze mnie ekspert, piszę co spostrzegłem i drżę coraz bardziej przed Twoimi miażdżącymi gromo-postami.
    Byłem spragniony a nie napoiliście mnie...

  7. #1427
    Stolnik Awatar marko1805
    Dołączył
    Feb 2012
    Postów
    908
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    31
    Otrzymał 121 podziękowań w 78 postach
    Przepraszam Gnejuszu, że znów padło na Ciebie . Wiem ze czasami się czepiam, ale zrozum jeśli ktoś zaczyna sie wypowiadać o balansie grając większość bitew na automacie to mnie to lekko irytuje.
    Ja z kolei gram większość bitew ręcznie, w sumie porównując ich ilośc do poprzednich serii to jest ich zdecydowanie mniej ( w końcu). Sam nie uważam się za eksperta w dziedzinie balansu, ale system zastosowany w DeI moim zdaniem działa naprawdę dobrze. Czytajac jednak sporo postów na tym forum a przede wszystkim na TWC dochodzę do wnioski iz wielu go krytykuje, gdyż nie bardzo go rozumie mając często nawyki z poprzednich serii. Tu moim zdaniem troszke winy ponoszą twórcy moda z nieobecnym twórca tego systemu, gdyż nie ma tematu który wyjaśniłby mechanizmy w nim rządzące.
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/nozvxNxHhuIVK9-6uWBM2RcxicG_SBK_B29mfu3dapE?feat=directlink

    Si vis pacem, para bellum

    "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości"

  8. #1428
    Podczaszy
    Dołączył
    Nov 2009
    Postów
    617
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    19
    Otrzymał 21 podziękowań w 19 postach
    marko1805 , nie musisz przepraszać bo nie obraziłeś mnie ani nie zraniłeś w żaden sposób, wręcz przeciwnie, pod wpływem między innymi Twoich postów zmieniłem spojrzenie na wiele rzeczy w R2. Bitwy na mapce są o wiele sprawiedliwsze niż na automacie, na mapce faktycznie mamy wpływ na rozstrzygnięcie, na ilość strat i oczywiście taktyka która w autom nie istnieje. Gram mało tych bitew na mapkach bo mam monitor w formacie 4:3 i ikony jednostek zasłaniają mi 1/3 obrazu, Widziałem wiele bitew na youtube, w formacie 16;10 lub 16;9 - to zupełnie inna bajka. Czego nie jestem w stanie zaakceptować w bitwach na mapkach to fakt, że na poziomach b trudny moje oddziały pod koniec bitwy nawet takiej która dobrze się układa - nagle dostają napadu paniki i dezerterują zamiast dobić wroga. Na łatwym jest już normalnie ale to mało ambitny poziom.
    Byłem spragniony a nie napoiliście mnie...

  9. #1429
    Szambelan Awatar K A M 2150
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Gdańsk
    Postów
    2 061
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    12
    Otrzymał 52 podziękowań w 45 postach
    Najgorszą rzeczą jaka stała się balansowi DeI było zbytnie kierowanie się opinią graczy. Poczatkowo Selea nie bał się nawet wprost wytykać ludziom głupotę ich argumentów, lecz z czasem i on uległ. Potem się porobił bałagan i główna osoba odpowiedzialna za balans moda zniknęła w momencie, gdy miało to wszystko zostać ujednolicone. Sam jak wchodziłem w pliki DeI to byłem wręcz przytłoczony bałaganem jaki CA wprowadziło w plikach, żeby zmienić staty jednej jednostki trzeba się przeklikać przez masę innych tabelek. Idealnie było to zrobione w Medku, jeden plik za jednostki, jeden plik za parametry wierzchowców, jeden plik za trajektorię i celność ostrzału. Tutaj już tak ładnie nie jest

  10. #1430
    Pan Koala Awatar Shay Ruan
    Dołączył
    Dec 2012
    Lokalizacja
    Afryka, pierwsze drzewo z prawej
    Postów
    1 666
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    189
    Otrzymał 126 podziękowań w 91 postach
    O właśnie KAMie, jak Ci idą prace nad submodem muzycznym do Dei?

    "Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami, nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami"


Strona 143 z 205 PierwszyPierwszy ... 4393133141142143144145153193 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Dyskusja ogólna
    By Pop517 in forum World of Tanks
    Odpowiedzi: 689
    Ostatni post / autor: 17-07-2023, 21:38
  2. Dyskusja ogólna
    By Ensis in forum The Great War
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 29-04-2020, 13:12
  3. Dyskusja ogólna
    By Ensis in forum Civilization
    Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 14-08-2017, 15:59
  4. Dyskusja ogólna
    By buger13 in forum RTR VII
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 13-04-2016, 16:51
  5. Divide et Impera IV modyfikacja EUIV
    By Ensis in forum Europa Universalis
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 09:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •