Do gry wymagany jest DLC: "Hannibal u Bram" (HatG)
Bonusy kulturowe to:
- Społeczność Wojowników - standard dla barbarzyńców, czyli +1 za każdą wojnę.
- Jeździectwo - +1 do rangi wszystkich werbowanych oddziałów jazdy.
Bonusy nacji:
- Potężni wojownicy - +1 do rangi doświadczenia dla rekrutów - piechurów.
- Święta ofiara - +4 do ładu publicznego za sprawą ofiar.
Minus frakcji:
- Izolacjonizm - wpływa negatywnie na stosunki dyplomatyczne z innymi frakcjami.
Początek może wydawać się ciężki z powodu wojny z Arewakami od samego początku gry. Mamy do tego spory minus w postaci izolacjonizmu - nikt nas nie lubi. Jednakże Luzytanie mają jak dla mnie świetną armię. Już na początku gry mają możliwość werbowania jazdy i piechoty iberyjskiej. Od Arewaków różnią się jednak paroma jednostkami. Zapomniałbym wspomnieć... ich początkowa wioska nie ma murów, także trzeba szybko zająć pobliskie miasto z murami.