Asur pytanie a nauka języka coś wbiła gratisem? Znaczy Ferdziowi polski, a Mi rosyjski?
Asur pytanie a nauka języka coś wbiła gratisem? Znaczy Ferdziowi polski, a Mi rosyjski?
Techniczny:
Nie ma gratisów, Mogę Ci dać rosyjski zamiast szwedzkiego na 1. Nawet daję, bo o nauczyciela szwedzkiego trudno.
Po awansie:
1. Rhaegrim - Zdzisław Pierzeński
Spoiler:
Koncepcja: Ubogi szlachcic. Rozpustny uwodziciel lubujący się w sztuce. Znakomity strzelec. Narcyz kochający tylko siebie.
Problem: Lekki mieszek.
Cel: Zdobycie bogactwa i poślubienie córki jakiegoś bogatszego szlachcica.
Przeszłość: Syn bogatego szlachcica po którym odziedziczył majątek. Roztrwonił pieniądze na wielu balach. Od małego przejawiał zdolności strzeleckie, gorzej szło mu w posługiwaniu się szablą. Uwiódł wiele kobiet. Z żadną długo nie przebywał. Lubuje się w sztuce. Uwielbia obrazy i rzeźby. Chciałby sam być tematem jednego dzieła sztuki. Po odkryciu, że niewiele mu zostało ze spadku udał się na Litwę w poszukiwaniu pracy.
Umiejętności:
5 Urok, Język polski
4 Strzelectwo z broni palnej, Krzepa, Fechtunek
3 Łacina, Występ (Taniec)
2 Heraldyka, Etykieta, Czytanie i pisanie, Jeździectwo
1 Wycena, Czujność, Sprawność, Pływanie, Empatia
Sztuczki:
Sokole oko o 1 zmniejsza ew. kary za strzelanie na daleki dystans, wypatrywanie itp.
Uwodziciel +2 do testów Uroku przy uwodzeniu.
Pojedynkowicz +1 do ataku i obrony w walce 1 na 1 (dotyczy wszelkich pojedynków, także strzeleckich).
Mocna głowa pozwala na wypicie dwukrotnej ilości alkoholu zanim BG zwali się nieprzytomny pod stół niż zwykłemu człowiekowi (krzepa x 2 przy testach wpływu alkoholu)
Szybki refleks +1 do Czujności ( i +1 do Sprawności przy unikaniu trafień za pomocą umiejętności Strzelania i Miotania).
Wygląd:
Wzrost: 175 cm
Waga: 67 kg
Kolor oczu: brązowe
Znaki szczególne: brak
Włosy: Krótkie czarne i duży wąs.
Zbroja: Brak
Broń: Szabla i dwa pistolety skałkowe.
Ubiór: Hajdawery i żupan. Pas i czapka.
Wierzchowiec: Koń jaki jest każdy widzi.
Majątek: ? złotych polskich
Wszystko co ma odziedziczył po ojcu.
2. Sadam86 - Czanbars Dajdżan
Spoiler:
Koncepcja: Syn Swego Ojca, pułkownik chorągwi pancernej. Czanbars jest dumny z dokonań Swego Ojca i chce mu co najmniej dorównać. Lat około 30
Problem: Niechęć szlachty RON do Lipka szlachcica, innowierstwo
Cel: Wsławić się wojaczką na rzecz RON i budować sławę rodu oraz pohusarzyć chorągiew
Przeszłość: Syn zawodowego żołnierza, szkolony do walki
Umiejętności:
5 Jeździectwo, Język tatarski
4 Czujność, Fechtunek
3 Krzepa, Sprawność, Wyszukiwanie
2 Oszustwo, Leczenie, Empatia, Przetrwanie, Język polski
1 Przywództwo, Wiedza (Geografia), Strzelectwo z broni palnej, Wiedza (Kwatermistrzostwo), Język rosyjski
Sztuczki:
Lekka konsekwencja fizyczna +1 rana lekka
Twardziel (Krzepa) do Toru Presji Fizycznej doliczamy Pełną Odporność a nie jej połowę.
Fechtunek szablą (styl ofensywny) +1 do ataku szablą
Fechtunek szabla (styl defensywny) +1 do obrony szablą
Urodzony wódz + 1 do testów Przywództwa
Tatarska szkoła walki szablą - polega na używaniu różnych brudnych sztuczek +2 do ataku i obrony, wymaga stylu walki ofensywny i stylu walki defensywny daną bronią (bonus z wymaganych stylów już wliczony).
Wygląd:
Śniady wojownik o wyraźnie egzotycznych rysach
Wzrost w centymetrach: 178cm
Waga w kilogramach: 83 kg same mięśnie
Kolor oczu: niebieski
Znaki szczególne: brak
Włosy kolor, długość: włosy ciemne, długie zaplecione w warkocz
Zbroja ew. wygląd i cechy charakterystyczne:Standardowa zbroja dla chorągwi pancernych
Broń: dwie szable, kindżał, dwa pistolety w olstrach i łuk z sajdakiem
Ubiór: skórzane buty z cholewami do kolan, wełniane spodnie, lniana koszula, wełniany kubrak i skórzana kamizelka, skórzana czapa i ciepły wełniany płaszcz w zawiniątku, dodatkowo woreczek z różnymi ziołami i drakwiami
Wierzchowiec: szybki koń wyjątkowej urody i szybkości, znakomicie ujeżdżony.
Majątek: ? złotych polskich.
Chorągiew pancerna: ? jeźdźców stanowiący istny kocioł kulturowy i malowniczą zgraję rębajłów pozbieranych z różnych karczm i gościńców. Znaleźć można w niej ludzie zbiegłych spod szubienicy, wywołańców i infamisów. Ramię w ramię do boju stają zarówno polscy jak i litewscy panowie bracia, nawet Kozacy rejestrowi i kilku lżej zbrojnych Lipków (typowi zwiadowcy). Nawet osobnik który żywo wygląda na Żyda, choć felczer zacny. Czanbarsowi ich pochodzenie nie wadzi, liczy się tylko by rezuny trzymały karność i hardo w boju stawały. Czasem tylko ciężko rozróżnić czy to rzeczywiście chorągiew pancerna czy raczej jazdy kozackiej.
3. Lwie Serce - Fernando de Henares
Spoiler:
Koncepcja: 32-letni hiszpański szlachcic i wyszkolony żołnierz, walczący jako kirasjer w zbroi 3/4, pałaszem i pistoletami. Bardzo dobry fechmistrz i jeździec, strzelec całkiem niezły (ale tylko jeśli chodzi o pistolety, jako szlachcic ani w bitwie ani "w cywilu" za arkebuz czy muszkiet nie łapał). Dość muskularny mężczyzna 1,75 wzrostu z długimi, czarnymi włosami i zawiniętym wąsem. Obecnie najemnik, tam gdzie jest okazja powalczyć i zdobyć łupy, tam jedzie. W postępowaniu zazwyczaj w miarę honorowy, gdy mówi zawsze z wyższością i dumą, ale zdarzają mu się okrucieństwa. Pewny siebie, a ze służby jako kirasjer wyciągnął dyscyplinę i posłuszeństwo tym, "którym dobrze z oczu patrzy" i mają grosz do opłacenia jego ostrza. Dość pobożny.
Problem: Typowy szlachcic, lubi się obnosić ze swoją wyższością. Plebejusz nie znajdzie u niego przyjaźni i troski. Chyba że jest ładny. I jest kobietą. Poza tym Fernando jest bawidamkiem, mimo że czasy prawdziwej młodości ma za sobą. Brak znajomości języka polskiego. Brak indygenatu (nie jest traktowany w Rzeczypospolitey jak pełnoprawny szlachcic).
Cel: Brak konkretnego, jeździ po Europie i korzysta z życia, imając się różnych zajęć godnych jego stanu jak np. walczenie w szeregach kawalerii tego, co dobrze płaci.
Przeszłość: Wychowany w zamożnym rodzie de Henares, Fernando wyuczył się wszystkich zasad panujących w porządnym, szlacheckim towarzystwie. Jednak od młodości ciągnęło go do wojaczki, a jako że w fechtunku się szkolił odkąd sam pamięta, to w odpowiednim wieku zaciągnął się do armii jako kirasjer. Wziął udział w kilku ostatnich starciach wojny trzydziestoletniej jako żołnierz Habsburgów czy to w szarżach czy karakolach. Po wojnie, usłyszał że w Rzeczpospolitej gwarno i walki się zaczynają, toteż zbytnio się nie namyślając podążył na wschód Europy...
Umiejętności:
5. Fechtunek, Język hiszpański
4. Jeździectwo, Urok
3. Strzelectwo z broni palnej, Łacina, Krzepa
2. Etykieta, Heraldyka, Taniec, Siła Woli
1. Leczenie, Czujność, Język polski, Język niemiecki, Sprawność
Sztuczki:
Twardziel (Krzepa) do Toru Presji Fizycznej doliczamy Pełną Odporność a nie jej połowę.
Kawalerzysta +1 do testów jeździectwa, dotyczy tylko jazdy konnej.
Fechtunek pałaszem (styl ofensywny) +1 do ataku pałaszem
Fechtunek pałaszem (styl defensywny) +1 do obrony pałaszem
Nieustraszony całkowicie odporny na zwykły strach, groza zaś traktowana jest o stopień niżej (jako zwykły strach).
Hiszpańska szkoła walki pałaszem +2 do ataku i obrony, wymaga stylu walki ofensywny i stylu walki defensywny daną bronią (bonus z wymaganych stylów już wliczony)
Uwodziciel +2 do testów Uroku przy uwodzeniu.
Wygląd:
Wzrost: 1,75 cm
Waga: 80 kg
Kolor oczu: niebieskie
Znaki szczególne: blizna na prawym policzku, dość spora
Włosy: czarne i długie
Broda: brak, ale ma długie, zawinięte do góry wąsy
Zbroja: kirasjerska 3
Broń: długi pałasz
Ubiór: po cywilnemu dość bogato zdobiony ubiór zachodnioeuropejskiego szlachcica, ale na wojnie długa, gruba, ciemnozielona peleryna zarzucana na zbroję; ciężkie, kawaleryjskie buty; pludry, oraz brązowe rękawice
Wierzchowiec: biały ogier andaluzyjski o imieniu Vendaval - Wicher.
Majątek: 10 złotych polskich (dług 15 złotych)
4. Froya - Wojszwił Montwiłł "Zły Szeląg"
Spoiler:
W wojsku i na litewskich rozdrożach znany jako "Zły Szeląg"
około 40 lat, sam bohater zatracił się w rachubie.
Koncepcja (Aspekt główny): Litewski potomek mało znanego rodu szlacheckiego Montwiłłów, który posiadłość swą miał na terenach Wielkiej Litwy od wielu lat. Średniego wzrostu i krępej budowy starszy mężczyzna ubierający się zawsze tak samo. Stary żupan o kolorze wyblakłej czerwieni, przepasany długim i szerokim jedwabnym pasem. Żupan wzmacniany był przez skórzaną kamizelkę, która świetnie (według samego posiadacza) absorbowała wszelkie uderzenia, pięści, butelki, a nawet szwedzkie halabardy jak Wojszwił zwykł się chwalić. Wysoka, futrzana czapa idealnie komponowała się z gęstą, sięgającą klatki piersiowej brodą o czarnym kolorze, która posiadała już liczne, srebrne ślady starszych lat. Wojszwił lubiany jest przez tutejsze wojsko, gdyż zawsze służy pomocną dłonią zaciągając się do armii wraz ze swoją bandą morderców, złodziei czy lokalnego chłopstwa. Tłum taki uwielbia go, poszliby za nim nawet w ogień, gdyż gadane i charakter ma odpowiedni. Hulaka ten nie rozstaje się ze swym ornamentowym, długim pistoletem, którego wygrał wiele lat temu od tureckiego oficera. Dokładnie, Wojszwił to karciany diabeł. Przy pasie nosi zawsze ojcowską szablę "Natalkę".
Problem: Zawsze skory do picia, często przesadza z alkoholem co wywołuje niemałe problemy w karczmach czy nawet na samym polu bitwy. Uzależniony również od hazardu, nigdy nie odmówi partyjki czy ponownego rzutu kośćmi.
Cel: Celem tego mordercy i hulaki jest by więcej złota w kiermany upchać, więcej wygrać i piwa porządnego wypić.
Przeszłość: Syn litewskiego szlachcica z rodu Montwiłłów, który powiedzieć można, że "koczował" po całej Wielkiej Litwie. Po śmierci swej żony i dwójki młodych synów, Wojszwił zaczął pić i przegrywać majątek ojca w karty. Kiedy znudziły mu się lata gier i żebraczej męki zaciągnął się do lokalnego wojska strzegącego królewskich karawan, kupieckich traktów, a nawet miejskich bram czy murów. Z biegiem lat czasy stały się trudniejsze, szukać musiał zarobku w bardziej niebezpieczny sposób. Brał udział w bataliach, potyczkach, a nawet i walnych bitwach. Początkowo jako szary żołnierzyk, później dzięki swej charyzmie i umiejętnościach dowódczych - pociągał za sobą wszelakie niehonorowe bandy, a nawet chłopstwo z motykami.
Umiejętności:
Poziom 5 Krzepa, Język litewski
Poziom 4 Fechtunek, Strzelectwo z broni palnej
Poziom 3 Czujność, Przywództwo, Hazard
Poziom 2 Przetrwanie, Jeździectwo, Sprawność, Czytanie i pisanie, Język polski
Poziom 1 Leczenie, Język rosyjski, Pływanie, Wyszukiwanie
Sztuczki:
Hazardzista +2 do testów podczas wszelakich gier gdzie sypie się pieniądz
Regeneracja (Krzepa) Wymaga Krzepy 4+, za 1 punkt Fate, możesz obniżyć kategorię konsekwencji o 1, np. Średnia staje się Lekka, deklarujesz to w walce. Po zakończonej walce masz o połowę krótszy czas leczenia danej konsekwencji, to już bez punktu losu. (Lekką leczysz w 12 godzin, Średnią w 4 dni, a poważną w 2 tygodnie). Nie można już tego skracać, poza szybką regeneracją.
Twardziel (Krzepa) do Toru Presji Fizycznej doliczamy Pełną Odporność a nie jej połowę.
Fechtunek szablą (styl ofensywny) +1 do ataku szablą
Fechtunek szabla (styl defensywny) +1 do obrony szablą
Lekka konsekwencja fizyczna +1 rana lekka
Wygląd:
Wzrost: 177 cm
Waga: 78 kg
Kolor oczu: szare
Znaki szczególne: brak lewego oka, blizna nad prawą brwią
Włosy: Brak
Broda: Prosta, długa sięgająca ponad klatkę piersiową, srebrno-czarnego koloru
Zbroja: Skórzana kamizelka
Broń: Ojcowska szabla "Natalka" i zdobiony pistolet skałkowy tureckiego wykonania
Ubiór: Stary, wyblakły żupan koloru czerwonego; Wysoka futrzana czapka, Hajdawery; wysokie, skórzane buciory
Ekwipunek: Drewniana fajka, w połowie pełna tabakiera, niesprawny zegar kieszonkowy wraz z portretem synów i żony Julii
Wierzchowiec: koń jaki jest każdy widzi.
Majątek: 7 polskich złotych zaskórniaków, długi (łącznie na sumę 100 złotych polskich)
5. Pampa - Oleg Bondar
Spoiler:
2 PD
Koncepcja: Ataman kozacki w sile wieku, rejestrowy
Problem: Nieufność wobec kozaków, skłonność do rozbojów, barak indygenatu i dodatkowe trudności w próbach jego zdobycia.
Cel: Obłowienie się.
Przeszłość: Od małego szkolony w walce, bardzo szybko piął się po szczeblach kariery a w momencie kryzysu stanął po stronie Rzeczpospolitej. Religijnie unita, po przejściu z prawosławia. Pochodzenie od bojarów ruskich.
Umiejętności:
5 fechtunek, język ukraiński
4 krzepa, strzelanie z samopałów
3 sprawność, przywództwo, jeździectwo
2 pisanie i czytanie, język polski, przetrwanie, podstęp
1 język tatarski, język rosyjski, wiedza (wojskowość), czujność, wiedza (geografia)
Sztuczki:
Fechtunek szablą (styl ofensywny) +1 do ataku szablą
Fechtunek szabla (styl defensywny) +1 do obrony szablą
Kozacka szkoła walki szablą - polega na używaniu różnych brudnych sztuczek +2 do ataku i obrony, wymaga stylu walki ofensywny i stylu walki defensywny daną bronią (bonus z wymaganych stylów już wliczony).
Regeneracja (Krzepa) Wymaga Krzepy 4+, za 1 punkt Fate, możesz obniżyć kategorię konsekwencji o 1, np. Średnia staje się Lekka, deklarujesz to w walce. Po zakończonej walce masz o połowę krótszy czas leczenia danej konsekwencji, to już bez punktu losu. (Lekką leczysz w 12 godzin, Średnią w 4 dni, a poważną w 2 tygodnie). Nie można już tego skracać, poza szybką regeneracją.
Ekspert w strzelaniu z samopałów +1 obrażeń z samopałów.
Ekspert w fechtunku szablą +1 obrażeń zadawanych szablami
Wygląd:
Wzrost: 177 cm
Waga: 80 kg
Kolor oczu: brązowe
Znaki szczególne: naderwane ucho.
Włosy: typowa fryzura kozacka, osełedec.
Broda: wąsy kozackie.
Zbroja: kolczuga
Broń: Solidna szabla zdobyczna. jeden samopał
Ubiór: niebieski żupan; ,skórzane buty jeździeckie.
Ekwipunek:
Ryngraf czysty, kiedyś z wizerunkiem Matki Boskiej, suszone mięso, kilka flaszek samogonu, łyżko-widelec w bucie,
Wierzchowiec: rączy zwinny koń
Majątek: ? złotych polskich
6. _yourself_ - Michał Ponierawski
Spoiler:
2 PD
Koncepcja: Niezwykle ambitny i sprawny w walce, pragnie służyć ojczyźnie a przy okazji dorobić się zaszczytów i pozycji w wojsku
Problem: Niechęć i brak zaufania do innowierców, zdarza mu się łatwo wpadać we wściekłość
Cel: Zdobyć wojenną sławę, i dojść jak najwyżej w hierarchii wojskowej
Przeszłość: Najmłodszy syn zamożnego szlachcica z Wielkopolski pochodzący z wielodzietnej rodziny, od małego przejawiał zdolności do wojaczki i wraz z wiekiem stał się jednym z najlepszych szermierzy w województwie. Z racji wieku nie miał szans odziedziczyć zbyt wielkiej części majątku więc postanowił wyruszyć z domu i zrobić karierę w wojsku
Umiejętności:
5 Fechtunek, Język Polski
4 Krzepa, Strzelectwo z broni palnej
3 Jeździectwo, Sprawność, Czujność
2 Przywództwo,Przetrwanie, Wiedza (Wojskowość), Strategia i Taktyka, Walka konną bronią drzewcową/koncerzem
1 Empatia,Taniec, Czytanie i pisanie, Język Niemiecki, Łacina
Sztuczki:
Pojedynkowicz +1 do ataku i obrony w walce 1 na 1 (dotyczy wszelkich pojedynków, także strzeleckich).
Twardziel (Krzepa) do Toru Presji Fizycznej doliczamy Pełną Krzepę a nie jej połowę.
Fechtunek szablą (styl ofensywny) +1 do ataku szablą
Fechtunek szabla (styl defensywny) +1 do obrony szablą
Polska szkoła walki szablą - polega na używaniu trudnych cięć i zastaw +2 do ataku i obrony, wymaga stylu walki ofensywny i stylu walki defensywny daną bronią (bonus z wymaganych stylów już wliczony).
Wygląd:
Dobrze zbudowany, wysoki, całkiem przystojny
Wzrost w centymetrach: 177cm
Waga w kilogramach: 70 kg
Kolor oczu: piwne
Znaki szczególne: brak
Włosy kolor, długość: włosy ciemne,typowa fryzura szlachecka
Zbroja: kolczuga
Broń: szabla husarska, dwa pistolety w olstrach, bandolet
Ubiór: skórzane buty z cholewami do kolan, hajdawery, wysokiej jakości żupan i kontusz, pas, czapka z piórem
Wierzchowiec: bardzo dobry koń, znakomicie ujeżdżony
Majątek: ? złotych polskich.
6. Adriankowaty
Spoiler:
3 PD do wykorzystania w nowej postaci.
Ostatnio edytowane przez Asuryan ; 29-03-2015 o 19:10
Ferdkowi odejmij proszę 2 pistolety, które sprzedał oraz do majątku obok długu dodaj 10 złotych, które pożyczył.
Od MG:
Zmienione.
Niech żyje Gwardia!
Narracyjne aktualne: (gorąca prośba do Aravena o sprawdzenie i poprawę o awans, jeśli bym się gdzieś pomylił).
1. Rhaegrim - Zdzisław Pierzeński
Atak Szabla 7 pieszo i 8 konno (A4 pieszo i 5 konno – O2) / Atak pistolet 9 x2 pistolety Pojedynkowicz wliczony (A5 – O2 i 2 PP) / 10/5 pieszi i 11/6 konno, Sprawność 3 (unikanie strzał i rzutów bronią miotaną). Czujność 2 (refleks w walce ze Sztuczką)
Rany: Lekkie [x] Średnia [ ] Poważna [ ] 4 PL
Skuteczność pkt. , Otrzymane obrażenia , Rany
2. Sadam86 - Czanbars Dajdżan
Atak pieszo Szabla 8 pieszo i 9 konno (A6 pieszo i 7 konno – O2) / Atak pistolet 5 x2 pistolety (A1 – O2 +2PP) / Obrona 14/7 lub 15/8 konno, Sprawność 4 + 2PP (unikanie strzał i rzutów bronią miotaną, Bonus +1 z Czujności). Czujność 4.
Rany: Lekkie [ ] [ ] Średnia [ ] Poważna [ ] 4 PL
Skuteczność pkt. , Otrzymane obrażenia , Rany
3. Lwie Serce - Fernando de Henares
Atak pieszo Pałasz 9 pieszo i 10 konno (A7 pieszo i 8 konno – O2) / Atak pistolet 7 x2 pistolety (A3 – O2 +3PP) / Obrona 15/8 lub 16/8 konno, Sprawność 2 + 3 PP (unikanie strzał i rzutów bronią miotaną, Bonus +1 z Czujności). Czujność 1.
Rany: Lekkie [x] Średnia [ ] Poważna [ ] 4 PL
Skuteczność pkt. , Otrzymane obrażenia , Rany
4. Froya - Wojszwił Montwiłł "Zły Szeląg"
Atak pieszo Szabla 8 pieszo i 9 konno (A4 pieszo i 5 konno – O4) / Atak pistolet 8 x1 pistolet (A4 – O2 +1PP) / Obrona 14/7 lub 15/8 konno, Sprawność 3 + 1PP (unikanie strzał i rzutów bronią miotaną, Bonus +1 z Czujności). Czujność 3.
Rany: Lekkie [x] [ ] [ ] Średnia [ ] Poważna [ ] 4 PL
Skuteczność pkt. , Otrzymane obrażenia , Rany
Uwagi: Krzepa 5 daje mu +1 obrażeń i + 1 lekką ranę, wliczone wyżej
5. Pampa - Oleg Bondar
Atak pieszo Szabla 11 pieszo i 12 konno (A8 pieszo i 9 konno – O2) / Atak samopał 9 x1 (A4 – O3 +2PP) / Obrona 14/7 lub 15/8 konno, Sprawność 3 + 2PP (unikanie strzał i rzutów bronią miotaną). Czujność 1.
Rany: Lekkie [ ] Średnia [x] Poważna [ ] 4 PL
Skuteczność pkt. , Otrzymane obrażenia , Rany
6. _yourself_ - Michał Ponierawski
Atak pieszo Szabla 10 pieszo i 11 konno (A7 pieszo i 8 konno – O2) / Atak samopał 8 x2 (A4 – O2 +2PP) / Obrona 16/8 lub 17/9 konno, Sprawność 4 + 2 PP (unikanie strzał i rzutów bronią miotaną). Czujność 3.
Atak konno kopia/koncerz
Rany: Lekkie [x] Średnia [ ] Poważna [ ] 4 PL
Skuteczność pkt. , Otrzymane obrażenia , Rany
Ostatnio edytowane przez Araven ; 30-03-2015 o 11:57
Od Aravena
Sprawdziłem ok jest chyba tylko Rhaegrima poprawiłem lekko, czasem jest napisane Sprawność 4 a postać ma 3, to nie błąd bo w Obronie doliczamy do Sprawności 1 jak Czujność Postaci jest równa jest Sprawności albo od niej wyższa, generalnie dobrze są te narracyjne.
Wielkie dzięki, czyli mam postacie gotowe do następnej przygody