Zobacz wyniki ankiety: Kupujesz Europa Universalis IV?

Głosujących
68. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak, ale dopiero na jakiejś promocji.

    32 47.06%
  • Jeszcze nie wiem.

    14 20.59%
  • Nie.

    8 11.76%
  • Tak, od razu po premierze.

    8 11.76%
  • Tak, nawet przed premierą.

    6 8.82%
Strona 37 z 45 PierwszyPierwszy ... 273536373839 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 370 z 449

Wątek: Europa Universalis IV

  1. #361
    Stara Gwardia Awatar Grogmir
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 608
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    36
    Otrzymał 68 podziękowań w 40 postach
    Dyscyplina zwiększa o konkretny procent (powyżej setki) zarówno zadawane straty w ludziach i straty w morale, jak i jednocześnie zmniejsza te, które otrzymujesz Ty o tę samą wartość. Po początkowej fazie gry jest naprawdę istotna, bardziej, niż morale czy combat ability.
    To prawda, doświadczenie mam europocentryczne, ale co to zmienia w kwestii znajomości mechaniki bitew? Jest ona taka sama dla wszystkich państw. Ty natomiast przechwalasz się swoim ogromnym doświadczeniem i z wyższością wyrażasz się o innych sposobach rozgrywki, czego ja nie robię, a jednocześnie formułujesz teorie, o których nigdy nie słyszałem (a mam regularny kontakt z doświadczonymi graczami+swego czasu spędzałem masę czasu na forum paradoxu), ani sam ich nie zaobserwowałem w swoich rozgrywkach. Stąd mój sceptycyzm, ale jestem człowiekiem otwartym, i jak zobaczę, to uwierzę i się pokajam.

  2. Użytkownicy którzy uznali post Grogmir za przydatny:


  3. #362
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    To prawda, doświadczenie mam europocentryczne, ale co to zmienia w kwestii znajomości mechaniki bitew?
    Ma istotne na specyfikę wojny.
    Kawaleria, może być atrybutem zwycięstwa słabszej strony, w korzystnych dla siebie warunkach. Tak to jest ta egzotyczna teza, którą trudno zaakceptować. Zaiste. Tysiące razy dziesiątkowałem wroga, zadając mu straty niewspółmierne do hołubionej przez Ciebie artylerii. Będę grał to zrobię mnóstwo screenów i je zamieszczę.
    Jaką wyższością? Raczej rażącym krytycyzmem. Uwierz staram się być uczciwy, nie polemizuję z Tobą tam, gdzie się zgadzam.


    Dla czytelności. Rozegrałem setki kampanii, nigdy nie grając tradycyjną potęgą europejską ( za wyjątkiem Korony ).

    Oglądałem setki materiałów archiwizujących zmagania mp. Ja tam absolutnie żadnego wyzwania nie widzę. Co więcej zawsze kończę oglądać podobne materiały z niewiarygodnym zażenowaniem, wstydem za ludzką głupotę. Gracze zawiadują swoją polityką gorzej aniżeli AI. Różnica jest następująca, są nieprzewidywalni.
    Ostatnio edytowane przez Idill`a (MZ) ; 17-04-2015 o 11:37

  4. #363
    Łowczy
    Dołączył
    Mar 2011
    Postów
    165
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    32
    Otrzymał 27 podziękowań w 17 postach
    Cytat Zamieszczone przez Idill`a (MZ) Zobacz posta
    Oglądałem setki materiałów archiwizujących zmagania mp. Ja tam absolutnie żadnego wyzwania nie widzę. Co więcej zawsze kończę oglądać podobne materiały z niewiarygodnym zażenowaniem, wstydem za ludzką głupotę. Gracze zawiadują swoją polityką gorzej aniżeli AI. Różnica jest następująca, są nieprzewidywalni.
    Może oglądałeś graczy początkujących w EU IV? Nie wierzę w to, że przeciętny gracz radzi sobie gorzej niż AI. Jedyne co tak naprawdę ratuje AI to przeliczne bonusy i cheaty, gdyby nie one to rozgrywka nie stanowiłaby żadnego wyzwania.

  5. #364
    Stolnik Awatar Idill`a (MZ)
    Dołączył
    Jan 2010
    Postów
    1 156
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    60
    Otrzymał 81 podziękowań w 58 postach
    Nie wierzę w to, że przeciętny gracz radzi sobie gorzej niż A
    Oczywiście, że tak jest. AI jest natomiast ograniczone, bardzo wrażliwe na metodyczne działanie. Tym bardziej na reloading.
    Może się o tym zagadnieniu rozpiszę później.

    Jedyne co tak naprawdę ratuje AI to przeliczne bonusy i cheaty, gdyby nie one to rozgrywka nie stanowiłaby żadnego wyzwania
    To dopiero fantastyczne odkrycie. Każde AI jest sztywne, gdyż podporządkowane przygotowanemu wcześniej algorytmowi.
    Dopóki nie będzie aktywnej sztucznej inteligencji, dopóty prymitywne sztuczki gracza będą kruszyć pozór racjonalności AI.

    Oglądając dla przykładu użytkownika shenrryr2 ( youtube ), jestem wielokrotnie zdumiony. Przy czym jego umiejętności należy ocenić jako bardzo wysokie. Jeżeli wiecie do kogo nawiązuję.

    W rozgrywce można popełnić niezliczoną ilosc błędów na wielu płaszczyznach, tu gubią się słabi gracze.
    AI jest bezbłędne. Tak więc, konfrontując przeciętnego gracza z AI, poruszam problem prawdopodobieństwa ludzkiego błędu. Ot co.
    Ja prowadzę każdą kampanie na małej szybkości. Aby wykonać każdy ruch najbardziej racjonalnie. Między innymi w elemencie wydedukowania najbardziej korzystnej decyzji/manewru, staram się szlifować umiejętności.

    PS. Nie jestem zainteresowany, prowadzeniem psychoanalizy, na temat grupy społecznej jaką są gracze EU. To była luźna uwaga, którą chciałem obnażyć rzekomo najwyżej legitymizujące się środowisko mp, w rozważaniach nad najbardziej optymalną strategią i taktyką.
    Nie przywołuję tezy, jakoby AI w EU IV osiągnęło wyjątkowy pułap, w wyzwaniu rzucanym graczowi. Dyskusja rozpoczęta kilka postów wcześniej, była forma uściślenia porad. Możemy się nie zgadzać. Warunki multiplayerowe są specyficzne.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Idill`a (MZ) ; 17-04-2015 o 14:48

  6. #365
    Łowczy
    Dołączył
    Oct 2012
    Postów
    131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    Przekonwertowałem grę z ck2 do eu4 , ale mam pytanie, mój Rzym ma technologię wschodnią, wolałbym mieć zachodnią (z uwagi na to, że Aztecy i incowie mają grupę z bonusami i szybkością grupy zachodniej oraz na to, że posiadam cały zachód xd) da się gdzieś to w opcjach, albo plikach zmienić?

  7. #366
    Szambelan Awatar adriankowaty
    Dołączył
    Jan 2012
    Lokalizacja
    Siemianowice Śląskie (k. Katowic)
    Postów
    2 909
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    375
    Otrzymał 39 podziękowań w 32 postach
    Z tego, co dotychczas zauważyłem, rozdział grup technologicznych po konwersji zależy najprawdopodobniej od realnej potęgi danego kraju i jej zaawansowania technologicznego w CK II. Poza tym, Imp. Rzymskie po konwersji powinno mieć rzymską grupę technologiczną, czyż nie?
    http://forum.totalwar.org.pl/image.php?type=sigpic&userid=5038&dateline=1420376  708
    "Wolność, Równość, Braterstwo lub Śmierć!"
    Hasło przewodnie rewolucjonistów z 1789.

  8. #367
    Łowczy
    Dołączył
    Oct 2012
    Postów
    131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    Jakby miał rzysmką grupę technologiczną to by było fajnie (ale pierwszy raz słyszę o Rzym. grupie technologicznej), mam technologię wschodnią, a aztecy mają high american i ich grupa nie ma, żadnych spowolnien technologicznych (w sensie gr. wschodnia ma 120/125%, high american ma 100%). Zaawansowanie technologiczne w ckII mam (wszystko na maksa). Realna potęga mojego państwa to 700 tyś wojska i ok 10k galer (w ck2)

  9. #368
    Szambelan Awatar adriankowaty
    Dołączył
    Jan 2012
    Lokalizacja
    Siemianowice Śląskie (k. Katowic)
    Postów
    2 909
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    375
    Otrzymał 39 podziękowań w 32 postach
    To dziwne, a jeśli chodzi o grupy technologiczne, to istniała kiedyś grupa rzymska (może ją usunęli?) którą się dostawało po konwersji. Ale jak teraz sprawdzam wiki EU IV, to jej nie ma. http://www.eu4wiki.com/Roman_Empire - wedle tego artykułu powinieneś dostać grupę western.
    http://forum.totalwar.org.pl/image.php?type=sigpic&userid=5038&dateline=1420376  708
    "Wolność, Równość, Braterstwo lub Śmierć!"
    Hasło przewodnie rewolucjonistów z 1789.

  10. #369
    Łowczy
    Dołączył
    Oct 2012
    Postów
    131
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    Próbowałem pare razy i nic , dlatego pytam gdzie to w plikach można zmienić, albo w save gdzieś pogrzebać i zmienić. W save szukałem, ale nie wiedziałem zbytnio czego mam szukać więc nic nie zrobiłem. Nie chce grać grupą wschodnią (nie chodzi o to, że będę miał problem. Rzym kiedyś był jednym z najnowocześniejszych krajów, w ck2 byłem najnowocześniejszy, to czemu teraz mam nagle stać się zacofany?)

  11. #370
    Szambelan Awatar adriankowaty
    Dołączył
    Jan 2012
    Lokalizacja
    Siemianowice Śląskie (k. Katowic)
    Postów
    2 909
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    375
    Otrzymał 39 podziękowań w 32 postach
    Ale relatywna siła w stosunku do sąsiadów? U mnie grupę zachodnią dostają 3-4 najsilniejsze państwa, kolejne wschodnią, a następne islamską.
    http://forum.totalwar.org.pl/image.php?type=sigpic&userid=5038&dateline=1420376  708
    "Wolność, Równość, Braterstwo lub Śmierć!"
    Hasło przewodnie rewolucjonistów z 1789.

Strona 37 z 45 PierwszyPierwszy ... 273536373839 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Europa Universalis III
    By Ensis in forum Europa Universalis
    Odpowiedzi: 225
    Ostatni post / autor: 29-04-2019, 07:10
  2. Europa Universalis I-II
    By koszters in forum Europa Universalis
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 07-11-2016, 21:43

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •