Raczej będzie tylko Sylvania, na motywy związane z Tomb Kings bym (przynajmniej na razie) nie liczył.4. Ożywieńcy (nie liczyłbym osobno na Sylvanię i Tomb Kings, nieumarły smok to raczej Naggashizar).
Raczej będzie tylko Sylvania, na motywy związane z Tomb Kings bym (przynajmniej na razie) nie liczył.4. Ożywieńcy (nie liczyłbym osobno na Sylvanię i Tomb Kings, nieumarły smok to raczej Naggashizar).
Gra będzie miała tak mało frakcji grywalnych? pamiętam narzekania przy Rome 2, gdzie teraz jest jakieś 30 grywalnych frakcji i Attyli, gdzie już podchodzi do 20. Tutaj wg mnie powinni jakoś to dzilic. Szybko znudzi się gra kilkoma frakcjami.
Co do samej gry to liczyłem na jakiś spin-off. Szkoda, że nie ujrzymy brakujących epok np. z XVI, czy XVII wieku. Pewnie po Warhammerze (a już zapowiedziano 2 osobne dodatki) stwierdzą, że to dobry skok na kasę i już seria nie wróci do historycznych korzeni.
Szkoda, ze tak szybko to zapowiedzieli. Minęły 2 miesiące od premiery Attyli. Mogli nam dać się nacieszyć chociaż pół roku. Zapowiedź jest zdecydowanie za szybko. Teraz pewnie będą odwalać byle jak kampanie do Attyli. Zobaczą, że jest małe zainteresowanie bo ludzie czekają na Warhammer i dostaniemy raczej niedopracowane campaign packi. Mam nadzieję, że się mylę.
Nie znam uniwersum WH, więc obojętnie podchodzę do nowego tytułu serii, ale jedna rzecz zwróciła moją uwagę i poczułem pewien dyskomfort. Jednostki latające w serii Total War? Koniec świata...
Powiem tak: pożyjemy, zobaczymy. Jestem urodzonym optymistą, więc żywię spore nadzieje, po za tym uważam się za fana WHRP ( no dobra, tylko 2ed RPGa). Co prawda rozczarowało mnie ujęcie Imperium w jedną frakcję, ale pewnie korzystają głównie z bitewniaka.
Co do odejścia od historii, to z jednej strony umowa ma obowiązywać tylko na jeden tytuł, z tego co słyszałem, ale znając obecną politykę GW łatwo Sega dostanie lepszą licencję. Zresztą samo ujęcie Warhammera w TW mi nie pasuje, moim zdaniem gra nawet na tej samej mechanice nie powinna wchodzić do stricte historycznej serii.
Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że WH się uda, DLC go nie obrzydzą, a potem zabiorą się albo za Medka III, albo za jakiś nowy okres/obszar (epoko brązu w Mezopotamii, nadejdź kiedyś!).
Być może, w każdym razie na Tomb Kings po tym co póki co wiemy bym nie liczył. Upychanie ich razem z wampirami do jednej nacji nie byłoby raczej zbytnio poprawne. No chyba że to jednak będzie End of Times. Jeżeli nie to zawsze niby może być Neferata z jej "antycznymi" wojskami. Tyle że jednostek i tak zabraknąć nie powinno, wpychanie "egipskich" to byłoby raczej przegięcie. Niepotrzebne pójście na ilość. No i w dodatku zamiast do jak mniemam stylizowanej na średniowieczną armii nieumarłych wpychać "egzotykę" bardziej opłacalnie byłoby ją raczej wepchnąć do DLC.
No i ostatecznie mam nadzieję że to będzie miało jednak jakiś klimat. Opcja że dadzą nam frakcje: ludzie, zieloni, martwi, krasnoludy i chaos oraz walną jakichś dowódców olewając ewentualne spięcia niezbyt mi się podoba.
Spięcia wewnątrz frakcji to tylko w Chaosie (Khorne vs Slaanesh, Nurgle vs Tzeentch), u zielonych i ewentualnie u martwiaków (Nagash vs Sylvania, Necrarch vs Lahmia)
Imperium za czasów Karla-Franza jest zjednoczone, a krasnoludy między sobą się nie tłuką (z Krasnoludów Chaosu GW już dawno zrezygnowało).
W sumie to jestem nie pocieszony. Jeśli będzie tylko pięć nacji w sumie tylko orki i trupki mi podchodzą, a na resztę czekać do dodatków, to kicha totalna, chyba że wymienione nacje to tak jakby kultura np. grecka w romku2.
Bardzo wysokie tempo narzucili teraz z tymi grami. W sumie mam w co pograć na razie, więc czekam spokojnie i nie napalam się.
Śmierć to Twoje przeznaczenie.
A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.
KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.
Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.
Nie narzekałbym na ilość frakcji, bo to dopiero pierwszy zwiastun. A co do frakcji to dodałbym jeszcze jedną - Nocne Gobliny, które przewinęły się przy krasnoludach - pająk dostaje z artylerii![]()
Przepis na idealną kawę:
Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.
Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.
Księga XVI
Proponuję, byś sobie zagrał w Sundering (mod do Medieval II) tam masz lewitujące smoki etc. i poza tym jednostki latające jak Gryfy, ożywione smoki (mówię o tych u Wampirów - bazuję na 7 edycji armybooków) to część tego wspaniałego uniwersum. Więc takie teksty "Jednostki latające w serii Total War? Koniec świata" sobie darujZapewne to test przed Total War'em o I Wojnie Światowej.
Jeszcze taka jedna sprawa odnośnie nacji - podejrzewam, że te nacje to będą coś a'la kultury z Rome II/Attyli np. Chaos to byłby podział na kultystów każdego z 4 Mrocznych Bogów + może wyznawcy Hashuta (jeszcze nie skreślajmy złych krasnoludów, bo np. w Blood Bowl nas zaskoczono i dano ich do grywalnych nacji. No i nie skreślajmy też barbarzyńców z Norski, też może ich upchną. To samo z Imperium - podejrzewam, że kulturą będą ludzie i będą tu nacje: Kislev, Imperium (może rozdrobnią na wzajemnie się wspierające, ew. niektóre schodzące na herezję jak w CoW hrabstwa), Bretonnię, a może i Tileę (bazując na Psach Wojny). Elfy to wiadomo, jak (2 nacje - Leśne i Wysokie), potem mroczne elfy. Ciekawiłaby mnie za to sprawa Orków, czy rozdrobniliby ich na te klany mniejsze lub na 3 nacje: Orkowie, Gobliny i Nocne Gobliny (pod warunkiem, że by się wspierały). No i moi ukochani nieumarli - oby to był podział: Wampiry z Sylvanii (zaprowadziłoby się porządek w zdegenerowanym imperium), Królowie Grobowców i np. ziemie wampira z wybrzeża wampirów w Lustrii. Też fajnie by było dać właśnie Jaszczuroludzi, Skavenów, Zwierzoludzi - tu podejrzewam DLC Zwierzęce nacje. Byłoby wspaniale, gdyby tą drogą poszli. W końcu wszystko możliwe
EDIT: zapomniałbym o Krasnoludach dobrych. I jeszcze ciekawie by było z wygnanymi hrabiami z Imperium, którzy założyliby swe miasta w terenie spornym znanym jako Księstwa Graniczne (oczywiście tam to już nowy roster etc. - za dużo z tym babrania).
Poza tym to dopiero pierwszy trailer - wszystko może się zmienić, a i czekajmy na pojawianie się nacji, bo od tego zależy, co dalej. Tak tak, wyglądałoby to jak przy Rome II i Attyli te ujawnianie nacji grywalnych.
Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
"Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo