Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
"Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo
Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
"Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo
Tytuł elektora jest tytułem/godnością dodatkową. Tak Wielki Książe Middlelandu jest przy okazji też elektorem.
Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
"Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo
Drobny przeciek odnośnie tego, co jutro będzie i o czym opiszę. Któż zgadnie, o jakiej linii wampirów mowa po tym obrazku?
Podpowiedzią jest ten PBF http://forum.totalwar.org.pl/showthr...l=1#post345251
Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
"Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo
O linii krwi Lahmii, przecież to proste![]()
Wampiry:
Jak wiemy, w Warhammer Fantasy mamy rasę nieumarłych. Armie Umarłych najczęściej są widziane w dawnym hrabstwie Sylvanii, przeklętej baronii Mousillon, na terenie bagien w Tilei, w okolicy Wzgórz Kurhanów w Księstwach Granicznych i w okolicy Kopca Krella. Najwięcej jednak ich jest w krainie na południu, zwanej Ziemiami Umarłych. Same szkielety są bardzo słabe, ale gdy armią włada wampir, wtedy nie można lekceważyć zagrożenia, jakie ze sobą niosą. To właśnie wampiry są najpotężniejszymi istotami w szeregach nieumarłych, a zarazem najgroźniejszymi. Powstały one w wyniku potwornych rytuałów, są silne, szybkie i odporne. Dzięki swej sile woli i mocy są w stanie władać legionami nieumarłych, gotowych wrócić do grobu za swych władców. Są znienawidzeni i prześladowani, jednakże ze skutecznością kryją się wśród ludzi jako lordowie, szlachcice i damy. Każdy wampir pragnie zdobycia albo magicznej potęgi, albo władzy.
W historii świata Warhammera wiele razy wampiry próbowały zdobyć władzę. Przykładów daleko nie trzeba szukać - trzej hrabiowie wampirów: Vlad, Konrad i Mannfred von Carsteinowie próbowali zdobyć władzę w Imperium, wykorzystując wojnę domową między elektorami, wojny z wampirami w Lahmii i boje Czerwonego Diuka w Bretonnii z władcą królestwa rycerzy.
By stać się wampirem, trzeba doświadczyć tzw. pocałunku śmierci. Wcześniej, dużo wcześniej pito po prostu eliksir życia, "podrobiony" przez Neferatę, władczynię Lahmii. Aktualnie prawdopodobnie jest to po prostu wymienianie się krwią z wampirem.
Wampiry dzielimy na kilka linii krwi. W kolejności są to:
+Von Carsteinowie
+Linia Abhorasha
+Strigoi
+Nekrarchowie
+Wampiry Lamnijskie (Lamie)
Pochodzenie wampirów:
Wampiry narodziły się dziwnym trafem na południu Starego Świata, sięgając do granic z Arabią i innymi ludami, w dawnej krainie Królów Kapłanów - aktualnie znanych jako Królowie Grobowców z Ziem Umarłych. Królowie Kapłani i w ogóle ludzie żyjący w tej niegdyś tętniącej życiem krainie (poprzednio zwanej Nehekharą) są odwzorowaniem starożytnego Egiptu. Wracając - Król-Kapłan Settra podbił wszystkie miasta w królestwie Nehekhary, jednakże mimo tego, iż był niepokonany w boju, to jednak mogła go tylko śmierć powstrzymać. Nakazał więc swym kapłanom znaleźć sposób na oszukanie śmierci. Mimo, że przedłużyli żywot Settry o kilkadziesiąt lat, to jednak nie dali rady powstrzymać tego i w końcu Settra zmarł, a jego zwłoki zabalsamowano. Inni Królowie-Kapłani również popadli w obsesję na punkcie nieśmiertelności, lecz też ginęli w końcu. Niedługo miało się to odbić im "na dobre".
2000 lat przed narodzinami Sigmara na świecie żył człowiek o imieniu Nagash (pewno imię kojarzycie z Heroes of Might & Magic III). Żył on w Khemri, największym z miast leżących nad Wielką Rzeką. Był on bratem jednego z Królów-Kapłanów, wyrósł na potężnego wojownika, dane mu było poznać sekrety swego ludu. Nagash miał obsesję na punkcie śmierci, była ona nawet silniejsza od tej, która trawiła jego lud. Znikał on na tygodnie w nekropoliach i śmiało wkraczał do najstarszych grobowców. Obserwował on śmierć i balsamowanie na wiele sposobów, po czym postanowił, że nie umrze nigdy.
Nauczył się on magii od czarnoksiężników Mrocznych Elfów, których sam torturował, próbując zgłębić wiedzę magiczną. W końcu rozpoczął tworzenie eliksiru z ludzkiej krwi, który rzekomo miał przedłużać życie. Wkrótce dał napić się eliksiru jednemu ze zdeprawowanych członków szlachty, zyskując tym samym pierwszego lojalnego zwolennika. W końcu Nagash był gotowy, by dopuścić się krwawego zamachu stanu, pozbawiając życia swego brata i przejmując władzę w Khemri.
Jak pewnie pamiętacie, Nagash poczęstował jednego ze swych szlachciców eliksiru z ludzkiej krwi, co zamieniło go w ohydną istotę. Kolejni szlachcice zostali również poczęstowani eliksirem, co doprowadziło do narodzenia się "początku" wampirów. Jednakże jego nowi słudzy zaczęli ukrywać się przed światłem, promieniami słońca. Ich siedzibą stały się grobowce w nekropoliach. Nagash natomiast osobiście nadzorował budowę Czarnej Piramidy, która wg pomysłów Mrocznych Elfów miała przyciągać Mroczną Magię. Dla innych Królów-Kapłanów tego było za wiele. Połączyli swe siły, by powstrzymać mroczne wojska Nagasha.
Rozpoczęła się niemal 100-letnia wojna Królów-Kapłanów z Khemri. Dwie potężne armie stanęły przeciwko siebie, a fale Mrocznej Magii zalały ziemie, a wiele osad wyschło, wraz z tym zamieniając bujne łąki w pustynie. W końcu po stu latach walk udało się Królom-Kapłanom podbić Khemri, a Nagash uciekł w swej Czarnej Piramidzie, przysięgając zemstę swym wrogom. Kolejno odnajdywane sługi Nagasha łapano, torturowano i w końcu palono. Królowie-Kapłani postanowili zawrzeć pakt, który miał na celu zniszczyć wszystkie dzieła Nagasha i spalić każdego, kto spróbuje zabrać jakiekolwiek jego istniejące dzieła.
Lahmia i Neferata:
Pomimo ustaleń zawartych w pakcie Królów-Kapłanów, Neferata, Królowa Lahmii, postanowiła ukraść niektóre z ksiąg Nagasha. Starała się odtworzyć Eliksir Życia, ale udało się z częściowym powodzeniem. Owszem, przedłużyła swoje życie, ale opanowało ją potworne pragnienie krwi. Z czasem inni na dworze Neferaty spróbowali również eliksiru, stając się Wampirami, lordami i damami. Wiedząc, co stało się z Nagashem, postanowili ukrywać swą naturę przed Królami-Kapłanami. Tak też pod rządami nieśmiertelnej Królowej pierwsze Wampiry zaczęły rządzić Lahmią.
Z czasem jednak Wampiry nabrały pewności siebie. Dowiedziały się, że Nagash wcale nie został unicestwiony, żyje sobie bezpiecznie, odbudowując swą potęgę w fortecy, budowanej pod Ułomkiem, którą nazwano w końcu Nagashizzar. Wyprawiły więc Wampiry swych emisariuszy w tamtą stronę, jednakże niektórzy z nich wpadli w ręce Królów-Kapłanów. W wyniku tortur wyznali prawdę - tajemnica Wampirów była zagrożona. Królowie-Kapłani z innych miast zgromadzili ponownie armię i ruszyli przeciwko Neferacie. W wyniku długich i krwawych walk Wampiry w końcu przegrały wojnę. Większość z nich uciekła, obawiając się gniewu Królów-Kapłanów. Część zaledwie z nich skryła się w Nagashizzar, gdzie Nagash przyjął ich z otwartymi ramionami. W końcu byli oni jego najlepszymi dowódcami.
Ostatnio edytowane przez Arroyo ; 06-12-2015 o 21:36
Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
"Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo
Wojna Nagasha z Alcadizaarem Zdobywcą:
Nagash obmyślił wspaniały plan, związany z podbojem całej Nehekhary. Chciał zamienić całe Królestwo Królów-Kapłanów w Królestwo Nieumarłych, gdzie wszyscy byliby zaledwie jego kukiełkami. Chciał rozprzestrzenić następnie swój wielki cmentarz na cały świat. Z jego rozkazu przybyłe Wampiry powiodły w bój zastępy nieumarłych. Na skonstuowanych z kości okrętach horda nieumarłych pożeglowała przez Kwaśne Morze, Cieśninę Nagasha, na Gorzkie Morze. Wylądowali w Lahmii, po czym ruszyli na żywych. Jednakże Nagash nie przewidział, że w jego ojczyźnie wiele się zmieniło. Jego dawna ojczyzna została włączona do terytorium Imperium Alcadizaara Zdobywcy, jednego z Królów-Kapłanów. Alcadizaar był potężnym generałem, a jego imperium stało u szczytu swej potęgi, co więcej, zaklinacze Wielkiego Królestwa posunęli się daleko w sztuce magicznej, tworząc wiele śmiercionośnych broni. Łatwego zwycięstwa nie mogło zatem być.
Wojna toczyła się ze zmiennym szczęściem, jednakże Alcadizaar zdołał pokonać siły Nagasha. Wtedy też nekromanta w swej furii przeklął Wampiry, które go zawiodły. Nie chcąc zjawiać się przed Nagashem, postanowiły rozpanoszyć się po świecie, dając początek różnym dynastiom i liniom krwi. Co jednak nie oznaczało końca wojny - Nagash w końcu zdołał pojmać Alcadizaara i uwięzić go w Nagashizzar. Jednakże nagle na pomoc uwięzionemu Królowi-Kapłanowi przybyli Skaveni, którzy wyczuli zagrożenie w magii Nagasha (a raczej w jego chorym pomyśle, do którego użył ogromnej ilości Spaczenia - pomysłem był tzw. Rytuał Budzenia), i uwolniły Alcadizaara, który postanowił stawić czoła wielkiemu nekromancie. W wyniku bardzo zaciętego starcia Nagash użył całej swojej mocy, by wskrzesić wszystkich umarłych w piramidach jego dawnej ojczyzny, dając początek rasie Królów-Grobowców. Alcadizaar w swej wściekłości zabił Nagasha, jednakże to już nie uratowało jego ludu. Postanowił udać się w podróż, z której nie powrócił, a jego żywot został usunięty z historii świata.
Neferata - Królowa Tajemnic (Lamia):
Neferata uciekała ze swego dawnego królestwa Lahmii ku północy. Znajdując swą nową siedzibę w Górach Krańca Świata na czele innych wampirzyc zabiła jej mieszkańców (Krasnoludy). Jej siedziba zwała się Srebrną Iglicą. Otaczające ją inne wampirzyce, zwane "Lahmiańskimi siostrami" są jej uchem i okiem na świat zewnętrzny. Pragnie zniewolić wszystkie wampiry znanego świata. Jako pierwsza i najstarsza ze wszystkich pijących krew uważa, że wszystkie Wampiry są winne jej posłuszeństwo. Kiedy zgromadzi armię swych nieumarłych sług, powiedzie ją do Lahmii, by odebrać władzę Królom Grobowców i odzyskać swą ziemię. Wtedy też Świątynia Krwi będzie po raz kolejny jej pałacem, a z jej szczytów będzie sprawować swą władzę.
Imię Neferata w starożytnym języku Warhammera brzmi "Ta, która jest piękna po śmierci". W istocie, przed staniem się wampirem była bardzo piękna, jednakże teraz w sumie poza kłami i pazurami to niewiele się zmieniła. Nadal ma bardzo długie czarne włosy.
Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
"Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo
Jedna uwaga, Nagash nie został zabity. Próbował z różnymi skutkami powstawać, albo był wskrzeszany.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Stary nick: Drakensang