Strona 121 z 267 PierwszyPierwszy ... 2171111119120121122123131171221 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 201 do 1 210 z 2664

Wątek: Dyskusja ogólna o Total War: Warhammer

  1. #1201
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Cytat Zamieszczone przez Aryann Zobacz posta


    Mapę wklejam celowo, nie po to, żeby zaśmiecać.

    Widzę problem z tymi pozycjami startowymi i już mówię dlaczego. Pewne frakcje mają od razu luz na starcie, a drugie od razu pod górę, czyli analogicznie Imperium i Krasnoludy. Po pierwsze dystans dzielący Imperium od pozostałych graczy konfliktu. Wygląda mi to trochę na taką sytuację z IIWŚ. Imperium jak Stany Zjednoczone w bezpiecznej odległości od całego konfliktu i pozostałe trzy frakcje (nie liczę Chaosu) w ciasnej, ogarniętej wojną Europie. No i obawiam się, że Krasnoludy mogą odegrać tu rolę Polski umiejscowione między Rosją a Niemcami. Zamiarem deweloperów było pewnie stworzenie dwóch wzajemnie nienawidzących się par, czyli Imperium vs Wampiry i Krasnoludy vs Orkowie. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy podstawimy pod te nacje żywych graczy i Wampir dojdzie do wniosku, że bardziej jednak ma ochotę błyskawicznie uderzyć na Krasnoludów. I tym sposobem gracz kontrolujący Krasnoludów będzie miał Wampiry od północy i Orków od południa. W praktyce oznacza to tyle, że Krasnolud ma przesrane i jest zdany na decyzję AI czy ma możliwość wygrać. Ktoś mógłby powiedzieć, że przecież to samo tyczy się innych nacji, ale nie mogę się zgodzić. W przypadku Wampirów gracz może być niemal pewien, że Orki kontrolowane przez AI uderzą na Krasnoludów (wcale się zresztą nie zdziwię, jak CA doda taki skrypt), tak więc Krasnolud nie może iść na wojnę totalną z Wampirami bez pozostawienia jakiejś straży na południu. Imperium też może się czuć bezpieczne z racji odległości, zaś Orki po prostu muszą przeć na północ.
    Ktoś może powiedzieć, że przykładam zbyt dużą uwagę do początkowego rozstawienia nacji. Witając się z Wami wspomniałem, że jestem graczem planszówkowym i nie byłbym sobą nie podając takiego przykładu.


    Postaram się jak najkrócej to opisać.
    To początkowe ustawienie sześciu rodów w drugiej edycji planszówkowej Gry o Tron. Biali zaczynają bezpiecznie na północy, Czarni mogą iść na Białych lub Czerwonych, Czerwoni są na środku, Żółci zaczynają bezpiecznie na wschodzie, a Pomarańczowi i Zieloni na południu. W teorii każdy ród ma szanse na wygraną. W praktyce wśród osób potrafiących już w to grać Czerwoni mają może z 5% szans na wygraną, tylko wtedy jeśli sąsiedzi rzucą się sobie do gardeł i zapomną o ich istnieniu. Czerwony, żeby się rozwijać musi atakować. Zaatakuje Czarnych, to tę słabość wykorzystają Żółci i/albo Zieloni. Zaatakuje Zielonych - zaraz będzie miał desant z morza przez Czarnych. Itd. Itd. Z reguły wygrywają gracze zaczynający na obrzeżach mapy, którzy potrafią zwlekać z poważną wojną, aż już biedą zbyt silni dla osłabionych wojną sąsiadów.
    Tak po fakcie, nie wiem czy był sens to opisywać , ale jeśli CA nie będzie chciało zrobić lekkiej i głupiutkiej gry, to będzie musiało wytężyć pracę. Przykładowo takie Imperium powinno być nękane przez jakieś neutralne wojska, albo zaczynać z bardzo nędznymi siłami, zaś Krasnoludy powinni zaczynać z armią, która odstraszy napastników. Ale z drugiej strony to daje przewagę Krasnoludom, którzy będą mogli na pałę iść z kimś na wojnę wiedząc o swojej militarnej przewadze. I to takie gdybanie przez bardzo asymetryczne rozłożenie punktów startowych. Domyślam się, że to się wyklaruje i 5 razy odmieni (albo pogłębi?) jak dojdą kolejne rasy, ale póki co obawiam się , że mogę mieć rację. Mam też świadomość, że musieli się rpzecież trzymać faktó, tj. podręcznikó Warhammerowych, ale wtedy może trzeba było wybrać inne nacje na start? Jako doświadczony już planszówkowicz muszę powiedzieć, że punkty startowe po 10 partiach w zasadzie już automatyzują nasze pierwsze ruchy i prowadzą do wybierania strategii optymalnej. Jest też planszówka Chaos w Starym Świecie (tak, ten CHAOS i w tym STARYM ŚWIECIE) gdzie zaczynamy z pustą mapą, a gracze w kolejności wybierają swoje pola startowe. Kolejność jest stała - zaczyna Khorne, czyli najbardziej agresywne bóśtwo, a pozostali w zależności od swoich celów będą rozkłądali swoje wojska jak najdalej od niego i innych graczy, lub tak by realizować jakieś cele. I tu jest logika, bo gdyby było odwrotnie to gracz kontrolujący najlepsze wojska, czyli Khorna ustawiałby się najbliżej najsłabszej rasy (Slaanesh i Tzeentch).
    Wybacz, ale chyba żyjesz w dziwnej rzeczywistości. Po pierwsze: Chaos Warriors to jedna nacja, bez podziału na 4 mrocznych bogów. Po drugie: Twoje wymagania wg mnie bez sensu - mamy okres, gdy Imperium zaczyna przeżywać okres świetności. Po trzecie co ma planszówka do gry, w której masz narzucone miejsca startowe gracza? Pytam się, bo mnie to ciekawi - tym bardziej, że planszówka NIJAK ma się do strategii z cyklu Total War. Co dalej - Mapa była już wklejona, żeby się nie wysilać - naciśnij "Spoiler". Mnie rozstawienie nacji się podoba i jest wg mnie dobrze... tyle że dla graczy, co grają wojownikami. Jak zechcę grać drugim lordem to już jest źle - gdybym chciał grać Ungrimem to gra w Karaz-A-Karak to głupota. Powinien zaczynać we własnej twierdzy z własną armią.

    PS. Nie wydaje wam się, że wg tej mapy Imperium zaczyna tylko z Altdorfem?

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  2. #1202
    Podczaszy Awatar Memnon[pl]
    Dołączył
    Aug 2009
    Lokalizacja
    Myślenice
    Postów
    618
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    46
    Otrzymał 85 podziękowań w 52 postach
    Im wiecej wiem o nowej odslonie TW tym bardziej jestem przekonany ze CA poleci tylko na znana nazwe.Polityka CA,odp na pytania graczy-a raczej ich brak oraz totalna ignorancja graczy,pokazy i samozachwyt CA tylko poglebiaja moje pesymistyczne nastawienie.
    CA juz pokazalo iz potrafi z bardzo dobrego tytulu zrobic bardzo kiepska gre...i niestety w tym przypadku tez sie tego obawiam.Na szczescie ludzie na oficjalnym forum juz nie wychwalaja CA po kazdym pokazanym fajerwerku-a wrecz krytykuja CA za bledy i niedbalstwo-tak ze jest nadzieja iz CA nie podejdzie obojetnie do tematu.CA mialo sie trzymac zasad uniwersum-a tymczasem trzyma sie tylko tam gdzie wygodniej i gdzie jest przy tym mniej pracy.Wielka szkoda ze teraz w CA pracuje zdecydowana wiekszosc anglikow-tak wiec i gra bedzie roboiona po "angielsku"-na odczep sie,na skroty,bez fantazji i nastawieniem na mase poprawek i patchy....
    Kiedy życie Cię nie pieści,podnieś głowę w górę i zaciśnij pięści

  3. Użytkownicy którzy uznali post Memnon[pl] za przydatny:


  4. #1203
    Łowczy
    Dołączył
    Oct 2015
    Postów
    126
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    10
    Otrzymał 15 podziękowań w 10 postach
    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Wybacz, ale chyba żyjesz w dziwnej rzeczywistości. Po pierwsze: Chaos Warriors to jedna nacja, bez podziału na 4 mrocznych bogów.
    Będziesz uprzejmy wskazać, w którym miejscu wspominam o podziale Chaos Warriors na 4 mrocznych bogów?

    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Po drugie: Twoje wymagania wg mnie bez sensu - mamy okres, gdy Imperium zaczyna przeżywać okres świetności.
    Jedyne moje wymagania dotyczą balansu, a jego brak potrafi zarżnąć najlepszy tytuł. Tym bardziej, że gra posiada tryb multiplayer.

    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Po trzecie co ma planszówka do gry, w której masz narzucone miejsca startowe gracza? Pytam się, bo mnie to ciekawi - tym bardziej, że planszówka NIJAK ma się do strategii z cyklu Total War.
    To jesteś ciekaw czy orzekasz? Ponieważ nie zadałeś sobie trudu, żeby wygooglać wspomnianą przeze mnie grę planszową to śpieszę z pomocą, bo akurat ta gra ma bardzo wiele wspólnego:
    *jest to gra turowa
    *gra polegająca na ekspansji swojego imperium
    *świat gry podzielony jest na dzielnice/fragmenty/regiony jak w TW
    *w grze prowadzi się podbój z użyciem wojsk
    *wojska są podzielone na kilka podtypów
    *gracz może rekrutować dodatkowe jednostki
    *to ile może kontrolować na raz armii zależy od jego poziomu zasobów
    *w grze można wypowiadać wojny i zawierać sojusze (w tym tajne)
    *sojusznik może realnie wspierać swoimi wojskami toczoną przez nas bitwę
    *możliwość transportowania wojsk lądowych za pomocą statków
    *obrona i zajmowanie twierdz
    *pewnie jeszcze kilka rzeczy, ale muszę zaraz wychodzić do pracy
    [/QUOTE]

    Nowoczesne planszówki są o wiele bardziej złożone niż Monopoly i Chińczyk i każdego gorąco zachęcam do zapoznania się z bogatą już ich ofertą na polskim rynku. Chętnie coś polecę jak ktoś ma ochotę.

  5. #1204
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Cytat Zamieszczone przez Aryann Zobacz posta
    To jesteś ciekaw czy orzekasz? Ponieważ nie zadałeś sobie trudu, żeby wygooglać wspomnianą przeze mnie grę planszową to śpieszę z pomocą, bo akurat ta gra ma bardzo wiele wspólnego:
    *jest to gra turowa
    *gra polegająca na ekspansji swojego imperium
    *świat gry podzielony jest na dzielnice/fragmenty/regiony jak w TW
    *w grze prowadzi się podbój z użyciem wojsk
    *wojska są podzielone na kilka podtypów
    *gracz może rekrutować dodatkowe jednostki
    *to ile może kontrolować na raz armii zależy od jego poziomu zasobów
    *w grze można wypowiadać wojny i zawierać sojusze (w tym tajne)
    *sojusznik może realnie wspierać swoimi wojskami toczoną przez nas bitwę
    *możliwość transportowania wojsk lądowych za pomocą statków
    *obrona i zajmowanie twierdz
    *pewnie jeszcze kilka rzeczy, ale muszę zaraz wychodzić do pracy

    Nowoczesne planszówki są o wiele bardziej złożone niż Monopoly i Chińczyk i każdego gorąco zachęcam do zapoznania się z bogatą już ich ofertą na polskim rynku. Chętnie coś polecę jak ktoś ma ochotę.
    Chodzi mi o to, że w Total War masz narzucone miejsce, gdzie zaczyna Twoja armia, a nie tak, że Ty sobie wybierasz miejsce na mapie kampanii - to nie Bitwa o Śródziemie 2 i dodatek, gdzie jest to możliwe.

    Poza tym po co chcesz ubijać "balans", skoro ma wyjść jak najzgodniej z lore jak chodzi o wojsko? Ja chcę, by po prostu Imperium miało tak mocną armię, jak jest w lore, Wampiry tak mocną armię, jak jest w lore, Orkowie i Krasnoludy również. Nie chcę widzieć takich baboli, że Imperium ma na początku cienką armię.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  6. #1205
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Poza tym po co chcesz ubijać "balans", skoro ma wyjść jak najzgodniej z lore jak chodzi o wojsko? Ja chcę, by po prostu Imperium miało tak mocną armię, jak jest w lore, Wampiry tak mocną armię, jak jest w lore, Orkowie i Krasnoludy również. Nie chcę widzieć takich baboli, że Imperium ma na początku cienką armię.
    Trochę przesadzasz w tym momencie, bo jak rozumiem na dzień dobry już w 1 turze chcesz dostać tak silną armię, by móc iść i od razu podbijać? Nie zapominaj, że jest to czas po najeździe Chaosu, który spustoszył płn. i ciągle tam tkwi. Na początku powinieneś mieć średnią armię, zaledwie kilkoma najlepszymi lub lepszymi jednostkami, miasto lub twierdzę, gdzie istnieje możliwość ich wyszkolenia po jakimś tam czasie oraz możliwość dostania jeszcze lepszych po rozbudowie.
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  7. #1206
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Cytat Zamieszczone przez chochlik20 Zobacz posta
    Trochę przesadzasz w tym momencie, bo jak rozumiem na dzień dobry już w 1 turze chcesz dostać tak silną armię, by móc iść i od razu podbijać? Nie zapominaj, że jest to czas po najeździe Chaosu, który spustoszył płn. i ciągle tam tkwi. Na początku powinieneś mieć średnią armię, zaledwie kilkoma najlepszymi lub lepszymi jednostkami, miasto lub twierdzę, gdzie istnieje możliwość ich wyszkolenia po jakimś tam czasie oraz możliwość dostania jeszcze lepszych po rozbudowie.
    Mi właśnie o to chodzi - ma być odwzorowanie zgodnie z lore, a nie, że nagle w 1 turze Karl Franz ma dziesiątki czołgów parowych, elitarne jednostki i w ogóle.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  8. #1207
    Szambelan Awatar chochlik20
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    4 182
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    292
    Otrzymał 482 podziękowań w 340 postach
    Cytat Zamieszczone przez Arroyo Zobacz posta
    Mi właśnie o to chodzi - ma być odwzorowanie zgodnie z lore, a nie, że nagle w 1 turze Karl Franz ma dziesiątki czołgów parowych, elitarne jednostki i w ogóle.
    W takim razie nie mam więcej pytań
    Przepis na idealną kawę:

    Grafik: Co to za lura!? Kawa powinna być czarna, mocna, ostra i aromatyczna. Zrób mi drugą.

    Tytus: Rozkaz! Kawa powinna być czarna… Carbo medicinalis, czyli węgiel drzewny powinien ją doczernić. …mocna… Czy może być coś mocniejszego od spirytusu 95%? …ostra i aromatyczna… Reszty dokona papryka, pieprz, jodyna i… dezodorant „Brutal”.
    Grafik: O, teraz to jest kawa! To mnie postawi na nogi!
    Tytus: Szkoda, że nie dodałem jeszcze dynamitu.


    Księga XVI

  9. #1208
    Asuryan
    Gość
    Tak według mnie powinna wyglądać mapa:
    Spoiler: 

    Nie mam wielkich zdolności plastycznych, więc zaznaczyłem tylko granice frakcji. Oczywiście Imperium można zabrać jeszcze trochę ziem na północy, a wampiry zaznaczyłem wszystkie rody razem z innym tałatajstwem zajmującym się nekromancją (frakcją Nagasha).

  10. Użytkownicy którzy uznali post Asuryan za przydatny:


  11. #1209
    Łowczy
    Dołączył
    Aug 2014
    Postów
    158
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    9
    Otrzymał 29 podziękowań w 23 postach
    Cytat Zamieszczone przez Asuryan Zobacz posta
    Tak według mnie powinna wyglądać mapa:
    Spoiler: 

    Nie mam wielkich zdolności plastycznych, więc zaznaczyłem tylko granice frakcji. Oczywiście Imperium można zabrać jeszcze trochę ziem na północy, a wampiry zaznaczyłem wszystkie rody razem z innym tałatajstwem zajmującym się nekromancją (frakcją Nagasha).
    Nie ma to żadnego uzasadnienia.

    Imperium to kwestia gustu. Można przyjąć założenie, że Karl Franz jest władcą całego Imperium, a można przyjąć inne założenie, że jego władza jest słaba i ogranicza się do Reiklandu, natomiast celem gry jest:
    a) zjednoczenie Imperium krwią i żelazem albo dyplomacją.
    b) obrona przed wrogiem zewnętrznym.

    Jednak w przypadku Wampirów absurdem byłoby rządzenie państwem składającym się z 7 porozrzucanych po całym świecie prowincji. Wampiry są podzielone na różne rodziny, różnych lordów i każdy jest panem swoich włości. Ktoś inny przewodzi im w Imperium, a ktoś inny w Bretonii. Tworzenie jednego organizmu politycznego wampirów nie miałoby sensu. Podobnie ma się rzecz z Zielonoskórymi. Zielonoskórzy to zbiór pojedynczych plemion, które jednoczą się wyjątkowo, pod wodzą kogoś silnego, na czas wyprawy wojennej. Dokonanie tego zjednoczenia jest jednym z celów gry i nonsensem byłoby, aby rozpoczynać z takim terytorium. Na tym ma polegać chyba cały fun, aby z jednego z wielu orkowych wodzów stać się jakimś big bossem.

    Nieumarli i zielonoskórzy powinni być czymś w rodzaju kultur w Rome II Total War. W ramach kultur powinny być dostępne różne organizmy państwowe i np. w przypadku nieumarłych mogliby to być poszczególni lordowie wampirów, a w przypadku zielonoskórych jacyś przywódcy plemion.
    "********* ***** ********** ******, *************" - Zbigniew Stonoga (cenzura na prośbę moderacji )

  12. #1210
    Asuryan
    Gość
    Tak jak stwierdziłeś, Imperium to kwestia gustu. Po Inwazji Archaona wg lore Karl Franz jest jednak nadal cesarzem całego Imperium. Owszem, inne prowincje mogą być na skraju buntu/separacji, szczególnie północne, ale powinno zaczynać się jako całość. Oczywiście tylko w przypadku rozpoczęcia gry cesarzem. Start przywódcą szkół magii powinien wyglądać tak jak dała to CA, tylko ze startowym Altdorfem.
    Co do Wampirów, po prostu marzy się mi, by móc zagrać nie tylko von Carsteinami, ale także Lahmiami czy Krwawymi Smokami. Nie chciał byś móc ujrzeć czegoś takiego podczas bitwy:
    Spoiler: 

    W przypadku krasnoludów, lokacja startowa jest dobra tylko dla Thorgrima. Weź jednak pod uwagę, że władca Karaz-a-Karak, to high king, w odróżnieniu od pozostałych władców twierdz. Dodatkowo Twierdza Zabójców, w której króluje Ungrim, leży w Górach Krańca Świata na wysokości Sylvanii.
    Co do orków, znów startowa pozycja na południu jest dobra tylko dla jednego legendarnego lorda. Drugi powinien zaczynać na północy.

Strona 121 z 267 PierwszyPierwszy ... 2171111119120121122123131171221 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •