1. Zasady bitewne
A. Ograniczenia bitewne
- Zakaz używania artylerii
- Maksimum 4 takie same jednostki
- Maksimum 8 jednostek piechoty do walki w zwarciu (w tym również topory)
- Maksimum 12 jednostek piechoty (jednostki strzeleckie nie wliczają się w limit jednostek piechoty)
- Maksimum 6 jednostek jazdy (Konni strzelcy nie wliczają się w limit jazdy)
- Maksimum 6 jednostek strzeleckich (Konni strzelcy są w limicie strzelców)
- Maksimum 1 rydwan lub 1 słoń (wliczani w limit kawalerii)
- Generał nacji wlicza się do każdego limitu danego typu jednostek - wyjątek: generał rzymski i kartagiński (30 osobowy)
- Zakaz używania tej samej nacji co przeciwnik
- Zakaz używania środków obronnych
- Dozwolone jest używanie wszystkich umiejętności wodza
Ustawienia bitwy:
Fundusze: 11700
Wielkość oddziałów: duże
Pora roku - wiosna
Mapa - Nemetocenna, Piramidy
Pogoda - czysta
Czas - południe
Limit czasu bitwy - brak
Dozwolone jest używane wszystkich DLC, za wyjątkiem Nomadic Tribes Culture Pack.
B. Zabronione zagrania:
1. push thru bug* jest zabroniony. Jeżeli sędziowie dopatrzyli się jego użycia, to w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego zarządzają powtórkę - nacje i armie wyzerowane, gracz który dopuścił się występku otrzymuje ostrzeżenie, a gdy otrzyma kolejne: walkower na korzyść pokrzywdzonego. Zagranie to jest dozwolone jednostką słoni i rydwanów.
2. corner camping / red line camping są zabronione, a ich użycie skutkować będzie - w przypadku przegranej bitwy przez pokrzywdzonego - koniecznością powtórzenia meczu (ustawianie się 150 metrów od red lina, tj. zasięg proc).
*push thru - Zagranie polegające na przejechaniu przez jednostkę piechoty bądź jazdy skutkujące osiągnięciem korzyści oraz mające istotny wpływ na dalszy przebieg bitwy, np.: przedarcie się przez linię piechoty na jej tyły, wyrwanie się z okrążenia, atak na łuczników stojących w drugiej linii. Przejeżdżanie przez jednostki strzelające nie jest uznawane za push thru. Ostateczną decyzję podejmują sędziowie.
C. Wybór nacji
W pierwszej bitwie jako pierwsza wybiera nację i mapę gracz, który jest wyżej w drabince losowania (na challonge). W drugiej bitwie jako pierwszy wybiera nację i mapę gracz, który jest niżej w drabince losowania.
WAŻNE:
Nacje podzielone są na 3 grupy: Zrównoważone, Silne, Mocarne.
W danym meczu gracz może użyć najwyżej 1 raz nacji Silnej/Mocarnej.
W danym sezonie gracz może wybrać jako pierwszy nację Mocarną najwyżej 1 raz. Jednak w przypadku wyboru przez przeciwnika (jako pierwszego) nacji Mocarnej, gracz może odpowiedzieć również nacją Mocarną (której do tej pory nie wykorzystał, po wykorzystaniu wszystkich dostępnych nacji Mocarny - następuje reset i możliwość ponownego wykorzystywania nacji Mocarnych jako kontr).
Jeżeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Zrównoważoną, gracz wybierający jako drugi może wybrać wyłącznie nację Zrównoważoną.
Jezeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Silną, gracz wybierający jako drugi może wybrać nację Zrównoważoną albo Silną.
Jezeli gracz wybierający jako pierwszy wybierze nację Mocarną, gracz wybierający jako drugi może wybrać nację Zrównoważoną, Silną albo Mocarną.
Nacje Zrównoważone:
- Ateny,
- Sparta,
- Syrakuzy,
- Ardiajowie,
- Kimmeria,
- Massalia,
- Armenia,
- Partia,
- Pont,
- Seleucydzi,
- Egipt,
- Baktria,
- Macedonia,
- Kolchida,
- Pergamon,
- Epir,
- Kartagina.
Nacje Silne:
- Rzym
- Królestwo Odrysów,
- Getowie,
- Galacja
- Luzytanie,
- Arewakowie,
- Iceni,
- Swebowie.
Nacje Mocarne:
- Tylis,
- Arwernowie,
- Bojowie,
- Nerwiowie.
2. Regulamin
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest posiadanie oryginalnej wersji gry Rome 2:Total war, łącza internetowego umożliwiającego grę w trybie multiplayer oraz rejestracji na naszym forum.
2. Przy rejestracji Uczestnik podaje: nick multiplayer oraz przynależność klanową.
3. Po zakończeniu pojedynku powtórki bitew oraz screenshoty należy zapisać na ewentualność potencjalnych kontrowersji, sporów.
4. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami należy składać do 24h od rozegrania bitwy. Po tym czasie albo po uprzednim podaniu lub potwierdzeniu wyniku przez zgłaszającego, zastrzeżenie będzie odrzucane. Gracz, jeżeli zauważy zagranie naruszające reguły jest zobowiązany zgłosić to przeciwnikowi w trakcie bitwy wskazując powody i wnioskując o jej powtórzenie. Zgłoszenie wątpliwości musi skutkować wstrzymaniem rozgrywki (PAUSE) do chwili wyjaśnienia sprawy/sporu. Jeżeli obaj gracze nie zgodzą się na powtórkę, bitwa musi zostać dograna do końca, a po bitwie gracz zastrzegający powinien zgłosić zagranie, które jego zdaniem narusza regulamin.
4a. Zastrzeżenia co do prawidłowości i zgodności z zasadami bitwy nie będą rozpoznawane bez udokumentowania jej powtórką (replay).
5. Umawianie na bitwy powinno odbywać się za pośrednictwem forum, w odpowiednich tematach. Można także umawiać się na inne sposoby (Steam, e-mail), ale o postępie rozmów należy informować na forum, gdyż tylko takie są wiążące.
6. Wyniki bitew należy umieszczać w odpowiednim temacie, wraz z podaniem wykorzystanych nacji przez obu graczy.
7. Aby wynik bitwy był ważny konieczne jest jego potwierdzenie przez obu graczy .
8. Zabronione jest wychodzenie z gry poprzez alt+tab bądź reset komputera przed zakończeniem bitwy - wszelkie takie przypadki będą rozpatrywane oddzielnie przez organizatorów. Skutkiem może być wykluczenie zawodnika z turnieju.
9. Bitwy powinien hostować gracz który jako pierwszy wybiera nację.
10. W przypadku trudności z hostowaniem organizator może wyznaczyć osobę trzecią do zahostowania bitwy dla zainteresowanych graczy.
11. W wypadku powtórzenia bitwy (na skutek np. utraty połączenia przez jednego z graczy) obaj gracze muszą wziąć dokładnie takie same armie - możliwe są odstępstwa od tej reguły w indywidualnych przypadkach tylko na polecenie Organizatorów.
12. Jeśli uczestnik turnieju nie będzie przejawiał należytej aktywności w umawianiu się na mecz, Organizatorzy najpierw udzielą mu upomnienia. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju , a w sytuacjach skrajnych otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL
13. Obraźliwe bądź agresywne zachowanie spowoduje, że gracz zostanie upomniany przez Organizatorów. Jeżeli to nie poskutkuje zostanie wykluczony z turnieju i/lub otrzyma zakaz uczestnictwa w następnym turnieju organizowanym przez serwis TotalWar.ORG.PL. Nie neguje to interwencji Administracji, jeżeli Uczestnik łamie Regulamin Strony TotalWar.ORG.PL
14. Modyfikowanie plików gry (nie licząc debug camery), oszukiwanie i inne niehonorowe zagrywki skutkują wykluczeniem z turnieju i zakazem uczestnictwa w następnym turnieju.
15. Turniej organizowany jest wyłącznie dla polskiej społeczności, skupionej wokół serwisu TotalWar.ORG.PL
16. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem Oficjalnej Polskiej Ligi 1v1 , problemów z interpretacją i spornych ostateczną decyzję podejmują Organizatorzy.
17. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo nieznacznych zmian Regulaminu w trakcie turnieju (np. doprecyzowanie punktu stwarzającego wątpliwości, dostosowanie do liczby Uczestników).
II. FORMUŁA
1 Oficjalna Polska Liga 1v1 składa się z Superligi oraz dwóch lub trzech Niższych Lig (zależnie od liczby chętnych).
2. W Superlidze oraz wszystkich Niższych Ligach gracze rozgrywają jeden mecz (2 bitwy) przeciwko pozostałym rywalom w swojej klasie rozgrywkowej (obowiązuje system ligowy).
3. Pierwszy atakuje gracz, który znajduje się wyżej w drabince losowania.
4. Nację wybieramy na przemian. Jako pierwszy nację wybiera gracz atakujący.
5. Raz wybranej nacji nie można w danej bitwie zmienić, chyba że oponent się zgodzi. Zmiana nacji nie oznacza zmiany ról Atakujący/Obrońca.
6. W danym sezonie gracz może użyć danej frakcji tylko raz (wyjątek - nacje Mocarne w przypadku kontry - patrz C. Wybór nacji). Gracze nie mogą grać tymi samymi nacjami przeciwko sobie w danej bitwie (wyjątek: dopuszczalne jest wykorzystanie tej samej nacji co przeciwnik, jeżeli graczowi nie została w danej grupie nacji - wybranej przez przeciwnika - żadna inna nacja).
W czasie rozgrywek ligowych oraz na etapie baraży, gracze będą mieli do dyspozycji koszyk map:
-Nemetocenna
-Piramidy
W przypadku konieczności rozegrania trzeciej decydującej bitwy na etapie baraży, pojedynek będzie rozegrany na mapie Nemetocenna.
III. MIEJSCA W SUPERLIDZE
1 Superliga składa się z 8 zawodników. Gracz który zakończy sezon na pierwszym miejscu, otrzymuje tytuł Mistrza Superligi.
2. Zajęcie następującego miejsca na finiszu rozgrywek Superligi (przy założeniu, że będą trzy Ligi) oznacza:
Miejsce 3. od końca - walka o pozostanie w Superlidze z graczami, którzy zajęli trzecie miejsce w 1 lidze (baraże).
Miejsca 2 ostatnie - spadek do Pierwszej Ligi
IV. MIEJSCA W NIŻSZYCH LIGACH
1. Przy założeniu, że istnieć będą Niższe Ligi (1. Liga, 2. Liga i 3. Liga) poza superligą 2 pierwsze miejsca każdej z Lig bezpośrednio awansują do wyższej ligi, natomiast dwa ostatnie miejsca spadają do niższej ligi (gracze z Super Ligi mogą spaść do 1. Ligi, gracze z 1. Ligi walczą o awans do Super Ligi, i bronią się przed spadkiem do 2. Ligi, gracze z 2. Ligi walczą o awans do 1. Ligi i i bronią się przed spadkiem do 3 itd.).
2. Zawodnicy którzy zajmą miejsce 3. od góry walczą w barażach z graczem z wyższej ligi, który zajął miejsce 3. od końca. Baraże rozgrywane są do 2. zwycięstw, pierwszy wybiera mapę, frakcje i atakuje gracz z wyższej ligi. (dozwolone wszystkie frakcje). W wypadku remisu dogrywka na Nemetocennie Rzym vs Rzym. Obaj gracze są napastnikami.
V. PUNKTACJA
3pkt za zwycięstwo meczu.
1pkt za remis.
0pkt za przegrany mecz.
VI. TERMINY I DEADLINE'Y
1. Na rozegranie 2 meczy w każdej kolejce gracze mają tydzień czasu.
2. Jeśli bitwy nie zostaną rozegrane w wyznaczonym terminie, organizatorzy - w zależności od okoliczności - mogą podjąć następującą decyzję:
- Przyznać walkowera jednemu z graczy. Walkower oznacza dopisanie trzech punktów zwycięzcy pojedynku oraz zero punktów dla gracza przegrywającego.
- Zarządzić remis.
- Przedłużyć termin rozegrania meczu ale tylko w uzasadnionych przypadkach.
-W sytuacji, gdy sędziowie uznają że obaj gracze wykazywali zbyt małe zaangażowanie mogą oni przyznać obustronny walkower. ( 0-0) żaden z graczy nie otrzymuje punktu.
Uwaga - jeśli zawodnik doprowadzi do sytuacji, w której będzie miał 2 mecze zaległe, może on zostać usunięty z Superligi/Pierwszej Ligi/Drugiej Ligi.
3.Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość przedłużenia terminu na rozegranie meczy w uzasadnionych sytuacjach.
4. Kolejka ustalana będzie na podstawie losowania.
VII. DODATKI
Na końcu sezonu w Superlidze i w Niższych Ligach (łącznie) wyłonieni zostaną najlepsi gracze w następujących kategoriach:
- "Niepokonany" - gracz, który w ciągu całego sezonu nie przegrał największej ilości meczów z rzędu - wliczamy tutaj wyniki 1-1 oraz 2-0 (walkowery nie są wliczane)
- "Triumfator" - gracz, który w całym sezonie wygrał największą ilość meczów z rzędu - wliczamy tutaj tylko zwycięstwa 2-0 (walkowery nie są wliczane)
Sędziowie:
- Kaszanka
- Seba
- Remix
- Mackoff
- Pirx
Administratorzy:
- Piterus
- Andrij
- Idh
- Polemajos