To po kolei:
- Ardiajowie: 4 szlachetnych hoplitów, 4 iliryjskich marynarzy, 2 tańszych hoplitów, 2 toporników - masz zrównoważoną armie w piechocie; 4 zniewolonych procarzy, 2 jazdy tarenckie - masz ostrzał, który na pewno przegra, ale będzie to kosztowało większość strzał/kamieni przeciwnika; za kawalerię może robić jazda tarencka, bo kawaleria do walki w zwarciu Ardiajów jest beznadziejna tak czy inaczej.
- Kolchida - 4 kartlijskich toporników, i albo 4 toporników, albo 4 szlachty Kolchidzkie (jeżeli ktoś lubi mocną piechotę), 4 konnych szlachetnej krwii, 4 włócznicy ze wschodu jako mięso armatnie i masz konkretną armię do rushowania,
- Kartagina - to chyba efekt DLC, ale ja mam bardzo zróżnicowaną piechotę w Kartaginie, aż za dużo tego. Rozumiem, że w podstawce jest tylko Libijska piechota. To rzeczywiście mocno osłabia tę nację, chociaż można użyć jako zastępstwo piki bądź hoplitów.
Z mojego doświadczenia wynika, że przy max 4 armie są dużo ciekawsze, bardziej zróżnicowane.