Strona 193 z 267 PierwszyPierwszy ... 93143183191192193194195203243 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 921 do 1 930 z 2664

Wątek: Dyskusja ogólna o Total War: Warhammer

  1. #1921
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Szarżę w Attyli i Rome 2 są dobrze zrobione a potrafi rozbić cały odział bo ludzie rozciągają piechotę na 2 szeregi , głęboka formacja dobrze sobie radzi z przyjmowaniem szarż
    Cytat Zamieszczone przez Jsatrzab Zobacz posta
    Żaden ze mnie fizyk, ale o ile pamiętam to trafienie centralnie w środek ciężkości, gwarantuje największy odrzut o ile jakikolwiek będzie, im dalej od środka ciężkości tym mocniejsze wytrącenie z równowagi. Tak czy inaczej moim zdaniem największe znaczenie ma tu kąt przyłożenia siły. Co do przebicia to masz racje zakładając, że uderzenie przebije pancerz, a co jak co ale krasnale się na pancerzach znają. Szarże w Attyli cierpiały z tego co pamiętam na to samo co w Romie 2, czyli konie stawały w miejscu co było wg mnie równie idiotyczne co latające krasnale, a może nawet gorsze. Większość graczy narzekała na szarże od dawna więc CA jak to ma w zwyczaju posłuchało i przesadziło w drugą stronę.

    Jak pisałem wcześniej latające krasnoludy są bardzo efektowne i przyjemnie się to ogląda. Nie jest to historyczna gra więc naginanie praw fizyki jest jak najbardziej na miejscu. Podejrzewam, że CA celowało z szarżami bardziej właśnie w efektowność niż realizm i poniekąd im się to udało.
    Kąt przyłożenia siły ? co masz na myśli?
    Drugiej zasady dynamiki nie oszukasz prędkość jaką rozwinie uderzone ciało zależy od masy i od działającej siły. Jeżeli mamy wysoko środek ciężkości to nawet najmniejsze wychylenie z położenia równowagi powoduję powstanie dużego momentu (spowodowanego siłą ciężkości) który obraca ciało (przewraca na ziemie) nie odrzuca do tyłu (to robi siła).
    Latające krasnoludy wyglądają śmiesznie tak samo jak imperialny żołnierz wyrzucający w jakiś magiczny sposób wielkiego wojownika chaosu w powietrze ciosem jednoręcznego miecza. Szarżą powinna wyglądać jak na trailerze Karla Franza.

  2. #1922
    Dowódca 101. Powietrznodesantowej Awatar Arroyo
    Dołączył
    Mar 2013
    Lokalizacja
    Oko Terroru
    Postów
    7 759
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    1 490
    Otrzymał 1 041 podziękowań w 702 postach
    Pomijając już ten zbyteczny szczegół, który interesuje tylko speców od fizyki gry - nie dziwi Was to, że nadal nie wydali plakatów z umiejkami LL'ów Wojowników Chaosu? Wszelkich innych dostaliśmy już, a tutaj dopiero po paru filmach dostać mamy...

    Latające krasnoludy wyglądają śmiesznie tak samo jak imperialny żołnierz wyrzucający w jakiś magiczny sposób wielkiego wojownika chaosu w powietrze ciosem jednoręcznego miecza.

    Przypomnę tylko, że w Mark of Chaos, który lubię, też np. Stefan von Kessel ciosem miecza mógł wyrzucić w powietrze grasanta/wojownika Chaosu. Było to jednak spowodowane użyciem umiejętności, więc wnioskuję, że miecze szermierzy mogły być w jakiś sposób zaklęte.

    Chcesz się czegoś dowiedzieć na temat Warhammer Fantasy, gdy wychodzi Total War: Warhammer, a nie znasz uniwersum? Zajrzyj TUTAJ.
    II Miejsce w turnieju Jesień Średniowiecza IV, uczestnik fazy pucharowej w Mistrzostwach Polski Rome II 1vs1.
    "Braki w Total War'ach to pół biedy. Gorzej, jeśli ktoś uważa taki stan gry za pełną wersję" ~ Arroyo

  3. #1923
    Podstoli Awatar Jsatrzab
    Dołączył
    Jun 2010
    Postów
    468
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    39
    Otrzymał 89 podziękowań w 59 postach
    Uderzenie powyżej środka ciężkości = przewrócenie do tyłu
    Uderzenie w środek ciężkości = przesunięcie/odrzucenie
    Uderzenie poniżej środka ciężkości = podcięcie, przewrócenie do przodu

    Wracając do Newtona, to nie prędkość, a przyśpieszenie i nie siła, a wypadkowa sił, właściwie wektor wypadkowy sił i tu pojawia się kąt, o który mi chodzi, bo raczej nie będzie to wektor idealnie poziomy. Ale zostawmy fizykę bo już mi się wykłady przypomniały i zaraz usnę :]

    Specjalnie odpaliłem Roma 2 i Attylę żeby sprawdzić jeszcze raz te szarże, i tak jak mówiłem w Romie 2 pierwszy szereg odlatuje drugi ledwo się przesuwa, a konie stają, pojedyncze konie przejeżdżają dalej nie robiąc większych obrażeń.
    W Attyli jest już trochę lepiej, pierwszy szereg odlatuje kolejne dwa-trzy są przesuwane zanim konie staną. Nadal wg mnie jest to za mało, po takiej szarży nieliczni żołnierze powinni być na nogach, a konie powinny spokojnie dojeżdżać do ostatnich szeregów.

    PS Ten nieszczęsny wojownik chaosu który wypadł z butów to raczej zwykły glitch, chociaż skoro bokser jest w stanie hakiem wyciągnąć drugiego z butów to czemu żołnierz z półtorametrowym magicznym mieczem ma być gorszy :]
    Si vis pacem, para bellum

  4. #1924
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Jeżeli chodzi o środek ciężkości dokładnie to samo napisałem. Siła, wypadkowa sił serio ? Chyba wiadomo że chodzi o to samo przecież wypadkowa to siła równoważąca działanie jakiejś grupy sił. Pisałem wcześniej, zmiana pędu po czasie a prostszy wzór masa razy przyspieszenie przyspieszenie to pochodna prędkość wiec nadaje prędkość bo ta siła działa tylko w chwili uderzenia później ciało nie ma przyspieszenia tylko prędkość.
    Trzeba też zauważyć że koń to nie maszyna nie wbiegnie z pełną prędkością w ścianę tarcz i włóczni
    Ale tu racja dość o fizyce wszyscy wiemy o co chodzi nie wchodźmy w zbędne szczegóły.
    Ten wojownik chaosu to nie glich po podobne animacje wcześniej się pojawiały. A nie można powiedzieć że "to wersja beta do premiery poprawią" bo w Rome 2 poprawiali takie błędy przez rok po premierze. I to jest niepokojące

  5. #1925
    Podstoli Awatar Jsatrzab
    Dołączył
    Jun 2010
    Postów
    468
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    39
    Otrzymał 89 podziękowań w 59 postach
    Jeśli na 100 takich samych animacji, jeden żołnierz leci na 10 metrów w górę, a reszta na ~0,5m to jest to książkowa definicja glitcha. Takie glitche zdarzają się w każdej dużej produkcji, począwszy od Wiedźmina, przez Elder Scrollsy i na GTA kończąc. Nie ma się co takich rzeczy czepiać, ważne jest że w ogólnym przypadku animację są na wysokim poziomie. Do premiery jeszcze nieco ponad 4 tygodnie więc nie długo się przekonamy w praktyce co i jak.
    Si vis pacem, para bellum

  6. #1926
    Konny falangita rakietowy
    Dołączył
    Sep 2009
    Postów
    1 176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    231
    Otrzymał 168 podziękowań w 115 postach
    Chodzi mi o to że animacje są na poziomie Rome 1 gdzie tak wylatywali w powietrze przeciwnicy gdy walczyli z berserkerami. Żadne 100 m tylko właśnie to 0,5m się czepiam bo to jest parodia...

  7. #1927
    Cześnik Awatar Defungor
    Dołączył
    Oct 2012
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    229
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    48
    Otrzymał 33 podziękowań w 21 postach
    Przecież to był piękny widok jak berserkerzy odpalali swój "taniec" w Rome 1 i wszyscy zaczęli latać z podziwu

  8. #1928
    Sara Temer
    Gość
    Zwłaszcza słonie były pod wrażeniem

    EDIT: By nie było off-topu, mam nadzieję, że te szarże zostaną poprawione, choć na pewno nie poprawią

  9. #1929
    Podstoli Awatar Jsatrzab
    Dołączył
    Jun 2010
    Postów
    468
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    39
    Otrzymał 89 podziękowań w 59 postach
    Cóż jeśli animacje są na poziomie Rome 1, to nic tylko się cieszyć bo Rome 1 to najlepsza część serii i przez wiele lat używano go do przedstawiania bitew we wszelakich programach historycznych.
    Si vis pacem, para bellum

  10. #1930
    Skaveński Spacz-Inżynier, Sługa Lorda Chaosu Thorgara Okrwawionego Awatar Kasquit
    Dołączył
    Apr 2016
    Postów
    152
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    8
    Otrzymał 38 podziękowań w 29 postach
    W I edycji WFRP Kemmler miał chyba jakieś układy z Demonem...
    Ale tu tego w żaden sposób nie przeniosą, prawda?

Strona 193 z 267 PierwszyPierwszy ... 93143183191192193194195203243 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •