Strona 230 z 267 PierwszyPierwszy ... 130180220228229230231232240 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2 291 do 2 300 z 2664

Wątek: Dyskusja ogólna o Total War: Warhammer

  1. #2291
    Asuryan
    Gość
    Warto jednak pamiętać że niektóre budynki powodują przyrost spaczenia np o 6 w danej prowincji i 4 w każdej sąsiedniej (najlepszy wampirów). Wrodzy agenci też często potrafią rozprzestrzeniać spaczenie (wampirzyca, banshee) w prowincji w której się zanjdują. Wtedy z agentem który niweluje tylko o -1 spaczenie nic nie zdziałasz. Trzeba wysłać co najmniej dwóch z wysoką umiejętnością niwelowania spaczenia (umiejętności rozprzestrzeniania/niwelowania spaczenia u bohaterów mają 3 stopnie).

  2. #2292
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Jestem wyraźnie zdziwiony tak małą aktywnością w tematach młota.

    Może pokrótce opisze wrażenia po mojej "nie grze" (bo grać nie mogę, to oglądam jak inni grają).
    Młotek jest tak liniowy że aż tunelowy. Już tłumaczę o co chodzi. Jest to chyba pierwszy TW w którym mamy tak mało wolności.

    Przez system z ograniczeniem podbojów, mamy tak naprawdę bardzo małe pole manewru. Chyba najbardziej widać to przy krasnoludach i wampirach. Mamy niestety wyraźnie zaznaczony kierunek w którym powinniśmy kierować podboje. Nawet chaos będący horda, czyli w założeniach nacją wolną, powinien zabezpieczyć północ, bo bez tego nie ma co szukać w krainie ludzi. Próby iści pod prąd są skazane na porażkę.

    Mapa kampanii przy pierwszym zerknięciu wydaje się duża, ale tak na prawdę szybko zaczyna brakować miejsca (chyba że grasz z modem ściągającym ograniczenia podboju, ale pomaga to tylko częściowo) gdzie można się udać.

    Podoba mi się spowolnienie rozgrywki i podbojów, ale ono też jest takie iluzoryczne. Ponieważ rozwój osad jest za szybki. A wynika on z tego że tak na prawdę to mamy mało budynków i szybko można dojść do schematu maksymalnego wykorzystania regionu. Dla osób takich jak ja lubiących pokombinować nad optymalizacją słabo to wygląda.

    Cześć trudności gry wynika z faktu że gracz sam sobie utrudnia bo idzie w złe miejsca i/lub stawia inne budynki niż przewidzieli twórcy. Mam wrażenie że jesteśmy cały czas prowadzeni z rączkę.

    Konfederacje są za łatwo zawiązywane przez sztuczną inteligencje. Już po kilkunastu turach mamy państwa wchłaniaczy.

    Mimo wszystko chyba grać się będzie przyjemnie i czekam aż w końcu rozwiąże problem czemu nie mogę gry odpalić.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  3. #2293
    Cześnik Awatar Bartolomeo
    Dołączył
    Dec 2015
    Postów
    300
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    62
    Otrzymał 58 podziękowań w 39 postach
    A jaki komunikat dostajesz? Mi nie odpalal dopóki nie zaktualizowalem sterowników od grafiki, r9 290.

  4. #2294
    Chłop Awatar sebus12321
    Dołączył
    Feb 2010
    Lokalizacja
    ...
    Postów
    26
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    0
    Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach
    Mi również nie działał dopóki nie pobrałem najnowszych sterowników do radeonów z 21 maja.
    "Historia będzie dla mnie łaskawa, ponieważ zamierzam ją napisać."

  5. #2295
    Asuryan
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Jestem wyraźnie zdziwiony tak małą aktywnością w tematach młota.
    Nie ma co się dziwić, ja na przykład wolę obecnie grać niż pisać, tym bardziej że za dużo czasu na grę nie mam.

    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Młotek jest tak liniowy że aż tunelowy. Już tłumaczę o co chodzi. Jest to chyba pierwszy TW w którym mamy tak mało wolności.

    Przez system z ograniczeniem podbojów, mamy tak naprawdę bardzo małe pole manewru. Chyba najbardziej widać to przy krasnoludach i wampirach. Mamy niestety wyraźnie zaznaczony kierunek w którym powinniśmy kierować podboje. Nawet chaos będący horda, czyli w założeniach nacją wolną, powinien zabezpieczyć północ, bo bez tego nie ma co szukać w krainie ludzi. Próby iści pod prąd są skazane na porażkę.

    Mapa kampanii przy pierwszym zerknięciu wydaje się duża, ale tak na prawdę szybko zaczyna brakować miejsca (chyba że grasz z modem ściągającym ograniczenia podboju, ale pomaga to tylko częściowo) gdzie można się udać.
    Ja grając wampirami najpierw zniszczyłem innych nekromantów w Sylvanii, a później miałem wybór - Imperium lub Graniczne Księstwa. Zająłem trochę terenów na zachód od Sylvanii i ruszyłem przełęczą na południe. Zapędziłem się aż do Miragliano, ale zrezygnowałem z planu podboju Estalii, którą zdążyło zająć jakieś diukostwo Bretonni. Zwietrzywszy świetny interes w odbudowywaniu zniszczonych przez Chaos prowincji wycofałem Mannfreda do Sylvanii i ruszyłem na północ. Niestety za daleko się zapędziłem (aż pod samą Norskę) zbyt mało czasu poświęcając na rekrutację innych doborowych armii. Zbyt szybko za bardzo zbliżyłem się do wojowników Chaosu, hulających po imperialnych i kislevskich ziemiach wraz z Norsami. Kilka band łupieżców podczas wikingu rozwaliłem, ale jak zobaczyłem że idzie na mnie armia Chaosu z silnymi jednostkami i w dodatku każda z doświadczeniem dwóch srebrnych belek, to zwątpiłem. Bardzo prawdopodobne, że będę musiał rozpocząć kampanię od nowa. Po tym pograłem trochę krasnoludami i teraz gram Imperium. Na razie nie używam modów.

    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Podoba mi się spowolnienie rozgrywki i podbojów, ale ono też jest takie iluzoryczne. Ponieważ rozwój osad jest za szybki. A wynika on z tego że tak na prawdę to mamy mało budynków i szybko można dojść do schematu maksymalnego wykorzystania regionu. Dla osób takich jak ja lubiących pokombinować nad optymalizacją słabo to wygląda.
    Rozwój osad nie jest aż tak bardzo szybki, chyba że poświęcisz w tym celu jeden z budynków w każdym regionie, zwerbujesz i rozstawisz w prowincji odpowiedniego agenta i wydasz odpowiedni edykt. A i tak będzie jeszcze potrzebna kasa. Rozwój wampirów akurat jest banalnie prosty, ale już takim Imperium czy krasnoludami trzeba nieźle pokombinować, żeby mieć dostęp do wszystkich jednostek w prowincji. Nawet nie jestem pewny czy poza wampirami można tak rozwinąć budynki by w danej prowincji by nie musieć z jakiejś jednostki/agenta rezygnować.

    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Konfederacje są za łatwo zawiązywane przez sztuczną inteligencje. Już po kilkunastu turach mamy państwa wchłaniaczy.
    Konfederacje mają fajną mechanikę - musi minąć 8 tur zanim można spróbować wchłonąć do niej następną frakcję. Dodatkowo przez ten czas jest minus do zadowolenia w całym państwie.

    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    Mimo wszystko chyba grać się będzie przyjemnie i czekam aż w końcu rozwiąże problem czemu nie mogę gry odpalić.
    Mi gra się bardzo podoba, pomimo kilku wkurzających rzeczy - ale trzeba wziąć poprawkę na to, że mam fioła na punkcie Warhammera fantasy
    Ostatnio edytowane przez Asuryan ; 02-06-2016 o 22:42

  6. Następujących 2 użytkowników podziękowało Asuryan za ten post:


  7. #2296
    Szambelan Awatar K A M 2150
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Gdańsk
    Postów
    2 061
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    12
    Otrzymał 52 podziękowań w 45 postach
    Mimo mojego początkowego sceptycyzmu, z odpowiednimi modami to jeden z najlepszych Total Warów jaki wyszedł. Jak dojdą nowe części plus bogatsze mody to już w ogóle. AI bitewne wreszcie na znośnym poziomie, aż miło się toczy bitwy

  8. #2297
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Z rozwojem osad to chodziło mi o to że w Młotku technologie zalezą od budynków, a w poprzednich częściach było odwrotnie czyli to technologie określało jakie budynki możemy postawić. Sprowadza się to do tego że tu tylko kasa ogranicza nam rozwój osady i jak mamy kasę to jedziemy z koksem. Po drugie tych budynków jest mało więc i wybór dużo prostszy.
    Wydaje mi się że te budynki budują się za szybko, choć czas w turach wydaje się standardowy dla TW.
    Rozwój osad nie jest aż tak bardzo szybki, chyba że poświęcisz w tym celu jeden z budynków w każdym regionie, zwerbujesz i rozstawisz w prowincji odpowiedniego agenta i wydasz odpowiedni edykt. A i tak będzie jeszcze potrzebna kasa. Rozwój wampirów akurat jest banalnie prosty, ale już takim Imperium czy krasnoludami trzeba nieźle pokombinować, żeby mieć dostęp do wszystkich jednostek w prowincji. Nawet nie jestem pewny czy poza wampirami można tak rozwinąć budynki by w danej prowincji by nie musieć z jakiejś jednostki/agenta rezygnować.
    Ale właśnie po to mamy rekrutacje globalną... Choć z agentami może być problem bo oni lubią budynki 4 i 5 poziomu, a te tylko w stolicy prowincji.

    Chodziło mi o zawieranie konfederacji przez sztuczną inteligencje. W przypadku gracza działa to dobrze, ale si tego wyraźnie nadużywa.

    Właśnie tempo rozgrywki jest przez to bardzo zachwiane. Początek ładnie powolny (bo nie ma kasy, a stawianie wszędzie farm blokuje szybki podbój), by następnie lawinowo przyśpieszać. Bo kasa zaczyna być pod dostatkiem, a komp błyskawicznie tworzy konfederacje i nadchodzi chaos.
    W zasadzie jakby nie było średniej rozgrywki, tylko początek i końcówka.

    Chyba najlepiej wygląda kampania imperium, najwięcej możliwości i trudności.

    Ja mam nadzieje że we wtorek już sobie pogram. Choć na razie młotek wydaje mi się pusty, ale zakładam że z kolejnymi dlckami gra będzie zyskiwać.
    Ostatnio edytowane przez Ituriel32 ; 03-06-2016 o 07:22

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  9. #2298
    Łowczy
    Dołączył
    Aug 2014
    Postów
    158
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    9
    Otrzymał 29 podziękowań w 23 postach
    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    (...)
    Zgadzam się z zarzutem, ze rozwój infrastruktury następuje trochę za szybko i jednocześnie jest za mały wybór budynków, ale widzę co kierowało twórcami przynajmniej w zakresie tempa rozwoju infrastruktury. Otóż nowy Total War to prawdziwa wojna totalna i standardem jest w nim palenie osad do gołej ziemi. U mnie w pewnym momencie połowa Imperium leżała odłogiem zaorana. Dzięki temu, że miasta można w miarę szybko odbudować, nie jest to aż takie dotkliwe. Po inwazji chaosu w gruzach leżała cała północ Imperium z Talebheim i Middenheim na czele. Dość szybko to zająłem i odbudowałem.

    Nie wiem czy to dobre, czy nie.

    Na pewno złe jest to, że jest taki mały w zasadzie wybór budynków.

    Nie wiem, czy to nie jest pierwszy Total War w historii, w którym nie ma dróg.
    "********* ***** ********** ******, *************" - Zbigniew Stonoga (cenzura na prośbę moderacji )

  10. #2299
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    Zdecydowali się na takie rozwiązanie, bo osady mają znikomą wartość obronną i padają błyskawicznie to i odbudowywać przydałoby się też błyskawicznie.
    Ja tam uważam że tu lepiej sprawdziłoby się rozwiązanie jakby każda osada miała mury sama z siebie, zwłaszcza ludzi i krasnoludów. Za to Zieloni i Norska miałaby większe garnizony i lekka palisadę. Ale takie rozwiązanie zwiększyłoby nakłady pracy potrzebnej do zrobienia tego. Mogłoby też niepotrzebnie frustrować cześć graczy.
    Dodatkowo wartość garnizonu podstawowego błyskawicznie traci na wartości. Raz z powodu szybkiego dostępu do silniejszych jednostek, a dwa to szybkość nabijania poziomów przez Lordów i bohaterów.

    A z drogami to jest już stały regres. Empire było ostatnia częścią (nie jestem pewny samurajów bo mało grałem w tą cześć) w której aktywnie się je budowało.
    Przy czym drogi to byłaby domena głownie ludzi i wampirów, pozostałe rasy używały by ich w mniejszym stopniu.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  11. #2300
    Łowczy
    Dołączył
    Oct 2015
    Postów
    126
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    10
    Otrzymał 15 podziękowań w 10 postach
    Jeśli już szukamy jakichś wad to ja wskazałbym dwie. Po pierwsze odnoszę wrażenie, że względem poprzednich total warów dużo więcej kosztuje utrzymanie armii. W zasadzie przez cały czas mam tylko dwie armie - główną i wspierającą. Trzeci generał służy mi tylko do pacyfikowania podbitych terenów a od niedawna mam czwartego, który w zasadzie jest tylko transportem elitarnych jednostek, żebym nie musiał cofać się Manfredem. Teraz koło 100 tury mam ok 6tys zysku na turę i mógłbym sobie spokojnie pozwolić na drugą elitarną armię i zaraz tak zrobię, ale na razie bawię się tym, że każdą osadę mam rozwiniętą prawie na maxa i co turę przybywają mi 2-3 nowe budynki. Zabezpieczenie finansowe.
    Druga wada to to, co niepotrzebnie dla mnie wydłuża grę a co powinno być już dawno zagrzebane w czasach medieval 2 - rome 2. Roznosimy w boju w pył jakąś małą rasę ( w moim przypadku Bretonnię z 4 osadami). Podpatrywanie załogi osad wskazuje, że jest ona minimalna. W tym czasie spokojnie okupujemy inne zajęte osady. Dochodzimy wreszcie do tej ostatniej osady a tam... 3 armie, z czego dwie z samymi trzeciopoziomowymi jednostkami i wypasiony garnizon. W życiu by tego nie utrzymali nawet przez pięć tur mając dochód z jednej wioski. I to też się tyczy do takich jedno-dwu osadowych państewek.

Strona 230 z 267 PierwszyPierwszy ... 130180220228229230231232240 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •