Strona 9 z 23 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 221

Wątek: Dyskusja

  1. #81
    Podkomorzy Awatar Remix
    Dołączył
    Aug 2014
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    1 266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    108
    Otrzymał 92 podziękowań w 75 postach
    Dobra jako że testy już się kończą (prawda?) To czas podzielić się relacją z rozgrywki i opinią.

    1. Na pewno trzeba przedłużyć termin rozgrywania tur, bo w momencie gdy dwóch graczy walczy ze sobą i mają po 2 ataki to są to już 4 bitwy, a to tylko jeden gracz, a wiadomo będzie ich sporo + bunty itp Czyli masa bitew.
    1. Cała idea kampanii jest na dobrej drodze, klimatyczne teksty, wcielanie się w Królów,Wodzów, no i świetne wprowadzenia turowe przez Niesa. Przyznaję się że ja akurat pisałem tylko wynik, ale czuję że mógłbym też się pobawić w jakieś lepsze teskty
    3. Niestety w tej kampanii brakowało bardziej rozbudowanej rozgrywki i mam tu na myśli ekonomię. Według mnie kampania bez tego czynnika straci na aktywności na dłuższą metę, a jak dobrze wiemy ma to być długa kampania. Sam zacząłem odczuwać powiew monotonni i nudy już od koło 6,7 tury. Brak większego planu, gra polegała wyłącznie na wysyłaniu ataków z nadzieją że wygra się bitwę i to wszystko, a z ekonomią można by nie wysyłać ataku po przez np umocnienie któreś prowincji, zainwestowanie w coś, przygotowania funduszy na wojnę, bitwę itp.

    Na razie to mi przychodzi do głowy i z mojego punktu widzenia potrzebna jest ekonomia aby rozgrywka nabrała koloru, ale to tylko moja opinia.
    Piszcie co wy sądzicie o testowej kampanii.
    Jedyną przeszkodą w osiągnięciu sukcesu jesteśmy my sami

    Zapraszam osoby które lubią gry strategiczne na mój kanał na yt póki jest tam głównie total war ale również coś innego się będzie pojawiać
    https://www.youtube.com/user/MsRemix1992

  2. Następujących 2 użytkowników podziękowało Remix za ten post:


  3. #82
    Zagubiony Teoretyk / Stara Gwardia Awatar Ituriel32
    Dołączył
    Nov 2009
    Lokalizacja
    Za daleko
    Postów
    3 342
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    148
    Otrzymał 393 podziękowań w 292 postach
    1. Po pierwsze dyplomacja od pierwszej tury, i w miarę możliwości jak najbardziej jawna. Chociaż pony między sąsiadami.
    2. Możliwość zamiany nacji przed startem kampanii. Bo na moim przykładzie widać że nie ma sensu mieć gracza w zabawie kiedy nacja całkowicie mu nie leży.
    3. Regulacja zastępstw i oddania nacji. Bo bez tego się chyba nie obejdzie.
    4. Jakiś licznik nie rozegranych bitew.
    5. Ta ekonomia warta przemyślenia.

    Śmierć to Twoje przeznaczenie.
    A poza tym sądzę, że Rzym należy zniszczyć.

    KABANOS to taka kiełbaska i zespół muzyczny, oba polecam.

    Jeśli nie musisz czegoś zrobić, to nie rób. Ale jeśli już musisz, to zrób to szybko.

  4. #83
    Cześnik Awatar Defungor
    Dołączył
    Oct 2012
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    229
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    48
    Otrzymał 33 podziękowań w 21 postach
    Cytat Zamieszczone przez Ituriel32 Zobacz posta
    2. Możliwość zamiany nacji przed startem kampanii. Bo na moim przykładzie widać że nie ma sensu mieć gracza w zabawie kiedy nacja całkowicie mu nie leży.
    W takim razie nikt nie grał by Pergamonem i innymi słabszymi frakcjami, biorąc udział w kampanii piszesz się na to że możesz dostać lepszą bądź gorszą frakcję. Chyba że by nie było 32 graczy to wtedy powinna być opcja wybrania z pozostałych frakcji.
    Jam jest Defungor, Pierwszy co Żubra wypił, Władca Pastwisk i Żubrów Wszystkich, Zrodzony z Puszki Wielkiej, Przyjaciel Wszystkich Prażubrów, Jedyny Gazowany i Niepasteryzowany, Obrońca Pijanych, Pogromca Trzeźwych.....

  5. #84
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Zgadzam się z wszystkimi punktami Remixa.

    Osobiście, nie odczuwałem braku ekonomii, nawet trochę się obawiam, czy to nie uczyni rozgrywki zbyt skomplikowanej. Ale jednak to jest ten dodatkowy smaczek, który może część graczy utrzymać dłużej w kampanii. Tylko że z tego co pamiętam, ekonomię mieliśmy wprowadzić dopiero po pierwszej Wielkiej Kampanii. Bo to wymaga czasu, a wiadomo, że Nies nie rzuci rodziny, pracy, .. remontu dla tej inicjatywy.

    Co do pomysłu ituriela o zamianie nacji przed startem, jest możliwa opcja zrobienia takiej giełdy po losowaniu, gdzie gracze mogliby się wymieniać nacjami. Ale... szczerze to przeczy w dużym stopniu idei losowania. Bo w praktyce, po losowaniu wszyscy gracze mogą się zgłosić na taką giełdę i powymieniać się na pasujące im nacje. Także ostatecznie jestem jednak za przydziałem nacji w losowaniu, bez zmian. Z własnego doświadczenia wiem, że każdą nacją można nauczyć się grać. Wszystko zależy od chęci. Ponownie przypomnę, że dzięki grze Partią w Cup of Nations, gdzie wcześniej nie lubiłem tej nacji, nauczyłem się świetnie grać jazdą i procarzami. I to cały czas procentuje.

    Zastępstwa zdecydowanie do ogarnięcia i wpisania do zasad. Bez tego nie polecimy.

  6. #85
    Podkomorzy Awatar Remix
    Dołączył
    Aug 2014
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    1 266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    108
    Otrzymał 92 podziękowań w 75 postach
    Najłatwiej ominąć to sposobem aby losować kolejność wybierania. Wtedy według kolejności gracz wybiera sobie co mu leży a ostatni bierze co zostaje.
    Jedyną przeszkodą w osiągnięciu sukcesu jesteśmy my sami

    Zapraszam osoby które lubią gry strategiczne na mój kanał na yt póki jest tam głównie total war ale również coś innego się będzie pojawiać
    https://www.youtube.com/user/MsRemix1992

  7. #86
    Cześnik Awatar Twój Mistrz
    Dołączył
    Mar 2016
    Lokalizacja
    Opolskie, Nysa
    Postów
    326
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    64
    Otrzymał 44 podziękowań w 36 postach
    Przedstawiłem swój pomysł na zastępstwa w temacie zasady-roboczy. A co do losowania podzielam pogląd pirxa co do tego że powinno się grać tym co się wylosuje, z tym wyjątkiem, że jeżeli ktoś nie ma danego DLC może zamienić się na nację z graczem, który dane DLC posiada. Co do ekonomii - jestem jak najbardziej za Dla mnie to jedna z podstaw które powinny być w kampanii. Jak dla mnie im bliżej do możliwości kampanii romkowych tym lepiej. Rozważałbym nawet wprowadzenie oblężeń ,rekrutacji jednostek czy trybów armii ale wszystko po kolei, przede wszystkim najważniejsza jest ekonomia pytanie tylko na jakich podstawach ma się ona opierać ? Czy robimy drzewko budynków? Jeżeli wprowadzamy umowy handlowe to czy przypisujemy surowce o danych terytoriów i po zdobyciu ich mamy bonusy? To wszystko jest tematem do dyskusji ale po to jest ten temat, prawda? No i jeszcze trzeba mieć wzgląd na to, żeby nieśmiertelnik się nie zajechał przy ogarnianiu tego wszystkiego, więc można mu przydzielić kogoś do pomocy, albo po prostu wziąć najważniejsze dla nas opcje. Przedłużony czas tury też ułatwi mu robotę jak sądzę, tylko że coś za coś teraz będzie więcej graczy jak sądzę (i bardzo się z tego cieszę) dużo więcej.

  8. #87
    Podkomorzy Awatar Remix
    Dołączył
    Aug 2014
    Lokalizacja
    Bydgoszcz
    Postów
    1 266
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    108
    Otrzymał 92 podziękowań w 75 postach
    Tryb ekonomiczny ja też gdzieś na forum wypisałem jak go widzę
    A dokładniej to ten z Warhammer 40k Dawn of War.
    Jedyną przeszkodą w osiągnięciu sukcesu jesteśmy my sami

    Zapraszam osoby które lubią gry strategiczne na mój kanał na yt póki jest tam głównie total war ale również coś innego się będzie pojawiać
    https://www.youtube.com/user/MsRemix1992

  9. #88
    Podkomorzy
    Dołączył
    Aug 2009
    Postów
    1 335
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    85
    Otrzymał 287 podziękowań w 137 postach
    Widzę że koniec, bo tylko Zachar wysłał rozkazy. Remont kończę jutro i wtedy dopiero zrobię mapkę, bo na lapku nie mam ikon nacji a Odrysi wrócili....

  10. #89
    Moderatorzy Globalni
    Dołączył
    May 2010
    Postów
    3 568
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    734
    Otrzymał 726 podziękowań w 478 postach
    Po przemyśleniu, jeżeli zamierzamy zrobić teraz kampanię testową na 15 graczy, to powinniśmy z góry założyć jej ograniczenia czasowe. Np. 2 miesiące. Przy rozbudowanej ekonomii i dyplomacji, kampania może trwać i trwać.


    Ewentualnie, może jednak ruszyć od razu z kopyta i ruszyć z dużą, pełną kampanią? Bo przyznaję, że nie chce mi się znowu grać w testową. Fajnie byłoby już się wkręcić na maksa w klimat i kontynuować. A w przypadku wychodzących błędów np. w ekonomii - na bieżąco je korygować?

  11. #90
    Stolnik Awatar Pyrrus89
    Dołączył
    Sep 2016
    Postów
    879
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Podziękował
    308
    Otrzymał 284 podziękowań w 184 postach
    Osobiście jestem za dużą kampanią, żeby wycisnąć z zabawy maksimum. Wiadomo, że nie obejdzie się bez jakiś zgrzytów, ale to normalna sprawa, więc nie ma się czego obawiać. Pytanie jednak, czy uzbiera się 32 chętne osoby do gry, bo jeśli jest na to szansa, to warto spróbować.

Strona 9 z 23 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Możesz edytować swoje posty
  •